X

Părintele Cleopa Jurj din Arad, oprit de la slujire pentru întreruperea pomenirii ierarhului ecumenist

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

La data de 19 februarie, părintele protosinghel Cleopa Jurj din Arad a fost judecat în lipsă de către Consistoriul Eparhial Monahal al Arhiepiscopiei Aradului, fiind acuzat de:

  1. Schismă,
  2. Sacrilegiu
  3. Abateri cu privire la săvârșirea Sfintelor Taine
  4. Provocarea de tulburări, certuri și folosirea unui limbaj necuviincios
  5. Navetism
  6. Neglijarea datoriei de a predica și a catehiza în Biserică
  7. Neascultarea de autorități
  8. Contrazicerea publică a poziției oficiale a Bisericii
  9. Înființarea de paraclise particulare.

Rechizitoriul este de departe cel mai bogat dintre toate rechizitoriile care le-au fost instrumentate preoților mărturisitori împotriva ecumenismului până în acest moment.

În dezbaterile din 19 februarie 2019, Consistoriul Eparhial Monahal Arad a propus ierarhului, care a aprobat propunerea în ședința Permanenței din 28 februarie 2019, sancționarea părintelui Cleopa Jurj cu sancțiunea fără drept de contestare a opririi totale de la slujire pe o perioadă de 3 luni și canonisirea la mănăstirea de metanie de la Hodoș-Bodrog, mănăstire de metanie și a episcopului locului, după cum reiese din datele biografice ale înaltpreasfinției sale.  La sfârșitul perioadei de canonisire urmează să se facă o evaluare a „stării de pocăință” a părintelui Cleopa.

Decizia arhiepiscopală precizează că dacă la data încheierii termenului acordat pentru a “părăsi schisma și neascultarea” și pentru a înceta activitatea la paraclisul înființat în Municipiul Arad, părintele Cleopa nu se va conforma va fi supus procedurilor de caterisire de către arhiepiscopul Timotei Seviciu.

Părintele Cleopa Jurj a încetat pomenirea ierarhului în anul 2016, după sinodul ecumenist din Creta, fiind singurul cleric arădean care a luat atitudine față de sinodul din Creta și față de ecumenism.

După încetarea pomenirii, întrucât nu s-a mai aflat într-un cuget cu viețuitorii din Mănăstirea Gai, care au continuat comuniunea cu ierarhul semnatar în Creta, părintele Cleopa s-a pensionat și s-a retras din mănăstire, după ani de zile de slujire, în care a condus lucrările de restaurare și construcție de biserică (biserica a fost sfințită cu mare fast în 2008, cu prezența a peste 20 de ierarhi și a Patriarhului României). De doi ani și jumătate slujește într-un paraclis improvizat într-un subsol dintr-o fostă zonă industrială a Aradului, numită Indagrara.

Părintele Cleopa consideră că problemele cu episcopia au apărut ca urmare a acțiunilor vicarului eparhial arhimandrit Teofan Mada, de la Mănăstirea Hodoș-Bodrog, care, după spusele părintelui, l-ar fi reclamat că slujește în paraclisul improvizat după întreruperea pomenirii.

Părintele relatează o întâlnire la care a fost chemat de către arhiepiscopul Timotei Seviciu, care i-a prezentat broșura de fidelizare față de sinodul ecumenist din Creta, editată de Patriarhia Română în 2017, și l-a întrebat ce părere are despre aceasta și dacă este de acord cu ce scrie în ea.

La răspunsul negativ al părintelui Cleopa, arhiepiscopul Timotei ar fi spus că nu îl interesează faptul că părintele Cleopa nu îl pomenește la slujbe, dar că îi cere să înceteze propovăduirea împotriva ecumenismului și a sinodului din Creta.

Arhiepiscopul Timotei Seviciu este unul dintre participanții la sinodul ecumenist din Creta, fiind semnatar al documentelor eretice ale acestui minciunosinod.

Din relatările de presă dedicate Înaltpreasfinției Sale aflăm, printre altele, că este doctor în Teologie, că a avut dosar de colaborare cu fosta Securitate, sub numele de Radu Viorel[1], și că a fost, din încredințarea Sfântului Sinod, reprezentant al BOR la multe întruniri ecumeniste, în țări precum Suedia, Finlanda, SUA, Elveția, Franța, Germania[2].

Despre Înaltpreasfinția sa decanul Facultății de Teologie din Arad, pr. prof. univ. dr. Cristinel Ioja, spune că: “se integrează în pleiada ierarhilor şi profesorilor de teologie ortodoxă din a doua jumătate a secolului al XX-lea care au contribuit semnificativ la aprofundarea temelor ecumenice şi la intensificarea dialogurilor interconfesionale. Mărturii în acest sens sunt numeroasele conferinţe internaţionale la care participă – Franţa, Suedia, Elveţia, Germania, Statele Unite ale Americii – teza de doctorat cu o temă ce trimite spre exigenţele dialogului ecumenic dar şi spre asumarea hristologiei primului mileniu creştin cu accentul pe hristologia Sfântului Chiril al Alexandriei şi dialogul cu Vechile Biserici Orientale”[3].

În Dicționarul Teologilor Români se consemnează[4] că arhiepiscopul Timotei a făcut studii de specializare la Facultatea de Teologie Protestantă de la Neuchatel, la Institutul Ecumenic de la Bossey și la Facultatea de Teologie de la Fribourg și că are o teză de doctorat despre Doctrina hristologică a Sfântului Chiril al Alexandriei în lumina tendințelor actuale de apropiere dintre Biserica Ortodoxă și vechile Biserici orientale.

În februarie 2004 a fost decorat cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Mare Ofițer, Categoria G-“Cultele” “în semn de apreciere deosebită pentru activitatea susținută în domeniul cultelor, pentru spiritul ecumenic și civic dovedit și pentru contribuția avută la întărirea legăturilor interconfesionale, de bună și pașnică conviețuire între toți oamenii”[5].

Despre „spiritul ecumenic și civic dovedit” de Înaltpreasfințitul Timotei aflăm și dintr-o relatare din presa gorjeană, prilejuită de o tragedie minieră în zonă. Vorbind cu acel prilej, arhiepiscopul Timotei s-a referit la “ecumenismul sănătos” și la “frățietatea” ce se realizează prin împreună-slujirea cu ereticii: “Am găsit aici, în această împestriţare de populaţii, deci şi de toate credinţele, un ecumenism sănătos. Şi-acum au fost nu numai credincioşi ortodocşi. Am fost mai înainte la unul dintre minerii decedaţi care este reformat. Familia şi-a exprimat dorinţa ca să facem şi noi slujbă, să fie totul aşa într-o frăţietate”[6].

Implicat în săptămâna anuală de rugăciune cu ereticii în urbea pe care o păstorește, Arhiepiscopul Timotei a participat și anul acesta la rugăciunea comună cu aceștia, în ianuarie 2019, fiind criticat de către poporul aflat în biserică.

Note:

[1] https://www.mediafax.ro/social/exclusiv-ips-pimen-sidorovici-pentru-securitate-petru-pentru-die-911095.

[2] https://ro.wikipedia.org/wiki/Timotei_Seviciu#Activitatea_didactic%C4%83_%C8%99i_administrativ%C4%83.

[3] https://www.actualitati-arad.ro/ips-timotei-seviciu-arhiepiscop-al-aradului-implineste-80-de-ani/.

[4] http://biserica.org/WhosWho/DTR/S/TimoteiSeviciu.html.

[5] Decretul președintelui României nr. 39 din 7 februarie 2004 privind conferirea Ordinului Meritul Cultural, publicat în Monitorul Oficial nr. 169 din 26 februarie 2004.

[6] http://www.zvj.ro/articole-22845-Preasfin++ia+Sa+dr++Timotei+Seviciu++Episcopul+Aradului+++i+Hunedoarei+++bdquo+Aici++in+aceasta+zona.html.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

109 comentarii

  1. Deci, vrem nu vrem ne vom trezi ca ne fac astia ecumenici universali cum ne-au facut cu parteneriatul civil al familiei si migrantii :totul pe din dos, pe la spate

  2. Cu adevărat este un luptător împotriva ecumenismului și a ereziei.Ce mănăstire a construit el cu mirenii,nu o să construiască Mada cu Episcopia Aradului nici în 100 de ani.Ei au ridicat catedrala de la podgoria în 27 de ani cu finanțare de la stat și primarie…Părintele a făcut mănăstirea în maxim 10 ani cu mirenii.Aceasta este răsplata unor oameni care nu slujesc lui Dumnezeu…Întrebați pe cei din BOR,de ce nu se găsește Pidalionul în magazinele bisericești ce aparțin de ei,de ce îl ascund de oameni?Doamne ajută!!!

  3. Exista astfel de preoti si in Bucuresti? Ce se cauta a fi caterisiti pentru nepomenire?

  4. Ar trebui să facem o petiție catre acest mitroploit pentru à nu il caterisi pe Parintele Cleopa, asa poate i_ar fi frica de popor.

  5. Dacă măcar 90%dintre preoți ar fi fost uniți,mai marii nu ar fi avut ce să le facă;din păcate însă,mulți dintre preoți sunt atei sau și mai rău masoni,așa că ei se prezintă la Biserică că la un simplu serviciu;și nici la ,,servici”nu și îndeplinesc sarcinile corect pentru că acceptarea ecumenismului înseamnă și modificare din tainele Bisericii;acești atei trebui să și întrebe conștiința ,,dacă totuși există Dumnezeu,este bine ce fac ei în primul rând pentru sufletul lor,apoi pentru ce i ce îi urmează?”

  6. Eu mă bucur totuși pentru Pr.Cleopa Jurj că a ieșit la pensie și are un venit garantat…
    BRAVO în privința NE-POMENIRII Înalt-prea-ecumenicistul-cretan școlit la 3 Institute mari…. străine de duhul ortodox unde, zice-se că nu-l deranjează pe ecumenist fiindcă nu-i pomenit, ci pentru că Pr.Cleopa este împotriva ecumenismului, nu ca el…care bolește de ”frațietate sănătoasă” de care Pr.Cleopa fuge (pe bună dreptate) ca dracul, de tămâie!

    Ei! Iar mă întorc la părinți, bătrâni….dacă ei știau Cuvântul Adevărului ce trebuie ținut NESCHIMBAT, astfel de specimene pseudo-epicopești-popești N-AVEAU ce căuta în Biserică, iar enoriașii unde s-au întâmplat asemenea ”frațietăți sănătoase”, după ce îi strigau în față că-i eretic, părăseau Biserica!
    Așa trebuia făcut!
    NUMAI PUTREGAIUL CADE DIN (DE LA) BISERICA (UNA) ORTODOXĂ, spunea un alt Cleopa!
    La noi, putregaiul e ținut în Biserică, ca să strice apa de la Botez, să facă ne-valide Tainele, să le transforme în simple comemorări!

  7. Oricum, voi observați că a venit vremea CERNERII?!
    Ne cerne: care sunt oi, care-s capre, boi, țapi….fiecare va trage la staulul unde-l a/trage firea!

  8. Am avut o discuție pe WhatsApp la miezul nopții de 27 martie cu un preot din București de la o biserică foarte cunoscută din buricul târgului care, cu foarte foarte mulți ani în urmă, mi-a devenit naș de botez al fiicei mele. Am ajuns să am cu el acest dialog pentru că am trimis in lista mea de WhatsApp mesajul care urmează. Nu vă ascund că sunt mulți preoți in lista mea de WhatsApp care mai primesc mesaje de la mine. În schimb, acesta a fost singurul preot care a ținut să spună ceea ce veți citi în cele ce urmează.

    Mesajul meu inițial:
    “In acest oraș se afla moaștele Sfintei Parascheva.

    Se putea organiza o demență mai mare?

    http://mobile.hotnews.ro/stire/23051313

    Oare ne este greu sa proorocim ce se va alege de noi in aceste condiții?

    Cât o sa se mai prefacă clerul ca nu se întâmpla nimic?

    Cum poți pomeni un scelerat ca Daniel la proscomidie?”

    Preotul
    “Cine esti? Ce te face sa spui ca Daniel e scelerat?”

    Eu:
    “Cel care a refuzat sa îți mai fie rudenie din acest motiv. (…). Ce argumente ai ca Daniel nu e un scelerat?

    Asa a murit Arie:
    Convocat la Nicomidia pentru ca sa-si explice credinta, Arie (Arius) a reusit sa-l însele pe împarat semnând o marturisire de credinta în care se multumea sa spuna ca Fiul lui Dumnezeu este nascut înainte de toti vecii. Profitând deci de aceasta marturisire de credita, Arie a cerut atunci reintegrarea sa in Biserica. Sub presiunea lui Eusebiu de Nicomidia, împaratul a primit favorabil cererea sa si a cerut Episcopilor reuniti la sinodul din Tir sa o examineze (335). Acest sinod, compus in principal din partizani de-ai lui Arie, s-a intors cu rautate împotriva Sfântului Atanasie cel Mare (praznuit la 18 ianuarie împreuna cu Sfântul Chiril, amândoi arhiepiscopi ai Alexandriei, si la 2 mai – aducerea moastelor), pe care l-au tratat de vrajitor, de bruta si de semanator de discordie. Luând cunostiinta de toate acestea, sfântul Atanasie s-a îmbarcat în secret pe o corabie cu destinatia Constantinopol, unde a încercat in zadar sa vorbeasca cu împaratul, în timp ce sinodul de la Tir îl condamna la exil în Treves (orasul german Trier de azi). Arius a incercat sa revina la Alexandria, insa la aceasta veste o razmerita a izbucnit în osar contra lui, astfel încat împaratul la chemat la Constantinopol ca sa se împartaseasca cu sfântul Alexandru. Eusebiu de Nicomidia si ai sai au facut tot felul de presiuni asupra sfântului arhiepiscop ca sa slujeasca o Sfânta Liturghie in care sa se împartaseasca cu Arie ereticul. Atunci sfântul Alexandru s-a retras in biserica Sfânta-Irina si, îngenunchiind în fata sfântului jertfelnic, s-a rugat zi si noapte cu aceste cuvinte: „Doamne, daca Arie trebuie sa fie împacat cu Biserica, atunci slobozeste pe robul tau cu pace. Dar daca ai mila de Biserica Ta si nu vrei ca mostenirea Ta sa se faca de rusine, atunci ia-l pe Arie, pentru ca oamenii sa nu ia erezia drept Adevarata Credinta”. Sâmbata, cu o zi inainte de duminica in care ar fi trebuie sa se petreaca aceasta slujba, pe când se gasea în piata lânga coloana de porfira ridicata de Constantin, Arie a fost brusc chemat de nevoile firesti, si pe când era la closet, matele au crapat în el, si acolo a si murit, în locul în care-si fac oamenii nevoile firii, lipsindu-se astfel si de împartasanie si de viata. Când a aflat aceasta veste, Sfântul Alexandru a dat slava lui Dumnezeu, nu pentru moartea aceluia, ci pentru ca Domnul si-a arata înca o data puterea Sa peste dorinta mai-marilor lumii acesteia. Totusi, cu aceasta tulburari nu au luat sfârsit, si sfântul Alexandru a trebuit sa continue sa lupte pentru Ortodoxie. A adormit în pace câteva luni dupa moartea Sfântului Constantin (337), la vârsta de 98 de ani, lasând în scaunul de la Constantinopol pe Sfântul Pavel (praznuit la 6 noiembrie).”

    V…., tu îți joci mântuirea în acest moment și te străduiești să-mi aduci argumente că mă înșel. Este înfricoșător ce se întâmplă.”

    Preotul:
    “Aaa, salut ….. ! Am avut probleme cu telefonul si pierdusem o parte importanta din agenda. Imi pare rau de decizia unilaterala pe care ai (ati) luat-o de a nu mai vorbi cu noi. Am ramas in randul “pomenitorilor”… Ne-am fi bucurat sa ne mai auzim sau sa-i vedem macar pe … si pe … . Am destule rezerve fata de Daniel, insa nu sunt de acord ca e un scelerat. Insulta si calomnia nu sunt o solutie si nu separa apele intre cei drepti si cei schismatici, ca mine… Mi-e greu sa cred ca tot mapamondul e pierdut si e in intuneric, cu exceptia “nepomenitorilor”…

    Mantuirea e darul lui Dumnezeu.

    Nu BOR si nici Daniel nu sunt autorii principali ai invitatiei papei in Romania, asa cum s-a intamplat in 1999.

    Daca citesti comunicatele oficiale despre vizita papei, vei vedea ca BOR si Daniel nu au fost intrebati, ci pusi in fata faptului (aproape) implinit.”

    Eu:
    “În rândul nepomenitorilor este o devălmășie totală. Nepomenirea nu este nicio garanție a unei relații curate cu Hristos. Evenimentele din ultimii doi ani mi-au arătat-o limpede. Ne delimitam definitiv de nepomenitorii care au luat-o pur și simplu razna.

    Dacă mântuirea este darul lui Dumnezeu asta înseamnă că noi putem să facem toate nenorocirile batjocoritoare la adresa lui Hristos de pe lumea asta?

    Dacă nici BOR și nici Daniel nu sunt autorii invitației atunci de ce împreună cu cetățenii orașelor care sunt vizitate de papa și chiar cu toți cetățenii României nu ies în stradă să protesteze împotriva venirii acestui eretic într-o țară ortodoxă?

    Îți spun eu de ce. Pentru că Daniel este mângâiat pe cap părintește de ereticul Bartolomeu de Constantinopol care slujește în biserici ortodoxe cu papa și se pomenesc reciproc. Citim cumva bibliografii diferite? Ne informam cumva din surse diferite? Trăim cumva pe planete separate?

    De când respectarea adevărului lui Hristos a devenit un extremism? De când respectarea adevărul lui Hristos te transformă într-un schismatic?”

    Preotul:
    “Niciodata nu voi putea spune, mai ales cand vine vorba de cineva f apropiat sau f indepartat, ca si-a pierdut mantuirea. Ceea e stramb la mine poate fi drept in fata lui Dumnezeu.”

    Eu:
    “Ai cumva cunoștință de faptul că Bartolomeu de Constantinopol a afirmat că sfinții părinți nu au avut dragoste de aproapele și că au fost înșelați?

    Vehiculezi dogme înșelătoare. Da, în ceea ce privește păcatele lumești ai dreptate. În ceea ce privește falsificarea sistemului de referință care se numește ortodoxie dreptatea ta se anulează. Da, eu ca mirean pot să afirm, fără nicio teamă că voi fi judecat de Hristos, că cineva care propovăduiește la vedere erezia își pierde automat mântuirea.

    Uite ce spune Mitropolitul Filaret

    https://m.youtube.com/watch?v=m_wOMMppE-Y

    Preotul:
    “Cine sunt eu sa-l judec (si) pe Bartolomeu? Un popa netrebnic care isi vede de neputintele lui. Oricat va fi de lunga si de absurda va fi despartirea noastra, noi va iubim si va pomenim in rugaciune. Nu am zis si nu voi zice niciodata despre voi ca sunteti fanatici, schismatici etc

    Daca noi punem etichete, categorisim si aruncam anateme, ce rol mai are Hristos la Judecata?

    Draga … , polemica asta dura, dominata de certitudini si prea personala nu duce nicaieri… Va imbratisam cu drag si dor.”

    Eu:
    “Oferă-mi un motiv, două, trei pentru care nu-ți pui la bătaie confortul pe care ți-l dă preoția, (bunăstarea liniștea și toate celelalte) mărturisindu-L corect pe Hristos și suportând toate caznele care decurg dintr-o atitudine cinstită și dreaptă. Caterisirea de exemplu.
    Ce fel de biserica aperi tu? Ce fel de unitate și pace aperi tu? Pacea în minciună?

    Terminați cu prostiile. Chestiunea asta cu judecata și cu judecarea aproapelui o folosiți ca pe o coadă de topor. Nu este limpede că ortodoxia este falsificată și băgată la malaxor în Consiliul Mondial al bisericilor și in cea mai apropiată unire cu catolicii? Sunteți orbi? Suntem noi extremiști și radicali? Ți-ai făcut un mic exercițiu când ai să stai față În față cu Hristos?

    Nu aveți niciun sentiment de compasiune față de confrații voștri preoți care au încetat pomenirea și care au fost caterisiți iar acum încearcă să își câștige painea pentru familie așa cum pot? Care este acest mare rău pe care l-au făcut acești preoți ca să fie caterisiți?

    V…. , polemică dură sau nu, eu îți spun doar atât: să-ți fie rușine. Nu uita un lucru: împărtășania se face spre arderea păcatelor dar și spre osândă. Rămâne să stabilești tu în ce situație te afli. Eu (…) nu te pot chinui mai rău decât te poate chinui conștiința ta.

    Și ca să fiu și mai nuanțat în ceea ce vreau să spun o să-ți comunic următoarele: deocamdată voi ca preoți sunteți măcelari de suflete. Sunteți abatoare de suflete. A nu le spune oamenilor adevărul despre sinodul din 2016 și despre ecumenismul din ultima sută de ani inclusiv de la Patriarhul Iustinian Marina vă califică pentru definiția de măcelari de suflete. Eu sunt pregătit să dau socoteală în fața lui Hristos pentru afirmația aceasta.”

    Preotul:
    “Draga …. , imi este tare rusine de ceea ce citesc… Cred ca am citit Evanghelii diferite. Parintii de la noi spuneau candva ca omenia este primul criteriu al harismelor duhovnicesti, nu marlania, ciomagul si jignirea. Nepomenitorii nu sunt automat gardienii dreptei credinte, ci, de multe ori, le repugna sa traiasca in civilitate si normalitate. Au o mare problema: nu suporta anonimatul, ci vor sa fie vedete care se autodeclara maintuiti. “Confortul” meu de care ma invinovatesti inseamna un venit nesimtit de 2400 de lei pe luna cu care as putea cumpara 1000 de miligrame de discernamant si omenie pentru oricine doreste sa accepte ca dreptatea nu e monopolul lui.

    Te invidiez ca esti printre cei alesi de Domnul pentru a ocupa locurile de cinste din Rai. Eu inca bajbai in intuneric.

    Ca sa te racoresti de-a binelea, ma poti injura cu vii si morti laolalta.

    Nu o sa ma supar niciodata pe voi si nici nu imi voi permite sa va insult cu atata usurinta cu care o faci tu.

    Si Rusia are destui agenti de influenta care fac o propaganda “profesionista” despre Sinodul din Creta, insa ei au un dram de curtoazie, de rabdare si de eleganta. Ai mai avea destule de invatat de la ei.

    Din lemnele care-ti prisosesc, poti inalta la tine in curte un rug sa ca ai bucuria de a arde, cand ma prinzi prin …. , un eretic profitor si dedat la confortul vietii de popa de Bucuresti.

    Doamne ajuta!

    Avem si noi niste chestiuni duhovnicesti de elucidat.

    Te-am ruga sa ne oferi si noua niste raspunsuri la urmatoarele nedumeriri ale unor mireni, sot si sotie.

    1. Arsenie Boca este sfant sau inselat? Portretele ereticilor Ulfila si Francisc de Assisi pe care le-a pictat in biserica de la Draganescu sunt in regula?

    2. Nil Dorobantu este sfant sau inselat?

    3. Oastea Domnului, Visarion Iugulescu (in general, visarionistii), Turma lui Ilie, parintele Macarie Besliu de la schitul Munteoru este sfant sau inselat?

    4. Sinodul din Creta din 2016 a fost mare si sfant sau talharesc?

    5. Ierarhii care ne-au reprezentat acolo sub conducerea patriarhului Daniel si care au semnat hotararile acestui sinod trebuiesc urmati in invataturile lor sau trebuiesc mustrati de popor si nepomeniti la liturghie pana se pocaiesc?

    6. Catolicii, protestantii, neoprotestantii sunt fratii nostri intru Hristos? Sunt crestini?

    7. Biserica este formata din mai multe biserici (catolica, protestanta, neoprotestanta, ortodoxa etc) sau singura biserica detinatoare a Adevarului este Biserica Ortodoxa?

    8. Prezenta BOR in Consiliul Mondial al Bisericilor este un pas inainte sau o hula la adresa Preasfintei Treimi, Domnului Nostru Iisus Hristos, Maicii Domnului, tuturor sfintilor si tututuror sfintilor parinti?

    9. Episcopocentrismul este calea cea dreapta pe care trebuie sa mergem sau Hristocentrismul este calea cea dreapta? Ascultarea de episcop trebuie facut neconditionat chiar si atunci cand acesta propovaduieste erezia cu capul descoperit? Intre pace si Adevar ce alegem mai intai: pacea sau Adevarul?

    10. Cum se talcuieste aceasta cugetare: “Dragostea fara Adevar inseamna ecumenism, iar Adevarul fara dragoste sfarseste in zelotism”?

    11. Sa avem evlavie la Sf. Maxim Marturisitorul si la Sf. Iustin Popovici sau sa fim retinuti in ceea ce ii priveste? Sunt acestia aparatori ai Adevarului sau sunt extremisti?”

    Eu:
    “Da, cunosc. Eu ți-am trimis întrebările astea. Nici până ziua de astăzi nu te-ai învrednicit să-mi răspunzi. La fiecare punct. După credința ta, nu după cum mi-ar plăcea mie să aud. Dar nu ai făcut-o nici așa. În ceea ce privește limbajul tău referitor la nepomenitiori (Se numesc îngrădiți) îmi este deja cunoscut. Voi credeți că noi vă blestemăm. Înșelare mai mare nici că se putea. Oare eu de aici de la … nu-mi doresc ca fratele meu V…. de la București să se mântuiască?. Vorbim aici despre orgoliu și mândrie proprii? Păi atunci mă duc să mă arunc la lada de gunoi a ortodoxiei dacă eu sunt marcat în dialogul cu tine de asemenea blestemății. Frățioare, te duci în iad cu viteza întunericului și singurul lucru care te preocupă este să-mi arăți mie că n-am iubire de aproapele. Catehizează-te și citește sfinții părinți din ultimii 2000 de ani. Și atunci anunță-mă dacă am dreptate sau nu. Și ereticii invocă Evanghelia. Mai puțin sfânta tradiție și sfinții părinți. Dacă tu atât ai înțeles din cearta pe care ți-am dat-o, eu mai mult decât atât nu pot să fac. Îți urez multă sănătate.”

    Preotul:
    “Apropo, daca esti posedat de certitudini, chiar nu inteleg de ce intrebi niste neaveniti, diletanti, amagitori si nerusinati ca mine. Poti cauta justificarea si indreptatirea problemelor tale de credinta la altii cu adevarat luminati si demni, chiar dintrei cei caterisiti. Iti doresc succes deplin. Dar, mai intai de toate, iti doresc sanatate sufleteasca si trupeasca ca sa traiesti ani multi si fericiti si sa-ti aduci aminte ce OM erai odata. Macar atunci cand provocai hohote de ras.”

    Eu:
    “Ce panaramă de răspuns ai putut să-mi dai acum la urma.

    Eram OM odată? Vai de capul nostru!

    Singurii actori care se mântuiesc sunt cei care se pocăiesc și care se lasă de meserie în urma pocăinței. Asta trebuie să le spui tu actorilor cu care te cunoști.”

    Preotul:
    “Au fost actori si mimi care au ajuns sfinti.”

    Eu:
    “Da. După ce s-au pocăit precum sfânta Maria Egipteanca. Dacă tu vei continua să îi odihnești pe aceștia în patimile lor confirmându-le că sunt pe o cale cea bună ești măcelar de suflete. Da. Voi da socoteală în fața lui Hristos pentru această propoziție.”

    Preotul:
    “Nu ti-am raspuns la mail-ul din 8 iulie 2018 pentru ca era timp pierdut din partea mea. Cu cineva posedat de certitudini nu poti avea dialog.”

    Eu:
    “Întrebările mele erau doar întrebări nu certitudini. Ți-a fost frică pur și simplu să răspunzi la aceste întrebări. Dacă nu te pricepi întreabă un avocat dacă acelea sunt întrebări sau certitudini.”

    Preotul:
    “Nu mai sunt demult “fratele V… … din Bucuresti” , ci un popa inselator, eretic si netrebnic. Nu mai mima compasiunea fraterna fata de mine…”

    Eu:
    “Stai liniștit. Nu ești un caz singular. Absolut toți preoții din zona asta cărora le-am pus aceste întrebări au refuzat sistematic să răspundă. Infailibilitatea papală v-a cangrenat pe toți. Simplul fapt că sunteți preoți înseamnă că ceilalți membri ai bisericii, mirenii, nu sunt calificați să identifice adevărul și să-l apere. Veți da socoteală.”

    Preotul:
    “Ma iau deja frisoanele iadului spre care ma vezi indreptandu-ma pe drumul cu sens unic…”

    Eu:
    “Tu ți-ai dat singur aceste calificative. Eu ți-am spus că te afli în înșelare și că târăști după tine hoarde de oameni în înșelare și de ce nu, în iad. Creștinismul roz pe care îl propovăduiți nu este ortodoxie. Este orice altceva dar ortodoxie nu este. Că ne mințiți pe noi e una, dar ca vă mintiti pe voi este cumplit.

    Mă pricep destul de bine la ironie, sarcasm și persiflare dar nu am sesizat ca în acest dialog să fi folosit această metodă lumească. Eu ți-am spus exact ce este în capul meu și în sufletul meu și pentru asta sunt pregătit să-i dau socoteală lui Hristos. Să fii sănătos.

    https://www.aparatorul.md/crestinismul-roz-vrea-sa-avem-o-iubire-pompoasa-fara-insa-a-avea-frica-respect-fata-de-dumnezeu/

    https://www.aparatorul.md/antihristul-va-umple-bisericile-cu-crestini-care-se-vor-boteza-si-spovedi-se-vor-impartasi-dar-in-esenta-nu-vor-stii-in-ce-fel-de-dumnezeu-cred/“

    Preotul:
    “Sanatate si discernamant! Anunta-ma cand mai vrei sa schimbi mesaje cu mine fara sa apelezi la jigniri si calomnii. Gust ironia inteligenta, nu ciomagul care vine de la pravoslavnicul incruntat si intransigent cu altii, nu cu el.”

    Eu:
    “Desene animate. Cartoon Network. Înapoi la catehizare.”

    Preotul:
    “Inapoi la bun simt si la discernamant!”

    Eu:
    “Ca om lumesc aș putea s-o țin cu tine langa până mâine dimineață așa. Dar este limpede că în acest ritm este timp pierdut total. De fapt trebuie să-mi bag mințile în cap și să-mi aduc aminte că eu însumi nu pot face absolut nimic. Doar Hristos poate face ceva. Îți amintesc doar cum a murit Arie. Și îți precizez că a trăit cu așa mult timp înaintea mea încât chiar n-am avut timp să-l blestem. Cum de altfel n-am s-o fac nici cu tine. Hristos nu are nevoie de blestemele mele la adresa unuia sau altuia. El știe mai bine cum să procedeze pentru binele și mântuirea fiecăruia. Cu o condiție: ca și acela să vrea.

    Despre bun simț și discernământ vorbești?

    Daca vei cauta in cartile de slujba ale Sfintilor, vei gasi astfel de epitete adresate ereticilor, : porci, caini, antihristi, turbati, s.a. Insa si mega-ereticul Bartolomeu, pe care cu “mult discernamant” il pomenesc aghioritii, zice ca Sfintii Parinti nu au avut dragoste fata de eretici si ca au fost inselati de diavolul atunci cand au rostit anathema asupra lor. De ce ecumeniștii de azi manifesta o dragoste mai mare fata de eretici decât fata de fratii lor ortodocși atunci când aceștia atenționează ca se falsifica ortodoxia? Asta e inselarea cea mai de pe urma : mandria demonica de a crede ca ai mai multa dragoste decat Sfintii, care au fost foarte aspri fata de eretici. Asta e noaptea mintii, sau poate o viclenie sau vreun interes egoist, care desparte de Hristos-Adevarul. Sfintii nu s-au temut de prigoane si nici nu si-au legat inima de vreo chilie sau manastire sau de vreun loc anume, ci au fost liberi de orice interes. De aceea au lasat tot pt Hristos.”

    Preotul (persiflant):
    “Ma uluiesti la ce masuri “duhovnicesti” ai ajuns in ultimii ani. Tine-o tot asa, …. ! Pacat de atmosfera “pravoslavnica” in care cresc copiii vostri si fina noastra. Pun deoparte salariul meu de popa confortabil si necatehizat ca sa cumpar o racla de argint pentru ziua in care vei avea moaste.”

    Eu:
    “Ironie și sarcasm demne de un preot ecumenist. N-am remarcat ca eu să fi folosit așa ceva în dialogul nostru. Dacă iau în considerare apele în care te scalzi cred că te vei simți mult mai confortabil în sânul confraților tăi catolici decât în preajma celor care susțin ca Ortodoxia este sistematic falsificata. M-aș fi așteptat ca după textul de mai înainte pe care ți l-am trimis referitor la atitudinea sfinților părinți față de eretici să taci din gură măcar. Îndărătnicia de care dai dovadă te osândește nu X din comuna Y .

    Mi-am încheiat pledoaria. Să fii sănătos.”

    Preotul:
    “Pledoarie sau ciomageala? Somn usor in noaptea mintii!”

    Eu:
    “Uite așa ai plecat din acest dialog cu sentimentul liniștit că ești nedreptățit total de un confrate ortodox și că în continuare ești deținătorul adevărului.

    Pericolul pentru tine nu este X din localitatea Y. Ci starea pe care ți-am descris-o în care te afli: Nicio remușcare, nicio îngrijorare, nicio cădere pe gânduri.

    “Celălalt este smintit. Nu eu.”

    Diavolul poate să jubileze.”

    Asa se încheie dialogul cu un preot ortodox. Pretins ortodox.

    1. Doamne ajuta,
      Ei..preotii, sunt in cunostinta de cauza…dar se fac ca nu inteleg atitudinea celor care argumenteaza alb pe negru din vietile sfintilor parinti !
      Cum sa nu intelegi ce se intampla in jurul tau..sa vezi cum este sfasiata credinta ortodoxa sub ochii tai…avand atatea studii la activ? Ca doar nu ai ajuns preot cu tabla inmultiri! Studiezi dogmele, canoanele…toata invatatura Bisericii…si dupa ajungi preot…nu ajungi preot cu 10 la matematica sau geografie.
      Cum sa te traga de maneca un mirean, pe tine preot slujitor al Domnului, sa-ti arate ca nu poti sa faci confuzie intre Ortodoxie si celelate religii?…cu atatea studii in spate!
      Cum poti sa dormi noaptea..dupa ce esti in cunostinta de cauza..si incerci sa iti ascunzi ticalosia, printre cuvintele Sfintei Scripturi…cu jumatati de citate!!
      Nu ai cum frate, sa faci asa ceva…sa fi in cunostinta de cauza, si sa te faci ca nu intelegi…decat numai daca esti un tradator..sau in cel mai fericit caz…un fricos!
      Macar sa ii vezi ca au o remuscare..ceva…
      Dar nu…. ei vor sa te faca sa crezi ca tu esti cel care gresesti, chiar daca argumentezi conform invataturii ortodoxe.
      Toti preotii sunt in cunostinta de cauza…nu au cum sa nu stie ca Ortodoxia este singura Biserica si nu o poti asocia cu nimeni si nimic!
      Este un lucru fundamental pt un preot acest lucru….este ca si cum ai face confuzie intre parintii care ti-au dat viata si un om care traieste la marginile pamantului……poti sa faci confuzia asta? Daca o faci..esti de plans.
      Nu spre judecata spun asta…si nu facem pe vitejii, ca avem toti neputintele noastre…ci este o constatare…f trista!
      Pastorii ne vand ce avem mai scump….ca painea calda!

  9. Sa-l intareasca Domnul pe parintele,Sf apostol al carui nume cu cinste il poarta sa l calauzeasca,caci a luat drumul catacombelor,drumul creștinilor adevarati in acest timp de sfarsit al vremurilor!!!

  10. Sfantul Neofit Zavoaratul:

    “…comuniunea bisericeasca cu papistasii ii include pe pomenitori la anatemele Sinoadelor si in putul iadului.”

  11. Stoler Filip
    Cred ca aceasta este atitudinea majoritatii preotilor ortodocsi de astazi. Nici nu ma mir. Sfantul Ignatie Briancianinov spunea pe la mijlocul secolului al XIX-lea ca s-a pierdut din trairea ortodoxa a monahilor de demult . Lucrurile s-au inrautatit pe masura ce a trecut timpul. Daca un preot ortodox care a facut Teologia , care a invatat dogmatica , s.a.m.d. , vorbeste asa, ce mai putem face cu apropiatii nostri care nu primesc in biserica nici un fel de cateheza. Se uita la noi ca la nebuni si ne ocolesc. Atata s-a pus accentul pe ascultare incat degeaba le spui ca asculatrea este pana la pacat sau erezie ca deja ti-au pus eticheta de schismatic, eretic (culmea!). Lucrurile sunt foarte grave si pastorii nostri dorm , preferandu-si confortul lor chiar cu 2500 lei pe luna cum zice preotul din Bucuresti. Doamne lumineaza-ne si ne intareste pentru a pastra Ortodoxia curata!

  12. Stoler Filip,
    Cu tot respectul…până la Pr.Arsenie Boca!
    N-a fost eretic, n-a avut legături trupești cu Maica Zamfira cum zice (din păcate) Pr.Făgețeanu, Pr.Ioanichie Bălan și alții…că, doar i-am ascultat să văd ce zic împotrivă…
    Că l-a pictat pe Francisc de Assisi în Biserica Drăgănescu, că n-ar avea moaște frumos mirositoare…că la fel a fost și în privința Pr.Ilarion Argatu pe care am avut privilegiul să-l cunosc personal și era un om de-o modestie și o smerenie de ne-tradus în cuvinte…
    Scrierile lui sunt memorabile și demne de luat în seamă!
    Întâmplător, am dat pe net, peste Pr.Vamvulescu, preot apropiat Pr.Arsenie Boca și răspunde tuturor celor care l-au criticat/critică/osândesc pe Pr.Arsenie Boca…și o face în cunoștință de cauză, cu frică de Dumnezeu și de răspunsul la Judecata Finală…chiar descoperirea/dezvelirea sfintelor sale moaște provenite din apa care i-a inundat mormântul, poate pentru a fi scos afară și aflat adevărul despre el, că a fost ucis de securiști, răstignit în pădure, că i s-a arătat de sus ce/cum să picteze în Biserica Drăgănescu, că, consilieri/inspectori patriarhali au venit și i-au spus să șteargă anumite scene și el le-a înmânat bidineaua să șteargă TOT ce nu le convine pentru că el a pictat NU de capul lui, ci cum i s-a spus de sus, că însăși babele din Biserică ce îl acuzau în șoaptă că are țiitoare pe maica Zamfira, s-a întors spre ele și le-a spus că el n-a avut/n-are țiitoare pentru că el este așa cum l-a făcut mama sa…apoi însuși Pr.Cleopa de la Neamț (că tot e vorba despre cei cu numele Cleopa), când se dezbătea despre Pr.Arsenie Boca, Pr.Vamvulescu, fiind de față a strigat la Pr.Cleopa să nu se facă PARTE cu cei care-l condamnă! Lucru pe care Cleopa l-a încuviințat și a spus că el NU se îndoiește de Pr.Arsenie Boca și că-l așteaptă la Sihăstria….
    Deci, mai ușor în privința unui așa mare vizionar, așa mare sfânt, care nu este canonizat din pricina masonilor din BOR, uitat dosarul lui pe-acolo, pe la Patriarhie! Să nu uităm că el a fost dat ”pe mâna” Sf.Serafim din Sarov în Muntele Athos, când s-a rugat fierbinte să fie dat pe mâna unui înalt, încercat povățuitor, chiar de către Maica Domnului, așa cum scrie și în Acatist!

        1. Dar personal, tot îl respect!
          A avut o scădere sau chiar i s-a spus s-o facă, așa cum i s-a arătat ”de sus”!
          Așa, fiecare a avut câte-o scăpare…Pr.Cleopa vorbea într-o înregistrare despre Moise și cele 7 ceruri care nu-i canonică…asta, tot nu-l absolvă de sfințenie, nu?

          1. Sora Magda,
            Noi cu ajutorul lui Dumnezeu am inteles sa nu amestecam ortodoxia cu celelalte religii…am si intrerupt comuniunea cu cei care sustin “sinodul” din Creta….unde s-a semnat cum ca si celelalte religii sunt “bisericii”…iar acum acceptam picturi cu eretici in Biserica?
            Pai nu ne dam singuri in cap..unde este logica?
            In niciun caz nu ii se arata de “sus” sa picteze eretici in Biserica…Dumnezeu nu se contrazice….sau chiar daca inger ii s-a aratat…se stie ca nu iti da voie canoanele sa faci asa ceva!. Lucrul asta il intareste sfantul apostol Pavel , cand spune ; ca nici inger din cer daca vine, sa nu -l credem daca spune altceva decat ceea ce s-a propovaduit.
            Oprim pomenirea cu preotii pe motiv de ecumenism…dar cand vine vb de un preot la care avem evlavie..si a facut aceiasi gresala..pictand eretici…nu mai se pune!…
            Cum luptam…dupa cum avem noi evlavie…sau dupa adevar?
            Atata timp cat fiind in viata, pr Arsenie Boca nu a recunoscut aceasta greseala…nu poti sa-l dai ca exemplu….mai ales ca model de sfintenie…pt ca asta ar insemna, pe o parte sa spunem ca numai Bserica ortodoxa poate da sfinti….( si asta e adavarul) iar pe alta ca si papistasi pot da sfinti!
            In cazul asta, nu ne sapam groapa singuri!??

      1. Ați văzut că Francisc de Assisi a fost pictat cu aura întunecată? Sau mă înșel eu…
        Daca da, atunci înseamnă că este pusă la îndoiala sfințenia lui în acea pictură, mă gândesc…

  13. din pacate si eu am crezut ca e sfint ARSENIE BOCAsi stiu ca nu are oase de sfint ci de mort.Aveam motive speciale anumite ca sa il consider sfint…dar ii multumesc parintelui CLOPA JURJ ca mi-a deschis ochii ,m-a mustruluit bine ,eu l-am contrazis,dar DUMNEZEU MI-A ARATAT CA PARINTELE ARE DREPTATE SI CA A CREDE SFINT UN OM CARE E IN IAD INSEAMNA SA MERGEM ACOLO DUPA EL.E o foarte mare inselare la Prislop.Eu am toate cartile despre parintele ARSENIE BOCA si le-am si citit ,inclusiv cararea imparatiei.A avut f.f.multe harisme fapt incontestabil ,dar DUMNEZEU ne spune ca in ceea ce te afli cind mori in aceea vei fi judecat.
    DOMNUL SA NE LUMINEZE.

    1. Sofia,
      El a sfârșit mucenicește!
      Pentru păcatul pictării lui Francisc de Asissi, și-a spălat păcatul ăsta pentru că a fost mai întâi iradiat, iar apoi răstignit în pădure și omorât de securiști!
      ȘTII/ȘTIȚI voi ultimele lui cuvinte pe care le-a avut pe cruce?
      Ai/ați fost voi martori la omorârea lui și în mintea lui, ca să afirmați că nu s-a mântuit?
      E UN BOLOVAN CAM GREU!

  14. Magda a scris:
    “Că l-a pictat pe Francisc de Assisi în Biserica Drăgănescu,“

    Dragă Magda, îți amintești de la chimie cum funcționează hârtia de turnesol?. În mediu acid capătă o culoare, în mediu bazic capătă altă culoare. Așa se determină mai repede ce fel de mediu are o anumită compoziție. Declarația mea fără echivoc referitoare la Arsenie Boca a funcționat în ceea ce te privește exact ca o hârtie de turnesol. Dădeai semne bune până să discutăm acest subiect. Arsenie Boca fost un rătăcit. Nici nu se pune problema canonizării lui. Decât dacă ar fi făcută tot de niște eretici. Îmi pare rău, dar nu merg cu tine pe acest drum. Poți să-ți continui tu drumul tău în ortodoxia ta. În ortodoxia mea nu este loc de așa ceva.

    1. Sunt persoane care dupa ce au inteles, au renuntat la ideea ca pr Aresenie Boca poate fi dat ca exemplu…..
      Poate se intelege si acum.
      Gresala e cand intelegi…si nu vrei s-o indrepti.
      Oricum…cine pune pret mare pe “minuni”…este pasibil sa cada in acest curent…Arsenie Boca.

    1. Acuma, tu ce faci?
      Mă trimiți să citesc despre pietism, acuzându-mă și de așa-ceva?
      Teofil Părăian, cel orb dacă nu mă înșel, nu mi-a plăcut!
      Pentru ceea ce-a afirmat despre catolici și despre viziunea îngustă referitor la primirea la spovedanie!
      Tu confunzi pictarea ereticilor (ca fapt, gravitate) cu împreună-rugăciunea cu ei și acceptarea lor în mijlocul rugăciunilor ortodoxe, ceea ce n-a făcut niciodată Pr.Arsenie!
      A făcut-o și ÎPS Bartolomeu Anania, dacă vrei să știi, imediat după ieșirea din închisoare, pe el nu-l zmotocești post-mortem?

  15. Magda a scris:
    “Că l-a pictat pe Francisc de Assisi în Biserica Drăgănescu,“
    Dragă Magda, îți amintești de la chimie cum funcționează hârtia de turnesol?. În mediu acid capătă o culoare, în mediu bazic capătă altă culoare. Așa se determină mai repede ce fel de mediu are o anumită compoziție. Declarația mea fără echivoc referitoare la Arsenie Boca a funcționat în ceea ce te privește exact ca o hârtie de turnesol. Dădeai semne bune până să discutăm acest subiect. Arsenie Boca fost un rătăcit. Nici nu se pune problema canonizării lui. Decât dacă ar fi făcută tot de niște eretici. Îmi pare rău, dar nu merg cu tine pe acest drum. Poți să-ți continui tu drumul tău în ortodoxia ta. În ortodoxia mea nu este loc de așa ceva.

  16. Doamnule.Stoler Filip consider că înainte de a fi purtat acel dialog cu așa zisul preot,trebuia mai întâi să i fi pus câteva întrebări și anume:
    1 dacă crede în existența Tatălui Ceresc implicit în Sfânta Treime
    2 dacă este mason
    3 dacă a fost securist

  17. P.M

    Vă pot spune că nu este nici mason și nici securist.

    Fără să-l întreb.

    În ceea ce privește credința lui in Sfânta Treime nu poți decât să tragi concluzii de pe urma faptelor și comportamentului lui.

    Nu m-aș grăbi să fac nici asta pentru că nu asta este atât de important.

    Ceea ce este important pentru mine în această situație este încrâncenarea si seninătatea în același timp cu care afirmă că este deținătorul adevărului alături de toți ceilalți preoți din România făcuți pe bandă la poalele dealului mitropoliei.

    Este cumplit.

    Ei ne consideră pe noi rătăciți și schismatici, neiubitori de aproapele. Nu au nici cea mai mică clătinare în convingerea lor.

    Dorm bine noaptea.

    Problema este că surprinderea lor va fi totală când se vor vedea în iad. E cam nasol să te vezi in iad in timp ce tu erai convins că ești calificat pentru rai. Doamne ferește!

    Realizați vă rog că acești preoți ies defecți de pe băncile facultății. Iar oamenii simpli fac gherontolatrie cu ei.

    Când comunitatea din parohia ta insistă să te considere aproape sfânt, atât comunitatea cat și tu ca preot sunteți pe topogan în jos către iad.

  18. Mă faci să râd la faza asta!
    Adică, pentru că am reacționat în privința Pr.Arsenie Boca, MĂ ”DOVEDEȘTI” CĂ AȘ FI UNA CU ERETICII?
    Judeci simplist!
    Nu sunt eretică!
    Nici Pr.Arsenie Boca n-a fost!
    Cine știe ce s-a întâmplat! Pr.Vamvulescu dă atâtea dovezi de sfințenie ale Pr.Arsenie, încât eu îl cred pe el, NU pe voi!
    Dacă e așa sau nu…DE CE nu încercați să vă rugați să vi se descopere?
    Apropos de devia(n)ți, ca fapt divers: de ce nu v-a intrigat pe niciunul, faptul că Împăratul Traian (un păgân, închinător la idoli și pidosnic pe deasupra….) a fost mântuit la rugămintea fiicei lui, punându-i-se în vedere să nu se mai roage ȘI altă dată pentru unul ca el?

    1. Una e sa te mantuiesti.( cazul Traian)..pt rugaciunile unui sfant…si alta e sa fi trecut in randul sfintilor….sa fi un exemplu (Arsenie Boca).
      De mantuit, poate s-a mantuit…lucru care il dorim pt orice om. Dar asta nu inseamna ca este sfant.
      Un sfant face diferenta dintre un drept slavitor si un eretic. (vezi cazul lui Ulfila, Francisc de Assisi)

    2. Una e sa iti doresti sa fie mantuit ( Traian).. .la rugaciunile unui sfant, si nu oricum…si alta e sa il faci sfant.. ( pr Arsenie Boca).
      Nu-i doreste nimeni iadul…cu toti ne dorim mantuirea…dar nu poti sa-l transformi intr-un sfant….

  19. Admin!
    1.Dacă ești CORECT, de ce NU afișezi și comentariul cu Împăratul Traian?
    2.Care dintre cei OFENSAȚI în privința Pr.Arsenie Boca, aveți curajul și timpul necesar, cu bine-cuvântarea unuia dintre preoții de pe site, să ne rugăm 40 de zile sau oricare alt canon, la ce sfânt vreți voi, chiar la Maica Domnului pentru a ne descoperi dacă Pr.Arsenie Boca este un eretic și ne-mântuit?

    1. @Magda
      stiind disputele legate de p Arsenie Boca, am ales sa filtram astfel de comentarii si sa le publicam doar dupa ce le citim, caci s-a ajuns la insulte, blesteme s.a.m.d.
      speram sa nu fie cazul si acum

      1. În privința mea, AICI, nu se va ajunge!
        Vă provoc la un DUEL DUHOVNICESC prin rugăciune și descoperire de este Pr.Arsenie sau nu eretic și ne-mântuit!
        Vorbesc serios!
        Aștept ridicare mănușii și propuneri de rugăciuni în sensul ăsta….toți de pe-aici vor fi martori și aștept bine-cuvântarea de la unul din preoții care postează: Pr.Ioviță și Neaoșul….sau altul/alții….cum vreți!

        1. trebuie sa avem grija cu descoperirile astea, ca putem fi inselati f usor de vrajmasul diavol
          in orice caz pictura de la Draganescu nu este canonică si asta o zice Părintele Justin Pârvu

          1. Nu-l contest pe Pr.Iustin Pârvu!
            În privința DUELULUI, rămâne așa pentru cine va ridica mănușa!
            N-a spus Pr.Cleopa că, în urma canonului de rugăciune dacă prin vis sau vedenie, de 3 ori la rând se repetă, înseamnă că nu e de la diavol?
            De ce punem răul și înșelarea înainte, ca definitive?

  20. Magda, este ultimul cuvant pe care ti-l spun pe acest subiect.
    Ce inteleg eu din argumentatia ta?
    Sa fim neclintiti ingraditi si ne-eretici dar sa punem si un varf de lingurita de Arsenie Boca.
    Nu ma bag.
    Asa a inceput erezia de fiecare data de 2000 de ani incoace si asta e mecanismul perfid al ecumenismului. Asa functioneaza ecumenismul. Daca intr-o oala de 20 de litri de lapte dulce introduci o lingura care doar e manjita cu lapte batut tot laptele se acreste.
    Urmeaza-ti drumul.
    Imi voi urma drumul.
    Sanatate.

  21. A aștepta semn este semn de necredință. Adică noi avem toate datele necesare ca să credem corect și cinstit în Hristos, în sfânta tradiție, în sfinții părinți și în toți sfinții care s-au întors printre noi după ce au adormit și ne-au transmis ce se întâmplă atât cu noi aici cat și dincolo.

    Încă odată, a ne ruga să așteptăm un semn este semn de necredință. Însuși Mântuitorul a folosit aceste cuvinte.
    N-am nici cea mai mică intenție să particip la ceea ce propui tu. Mie imi este de ajuns să cred și să identific cine este rătăcit, cine mimează ortodoxia și să mă las în continuare pe mâinile sfinților părinți.
    L-am întrebat odată pe duhovnicul meu ce să fac în situații în care cunoștințele mele dogmatice nu sunt suficiente pentru a-mi oferi explicații clare. Iar duhovnicul meu mi-a spus foarte clar: “zi așa: cred ce au crezut sfinții părinți din ultimii 2000 de ani încoace.”

    Așadar recomand cu tărie cartea Străjerii Ortodoxiei.

    1. Vouă vă trebuie SEMN, nu mie!
      Eu sunt convinsă că Pr.Arsenie Boca nu e în Iad și nu e eretic.
      L-ai ascultat pe Pr.Vamvulescu?
      De ce te încăpățânezi să nu auzi și alte păreri?
      Preotul ăsta a fost foarte apropiat de Pr.Arsenie Boca și dă mărturie despre faptele lui minunate, de vindecare, de sfințenie….și vorbește cu frică, cu cutremur fiind conștient despre răspunderea celor spuse/scrise în cărțile lui!

  22. @ Magda

    Magda, este ultimul cuvant pe care ti-l spun pe acest subiect.
    Ce inteleg eu din argumentatia ta?
    Sa fim neclintiti ingraditi si ne-eretici dar sa punem si un varf de lingurita de Arsenie Boca.
    Nu ma bag.
    Asa a inceput erezia de fiecare data de 2000 de ani incoace si asta e mecanismul perfid al ecumenismului. Asa functioneaza ecumenismul. Daca intr-o oala de 20 de litri de lapte dulce introduci o lingura care doar e manjita cu lapte batut tot laptele se acreste.
    Urmeaza-ti drumul.
    Imi voi urma drumul.
    Sanatate.

  23. Magda,
    Din moment ce avem dogmele…canoanele..invatatura Bisericii Drept Slavitoare…asta ar trebuii sa-I cerem lui Dumnezeu ..sa le cunoastem bine..si astfel nu se ajunge la spectacolul asta …cu aruncare de manusi..si descoperiri.
    Prin cunoasterea dogmelor, nu mai exista posibilitatea de a fi inselat.
    Daci faci confuzie intre mantuire si sfintenie…nu e in regula.
    Un parinte …imi scapa numele..spunea ca Dumnezeu asteapta sa se se completeze numarul ingerilor cazuti..nu cu cei care se mantuiesc..ci cu cei care au ajuns la sfintenie.
    Deci este diferenta!

    1. MÂNTUIRE = SFINȚENIE!
      NIMIC NECURAT NU VA INTRA ÎN ÎMPĂRĂȚIA CERURILOR!
      Mă amuză DEJA: dacă se va completa nr.îngerilor căzuți DOAR cu cei care au ajuns la sfințenie, cei care se mântuiesc, UNDE se duc?
      Unde le-ai stabilit tu LOCUL? :)))))

      1. Nu stabilesc eu nimic…ci Dumnezeu prin sfinti Lui ne-a descoperit.
        Imi pare rau ca imi scapa numele parintelui care a spus asta.
        Dar poti sa vezi in vedenia Sfantului Ierarh Nifon al Constantianei ca sunt diferente…chiar si cei care nu au avut botezul..dar au fost cinstiti in viata lor…sunt de partea cea dreapta.
        Sunt niste trepte …chiar poti sa fi in rai …sa simti ceva din mireasma lui…dar sa nu vezi nimic…ca orbii… Asta nu inseamna ca esti sfant.guti flo
        Bine..acum noi sa ne dorim mantuirea…nu sa ne gandim pe ce trepte vom fi.

        1. Te-am ironizat pentru că te-ai dat ȘTIUTOR!
          Am pus egal între mântuire și sfințenie pentru că, ”în ceea ce te voi AFLA (ca sfârșit lumesc), în ACEEA (stare de pocăință sau împătimit) TE VOI ȘI JUDECA!
          Iar dacă sfârșitul tău a fost plin de căință/pocăință, ”inima înfrântă și smerită (a păcătosului), Dumnezeu NU o va urgisi” (Ps.50) deci, starea ta te trimite în Rai, precum a făcut și cu tâlharul de pe Crucea de-a dreapta Sa….pentru că a arătat milă, compasiune față de Dumnezeu, asumându-și păcatele, ”Astăzi, a fost cu EL, în Rai!”

          Din alt punct de vedere, ”În Casa Tatălui Meu, multe locașuri sunt (de bucurie, de fericire, ÎN FUNCȚIE DE PREGĂTIREA DE PE PĂMÂNT DE DOBÂNDIRE A DARULUI SF.DUH, ÎN FUNCȚIE DE JERTFĂ, MUCENICIE…) – asta referitor la Orbul care era păgân, dar care a făcut cele bune din cele ale firii sale sădite în el de Dumnezeu DAR, ne-având Botezul, DOAR fapte…i s-a dat voie să intre în Împărăție ca unul care n-are cum să-L vadă pe Dumnezeu pentru că, așa cum este ochiul pentru trup, așa este Botezul pentru vederea Slavei Lui Dumnezeu.

          Despre Raiul de care vorbești, mai e și Sânul lui Avraam…până când nu va veni Judecata Finală când vor dispărea, înființându-se Sionul cel ceresc, adică ”Împărăția cea gătită vouă, de la începutul veacurilor”,.

          Dumnezeu împletește întotdeauna MILA cu DREPTATEA SA, d-aia ajung și alții, de alt neam în Împărăție!
          DAR TOȚI, ABSOLUT TOȚI AU AVUT O STARE POTRIVITĂ DE INTRARE ÎN RAI, CARE I-A TRANSFORMAT DIN PĂCĂTOȘI, ÎN SFINȚI! TOT RAIUL E PLIN DE PĂCĂTOȘI CARE S-AU POCĂIT, INCLUSIV CEI CARE AU TRĂIT ÎN SFINȚENIE ÎNCĂ DE-AICI, DE PE PĂMÂNT.

          1. Daca ai sa citesti vedenia sfantului Nifon al Constantianei , ai sa vezi ca nu este interpretarea mea!

  24. Decat sa faceti dueluri duhovnicesti mai bine ati spune daca cunoasteti preoti nepomenitori la care ne putem spovedi. Mai ales in sudul tarii. Poate faceti un articol pe teme asta.

  25. Strașnici mai sunteți!
    Dați de gard cu Pr.Arsenie Boca, dar de cei menționați în comentariile mele, nu ziceți nici PÂS, nu PAS!
    Împăratul Traian , unde s-a dus?
    La Rai sau la Iad?
    S-a mântuit el, au ba?
    Cel care a scris „BIBLIA LUI ANANIA”, dar s-a rugat cu ereticii, UNDE s-a dus?
    La Iad sau la Rai?
    S-o fi pocăit înainte de moarte de lucrul ăsta?

      1. Și dacă te iartă totuși Dumnezeu, nu-i tot una cu a fi mântuit? De chinurile veșnice, de Iad?
        Iar dacă ești izbăvit de Iad, în afară de Rai și Sânul lui Avraam, în care loc dintre Iad și Rai sunt cei IERTAȚI de Dumnezeu?

        1. Ba da , e tot una…dar asta nu inseamna ca esti sfant.
          Asta am vrut sa arat….ca sunt niste trepte…in functie de ce ai lucrat pe pamant..aia vei primii.
          Nu sunt toti pe aceasi linie…dupa cum ne arata Sfantul Nifon al Constantianei.
          Probabil ca Dumnezeu l-a iertat pe pr. Arsenie Boca…pt picturi si restul….dar asta nu inseamna sa il treci in randul sfintilor…

  26. @@ Magda

    Magda, este ultimul cuvant pe care ti-l spun pe acest subiect.
    Ce inteleg eu din argumentatia ta?
    Sa fim neclintiti ingraditi si ne-eretici dar sa punem si un varf de lingurita de Arsenie Boca.
    Nu ma bag.
    Asa a inceput erezia de fiecare data de 2000 de ani incoace si asta e mecanismul perfid al ecumenismului. Asa functioneaza ecumenismul. Daca intr-o oala de 20 de litri de lapte dulce introduci o lingura care doar e manjita cu lapte batut tot laptele se acreste.
    Urmeaza-ti drumul.
    Imi voi urma drumul.
    Sanatate.

  27. Sfântul Ignatie Briancianinov – Vrednici de compătimire sunt cei ce părăsesc cuvântul, căutând încredințare de la minuni.
    Năzuința spre săvârșirea de minuni e foarte dojenită de Sfinții Părinți; această năzuință dă în vileag amăgirea de sine care trăiește în suflet și stăpânește sufletul, întemeiată pe părerea de sine și slava deșartă.”

    MINUNILE NU POT FI O DOVADĂ A SFINȚENIEI

    „Dumnezeu-Omul i-a fericit pe cei ce nu au văzut semne și au crezut. El și-a arătat compătimirea față de cei care, nemulțumindu-se cu cuvântul, aveau nevoie de minuni. (In 4,48), i-a spus El fruntașului din Capernaum. Întocmai! Vrednici de compătimire sunt cei ce părăsesc cuvântul, căutând încredințare de la minuni. Această căutare a lor dă în vileag o deosebită precumpănire a cugetării trupești, O NEȘTIINȚĂ GROSOLANĂ, o viețuire adusă jertfă stricăciunii și păcatului; lipsa îndeletnicirii cu deprinderea legii lui Dumnezeu și cu virtuțile cele iubitoare de Dumnezeu, lipsa din suflet a capacității de împreună-simțire cu Sfântul Duh, de simțire a prezenței și a lucrării Lui în cuvânt. Semnele erau îndeobște menite convingerii și aducerii la credință a oamenilor robiți simțurilor, prinși de grijile lumii. Cei cufundați în grijile lumești, țintuiți pururea cu sufletul de pământ și de lucrurile acestuia, au o capacitate mică de a prețui valoarea cuvântului.”
    ~ sf Ignatie Briancianinov ~ Predici p 282.
    Din explicația sfântului Ignatie Briancianinov, se înțelege limpede că minunile au fost date pentru a întoarce pe cei necredincioși la credință. Odată intrați pe drumul credinței, nu mai este nevoie de semne și minuni. De ce? …am putea întreba noi. Pentru că noi, credincioși fiind, credem în Evanghelia lui Hristos, și pentru a o înțelege mai bine avem învățătura Sfinților Părinți care ne tâlcuiesc nouă Sfânta Evanghelie. A cere semne și minuni ca să credem ori să înțelegem, este o dovadă de multă necredință și obrăznicie din partea noastră pentru că ispitim pe Dumnezeu, cerând ceva de care nu este nevoie, pentru că noi avem învățătura Sfinților Părinți, care ne tâlcuiesc nouă Evanghelia, rămâne doar să ne dăm osteneala să învățăm creștinismul. Adevărul este, că noi, creștinii de pe urmă am vrea să ne pice din cer cunoștința de Dumnezeu, fără a ne mai da noi osteneala de a studia creștinismul. Această lipsă de interes, arată cât de căldicei suntem! Tot sfântul Ignatie ne spune că în vremea de pe urmă, creștinii vor înseta după minuni mai mult ca oricând, arătând prin asta cât sunt de necredincioși, cât sunt de superficiali, străini aproape cu totul de creștinismul autentic.
    „Odată cu trecerea vremii, cu slăbirea treptată a creștinismului și cu știrbirea vieții duhovnicești, bărbații săvârșitori de semne s-au împuținat. În fine, ei au lipsit cu desăvârșire. Între timp, oamenii, pierzându-și evlavia și cinstirea față de tot ce e sfințit, pierzându-și smerenia, care se socoate nevrednică nu numai de săvârșirea minunilor, ci chiar și de vederea lor, însetează (ei, oamenii) de minuni mai mult ca oricând. Oamenii, îmbătați cu părere de sine, cu nădăjduirea în sine, cu neștiința lor, năzuiesc cu nechibzuință, fără prevedere, cu îndrăzneală, spre tot ce e miraculos, nu se dau în lături să fie părtași la săvârșirea de minuni, se aruncă să facă asta fără a sta câtuși de puțin pe gânduri. Această orientare e mai primejdioasă decât oricând. Ne apropiem treptat de vremea în care trebuie să se deschidă un larg spectacol de numeroase și izbitoare minuni mincinoase, atrăgând în pierzare pe acei nefericiți fii ai cugetării trupești care vor fi amăgiți și înșelați de aceste minuni.”
    ~ sf Ignatie Briancianinov ~ Predici p 296.
    Un alt aspect foarte important pe care îl explică sfântul Ignatie, este faptul că minunile NU SUNT O DOVADĂ A SFINȚENIEI. El ne arată că adevăratul următor al lui Hristos este cel care împlinește poruncile Evangheliei, nu cel ce face minuni.

  28. „De mă iubiți, păziți poruncile Mele.” (In 14, 15) „Cel ce are poruncile Mele și le împlinește acela este cel care Mă iubește.” (In 14, 21) „Cel ce nu Mă iubește nu păzește cuvintele Mele.” (In 14, 24)
    Și sfântul Ignatie explică că, fără a împlini întru-totul toate poruncile evangheliei nu poate fi cineva sfânt. Este de-a-dreptul împotriva oricărei înțelegeri, adică să calci porunca lui Dumnezeu și să mai fii și catalogat ca „sfânt”!!!
    „Încălcarea chiar și a celei mai mici porunci evanghelice e însoțită de urmări amare: , a grăit Domnul, , adică nu va fi părtaș al ei. Iar deplina neluare-aminte la poruncile evanghelice, ca față de o învățătură morală, care nu trebuie neapărat împlinită, atrage după sine în chip hotărâtor pierzania. Împlinirea poruncilor Domnului nu poate fi înlocuită prin nici un fel de nevoințe, NU POATE FI ÎNLOCUITĂ NICI MĂCAR PRIN MINUNI. , spune Mântuitorul, Zidirea sufletească ce se întemeiază NU PE PLINIREA PORUNCILOR, ci doar pe nevoințe, e nestatornică, e deșartă; ea nu poate îndura nici necazurile de la oameni, nici ispitele de la draci, este străină de lumină, plină de întuneric și amăgire de sine. , vestește Cuvântul lui Dumnezeu întrupat, .”
    ~ Predici p 43. – Sfântul Ignatie Briancianinov. Editura Sophia 2008
    De unde dar, dorința aceasta arzătoare după minuni? De ce sunt socotiți sfinți cei ce fac azi multe „minuni”? Răspunsul la aceste două întrebări este: din NEȘTIINȚA GROSOLANĂ!
    „Năzuința, întâlnită în societatea creștină de astăzi, de a vedea minuni și chiar de a face minuni nu trebuie lăsată nebăgată în seamă. Această năzuință trebuie cercetată amănunțit. Năzuința spre săvârșirea de minuni e foarte dojenită de Sfinții Părinți; această năzuință dă în vileag amăgirea de sine care trăiește în suflet și stăpânește sufletul, întemeiată pe părerea de sine și slava deșartă.”
    ~ Predici. p 287. ~ Sfântul Ignatie Briancianinov.

  29. Da, oamenii, fiindcă nu au idee ce este creștinismul se încred cu totul orbește în „făcătorii de minuni” ai zilelor noastre care înșeală foarte ușor pe creștinii care nu-și cunosc credința, prin minuni false și cu totul mincinoase.
    „Înfricoșătoare nenorocire este lipsa din om a adevăratei cunoașteri de Dumnezeu; ea primește lucrurile diavolului drept lucruri ale lui Dumnezeu.”
    ~ sfântul Ignatie Briancianinov ~ Predici p 274.
    De vom avea ca temelie, noi creștinii, Piatra-Hristos, și ne vom hrăni cu învățătura Sfinților Părinți din vechime, vom putea deosebi adevăratele minuni de falsele minuni, și vom putea să ne ferim de falșii îndrumători care fac minuni cu nemiluita!
    „Ca atare, eu de semne nu am nevoie. De ce? Fiindcă m-am învățat a crede Harului Dumnezeiesc și fără semne (minuni). Cel necredincios are nevoie de dovadă; eu, însă, credincios fiind, nu am deloc nevoie nici de dovadă, nici de semne; chiar dacă nu vorbesc în limbi, știu că sunt curățit de păcat. Cei de pe vremuri nu credeau până nu primeau semne. Semnele (minunile) li se dădeau ca dovedire a credinței pe care o primeau. Drept aceea, se dădeau semne nu celor credincioși, ci necredincioșilor, ca să se facă credincioși; așa spune și Sfântul Apostol Pavel: ” p 286.
    ~ Predici. – Sfântul Ignatie Briancianinov Editura Sophia 2008.
    „De mă iubiți, păziți poruncile Mele.” (In 14, 15)
    Deci, să ne fie clar nouă tuturor că Hristos Domnul cere de la noi împlinirea poruncilor întru-totul și întocmai, nu minuni sau nevoințe nesăbuite.
    „ÎMPLINIREA PORUNCILOR DOMNULUI NU POATE FI ÎNLOCUITĂ PRIN NICI UN FEL DE NEVOINȚE, NU POATE FI ÎNLOCUITĂ NICI MĂCAR PRIN MINUNI.”

  30. Sfantul Gherasim de la Iordan a trait o vreme intr-o ratacire dogmatica si cu toate acestea facea minuni si ii slujea lui leul. Pana in ziua in care i-a fost trimis un monah care s-a straduit o zi intreaga pana seara sa il lamureasca. Apoi, zice sfanta traditie, Sfantul Gherasim a dat anatema erezia aceea si ATENTIE!
    S-A UNIT CU BISERICA!

    Pana in acel moment el era considerat neunit cu biserica.

    1. NU eu am nevoie de minuni, ci voi, care nu credeți!
      Inima are inteligența ei! M-am bazat întotdeauna pe ea…
      Iar dacă stau bine și mă gândesc, nevrând să ridicați MĂNUȘA, arată că nu vreți să vă edificați o dată pentru totdeauna în privința sfințeniei Pr.Arsenie Boca!
      MINUNE a fost atunci când indianul Sundar Singh, într-o criză, tulburat fiind…a cerut nebunește ca să i se arate Dumnezeu dacă există și, nu numai să i se arate, ci să-l și salveze de la moarte, pentru că a vrut să-și pună capăt zilelor…nu mai știu, sub șinele de tren, ars….și-atunci i s-a arătat Fiul Lui Dumnezeu, dar el a rămas cu rătăcirile lui – Casa Poporului de la noi că ar fi Templul din Ierusalim și că vom fi cei mai mari și cei mai tari!

      1. Nu trebuie sa aruncam manusa ca sa ne lumineze Dumnezeu.
        Ii cerem in fiecare dimineata si seara acest lucru!
        In rugaciunile de dimineata ;
        “Doamne, Cel ce cu multa Ta bunatate…………invredniceste-ma cu adavarata lumina Ta, ca sa fac voia Ta cu inima luminata si curata. ”
        In cele de seara ;
        “Lumineaza ochii mei Hristoase Dumnezeule……….”
        Daca suntem atenti la aceste rugaciuni, acolo este toata cererea si luminarea de care avem nevoie.

  31. @Magda
    Magda, tu crezi că e totuna să intri în Rai pentru meritele proprii şi să intri în Rai ajutându-i şi pe alţii să se mântuiască ? Sfinţii canonizaţi au căpătat îndrăzneală înaintea Stăpânului pentru a se ruga şi pentru sufletele celorlalţi. De aia îi chemăm pe Sfinţi în ajutor. Dar n-aş prea crede că sunt mulţi care să se roage la Tâlharul de pe Cruce pentru ajutor (de altfel, Biserica nici n-a reţinut în mod oficial numele aceluia). Şi totuși ştim că s-a mântuit. În Rai nu se vor bucura toţi de aceleași privilegii. “A sedea de-a dreapta si de-a stanga Mea, nu tine de Mine sa dau, ci se va da celor pentru care s-a pregatit de catre Tatal Meu”.
    Doamne ajută să se fi mântuit Arsenie Boca. Dar de aici şi până la a spune că e sfânt, e cale lungă.

    1. Exagerările-astea, bătu-le-ar vina!
      Eu am vrut să nuanțez, nu să trag LINIE SIGURĂ DE DEMARCAȚIE!
      Și mă rog, cu ce a fost mai prejos cel de-a dreapta lui Iisus de pe Cruce, față de o putoare de creștin botezat, răsfățat lumește dar AFON duhovnicește, care mai și înjură de cele sfinte și dorește femeia, dar să n-o ia de nevastă, iar dacă o ia, nu vrea copii cu ea, nu ține post, nu se duce la Biserică, etc…aud?

      Am și spus că MULTE LOCAȘURI ÎN CASA TATĂLUI MEU SUNT, dacă ai citit răspunsul dat cuiva de pe-aici…

      Iar în privința celui/celei care va sta de-a dreapta sau de-a stânga Lui Dumnezeu, NICI nu se mai pune problema…LOCURILE SUNT OCUPATE DEJA de CINE TREBUIE!
      De către cine? De către Maica Domnului, de-a dreapta Sa și de Sf.Ioan Botezătorul care, ”cel mai mic în Împărăția Cerurilor va fi, DAR cel mai mare născut dintr-o femeie”….pentru că n-a primit Botezul tocmai el, care a Botezat pe Cel ce n-avea nevoie de Botez, pentru că era fără de păcat, dar s-a făcut pildă nouă a TOATĂ DREPTATEA!

  32. @Magda
    Mănuşa…
    “Şi răspunzând, Iisus i-a zis: S-a spus: “Să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul tău”. “

    1. :) Eu nu vă pun să vă aruncați de pe aripa Templului și nici în post fiind, să transformați pietrele în friptane, copane! Să fim serioși!
      Știi ce mă amuză? Că de intrigat, nu mă mai intrigă…a citit vreunul confesiunile Pr.Petru Vamvulescu înainte de a arunca cu PIATRA?! NU!
      Atunci, păcatul osândirii voastre, rămâne scris pe nisip!

      1. Dogmele, care sunt de necontestat… canoanele Bisericii vorbesc..nu altcineva.
        Daca nu esti pe aceasta linie cu dogmele, poti sa fi inger din cer..daraminte pr Vamvulescu…ca nu esti de ascultat.

  33. magda,citeste aci si mediteaza
    https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/2016/03/

    apoi un pustnic de la ATHOS a postit la cererea unui ierarh roman,nu i se spune numele si a spus ca i s-a aratat Arsenie Boca dupa citeva zile de post si rugaciune si i-a spus sa zica lumii sa nu il mai considere sfint pentru ca atunci ii este mai greu..
    Am citit si confesiunile lui ,am fost cu sfintia si intr-un pelerinaj in Grecia…

  34. @Magda
    Am citit câte ceva şi mi-a ajuns: “Mi-a mai zis părintele Arsenie: Spune-i soției tale, Laurenția, să nu mai plângă, pentru că v-a dezlegat Arsenie de toate blestemele, câte le-ați avut, din veac.”

    “Atunci s-a întâmplat minunea cea mai mare. Am văzut venind de la ochii Sfinției Sale, spre ochii mei, două funii de foc! Eu m-am minunat tare…”

    Părerea mea? Un alt înşelat, săracul. Şi spune drept, a întrerupt părintele Vamvulescu pomenirea ? Eu nu ştiu s-o fi făcut. Deci despre ce vorbim ? Chiar n-are rost să mai discutăm.

    1. Unde-i ÎNȘELAREA?
      Că le-a spus că i-a izbăvit de toate blestemele câte le-a avut?
      ”Orice veți cere în Numele Meu, vă voi da vouă”, ”Cere și ți se va da, bate și ți se va deschide…”. Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să vie VIU!
      Or fi avut, cine știe! Știm noi ce-au făcut moșii, strămoșii noștri?
      D-aia se și pun ei adesea în sărindare, la psaltire, li se fac parastase, pentru că Pr.Iustin Pârvu a spus că, datorită ne-pomenirii lor DIN NEAM ÎN NEAM, apasă pe cei prezenți și vii din lumea noastră atâtea probleme, necazuri, nenorociri, pentru că nu au fost spovedite și nu sunt ispășite!

      Despre funiile de foc ce au ieșit din ochii Pr.Arsenie, la fel s-a întâmplat și cu Sf. Serafim din Sarov cu uceninul lui Motovilov când a întrebat despre Darul Sf.Duh!

      Despre cât de pomenitor sau ne-pomenitor în privința ecumeniștilor, nu știu!

  35. Frate Cata. Ai dat dovadă de ceea ce se numește în limba lumesc “diplomație” iar în limbaj duhovnicesc sfială. Ai ridicat doar un mic colț al cortinei după care se ascund o sumedenie de povestiri abracadabrante despre rătăcirile lui Arsenie Boca in relația lui directă cu mirenii. Dacă mă apuc să le public astă-seară la aceasta rubrica de comentarii iese un scandal nemaipomenit. Și cine crezi că generează acest scandal? Iubitorii de Boca, aceștia care practică gherontolatria deșănțata.

    Este plin internetul de situri ortodoxe care publică părerile despre sine ale lui Arsenie Boca. Este cumplit. Este înfricoșător.

    Nu e mult timp de când în prieten mi-a spus foarte limpede în față: “să nu te iei în luptă cu iubitorii de Boca pentru că se comportă exact ca ereticii. Te biciuiesc cu citate din scripturi și nu se lasă sub nicio formă convinși de rătăcirea lui Boca. Stai în banca ta. Nu ai nimic de câștigat punîndu-te cu ei.”

    Iată, astă-seară, a trebuit să o simt pe pielea mea.

  36. Doamne ajuta,

    Draga @Magda, cei ce spun ca pr A.Boca nu e sfant pur si simplu au certitudinea in inima ca nu e, si atunci nu le trebuie o certificare prin post si nici macar a da curs unei provocari, pt ca nu exista indoiala. Cum nu exista nici pentru mine. Si pur si simplu nic nu trebuie sa o argumentez.

    Daca exista indoiala, pericol de moarte, un impas de trecut, erezie, lucruri de capatai duhovnicesc sau material, etc… se poate pune chezasie postul si rugaciunea, cum s-a facut pe saccisv dupa sinodul din Creta, in urma acelei actiuni de rugaciuen organizata fara precedent , zile la rand s-au dat pe fata foarte multe gunoaie ecumeniste din Biserica , risipind indoiala.

    Ceea ce propui tu, poate veni dintr-un exces de afirmare a unei stari launtrice a ta, fata de o persoana , si nu reprezinta o nevoie duhovnicesca stringenta si imediata pentru nimeni nici macar pentru o persoana, fiindca ca nu sunt indeplinite conditiile de mai sus, nici macar indoiala.

    Astfel sorti de reusita a unui post pro si contra nu sunt , pentru ca nu exista motivatia.

    Singura motivata esti tu, si atunci fara sa fiu partinitor ci doar incurajator este de ati recomanda tie sa tii post , pentru aceasta in lumina faptului ca poate Dumnezeu se milostiveste de noi toti (inclusiv tu) si ne arata ca suntem in eroare sau poate iti arata tie ca esti sau nu. Asta daca e bine primt postul tau.

    Tu singura indeplinid conditia de motivatie pentru vrea si arata cuiva ca este de folos a considera pe pr. A.Boca sfant vei fi intro situatia de win – win.

    Altminteri racaiala in post a doua persoane se face spre uraciune.

    Post binecuvantat in continuare, ca la mine e mai greu.

    P.S

    Voi nu intelegi ce e Mantuirea , care e mai presus de intelegere pt ca este insusi Hristos cel mai presus de intelegere.

    Traian nu s-a Mantuit , ci precum scrie in viata Sf. Grigorie dialogul ,”că pe Traian, împăratul Romei (98-117), care a fost închinător la idoli, după mulţi ani de la moartea lui l-a izbăvit sfîntul din veşnicele munci cu rugăciunile sale.” si i sa facut glas „Rugăciunea ta am auzit-o şi dau iertare lui Traian; iar tu să nu mai faci rugăciuni pentru păgîni”.

    Adica la slobozit din chinuri, si destul i este , oprind-ui rugaciunea pentru pagani. Dar asta nu inseamna ca este mantuit .

    Mantuirea =comuniune cu Hristos. Si da poate sa fie ultimul mocofan de crestin , adulter si lenes scarnav in purtare, dar care si-a plans pacatele cu amar care a fost botezat orodox si pocait in timpul mortii se poate mantui si avea comuniune cu Hristos, dar asta nu-l face sfant, ci mantuit in virtutea , 1.botezului 2.credintei 3.pocaintei. (o mica treime) .

    Prin urmare , pr A. Boca are mai multe sanse a fi mantuit in virtutea botezului (pocainta poate – cine stie cum l-a prins moartea ?) mai degraba decat sfant si aici eu nu-mi dau cu presupusul daca e in rai sau iad pt ca nu stiu, Dar pot spune ca poate fi mantuit, insa sfant nu-l pot considera.

    Iertare

    Mantuire tuturor

    1. Mulțumesc, iată un răspuns echilibrat!
      N-o să țin post SPECIAL pentru asta pentru că sunt DEJA în post :)
      Iarăși, n-o să mă rog să mi se descopere de este/a fost sau nu eretic Pr.Arsenie Boca, PENTRU CĂ NU E CAZUL!
      Nici dacă s-a mântuit sau nu, pentru că eu știu că este!

  37. “Cine a cunoscut gandul Domnului sau cine s-a facut sfetnicul lui?”Fratilor,sunteti toti cu sabia in mana.Sfantul Stefan cel mare a avut pacate personale,de ce r sfant?!Marele Grigorie de Nisa a crezut in apocatastaza si totusi Biserica l-a iertat pentru celelalte merite foarte mari in stabirea dreptei credinte si l-a declarat sfant.Augustin nu e eretic.Estefericit.A fost foarte mare pentru Biserica si a lasat niste lucrari monumentale.A avut si el greselile lui cu predestinatia.Evagrie este normativ pentru rugaciunea lui Iisus si parintele Staniloae l-a trecut in filocalie cu toate ca e condamnat.Origen insusi a avut o influenta capitala asupra parintilor capadocieni si asupra multor altora.Este in continuare publicat in PSB pentru contributia sa imensa la dezvoltarea crestinismului.Chiar el spune in “Despre principii”ca altii sa aleaga ce e bun din lucrarile sale ca el nu are timp.A fost o personalitate coplesitoare si sfintii parinti au condamnat doar lucrarile sale deoarece multi luau totul de bine fara sa mai discearna.Eu sunt sigur ca toti acestia n-ar fi fost ecumenisti.Parintele Arsenie Boca a fost un “Bruce Lee”al credintei a luptat cu duavolii rosii.Pentru smerenia lui o fi avut si el vreune caderi.Dumnezeu ia in considerare intregul.Trebuie foarte multa dreapta socotala.Sunt si ispite de-a dreapta.Sa nu ne dam noi mai ortodocsi decat Dumnezeu.Eu cred ca parintele Arsenie este sfant.Darul inainte vederii e un dar foarte mare si nu se da oricui.El l-a avut din plin.Daca nu i s-ar fi implinit profetiile as mai fi zis,dar asa…

    1. Mulțumesc de răspuns!
      Pentru mine, Pr.Arsenie Boca este/rămâne un sfânt!
      Am citit mai toate mărturiile în ceea ce-l privește, minunile pe care le-a făcut, rugăciunea de foc, pătrunzătoare pe care a avut-o, asceza lui, ostenelile la care își supunea trupul, etc…
      Într-adevăr, trebuie cerută în rugăciune dreapta socoteală/discernământul duhovnicesc pentru a nu aluneca în ispitele de-a dreapta, de-a stânga, cele din față sau din spate!
      Mai vorbim despre ”Cărarea Împărăției”, ”Sinteza gândirii Pr.Arsenie în 800 de capete”, ”Cuvinte vii”, traducerea filocaliilor împreună cu Pr.Stăniloaie, etc…

  38. Frate Cata. Ai dat dovadă de ceea ce se numește în limba lumesc “diplomație” iar în limbaj duhovnicesc sfială. Ai ridicat doar un mic colț al cortinei după care se ascund o sumedenie de povestiri abracadabrante despre rătăcirile lui Arsenie Boca in relația lui directă cu mirenii. Dacă mă apuc să le public astă-seară la aceasta rubrica de comentarii iese un scandal nemaipomenit. Și cine crezi că generează acest scandal? Iubitorii de Boca, aceștia care practică gherontolatria deșănțata.
    Este plin internetul de situri ortodoxe care publică părerile despre sine ale lui Arsenie Boca. Este cumplit. Este înfricoșător.
    Nu e mult timp de când în prieten mi-a spus foarte limpede în față: “să nu te iei în luptă cu iubitorii de Boca pentru că se comportă exact ca ereticii. Te biciuiesc cu citate din scripturi și nu se lasă sub nicio formă convinși de rătăcirea lui Boca. Stai în banca ta. Nu ai nimic de câștigat punîndu-te cu ei.”
    Iată, astă-seară, a trebuit să o simt pe pielea mea.

  39. Foarte periculos lucru sa crezi ca mantuirea ….nu se poate realiza fara minuni sau semne de la Dumnezeu.

    Pt mine pr Arsenie Boca este un om in care din pacate nu pot avea incredere.
    Ca urmare , nu cu patima spun asta…dar ma delimitez de el.

  40. Fratilor,
    Haideti sa nu ne pronuntam noi in privinta parintelui Arsenie Boca ca parem ca noi suntem atoatestiutori si ne umflam in pene ca numai noi detinem adevarul. Indiferent ca e sfant sau ratacit, asta noi chiar nu avem de unde sa stim. Cand va mai aud ca voi stiti ca e in iad, de unde sunteti voi atat de siguri, l-ati vazut voi acolo? Deci voi sunteti sfinti si ati avut descoperire de la Dumnezeu. Daca nici marii calugari au zis fie ca da, fie ca ba, eu zic ca voi sa va abtineti de la verdicte .Sa stiti ca parintele Petre Vamvulescu are 2 inregistrari total diferite pe net, una ca da argumente de contestare, alta ca il admira pe parintele Boca. Daca viata parintelui e atat de controversata si nu se stie ce sa se creada, mai bine va rugati la alt sfant, ca sa nu gresiti in privinta lui, din prudenta. Sigur doar Dumnezeu stie si daca va considera ca ne este de folos sa stim si noi, ne va arata. Gandul la Hristos mereu sa avem!

  41. De ce cred eu că trebuie discutat fără menajamente și false pudori despre Arsenie Boca?

    Pentru că lăsând în ambiguitate acest subiect ar însemna acceptarea că și rătăciții pot fi folositori în viața unor frați de-ai noștri.

    Asta ar însemna că trebuie să acceptăm și rătăcirile lui Visarion Iugulescu, si rătăcirile lui Nil Dorobanțu, și rătăcirile celor de la turma lui Ilie, în general toate rătăcirile.

    Lucrurile sunt mai grosiere decât atât.

    Sunt doar câteva zile de când m-am înfățișat la spovedanie în fața unui preot foarte foarte cunoscut în lumea ortodoxă, unul care s-a îngrădit la scurt timp după sinodul din Creta și care a ținut prima pagină a site-urilor ortodoxe atunci după sinodul din Creta prin declarația pe care a făcut-o.

    Ei bine, ce credeți?

    Mi-a spus că el nu poate face afirmații despre Visarion Iugulescu pentru că nu l-a cunoscut. Și că el cunoaște persoane care și-au schimbat viața mulțumită intervenției lui Visarion Iugulescu.

    Mărturisesc că m-am tulburat când mi-a spus așa ceva. Și i-am răspuns: “părinte, Visarion Iugulescu i-a ajutat pe aceștia să se îmbunătățească sau i-a odihnit în patimile lor?”

    Iar acesta mi-a răspuns: “Frate, eu nu știu dacă i-a odihnit în patimile lor dar știu ce-am văzut la mine aici când i-am întâlnit.”

    O asemenea problematizare ca a preotului la care am fost acum câteva zile este extrem de nocivă și toxică și periculoasă.

    Adică, după părerea sfinției sale, dacă Hristos a venit printre noi astăzi (ca prezență fizică, pentru că El este permanent printre noi) ar fi de acord că și rătăciții sunt buni pentru dreapta credință?

    Apoi să mă iertați, dar eu așa ceva nu pot să accept. Exact ăsta este mecanismul ecumenismului.

    Îngrădirea nu este o garanție a gândirii drepte ortodoxe. Asta ca să-i răspund și celui care mai devreme căuta un preot îngrădit în sudul țării pentru spovedit.

    Nu uitați că în decursul istoriei ortodoxe, o comunitate de 250 de oameni a preferat să stea 50 de ani fără păstor decât să se amestece în ereziile vremii. După 50 de ani au fost descoperiți de un sfânt părinte cunoscut.

    Vă puteți imagina?

    50 de ani fără taina cununiei, fără taina botezului, fără înmormântări cu preot, fără spovedanie și fără împărtășanie.

    Sigur, mulți dintre cei care citesc acum aici se smintesc văzând o tulburare și o luptă în interiorul Postului Mare. Dar mai bine să ne tulburăm și să ne luptăm un pic decât să stăm împăcați în minciună.

    Cartea Străjerii Ortodoxiei.
    Citind această carte ne dăm seama că, acceptând că și rătăciți sunt folositori, îi batjocorim pe toți cei care au murit pentru ortodoxie.

    1. Domnule Stoler Filip,spuneți că ,,îngrădirea nu este o garanție a gândirii drepte ortodoxe”;totuși îmi este greu să cred că preoții ce s au îngrădit nu gândesc corect;îmi este greu să cred că un preot nepomenitor nu săvârșește tainele așa cum au fost lăsate de mai bine de 1000 de ani;pe când un pomenitori,dacă mai marele îi spune să mai scurteze sau să mai modifice din taine că așa s a decis la nivelul cel mai înalt,fiți sigur că el nu se va da în lături pentru nu a fi deranjat de cei mai mari;poate mă înșel,însă nu pot să accept ca acești preoți au ales calea cea ușoară;cu atât mai mult când au văzut ce au pățit măicuțele,preoții și monahii ce s au îngrădit de acești trădători;măcar atunci să fi luat atitudine

  42. @ Neaosul
    ” … Augustin nu e eretic.Estefericit.A fost foarte mare pentru Biserica si a lasat niste lucrari monumentale.A avut si el greselile lui cu predestinatia….”

    +++

    ” … Doi vectori aveau să depărteze mult Apusul creştin faţă de Răsăritul creştin: teologia lui Augustin, însuşită în timp fără rezerve de apuseni, şi alianţa Romei cu francii, pentru apărarea intereselor imperialiste. Aşa a răsărit în Apus o mutaţie ontologică ireversibilă din punct de vedere cultural şi ideologic…. ” – Traian Ciorba. (mirem.ro/pdf/traian-filioque.pdf)

    Daca este adevarat ceea ce se scrie in aceasta carte, cum putem noi cei botezati, crestinii, dreptslavitori, adica ortodocsi frate, pentru ca sa fie clar !, sa praznuim un “fericit” care a facut si face atata rau prin “teologia lui” (15 iunie) ?

    In calendar nu se trec doar sfintii (“…minunat este Dumnezeu intre sfintii Lui…”) ?
    Daca se trec si “fericitii”, atunci se pot trece si “prea fericitii” ?

    Persoana “guti flo” avea dreptate intr-un comentariu, la aceasta postare … in prezent majoritatea covarsitoare a preotilor din ziua de azi in acele “institute de reeducare = facultatile de teologie de azi” au fost spalati pe creier de invatatura Sfintilor Parinti ai Bisericii, fiind indoctrinati cu teologia “neo-patristica”

    Oameni buni, daca ne-am tine toti de canoanele celor 9 Sinoade Ecumenice, nu cred ca ar mai fi asa tulburare in Biserica, si nici nu am mai bate campii cu tot felul de “sfinti”

    Doamne ajuta si post cu folos in continuare, tuturor !

  43. Cu falsa smerenie va spun ca am luptat pentru dreapta credinta mai mult decat voi,dar se pare ca Hristos a venit pentru cei pacatosi,si nu pentru niste “sfinti”ca .noi.Oricum,nici El nu a aruncat cu piatra.”omul duhovnicesc pe toate le judeca,iar pe el nu-l judeca nimeni”.Au ascendent moral.Ne-am ridicat noi cumva la inaltimea lor duhovniceasca?!Parintele Arsenie Boca e mai antiecumenist decat voi.Era si vazator cu duhul…Adevarat ca e si post si-si mai baga cineva coada.Iertati-ma…

  44. @ Neaosul

    Deloc nu mă odihnește ce aud de la tine.
    Cu câteva sute de ani buni în urmă un mirean în mijlocul bisericii i-a strigat unui episcop care citea de la amvon numai erezii și l-a certat pentru ereziile pe care le propovăduia. În acel moment toată biserica ai explodat fiind alături de mirean. Asta înseamnă că mireanul acela a călcat porunca Domnului: Nu judeca și nu vei fi judecat? Nicidecum. Trei cozi de topor sunt folosite în ziua de astăzi la adresa mirenilor: Judecarea, ascultarea, pacea și unitatea bisericii. Și încă una: dragostea de aproapele. Cum adică, noi nu avem dragoste de aproapele?

  45. Neaosul a scris:
    “Parintele Arsenie Boca e mai antiecumenist decat voi.Era si vazator cu duhul…”

    Când avem televizor, cu mulți ani în urmă, mă uitam la familia Bundy și la Seinfeld și remarcam că producătorii introduceau râsete din off ca să stimuleze starea de amuzament a telespectatorului. Parcă vroiau să sublinieze: aici a fost o poantă.

    Ei bine, așa s-au auzit hohotele și la mine în casă când am citit remarca lui Neaoșul de mai sus.

    Chiar nu am de gând să-mi cer iertare pentru această comparație. Lucrurile trebuie spuse răspicat. Și aveți ocazia să vă manifestați aici la comentarii după bunul plac.

  46. E o falsa problema.Sunt si alte biserici in care sunt pictati Augustin,Teodoret de Cyr,etc.Daca suntem atat de iubitori de sfintii parinti,de ce nu tinem cont de ei in totalitate?Pentru ca tot ei i-au impartit in fericiti si eretici.I-au despartit,nu i-au unit.

  47. Știu că aceste cuvinte ale mele te vor răni. Dar vreau să-ți precizez din capul locului că eu nu le spun ca să te rănesc.

    Dar strict despre acest subiect, Arsenie Boca, îmi face impresia că discut cu un eretic nu cu un preot ortodox îngrădit.

    Încăpățânarea manifestată este tipică adventiștilor baptiștilor evangheliștilor martorilor lui Iehova etc.

    Care-i faza? Nu mă dumiresc.

  48. Eu am senzaţia că unii oameni își răcesc degeaba gura pe aici, că arseniştii tot nu vor să priceapă. Au spus-o şi alţii, a spus-o şi Stoler Filip aici că nimeni nu-l judecă pe omul Arsenie Boca, că nu suntem noi judecători. Am spus şi eu: ca om, îi doresc să se fi mântuit. Dar când e vorba de declararea cuiva ca Sfânt, Biserica are niște reguli clare după care se face o “analiză” (ca să mă exprim cu limbaj de lemn) dacă cineva poate sau nu să fie canonizat. Fraţilor, “analiza” asta nu înseamnă “judecarea” omului sau “aruncarea cu piatra”. Canonizarea înseamnă recunoașterea cu CERTITUDINE de către Biserică a sfinţeniei unui om, care a avut o viaţă înduhovnicită, s-a mântuit şi a căpătat îndrăzneală înaintea Stăpânului pentru a se putea ruga pentru noi, păcătoşii. Dacă se pică în înşelare şi se consideră sfânt un om care nu s-a mântuit, cu atât mai rău va fi chinuit în iad la fiecare “rugăciune” adusă de adepţii aceluia pentru înșelarea pe care a făcut-o. Dacă aveți drag de OMUL Arsenie Boca, nu-l mai consideraţi sfânt şi nu vă mai rugaţi de el să vă ajute PÂNĂ NU SE PRONUNŢĂ ADEVĂRATA BISERICĂ, fiindcă s-ar putea mai rău să-i faceţi. Că poate omul ar fi avut în final vreo şansă la mântuire pentru acel bine pe care l-a făcut, dar i-o retezaţi voi cu idolatria voastră, propovăduindu-i înșelarea. Sau poate vă amăgiţi că mai mare dragoste are Arsenie Boca de voi decât are Maica Domnului, sau decât au Sfinţii Apostoli, sau decât au Sfinţii Părinţi şi ceilalţi Sfinţi canonizaţi ? Dacă vă imaginaţi că la Prislop e salvarea voastră şi în altă parte nu vă puteţi găsi izbăvirea, vă plâng. Doamne ajută!

  49. Noi constatam…..nu judecam.
    Atata timp cat esti pe linia sfintilor parinti, nu-ti mai trebuie niciun vazator cu duhul..si nici minuni.
    Asta e temelia noastra..dogmele, pe care le-au lasat colosii Bisericii…
    Noi nu mai avem voie sa ne luam dupa “minuni” si “vazatori cu duhul”…pt ca nu avem trairea necesara pt a discerne asa ceva.
    Suntem la pamant in privinta asta, oricat am vrea noi sa credem ca suntem de traitori.
    Nu ne spun clar sfintii parinti ca cel viclean va face semne in asa fel incat sa-i insele de va fi cu putinta si pe cei alesi??!
    Cel care are ca argument o minune sau faptul ca cineva este vazator cu duhul, si nu are ca baza, inaintea la toate minunile, invataturile sfintilor parinti… lesne va cadea in cursa vrasmasului.
    Ce-o sa ne facem cand cu inselaciunea vrasmasului o sa-i vezi pe raposati tai ca se “scoala din morti” si-ti spun, ca nu e buna credinta ta…ca uite, eu vin de “acolo” si asa este bine sa crezi?!
    Sau cand va muta munti..sau cand va pogora foc din cer..etc?…daca noi acum ne bazam pe faptul ca daca a facut minuni, sau e vazator cu duhul..este om sfant.
    Pai ce te faci atunci cand vei vedea ce nu a vazut pamantul dupa cum am mai spus…”inviere din morti”..”munti miscati din loc”..si toate vedeniile false?
    Daca acum ii atribui unui om sfintenie pt ca era vazator cu duhul sau ca a facut minuni”…nebagand de seama ca trebuie sa fie mai intai de toate pe linia sfintilor parinti ….atunci cand vei vedea grozaviile alea ale lui antihrist, vei spune ca e Dumnezeu…ca numai Dumnezeu poate sa faca minuni asa de mari..Mesia in carne si oase..asa cum ne spune si Sfanta Scriptura…ca oameni il vor primi pe antihrist in locul lui Dumnezeu….. la fel cum spuneti si acum , ca Arsenie Boca daca a facut minuni si e vazator cu duhul..este sfant…neluand in seama ca el a pictat erezii…contrar invataturii Bisericii.
    Astia vom fi daca nu vom avea la baza dogmele Bisericii..(singurele care iti adevereste ca esti pe drumul cel bun).niste inselati si victime ale vrasmasului. Fereasca Dumnezeu de asa ceva!

  50. Bine,fratilor,daca o spuneti voi,n-o fi sfant parintele Arsenie Boca.La cat de pacatos sunt nu e de mirare ca sunt si i.nselat.L-am gandit de bine.Nu cred ca e un pacat sa gandesti de bine.Dar sunteti prea agresivi.

  51. Când le-am făcut o enumerare foștilor mei colegi de breaslă și chiar fraților mei ortodocși nepracticanți despre ce pățesc de 2000 de ani încoace oamenii care se luptă pur și simplu cu Dumnezeu, știți ce mi-au spus? Că sunt agresiv. Ba mai mult: că îi blestem.

    Și atunci i-am întrebat eu pe ei când am avut eu timp să-l blestem pe Arie, când am avut timp să-l blestem pe al treilea membru al grupului Vacanța Mare care a murit într-un accident auto după ce a măscărit hainele preoțești intr-un spectacol la Neptun?

    Când am avut timp să-l blestem pe Șerban Huidu care a pățit ce-a pățit după ce și-a bătut joc de sfânta Parascheva?

    Când am avut timp să-l blestem pe Florin Călinescu a cărui nevastă a murit la puțin peste 40 de ani de cancer și al cărui fiu Luca s-a spânzurat într-o cameră de hotel la Londra? Iar acum Florin Călinescu are cancer de piele.

    Când am avut timp să-l blestem pe Andrei Gheorghe care și-a bătut joc de tot ce este sfânt iar apoi a lăsat cu limbă de moarte să fie incinerat.

    Eu înțeleg de ce suntem percepuți ca agresivi. Pentru că s-a deviat în așa hal de la Adevăr încât astăzi Adevărul pare agresiv și revoluționar. Piețele publice sunt pregătite pentru ca cei care spun Adevărul să fie omorâți cu pietre.

  52. @ Stoler Filip

    Ati scris ca …
    “….Nu uitați că în decursul istoriei ortodoxe, o comunitate de 250 de oameni a preferat să stea 50 de ani fără păstor decât să se amestece în ereziile vremii. După 50 de ani au fost descoperiți de un sfânt părinte cunoscut…”

    Imi puteti spune, va rog, unde gasesc informatia asta extraordinara !!!

  53. Adrian, este vorba de cartea Vulturul Rănit, Editura bizantină, viața sfântului ierarh Grigorie Teologul.

    În acea perioadă, în Constantinopol, din tr-o populație de aproape 300 000 de locuitori, doar 250 (doua sute cinci zeci) mai erau ortodocși. Restul erau arieni.

    De fapt în toată Asia Mică se se regăsea această situație. Sfantul Grigore Teologul am mers la sfântul Vasile cel Mare să ceară binecuvântare să se pustniceasca iar acesta i-a spus să meargă la această mică comunitate pentru că avea nevoie de păstor.

    În acest fel i-a găsit pe aceștia 250 sfântul ierarh Grigorie Teologul.

    Ajuns la o nepoată de-a lui, sfântul Grigorie Teologul a propus să facă liturghie.

    Iar atunci a fost informat că nu mai există o biserică ortodoxă în Constantinopol.

    Acesta rotit privirea în curte și a văzut o magazie. A întrebat ce este aceea. După ce a aflat a spus să se facă curățenie și să se ordoneze magazia că mâine se va face liturghie.

    Astăzi acea magazie a devenit biserica Agia Anastasia.

    Astă-seară probabil că voi fi în măsură să-ți indic și pagina din această carte la care să vezi această istorisire din sfânta tradiție.

  54. Vad ca mi-am facut “mea culpa”si voi o tineti pe a voastra.Post binecuvantat.PS:in Ortodoxie parca era vorba si despre iertare.

    1. La capitolul asta stam cam prost :)
      Eu ce am avut de spus…am relatat mai sus…si cred in continuare ca e bine ca crestinul sa fie rezervat in privinta minunilor…si sa aiba ca criteriu in primul rand si mai presus de tot, dogmele.
      Am incercat sa nu spun parerea mea…ci pe cat posibil sa reamintesc sfaturile sfintilor parinti.
      In cazul in care dai exemplu din invataturile sfintilor parinti…nu este o gresala. Gresala este ca un om murdar ca mine, trebuie sa aminteasca acest lucru…
      Iar pt aceasta imi cer iertare…si celor pe care i-am facut sa se simta prost …din cauza lipsei mele de exprimare.
      Mantuirea este scopul nostru…si suntem datori sa ne ajutam unii pe alti cu un cuvant din sfintii parinti…spre luare aminte.
      Iertati-ma.

Dă-i un răspuns lui cata Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button