Se dorește o continuare a sinodului din Creta la care să participe și celelalte patriarhii

Author:

Le métropolite du Monténégro Amphiloque : « La décision du Patriarcat œcuménique est non canonique »

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Într-un interviu pentru agenția de știri Tass, Mitropolitul Amfilohie al Muntenegrului (Biserica Ortodoxă Sârbă) consideră că este necesar să se continue lucrările Sinodului din Creta pentru a se aborda problema autocefaliei Bisericii ucrainene , care nu poate fi acordată unilateral de către Patriarhia de Constantinopol. Mitropolitul adaugă că epoca constantiniană s-a sfârșit, patriarhia, deși păstrează până în zilele noastre primatul, nu mai are aceleași drepturi ca în timpul acelei epoci.

„În opinia mea, singura soluție la controversa [ucraineană] ar fi continuarea Sinodului din Creta, care nu este complet, iar patriarhul sârb a cerut continuarea acestuia. Patru patriarhi trebuie să se pronunțe în cadrul acestui Sinod, deoarece fără participarea Bisericii Ortodoxe Ruse și a celorlalte trei patriarhii, acest sinod nu poate fi panortodox. Trebuie să acceptăm deciziile Sinodului, deoarece, în măsura în care știu, au fost deja adoptate la Geneva în 2009. În același timp, este necesar să se ridice la Sinod chestiunea acordării autocefaliei. Sinodul trebuie să ia o decizie finală cu privire la cine poate acorda autocefalie și astfel să rezolve problema Ucrainei și a altor fenomene similare „, a declarat mitropolitul Amfilohie, invocând că acesta este „clar ca cristal că Constantinopolul nu mai are drepturile pe care le avea în timpul de acordare a autocefaliei.“

„Fără îndoială, respectăm Constantinopolul, nimeni nu pune sub îndoială că este Biserica care deține primatul, dar trebuie să se adapteze la comportamentul pan-ortodox al timpului nostru și la misiunea ortodoxă din lume întreagă”, a adăugat Mitropolitul.

„Toți ortodocșii, și în special Patriarhia de Constantinopol, trebuie să realizeze că perioada imperială, Constantiniană a istoriei Bisericii a fost încheiată. În această perioadă, Constantinopolul ocupa un loc important în istorie, dar după căderea acestui oraș în 1453, imperiul moscovit i-a luat anumite obligații de a ajuta toate Bisericile ortodoxe, a salvat Biserica din Ierusalim, Patriarhia Antiohiei, a ajutat la maxim Constantinopolul. Imperiul Rusiei ne-a ajutat de asemenea aici, în Muntenegru, ca țară și dioceză mitropolitană. Teocrația din Muntenegru nu ar fi putut supraviețui fără ajutorul Rusiei. În 1920, un milion de ortodocși greci au fost expulzați din Turcia. După cel de-al doilea război mondial, grecii au fost izgoniți din Constantinopol, unde în prezent există doar două sau trei mii de credincioși ortodocși. Luând în considerare acest lucru, cum poate Constantinopolul să joace rolul pe care l-a avut în timpul perioadei imperiale?” se întreabă mitropolitul Amfilohie.

În opinia sa, Biserica Ortodoxă contemporană trebuie să se întoarcă la momentul modelului de operare al creștinismului timpuriu:

„Prin căderea Constantinopolului în 1453 și martiriul țarului Nicolae și al familiei sale în 1918, perioada constantiniană din istoria Bisericii este încheiată. Prima Roma a căzut în erezie prin proclamarea dogmei fuziunii conceptelor imperiale și a celor apostolice, perioada celei de-a doua și a treia Roma ca imperii a trecut, stratul imperial este completat, potrivit expresia faimosului teolog Alexander Schmemann „. „După părerea mea, Biserica trebuie să se întoarcă astăzi în perioada dinaintea împăratului Constantin, înainte de secolul al IV-lea și, așa cum declară cu desăvârșire Patriarhia Moscovei, Biserica trebuie să rezolve toate întrebările în cadrul unui sinod panortodox, în același fel în care au fost rezolvate la primul Sinod Apostolic. Aceasta este singura cale de a rezolva problemele viitoare în Biserica Ortodoxă, și Patriarhul Constantinopolului ar trebui să fie conștient: timpul a trecut, biserica trebuie să funcționeze în mod independent și în mod liber, așa cum a fost în timpul primelor secole ale Bisericii apostolice, într-un mod pan-ortodox „, a spus Mitropolitul.

Când a fost întrebat de Tass, dacă revizuirea deciziei Patriarhiei de Constantinopol despre Ucraina ar fi posibilă în sinodul ecumenic, Mitropolitul a răspuns:

„Desigur, este posibil, de ce nu? Dacă Patriarhul Constantinopolului acceptă ceea ce el a semnat deja la Geneva în 2009, și anume că doar Biserica Mamă poate acorda autocefalie, el trebuie să accepte că doar Patriarhia Moscovei, de care Kievul a aparținut deja timp de 300 de ani, are dreptul, dacă consideră necesar, să acorde autocefalia Bisericii ucrainene. Dar aceasta trebuie propusă de Biserica Ortodoxă Rusă, iar celelalte biserici trebuie să o examineze și să o adopte. Dacă schismaticii din Ucraina se pocăiesc, atunci Patriarhia Moscovei poate ridica anatema, astfel încât Biserica lor să funcționeze în mod normal”.

Mitropolitul Amfilohie spune că problema normelor de acordare a autocefaliei a fost pregătită pentru Sinodul din Creta, dar în ultimul moment, Constantinopolul a renunțat, deși deciziile din 1993 și de la Conferința pan-ortodoxă din 2009 stabilesc că doar Biserica Mamă ar putea lua decizia de a acorda autocefalie.

„La 27 ianuarie 2016, am ridicat această chestiune la Geneva, spunând «a fost o rușine că, din cauza unei formalități, decizia nu a fost semnată». Patriarhul Ecumenic a răspuns: «Nu este vorba doar de semnare, ci de conținut». Acum, a devenit clar că au respins problema autocefaliei pentru a continua să acorde autocefalie așa cum au făcut de o mie de ani. Dar nu putem continua așa”, spune Mitropolitul Amphiloque.

„Este nevoie de un sinod în care să fie confirmate deciziile Sinodului din Creta și care ar fi însemna continuarea acestuia. Cu cât mai devreme vor fi chemați, cu atât mai bine. Vom discuta pe 6 noiembrie la întâlnirea episcopilor noștri [ai Bisericii Ortodoxe Sârbe] și cred că aceasta va fi propunerea Bisericii Ortodoxe Sârbe, și anume să continue Sinodul din Creta și, de asemenea, să pună pe ordinea de zi problemele de acordare a autocefaliei și a diasporei. Patriarhia de Constantinopol insistă că diaspora îi aparține și acest lucru este absolut inacceptabil din punctul de vedere al canoanelor „, a concluzionat Mitropolitul Amfilohie al Muntenegrului.

5 thoughts on “Se dorește o continuare a sinodului din Creta la care să participe și celelalte patriarhii”

  1. Normal ar fi sa se discute aceste lucruri:

    Iata cum trebuia sa arate un sinod panortodox in anul 2016, in aceste vremuri, nu ca cel viclean, antiortodox si antihristic din Creta, iata problemele ce trebuiau discutate obligatoriu, nu ceea ce au hotarat domnii pseudo-ierarhi, actori, atei si masoni:

    – blestemarea ecumenismului
    – iesirea tuturor Bisericilor Locale Ortodoxe din cmb si blestemarea acestei structuri antibisericesti
    – intoarcerea tuturor Bisericilor Locale Ortodoxe pe calendarul liturgic (vechi)
    – iesirea tuturor parohiilor diasporei din templele pagane si eretice, pe unde ortodocsii fac slujbe
    – interzicerea in picturile bisericesti a insemnelor masonice-paganesti (gen ochiul in triunghi) si a pictării lui Dumnezeu-Tatal batran, cu barba alba si triunghi pe cap
    – interzicerea folosirii termenilor paganesti gen rusalii, dragaice, sanziene in calendare
    – interdictia de a se face slujbe mixte, saptamani de rugaciune cu ereticii
    – interdictia de a nu se mai pune preot la 50 de case (minim la 1000 de case un preot)
    – refuzarea indemnizatiilor de la stat
    – interdictia donatiilor fortate, a contributiilor conditionate, a preturilor fixe la slujbe
    – lasarea episcopilor sa decida toate in a lor eparhie
    – patriarhul fiecarei Biserici locale sa fie doar presedinte onorific al sinodului local, nu boss, nu aiatolah, nu papă, nu zeu, asisderea si patriarhul Constantinopolului
    – preotii cu abateri morale sa fie intai mustrati, apoi pedepsiti o vreme, apoi chemati in judecata episcopului, unde trebuie citat in termenii legii dreptului canonic si bisericesc si unde se poate apara cu probe, martori sau aparator-teolog
    – sfintirile de biserici sa poata fi facute si de catre preoti, precum prevede Arhieraticonul la pg 172
    – interdictia de a mai trece lumea prin Sfantul Altar dupa ce Altarul a fost sfintit (târnosit)
    – interdictia de a se folosi orice paine si orice vin pentru Sfanta Impartasanie (la Darurile Proscomidiei)
    – interzicerea de a se folosi in slujbe pseudo-cruci cu mai mult de un rand de brațe
    – interzicerea de a se mai folosi vesminte cu insemne neortodoxe, cruci naziste de pe tancurile lui Hitler, sau cu dragoni, serpi, gnomi, libarci pe tesaturi, ca si culori-sorcovă, exotice, aprinse, urate si tiganesti
    – interzicerea folosirii in timpul actului de cult a microfonului de mână (este penibil ca slujitorii sa slujeasca Celui Atotputernic cu microfonul in mână)
    – interdictia preotilor de a mai tine neimpartasiti duminical mirenii fara pacate opritoare (cutuma draceasca, ‘de patru ori pe an’ fiind ideea diavolului)
    – interzicerea pe viata a slujirii pentru arhiereu, preot sau diacon, daca oricare din acestia a nascocit erezii si le-a propovaduit in public, daca a impartasit neortodocsi din Potirul lui Hristos, daca a cununat ortodocsi cu neortodocsi, daca a facut alte slujbe cu neortodocsi fie in cladirea ortodoxa, fie in templele lor paganesti-ereticesti.

  2. Too later.. Seful de la Stanbul l-a pecetluit Mare si Sfant, si nu are voie de la mai marii lumii sa-l mai schimbe. Rusii si ceilalti care nu-l au la consideratie vor fi constransi sa-l recunoasca, altfel vor fi catalogati schismatici, comunisti, putinisti, involuati si antici.

  3. „Trebuie să acceptăm deciziile Sinodului, deoarece, în măsura în care știu, au fost deja adoptate la Geneva în 2009. ” – What …….? Ce zice episcopul asta? Ca documentele din Creta au fost deja adoptate cu 7 ani inainte. Adica s-a negociat ani la rand si s-a ajuns la o intelegere super-ecumenista pe care vroiau s-o bage pe gat in Creta intr-o intalnire de cateva zile in care aveau timp doar sa-si bea cafeaua si sa semneze. Iar ca sa fie siguri ca nu apar surprize au nascocit si un regulament de organizare ciudat care dadea drept de vot numai patriarhilor. Ceva nemaipomenit vreodata in Biserica unde inca marturisim ca este soborniceasca (s-a ajuns astfel ca de la starea in care si poporul trebuia sa accepte hotararile sinodale la cea in care o mana de patriarhi sa taie si sa spanzure; nepunand la socoteala ca cca 300 de episcopi prezenti acolo au fost pe post de momai fara sa tina nimeni cont de parerea lor – ciudat de putini oricum – la Sinodul IV de la Calcedon au fost peste 600 in conditiile in care nu foloseau avioane si masini luxoase pentru deplasare si nici telefoane nu aveau ca sa comunice rapid).

    Stiam ca totul a fost facut in duh lumesc (prin discutii si negocieri la intalnirile comisiilor si nicidecum prin invocarea Sf Duh de catre adunarea episcopilor) insa chiar asa ceva chiar ca nu ma gandeam: sa fie aprobate pe sest cu 7 ani inainte.

    Pentru rugaciunile catorva oameni bineplacuti Lui, Dumnezeu n-a ingaduit ca aceasta lucrare a Tainei Faradelegii sa ramana ascunsa pana la capat si a facut in asa fel incat documentele sa ajunga la mireni cu cateva luni inainte de intalnirea din Creta. Cu toate ca timpul a fost foarte scurt si a ramas foarte putin pentru dezbatere deoarece o mare parte a fost alocata traducerii, a iesit repede la lumina caracterul super-ecumenist si eretic al documentelor ceea ce a inflamat spiritele. Asta i-a obligat sa dea un pas inapoi ceea ce a facut ca delegatia greaca sa primeasca misiunea de a schimba documentele in cateva puncte esentiale.

    Romanii le-au aprobat integral si, culmea, la intalnirea din Creta s-au apucat sa le schimbe fara a avea acest mandat (un comportament ciudat al delegatiei noastre avand in vedere ca era purtatoarea de mesaj a intregului sinod). Sigur ca pe fond au facut bine ce au schimbat si rau ceea ce nu au schimbat insa asta arata o data in plus caracterul neserios al sinodului BOR. Au ramas muti si surzi la toate petitiile si la framantarile care erau la momentul respectiv in cadrul pliromei iar in Creta au actionat dupa cum a batut vantul (daca au mai fost si altii care au deschis gura, atunci s-au hotarat s-o deschida si ei). Un comportament politicianist dar ncidecum bisericesc. Un ierarh ar trebui sa marturiseasca intotdeauna Adevarul. Altceva sa nu iasa din gura sa. Si cu toate acestea s-au jucat de-a alba neagra. La fel au facut si dupa Creta cand au adoptat cu nonsalanta, iarasi in unanimitate, documentele schimbate in Creta fara sa sesizeze nici macar lipsa caracterului panortodox al sinodului (cu toate ca au fost reprezentati mai putin de 30% din totalul credinciosilor ortodocsi) si fara a mai vorbi de unele prevederi considerate de catre unii ierarhi si o parte a pliromei ca fiind de-a dreptul eretice.

    Ca sa nu zica cineva ca am ceva cu ai nostri ar trebui sa spun ca si rusii au votat tot in unanimitate documentele presinodale dupa care s-au rasucit pe calcai in ultima clipa si, la ordin politic, n-au participat – li s-a recomandat sa nu se implice in evenimente sustinute de catre CIA. In 5 decembrie 2017 le-a dat Dumnezeu gandul cel bun si puterea de a se dezice de deciziile sinodului cretan lasand in offsaid pe toti preaplecatii corect politic care le validasera pana in acel moment.

    Aceasta marturie a mitropolitului muntenegrean este inca o confirmare ca sinodul cretan a fost o lucrare a intunericului menita sa distruga ortodoxia. Cu aceasta ocazie am constatat, o data in plus daca mai era cazul, ca din pacate ierarhii nostri nu marturisesc Adevarul. N-au facut-o de altfel nici cu donarea de organe, nici cu vaccinurile si nici macar la „marsul normalitatii” care a fost organizat in ultimii ani de Noua Dreapta iar sfintiile lor n-au indraznit sa-l sustina subordonad fara scrupule Adevarul corectitudinii politice. Acestea au contribuit din plin la formarea unei constiinte si atitudini nemarturisitoare in randul mirenilor care a dus dupa cum bine stim la dezastrul de la referendum.

    Este evidenta asadar necesitatea organizarii unui adevarat sinod panortodox care sa marturiseasca Adevarul si sa aseze lucrurile la locul lor. Sa ne rugam mult pentru aceasta deoarece fortele intunericului impreuna cu slugile lor vor lupta cu toate puterile pentru impiedicarea sa.

  4. Dupa cate stiu, omul acesta, Amfilohie, a fost ucenic al Sfntului Iustin Popovici. O vreme a mers pe linia Sfantului. De la o vreme a luat-o razna. Propune ca pseudo-sinodul talharesc din Creta sa fie continuat, amplificat de un viitor sinod. Cu alte cuvinte, erezia sa fie amplificata, hiperbolizata, pana nu va mai fi loc pentru Dreapta Credinta. Lasati-ne-n pace, domnilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X