Va amintiti de filmele in care colonistii vindeau bastinasilor arme proaste contra blanuri scumpe? Asa s-au petrecut lucrurile in colonia Romania si cu fregatele “Regele Ferdinand” si “Regina Maria”, fotografiate mai sus. Sau cu Bechtel. Sau cu multe altele.
Conform https://ro.wikipedia.org/wiki/Fregata_Regele_Ferdinand
În schimbul a 116 milioane lire sterline (134 milioane euro), Guvernul Adrian Năstase a achiziționat, la 14 ianuarie 2003, două fregate datând din 1986, pe care Londra le scosese din uz în 2002.[3] Începând cu 1997, Flota militară a Regatului Unit s-a redus de la 137 la 99 de nave, număr calculat de conservatorul Liam Fox pentru The Daily Mail, iar Londra a încasat doar 580 milioane lire (670 milioane euro). Din această sumă, România a suportat o cincime, deși a luat două din 38 de nave.[3] BAE Systems este cea mai mare companie de armament și tehnică militară din Europa având clienți pe cinci continente și cu vânzări anuale de miliarde de lire sterline. Compania privată BAE sistems este cea care a luat cea mai mare parte din prețul plătit de România, în timp ce la bugetul statului britanic nu a intrat decât suma de 200.000 lire (230.000 euro).[4]
Cateva vorbe despre BAE Systems Ltd.:
Acest gigant cu ramificatii in UK, USA, Africa de Sud, Australia, Arabia Saudita, Suedia a fost implicat in multe scandaluri de coruptie (sau la limita) in afacerilor lor din Arabia Saudita, Israel, Indonezia, Zimbabwe, Chile, Cehia, Qatar, Africa de Sud, Tanzania.
Daca ne uitam pe site-ul lor oficial
http://www.baesystems.com/BAEProd/groups/public/documents/bae_publication/bae_pdf_cr_crreport2007vii.pdf observam cine le erau sefii la acea vreme, oameni ce se invart in lumea GREILOR mondiali, si intelegem motivul pentru care compania n-are scrupule si nici deranjata de nimeni nu este.
Astfel:
Philip J. Carroll, Jr. a fost si director Shell Oil (corporatie membra Council on Foreign Relations) si director la American Express (si ea corporatie membra The Council on Foreign Relations). Iar despre Council on Foreign Relations stim ca este stapanita de familia Rockefeller.
Peter Weinberg, fost director Goldman Sachs (si ea corporatie membra The Council on Foreign Relations). Bunicul si unchiul sau fiind si ei printre greii acestui mega colos financiar bancar.
Mai mult, exista un soi de comitet format special pentru a-si da girul in legatura cu etica politicilor firmei BAE Systems Ltd. Acolo sforarea Sir David Walker, senior adviser si fost presedinte la Morgan Stanley International ltd. (colos format de Henry S. Morgan si Harold Stanley, fosti la J.P. Morgan & Co, acum JPMorgan Chase stapanita de David Rockefeller). Tot el a mai fost director executiv pe finante si industrie la Bank of England.
Iata si ce putem citi la Statul nu mai are bani sa modernizeze fregatele Regina Maria si Regele Ferdinand de pe Ziare com din 31 mai 2018:
Compania de stat Romtehnica a anulat licitiatia pentru modernizarea celor doua fregate ale Marinei, Regina Maria si Regele Ferdinand, motivul invocat fiind lipsa fondurilor.
Licitatia a fost initiata in luna martie 2016, fiind estimata la 838,7 milioane de lei fara TVA, pentru o perioada de 3 ani si 7 luni, potrivit Profit.ro.
Licitatia urma sa intre in etapa a doua, printre ofertantii calificati numarandu-se divizia canadiana a Lockheed Martin si consortiul turco-roman format din STM Teknolojileri Muhendislik, Haveslan Hava Teknolojileri Sanay, ASELSAN Electronic Sanayi si Centrul pentru Servicii de Radiocomunicatii.
„Autoritatea contractanta a hotarat sa anuleze procedura de atribuire in baza prevederilor articolului 181, aliniatul (1), litera c), teza a II-a din OUG 114/2011, fiind imposibila incheierea contractului, avand in vedere ca:
1. achizitia/disponibilitatea anumitor elemente din offset, care ar fi revenit autoritatii contractante prin incheierea de acorduri guvern la guvern, nu a putut fi confirmata pana la aceasta data, existand riscul neindeplinirii obligatiilor contractuale;
2. inexistentei fondurilor financiare necesare incheierii contractului in anul 2018”, este decizia Romtehnica, citata de Profit.ro.
Prin acest contract, fregatele Regele Ferdinand si Regina Maria trebuiau sa fie modernizate obligatoriu in Romania.
Ele urmau sa fie dotate cu sisteme de rachete antiaerene, de rachete antinava si sisteme de tunuri si/sau rachete pentru aparare contra rachetelor antinava, senzori cu performante superioare (radare, electronooptici si sonar tractat).
Achizitionarea celor doua nave de la guvernul britanic a starnit un mare scandal in 2003, in timpul mandatului premierului de la acea vreme Adrian Nastase.
Firma desemnata de Londra pentru a asigura mentenanta acestora in sistem offset nu si-a respectat obligatiile si, chiar de la inceput, navele au avut o mare problema reprezentata de consumul urias de combustibil.
In plus, autonomia lor e scazuta, acestea fiind dependente de alte nave de alimentare.
Conform Digi24, modernizarea celor doua fregate ar putea fi inclusa in contractul de achizitie a corvetelor – intelegere estimata la 1,6 miliarde de euro -, iar compania castigatoare sa refaca si cele doua nave aflate in dotarea marinei.
Oricum, nu este prima oara cand se anunta modernizarea celor doua fregate, insa fara rezultat: Fregata Regele Ferdinand trebuia modernizata in 2010, dar nu au fost bani nici atunci.
Cititi va rugam si:
VIDEO: Ziua Marinei fara … flota
Ilie Șerbănescu: Din gazul de la Marea Neagră izvorăște obligația IEȘIRII din UE
Intrarea in nato si ue se pare ca a avut protocoale ascunse. Sua s-a alews cu Bechtel – teapa de 1 miliard euro pt romani. Anglia cu fregatele.Si cate si mai cate or fi…
Dupa desecretizare unor documente vom afla adevarul…
Peste 50 de ani,,,.
Articol recent in WASHINGTON EXAMINER:
”Time to clean up Romania with sanctions (and hurt Putin’s influence, too)”
https://www.washingtonexaminer.com/opinion/time-to-clean-up-romania-with-sanctions-and-hurt-putins-influence-too
Si o interpretare de pe FB:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2168707530035988&id=1424556087784473