BLASFEMIE de cea mai joasă speță în ziarul ADEVARUL: În ziua REFERENDUMULUI sunt prăznuiți DOI SFINȚI care ar fi fost GAY

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Adevarul: Doi sfinţi care ar fi fost gay, prăznuiţi în ziua referendumului pentru definirea familiei

Ziua Referendumului pentru definirea familiei, 7 octombrie, este şi data în care se prăznuiesc doi sfinţi care ar fi fost gay, Serghie şi Vah. Aceştia sunt recunoscuţi atât de Biserica Ortodoxă, cât şi de Biserica Catolică.
Povestea sfinţilor este relatată în textul grecesc cunoscut sub numele de Patimile lui Serghie şi Vah. Martiriul lor ar avea loc potrivit acestei relatări în timpul domniei împăratului roman Galerius (305-311), deşi povestea conţine o serie de contradicţii şi nepotriviri care face dificilă această datare. Textul ar data de la mijlocul secolului al V-lea.

Potrivit textului, Serghie şi Vah erau cetăţeni romani şi ofiţeri de rang înalt în Armata Romană, dar s-a descoperit că erau creştini atunci când au încercat să evite să însoţească un funcţionar roman într-un templu păgân, împreună cu restul gărzii sale de corp. După ce au refuzat să aducă ofrande lui Jupiter în prezenţa lui Galerius, ei au fost umiliţi public: au fost înlănţuiţi, îmbrăcaţi în haine femeieşti şi purtaţi prin oraş. Galerius i-a trimis apoi la Barbalissos în Mesopotamia pentru a fi convinşi să renunţe la creştinism de Antiochus, comandantul militar de acolo şi un vechi prieten al lui Serghie. Antiochus nu a putut să-i convingă să renunţe la credinţa lor, iar Vah a fost bătut până la moarte. Spiritul lui Vah i-a apărut a doua zi lui Serghie şi l-a încurajat să rămână puternic pentru ca ei să rămână împreună pentru totdeauna. În următoarele zile, Serghie a fost, de asemenea, torturat şi în cele din urmă executat la Resafa, unde moartea lui a fost marcată de întâmplări miraculoase.
În Same-Sex Unions in Premoderne Europe, Boswell argumentează că relaţia dintre Serghie şi Vah poate fi înţeleasă ca având o latură romantică, menţionând că cel mai vechi text al martirologiei lor îi descrie ca erastai, termen ce poate fi tradus ca „iubiţi”. El a sugerat că cei doi chiar au fost uniţi printr-o ceremonie cunoscută sub numele de adelphopoiesis sau prindere ca fraţi de cruce, pe care-l considera o formă creştin timpurie de parteneriat între două persoane de acelaşi sex, consolidând un punct de vedere propriu despre o atitudine creştină tolerantă faţă de homosexualitate. Metodologia istorică şi concluziile lui Boswell au fost contestate de mulţi istorici.

Cu toate acestea, ca urmare a studiului publicat de Boswell, Serghie şi Vah au început să fie veneraţi de comunităţile de homosexuali creştini.O icoană din 1994 a sfinţilor Serghie şi Vah realizată de iconograful franciscan homosexual Robert Lentz, expusă pentru prima oară la Parada Gay din Chicago, a devenit un popular simbol gay.

Tot pe 7 octombrie preşedintele rus Vladimir Putin împlineşte 66 de ani.

Cititi pe larg despre Vietile acestor Sfinti la:

http://paginiortodoxe.tripod.com/vsoct/10-07-sf_serghie_si_vah.html

Iar despre cartea aiuritului John Boswell la:

https://en.wikipedia.org/wiki/Same-Sex_Unions_in_Pre-Modern_Europe

Iata ce putem citi despre adelphopoiesis chiar si pe wikipedia, la https://ro.wikipedia.org/wiki/Adelphopoiesis

 

Prima informație modernă care există despre ritualul adelphopoiesis (în slavonă pobratimstvo = înfrățire) este din 1914, când teologul rus Pavel Florenski (Павел Александрович Флоренский) relatează elementele fundamentale ale acestui ritual

[…]

Una dintre rugăciunile citite este:

„Doamne Atotputernic, care ai existat înaintea tuturor timpurilor și vei fi veșnic, care ai coborât între oameni prin mijlocirea Preasfintei Fecioare Maria trimite tu Sfântul Duh către slujitorii tăi [nume] și [nume], pentru ca să se iubească unul pe celălalt precum sfinții apostoli Petru și Pavel; Andrei și Iacob; Ioan și Toma, Iacob, Filip, Matei, Simon, Tadeu, Matia; precum sfinții martiri Sergiu și Bacchus, așa cum Cosmin și Damian, nu pentru dragoste trupească, ci pentru încredere și iubire față de Sfântul Duh, și ca în fiecare zi din viața lor să păstreze iubirea. Prin Iisus Hristos, Domnul nostru, amin!”

[…]

Aceste înfrățiri aveau un exemplu biblic, legământul de frăție între David și Ionatan:

„Abia a terminat David de vorbit cu Saul, Ionatan a început să-l îndrăgească și a ajuns să-l iubească ca pe sine însuși. Saul l-a determinat să rămână cu el în acea zi și nu l-a lăsat să se întoarcă la casa tatălui său. Și Ionatan a făcut un legământ cu David, pentru că îl iubea ca pe sine însuși.”

—Prima Carte a lui Samuel. Cap. 18

[…]

Cunoscutul istoric Alan Bray, a studiat ritualul mai în detaliu, luând ca bază de documentare sursele englezești. În lucrarea Prietenul (The Friend) încearcă să reconstruiască instituția din punctul de vedere al societății medievale. Aceste grade de rudenie prin alianță, din care înfrățirea pare a face parte, avea o funcție centrală pe linie orizontală în familie premoderniste. Nu doar că se apărau cu armele unul pe celălalt, aspect care nu putea fi neglijat în societatea feudală, ci și că frații își țineau familia alături, așadar membrii unei frății trăiau alături de părinți. Dacă unul dintre cei doi înfrățiți se căsătorea mai târziu și avea copii, celălalt rămânea ca un element de siguranță și dacă tatăl copiilor murea celălalt era obligat să-i sprijine familia cu toate mijloacele de care dispunea.

Frăția nu era privită ca o alternativă a căsătoriei și nu era văzută ca o legătură exclusiv romantică, ci era privită ca o asociere pentru a-și asigura într-ajutorarea materială și îndeosebi siguranța personală, chiar dacă în literatură se pun în evidență mai mult aspectele de fidelitate și iubire.

 

Asadar, vorbim despre fratia de cruce, despre care iata ce putem citi la https://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/pravila-bisericeasca/fratia-de-cruce-81950.html

 

FRATIA DE CRUCE

  1. – Fratia de cruce este legatura pe care o fac mai multi insi spre a se uni intre ei pana la moarte, cu scopul de a dobandi, mai ales, bunuri materiale si sociale in lupta cu semenii lor. Ei isi gusta sangele reciproc, fac juraminte paganesti, la care adauga si legaturi crestine, si daca gasesc preoti nestiutori, le smulg binecuvantarea sub diferite forme, ca niste furi de cele sfinte si vrajitori periculosi. Biserica a osandit aceasta: „Preotii nicidecum sa indrazneasca a face fratii de cruce, caci aceasta este fara de lege”.-Molitfelnic.

  2. -„Vazand parintii ca se faceau multi frati pe Sfanta Evanghelie si de multe ori cu molitfele preotesti,… au taiat aceasta si au oprit-o,… ci inca, aceia cati se prind frati de cruce, pana in ziua de astazi, foarte sa se canoniseasca, iar preotul care le va citi molitvele si-i prinde (in fagaduintele lor), pe acela poruncesc sa se pedepseasca cu lipsa de preotia lui” -ILT,210

 

Adica, oricum ar fi, nu este vorba despre o uniune intre doi homosexuali. Iar daca doi frati de cruce erau cumva si gay, este neinteresant in context, caci nu homosexualitatea definea fratia de cruce sau adelphopoiesis.

Erau Sfintii Serghie şi Vah homosexuali? Evident ca nu. Autorii blasfemiei au facut doar o contructie draceasca, anume: cei doi erau frati de cruce, deci cei doi erau homosexuali.

In Troparul Sfinţilor Mari Mucenici Serghie şi Vah scrie:

 

Pe cei ce după fire nu au fost fraţi de trup, pe aceştia Darul Cel Dumnezeiesc a cugeta frăţeşte până la sânge i-a făcut, pe Sfinţii Mucenici Serghie şi pe Vah, cinstită şi cre­dincioasă pereche. Fără de arme şi fără de haine în locul nevoinţei pe vrăjmaşul au înfruntat, rugându-se neîncetat pentru sufletele noastre.

 

De aici nu reiese ca erau frati de cruce, ci ca au cugetat frateste. Iar “pana la sange” nu inseamna ca s-au taiat si si-au baut unul altuia sangele, ci e vorba despre mucenicie.

Deci nu stim nici macar daca erau frati de cruce si nici nu credem ca acesti Sfinti, care au refuzat inchinarea la idolii pagani, ar fi acceptat vreun ritual care sa implice practici paganesti. Iar, oricum, fratia de cruce nu implica musai vreun act sexual homosexual. Ca putem sa ne numim intre noi frati, fara a fi vreun soi de “frati de cruce” si ne putem iubi ca fratii fara a ne sodomiza.

Ca personaje precum John Boswell bat campii, nu ne mira, caci agenda homosexuala nu se da in laturi de la nimic.

Odios este faptul ca ziarul Adevarul a aruncat pe piata mizeria asta, care in traducere suna cam asa: Referendumul impotriva homosexualitatii se tine tocmai in ziua cand Biserica Ortodoxa praznuieste doi Sfinti gay. Prin referendum nu se vrea ca homosexualii sa se casatoreasca, dar Sfintii aceia erau intr-o uniune gay. Ce farisei sunt deci ortodocsii. Cu Dragnea cu tot, desigur… Si tot pe 7 octombrie s-a mai nascut si Vladimir Putin. Vai, vai, vai!

8 thoughts on “BLASFEMIE de cea mai joasă speță în ziarul ADEVARUL: În ziua REFERENDUMULUI sunt prăznuiți DOI SFINȚI care ar fi fost GAY”

  1. Ce este cu această hipersexualizare dezgustătoare? De ce unii văd sex și desfrâu în orice? Societatea ne promovează nouă bărbaților 2 variante, una mai proastă decât cealaltă:
    -fie să fim heterosexuali, dar să ne urâm între noi
    -fie să fim homosexuali, adică niște desfrânați de 2 lei

    Eu știam că iubirea dintre 2 bărbați se numește prietenie, adevărată și dezinteresată, se bazează pe smerenie, și nu are nimic de-a face cu sexul. Dar de fapt ce-a ajuns prietenia în ziua de azi? Aproape nimeni nu mai crede în ea. Se pare că societatea de azi vrea să fim orice, ne oferă orice alternativă, numai și numai să lovească în instituția prieteniei. Nu întâmplător cel rău nu are prieteni, probabil că vrea ca oamenii să ajungă la fel.

  2. Imi vine sa vomit.Chiar este odios faptul ca ziarul Adevarul a aruncat pe piata mizeria asta, dar nu trebuie sa ne miram de acest lucru, caci aceste zoaie progresiste numai cu asta se ocupa.

  3. Adevarul mai zice si ca „…metodologia istorică şi concluziile lui Boswell au fost contestate de mulţi istorici”, dar si ca „…Serghie şi Vah au început să fie veneraţi de comunităţile de homosexuali creştini.O icoană din 1994 a sfinţilor Serghie şi Vah … a devenit un popular simbol gay”
    In acest context, daca e adevarat, blasfemia nu e a lor. Ea exista de multa vreme, si produce efecte, in comunitatile gay, motiv pentru care alegerea datei referendumului este total neinspirata, as zice chiar idioata

  4. Minţi bolnave!

    Ştiţi că în matematică există metoda reducerii la absurd, prin care îţi clădeşti raţionamentul pe o ipoteză falsă.

    Deci, presupunând prin absurd, că ar fi fost încercaţi de vreo ispită trupească, oare ei, care au îndurat chinurile şi moartea pentru Hristos, n-ar fi biruit şi acea ispită trupească?

  5. Intai spun ca exista contradictii si nepotriviri si dupa aia ca legatura dintre ei e descrisa cu un cuvant care poate fi tradus intr-un anumit fel. Pe romaneste: aproape suntem siguri ca cei doi nu au existat dar avem certitudinea ca aveau o legatura „romantica” si biserica aproba asemenea uniuni. Cum ar spune o persoana cunoscuta”în baza numerică 10, 12 este mai mic decât 16. În altă bază numerică, 12 s-ar putea să fie mai mare ca 16, adică în baza 5″( nenorocita de matematica, in loc sa faca ce trebuie, face ce vrea ea.)

  6. Va rog sa tineti cont ca acesti LGBT NU sint crestini . Adica sint credinciosi FALSI si MINCINOSI in Dumnezeu .
    Bunul Dumnezeu condamna actul sexual intre persoane de acelasi sex si le condamna la moarte . Nu uitati de Sodoma si Gomora .
    Adica noi daca ne iubim ca frati in Cristos sintem homosexuali ? Minciuna vicleana a bolnavilor mutanti
    LGBT .
    In calendarul creztin NU exista sfinti homosexuali . Homosexualitatea a fost condamnata si pedepsita din timpuri stravechi .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X