Duminica Sfântului Grigorie Palama

Author:

 

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Sfantul Grigorie Palama – Un sfânt antipapist si delirul filopapist al ecumenistilor

Cu multa indreptatire Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca a hotarat ca in a doua duminica a Postului Mare sa fie pomenit Sfantul Grigorie Palama, Arhiepiscopul Tesalonicului. Duminica aceasta este plasata, nu intamplator dupa Duminica Ortodoxiei, pentru ca este considerata a doua Duminica a Ortodoxiei. Daca Biserica a luptat impotriva iconoclasmului care venea ca influenta din Rasarit, de la evrei si musulmani, acum Biserica va avea o noua provocare, de data aceasta venita din Apus. In aceasta Duminica sarbatorim anatematizarea de catre Biserica prin Sinoadele Isihaste (numite impreuna Sinodul al IX-lea Ecumenic), a ereticului Varlaam de Calabria, care venise din Vest pentru a latiniza, a rationaliza credinta ortodoxa (adica a o transforma in Romano-Catholicism).

Sfantul Grigorie Palama impreuna cu Sfantul Fotie cel Mare si cu Sfantul Marcu al Efesului (Cei trei noi Ierarhi) sunt supranumiti batatorii de papi si surpatorii papilor. Sfantul Grigorie Palama a condamnat cu tarie persoana lui Varlaam, panerezia papista si secularizarea adusa de rationalismul european papistas. De aceea pana astazi papistasii nu il considera sfant pe Sfantul Grigorie, ci il numesc eretic si e condamnat de “Biserica” Romano Catolica.In cartea “Cuvant demonstrativ despre Purcederea Duhului Sfant” Sfantul Grigorie spune ca din nou sarpele rautatii, diavolul, se ridica impotriva Adevarului, apoi spune ca acelas diavol care l-a inspirat pe Arie, pe Eunomie, pe Macedonie si pe toti ereticii, acelas a inspirat si pe latini sa introduca Filioque.

1. Diavolul care este inceputul, mijlocul si sfarsitul raului, nu si-a uitat tehnica sa cea rea si avandu-i pe latinii (Romano-Catolici) ca organe docile, si introduce erezie noua despre Dumnezeu.

2. Tot Sfantul Grigorie spune ceea ce avea sa spuna Sfantul Cosma Etolianul, si anume ca papa este un antihrist. (Pe Papa sa il anatematiati, pentru ca el este cauza tuturor relelor (noilor erezii) – Sf. Cosma Etolianul,”Despre Credinta Ortodoxa”.
Sfantul Grigorie Palama, referindu-se la blasfemia “purcederii Duhului Sfant si de la Fiul” le spune Romano-Catolicilor: ”Nu vom incepe nici un dialog cu voi pana ce nu veti scoate adaugirea si de la Fiul din invatatura voastra de credinta”.

3. Nu vom avea nici un fel de comuniune cu voi, pana cand nu va veti opri de a mai spune ca Duhul Sfant ar avea doua Izvoare ale existentei Sale, pentru ca ati alterat invatatura lui Hristos. Pana ce nu veti reveni la invatatura Sinoadelor Ecumenice nu ne vom impartasi impreuna cu voi latinilor.

4. Iata care este conditia Sfantului Grigorie Palama pentru a incepe dialogul cu latinii, scoaterea Filioque din Marturisirea de Credinta.
Sfantul Grigorie arata ca in spatele Filioque se ascunde o alta invatatura eretica si anume puterea nelimitata a papei de a judeca singur ceea ce este drept pentru Biserica, care mai tarziu se va contura foarte bine in infaibilitatea papala. (Daca Harul este creeat, el se poate depozita si papa este cel care dispune de depozitul de Har). Se legifereaza in felul acesta, impotriva invataturii Bisericii, un nou dumnezeu, un nou zeu, dupa modelul faraonic in care faraonul era si zeu. In crestinismul apusean noul zeu devine papa.

La Sinodul IX Ecumenic sunt condamnate invataturile papiste despre lucrarile create si Lumina Taborca creeata, invatand ca Dumnezeu are Fiinta si Lucrarile, care amandoua sunt necreeate, Fiinta fiind necomunicabila, in schimb lucrarile necreate sunt comunicabile fapturii, de aceea si Lumina lui Hristos de pe Muntele Tabor este necreeata.

Sfantul Grigorie subliniaza in scrisoarea ”Catre evlaviosul monah Dinonisie” cum ca tacerea legata de problemele credintei este al treilea tip de ateism si de aceea atunci cand e in pericol credinta TACEREA ESTE VINOVATA.

Desi ne-am astepta ca liderii Bisericii Ortodoxe sa exploateze aceasta comoara de invatatura patriastica antieretica, urmand in mod smerit gandirii Sfintilor Parinti, si in felul acesta sa conduca pe eretici la pocainta si intoarcere la Adevar, un grup ateologic de patriarhi, arhiepiscopi, episcopi si “teologi” laici nu numai ca se ingrijesc de multe altele, dar sunt chiar diametral opusi a ceea ce a poruncit Iisus Hristos, Apostolii, Parintii, Canoanele Bisericii, Sinoadelor Ecumenice si a Sfintei Traditii a Bisericii noastre.

Cu totii am devenit martori ai acestei apostazii, a vizitelor dintre ortodocsi si eretici, imbratisari, rugaciuni, recunoasterea lor ca presupuse “Biserici”, semnand documente comune antiortodoxe, si alte acctiuni similare. Delirul ecumenist a intrecut orice limita din partea patriarhului ecumenist, a episcopilor si a delegatiilor Bisericilor Ortodoxe la intronizarea noului Papa Francisc, la 19 martie 2013.

Numele “Francisc” nu este un nume intamplator, la Assisi de unde era “Sfantul” Francisc se fac intalnirile interreligioase. Papa Paul II-lea a convocat prima intalnire panreligioase la Assisi in 1986. In 2010 a participat si patriarhul Bartolomeu la intrunirea de la Assisi.

Papa Francisc a primit inelul petrin care il face “succesor al Sf. Ap. Petru” in scaunul de la Roma, pastrand (umilul, iubitorul de saraci, simplul slujitor papa Francisc I) toate prerogativele papale, insistand asupra primatului papal luciferic. (inclusiv infaibilitatea ex catedra).

Ceea ce este important de subliniat este faptul ca Biserica ortodoxa nu se bucura si nici nu ia parte impreuna cu papistasii la alegerea si intronizarea noului Papa Francisc I. Asa numitii “reprezentanti” ai Bisericii Ortodoxe se reprezinta doar pe ei insis. (Patriarhul Ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Theodoros, Patriarhul Antiohiei, domnul Ioan, dl Chiril Patriarh al Moscovei, Patriarhul Irineu al Serbiei, Patriarhul din România dl. Daniel, Arhiepiscopul Chrysostomos, Arhiepiscopul Atenei și a toata Grecia, dl Ieronim B) [9], chiar daca au trimis scrisori de felicitare in care se exprima total ateologic ”frate iubit si sfinte episcop al Romei” sau ”sarutare a dragostei in Hristos”, iar cazuta Roma este numita ”Tron Apostolic”, iar erezia papismului a fost numita “Biserica Romano-Catolica si biserica Sora”, care trebuie sa aduca “marturie comuna crestina in lume”. La intronizarea Papei a participat aproape toata gruparea episcopilor ecumenisti nepocaiti (avandu-l in frunte pe Bartolomeu care a si dat “sarutul pacii” in “liturghia” papistasa), care i-au adus daruri si sarutari, plecaciuni si pupatari de maini.
Cu toate acestea Biserica Ortodoxa, cea Una, Sfanta, Catholica (Soborniceasca) si Apostolica nu a fost prezenta, ci a lipsit, nu s-a bucurat ci s-a intristat. E posibil ca aceasta grupare sa reprezinte Biserica Ortodoxa? Bineinteles ca nu.
Cine a autorizat pe patriarhul, arhiepiscopii, episcopii acestia de a merge la Roma si a face actiunile mentionate mai sus? Ce sinod panortodox le-a dar voie? Desigur, nici unul. Credeti ca aveti consimtamantul Bisericii?

Sinoadele Locale nu pot sa dea consimtaminte arbitrare, fara a avea consensul Bisericii. Au renuntat papistasii la ereziile lor ca sa poata exista un astfel de consimtamant panortodox? Nu. Pentru a lua o astfel de decizie trebuie eliminate cauzele, si anume ereziile (primatul papal, Filioquie, infaibilitatea, etc) si apoi se poate lua decizia deplinei comuniuni cu Roma. Aceasta decizie trebuie sa fie in concordanta cu Traditia Bisericii si Sfintele Canoane.

Pleroma Bisericii este impotriva acestei tradari a credintei, ii pare rau si sangereaza datorita actiunilor nebunesti ale acestor (episcoti) ecumenisti. Sfantul Grigorie Palama le raspune acestor episcopi ecumenisti: ”Cei ce nu sunt cu Adevarul nu sunt nici in Biserica lui Hristos” 14. Ecumenistii nu sunt cu Adevarul si nici cu Biserica lui Hristos. Sinodiconul Ortodoxiei spune: ”Lui Varlaam si Achindin, Nikifor Greogora si urmasilor acestora Anatema (de 3 ori)”; ”Anticanonicului si ereziarhului papa si patriarh al Romei celei Vechi, Francisc I si celor ce se impartasesc cu el, Anatema (de 3 ori)!” (anatema rostita de Mitropolitul Serafim de Pireu).
Nu ne-am putea imagina sa il vedem pe Sfantul Palama felicitand pe noul papa ales, sau a participa la intronizarea lui, a-i oferi cadouri, sa se roage impreuna cu el, sa se sarute, sa-i sarute mana. Sa alegem cu cine vrem sa mergem inainte, cu fiara sau cu Mielul Injunghiat? Cu ereticii ecumenisti nepocaiti sau cu sfintii?

[1] Sfântul Grigorie Palama, Logosul documentar privind purcederea Duhului Sfânt A, eds Grigorie Palama, Salonic / bb 1981, LTD 1 Prefață 3-4, p. 68.
[2] Orice. Tatăl, Prolog 20-26, p. 68.
[3] Oricare ar fi. Tată, 4, 19-24, 84 p..
[4] Oricare ar fi. de exemplu, 4, 32, p. 86.
[5] VENIZELOS CHRSTOFORIDIS, controverse atunci când quieting 14 AIO,. B. Ed Observer, vreau / bb 1993.
[6] Sfântul Grigorie Palama, Scrisoare către reverendul Sun călugăr Dionisie, LTD 4, 404.
[7] imp . GR , Comunicatul de la presvygenous ocupă scaunul de domnie al Vechii Rome, în Pireu tῇ 19ῃ martie 2013 și de presă Relatii Papei cu dictatura în Argentina , în Pireu tῇ 22 martie 2013
[Opt] http://aktines.blogspot.gr/2013/03/hanukkah.html
[Nouă] http://www.romfea.gr/patriarxeia/patriarxeia/patriarxeio-mosxas/16010-2013-03-14-19-49-26
http://www.romfea.gr/patriarxeia/tapatriarxeia/patriarxeio-servias/16016-2013-03-15-01-07-56
http://www.romfea.gr/ekklisies/ekklisia-tis-ellados/16023-2013-03-15-10-21-16
HTTP :/ / www . romfea . GR / patriarxeia / patriarxeia / patriarxeio – antioxeias / 16039-2013-03-16-11-32-10
http://www.amen.gr/article12848 http://www.amen.gr/article12861 http://www.amen.gr/article12993
[Zece] http://www.romfea.gr/epikairotita/16029-oikoumenikos-sxisma
[11] http://thriskeftika.blogspot.gr/2013/03/blog-post_6926.html
[12] http://www.romfea.gr/patriarxeia/patriarxeia/patriarxeio-mosxas/16077-2013-03-19-09-47-00
http://aktines.blogspot.gr/2013/03/blog-post_538.html
HTTP :/ / www . romfea . GR / oikoumeniko – patriarxeio / oikoumeniko – patriarxeio / 16065-2013-03-18-14-53-03
http://www.romfea.gr/ekklisies/ekklisia-tis-kiproy/16107-2013-03-21-07-33-13
[13] http://thriskeftika.blogspot.gr/2013/02/blog-post_7767.html
[14] Sfântul Grigorie Palama, Scrisoarea Patriarhului Ignatie al Antiohiei

de parintele Anghelos Anghelacopulos
traducere din limba greaca preot Matei Vulcanescu | ortodoxiacatholica

Via Apologeticum

 

One thought on “Duminica Sfântului Grigorie Palama”

  1. Și când te gândești că Preanefericitul nostru se laudă că ar avea evlavie la Sfântul Grigorie Palama! Așa să fi înțeles el oare, criticile drept dezmierdări? Vai, vai, vai…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X