Radiografia EVALUARII NATIONALE: „Este inadmisibil! Li se șterge copiilor identitatea națională”

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Prima probă de foc din această vară pentru tinerii României – Evaluarea Națională, abia s-a încheiat. Propunem cititorilor o analiză bazată pe cifre și comentarii avizate a rezultatelor de la prima încercare cu care copiii dau piept pe drumul cunoașterii.

[…]

Odată pornit, Eugen Simion este greu de oprit: „Ce să mai comentăm despre al doilea subiect? Cum să susțină elevii noștri un examen pe baza unui text dintr-o revistă National Geographic, sau cam așa am înțeles. Domnule, este o bătaie de joc, o umilire a operelor scriitorilor noștri. Nu vor să le dea un text din Caragiale, Creangă, Rebreanu, Arghezi? Care ar fi miza? Li se șterge copiilor identitatea națională! Este inadmisibil! Nu mai promovăm valorile unui popor, ci îi radiem identitatea”, a mai adăugat academicianul.

Subiecte bizare

Primul subiect (textul la prima vedere) a fost un fragment din „Inocenții”, de Ioana Parvulescu. Elevilor li s-a cerut să citească și să analizeze textul conform unor cerințe și să realizeze o compunere în care să argumenteze apartenența la genul epic a textului dat. Cel de-al doilea subiect a fost un text extras din revista National Geographic Traveller: Adina Brănciulescu, „Transilvania, din goana trenului”, în paza căruia elevii au răspuns la o serie de întrebări și au realizat o narațiune.

Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți: „Prea multe generații de sacrificiu!”

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, critică dur actualul sistem de admitere la liceu al elevilor, considerând că nu este în folosul acestora, dar nici al societății. Aceștia fiind testați identic, fără a se ține cont de vocații.

„Modul în care se desfășoară actuala evaluare nu aduce plusvaloare. Avem nevoie de standarde de notare, de un proces de predare-învățare-evaluare, centrat pe elev. Avem 42% analfabeți funcționali, licee care admit elevi cu note mult sub 5, la testele PISA, suntem în coada clasamentului. Ar trebui ca admiterea să se facă la fel ca înainte de 1990, pe bază de concurs. Fiecare liceu să își aleagă subiectele de testare, în funcție de profil și nivel. Sunt prea multe generații de sacrificiu și ar fi păcat să ne batem joc de următoarele”, declară Iulian Cristache.

Pregătiți pentru examene, nu și pentru viață

Pe de altă parte, sociologul Marius Pieleanu spune că actualul sistem nu îi pregătește pe elevi să se descurce mai departe în societate, fiind nevoie disperată de o formare profesională adecvată, astfel încât, după terminarea studiilor, elevii să nu aibă doar cunoștințe teoretice, ci să cunoască într-adevăr o meserie.

„Din păcate, școala românească transmite și formează elevul doar pentru a trece niște examene, nu și pentru a se descurca în viață, pentru a fi apt în societate. Se dorește ca din ce în ce mai mulți elevi să fie absolvenți, cu studii superioare, sunt pregătiți pentru clasa socială superioară. E drept, o societate are nevoie de medici, profesori, ingineri, academicieni, însă, la fel de mare nevoie are și de strungari, frizeri, zugravi, meserii extrem de respectabile și chiar bănoase.

Problema este că nu avem o relație consistentă între ce cere economia și ce dăm. Nu se asigură o formare profesională în acest sens, dispar meserii, meserii extrem de utile, mai ales în zonele rurale. Noi trebuie să ținem în viață, pentru că sindicatele fac presiuni, o mulțime de licee care nu își găsesc justificarea”, ne-a explicat sociologul Marius Pieleanu

[…]

One thought on “Radiografia EVALUARII NATIONALE: „Este inadmisibil! Li se șterge copiilor identitatea națională””

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X