Părintele Ioan Ungureanu a afișat în satul Schit Orășeni programul liturgic pentru săptămâna aceasta, care cuprinde două mari sărbători: sărbătoarea dedicată ocrotitorilor parohiei, Sfinții Cuvioși Sila, Paisie și Natan, și sărbătoarea Înălțării Domnului, când se face pomenirea tuturor eroilor patriei care și-au dat viața pentru credință și pentru independența țării.
Din voia lui Dumnezeu, cu rugăciunile Sfinților Sila, Paisie și Natan, și anul acesta sărbătoarea celor trei cuvioși va fi oficiată de un preot mărturisitor al dreptei credințe, care nu a acceptat deciziile eretice ale sinodului din Creta, în ciuda eforturilor uriașe ale autorităților ecumeniste ale MMB de a-l schimba și a-l înlocui cu un preot pomenitor.
Anul trecut, Biserica Ortodoxă Română a sărbătorit trecerea oficială în calendar a celor trei sfinți moldoveni. Cu acel prilej, MMB a lansat un asalt fără precedent asupra parohiei Schit Orășeni, în dorința de a înscrie biserica monument istoric în care a slujit Sfântul Sila în circuitul festiv al evenimentelor dedicate canonizării sfinților. Astfel, MMB a dorit să alunge din parohie pe cel care și-a adus cea mai importantă contribuție la documentarea vieții și activității sfinților a căror canonizare se făcea, pentru simplul motiv că acesta, urmând exemplul celor trei cuvioși și al celor 400 de viețuitori care s-au nevoit în timp în acest schit, refuza erezia și pe cei ce o propovăduiau. A fost voia lui Dumnezeu ca în 16 mai 2017 la Schit Orășeni să slujească un sobor de preoți nepomenitori din toată țara, iar paraclisul Sfinților Sila, Paisie și Natan să fie sfințit de un preot moldovean, unul muntean și unul ardelean, simbol al unității care exista încă la acel moment în cadrul mișcării antiecumeniste. Cei trei preoți au rămas uniți până astăzi în același cuget curat în care i-au adunat Sfinții Sila, Paisie și Natan la Orășeni în acea zi. Sub ocrotirea acelorași sfinți s-a desfășurat după o lună, pe 18 iunie 2017, cea mai importantă sinaxă națională a celor ce s-au îngrădit de erezie prin nepomenire: sinaxa de la Botoșani, care a trasat calea de urmat în lupta antiecumenistă pentru a se duce lupta cea bineplăcută lui Dumnezeu și a se evita căderea în schismă.
Anul acesta, după cum vedem în programul liturgic afișat de părintele Ioan, slujba sfinților Sila, Paisie și Natan se va desfășura sub formă de priveghere de noapte, pentru că miercuri, 16 mai, părintele trebuie să se prezinte în fața instanței, chemată să decidă într-un proces intentat de către MMB, prin care mitropolia cere evacuarea de urgență a preotului Ioan Ungureanu din parohia și casa parohială pe care le-a construit sau recondiționat de la zero. Mitropolia face această cerere în numele unui număr de câteva zeci de credincioși care s-au alăturat demersurilor sale, în timp ce cei mai mulți credincioși îl susțin în continuare pe părintele Ioan ca preot în parohia Orășeni, pentru care a fost hirotonit acum 18 ani și a păstorit-o cu destoinicie.
Prin acest demers, MMB a încercat din nou să recupereze biserica pentru slujba de pe 16 mai, dar și să le dea o speranță celor care așteaptă de luni de zile ca promisiunile de alungare a părintelui Ioan Ungureanu să fie îndeplinite și pe care MMB riscă să îi piardă de clienți cât de curând. În demersul lor, autoritățile bisericești locale ignoră cu totul dreptul străvechi1 al poporului credincios de a-și alege preotul și episcopul care să le slujească și de a-i respinge pe cei pe care îi consideră nevrednici să le fie păstori, dar și prevederile legale care interzic impunerea anumitui ritual (în speță, pomenirea ierarhului eretic), prin constrângere sau amenințare, împotriva conștiinței religioase a celor cărora le este impus acum un preot pomenitor.
Fie ca Sfinții Cuvioși Sila, Paisie și Natan să îi ajute pe credincioșii satului Orășeni să rămână uniți în jurul preotului lor mărturisitor Ioan Ungureanu și să zădărnicească planurile tuturor care doresc distrugerea acestui bastion de apărare a Ortodoxiei în România!
1 Despre dreptul poporului de a-i alege pe episcop și pe preot, vezi Dr. Nicodim Milaș, Canoanele Bisericii Ortodoxe, însoțite de comentarii, vol. 1, partea 1, Tipografia Diocezană, Arad, 1930, tâlcuirea la canonul 4 al sinodului I ecumenic, p. 20 ș.u.
Mărturisitori ai dreptei credințe și apărători ai neamuli românesc, v-ati arătat sfinților cuvioși Sila, Paisie și Natan, cu postul, cu privegherea și cu rugăciunea ostenindu-vă cereștile daruri ați luat. Rugați-vă lui Hristos Dumnezeu să se mântuiască sufletele noastre.
Presiunilor MMB li se adaugă anul acesta și lucrarea de dezbinare din interiorul mișcării de luptă antiecumenistă din România, condusă de unii care s-au autointitulat“acriviști” și care se laudă că l-au abandonat pe părintele Ioan și pe credincioșii săi, retrăgându-și ucenicii de la slujbele din Schit Orășeni și chiar având curajul să spună că la Schit Orășeni ar funcționa o “sectă”, lucru pe care nici MMB nu a avut curajul să îl spună până acum.
În timp ce părintele Ioan Ungureanu se luptă cu adevărat cu sistemul ecumenist în prima linie a luptei, “acriviștii” fac adunări în care se pregătesc să săvârșească “călătoria” la care au pornit în ianuarie, prin adunarea de la Roman, în care au condamnat ca eretici pe toți cei ce încă nu au întrerupt pomenirea și au decis că nu mai există episcopi ortodocși pe lume, apoi prin participarea la sinaxa din Serbia, în care au descoperit un episcop care să corespundă standardelor “acriviste”, pe care, cel puțin după zelul cu care îl apără în publicațiile lor electronice, doresc să îl prezinte în curând și românilor ca partener de luptă antiecumenistă, în ciuda faptului că acel episcop are mari probleme canonice.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.