Vigilant Citizen: ORDINUL ILLUMINATI – originile, metodele și influența lui asupra evenimentelor mondiale

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Ordinul iluminaților: originile, metodele și influența lui asupra evenimentelor mondiale

Ordinul Illuminati este adesea în centrul dezbaterilor despre impactul societăților secrete asupra istoriei umane. Este Illuminati un mit sau chiar conduce in secret lumea? Pe măsură ce numărul de persoane care au pus această întrebare a crescut, caracteristicile Ordinului Illuminatii s-au diminuat cu concepții greșite și dezinformare, făcând dificilă cercetarea obiectivă pe această temă. Acest articol încearcă să scoată la lumina realitate asupra Ordinului Illuminati, examinând unele dintre cele mai importante documente pe această temă.

Cuvântul „Illuminati” este folosit destul de liber pentru a descrie grupul de elită care conduce în secret lumea. Cei mai mulți au o idee generală despre sensul termenului, dar sunt confuzi în privința conceptelor și a ideilor legate de acesta. Illuminati este același lucru cu Francmasoneria? Care sunt obiectivele lor? Care sunt credințele lor? De ce acționează în secret? Oare practică ocultismul? Încercarea de a cerceta în mod obiectiv subiectul poate deveni o sarcină dificilă, deoarece majoritatea surselor ajung să dezinformeze in final si chiar resping (și chiar ridiculizează) orice legătură cu Iluminații sau, la celălalt capăt al spectrului, innoculeaza o frica nefondata, bazată pe zvonuri și concepții greșite. În ambele cazuri, cercetătorul ajunge la același rezultat: o versiune distorsionată a adevărului.

Considerând că societățile secrete ar trebui să fie, prin definiție, secrete și că istoria este deseori rescrisă de cei aflați la putere, obținerea adevărului imparțial despre Iluminați este o provocare.

Acest articol nu pretinde că „dezvăluie” sau „expune” tot ce trebuie să fie cunoscut despre Iluminați; mai degrabă încearcă să deseneze o imagine mai precisă a Ordinului prin citarea unor autori care au studiat extensiv acest subiect. Indiferent dacă sunt, la sfârșitul zilei, critici sau sustinatori ai Illuminaților, acești autori își bazează gândurile pe fapte credibile. Unele dintre cele mai interesante documente despre Iluminați au fost scrise de inițiați ai societăților secrete, deoarece înțelegeau substratul filosofic și spiritual care conducea mișcarea înainte. Folosind aceste lucrări, vom analiza originile, metodele și impactul iluminaților asupra istoriei lumii.

Tipuri de societăți secrete

Deși mai multe grupuri s-au numit în trecut „Illuminati”, cele mai influente și memorabile dintre ele au fost Iluminații bavarezi.

Înființată la 1 mai 1776, organizația creată de Adam Weishaupt a estompat linia dintre societățile secrete „spirituale” și „politice”. Prin amestecarea științelor oculte ale francmasoneriei și rozicrucianismului, în timp ce conspiră pentru a atinge obiective politice precise, Illuminati a devenit un actor pe scena mondială. Chiar daca cele mai multe societăți secrete de-a lungul timpului au servit oamenilor bogați și fascinatiei lor pentru ocultism, Illuminații bavarezi căutau în mod activ să schimbe profund lumea.

Societățile secrete au existat pe tot parcursul istoriei, fiecare având scopuri diferite și roluri diferite în societate. În timp ce școlile de mister egiptene făceau parte din instituția egipteană, alte grupuri erau secrete datorită scopurilor lor subversive și conspirative. Urmatoarele două citate, scrise de două figuri politice celebre, descriu aceste opinii opuse asupra societăților secrete:

„O Fraternitate mistică, care, într-o epocă anterioară, s-a lăudat cu secrete precum Piatra Filosofală; care s-au considerat moștenitori ai tot ceea ce au învățat caldeenii, magii, gimnosofii și platonistii; și care se deosebeau de toți fiii întunecați ai Magiei în virtutea vieții lor, de puritatea doctrinelor lor și de insistența lor, ca temelie a întregii înțelepciuni, asupra subjugării sensului și a intensității credinței religioase?

– Sir Edward Bulwer Lytton, 1884 [1. Sir Edward Bulwer Lytton, Zanoni]

„Guvernele de astăzi trebuie să interactioneze nu doar cu alte guverne, cu împărați, cu regii și cu miniștrii, ci și cu societățile secrete care au peste tot agenții lor lipsiți de scrupule și care, în ultimul moment, pot supăra toate planurile guvernelor”.

– Premierul britanic Benjamin Disraeli, 1876

Aceste citate descriu diferite sfere de influență ale societăților secrete. Primul se referă la partea spirituală, în timp ce al doilea descrie partea politică. Nu toate societățile secrete au radacini spirituale și nu toate se implică în manevre politice. Insa Iluminații bavarezi funcționau in ambele domenii.

Frățiile spirituale sunt angajate în înțelepciune și îndrumă omenirea spre tărâmul Infinitului; Frățiile politice [sunt compuse] din căutători de putere care își invelesc agenda agresivă în întuneric. (…)

Toate societățile secrete împărtășesc anumite teme fundamentale. Calitatea de membru este limitată la cei care au un interes în domeniu. Astfel, un grup spiritual va atrage oameni care caută mai multă cunoaștere a unui anumit profesor sau tip de practică. Studentul cunoaște subiectul în avans și se va adresa grupului pentru instruire ulterioară. Mai rar, un individ poate fi „prins” de către grup din cauza unei afinități percepute pentru scopul său.

Într-o societate secretă politică, apartenența este limitată la cei care au o afinitate ideologică cu obiectivele pe care le reprezintă grupul. La cel mai îndepărtat punct al politicii, misiunea va fi revoluția. O astfel de societate se va strădui să se apere. (…)

Iluminații sunt percepuți de mulți ca fiind răspândiți de prăpastia dintre societatea secretă spirituală și cea politică. Adesea creditata (sau blamată) pentru influențarea Revoluției Franceze în 1787, Iluminații au învățat o doctrină a eliberării sociale și politice care se bazează pe egalitatea omului, pe îmbrățișarea raționalismului și pe negarea coroanei și a bisericii ca instituții legitime pentru reglementarea valorilor sociale și morale. (…) În timp ce părerile Illuminatilor ar putea părea destul de avansate pentru timpul lor, revoluțiile europene pe care se crede că le-au încurajat au degenerat în explozii de sânge brutale, a căror lipsă singulară de busolă morală era îngrozitoare „[2. James Wasserman, Tradițiile misterului]

În timp ce unii cred că Adam Weishaupt era singurul conducător al Illuminaților și că organizația lui s-a ridicat la slavă și a murit în mai puțin de 12 ani, majoritatea cercetătorilor inițiați în ocultism cred că Illuminati bavarezi a fost o parte distincta a unei frații vechi care isi are originile Cavalerilor Templieri din Evul Mediu.

Manly P. Hall, un franmason de gradul 33, și un autor prolific, a descris în pamfletul „Ordine Masonice ale Fraternității” un „Imperiu invizibil” ca a lucrat în tăcere de secole la schimbarea socială. Acesta a devenit periodic vizibil în întreaga istorie, prin diferite organizații care purtau nume diferite. Potrivit autorului, aceste grupuri au un impact foarte mare asupra societății, chiar transformând sistemul educațional în generații viitoare.

Coborârea directă a programului esențial al școlilor ezoterice a fost încredințată unor grupuri deja bine condiționate pentru muncă. Breslele, sindicatele și societățile similare de protecție și binevoitoare au fost întărite intern prin introducerea unei noi învățări. Progresul planului a impus lărgirea limitelor suprastatelor filosofice. A fost nevoie de o fraternitate mondială, susținută de un program profund și amplu de educație conform „metodei”. O astfel de Fraternitate nu putea să includă imediat pe toți oamenii, ci ar putea să unească activitățile anumitor tipuri de bărbați, indiferent de credințele lor rasiale sau religioase sau de națiunile în care locuiau. Aceștia erau bărbații de „îndrăzneală”, fiii de mâine, al căror simbol era un soare aprins care se ridica peste munții din est. (…)

Era inevitabil ca Ordinele Fraternității să sponsorizeze educația mondială. (…) Programul a inclus o extindere sistematică a instituțiilor existente și extinderea sferei lor de influență.

Încet, ordinele reformei universale au dispărut din atenția publică și în locurile lor au apărut Ordinile Frăției Mondiale. Tot ceea ce a fost posibil a fost făcut pentru a împiedica evidenta tranzițiilor. Chiar și istoria a fost falsificată pentru a face anumite secvențe de activitate nerecunoscute. Schimbarea accentului nu a dat niciodată impresia de bruște, iar mișcarea a apărut ca o apariție a conștiinței sociale. Cele mai evidente indicii ale activității secrete au fost tăcerea dominantă despre originea și imposibilitatea depunerii lacunelor în registrele frățești ale secolului al XVII-lea și ale XVIII-lea. (…)

Ordinele fraternității au fost atașate de subiecte subțiri și aproape invizibile proiectului părinte. La fel ca și școlile mai vechi ale misterelor, aceste fraternități nu au fost ele însele realizări concrete ale asociațiilor esoterice, ci mai degrabă instrumente de avansare a anumitor obiective ale planului divin. „[3. Manly P. Hall, Ordine Masonice ale Fraternității]

Aici, Hall menționează o „tăcere” și o lipsă de informații cu privire la funcționarea societăților secrete în secolele XVIII și XIX, epoca în timpul căreia Iluminații bavarezi erau activi. În această perioadă, societățile secrete au luat măsuri, au provocat revoluții, au răsturnat puterile monarhice și papale și au ținut sistemul bancar. Au fost Iluminati bavarezi parte a Imperiului invizibil descris de Hall? Este încă activ astăzi? Să ne uităm mai întâi la Adam Weishaupt și la Societate lui secretă lipsita de scrupule.

Adam Weishaupt, antrenat de iezuiți

Adam Weishaupt s-a născut la Ingolstadt, în Bavaria, pe 6 februarie 1748. Tatăl său a murit când avea șapte ani, iar nașul său, Baronul Ickstatt, i-a încredințat educația timpurie celui mai puternic grup al timpului: iezuiții. Cunoscut pentru metodele sale subversive și tendințele conspirative, Societatea lui Isus a avut o mare influenta în politica și sistemul educațional din Bavaria.

„Gradul de putere pe care reprezentanții Societății lui Isus l-au putut atinge în Bavaria nu a fost decât absolut. Membrii ordinului erau confesorii și preceptorii alegătorilor; de aceea au avut o influență directă asupra politicilor guvernamentale. Cenzura religiei a căzut în mâinile lor dornice, în măsura în care unele parohii erau chiar obligate să le recunoască autoritatea și puterea. Pentru a extermina toată influența protestantă și pentru a pune capăt unității catolice, ei au luat în posesie instrumentele educației publice. Iezuții au fondat majoritatea colegiilor bavareze, iar prin ele au detinut controlul.. De asemenea, au fost conduse școlile gimnaziale ale țării. „[4. Vernon L. Stauffer, The Illuminati European]

Lucrările interioare ale Societății lui Isus erau destul de asemănătoare cu Frățiile oculte dand impresia ca se lucreaza de fapt împotriva lor. A funcționat cu grade, rituri de inițiere, ritualuri elaborate și simboluri esoterice și a fost suprimată de nenumărate ori în mai multe țări datorită tendințelor sale subversive.

În 1773, nașul lui Weishaupt și-a folosit marea influență la Universitatea din Ingolstadt pentru a-l plasa pe fiul său ca președinte al legii canonice. În acel moment, instituția se afla sub dominația iezuită, această poziție specifică era în mod tradițional deținută de influenții iezuiți. Weishaupt care imbratisase în creștere filosofiile Age of Illumination a fost pus în contradicție cu iezuiții și tot felul de drame politice ce au urmat. În ciuda acestui fapt, Weishaupt a învățat multe de la organizația iezuiților și metodele lor necinstite de a obține putere. În această perioadă ideea unei societăți secrete a început să incolteasca in mintea lui Weishaupt.

„Deosebit de bine instruit în metodele conspirative de acces la putere, tânărul Weishaupt a decis să organizeze un grup de conspiratori, hotărâți să elibereze lumea de conducerea iezuită a Romei” [5. Peter Tomkins, Magia Obeliscurilor]

În timp ce unii autori consideră că iezuiții (care au fost suprimați de bula papala din 1773) l-au folosit pe Weishaupt pentru a-și perpetua conducerea, alții spun că încearcă să-l facă sa rastoarne conducerea bavareza. Pe o scară mai largă, el a fost convins că lumea va profita de răsturnarea tuturor instituțiilor guvernamentale și religioase din lume pentru a le înlocui printr-un comitet de „inițiați” la nivel mondial, dar secretos. Pentru a-și atinge obiectivele, el s-a folosit de metode iezuite împotriva iezuiților.

Așa cum Weishaupt și-a continuat studiile, a devenit și el cunoscutor al misterelor oculte și Hermetism. El a recunoscut puterea atrăgătoare a acestei cunoașteri misterioase și a înțeles că lojile masonice ar fi locul ideal de a-și propaga părerile. Prin urmare, a căutat să devină un francmason, dar a fost rapid dezamăgit de idee.

„Imaginația lui, luând căldură din reflecțiile sale asupra puterii atrăgătoare a misterelor eleuzinice și a influenței exercitate de cultul secret al Pitagoreicilor, a fost prima dată în gândul lui Weishaupt de a căuta în instituțiile masonice ale momentului ocazia pe care el a râvnit-o pentru propagarea opiniilor sale. Din această intenție inițială, totuși, el a fost curând deturnat, în parte datorită dificultății pe care a trăit-o în a dispune de fonduri suficiente pentru a obține admiterea într-o loja a masonilor, parțial pentru că dupa ce a studiat anumite cărți masonice care i-au picat în mâini, a ramas convins că „misterele” francmasoneriei erau prea puerile și prea ușor accesibile publicului larg pentru a le face valoroase „. [6. Stauffer, Op. Cit.]

Weishaupt a realizat curând că, pentru a-și atinge obiectivele, ar fi necesar ca el să-și creeze propriul grup secret, format din indivizi puternici care să-și îmbrățișeze părerile și să-l ajute să le propage.

„A considerat necesar, prin urmare, să se lanseze pe linii independente. El ar forma o organizație secretă a modelului, cuprinzând „școli de înțelepciune”, ascunse de privirea lumii în spatele zidurilor de izolare și mister, în care acele adevăruri ar putea fi invatate dincolo de nebunia și egotismul preoților de a le interzice in ivnățământul public, in deplina libertate de catre tinerii sensibili. „[7. Ibid.]

Scopul organizației lui Weishaupt a fost simplu, dar monumental: să răstoarne toate instituțiile politice și religioase pentru a le înlocui cu un grup de inițiați Illuminați. Potrivit lui, „fericirea universală completă și rapidă ar putea fi realizată prin eliminarea ierarhiei, a rangului și a bogățiilor. Prinții și națiunile vor dispărea fără violență de pe pământ; rasa umană va deveni o singură familie; lumea va fi locuința oamenilor rezonabili”. La 1 mai 1776 a fost înființat Ordinul Iluminaților.

Iluminații bavarezi

Iluminatul lui Weishaupt a început cu umilință doar cu cinci membri, dar după câțiva ani și cu conexiuni puternice, Ordinul a devenit o forță politică majoră în întreaga lume. Conducatori influenti cu putere decizionala, industriile bogate, nobilii puternici și ocultiștii misteriosi s-au alăturat Ordinului și au participat la obiectivele sale conspirative. Unii istorici susțin că ridicarea rapidă a succesului Ordinului s-a datorat unei întâlniri secrete între Weishaupt și o figură misterioasă numită Cagliostro, cel mai puternic ocultist al vremii.

În Ingolsstadt, se crede că Cagliostro s-a întâlnit cu Adam Weishaupt, profesor universitar de filosofie și drept, care în 1776 a întemeiat secta lui Illuminati. Proclamandu-se urmasii Cavalerilor Templieri, ei și-au declarat interesul de a folosi intervenția divina, așa cum a făcut-o Cagliostro pentru promovarea unui program de reformă religioasă la nivel mondial, dar unul mai radicala, „angajat să răzbune moartea Marelui Maestru al Templierilor prin reducerea la praf a coroanei triple a papilor și eliminarea ultimului rege din Dinastia Capet.”

Cagliotro a profețit în detaliu decapitarea lui Ludovic al XVI-lea, un eveniment greu de prevăzut la acel moment ca fiind altceva decât improbabil „[8. Tompkins, op. cit.]

Iluminații bavarezi a fost inițial compusi din trei clase principale: Novice, Minerval și Illuminatii Minervali. Fiecare grad a fost conceput pentru a atinge obiectivele speciale, asigurând în același timp controlul complet și dominanța la vârfulul piramidei. Iată o scurtă privire la fiecare clasă:

Novice

Membrii la nivel de intrare ai Illuminatilor bavarezi au fost atrasi și introduși în Ordin prin folosirea unui vocabular atrăgător (căutarea înțelepciunii și a îmbunătățirii) și a cunoasterii oculte. Acestea însă au fost introduse într-o ierarhie foarte monitorizată și controlantă, care seamănă cu sistemul iezuiților. Nu au fost menționate obiectivele politice ale ordinului la acest nivel.

Odată înscris, instruirea fiecărui începător trebuia să fie în mâinile înscrisului său, care păstra bine ascuns de elevul său identitatea celorlalți superiori. Asemenea statut al ordinului, așa cum i se permitea să afle, a impresionat asupra minții membrilor Novice că scopurile specifice pe care le-a căutat în inocenta sa erau să-i amelioreze și să-și perfecționeze caracterul moral, să-și extindă principiile de umanitate și sociabilitate și să-și ceară interesul pentru obiecte laudabile de înlăturare a schemelor oamenilor răi, asistarea virtuții asuprite și ajutarea oamenilor de merit să găsească locuri potrivite în lume. După ce i-au impresionat necesitatea păstrării secretului inviolabil cu privire la afacerile ordinii, următorii trebuiau să li se impună îndatoririle ulterioare de subordonare a viziunilor și intereselor lui egoiste și de ascultare conformă și completă față de superiorii săi.

O parte importantă a responsabilității Novice a constat în întocmirea unui raport detaliat (pentru arhivele ordinului), conținând informații complete despre familia sa și cariera sa personală, acoperind astfel de articole îndepărtate precum titlurile cărților pe care le detine, numele dușmanilor săi și motivul dușmănirii lor, propriile sale puncte forte puternice și slabe, pasiunile dominante ale părinților săi, numele părinților lor și al intimilor etc. Au fost, de asemenea, necesare rapoarte lunare, care să acopere beneficiile pe care le-a primit recrutatul și serviciile pe care le-a oferit ordinului. Pentru construirea ordinului, fiecare Novice trebuie să își asume partea sa în munca de recrutare, avansarea personală a acestuia la gradele superioare fiind condiționată de succesul acestor eforturi. Pentru cei pe care i-a înscris el a devenit la rândul său superior; și astfel, după un noviciat probabil cu ondurata de doi ani, calea a fost deschisă pentru promovarea sa la următorul grad superior „[9. Stauffer, op. cit.]

Când un novice s-a dovedit a fi demn de superiorii săi, el a fost inițiat la gradul de Minerval.

Minerval

Sigiliile minerval ale Illuminatilor bavarezi. Aceste pandantive, purtate în jurul gâturilor inițiate de Minerval, au reprezentat bufnita Minerva. De asemenea, cunoscuta sub denumirea de Bufnita Intelepciunii, acest simbol este încă găsit si astăzi în locuri puternice: în jurul Casei Albe, ascunse pe bancnota de un dolar sau pe insigna Clubului Boemiei.

Termenul Minerval deriva de la Minerva care era zeița romană a poeziei, medicinii, înțelepciunii, comerțului, țesutului, meseriei, magiei și muzicii. Este adesea descrisă ca o creatura sacră, o bufniță, care simbolizează legăturile sale cu înțelepciunea. Un simbol antic al misterelor, Minerva este reprezentata în mod vizibil în locuri precum Biblioteca Congresului și Marele Sigiliu al Californiei.

Clasa a II-a a Iluminaților era una de îndoctrinare. Inițianților le-au fost divulgate principiile spirituale ale Ordinului, dar aveau puține informații cu privire la adevăratele obiective ale lui Weishaupt și la cercul apropiat de administratori.

Ceremonia de inițiere prin care un Novice trecea în gradul Minerval era de asa natura sa inlature din mintea candidatului orice suspiciune îndelungată că ordinul are ca obiect suprem subjugarea bogatului și puternicului sau răsturnarea civilă și episcopala. De asemenea, promitea candidatul ca va fi util umanității; să mențină o tăcere veșnică, o fidelitate inviolabilă și o supunere implicită față de toți superiorii și regulile ordinii; și să sacrifice toate interesele personale celor din societate. „[10. Ibid.]

Minervalii aveau permisiunea să se întâlnească cu unii dintre superiorii lor (Illuminatii Minerval) și să se angajeze în discuții cu ei. Numai acest privilegiu a fost o mare sursă de motivație pentru noii inițiați.

Iluminat Minerval

Selectati din Minerval, Iluminatii Minervali au primit sarcini specifice de realizat pentru a fi pregăti să ia măsuri în „lumea reală”. Cea mai mare parte a lucrării lor a constat în studierea omenirii și perfecționarea metodelor de îndrumare a acesteia. Fiecare minerval iluminat a fost încredințat unui mic grup de minervali care au fost examinați, analizați și îndrumați spre direcții specifice. Membrii inferiori ai Ordinului, prin urmare, au devenit subiecți de testare pentru tehnicile care ar putea fi aplicate masei în general.

„La treapta de Iluminatii Minervali au fost admiși acei minervali care, în opinia superiorilor lor, erau vrednici de avansare.

Elaborarea ceremoniilor inițiale fixau în mintea candidatului noțiunile că purificarea progresivă a vieții sale era de așteptat pe măsură ce el își făcea drumul în sus în ordine și că stăpânirea artei de a îndruma bărbații trebuia să fie telul sau atât timp cât el a rămas în clasa nouă. Pentru a realiza aceasta din urmă, adică a deveni psiholog expert și lider al conștiinței bărbaților, trebuia să observe și să studieze constant acțiunile, scopurile, dorințele, greșelile și virtuțile micului grup de minervali care au fost plasați sub îndrumarea și îngrijirea sa personală. Pentru îndrumarea sa în această sarcină dificilă, i-au fost furnizate o mulțime complicată de instrucțiuni.

În plus față de prezența lor continuă în adunările minervalilor, membrii acestui grad s-au întâlnit o dată pe lună singuri, au auzit rapoarte cu privire la discipolii lor, au discutat despre metode de a obține cele mai bune rezultate în activitatea lor de conducere și de a solicita fiecare consilierea celorlalti în cazuri dificile și jenante. În aceste ședințe au fost revizuite și rectificate înregistrările adunărilor minervaleior și apoi transmise ofițerilor superiori ai ordinului.” [11. Ibid.]

Din această structură de bază, Iluminații și-au început expansiunea. Totul era în vigoare pentru Weishaupt pentru a atinge un obiectiv important: infiltrarea Masoneriei.

Infiltrarea francmasoneriei

În anul 1777, anul care a urmat creării Illuminaților, Weishaupt s-a alăturat lojei Masonice a Consiliului Binelui apartinand lui Theodor din München. Nu numai că și-a propagat cu succes viziunile în lojă, dar a reușit, de asemenea, să obțină depunerea pentru a fi „absorbită practic în ordinea iluminismului aproape imediat”. [12. Sala, op. cit.]

O alianță clară între Illuminați și Francmasonerie a devenit posibilă în 1780 când o figura proeminentă, numita Baronul Adolf Franz Friederich Knigge, a fost inițiată în Ordinul lui Weishaupt. Legăturile masonice ale diplomatului german și abilitățile organizatorice au fost puse imediat în aplicare de către Ordin. Knigge va continua să îndeplinească două sarcini importante pentru Iluminați: El a revizuit ierarhia Ordinului, a creat noi grade superioare și a permis integrarea completă a lojilor masonice în sistem.

Două consecințe grele au urmat imediat, ca urmare a apariției lui Kinigge în ordin. Au fost elaborate clasele mai înalte, iar o alianță dintre Illuminați și Francmasonerie a fost efectuată. „[13. Ibid.]

Knigge, un diplomat nord-german influent, și ocultist a aderat la Illuminați în 1780. El este ilustrat prezentând semnul Mâinii ascunse (a se vedea articolul intitulat „Mâna ascunsă care a modelat lumea asupra cetățeanului vigilent”).

Influența lui Knigge asupra ordinului a fost profundă și imediată. Noul sistem a atras francmasoni și alte figuri puternice, care au dat mișcării un impuls deosebit. Iată sistemul creat de Knigge:

Knigge a păstrat intactitatea notei originale a Ordinului, dar a adăugat noi note peste ele. Cel de-al doilea nivel al Iluminaților a încorporat clasele de francmasonerie, făcând, prin urmare, Frăția doar o parte a suprastructurii iluministe mai largi.

Noțiunea Novice (o parte a sistemului doar într-un sens pregătitor) a fost lăsată neschimbată de Knigge, cu excepția adăugării unei comunicări tipărite care să fie pusă în mâna tuturor recrutilor noi, sfătuindu-i că Ordinul Illuminati este împotriva tuturor celorlalte forme ale francmasoneriei contemporane, ca un singur tip care nu a degenerat și, ca atare, singur în măsură să restaureze ambarcațiunile la vechea lor splendoare. (…)

Cele trei clase simbolice ale clasei a doua se pare că au fost concepute numai pentru a furniza o cale prin care membrii diferitelor ramuri ale marii familii masonice ar putea trece la gradele superioare ale noului ordin „[14. Ibid.]

Cele mai înalte grade ale Ordinului s-au limitat la câteva persoane selectate și au inclus indivizi puternici și figuri influente. Calitatea de prinț a ținut în rândurile sale inspectorii naționali, prefecți și decanii preoților. În partea de sus a piramidei era Magusul (cunoscut și ca Areopagiți), care cuprindea capii supremi ai Ordinului. Identitățile lor au fost păstrate în siguranță și sunt încă dificil de confirmat astăzi.

Strategia lui Knigge a dat rezultate impresionante și a permis iluminaților să devină o mișcare extrem de puternică.

Noua metodă de răspândire a Illuminismului prin afilierea sa la lojile masonice și-a demonstrat imediat valoarea. În mare măsură datorită strategiei fine de a-și căuta recruții printre ofițeri și alte personaje influente din lojile francmasoneriei, unul după altul al celor din urmă, în succesiune rapidă, a trecut la noul sistem. Au fost înființate prefecturi noi, au fost organizate noi provincii, iar Provincialii au început să raporteze un flux continuu și copios de recruți noi. (…) Elevii, comercianții, medicii, farmaciștii, avocații, judecătorii, profesorii din gimnazii și universități, preceptorii, ofițerii civili, pastorii, preoții – toate clasele au fost generos reprezentațe printre noii recruți. În curând au apărut nume deosebite pe rubricile lojilor noului sistem. Ducele Ferdinand de Brunswick, Ducele Ernst de Gotha, Ducele Karl August de Saxe-Weimar, Prințul August al Saxe-Gotha, Prințul Carl de Hesse, Baronul Dalberg, filosoful Herder, poetul Goethe, educatorul Pestalozzi. Pînă la sfîrșitul anului 1784 conducătorii s-au lăudat cu o înscriere totală între două și trei mii de membri. Astfel stabilirea ordinii pe o fundație solidă părea a fi pe deplin asigurată „[15. Ibid.]

Weishaupt, totuși, nu se bucura mult timp de succesul Ordinului său. Suspiciunile de conspirație împotriva guvernelor și a religiilor din Illuminați au apărut în întreaga Europă. Văzând o amenințare credibilă pentru puterea sa, guvernul bavarez a lansat un decret care a interzis toate comunitățile, societățile și frăția care existau fără autorizarea corespunzătoare a legii. În plus, dezacordurile interne dintre Weishaupt și superiorii ordinului său conduc la dispute și disensiuni. În mijlocul tuturor, unii membri au mers direct la autorități și au mărturisit împotriva Ordinului, o oportunitate care nu a fost ratată de guvernul bavarez.

Din gura prietenilor săi, acuzațiile pe care vrăjmașii săi le-au făcut împotriva ordinului urmau să fie fundamentate. Prin admiterea conducătorilor săi, sistemul iluminaților a avut apariția unei organizații dedicate răsturnării religiei și statului, o bandă de otrăvitori și falsificatori, o asociație de oameni cu morale dezgustătoare și gusturi depravate”. [16. Ibid.]

Până în 1788, prin folosirea legislației agresive și a acuzațiilor penale, Illuminații bavarezi au fost disipați și distruși de guvern. În timp ce unii văd aici concluzia istoriei Iluminaților, nu trebuie să uităm că tentaculele iluminismului au avut timp să se răspândească dincolo de granițele Bavareze pentru a ajunge la lojele masonice din Europa. Cu alte cuvinte, Iluminații nu au fost niciodată distruși, pur și simplu s-au dus în subteran. Un an mai târziu, un eveniment important ar demonstra că Illuminismul era mai puternic decât oricând: Revoluția franceză.

Revoluția Franceză

Răsturnarea violentă a monarhiei franceze din 1789 simbolizează multora victoria Jacobinismului și Illuminismului față de instituțiile tradiționale ale timpului. Adoptarea Declarației drepturilor omului a înregistrat oficial valorile masonice și iluminismului în centrul guvernului francez. Noul motto al țării, „Liberté, Égalité et Fraternité” (Libertate, Egalitate și Frăternitate), a fost declarat o poveste masonică faimoasă, care a fost folosită în lojile franceze timp de secole.

Documentul oficial al Declarației drepturilor omului conține câteva simboluri oculte referitoare la societățile secrete. În primul rând, simbolul ochiului „All-Seeing”- A tot-vazator- într-un triunghi, înconjurat de lumina stelei aprinse Sirius, se găsește mai presus de orice altceva (acest simbol se găsește de asemenea pe Marele Sigiliu al Statelor Unite). Sub titlul este descris un Ouroboros (un șarpe care își mănâncă propria coadă), un simbol esoteric asociat cu Alchimia, Gnosticismul și Hermetismul, învățăturile principale ale Masoneriei. Chiar sub Ouroboros este un capac roșu Frygian, un simbol reprezentând revoluțiile Illuministe din întreaga lume. Întreaga declarație este păzită de stâlpi masonici.

Contraatacul împotriva iluminismului

Desi se spune că bavarezii Illuminați sunt morți, ideile pe care le-au promovat încă se materializeaza. Francmasonii și Rosicrucienii erau in plin progres, iar Iluminații păreau să trăiască prin ei. Europa se afla într-o tulburare profundă, deoarece o nouă clasă de oameni preluasera conducerea puterii. Criticii au început să apară, dezvăluind maselor forțele secrete care actionau din spatele scenei.

Leopold Hoffman, un francmason care era convins că iluminații i-au corupt Frăția, a publicat o serie de articole în jurnalul său intitulat Wiener Zeitschrift. El a susținut că gradele inferioare ale Illuminaților fuseseră dizolvate, dar cele mai înalte grade erau încă active. El a adăugat, de asemenea, că Francmasoneria a fost „subjugată de Illuminism” și transformată pentru a-i servi scopurile. El a mai afirmat că Revoluția Franceză a fost rezultatul anilor propagandei Illuministe.

În 1797, John Robinson, un medic, matematician și inventator scoțian (a inventat sirena), a publicat o carte intitulată „Dovada unei conspirații împotriva tuturor religiilor și guvernelor Europei, desfășurată în întâlnirile secrete ale masonilor liberi, Illuminati, și societăților de lectură”. Acest francmason devine dezamăgit când și-a dat seama că fraternitatea lui a fost infiltrată de Iluminați. Iată un extras din cartea sa:

Am constatat că sub acoperirea unei loje masonice a fost angajat în fiecare țară un membru pentru a ventila și propaga sentimente în religie și politică, care nu ar fi putut circula în public fără a expune autorul la mare pericol. Am constatat că această impunitate a încurajat treptat pe oamenii cu principii licentioase să devină mai îndrăzneți și să învețe doctrine subversive față de toate noțiunile noastre de moralitate – de toată încrederea noastră în guvernul moral al universului – a tuturor speranțelor noastre de îmbunătățire într-o stare de existență viitoare- și de toată satisfacția și mulțumirea față de viața noastră prezentă, atât timp cât trăim într-o stare de subordonare civilă.

Am observat că aceste doctrine se difuză treptat și se amestecă cu toate sistemele diferite ale Masoneriei Libere; până la urmă, ASOCIAȚIA A FOST FORMATă în scopul expres de a REDUCE TOATE INSTITUTIILE RELIGIOASE ȘI DE VERIFICAREA TUTUROR GUVERNELOR EXISTENTE ALE EUROPEI. Am văzut această asociație exercitându-se zelos și sistematic, până când a devenit aproape irezistibilă: Și am văzut că cei mai activi lideri ai Revoluției Franceze au fost membri ai acestei asociații și au efectuat primele lor mișcări în conformitate cu principiile sale și prin mijloace din instrucțiunile și asistența pe care le-a cerut și obținut în mod formal: Și, în sfârșit, am văzut că această Asociație există în continuare, funcționează în secret și că nu doar câteva apariții între noi arată că emisarii ei se străduiesc să-și propage doctrinele detestabile. Asociația are Loje si în Marea Britanie care corespunde cu mama Lojă de la Munchen încă din 1784… Asociația despre care am vorbit este ordinul ILLUMINATI, fondat în 1775 de Dr. Adam Weishaupt, profesor de drept canonic la Universitatea din Ingolstadt și desființat în 1786 de către Electorul Bavariei, dar a revenit imediat după, sub alt nume și într-o altă formă, peste tot în Germania. A fost din nou detectată și aparent ruptă; dar deocamdată a avut o rădăcină atît de profundă încît ea încă mai există fără a fi detectată și s-a răspîndit în toate țările Europei” [17. John Robinson, Dovada conspirației]

Augustin Barrel, un preot iezuit francez, a publicat, de asemenea, în 1797 o carte care leagă Revoluția franceză de Illuminati bavarezi. În „Mémoires pour servir à l’histoire du Jacobisime-Amintiri ce vor servi listoriei iezuitilor” el a urmărit sloganul „Libertate și egalitate” înapoi la templierii timpurii și a susținut că, în gradele superioare ale ordinului, libertatea și egalitatea sunt explicate nu numai prin „război împotriva împăraților și a tronurilor”, ci prin „război împotriva lui Hristos și altarelor lui”. El a oferit, de asemenea, detalii referitoare la preluarea francmasoneriei de către Illuministi.

Barruel a acuzat că nu numai ordinea inferioară a Masoneriei a fost înșelată de Weishaupt, ci și cele ale propriilor Illuminați ai lui Weishaupt, pentru care el a oferit un alt nivel de top-secret cunoscut sub numele de Aeopagus, un cerc retras de directori ai întregii ordini , singurul grup care știa scopurile sale secrete. Pentru Barruel, astfel de lideri revoluționari, precum La Rochefoucauld, Lafayette și ducele d’Orléans, deveniseră agenți Illuminati și supuși unor radicali mai extremi cum ar fi Danton, provocatori care au declanșat răzvrătirea dirijată de Illuminați. Barruel a acuzat în continuare că întreaga unitate masonică franceză a fost transformată în ideile revoluționare ale lui Weishaupt, căsuțele sale s-au transformat în comisii secrete care plănuiau vărsări de sânge „[18. Tompkins, op. cit.]

Propagarea în America

Cei mai mulți dintre părinții fondatori ai Americii făceau parte din societățile secrete, indiferent dacă se numeau masoni, rosicrucieni sau altfel. Unii dintre ei au călătorit în Europa și s-au dovedit familiarizati doctrinele Illuminaților.

Din 1776 până în 1785 – când Iluminații bavarezi erau activi – Benjamin Franklin se afla la Paris în calitate de ambasador al Statelor Unite în Franța. În timpul șederii sale, a devenit Marele Maestru al lojei Les Neufs Soeurs -Cele noua surori- care a fost atașată Marelui Orient al Franței. Această organizație masonică s-a spus că a devenit sediul francez al Illuminatilor bavarezi. A avut o influență deosebită în organizarea sprijinului francez pentru Revoluția Americană și ulterior a fost parte a procesului de revoluție franceză.

În 1799, când ministrul german G.W. Snyder l-a avertizat pe George Washington despre planul Illuminati „de a răsturna toate guvernele și religia”, Washingtonul a răspuns că a auzit „o mare parte din planul și doctrinele iluminaților infracțional și periculos”. Cu toate acestea, el și-a încheiat scrisoarea, declarând: „Cred, totuși, că niciuna dintre lojile din această țară nu este contaminată de principiile atribuite societății Illuminati”.

Într-o altă scrisoare către Snyder, scrisă o lună mai târziu, Washington a continuat pe tema:

„Nu intenționam să mă îndoiesc că Doctrinele Illuminaților și principiile Jacobinismului nu s-au răspândit în Statele Unite. Dimpotrivă, nimeni nu este mai mulțumit de acest fapt decât mine.

Ideea pe care am vrut să o transmit era că nu credeam că Lojile masonilor liberi din această țară au încercat, ca și societăți, să propage principiile diabolice ale primelor sau principiilor pernicioase ale acestora din urmă (dacă sunt susceptibile de separare). Care aceia dintre ei ar fi putut să o facă sau că fondatorul sau instrumentul folosit pentru a găsi societățile democratice din Statele Unite ar fi putut avea aceste obiecte; și de fapt s-a dorit o separare a Poporului de Guvern, este prea evident pentru a mai fi pus in discutie.”

Segment din scrisoarea originală scrisă de George Washington cu privire la Iluminați

Judecând prin această scrisoare, George Washington era evident conștient de doctrinele iluminaților. Chiar dacă nu credea că instituțiile masonice din Statele Unite i-au propagat doctrinele, el recunoaște că indivizii ar fi putut să facă acest efort.

După Iluminații bavarezi

Astăzi, termenul Illuminati este folosit pentru a descrie în mod liber micul grup de indivizi puternici care lucrează pentru crearea unui guvern mondial, pentru inserarea monedei unice mondiale și a unei singure religii. Deși este dificil să se stabilească dacă acest grup coboară direct de la Iluminații bavarezi originali sau daca folosește chiar termenul Illuminati, principiile și metodele sale se află în perfectă continuitate. După cum s-a menționat mai sus, numele care este folosit pentru a descrie elita ocultă se poate schimba. Și, în cele din urmă, numele este irelevant; ceea ce trebuie recunoscut este curentul fundamental care a existat de secole.

Potrivit lui Manly. P Hall, Illuminati bavarezi făcea parte din ceea ce el numește „Frăția Universală”, un Ordin invizibill la “baza” majorității societăților secrete ermetice din trecut. Ea a lucrat de secole la transformarea omenirii, îndrumând-o printr-un proces alchimic mondial. În același mod în care marea lucrare alchimică încearcă să transforme metalele brute în aur, ea pretinde că lucrează spre o metamorfoză similară a lumii. Potrivit Hall, Frăția Universală se face uneori vizibilă, dar sub forma unor nume și simboluri diferite. Acest lucru ar însemna că Ordinul Cavalerilor Templieri, Francmasonii, Rosicrucianii și Illuminații sunt manifestări temporare vizibile ale unei forțe care este infinit mai profundă și mai puternică. Cu toate acestea, ființele umane fiind ceea ce sunt -aceste mișcări devin adesea corupte și sfârșesc să conspire împotriva maselor pentru mai multă putere și câștiguri materiale.

„Desigur, a existat un subteran de lucruri ezoterice, în sensul cel mai mistificat al cuvântului, sub suprafața iluminismului. În acest sens, Ordinul a mers exact pe urmele Cavalerilor Templieri. Templierii s-au întors în Europa după cruciade, aducând cu ei o serie de fragmente de selecție a lojelor oculte orientale, dintre care unele s-au adunat de la Drusii din Liban și alții de la discipolii lui Hasan Ibn-al-Sabbah, vechiul vrăjitor din Muntele Alamut.

Daca consideram ca la baza iluminismului există un curent mistic profund , este sigur că Weishaupt nu a fost Castanul Primaverii. Poate crini din Illuminați și trandafirii rosicrucienilor au fost, printr-un miracol al naturii, care curgeau din aceeași tulpină. Vechiul simbolism ar sugera acest lucru și nu este întotdeauna înțelept să ignorăm reperele vechi. Există o singură explicație care îndeplinește cerințele evidente și naturale ale faptelor cunoscute. Iluminații făceau parte dintr-o tradiție ezoterică care coborîse din vechea antichitate și se dezvăluia pentru o perioadă scurtă de timp printre umaniștii din Ingolstadt. Una dintre florile „plantei cerului” era acolo, dar rădăcinile erau departe de a fi mai bune „. [19. Sala, op. cit.]

Hall concluzionează că Illuminati au existat cu mult înainte de apariția ordinului lui Weishaupt și că există încă astăzi. Era sub masca înfrângerii și distrugerii pe care iluminații au realizat cele mai mari victorii.

Weishaupt a apărut ca un slujitor credincios al unei cauze mai înalte. În spatele lui, se mișcă mașinile complicate ale Școlii Secrete. Ca de obicei, ei nu aveau încredere în toată greutatea lor față de orice instituție perisabilă. Istoria fizică a Illuminatilor bavarezi s-a extins pe o perioadă de numai doisprezece ani. Este greu de înțeles, prin urmare, mișcarea profundă pe care această mișcare a provocat-o în viața politică a Europei. Suntem forțați să realizăm că acest grup bavarez a fost doar un fragment dintr-un design amplu și complex.

Toate eforturile de descoperire a membrilor claselor superioare ale Ordinului Illuminist au fost nereușite. Așadar, a fost normal să presupunem că aceste grade superioare nu existau decât în ​​mintea lui Weishaupt și von Knigge. Nu este la fel de posibil ca un grup puternic de oameni, hotărât să rămână în întregime necunoscut, să se miște în spatele lui Weishaupt și să-l împingă înainte ca ecran pentru propriile lor activități?

Idealurile iluminismului, așa cum se găsesc în tainele păgâne ale antichității, erau vechi când s-a născut Weishaupt și este puțin probabil ca aceste convingeri cu multă dragoste să piară cu experimentul bavarez. Lucrarea neterminată în 1785 rămâne neterminată si in 1950. Ordinele ezoterice nu vor dispărea până când nu se va implini scopul care trebuie dus la îndeplinire. Organizațiile pot pieri, dar Marea Școală este indestructibilă”. [20. Ibid.]

Marele Sigiliu al Statelor Unite prezintă Marea Piramidă neterminată din Giza, un simbol al lucrării neterminate a Ordinelor Ezoterice: o Nouă Ordine Mondială. Sigiliul a fost adoptat pe dolarul american de către Franklin Delano Roosevelt, un francmason de gradul 32 și un cavaler de Pythias.

Iluminații de azi

Dacă Agenda Illuminista exista încă, sub ce formă se prezinta in zilele noastre? Din punct de vedere esoteric și spiritual, unele societăți secrete moderne, cum ar fi O.T.O. (Ordo Templi Orientis) au pretins că sunt moștenitori ai Illuminismului. Alți cercetători au declarat că există ordine ascunse deasupra celor 33 de grade „vizibile” ale Masoneriei care formează Iluminații. Deoarece, prin definiție, sunt secrete, obținerea de detalii despre aceste ordine este destul de dificilă.

Partea politică a Illuminismului modern este mult mai vizibilă, iar planurile sale sunt evidente. Un grup din ce în ce mai restrictiv și concentrat este însărcinat cu crearea unor decizii și politici importante. Comisiile și organizațiile internaționale, care acționează în afară de aleșii oficiali, creează astăzi politici sociale și economice care sunt aplicate la nivel global. Acest fenomen este mai degrabă nou în istoria mondială, mai degrabă decât un regat sau un stat-națiune, un guvern din umbra neselectat, compus din elita mondială, ce devine treptat centrul puterii lumii.

„Pe un alt plan politic sunt grupuri ideologice precum Consiliul pentru Relații Externe sau participanții la Forumul Economic Mondial. Aici găsim lideri în politică, afaceri, finanțe, educație și mass-media, care împărtășesc credința în valoarea soluțiilor globale; sunt în poziția de mare autoritate și influență; și reprezintă niveluri diferite de implicare în cercul interior al grupului. Majoritatea membrilor salută pur și simplu ocazia de a se asocia cu alte corpuri de iluminati bine cunoscute și sunt onorate prin oferirea de privilegii de membru sau prezență. Cu toate acestea, ideologia de la cele mai înalte nivele ale unor astfel de grupuri susține un guvern mondial – administrat de o clasă de experți și planificatori, însărcinați cu funcționarea unor instituții sociale și politice organizate central. Cu toate că membrii pot fi convinși să își adauge vocile considerabile la anumite politici politice și economice transnaționale, ele pot fi susținute (sau chiar conștiente) de ambițiile pe termen lung ale cercului interior. În timp ce aceste grupuri țin de obicei întâlnirile în secret, listele lor de membri sunt o chestiune publică. Agenda centrală este deghizată. „[21. Wasserman, op. cit.]

Principalele grupuri și consilii de elită sunt Grupul Internațional de Criză, Consiliul pentru Relații Externe, Forumul Economic Mondial, Instituția Brookings, Chatham House, Comisia Trilaterală și Grupul Bilderberg. Clubul Bohemian este cunoscut pentru a organiza întruniri informale ale elitei mondiale punctate cu ceremonii și ritualuri ciudate. Insignele clubului sunt o bufniță similară celei găsite pe sigiliul Minerval al Illuminatilor bavarezi.

                                                     Emblema Bohemian Club

Dacă cineva ar studia cu atenție membrii și participanții acestor cluburi exclusive, s-ar observa că ei combină cei mai puternici politicieni, directori generali și intelectuali ai timpului cu indivizi mai puțin cunoscuți cu nume celebre. Ei sunt descendenți ai unor puternice dinastii care s-au ridicat la putere prin preluarea aspectelor vitale ale economiilor moderne, cum ar fi sistemul bancar, industria petrolieră sau mass-media. Acestea au fost asociate cu evenimente de schimbare a jocului, cum ar fi crearea Federal Reserve în 1913. Acest act a modificat complet sistemul bancar din Statele Unite, plasându-l în mâinile unor corporații de elită. O dovadă a acestui fapt este decizia instanței din 1982, care prevede că „băncile de rezervă nu sunt instrumente federale în scopurile FTCA [federal Tort Claims Act], dar sunt companii independente, deținute în proprietate privată și controlate local”.

În cartea sa „Bloodlines of the Illuminati-Sangele Luminii”, autorul controversat Fritz Springmeier susține că Illuminati de astăzi este format din descendenții a treisprezece familii puternice ale căror strămoși aveau legături strânse sau îndepărtate cu originalul Illuminati bavarezi. Potrivit lui Springmeier, cele 13 linii genealogice sunt: ​​Astorii, Bundys, Collins, DuPont, Freemans, Kennedys, Li, Onassis, Reynolds, Rockefellers, Rothschilds, Russells și Van Duyns. [22. Fritz Springmeier, Sângele luminii]

Nu există nici o îndoială că, datorită resurselor materiale și politice pe care le dețin, unele dintre aceste familii au o mare putere în lumea de astăzi. Ele par să formeze nucleul a ceea ce noi numim astăzi Illuminati. Cu toate acestea, ei conspiră să creeze o nouă ordine mondială? Iată un citat din memoriile lui David Rockefeller, care ar putea răspunde la câteva întrebări:

Timp de mai bine de un secol, extremiștii ideologici din ambele părți ale spectrului politic s-au confruntat cu incidente bine publicate, cum ar fi întâlnirea mea cu Castro, pentru a ataca familia Rockefeller pentru influența excesivă pe care o susțin că ne ocupăm de instituțiile politice și economice americane. Unii chiar cred că facem parte dintr-o cabală secretă care acționează împotriva intereselor superioare ale Statelor Unite, caracterizând familia mea și pe mine ca „internaționaliști” și conspirând cu alții din întreaga lume pentru a construi o structură politică și economică globală mai integrată – , daca tu vrei. Dacă aceasta este sarcina, eu stau vinovat și sunt mândru de ea. „[23. David Rockefeller, Memorii]

In concluzie

Povestea Iluminaților a fost reprimată sau dezvăluită, demascata sau expusă, ridiculizată sau exagerată de nenumărate ori – toate depinzând de punctul autorilor și dacă sunt „apologeți” sau „critici”. A obține adevărul absolut despre un grup care a fost mereu menit să fie secret este o provocare și trebuie să folosiți o mare parte a judecății și discernământului pentru a diferenția faptele de fapte. Cum nu este posibil să răspundem la toate întrebările referitoare la Iluminați, acest articol a încercat doar să deseneze o imagine mai precisă a Ordinului și să prezinte fapte importante legate de acesta.

Atmosfera politică de astăzi este destul de diferită de cea a lui Weishaupt și a părinților fondatori americani, dar totuși există multe asemănări. În timp ce iluminiștii bavarezi au denunțat opresiunea politică și religioasă a Vaticanului, un nou fel de asuprire ia forma. În timp ce democrațiile se integrează într-un singur guvern mondial, în timp ce viața privată și libertățile se înlocuiesc cu „securitate” și supraveghere de înaltă tehnologie, deoarece școlile se răstoarnă în gândirea critică, mass-media diminuează și dezinformează masele omenirea și, pe măsură ce toate protestele majore sunt reprimate violent de către un stat polițienesc în creștere, este ușor să tragem concluzia că în prezent se instalează un sistem represiv. Iluminații au „eliberat” cu adevărat lumea occidentală de opresiunea Vaticanului sau au continuat pur și simplu pe urmele lui?

Minoritatea, clasa dominantă în prezent, are școlile și presa, de obicei și Biserica, la degetul mic. Acest lucru îi permite să organizeze și să influențeze emoțiile maselor și să le transforme in uneltele lor. „

– Albert Einstein

2 thoughts on “Vigilant Citizen: ORDINUL ILLUMINATI – originile, metodele și influența lui asupra evenimentelor mondiale”

  1. Mulți așa numiți „truth”-eri din presa occidentală, inclusiv americană, presă să zicem mai liberă sau mai puțin politic corectă, nu spun în general tot adevărul, fie pentru că își auto impun o limită a libertății dincolo de care nu vor sau nu pot să treacă, fie pentru că nu sunt în stare să vadă în întregime „the big picture”, să facă legăturile necesare pentru a vedea motivul adevărat și scopul final pentru care se întâmplă toate lucrurile. Și chiar dacă să zicem că reușesc să pună toate piesele „puzzle”-ului cap la cap, rezultatul nu este înțeles corect în contextul cu adevărat creștin, escatologic, biblic, ortodox, pentru că occidentul nu mai este cu adevărat creștin de foarte mult timp. Creștinii occidentali sunt un fel de „freelanceri” ai credinței, adică sunt pe cont propriu. Fiecare înțelege ce poate din citirea Sfintei Scripturi, din traduceri de cele mai multe ori neortodoxe, și fără a mai avea o îndrumare creștină adevărată. Este de salutat totuși efortul multora de a fi creștini într-o lume total apostaziată, în timp ce creștinii ortodocși botezați și crescuți în Biserica Adevărată, nu mai prețuiesc aceasta, nu mai trăiesc creștinismul în duhul Sfinților Părinți, și caută chiar să tragă Biserica în prăpastia ecumenismulu și a apostaziei, și odată cu ea un întreg popor, care de fapt nu pare preocupat decât de bunăstarea trupului, și își neglijează aproape complet sufletul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X