Administrat de un analfabet pe nume Sorin Voinescu, cu nume fictive pe facebook: Todea Eduard sau Laura Ilisoi dimpreună cu două-trei femei rătăcite, blogulețul de 2 lei cu nume pompos Învățăturile Sfinților Părinți publică articolele, predicile și „studiile” unui grup de preoți răzvrătiți de la Rădeni, ieroschim. Xeonofont Horga și ierom. Spiridon Roșu, ambii foști viețuitori la mănăstirea Petru Vodă. Între timp, unul dintre ei a părăsit și schitul Rădeni și urmează celălalt. Cu acordul acestor preoți, pe acel blog se publică atacuri mizere la adresa unor mari duhovnici, cu viață sfântă jertfită pentru Hristos, precum Sfântul Părinte Justin Pârvu și Sfântul Părinte Arsenie Papacioc. Sunt luați în colimator mai mulți sfinți și asta sub oblăduirea unor foști ucenici ai Părintelui Justin, ce au acum cutezanța de a-l judeca pe Marele Duhovnic, care i-a preoțit și sfătuit mulți ani la adăpostul mănăstirii sale. Nu vă recomandăm să căutați și să citiți acele mizerii, ci să luați aminte să le evitați, iar cei ce girează acel blog ar face bine să sfătuiască pe cei care au publicat acele mizerii să le șteargă. Facem apel și la p Pamvo de la schitul Rădeni să atragă atenția credincioșilor că acel blog nu reprezintă schitul a cărui stareț este, chiar dacă se publică pe acesta predici înregistrate la slujbele de la Rădeni.
Am remarcat că în ultimele zile se încearcă prin intermediul acestui blog să fie creditată invitația la schismă reprezentată de vizita în Serbia a ierom. Spiridon, prin scrieri care să convingă că horepiscopii sunt ceva corect în zilele noastre și că granițele bisericești nu mai sunt valabile în timp de erezie. Lucruri false care sunt demontate de teologul Mihai-Silviu Chirilă.
UPDATE: Analiza teologului Mihai-Silviu Chirilă
Am citit cu mare îngrijorare acest articol, în care practic vă faceți avocații practicilor schismatice de tip stilist, invocând pe sfântul Teodor Studitul.
Să o luăm sistematic. Sfântul Teodor Studitul scrie aceasta epistolă în 826, în plină erezie iconoclastă, după ce această erezie fusese condamnată deja la sinodul al VII-lea ecumenic. Din acest motiv, spune “Pe vremea eresului, din cauza nevoilor constrângătoare, nu se pot împlini neîncetat numai cele stabilite pe timp de pace; după cum se vede că a făcut și preafericitul Atanasie, cât și preasfințitul Eusebiu, care ambii au hirotonit și străini. Și se vede că același lucru se întâmplă și acum, pe vremea eresului de față, așadar, cei despre care s-a vădit că s-au hirotonit în chipul acesta, dar nu au fost osândiți în public, să nu se respingă, ci să se primească după patru prezentări”. Am citat din textul sursă pe care îl oferiți pe siteul dumneavoastră la articolul Răspunsuri la frământările zilelor noastre…, unde dați citatul corect, în timp ce pe postarea aceasta îl trunchiați, pentru a nu se vedea partea cu osândirea lor în public și cu cele patru înfățișări.
Din acest citat al sfântului Teodor se vede clar că este vorba despre iconoclasmul condamnat sinodal, din faptul că se vorbește despre asumarea ereziei prin semnătură (răspuns 7), lucru pe care îl găsim și în Epistola 294, către egumenul Macarie , că se vorbește despre pângărirea bisericilor prin slujirea ereticilor etc.
De asemenea, Sfântul Teodor Studitul dă exemplul marilor sfinți Atanasie cel Mare, ales ierarh în 328, după condamnarea arianismului la sinodul I ecumenic, și al sfântului Eusebiu al Samosatelor, ales ierarh mult după sinodul I ecumenic. De aceea, se vede clar că hirotonirile făcute de aceștia erau în niște eparhii conduse de ierarhi ai unei erezii condamnate și tăiate de la Trupul Bisericii, împreună cu propovăduitorii ei și cu episcopii care rămâneau fideli ei. Această situație nu poate fi aplicată actualului context, în care ierarhii ruși sunt în erezie, dar nu sunt condamnați sinodal, iar eparhiile lor sunt canonice. A trimite preoți în acele eparhii este necanonic și înseamnă a provoca schismă în Biserici.
Dacă ar fi să mergem pe raționamentul domniilor voastre, ar însemna să acceptăm că tot ce au făcut stiliștii este perfect justificat. Sunteți de acord cu aceasta?
Eu cred că este foarte simplu să găsim această soluție, mergem în Serbia ne hirotonim câți preoți ne trebuie, aceștia îl pomenesc în taină pe IPS Artemie (deși i-a hirotonit unul dintre horepiscopi), în public îl pomenim “pe episcopul nostru…” (oare cine o fi el?), și așteptăm ca episcopul canonic încă al locului să se lepede de erezie și să ia acești preoți sub oblăduire, trezindu-se deodată cu câte doi preoți în fiecare parohie, de exemplu. Această soluție, din păcate, nu este canonică și nu se poate aplica.
Ma oameni de la Radeni,
Veniti-va in fire. Terminati cu prostiile si rautatea. Sunteti calugari. Sunteti preoti, nu va temeti de Dumnezeu? Cum cutezati sa aruncati cu noroi in Parintele Iustin Parvu,voi care nu-i ajungeti la glezna, ca statura morala. Xenofont, am inteles ca esti ieroschimonah. Nu te supara, mai rar un om ca tine,care sa emane atata ura, cum ai facut-o la Roman. Spiridoane, te simti bine in postura de trepadus al unui personaj sinistru? Si tu, Pamvo bascaliosule, ce faci nu se potriveste cu statutul unui ieromonah. V-am privit cu respect si admiratie pana cand ati luat-o razna. Stiti ce vi s-a propus anul trecut la intalnirea de la Staicu. Aveti grija ca veti da seama in fata lui Dumnezeu. Atata va spun.
Mi se pare de-a dreptul șocant să aflu de părintele Spiridon că a luat-o pe astfel de căi. Mi-a fost duhovnic și niciodată nu mi-am imaginat că va ajunge să se rupă pur și simplu de Biserică. Niciodată nu am văzut în el tendințe de schismă.
Parinte Vasile, spuneti-ne si noua ce li s-a propus anul trecut la intalnirea de la preotul Staicu?
In alta ordine de idei, eu nu doresc sa ma apuc sa ii cataloghez pe administratorii siteului, pentru ca nu ii cunosc pe toti, pe domnul Sorin Voinescu il cunosc, pot sa spun ca domnia sa nu are absolut nicio pregatire teologica, are in schimb un zel pe care l-ar putea folosi mult mai bine, daca ar avea o masura duhovniceasca pe care ti-o da conlucrarea fructuoasa cu un duhovnic. Din cate stiu, domnia sa s-a razvratit impotriva duhovnicului pe care il avea, in timp ce ii acuza pe altii de acest lucru.
Doresc sa sesizez un aspect extrem de curios, poate colegii de la OrtodoxINFO ar trebui sa faca un articol aparte pentru aceasta tema. Domnul Sorin Voinescu este un fervent sustinator al ideii ca nu mai exista nicio urm[ de har in Biserica dupa Creta si al introducerii calendarului vechi. Adica are, ca sa spun asa, o mentalitate stilista. Tot o mentalitate stilista are si preotul Tudor de la Rosiori, care s-a reactivat zilele acestea pentru a apara tabara „acrivista”.
Nu e interesant faptul ca desi au fost intr-un fel condamnati la ROman, cei cu mentalitate stilista dintre nepomenitori sunt totusi alaturi de cei ce s-au apropiat atat de mult de episcopul Artemie? Nu este interesant ca il apara cu inversunare pe monahul Sava, desi acesta public se dezice de ideologia lor? eu cred ca este foarte interesant.
Iarta-ne, parinte IUSTIN!
Dorim sa aflam exact cine a scris acest articol blasfemiator si denigrator la adresa Parintelui Iustin, care a dus o viata de jertfa si daruire totala pentru tot sufletul care ii trecea pragul, mii si mii de oameni, pe care ii primea si le asculta durerile si nevoile, desi ii trecea os prin os in scaunul de spovedanie si sfatuire.
Parintele Gheorghe Calciu a spus ca, ar fi fost imposibil ca parintele Iustin sa reziste atata timp primind oameni si cu atat de putina odihna, fara sa fi avut lucrarea si rugaciunea inimii.
Iubirea de Dumnezeu si de semeni l-a chemat spre aceasta lucrare in vremuri in care, in tara nu a mai ramas nici un mare duhovnic si, s-au accentuat marile schimbari si bulversari ca cele legate de apostazie, ecumenism, documente electronice, asupra carora parintele Iustin s-a pronuntat intr-un mod atat de original, documentat si convingator, incat a putut determina prin atitudine, proteste, rugaciuni, chiar masuri la nivel de sfantul sinod si de stat, in favoarea credinciosilor.
De ce nu mai avem acum ca sfatuitor pe parintele Iustin?
Multi au spus ca daca ar mai fi trait parintele Iustin, alta ar fi fost soarta sinodului din Creta si cu siguranta soarta celor care s-au implicat in combaterea lui.
Atat inainte de Creta, cat si dupa, ar fi avut un cuvant greu de spus inaintea oricui s-ar fi implicat in problematica atat de complexa a acestui eveniment. Lipsa marilor Parinti si sfatuitori, in aceste imprejurari grele, nu face altceva decat sa dovedeasca cat de nevrednici am fost si inca mai suntem fata de acesti oameni ai lui Dumnezeu.
Aceasta faramitare,cu care ne confruntam acum, nu ar fi fost posibila in timpul vietii parintelui Iustin! Categoric, nu! Dar, vine acum, un grup de fanatici dezbinatori ai credintei, sa ne convinga pe noi cine a fost Parintele Iustin Parvu?
Este posibil sa va bateti joc de un simbol al Apararii Ortodoxiei si valorilor Neamului Romanesc?
Va rugam sa stergeti imediat acest articol, si sa va cereti scuze tuturor celor pe care i-ati insultat prin aceste cuvinte iresponsabile, la adresa celor care l-au iubit, l-au cunoscut si pretuit pe parintele Iustin, si la care au mers ca la ultimul dintre marii duhovnici si parinti ai neamului nostru.
Cine este aceasta Marie care isi permite sa judece cu atata usurinta si scos din context, cum procedeaza sectarii cu rastalmacirea Sfintei Scripturi?
Cine a mandatat-o pe ea sa-l judece pe parintele Iustin?
Ce rau ti-a facut parintele de nu-l lasi nici in mormant sa aiba putina liniste?
Crezi ca te va lasa constiinta sa mai dormi noaptea linistita, sa mai ai pace in suflet, sa-ti mai gasesti odihna, cine vei fi tu femeie sau barbat, ce esti?
Prin toate acuzatiile aduse parintelui Iustin si memoriei sale, se vede clar ca ai un duh strain de Ortodoxie, de Credinta strabuna si de Dumnezeu, oricine ai fi tu.
Cu durere si lacrimi in suflet, rog pe Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului sa te lumineze, sa iti para rau de tot ce ai scris urat si denigrator, judecati oribile izvorate dintr-o minte saraca, o inima patimasa si razbunatoare, la adresa parintelui Iustin, se vede clar ca un duh rau te-a invatat sa scrii asa ceva, profitand de faptul ca poate, nu l-ai cunoscut pe parintele cand era in viata.
Dar, as vrea sa ajungi macar la mormantul parintelui, sa ii cunosti jertfa si dragostea care o avea pentru fiecare, blandetea, smerenia si credinta cu care sfatuia si raspundea fiecarui suflet necajit si intristat.
Cata lume a scos parintele din pragul disperarii si i-a adus la lumina cunoasterii si iubirii de Dumnezeu, oare stii, ai auzit de faptele credintei lui, sau ti-ai indeplinit misiunea si nu te intereseaza de reactia noastra a tuturor, a fiilor lui duhovnicesti, a celor care il au reper de viata morala si daruire?
Ne-ai ranit foarte tare, pe multi, foarte multi oameni sinceri, curati la suflet, prin inconstienta de care ai dat dovada scriind si postand acest articol demonic. Oare nu ti se rupea sufletul cand ai scris aceste uratenii si calomnii?
Probabil ca nu, dar fii sigura, ai timp de acuma, daca nu iti revii la Adevar si ramai cu sufletul si inima intunecata. Vrajmasul si-a atins scopul, e fericit. ,, Vai celor prin care vine sminteala! ,,
Ai facut un lucru inadmisibil, urat, grav, asa ceva nu se face. Esti constienta cat rau ai facut celor din jur,din tara asta, sau de mai departe, care nu te cunosc, nu ii intereseaza viata ta, nu te-au deranjat cu nimic. E teribil si incredibil ce ai putut debita, cu atata nerusinare si obraznicie! Cu ce vrednicie te-a impodobit cel rau, de te-ai gasit sa acuzi si sa judeci un preot-ieromonah, un mare duhovnic, un model de rugaciune si traire duhovnicesca, ce canon te indreptateste sa faci asta? Esti multumita, fericita sau esti victima unor oameni fara suflet si fara Dumnezeu? E o pata foarte rusinoasa , oricare ar fi situatia, dar este loc de indreptare, daca se vrea lucrul acesta si constientizezi gravitatea acuzelor aduse fara discernamant. Daca mai ai putina frica de Dumnezeu si rusine de oameni, te sfatuiesc prieteneste sa revii asupra celor scrise. Nu iti fac deloc cinste!
Trezeste-te, cereti iertare, cerceteaza-ti sufletul, roaga-te si te indreapta, pentru ca ai intrecut orice masura!
Cu astfel de lucruri nu e de glumit.
Dumnezeu sa te ierte!
Iarta-ne Doamne si pe noi, pentru pacatele noastre sunt toate!
Rares
Nu e doar Maria …
E un intreg curent la care adera din ce in ce mai multi din noua tabara schismatica plus tabara ce se indreapta hotarat spre schisma. E o ciorba reincalzita, despre care am scris la:
INVAZIA STILISTA din 2010 – un episod uitat de unii si nestiut de majoritatea
http://ortodoxinfo.ro/2018/03/22/invazia-stilista-din-2010-un-episod-uitat-de-unii-si-nestiut-de-majoritatea/