X

Supermarketurile din România sancționate pentru JAF din banii poporului român

hipermarket

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Consiliul Concurenței a sancționat şapte companii active pe piața comercializării produselor alimentare din România (3 retaileri și 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro).

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailerul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Companiile sancționate sunt:

1. Auchan Romania SA 36.563.004 lei (7,84 milioane euro)
2. Carrefour România SA 26.995.645 lei (5,79 milioane euro)
3. Romania Hypermarche (Cora) SA 12.410.834 lei (2,66 milioane euro)
4. Quadrant-Amroq Beverages SRL 5.984.053 lei (1,28 milioane euro)
5. Star Foods EM SRL 3.930.920 lei (843.599 euro)
6. Strauss România SRL 1.785.767 lei (383.236 euro)
7. Nelson Prod SRL 43.113 lei (9.252 euro)

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii. Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare. Reamintim că, în anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

5 comentarii

  1. Îmi este greu să cred că doar în perioada menționată au fost astfel de practici
    Interesant cum instituțiile statului încurajează ca firmele ce au astfel de practici neortodoxe să vină cu dovezi privind neregulile proprii;eu înțeleg că este extrem de greu de adunat dovezi incriminatorii,însă a face un astfel de demers mi se pare că statul demonstrează că au cam multi incompetenți pe acolo.

  2. Eu cred ca aceste practici sunt practicate încă si acum de toti in parte ,astfel nu se explica prețurile foarte mari ,mai mari decat in UE la noi.

  3. In perioada 2010-2016? Ouale cred ca s-au dublat dupa ,si cartofii s-au scumpit anul asta cu 25 la suta pentru ca au motivat ca acestea ramasesera in Romania prea ieftine in comparatie cu celelalte. Scumpirea maxima comerciantii au facut-o in 2018 dupa ce au aflat ca guvernul a anuntat ca le creste romanilor salariul minim pe economie,. Sunt niste mariri de preturi total nesimtite in Romania si care nu pot fi justificate. Un roman cheltuie 25% numai pe mancare, fata de alte nationalitati. In Romania e vorba de o coruptie si o mafie mare pan-n maduva oaselor, greu de stopat. Ar fi interesant de stiut de unde a plecat totul. In ultima perioada,probabil ati observat cat va costa la casa 3 te miri ce pe care le pui in cosul de cumparaturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button