X

Doar două treimi din Generația Z (generatia de dupa millennials) se identifică ca ‘exclusiv heterosexuali’. Este cea mai scăzută valoare din toate generațiile de până acum

Cercetătorii au spus că statistica indică că tânăra generație este “afectată de atitudini mai deshise și mai fluide”. Credit: TED ALJIBE /AFP

Numai două treimi din Generația Z se identifică ca ‘exclusiv heterosexuali’

Homosexualitatea nu mai este tabuul ce era odată. Dar statisticile sugerează că tinerii sunt chiar mai deschiși către experimentare decât se credea anterior.

Numai două treimi din Generația Z se identifică ca pur heterosexuali în contrast cu generațiile trecute, a constatat un studiu.

Cercetările desfășurate de Ipsos Mori au constatat că 66% dintre tinerii cu vârste între 16 și 22 de ani sunt “exclusiv heterosexuali” – cea mai scăzută valoare din toate generațiile de până acum.

Printre mileniali (Generatia Y), 71% afirmă că sunt exclusiv heterosexuali, precum și 85% din “Gen X”, și 88% din “baby boomers”.

Grupul de cercetare sugerează că social media a jucat un rol, tinerii fiind mai susceptibili să fie conștienți de diferite sexualități datorită disponibilității a astfel de informații pe internet.

Cercetătorii au spus că statistica indică că tânăra generație este “afectată de atitudini mai deshise și mai fluide”.

Hannah Shrimpton, una dintre autorii raportului, a spus că există o “expunere mult mai mare pe comunicații asupra varietății de stiluri de viață disponibilă tinerilor prin tehnologia socială astăzi.”

“Îndeosebi, această tânără generație a crescut într-o vreme în care genul ca o simplă identitate binară și fixă a fost contestată mult mai larg – asta e ceva nou, și va afecta punctele de vedere asupra genului, sexualității și aspecte mult mai ample ale identității”, a spus pentru Daily Telegraph.

—————————————————————————————————————————————–

Consideri imigrația ca pe o problemă-cheie a Marii Britanii?
Procentajul celor ce au spus “da”

Gen Z: 16

Mileniali: 21

Gen X: 24

Baby Boomers: 33

Ipsos Mori

—————————————————————————————————————————————–

Statisticile indică un nivel mult mai ridicat de deschidere către non-heterosexualitate decât au sugerat sondajele de opinie anterioare, cu cele mai recente statistici ONS arătând în 2016 numai 2% din persoanele cu vârsta de 16 ani identificându-se că lesbiene, homosexuali sau bisexuali, numărul ridicându-se la 4% din cei cu vârsta până în 24 de ani. Numărul în ansamblu crescuse cu 1,7% față de anul precedent.

Raportul sugerează că un “context tot mai liberal” în care relațiile gay sunt privite ca fiind acceptabile a condus la faptul că tinerii au “un punct de vedere mai puțin binar asupra sexualității”, în care nu e nevoie să te identifici ca exclusiv homosexual sau heterosexual.

Cercetarea arată de asemenea că trei din cinci britanici cu vârstele între 15 și 16 ani sunt de părere că sexualitatea e o scală și e posibil să te afli undeva la mijloc.

—————————————————————————————————————————————–

Ai impresia că Gen Z o vor duce mai bine sau mai rău decât milenialii?
Procentajul celor ce au spus “mai rău”

Gen Z: 41

Mileniali: 47

Gen X: 55

Baby Boomers: 54

Ipsos Mori

—————————————————————————————————————————————–

Alte statistici publicate de cercetători sugerează că peste 70% din cei printre Gen Z și 69% dintre mileniali nu au probleme cu relațiile homosexuale, comparativ cu 43% dintre baby boomers.

Cu toate acestea, au adăugat că în anumite aspecte viețile tinerilor adulți din societate “ne aduc înapoi în anii 1940”.

“Mult mai mulți stau acasă cu părinții după vârsta de 18 ani și familiile sunt mai apropiate”, s-a specificat, indicând către o statistică arătând că proporția copiilor cu vârstele între 11-15 ani ce discutau cu părinții în legătură cu ceva semnificativ în fiecare săptămână a crescut cu 14 procente între 2002 și 2015.

Organizația afirmă că cercetările au arătat de asemenea că încrederea în posturile de știri a scăzut. Printre cei cu vârstele între 12 și 15 ani, într-un sondaj de opinie din 2017, jumătate erau de părere că ceea ce văd pe site-uri sau aplicații de știri era în întregime sau în mare parte adevărat, comparativ cu 87% dintre milenialii ce susțineau același lucru în 2008.

Statisticile survin pe fondul lansării de către guvern a unui plan de acțiune LGBT, prin care se angajează să interzică terapia de conversie, o practică controversată menită să schimbe sexualitatea cuiva de la gay la heterosexual.

Citește mai mult: Vaticanul recunoaște ‘LGBT’ pentru prima dată

Într-un discurs ținut marți, Ministrul Egalității Penny Mordaunt a catalogat ideea ca “respingătoare”, și a zis de asemenea că guvernul va introduce materiale în programa școlară a educației sexuale și de relații menite persoanelor LGBT.

Statistici publicate de-asemeni marți au sugerat că persoanele mai în vârste sunt mai puțin probabil să creadă că relațiile de același sex pot fi la fel de împlinite precum cele heterosexuale.

Aproape jumătate din cei cu vârsta peste 55 de ani consideră că relațiile heterosexuale sunt mai împlinite decât altele, în comparație cu mai puțin de unul din trei printre cei cuprinși între 18-34 de ani, a constatat Opinium, o agenție de studiu de piață.

NOTĂ OrtodoxINFO
Categorii
Homosexualitate
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

4 comentarii

  1. Eu zic sa nu ne luam dupa astfel de sondaje. Ele sunt facute si falsificate, tocmai pentru a arata cat de mult s-au schimbat mentalitatile ceea ce nu este adevarat. EI sunt putini dar vocali, pe cand noi suntem multi si nu ni se prea aud vocile.. Daca azi acceptam sondajul asta, maine altul pana la urma ajungem cu totii sa credem ca chiar asa este. Sondajele sunt niste manipulari ordinare. Ne comportam ca niste invinsi si ca niste fricosi. Nu trebuie luate in seama si sa ducem lupta duhovniceasca fara nici o teama. Cainele care latra , daca nu-l bagi in seama, pana la urma pleaca. Apa trece pietrele raman.Noi sa ne vedem de vietile noastre, sa facem ceea ce depinde de noi, si in felul acesta vom birui . Binele invinge intotdeauna raul. Din pacate azi am uitat de aceasta vorba, pe care o tragem ca o concluzie din basmele noastre romanesti si crestine, si pana la urma din Sfanta Scriptura.

    1. O ipoteza grava ar fi ca propaganda homosexuala/de gen si astfel de sondaje ar putea fi concepute pentu a-i face pe cei carora li s-a furat sansa la o viata normala prin expunerea la pesticide, plastic si alte substante toxice sa se simta „normali”.

      https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22343246-apa-imbuteliata-contine-particule-plastic.htm
      „Am gasit (plastic) in sticla dupa sticla si marca dupa marca”, a declarat Sherri Mason, profesor de chimie la Universitatea de Stat din New York.

      „Nu este vorba despre a arata cu degetul spre diferite branduri, ci de a demonstra ca acest lucru se intampla pretutindeni, ca plasticul a devenit un material atat de raspandit in societatea noastra incat invadeaza apa”, a mai adaugat acesta.

      1. Din pacate, cam asa stau lucrurile. Intai ni se creeaza un mediu de viata toxic, la propriu si la figurat, si apoi, pe masura ce apar alterari ale starii de sanatate fizica si mentala, se creeaza categorii in care se sugereaza incadrarea noastra. Unele categorii (LGBTQ, indivizii cu nivelul de inteligenta in scadere sau psihopatii, de exemplu) sunt sustinute si „normalizate” in timp ce alte categorii sunt vazute ca bolnave sau cu comportamente infractionale – cei care sunt intoxicati cu tot felul de substante sunt vazuti ca suferind de diverse boli, nu sunt pur si simplu otraviti, cei care reactioneaza in legitima aparare, intelegand ce se intampla devin infractori etc.

        Generatia Z (ce litera o mai veni dupa ea?) e o generatie extrem de abuzata in toate felurile si nu e de mirare ca ajung sa simta si sa reactioneze in anumite moduri. Daca li se schimba mediul de viata, se vor schimba si ei. Pentru ei inca este timp. Dar sondajele de genul asta vor sa le sugereze ca schimbarea in acest sens este oarecum naturala si inevitabila, ceea ce e cu totul fals. Ele demonstreaza doar ca societatea se afla sub influenta unor grupuri de indivizi care au obtinut din ce in ce mai multa putere de-a lungul ultimelor decenii.

  2. Auziți, dar cine a decis ca generațiile să se numească X, Y, Z? Acestea sunt literele de la sfârșitul alfabetului, asta înseamnă că generația Z va fi ultima?! Evident, nu. Ce e cu simbolistica asta? Sau ni se pregătește ceva?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!