UPDATE: În urmă cu o oră, viceprimarul comunei Cristești s-a prezentat la casa parohială pentru a verifica câte becuri sunt racordate la iluminatul public, cu intenția de a debranșa de la iluminatul public biserica parohială, care este monument istoric. Sătenii s-au alertat și au apărut imediat în curtea bisericii în număr mare, ceea ce l-a determinat pe viceprimar să fugă de la fața locului. La scurtă vreme a reapărut cu o mașină a poliției și cu câțiva jandarmi. La vederea mulțimii adunate în curtea bisericii au părăsit zona, neplecând însă de tot din localitate și fără a explica ce caută jandarmeria la o oră atât de târzie pentru a-l apăra pe viceprimar în activitatea sa din afara orelor de program?
Un număr de cetățeni din Schit Orășeni au reclamat la Eon faptul că viceprimarul a stins de câteva ori de la transformatorul din localitate curentul electric în tot satul.
Surse de la fața locului relatează că, în cursul zilei, polițistul din localitate a fost văzut la câteva case din sat, unde le spunea cetățenilor să nu îl mai apere pe preotul Ioan Ungureanu, pentru a nu avea probleme. Dacă această informație se confirmă, acțiunea organului legii de intimidare a cetățenilor lezează grav drepturile constituționale ale acestora la liberă conștiință și la exprimare în cadrul legal.
„Parohia” părintelui Constantin Bolohan (in mijloc este protopopul)
De mai bine de o lună, în Parohia Schit Orășeni din Botoșani și-a făcut apariția un preot pomenitor, trimis de către Mitropolia Moldovei și Bucovinei să îl înlocuiască pe părintele Ioan Ungureanu, sau mai bine zis, să le ofere servicii religioase celor câteva familii care s-au răzvrătit contra părintelui Ungureanu și susțin planul MMB de alungare a acestuia din parohie.
Părintele Constantin Bolohan, preotul trimis de MMB, este din Botoșani, este profesor de religie la un liceu din localitate, este pomenitor, deși recunoaște că părintele Ioan Ungureanu are dreptate în privința nepomenirii, dar afirmă, în fața credincioșilor care îl întreabă, că sfinția sa nu poate face ceea ce a făcut părintele Ioan, deoarece are copii și familie. În schimb, s-a angajat cu toate resursele disponibile să ducă la îndeplinire planul necanonic și ilegal al MMB de izgonire din parohie a singurului preot din Mitropolie care a întrerupt pomenirea ierarhului semnatar al documentelor eretice din Creta și a avut sprijinul poporului pentru a putea rămâne în parohie, după ce MMB l-a caterisit contrar sfintelor canoane.
Prima acțiune a preotului trimis de MMB a fost aceea de organizare a unui pelerinaj la care au participat toți cei din parohie ce se opun părintelui Ioan Ungureanu. Scopul demersului a fost prezentarea noului preot comunității restrânse pe care o are în sat. Imediat după acest pelerinaj, prin localitate, adepții noului preot avansau prognoze fanteziste, conform cărora părintele Ioan va fi scos de jandarmi la începutul lunii martie, apoi în Duminica Ortodoxiei și tot așa. Se pare însă că părintele Constantin are alt plan, încercând să realizeze prin mijloace “pastorale” ceea ce autoritățile MMB au eșuat să obțină prin încălcarea grosolană a sfintelor canoane și a legilor statului.
Strategia părintelui Bolohan pare a fi axată pe cucerirea cât mai multor credincioși de partea sfinției sale și a episcopului semnatar al documentelor eretice din Creta, pentru a putea emite, în viitor, pretenții asupra bisericii satului. În acest plan, alături de șarmul personal, părintele mizează probabil și pe sprijinul discret al MMB, de natură financiară și de altă natură (cadouri, ajutoare pentru sătenii nevoiași, oportunități pentru cei mai întreprinzători, “conlucrarea” cu autoritățile locale, județene, pe care părintele Ioan a denunțat-o deja în justiție ca excedând cadrului legal etc.). Până în acest moment, strategia avansează cu pași mici, deoarece majoritatea sătenilor nu sunt dispuși să își vândă sufletul și credința pe un mărțișor de la noul preot sau pe un ajutor social cumpărat din banii MMB. Au existat totuși câteva cazuri de oameni care au cedat diferitelor presiuni sau propunerilor de nerefuzat ale MMB, dar sunt încă foarte puțini pentru ca MMB să poată emite vreo pretenție suficient de serioasă la biserica satului, încât să o și poată obține într-o instanță, împotriva voinței majorității credincioșilor care îl susțin pe părintele Ioan Ungureanu.
Din registrul pe care MMB îl folosește pentru a-i aduce alături părintelui Constantin Bolohan pe credincioșii ortodocși nepomenitori din sat fac parte deja cunoscutele dezinformări, de genul “de ce îl mai susțineți pe preotul Ungureanu, nu vedeți că până și Mihai-Silviu Chirilă l-a părăsit?”, dar și interpretări ale realității de genul “de ce îl mai susțineți pe preotul Ungureanu, nu vedeți că nepomenitorii nu îl mai susțin, că nu a fost la Roman la sinaxă și a rămas singur?”, prin care MMB încearcă să întoarcă împotriva părintelui Ungureanu ca vină faptul că… acesta dorește ca nepomenirea sa să nu depășească acel cadru canonic stabilit de sfintele canoane și de cugetarea Părinților Bisericii. Nu lipsesc nici înscenările prin care unor oameni naivi li se pun libertatea și bunăstarea în primejdie, fiind instigați să reclame la autoritățile statului cetățeni nevinovați, cum s-a întâmplat acum câteva seri, când unul dintre capii revoltei contra părintelui Ioan Ungureanu a reclamat la poliție că a fost agresat într-o cârciumă de şase tineri, doi dintre aceștia nefiind măcar prezenți acolo la momentul respectiv, așa cum vor demostra în instanță, când vor contesta amenda de 1000 de lei pe care polițistul local le-a dat-o fără niciun motiv, precum şi ameninţările pe care şeful de post le proferează la adresa lor, nici șicanele pe care le fac cei de la primărie, care, de exemplu, schimbând becurile de pe stâlpii de iluminat public nu au pus niciun bec în fața bisericii monument istoric, pentru că “nu îl recunosc pe fostul preot”, sau afirmații de genul celor făcute de polițistul local care lăsa să se înțeleagă că are informații că “noul preot nu poate trăi în sat din cauza fostului preot”, deși nu există niciun motiv ca astfel de afirmații să fie făcute. Falsa impresie că defăimările sau calomniile angajaţilor locali din Primărie şi Poliţie printre săteni la adresa părintelui Ioan Ungureanu pot intimida şi slăbi vigilenţa şi curăţia inimii celor cu adevărat credincioşi, mai rămăsese singura armă pe care să o fi folosit cei care urăsc adevărul, aducând mărturii mincinoase şi chiar groteşti care să le motiveze concret acţiunile.
Cu această strategie fixată și cu sprijinul MMB de toate felurile, părintele Bolohan s-a pus pe treabă, încercând să îi tragă spre reluarea pomenirii pe credincioșii care au întrerupt de aproape doi ani legătura cu ierarhul și cu erezia pe care acesta o propovăduiește public. Mieros și amabil, preotul cutreieră haotic satul, salutând pe credincioșii pe care îi întâlnește, deşi nu cunoaşte pe nimeni, discutând cu aceștia și explicându-le că ascultarea față de mitropolit este cel mai important lucru pentru un preot (din câte s-a văzut până acum, în viziunea ecumenistă, ascultarea față de ierarh este mai importantă și decât ascultarea față de Hristos, de Sfinții Părinți și de Sfintele Canoane). Într-o discuție directă cu sfinția sa, părintele Ioan Ungureanu l-a întrebat: “Părinte, pe mine m-a trimis Hristos aici, în această parohie, acum 18 ani, când am primit Sfântul Agneț din mâna mitropolitului de atunci, care mi-a spus să vin și să îl slujesc pe Hristos în această parohie. Ceea ce am și făcut de atunci încoace. Pe sfinția voastră cine v-a trimis?”. Părintele Constantin a replicat: “Pe mine m-a trimis părintele mitropolit şi duhovnicul meu, părintele Ioan Harpa de la Popăuţi, şi fac ascultare”. Părintele Ioan a răspuns: “Vedeți, părinte, asta e diferența. Pe sfinția voastră v-au trimis oamenii, pe mine m-a trimis Hristos”. Explicându-i că decizia sa de a întrerupe pomenirea este canonică, părintele Constantin a replicat că trebuie “să mai lăsăm canoanele și să facem ascultare, pentru a nu cădea în înşelare”.
Ca un ecumenist care se respectă, preotul “paralel” din Schit Orășeni și-a stabilit cartierul general în casa unui turc, care trăiește în concubinaj cu o localnică stabiliţi în Turcia și și-au făcut în sat o casă, în care locuiește doar când vine în țară din Turcia. Atunci când femeia a venit, în urmă cu câțiva ani să-și boteze pruncul, părintele Ioan i-a pus în vedere că nu este canonic modul în care conviețuiește cu bărbatul musulman și a sfătuit-o să facă ceea ce cer sfintele canoane. Pe turc l-a întrebat dacă nu dorește să treacă la Ortodoxie, iar acesta a răspuns că respectă toate religiile, dar nu dorește să părăsească islamul. Înainte de a se stabili în casa turcului, părintele Constantin a fost refuzat de către unii dintre capii răzvrătirii din sat, care nu au dorit să îl primească pe preot, împreună cu cei patru copii și cu soția să stea provizoriu în casele lor, deși acesta este în mare parte a timpului navetist, în parohie stând sporadic.
“Cartierul general” al “parohiei” pe care încearcă să și-o construiască părintele Bolohan este la cârciuma soției fostului primar, unde părintele este văzut intrând și ieșind uneori fără haina preoțească, “în civil”, spre indignarea unora dintre săteni, care nu l-au văzut niciodată pe părintele Ioan Ungureanu mergând în civil, nici măcar după ce a fost dat în judecată pentru port ilegal de uniformă, sau intrând într-o cârciumă (respectul față de conduita morală pe care părintele l-a impus în cei 18 ani de vrednică păstorire poate fi văzut pe străzile satului, unde chiar și cei care îl contestă pe părintele își ascund țigările aprinse când trec pe lângă sfinția sa sau își corectează orice alt comportament necorespunzător, atunci când părintele Ioan îi întâlnește și îi salută). Prezența preotului în cârciumă pare a ține de filosofia părintelui Bolohan de “a mai lăsa canoanele”, deoarece canonul 54 apostolic, canonul 9 Trulan, canonul 24 Laodiceea și canonul 40 Cartagina opresc prezența preotului în cârciumi. Canonul 24 Laodiceea este foarte clar în acest sens: “Nu se cuvine ca cei ierarhicești, de la presbiteri până la diaconi, și apoi cei din tagma bisericească până la slujitorii bisericești, ori citeți, ori cântâreți, ori exorciști, ori ușieri, ori cei din tagma asceților să intre în cârciumă”. La rândul său, cu privire la nepurtarea reverendei, canonul 27 al sinodului Trulan spune: “niciunul dintre cei ce se numără în cler să nu se îmbrace cu haină nepotrivită, nici petrecând în cetate, nici pe cale mergând, ci să întrebuințeze îmbrăcămințele care sunt rânduite pentru cei ce se numără în cler. Iar dacă cineva ar face lucru ca acesta, să se afurisească pe o săptămână”. Acest canon e întărit de canonul 16 al sinodului al VII-lea ecumenic. Prezența în cârciumă a clericilor au văzut-o însă credincioșii din Schit Orășeni și la cei care l-au trimis pe părintele Constantin, slujbașii MMB, care, în vara anului trecut, au încercat să îl scoată cu forța din parohie și au eșuat lamentabil.
Tot în această cârciumă părintele Bolohan a afișat în prima săptămână din Post un “program liturgic provizoriu” pe perioada Postului (există posibilitatea ca locul să fi fost ales și pentru că unii dintre cei ce îi sunt “enoriași” acum sunt cunoscuți mai mult din cârciumă decât din biserica satului). Atrage atenția că din acest program liturgic lipsesc cu totul actele liturgice, adică slujbele bisericești propriu-zise. Nu vedem nicio Sfântă Liturghie, nicio slujbă a Canonului Mare în prima săptămână și în a cincea, nicio indicație despre slujbele din Săptămâna Patimilor sau despre Sfânta Slujbă a Învierii. Există câteva referiri la spovedanie la domiciliu, împărtășanii și prezența la Sfântul Maslu la Mănăstirea Zosin și o cateheză de duminică seara la reședința “interreligioasă” a preotului. Cu asemenea program liturgic părintele Constantin se poate considera un “nepomenitor” în toată regula, pentru că nu are ocazia să îl pomenească pe episcopul semnatar al documentelor eretice. Și atunci întrebarea este: De ce nu îi trimite MMB pe cei ce vor un preot nou înapoi la biserica lor de parohie, unde au deja un preot de 18 ani, care își face exemplar datoria față de ei?
Părintele Bolohan ar putea să se apere că nu are un loc unde să săvârșească slujbele religioase. Însă în situații de provizorat, cum este cea a sfinției sale, care are toate șansele să împlinească proverbul franțuzesc care spune că nu există nimic mai permanent decât provizoratul, slujbele bisericești pot fi săvârșite și în aer liber, și într-un loc acoperit dedicat special acestui lucru cu binecuvântarea episcopului. Ar putea să se inspire și din experiența părinților nepomenitori. Cei mai mulți dintre aceștia, alungați din parohii, au făcut paraclise unde slujesc cele sfinte.
Sâmbăta, spre amuzamentul unora dintre săteni, părintele Constantin agață niște clopote în copacii de la intrarea în cimitir sau pe poartă și săvârșește slujba de pomenire a morților. După ce termină slujba, își ia clopotele din copaci și se duce acasă. Primăria MMB-istă din Cristești se chinuie să îi facă o capelă părintelui Constantin, fiind vizat un teren din interiorul cimitirului, acestei idei opunându-i-se vehement comunitatea, care are nevoie de pământul din interiorul cimitirului pentru a-și îngropa morții.
Chiar dacă acel consiliu parohial “din exil” ales în mod nestatutar la Mănăstirea Zosin la mijlocul lunii ianuarie 2018, ar aproba un plan al primăriei de construcție a unei capele în interiorul cimitirului, acest plan nu ar putea fi dus la îndeplinire, deoarece consiliul parohial real, constituit în ziua de 14 ianuarie 2018 prin alegeri la biserica parohială a contestat deja în instanță, după ce anterior o făcuse la Consiliul eparhial Iași, legalitatea constituirii consiliului parohial „din exil” de la Zosin, pe motiv că la acea adunare parohială nu au fost primiți câțiva credincioși care doreau să participe la vot și nu s-a întrunit cvorumul necesar conform Statutului BOR pentru ca adunarea să poată funcționa valid.
Dincolo de toată această luptă surdă care se duce la ora actuală pentru cucerirea parohiei Schit Orășeni, un simbol național al rezistenței la nivel de parohie contra ecumenismului pe care Patriarhia se simte obligată să-l destructureze, pentru ca acest exemplu să nu dea curaj și altor preoți să facă ceea ce conștiința lor de preoți îi îndeamnă să facă, adică să mărturisească dreapta credință și să se îngrădească de erezie, rămâne durerea profundă a părintelui Ioan Ungureanu, care vede cum unor fii iubiți din parohie MMB le exploatează cele mai ascunse patimi, folosindu-se de acestea pentru a-i despărți de Hristos și de păstorul lor duhovnicesc, preotul satului, cu care unii au crescut din pruncie. Mai mult decât oriunde în România, creștinii din Schit Orășeni sunt cernuți în aceste zile prin cele mai dese site posibile; nicio slăbiciune omenească a lor nu rămâne neexploatată, nicio prietenie de decenii sau relație de familie nu mai contează în ochii celor care vor să își vadă cu orice preț scopul dus la bun sfârșit: triumful ecumenismului asupra Ortodoxiei.
Toată această adevărată tragedie se derulează în acest sat, în care până de curând domneau armonia și dragostea creștină, pentru că ierarhului locului îi este greu să recunoască faptul că, în urmă cu aproape doi ani, în Creta, a greșit profund față de sfânta credință ortodoxă, semnând niște documente care oficializau la cel mai înalt nivel ortodox erezia ecumenismului, care face ravagii în Biserica Ortodoxă de mai bine de un secol, dar care în Creta a fost propusă pentru prima dată deschis, în fața întregii suflări ortodoxe, ca politică bisericească și doctrină despre Biserica lui Hristos. Să recunoască greșeala și să o corecteze prin retragerea semnăturii de pe acele documente și să îl cinstească pe părintele Ioan Ungureanu ca pe un apărător al dreptei credințe, cum îl proclamă canonul 15 I-II Constantinopol.
Peste această durere acută, părintele Ioan Ungureanu presară la fiecare slujbă pe care o ține balsamul nădejdii nestrămutate că sfinții Sila, Paisie și Natan, ocrotitorii parohiei, și cei 420 de viețuitori ai schitului din istorie, “pe piepturile cărora slujim noi astăzi”, cum frumos amintește părintele cu lacrimi în ochi și vocea tremurândă, nu vor permite ca erezia să triumfe asupra dreptei credințe, și minciuna, dezinformarea și folosirea puterii lumești să triumfe asupra celor care vin la acea biserică pentru a mărturisi și a trăi ortodox, așa cum au făcut-o strămoșii lor timp de două milenii.
O relatare de pe linia frontului. ..Durerea parintelui si a sa te ni lor e mare,dar si rasplata le va fi generoasa!Dumnezeu sa il ocroteasca pe parintele, nu e singur,romanii dreptcredinciosi sunt cu d-lui!
Chiar nu vie rusine sa manipulati atat de grosolan?!Părintele Constantin Bolohan e smerit,i-au murit ambii parintii pe la 20 de ani ..chiar trebuie sa improscati cu atata viclenie mai ales in post…
Corina
Dar parintele Ioan Ungureanu ce cusur are?
Asta ma face sa cred ca, nu peste multa vreme, vor fi doi preoti nepomenitori.
ar fi cea mai tare faza, ca parintele Constantin sa devina nepomenitor si preot II la Oraseni! :))))))))
nimeni nu se indoieste ca parintele Bolohan este smerit, regretam ca i-au murit parintii de tanar, Dumnezeu sa ii odihneasca. Noi am relatat decent, civilizat, cu respectul cuvenit fata de o fata bisericeasca, ce face parintele in Oraseni. Faptul ca il pomeneste pe ierarh si lupta contra unui preot nepomenitor il fac sustinator al ecumenismului, ne pare rau, faptul ca intra in carciuma si isi pune programul liturgic in carciuma este o scapare grava pentru un preot care ar trebui sa stie bine canoanele, faptul ca locuieste in casa unui necrestin este iarasi o situatie contrara prescrierilor canonice, nu vedem care este manipularea, care este viclenia? ce este mai viclean, sa scrii adevarul despre ce se intampla la Oraseni sau sa vii si sa distrugi armonia unui sat, sa invrajbesti mama contra fiica, sora contra frate, bunici contra nepoti?
de la atata teologie juridica ati uitat de exemplu de viaţa Cuviosului Vitalie Monahul care INTRA IN BORDEL SA SALVEZE SUFLETE
draga Corina, Sfintele Canoane sunt Sfinte Canoane. Ele se respecta. Aratati-mi mie cate suflete a salvat parintele Constantin Bolohan in carciuma de la Oraseni si apoi facem comparatii cu viata Cuviosului Vitalie Monahul. Pana atunci parintele Constantin se afla in Oraseni pentru a-i aduce pe niste crestini ortodocsi in comuniune cu erezia ecumenista, dupa ce bietii oameni lupta de doi ani sa nu aiba nicio legatura cu aceasta. Asta nu este salvare de suflete, ci condamnare a lor la iad
Corina ! Daca lui i-au murit acum 20 de ani parintii, atunci in „smerita” si vicleana lui venire la noi, de ce vrea sa-mi ucida cele peste 300 de suflete pe care de aproape 18 ani le pastoresc dupa randuiala ? Poti raspunde si de ce face asta in Postul Mare, iar uciderea de suflet e mai mare decat moartea trupului !!! Nu poti raspunde nici tu, nici cei care te pun sa scrii hule ! Spune-i „smeritului” tau ucigas de suflete sa plece indata din Schit Oraseni si la fel de smerit cum il stii apoi sa mearga la enoriasii lui din Ciornei pe care i-a parasit, pana nu intervin Sfintii Sila, Paisie si Natan ! Amara socoteala va da in ziua Judecatii si el si duhovnicul lui, staretul de la Popauti ! Pr. Ioan Ungureanu
Parinte Ioan Ungureanu daca ati uitat Sfintii Parinti au trait in ascultare smerita de duhovnicii lor nu urlau razvratiti facand pe victima la tv sau pe internet…Daca dumneavoastra vedeti numai ecumenisti peste tot si va duceti turma nestiutoare spre schisma:
„Iar el, răspunzând, a zis: Adevărat zic vouă: Nu vă cunosc pe voi. „
parintele Ioan nu vede ecumenisti peste tot, ci numai acolo unde sunt, pacat ca dumneavoastra nu ii vedeti niciunde si ramaneti in comuniune cu ei, periclitandu-va propria mantuire.
as putea sa ma aventurez si sa spun, analizand spusele dumneavoastra, ca sunteti „inspirata” in atitudinea dumneavoastra de catre parintele Harpa. unele dintre ideile sfintiei sale le vad exprimate de dumneavoastra. ma insel? sfintia sa v-a trimis la „lupta”?
Pentru unii care militeaza impotriva teoriei vaselor comunicante sunteti pe aceeasi extrema cu papistasii prin episcopocentrism(romano-catolicii isi iubesc prea mult episcopul voi il urati prea mult) uitand ca un Sinod Ecumenic se ocupa de condamnarea unui sinod talharesc in Biserica Ortodoxa.In nici un caz nu teologi de facebook lipiti de nevestele lor sau raspopiti care urla in altar ce cautati pe proprietatea mea,eu am investit aici miliarde,nu are importanta sfintirea lacasului in instanta…
Ecumenism este de aproape un mileniu (de exemplu Sinodul de la Florenţa) nu-i de la Creta incoace.Luati exemplu si la Sfinti mai actuali :Cuviosul Serafim Roze care spune ca noi nu trebuie sa fim cu grupari nici cu ecumenistii nici cu grupari de zelotisti super-corecti antiecumenisti ci cu Hristos si Biserica sa.Iar in cazul asta nici cu grupari de nepomenitori gen MSC care cica nu se pronunta in privinta harului in BOR dar imprastie cu noroi ori de cate ori au ocazia,cot la cot cu dusmanii ortodoxiei.
Cei care lupta cu adevarat impotriva ecumenismului: cei care plang in rugaciunile lor pentru pacatele oamenilor,pustnici ascunsi de lume nu cei care se dau la lume dreptcredinciosi.
Ai vreo problema cu taina cununiei? Ce vorba e aia „raspopit”?
Cu amaraciune o spun, se pare ca pe IPS Teofan il doare mult mai tare faptul ca un preot nu-l pomeneste decat faptul ca in Creta s-au semnat (prin amenintare) documente cel putin discutabile. Ma intreb daca il deranjeaza statutul actual al lui Corneliu Onila.
Corina, sa ramanem va rog la smerenia parintelui Constantin Bolohan, lasati problema vaselor comunicante, credeti-ma, nu stiti despre ce vorbiti si exprimati o idee numai pentru a o infirma pe inca una. Lasati-o asa, nici eu nici parintele Ioan nu ne-am aliat nici cu zelotistii, nici cu ecumenistii, nu am negat harul in Biserica si nici rolul unui sinod ecumenic in condamnarea sinoadelor talharesti, nu am condamnat noi pe nimeni, dimpotriva luptam de mai bine de jumatate de an ca dumneavoastra sa nu fiti acuzata ca sunteti eretica, pentru ca sunteti doar inselata in privinta modului in care se duce lupta contra ecumenismului, dar nu cred ca marturisiti ecumenismul totusi.
Acuzatiile dumneavoastra ca „grupari de nepomenitori gen MSC imprastie cu noroi” nu au nicio baza in realitate, sunt simple reproduceri ale unor manipulari mai vechi sau mai noi. Cititi mai cu atentie nu ce se minte despre noi, ci ce spunem noi despre noi. Multumesc
„lasati problema vaselor comunicante, credeti-ma, nu stiti despre ce vorbiti si exprimati o idee numai pentru a o infirma peste inca una.”vedeti daca sunteti unii din putinii teologi care inteleg…Sa incerc sa explic mai pe larg: cum schismaticii folosesc teoria vaselor comunicante ca duhul eretic se raspandeste de la arhereul,episcopul eretic pana la cei in „subordinea” lui,la fel faceti dumneavoastra dar mai subtil,mai intelegator pentru cei „inselati” inlocuind cu daca un episcop are tendinte ecumeniste rezulta ca toti din „subordinea” lui sunt automat ecumenisti(dornici sau nu).Dar noi avem in centru pe Hristos nu un papa.Sa ne salvam mai intai pe noi prin pocainta si dupa vrednicie sa traim,sa vedem harul in Biserica Ortodoxa Romana(daca tot spuneti ca nu negati harul in Biserica”), incercand a cauta a vedea si harul preotesc dat la hirotonie parintelui Constantin Bolohan (nu „ecumenistul” parinte Constantin Bolohan) si poate cine stie daca va cereti iertare chiar al IPS Mitropolit Teofan.
Cand ne vom invrednici dupa multa pocainta sa vedem harul dat la hirotonie celor care nu au fost condamnati de un Sinod Ecumenic atunci sa indraznim sa condamnam pe cineva inaintea unui astfel de Sinod!
Corina, hai sa scurtam discutia: ce s-a intamplat in Creta a fost un lucru bun sau un lucru rau?
Corina, te rog sa privesti la sigla sinodului din Creta. Cu ce pasare ti se pare ca seamana?
Daca nu vom participa, vom fi mustrati (PF Daniel)
„Ma duc sa-mi murdaresc sufletul” (IPS Irineu)
Adaos la documentele din Creta ”Cred în singura una sfântă sobornicească Biserica Ortodoxă” (IPS Irineu)
Era necesara semnarea documentelor pentru pastrarea integritatii tarii (aproximativ) – pr. Amfilohie Branza
Ierarhii n-au vrut sa semneze, dar au fost obligati de patriarhul Bartolomeu (aproximativ) – pr. Irineu Curtescu
In plus, la conferinta de la Chambesy, organizata anterior de Patriarhia Ecumenica, reprezentantul Patriarhiei Ecumenice a incercat sa impuna termenul de „minoritati sexuale” lucru care n-a fost pana la urma acceptat din cauza opozitiei.
Reprezentantul Patriarhiei Ecumenice l-a decorat pe Andrew Cuomo, guvernator al statului New York, cunoscut sustinator pro-gay si pro-avort, pentru ajutorul acordat in privinta reconstruirii unui lacas de cult.
Pr. Ioan, nu-i lasati sa va tulbure. Si aveti rabdare si cu pr. Constantin.
„Oile Mele ascultă de glasul Meu şi Eu le cunosc pe ele, şi ele vin după Mine.
Şi Eu le dau viaţă veşnică şi nu vor pieri în veac, şi din mâna Mea nimeni nu le va răpi.
Tatăl Meu, Care Mi le-a dat, este mai mare decât toţi, şi nimeni nu poate să le răpească din mâna Tatălui Meu.
Iar Eu şi Tatăl Meu una suntem. ”
Iertati si binecuvantati!
Doamne ajută! Mă întreb,oare când se va sfârși tot acest bâlci,pentru că altfel nu am cum să-i spun!!! Oare de ce atâta fugă după o falsă putere???? Îl cunosc pe Pr. Ioan de când eram mic. Şi eu, la rândul meu l-am judecat strâmb, fără a-l cunoaște, luându-mă după spusele celorlalți. Cu timpul Dumnezeu mi-a deschis ochii, inima şi mintea. Atunci mi-am dat seama cât am greșit față de Sfinția sa. Ce ar trebui să facă Pr. Ioan pentru a vă da seama că este un preot cu har???? Voi(cei care l-aţi alungat pe Pr. Ioan din inima voastră), nu vă gândiți că într-o bună zi va veni ziua Judecății şi va trebui să daţi răspuns/ socoteală pentru fapte vostre??? De ce atâta ură, dispreț????????????? Preotul C-tin Bolohan ce a făcut pentru Biserica din Schit???? Manipulează oamenii…..,atâta tot!!! Voi credeți că Pr. Ioan nu are probleme???? Credeți că după Slujbă doarme sau merge la cârciumă/ Klub???? Cu siguranță NU!!!De ce îl judecaţi?
A ajuns democrația şi la unii din Schit! Încă prea mult!!! Pr. Ioan are nevoie de sprijin!!!!!!! Nu de vorbe şi fapte deșarte!
Aruncați cu „pietre”( sper să se înțeleagă sensul cuvântului). În zilele noastre, din păcate Biserica lui Hristos a devenit loc de bârfă, glume, jigniri,etc. Mergem la Biserică nu ca sa-l primim pe Dumnezeu în inimile noastre, ci să se stea la taifas-uri( cu tot regretul scriu acest lucru, dar este un adevăr vizibil, fără a judeca pe nimeni). Nu încercați să găsiți în sat un preot mai bun decât Pr. Ioan. Vă pierdeți timpul în zadar căutând şi aducând un alt preot. Mai bine vaţi îngriji de sănătatea sufletul, decât să vă irosiţi timpul şi să vă îmbolnăviţi mintea cu ecumenismul şi cu lucruri fără nici o importanță!!!!
Tot respectul şi stima pentru Pr.Ioan!!! Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți. Şi……nu uitați: „FERICIȚI CEI PRIGONIȚI PENTRU DREPTATE, CĂ ACELORA ESTE ÎMPĂRĂȚIA CERURILOR”(Sfânta Evanghelie după Matei, capitolul 5).
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiule și Cuvântul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și ale Tuturor Sfinților, ocroteste-l pe părintele Ioan Ungureanu și pe creștinii Sfinției sale. Amin.
Amin!
Multe rele ni se trag de la slugarnicia asta idioata fata de mai-mari si, mai ales, fata de „mai-marii” din afara.
Patriarhul Ecumenic Bartolomeu nu este sluga nici unei puteri lumesti. PF Daniel nu este sluga Patrarhului Bartolomeu, iar IPS Teofan nu este sluga PF Daniel. Dupa cum orice preot de rand nu este supus intr-o masura mai mare episcopului locului decat lui Dumnezeu.
Din cauza acestei slugarnicii a fost semnata si conventia de la Istanbul cu privire la gen si n-a comentat nimeni, nici n-a stiut nimeni din tara (sau s-au facut ca nu stiu).
Daca n-ar fi fost aceasta slugarnicie imbecila si predispozitia unora de a-si vinde constiinta pentru un nenorocit de salariu, nici gunoaiele pagane de la varful securitatii n-ar fi putut face ravagiile pe care le-au facut.
Cu amaraciune constat ca oameni care n-au prins mare lucru din regimul comunist sau nascuti chiar dupa ’89 si-au insusit aceeasi mentalitate paguboasa.
Perioada de dupa ’89 a prins acest popor fara anticorpi spirituali si s-a edificat cultul nenorocit al banului cu orice pret (ce ciudat suna!) si nu ne dam seama ca ne irosim viata pentru ceva fara valoare si cu cat alergam mai mult dupa bani, cu atat fug mai tare de noi.
„Şi a zis către ei: Vedeţi şi păziţi-vă de toată lăcomia, căci viaţa cuiva nu stă în prisosul avuţiilor sale. ” (Luca 12,15)
Ii intreb pe toti: de ce il pomeniti pe episcopul locului, fiindca sunteti de parere ca asa e bine sau de teama pierderii salariului si a „locului de munca”?
Corina , arata-mi tu care sunt Sfintii Parinti pe care i-am uitat eu atunci cand ereziile le puneau sufletul in pericol, dar faceau totusi ascultare fara sa le condamne si apoi defineste practic ce schisma exista in Schit Oraseni, deoarece teologi de marca tip Dimitrios Tsenghelidis, Pr. Teodoros Zisis si altii cu pregatire si traire teologica ceva mai inalta decat aceia care semneaza sub pseudonimul tau subliniaza clar cum ingradirea si nepomenirea nu este schisma (vezi cartea recent aparuta a pr. Zisis – „Ingradirea nu este schisma”). Pana atunci voi „urla” la Psaltire ca Bunul Dumnezeu sa va dea lumina harului de care sunteti lipsiti si sa priviti mai limpede la tv sau internet cum suna marturisirea in mod real, nu din soaptele duhurilor cazute care va chinuie ! Oricum, teologic veti fi din nou depasit (a), iar din alte considerente v-ati facut de mult timp de ras inaintea lui Dumnezeu si a oamenilor ! Va recomand un frumos martisor pe ziua de azi : tacerea, ca oricum si ea va va osandi la Judecata, dar macar ceva mai putin. Pr. Ioan Ungureanu
Recunosc ca de fiecare data sunt uluita si profund intristata, de prigonirea pentru Adevar,pe pamantul romanesc,asociata cu puterea vatafilor ,care isi trimit jandarmii,organ de ordine,ca pe propria mosie,sa faca pe zbirii,intr-un loc pasnic ,dar urgisit de cel care se considera deasupra legilor statului,deasupra cetatenilor de buna-credinta ,in virtutea pe care i-o da puterea.
Toti credinciosii ingraditi de pomenirea ierarhului care a semnat tradarea la minciuno-sinodul din Creta,asista neputinciosi la zbuciumul si teroarea prelungita psihologic,dincolo de orice limita a bunului simt,a Sfintiei Sale, Parintelui Ioan Ungureanu,de la Schit Oraseni.Nu am auzit de un caz similar in alte patriarhii.M-a impresionat profund drama Parintelui ,a familiei sale,a turmei binecredincioase pe care o pastoreste.Prezenta preotului ecumenist „paralel”,cu zambetul pe buze,numit de MMB,avand mereu alaturi pe protopopul ascultator de mai-marele,care si-a intocmit deja o mica turma,este o provocare permanenta,o stalcire sufleteasca,care iti istoveste puterile.
Toata munca ta timp de 18 ani,in cadrul parohiei si a sfantului locas,este gata sa-ti fie luata,de ecumenistii care nu suporta acest bastion al rezistentei anti-ecumeniste in inima Moldovei.
Cine se mai inscrie de buna-voie la pierderea „comoditatii”,eu as spune la atentatul la viata ta ca pastor,sfasiata de slujitorii sfintelor locasuri,care pandesc sa-ti ia avutul tau de o viata?Daca un monah din Sf.Munte sau din alte manastiri de pe cuprinsul altor patriarhii este alungat din chilia lui sau din manastire,este una ,dar ca preot de mir,pe umerii caruia apasa responsabilitatea unei familii de intretinut,si a turmei pe care trebuie sa o conduci la mantuire, este altceva.Facem ascultare se zice,de cine, de Hristos Domnul si Imparatul nostru,Cel Vechi de Zile,care cunoaste numarul firelor de par din capul tau,sau de conducatorii vremelnici care au sfasiat Camasa Ziditorului a toate?
Sa predici mereu cu lacrimile in ochi,sa te rogi pentru cel care iti face rau ,acesta este pretul cununii pe care ti-o va intinde Mantuitorul la vreme.Trebuie sa accepti ca cel care te calomniaza,te ocaraste,iti fura munca ta de o viata in slujba Adevarului, nu este eretic,ci doar fratele tau intru Hristos,care nu vede si nu aude bine.Va vedea si va auzi,daca se va anunta in timpul vietii lui ,un alt sinod care va anatematiza acest „sobor dracesc”.
Acum isi permit ,ca pedeapsa pentru credinciosii ortodocsi care isi urmeaza Duhovnicul,sa le taie curentul dupa bunul plac,iar maine,sa sechestreze Schitul,(Doamne-fereste si apara,de asa urgie!),caci nu exista pentru ei limite.
Sunt alaturi de Parintele Ioan si turma sa binecuvantata,de familia Sfintiei Sale,in aceasta grea incercare,rugand pe Domnul Hristos sa mangaie pe toti robii Sai urgisiti,dupa slavita voia Sa.
Pana atunci,ducem lupta mai departe,cu Crucea pe care ne-am asumat-o cu dragoste pe umeri,iubindu-i si pe ceilalti,din biserica stramoseasca de care nu ne-am dezlipit nici o clipa,caci slabanogiti cum sunt,nu vad,nu aud,nu simt,stau pe targa slabanogului,(pe care noi toti o ducem in frunte cu Parintele nostru Duhovnic ),chiar daca savarsesc grave greseli eclesiologice,canonice sau sfasie cuvantul Adevarului, nadajduind in dragostea desavarsita,care nu ne va parasi niciodata, a Mantuitorului Hristos si a adierii Harului Mangaietor si binefacator peste noi toti!
Slava lui Dumnezeu pentru toate!AVVA PARINTE!
Nu ar avea rost sa va pierdeti timpul si energia psihica pt a-i explica Corinei…unei persoane racite cu totul la suflet si indiferente fata de Ortodoxie si Adevar , diverse subiecte teologice pe care ea nu le poate intelege si NU VREA sa le inteleaga…scopul ei este sa creeze „abureli” si eronari totale de la canoane (in plus stim ca in spatele ei ori al acestui pseudonim sunt multi altii care vor ruperea legaturii cu Dumnezeu prin aprobarea constienta a ereziei si a ecumenismului, facandu-se cu totul slujitor al diavolului). Saraca/saracii de ea/ei a fost cuprinsa/cuprinsi de mrejile mandriei si ale ecumenismului amagitor si nu mai poate/pot cugeta drept si curat fata de dreapta si curata credinta, Ortodoxia. Din cauza mandriei si a neindreptarii lor din cugetul eretic, care vatama grav credinta ortodoxa, toti acestia vor da seama inaintea lui Dumnezeu la infricosatoarea Judecata. Anatema ecumenismului si tuturor ereziilor care au luat nastere in Biserica Ortodoxa!