Stânga Politică Americană de astăzi doreste sa-i facă pe creștini cetățeni de rangul doi.
Cu secole în urmă, britanicii au impus legi penale împotriva catolicilor irlandezi și a minorităților protestante care li se opuneau. Este posibil să ne îndreptăm într-o direcție similară?
Stânga Politică Americană vrea să-i pedepsească pe creștini pentru credința lor. Cel mai recent exemplu este povestea soției vicepreședintelui, Karen Pence, care predă cu jumătate de normă la o școală creștină, unde studenții și personalul urmează standarde creștine tradiționale de doctrină și comportament, inclusiv de comportament sexual.
Aceste cerințe nu sunt o excepție printre școlile creștine (și cele ale altor religii au adesea restricții similare), dar acest caz a fost considerat ca un bigotism detestabil, care merită cenzurat si pedepsit. La CNN, John King a sugerat chiar că predarea în această școală ar însemna pierderea securității oferite de guvernul lui Pence.
Ca o chestiune pastorală practică, școala este mai concentrată pe aspecte privind curvia și adulterul, decât pe denunțarea sodomiei. Dar mass-media este obsedată de aspectele eticii sexuale creștine tradiționale vizavi de identitatea și acțiunile LGBT.
Washington Post, de exemplu, afirmă fără rezerve că dna Pence a fost angajată de o „școală creștină anti-LGBT”, care „încearcă să-i excludă pe studenții homosexuali și transgender, și pe membrii personalului” – și, ca o paranteză, observă cum ideologia LGBT sexualizează copiii, și îi definește prin dezvoltarea sentimentului sexualității lor care este încă în formare – dar care nu este și părerea creștinilor tradiționali.
Perspective creștine asupra moralității sexuale
Perspectiva creștină distinge între, pe de o parte, atracția homosexuală sau disforia de gen, ca stări psihologice trăite de indivizi și, pe de altă parte, comportamentul, identitatea și ideologia legate de acestea. Astfel, realitatea atracției homosexuale este recunoscută, dar este considerată ca o tentație în fața căreia trebuie să opui rezistență, și nu o identitate care trebuie îmbrățișată. Disforia de gen, ca și alte tipuri de disforii, este văzută ca o afecțiune care trebuie tratată cu compasiune, în acord cu realitatea biologică, mai degrabă decât un adevăr metafizic în funcție de care corpurile fizice trebuie modelate.
Această separare între dorință, act și identitate, nu necesită respingerea identităților sau acțiunilor LGBT, la fel cum dărâmarea diferențelor nu înseamnă neapărat acceptarea acelora care se identifică drept LGBT. Ele nu sunt argumente morale, ci doar cadrul conceptual în care se fac argumentele creștine morale.
Chiar dacă sunt interpretate greșit, aceste distincții de bază între dorință, acțiune și identitate sunt conceptual simple. Acestea au fost explicate de creștinii conservatori, cum ar fi David France, și de cei care se identifică drept LGBT, cum ar fi Chad Felix Greene – ”Federalist Senior Contributor”. De ce, deci, sunt atât de derutante (chiar și de neînțeles) pentru mulți astăzi?
Această orbire rezultă din cultura noastră, care ne învață să ne identificăm cu dorințele noastre, și să vedem împlinirea lor ca pe cel mai mare bun, alături de „auto-creația„ liberă.
Spunând „nu„ dorinței sexuale, care se numără printre cele mai puternice dintre nevoile umane, este considerat ca reprimare a unui aspect esențial al naturii umane. Separarea dintre identitate și dorință nu are sens în această perspectivă, spunând cuiva să nu acționeze asupra dorințelor sale sexuale, ca și respingere a esenței acelei persoane.
Acesta este motivul pentru care a existat un răspuns atât de dur cu privire la o școală creștină care aplică standardele creștine tradiționale de moralitate sexuală.
Interzicerea identităților, acțiunilor și ideologiilor LGBT este considerată a fi la fel ca interzicerea unei întregi categorii de persoane, sau ca o forța ca să-și refuze sinele esențial. Această perspectivă este protejată de critici atât din perspectiva culturală dominantă, cât și de imperativul de a fi un „aliat”, care exclude interogarea pretențiilor celor care se identifică drept LGBT.
Filosofia creștină despre sex, gen și moralitate sexuală este considerată acum ca străină din punct de vedere cultural, și chiar dacă o considerăm ca pe o varianta posibilă, este adesea tratată ca un act de opresiune.
Legile penale moderne pentru disidenți
Acesta este motivul pentru care stânga politică americană încearcă să stabilească o versiune americană modernă a legilor penale, pe care Anglia le folosea pentru a oprima catolicii irlandezi și alți disidenți. Marele Edmund Burke a remarcat că, în timpul său, „Dacă un om este mulțumit să fie sclav, el poate fi un papist cu o impunitate perfectă … dar el trebuie să se considere pe el însuși ca un proscris al Constituției britanice”. Libertatea religioasă a fost permisă din punct de vedere tehnic, dar cei care au exercitat-o în moduri neconforme, au constatat că celelalte libertăți le-au fost reduse. După cum a spus Burke, conștiința omului a fost transformată „într-o capcană în care i-a fost prinsă libertatea”.
Aceasta este strategia dezvoltată în ziua de azi de majoritatea celor de stânga, împotriva multor creștini tradiționali. Primul amendament (al Constituției SUA), protejează (deocamdată) dreptul nostru de a crede ceea ce vrem în casele și în bisericile noastre, dar vom fi sancționați pentru credințele noastre la serviciu, la cumpărături, și de către guvern. Groaza multora din stânga politică, care au aflat că creștinilor li se permite în continuare să-și conducă propriile școli după standarde de comportament care provin din învățătura creștină tradițională – și că soția unui funcționar public proeminent lucrează la o astfel de școală – este cel mai recent exemplu al acestei campanii.
Valul de atacuri asupra libertății religioase a devenit cunoscut. Candidați judiciari catolici nominaizați sunt anchetați din caza apartenenței la organizația ”Cavalerii lui Columb”. Administrația Obama a avut o fixație cu privire la forțarea maicilor pentru finanțarea și facilitarea distribuirii produselor contraceptive, iar statele pro Partidul Democrat au continuat (această activitate) după alegerea lui Trump. Pedepsirea creștinilor care se presupune că vor refuza să participe la sărbătorirea nunților cu parteneri de același sex, sau la evenimentele legate de „tranziția de gen”, este o altă obsesie.
În timp ce ei pretind că doresc egalitate, stânga politică stabilește în mod deliberat un sistem care va reduce pe creștinii tradiționali, și pe alți disidenți religioși, la statutul de cetățeni de rangul doi. Se observă cum, în conflictele dintre libertatea religioasă și revoluția sexuală, stânga încearcă să nu tolereze pe neconformiștii religioși, ci să-i deligitimeze și să-i pedepsească.
Pedepsirea creștinilor ortodocși pentru ascultarea de Dumnezeu
Aceștia sunt destul de clari cu privire la scopurile lor cu privire la creștinii ortodocși. Ei cred că suntem bigoți, și că bigoții nu trebuie să aibă voie să conducă școli, să lucreze în guvern sau să dețină locuri de muncă bune. Dacă nu ne vom conforma și nu ne vom supune revoluției sexuale, ne vor închide școlile, spitalele și organizațiile de caritate, ne vor scoate din profesiile noastre, ne vor forța să închidem afacerile noastre, și ne vor concedia din orice slujbă pe care ei o consideră deasupra statutului nostru. Deși sunt dispuși să folosească mijloace private și presiuni sociale, scopul lor final este un regim juridic care ne va trata precum englezii îi tratau pe catolicii irlandezi.
Partidul Democrat, în special baza sa activistă, dorește să-i ” pedepsească pe cei răi”, care adesea înseamnă creștinii conservatori. Am observat acestea, ceea ce ne și explică atitudinea președintelui Trump. În primul tur al alegerilor, Trump a luptat pentru voturile alegătorilor care merg la biserică, dar s-a dezis de ei (în special de evanghelicii albi) în al doilea tur al alegerilor. Site-ul de satiră creștină ”Albina Babilonului” a publicat recent un articol intitulat: „Votul creștin pentru oricare dintre partidele politice, este mai puțin probabil să le facă credința ilegală într-o zi”.
Este posibil să nu se întâmple asta, dar stânga politică este hotărâtă să facă în așa fel încât a fi creștin ortodox să fie tot mai demoralizant și mai dificil din toate punctele de vedere. De fapt, în cazul în care reușesc, guvernul își va extinde protecția și beneficiile numai asupra celor care sunt dispuși să-și subordoneze libertatea de credință, vorbire și asociere la conceptele ideologice de stânga despre ceea ce ei consideră că este acceptabil.
Ar trebui, ca răspuns, să ne invocăm drepturile legale, așa cum a făcut și Apostolul Pavel. El a apelat la împărat; ar trebui să apelăm la guvern pentru a ne proteja drepturile garantate de Constituție. Dar drepturile constituționale nu vor dura pentru totdeauna, în fața unei culturi care le vede ca fiind obstacole în calea îngăduinței de sine, și ca scuturi pentru bigotism. O cultură care consideră că dorința sexuală este esența unei persoane, nu va tolera un punct de vedere creștin rival, ci-l va stigmatiza și si-l va pedepsi.
Trebuie să ne pregătim pentru intrarea în numeroase profesii și poziții importante, (intrare) care este condiționată de acceptarea ideologiei LGBT, iar pentru cei care nu se conformează, o să ajungă ținta hărțuirii și distrugerii. De exemplu, în ciuda pierderii procesului la Curtea Supremă de Justiție, statul Colorado încă îl vizează pe brutarul creștin Jack Phillips și încurajează hărțuirea lui. Statul Washington nu numai că a încercat să oprească afacerea floristei Barronelle Stutzman, după ce aceasta a refuzat să ajute la sărbătorirea unei nunți cu parteneri de același sex, a atacat-o personal.
Nu va funcționa. Cei care vor pedepsi pe creștini vor fi întotdeauna nefericiți, indiferent câte persoane, instituții și întreprinderi creștine vor distruge. Identitățile construite în jurul patimilor sunt intrinsec nemulțumite, și reducerea la tăcere a disidenților nu va schimba asta. Socrate a spus că nu merită să devii o persoană nedreaptă și tiranică chiar și pentru cele mai mari recompense pământești. Dar pentru un tort sau un buchet de flori? Aceasta nu este altceva decât răutate fără bucurie.
absolut TERIFIANT
Il inventeaza ca fiind „gay”, apoi il ucid (avort)
https://evz.ro/de-ce-eu-si-sotia-mea-am-decis-sa-il-avortam-pe-fiul-nostru-gay.html
intrebare si pt sustinatorii gay din articol. Daca „era” heterosexual, mai sustineau viata copilului? Era bun de omorat?
cel mai dur e faptul ca o multime de insi citesc astea pe twitter sau alte alea si iau treaba cu buna din start… . Drepturi, drepturi…, egoisme feroce-satanice, e „incorect” pt mine…, de ce sa ma mut in alt oras etc …
O să mă lansez într-o teorie personală dacă îmi permiteți.
Acolo la ei în America termenul de creștin nu este neapărat echivalent cu ortodox.
De aceea bănuiesc că există o șmecherie mare în toată povestea asta.
Și anume să atace așa zișii creștini ca aceștia să se unească între ei împotriva necreștinilor.
Păi asta se numește ecumenism deja și noi știm despre ce este vorba.
Oricât ar suferi un așa zis creștin de pe teritoriul Americii eu chiar n-am de gând să mă coalizez cu el și să mă las căzut în capcana ecumenismului.
Oamenii ăștia suferă acolo pentru erezia lor nu pentru vreo atitudine creștină corectă.
Nu prea sunt multe de zis.
Să ne vedem de treabă.
Sunt sigur că dacă aș sta de vorbă cu un astfel de “creștin” din America aș descoperi un dezastru de divergente dogmatice între noi. Pa la revedere le spun.
Oameni buni, o să-mi asum riscul să-mi sară în cap cititorii acestui articol.
Și care-i problema?
Dar o să vă spun limpede: acești asa-ziși creștini persecutați în America nu vor fi considerați în rândul mucenicilor.
Să nu vă faceți iluzii și nici ei să nu-și facă iluzii.
Când cineva are o problemă de sănătate în familie sau o problemă cu centrala termică sau problemă cu autoturismul personal sau orice alt fel de problemă, este în stare să navigheze pe internet, da! pe acest internet, până la capătul lumii ca să găsească informații despre o rezolvare.
Adică creștinii din America, acești creștini persecutați, nu au avut la îndemână internetul ca să afle despre ortodoxie și despre adevăr?
Nu au avut în Alaska frăția Gherman și pe episcopul Averchie Taușev și pe părintele Serafim Rose, iar astăzi au în deșertul american o mănăstire ortodoxă a cărei bază a fost pusă de un călugăr Athonit?.
Îmi pare rău dar coneria și cecitatea vor fi pedepsite, nu răsplătite.
Sfântului Ciprian al Cartaginei explică de ce este imposibilă mântuirea în afara Bisericii Ortodoxe :
„ Asemenea oameni (cei născuţi în erezie), chiar dacă au fost ucişi în numele credinţei lor, nu-şi vor spăla nici cu sânge greşelile lor. Vina dezbinării e gravă, de neiertat, şi suferinţa n-o poate purifica. Nu poate fi martir cel ce nu este cu Biserica. (…) Nu pot rămâne cu Dumnezeu cei ce nu vor să fie uniți cu Biserica lui Dumnezeu. Chiar dacă vor arde pe rug sau vor fi daţi fiarelor sălbatice, aceea nu va fi coroana credinţei, ci pedeapsa trădării, şi nu sfârşitul glorios al celui cu virtute religioasă, ci moartea din disperare. Unul ca aceştia poate fi ucis, dar nu poate fi încoronat. Mărturiseşte că e creştin, ca şi diavolul care adesea minte că e Hristos, căci Însuşi Domnul ne atrage luarea-aminte şi zice: «Mulţi vor veni în numele Meu spunând: Eu sunt Hristos, şi pe mulţi vor înşela.» După cum el nu e Hristos, chiar dacă înşeală cu numele, la fel nu poate fi creştin cine nu rămâne în Evanghelia lui Hristos şi a adevăratei credinţe ”
@Filip
Intr-adevar, tu ai dreptate in ceea ce spui, numai ca ora exacta se da la Washington, iar ai nostri guvernanti si pres..edinti se straduiesc de 30 de ani sa sa fie secunda la secunda cu acel fus orar.
Marea problema este la noi, cetateanul de rind care va accepta sau nu aceasta apostazie globala. Un examen important inscris in aceasta tema este venirea apostatului Papa la noi in tara in aceasta vara. Cum i-l va primi Patriarhia, cum i-l vom primi noi: ca pe un „sfint” sau ca pe un eretic?
Daca i-l vom primi ca pe un „sfint” aunci „alea jacta est”.
Pe de alta parte nici America nu va sfirsi bine caci in WW3 ea nu participa, fiind ocupata cu mari probleme interne, conform Sfintului Paisie.
Ecumenism, bulangeala, corectitudine politica, drepturile neomului, incalzire globala… etc, acestea sint valorile omului modern.
O asa nebunie, mai ceva ca odinioara in Babilon, se instaureaza pe pamint incit venirea lui Ilie si Enoh este imperios necesara.
De cursele astea… nu scapi decat daca esti un om sincer in cautarea ta…. dispus sa-l cunosti pe Dumnezeu asa cum este El….Ortodox!
Acestea sunt doar inceputul, dar Doamne ferește ca lucrurile să nu evolueze spre ceva mai
grav, spre înscenarea unor atacuri „teroriste“ atribuite unor așa–ziși radicali urtraortodocși:
https://issossproject.wordpress.com/2019/01/19/pink-terror-inceputul-wwiii-si-razboiul-contra-ortodoxiei/
Românii din America trebuie să se gândească bine, la fel cei care mai au vise de emigrare acolo.
abcd wrote: “Românii din America trebuie să se gândească bine, la fel cei care mai au vise de emigrare acolo.”
Iată:
https://www.google.com/amp/s/ortodoxiacatacombe.wordpress.com/2019/01/15/parintele-efrem-filotheitul-si-a-trimis-ucenicii-acasa-spunandu-le-urmeaza-sa-se-intample-ceva-foarte-rau-pe-continentul-nord-american/amp/
https://saccsiv.wordpress.com/2016/06/21/staretul-efrem-din-arizona-in-septembrie-vor-incepe-greutatile-cele-mari/
Cica nu se confirma stirea asta, se spune la comentarii.
Oricum, din momentul in care au inceput sa te amprenteze la intrarea in sua, sau la obtinerea vizei, din momentul ala orice ortodox ar fi trebuit sa taie sua de pe lista. Idem prin faptul ca sant exportatori de satanism in lume. ca de la ei a pornit nebunia cu biometria, si multe, multe altele.
@Petru
Bogdaproste frate!
Știi ce probleme mari am chiar cu ortodocși de-ai mei când le spun că sfinții părinți spun că nu există mântuire în afară ortodoxiei?
Ei considera asta mândrie și infatuare și nici măcar nu catadicsesc să cerceteze înțelepciunea sfinților părinți și adevărul. Textul pe care l-ai postat o să-mi fie foarte de folos.
@ Dante
Amin!
Fratele meu Dante.
Dante!
Continua sa comentezi la articole frate!
Scrie articole! Eu am nevoie sa fiu stimulat de unul ca tine!
Ce ma încălzește este faptul ca sunt mulți cititori care studiază și discern.
Și, atenție, nu comentează! Bravo lor!
Cine crede ca suntem doar câțiva intr-un cerc restrâns se înșală amarnic!
Cifrele vizualizărilor sunt extraordinare! Au dat peste cap orice analiza!
Sa nu trăiți frustrări ca nu comentați. Tăcerea voastră este și ea utila precum un comentariu folositor.
Cine mai are nevoie de faima?!
Suntem pe final!
Hristos o sa ne întrebe de faima?
Faima o sa ne ducă in iad.
Mărturisirea cinstita a ortodoxiei ne va ajuta sa ne mantuim.
Comentezi pe site? E bine.
Nu comentezi? Iar e bine.
Dar fii cinstit cu Hristos și nu vei fi lăsat balta.
Sfantul Paisie Aghioritul despre „Judecata cea dreapta a lui Dumnezeu”
„Judecata cea dreapta a lui Dumnezeu este indelunga rabdare, care are inlauntrul ei si smerenia, si dragostea. Dumnezeu este foarte drept, dar si mult milostiv, si milostivirea Lui biruieste dreptatea Sa. Iti voi da un exemplu, ca sa intelegi. Daca un oarecare om nu a avut niciodata ocazia sa auda despre Dumnezeu, unul ca acesta nu se va judeca potrivit cu starea in care se afla, ci potrivit cu starea in care s-ar fi aflat daca L-ar fi cunoscut pe Dumnezeu. Pentru ca altfel Dumnezeu nu ar fi drept. Dreptatea dumnezeiasca are propriile ei relatii matematice. Unul si cu unul uneori fac doi, iar alteori doua milioane”
@Stoler Filip
Doamne ajuta frate eu sunt unul din ei.