Primăria Capitalei susţine că acest informaţii sunt false şi arată care vor fi dotările autobuzelor, fapt ce justifică preţul mai mare.
”Referitor la informaţiile care circulă în mediul online, potrivit cărora Bucureştiul achiziţionează autobuze mai scumpe decât Clujul, Primăria Municipiului Bucureşti face următoarele precizări: Informaţiile diseminate în mediul online, care compara, în mod eronat, preţurile autobuzelor ce vor fi achiziţionate de către municipalitatea Bucureştiului cu cele care trebuiau achiziţionate de către compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false şi urmăresc minimalizarea unui proiect de mare anvergură, vital pentru bucureşteni.
În primul rând, persoanele care fac referire la licitaţia respectivă nu ştiu sau ignora deliberat un aspect esenţial şi anume că aceasta a fost anulată, în consecinţă orice comparaţie între cele două licitaţii este neavenită şi lipsită de fundament.
Mai mult decât atât, în cazul Bucureştiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte şi rutelor care includ zone cu carosabil mai îngust) şi 329 de autobuze de 12 metri, astfel că, preţul comunicat, adică 250.000 euro per bucată, reprezintă un preţ mediu, acesta variind în funcţie de dimensiunile acestora. Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanţie de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului.
Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanţie extinsă, adică inclusiv în ceea priveşte consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnică, întreţinere etc).
Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control şi monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea şi monitorizarea condiţiilor de microclimat în interior, A/ C si încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informaţii asupra traseului, reclame, informaţii turistice etc.
Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afişaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informaţii de interes public, fără să afecteze aspectul şi integritatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent. Mijloacele de transport public prezintă îmbunătăţiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei şi autodiagnozei, oferind informaţii esenţiale atât pentru conducătorul auto cât şi pentru cei care realizează mentenanţa acestora.
Pentru corectă informare a opiniei publice, subliniem faptul că licitaţia organizată de municipalitatea Bucureştiului s-a derulat respectând principiile transparenţei şi având toate avizele ANAP”, arată Primăria Capitalei.
Bicicleta sau trotineta electrica ar fi alternativa
http://incont.stirileprotv.ro/international/banii-pe-cale-de-disparitie-prima-tara-din-europa-care-a-introdus-bancnotele-vrea-sa-renunte-total-la.html
Referitor la documentele cu chip / biometrice sau simple. Chiar daca sunt simple – imaginea faciala tot va fi preluata in sistem. Dupa cum stiti, sunt niste institutii care au un proiect (deocamdata de cercetare) pentru alcatuirea unei o baze de date nationale (pentru combaterea infractionalitatii), identificare pe baza recunoasterii faciale si a comportamentului suspicios (adica daca porti fular sau cagula tot sa poti fi recunoscut dupa felul in care te misti, mergi etc). Softul de recunoasterea faciala este incorporat in camerele de luat vederi, care pot recunoaste o persoana chiar si prin geamul unei masini. Trebuie totusi sa comunice cu un server, desigur.
Aceasta poate fi corelata cu eliminarea transportului individual in orase (proiectele privind transportul in comun ”verde”, adica ecologic, precum si proiectele de promovare/eficientizare a transportului in comun, a.i. nimeni din orase sa nu mai circule cu masina personala) plus diverse proiecte de monitorizare trafic. Nu se fac numai in Romania sau Bucuresti, ci peste tot.
Asa ca despre fiecare om se va cunoaste exact traseul, programul, obiceiurile …
Rezultatul va fi ca orasele, mai ales cele mari, vor deveni un fel de inchisori in regim aparent deschis. In timp, posibil ca oamenii sa renunte de buna-voie la masinile personale (taxe, legislatie neprietenoasa etc.) .Ce se va intampla insa cand cineva va dori sa paraseasca orasul in regim de urgenta?