Prigoana si caterisirea nedreapta
Despre Episcopul Artemie am scris inca de la inceputul prigonirii sale:
Articolul zilei (16.02.2010): PERSECUTIE FULGERATOARE IMPOTRIVA EPISCOPULUI ARTEMIE DE KOSOVO
La 24.11.2010 postam VIDEO: Izgonirea Episcopului ARTEMIE de Kosovo cu ajutorul … POLITIEI ALBANEZE. Prigonirea ierarhului ESTE INCEPUTUL. Vor patimi la fel toti marturisitorii, dar video youtube a disparut, asa ca reiau un fragment din descrierea sa de acolo:
Izgonirea monahilor şi a Episcopului Artemie din Kosovo
Filmul video arată cum poliţia albaneză, în urma apelului făcut de Episcopul Teodosie, a izgonit monahiile din Mănăstirea Devine Vode. Asta este cea din urmă ruşine: Episcopia ortodoxă să cheme poliţia musulmană ostilă să-i izgonească monahii din mănăstiri! Cei mai mulţi poliţişti sunt foşti UCK, care cu câţiva ani în urmă îi izgoneau pe sârbi din Kosovo. După aceea au intrat în poliţia KPS şi în pogromul din martie 2004, ca poliţişti, au ajutat la dezrădăcinarea poporului sârb şi a moştenirii spirituale sârbe. Episcopia neagă că a chemat poliţia albaneză să-i izgonească pe monahi, dar ofiţerul poliţiei albaneze a declarat clar că poliţia din Kosovo a venit la chemarea Episcopiei. Acesta este unul dintre scopurile izgonirii lui Artemie – să plece şi monahismul din Kosovo. Au izgonit de pildă douăzeci de monahii din Mânăstirea Devine Vode, ca să rămână mănăstirea goală, doar cu un singur monah. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu celelalte mănăstiri.
Si am continuat sa arat nedreptatile impotriva sa:
Trebuie mentionat ca in apararea sa au venit si Mitropolitul Serafim de Pireu si profesorul Theodor Zisis, Episcopul Artemie fiind cunoscut la acea vreme pentru pozitia sa anti-ecumenista, anti-NATO, anti-UE fapt ce deranja capetele din fruntea statului sarb, cat si ale bisericii sarbe:
VIDEO: Patriarhul Irineu al Serbiei doreste excomunicarea Episcopului Artemie (13.04.2011)
De fapt, intreaga suflare antiecumenista din Romania si din lume a criticat vehement prigoana la care era supus. Degeaba insa. Tot l-au caterisit. Nedrept.
Dar o astfel de prigoana inseamna pentru cel prigonit cununa si un loc in Rai. Iar asa ceva diavolul nu poate permite, asa ca a lucrat intens din partea dreapta, pana ce Episcopul Artemie a cedat ispitei si de unul singur a hirotonit horepiscopi, care la randul lor au hirotonit preoti. Si astfel a cazut in schisma, caci asa ceva nu-i voie a se face. O spun clar canoanele, dupa cum veti putea citi mai jos.
Ce inseamna horepiscop
Nu stim care-i motivul pentru care Episcopul Artemie si cei din tabara sa folosesc termenul de horepiscop. El nu se mai foloseste demult.
Conform https://ro.orthodoxwiki.org/Horepiscop:
Horepiscopul este un rang clerical întâlnit în Biserica primelor secole, și dispărut azi. Numele provine din grecescul Χωρεπίσκοπος, care înseamnă „episcop de la țară”. După cum o arată și numele, rolul său era cel de a păstori în zonele rurale.
Prima mențiune a existenței horepiscopilor o găsim la istoricul bisericesc Eusebiu în secolul al II-lea [1]. În Biserica timpurie, se pare că horepiscopii aveau autoritate în zonele rurale, dar încă din a doua jumătate a secolului al III-lea ei erau subordonați episcopatului urban, mai precis mitropoliților.
La Sinodul de la Ancira (314) li s-a interzis să hirotonească diaconi și preoți.
Sinodul de la Sardica din 343 a hotărât că nu trebuiau consacrați horepiscopi acolo unde un preot ar fi fost suficient[2], astfel că numărul lor a scăzut cu timpul.
Unii teologi consideră episcopii vicari ca niște horepiscopi, pentru faptul că episcopii vicari nu sunt titularii unui scaun episcopal, ci sunt ajutătorii unui episcop titular sau arhiepiscop. Totuși, sarcinile unui episcop vicar sunt diferite de cele ale horepiscopilor din Biserica timpurie.
Termenul arab modern pentru „preot”, khoury, este derivat din termenul grec horepiscopos.
Dex spune cam acelasi lucru:
horepíscop, horepiscopi s. m. Treaptă în ierarhia veche bisericească, reprezentând pe episcopii stabiliți în sate, instituție dispărută prin sec. 10, fiind înlocuiți cu prezbiterii; episcop rural. [Acc. și: horepiscóp] – Din gr. horepiskopos.
Aidoma https://www.crestinortodox.ro/dictionar-religios/horepiscop-85434.html si http://ziarullumina.ro/vocabular-religios-57152.html:
Horepiscop
Episcop „de sate” sau „de tara”, care, incepand cu sec. III, activa in comunitatile crestine mai indepartate de orasul de resedinta al episcopului eparhiot. A functionat pana in sec. XI-XII.
Daca stiti voi alte difinitii, va rugam sa ne spuneti. Cu argumente. Pana atunci, consideram ca definitiile de mai sunt corect.
Nu ni se spune de cati episcopi este nevoie pentru a hirotoni un horepiscop, insa se specifica foarte clar ca:
Horepiscopilor li s-a interzis sa hirotoneasca preoti
Daca insa tabara Episcopului Artemie considera ca horepiscop este tot aia cu episcop, sa vedem si:
Ce spun Sfintele Canoane despre hirotonirea episcopilor
Sfintele Canoane 1 apostolic, 3 sin. VII ec., 19, 23 Antiohia, 12 Laodiceea, 6 Sardica, 1 Constantinopol, 13, 49-50 Cartagina:
la hirotonirea unui episcop trebuie să existe cel puțin doi sau trei episcopi
In Const. Apost. VIII, 27 se stabilește și sancțiunea pentru încălcarea acestor canoane:
“Episcopul să se hirotonească de trei sau de doi episcopi. Iar dacă a fost cineva hirotonit de un singur episcop să fie depus și el, și cel ce l-a hirotonit. Dacă silește nevoia însă ca să fie hirotonit de un singur episcop, pentru că nu pot fi de față mai mulți, din pricina persecuției, sau alte asemeni pricini, să aducă act de împuternicire de la mai mulți episcopi”
Ba mai mult, horepiscopii Episcopului Artemie, in Serbia, au hirotonit preoti de alte neamuri, trimitandu-i apoi la neamurile lor. Asa ca, sa discutam oleaca despre:
Jurisdictie
De exemplu, au hirotonit un rus din Rusia, care a plecat mai apoi sa faca pe preotul in Rusia. Doar ca Biserica Ortodoxă Rusă există asa cum exista si Biserica Ortodoxă Romana sau Biserica Ortodoxă Bulgara. Noi, nepomenitorii romani suntem BOR. Semnatarii din Creta au cazut, dar BOR a ramas. Cine spune altfel, e influentat de draci.
Deci Biserica Ortodoxă Rusă exista. Rusia nu este precum America precolumbiana, locuita de indieni necrestinati. Iar hirotonirea unui preot dintr-o Biserică locală în altă Biserică locală este interzisă sub pedeapsa caterisirii săvârșitorului și primitorului tainei, conform canoanelor mai sus citate și canoanelor 35 ap., 2 sin. II ec., 8 sin. III ec., 17 sin. VI ec., 13 Antiohia, 56 Cartagina, care
sancționează cu caterisirea pe episcopul care își întinde jurisdicția în altă eparhie.
Citatele de mai sus au fost amintite de teologul Mihai-Silviu Chirila. Daca le considerati incorecte, argumentati.
Iata si comentariul preotului Matei Vulcanescu:
IPS Artemie de Kosovo este considerat de catre Parintii Marturisitori si luptatori impotriva ecumenismului SCHISMATIC! El a hirotonit horepiscopi, desi a fost avertizat de domnul Dimitrie Tselenghidis, de IPS Serafim de Pireu si de pr Theodoros Zisis sa nu faca asta, pentru ca prin asta se arunca pe sine in SCHISMA. Din pacate nu a ascultat de cei care l-au sprijinit si care si-au riscat preotia si viata pentru el. Totodata a invadat teritoriul canonic rusesc cu preoti pseudo hirotoniti de el.
Datorita acestui fapt NIMENI dintre Parintii Marturisitori seriosi nu are comuniune cu el. E interesant sa amintim chiar despre Protosinghelul Eparhiei Inaltpreasfintitului Artemie, Arhimandritul Simeon Vilovski, care in chip nedrept a fost caterisit de Sinodul Serbiei, acuzat fiind de furt, deplapidare, gestionare frauduloasa a fondurilor Mitropoliei de Raska si Prizen. El a fost caterisit de catre Sinodul Bisericii Sarbe impreuna cu IPS Artemie. El s-a dus la Salonic pentru a-si termina studiile doctorale in teologie. Aici el a fost dat pe mana interpolului de catre Sinodul Serbiei. A fost prins si arestat si cauza sa a fost judecata de catre cel mai inalt tribunal civil al Greciei si anume AREOPAG. In urma judecatii, el a fost gasit nevinovat si a fost eliberat din inchisoare.
Parintele Arhimandrit Simeon Vilovski s-a delimitat de duhovnicul si Mitropolitul sau Inaltpreasfintitul Artemie, pe care la ora actuala, datorita lucrarii sale schismatice, il considera cazut din Biserica. Aceasta schisma o putem numi schisma ARTEMIANA.
Deci iata cum gruparea Sava- Staicul – Radeni se uneste cu un schismatic in toata regula, cazut, din pacate, din Biserica Universala Ortodoxa. Prin aceste repetate incalcari de canoane, IPS Artemie a pus in aplicare de facto caterisirea sa, care era nedreapta la inceput.
Totodata Sinaxa Clericilor si Monahilor a cerut Sinodului Bisericii Sarbe sa il reprimeasca pe IPS Artemie, tocmai pentru a se evita schisma. Din pacate, desi Sinodul Serbiei a ascultat Sinaxa, rechemandu-l pe IPS Artemie, totusi IPS Artemie a ramas neclintit in orgoliul sau si a declansat o schisma cumplita in Serbia. Acestei schisme se alatura, iata, si gruparea buclucasa cade intr-o cumplita schisma.
Fratilor, schisma insemna rupere de Biserica, ea are ca efect pierderea mantuirii. La fel ca si ereticii ecumenisti, schismaticii nu se pot mantui, pentru ca s-au rupt de Trupul lui Hristos Dumnezeu. Dupa cum se vede in articolul bine intocmit de autorul de mai sus, schismaticii calca in picioare tocmai Sfintele Canoane pe care pretind ca le apara. E dureros sa vezi cum diavolul isi bate joc de oamenii ravnitori pentru Dumnezeu, pentru ca acestia sunt mandri, nu vor sa asculte, nu au rabdare si gandesc pur omeneste, nu in Duhul Sfant.
Se poate sa nu va placa de preotul Matei Vulcanescu. Dar nu asta conteaza. Daca credeti ca cele expuse de el mai sus sunt incorecte, veniti cu argumente.
In concluzie:
Episcopul Artemie a fost prigonit si caterisit nedrept.
Dar apoi el si cei din tabara sa au cazut in schisma, deoarece Episcopul Artemie nu avea voie sa hirotoneasca singur Episcopi.
Iar in cazul ca ar fi vorba despre vechii horepiscopi, ei nu aveau voie sa hirotoneasca preoti.
Asadar, Episcopul Artemie nu este o solutie pentru reala miscare antiecumenista.
Ceea ce face el, au facut deja demult in Romania cei de la Slatioara. Asa ca cine vrea un astfel de Episcop, de ce sa se mai oboseasca pana in Serbia? Avem aici la noi stilistii nostri …
Deci e cu skepsis.
Si ma indigna cand vad preoti impopotonati in catifele si aur, tinand slujbe enoriasilor ce vin cu zdrente pe ei. UNDE MAI ESTE SMERENIA? nu credeti ca unii preoti isi cam bat joc de enoriasi vorbind de smerenie si bunatate pe cand au boliduri si palate?
Si cu patriarhul DANIEL:
nu merita acest titlu din partea mea, si nu ma reprezinta pe mine ca Ortodox!
Este NARCISIST (asta nu se pupa cu tainele noastre!)impunandu.si chipul in biserica, si forteaza TOTI preotii sa.i cante.n struna (daca nu, sunt schimbati)
Impune sa ii.se puna dita mai litografia pe scaunul dinspre barbati, mai mare decat icoanele, si pentru scaunul Fecioarei, lipseste nominalizarea cu poza (erezie)
Orice preot este obligat sa dea patriarhiei o suma lunara. Daca nu o achita, este schimbat (si de multe ori, preoti bu.i cu har, au fost inlaturati pe tema asta ca erau smeriti si intelegea lumea fara bani, si ca nu.i canta.n struna lui Daniel)
Daca biserica cere fonduri pentru o factura, nu li.se da, cu pretextul „nu sunt fonduri” (si se. Er si cate 4000, si 12.000 Eu/luna in functie de parorhie cat castiga)
Pe cartile de cult, numele patriarhului actual e dita mai, si la inceput. Fostul Patriarh, era mai modest, scriind normal numele, si punandu.l pe antepenultima foaie.
De cand e Daniel patriarh, enoriasii au scazut de la an la an, si ortodoxismul se dizolva treptat.
Este interzisa combimarea politicii cu religia. Patriarhul la sustinut pe Dragnea anul trecut intr.o campanie…
Oare tineti cont si de aceste scrise de un tanar crestin?(mai suntem foarte putini, pe cale de disparitie) Sau le veti sterge de teama si de imagine?
Tu mergi la biserica pentru Hristos sau ca sa judeci toalele sau personalitatea Patriarhului ,preotilor?Un crestin adevarat nu crede si in zeitati dacice bune „Zeul” Zalmoxe (cum declari pe facebook).Citeste si aprofundeaza Sfintii Parinti,lasa politica,banii si pacatele clerului de care vor da raspuns in fata lui Dumnezeu,Asta daca vrei sa fii cu adevarat unul dintre cei „foarte putini” tineri crestini ramasi..
Iulia
Minti porceste si nici nu spui ca esti stilista. Ia du-te tu in spam .
ARGUMENT: In contextul pseudo Sinodului din Creta, multi teologi romani se folosesc de argumente din „Teologia Dogmatica Ortodoxa” volumul II partea de eclesiologie a Parintelui Dumitru Staniloae pentru a justifica denumirea de „biserici” pentru eretici, ba mai mult, arata ca parintele profesor Dumitru Staniloae a mers mai departe, denumind pe eterodocsi „biserici nedepline” asa cum le numeste si Conciliul II Vatican, punct de referinta al Romano-Catolicilor. Putem exemplifica atat din experienta discutiilor teologice personale pe care le-am purtat cu proferori de Dogmatica de la diferite Facultati de Teologie din Romania cat si cu argumentele aduse de Aurel Pavel si Ciprian Iulian Toroczkai in cartea numita „Adevaratul si falsul ecumenism”, editura Universitatii „Lucian Blaga” din Sibiu, in Capitolul „Bisericile nedepline” si „Sobornicitatea deschisa” pg. 143, in care cei doi profesori de la Universitatea Teologica din Sibiu afirma ca cea mai mare contributie a Parintelui Dumitru Staniloae la miscarea ecumenica este principiul „unitate in diversitare”. Se mai spune ca aceasta relatie paradoxala intre „Biserica Ortodoxa” si „Bisericile nedepline” formate intr-o anumta legatura cu Biserica, Biserica cuprinzand, intr-un fel, toate confesiunile despartite de Ea. Deasemenea se mai afirma pe baza textului parintelui Staniloae cum ca Biserica „depaseste granitele Sale canonice, fiind prezenta in diferite grade in intreaga creatie…. ceam mai mare apropiere de Biserica Deplina( cea ortodoxa) o au celelalte confesiuni crestine. Legat de problema mantuirii, cei doi profesori, bazandu-se iarasi pe acelasi text afirma ca Parintele Staniloae nu avea o viziune exclusivista asupra mantuirii, el lasand deschisa posibilitatea mantuirii si inafara Bisericii Ortodoxe. Conceptul de „sobornicitate deschisa” este un alt concept pe care profesorii il comenteaza: Aceasta plenitudine a Bisericii ca Trup al lui Hristos, reclama cu necesitate „unitatea in diversitate”…. si la actualizarea invataturii crestine trebuie sa-si aduca o contributie si traditiile altor formatiuni crestine( neortodoxe)?! Iar mai departe se afirma ca a fi SOBORNICESC insemna a fi mereu deschis spre alte exprimari si concepte teologice, numai asa se poate realiza „unitatea in diversitate” ?? Iata deci cum in teologia romaneasca este introdus relativismul total folosindu-se de anumite scrieri ale Parintelui Dumitru Staniloae
https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2018/03/15/o-deviatie-eclesiologica-in-teologia-dogmatica-ortodoxa-volumul-ii-a-parintelui-profesor-dumitru-staniloae/
In ce canon se spune:
”Horepiscopilor li s-a interzis sa hirotoneasca preoti”?
Initial, horepiscopii erau hirotoniti ca episcopi (conform canoanelor, cu mai mulţi episcopi). Ulterior, din cauza ingerințelor în treburile episcopilor titulari, s-au dat canoane prin care li se interzicea să hirotonisească fără aprobarea episcopului locului. Încet, încet, necesitatea prezenţei horepiscopilor a început să scadă şi n-au mai fost hirotoniţi ca arhierei, ci doar ca preoţi. Într-un final, rolul horepiscopilor a început să fie preluat de prezbiteri şi necesitatea acestei trepte a dispărut. Ca atare, un horepiscop hirotonit doar de un episcop are rang de preot şi nu poate hirotoni. Pentru a putea hirotoni preoţi, horepiscopul trebuie hirotonit ca arhiereu, în conformitate cu canoanele.