Google a reușit să utilizeze un – instrument puternic – pentru a vedea dacă anunțurile lor online au fost convertite în vânzări în magazinele din SUA. Aici vorbim de o tranzacţie secretă între gigantul tehnologiei Silicon Valley si Mastercard, notează Bloomberg.
Majoritatea celor două miliarde de clienți ai Mastercard nu au fost informaţi despre acest aranjament, deoarece nici compania mamă Google Alphabet Inc., nici compania de carduri de credit nu au informat public despre tranzacția care a fost negociată în secret. Alianța, potrivit Bloomberg, a oferit companiei Google un avantaj fără precedent pentru măsurarea cheltuielilor cu amănuntul a clienţilor, ca parte a strategiei gigantului de căutare „pentru a-și consolida activitatea de bază împotriva atacurilor Amazon.com. Inc. etc „.
Mai precis, Google află absolut tot despre oamenii care au făcut clic pe anunțuri
De exemplu, cineva caută un ruj roșu pe Google, dă clic pe un anunț, navighează pe web, dar nu cumpără nimic. Mai târziu, intră într-un magazin și cumpără acel ruj roșu cu Mastercard. Agentul de publicitate care a plasat anunțul primeşte un raport de la Google, care anunţă vânzarea respectivă şi datele despre clientul care a folosit cardul.
Anul trecut, când Google a anunțat serviciul, numit „Măsurarea vânzărilor în magazin”, compania a declarat pur și simplu că a avut acces la „aproximativ 70%” din cardurile de credit și de debit din SUA prin parteneri , fără a informa posesorii de carduri.
Google ar fi plătit milioane de dolari companiei Mastercard, potrivit persoanelor care au lucrat la acest caz.
O purtătoare de cuvânt de la Google a negat orice acord cu partenerii săi – abordând în același timp preocupările privind confidențialitatea: „Nu avem acces la informații personale din cardurile de credit și de debit ale partenerilor noștri și nu împărtășim informații personale partenerilor noștri”.
„Compania a declarat că oamenii pot renunța la urmărirea anunțurilor prin intermediul consolei Google” Web and App Activity”.
În mai 2017, Google a introdus „Sales Management Store“, care permite companiilor care au informații personale despre consumatori, cum ar fi adresele de e-mail criptate, pentru a descărca informații în sistemul Google și să sincronizeze cheltuielile de publicitate pentru vânzare offline.
Indiciile sugerează că acordul Mastercard a fost un avantaj pentru Google. Mai mult, compania a primit venituri de 5,70 USD pentru fiecare dolar cheltuit în campania publicitară Google, potrivit unei analize iProspect. Cu noua caracteristică de tranzacționare, randamentul s-a dublat aproape la 10,60 USD „, mai titrează Bloomberg.
Unele agenții de anunțuri au discutat în mod activ cu Google despre mai multe modalități de a urmări şi mai bine comportamentele offline. Aceștia au discutat despre adăugarea de elemente în sistemul de anunțuri, cum ar fi ora la care oamenii cumpără articole și cât de mult cheltuiesc, a declarat John Malysiak, care gestionează marketingul de căutare pentru agenția Omnicom OMD USA. „Încercăm să colaborăm cât mai mult cu Google”, a spus el. Google a refuzat să comenteze aceste discuții.