Dacă nici asta nu-i comandă externă, sunt eu popă!
În timp ce reprezentanții „sistemului“, politicieni sau analiști, se strofoacă să demonstreze, nevoie mare, că românii sunt de vină pentru că țara n-are autostrăzi, dovezi peste dovezi se strâng mereu în legătură cu ceea ce, de peste cinci ani, mă învrednicesc să subliniez fără ezitări: explicația este una politică și constă în faptul că stăpânii străini actuali ai țării au interzis României să treacă lanțul Carpaților cu magistrale moderne (autostrăzi sau drumuri expres), astfel încât să nu fie cumva legate între ele, precum și de capitala București, provinciile istorice ale României. Oricum, nu cu prilejul Centenarului Marii Uniri. După 28 ani de așa-zis postcomunism, este inutil a încerca o altă explicație, căci lipsa resurselor financiare la scara a trei decenii sau a competenței tehnologice, în condițiile în care românii, și nu altcineva, au construit Transfăgărășanul, sunt în afara logicii! Când, cu ani în urmă, intrarea în NATO pecetluia schimbarea crucială – respectiv trecerea României din mâini estice în mult râvnitele brațe vestice – premierul Năstase oferea, ca un fel de mulțumiri, un cadou americanilor: să construiască o autostradă! Dar, vai, nu vreuna care să traverseze Carpații, ci una Brașov-Borș, care să lege Ardealul de capitala Ungariei, și nu de capitala României! Comentariile sunt de prisos. Menționata interdicție, atât de vizibilă din partea stăpânilor externi actuali ai țării, pune tocmai în anul Centenarului Marii Uniri semne mari de întrebare asupra soartei integrității țării. Ce vor de fapt dușmanii României, dar, mai ales, partenerii României? Căci, păzește-mă, Doamne, de prieteni, că de dușmani mă feresc singur!
Ultima invenție concertată a „sistemului“ este că România n-are autostrăzi din cauza șpăgilor! Concertată, căci au reluat-o mai mulți! Deh, ordin pe unitate! Cică ar fi existat mulțime de oferte din afară (fără precizări de unde) pentru investiții în autostrăzi în România, dar nu s-au concretizat pentru că în cazul investițiilor nu se poate percepe șpagă și totul a căzut! Diversiune totală! Un fapt real – șpaga din contractele de infrastructură, despre care știe și Grivei, este folosită ca instrument diversionist. Șpaga este pretinsă când finanțarea se face pe banii statului, ca un fel de „răsplată“ pentru că firmei constructoare i se dă posibilitatea de acces la acești bani. În schimb, dacă firma constructoare execută elementul de infrastructură (drum, autostradă, pod, viaduct etc.) pe banii ei, respectiv ca investitor, atunci într-adevăr nu mai dă șpagă! Numai că, nu există investiții private în infrastructură în țări de categoria României, care, place, nu place, tot o colonie de la periferia Europei este! Nici în țări dezvoltate nu prea există investiții private în infrastructură, pentru că sunt costisitoare și se recuperează doar pe termen lung. De aceea le face și în aceste țări, în proporție de peste 90%, statul! Investițiile private care totuși se fac sunt recuperate din taxe pe autostradă în ani de zile și – să fie clar – cu garanția statului. Dacă nu ies banii din taxe, acoperă statul diferența față de prevederi! Niciun investitor privat nu se complică cu asemenea aranjamente într-o colonie, când mult mai simplu acaparează contractele de construcție pe banii statului în cauză! Aici, investiții se fac în exploatarea resurselor minerale, în retail, respectiv în activități cu recuperări rapide. Este o pură poveste pentru proști că au existat oferte de construcție de autostrăzi în România pe banii unor investitori. Trebuie să fi dus cu pluta să crezi așa ceva! În mod ilustrativ, singurul aranjament montat în domeniu cu pornire de bani privați – cel pentru porțiunea de autostradă Comarnic-Brașov – a căzut cu brio înainte de a demara. Constructorii – un consorțiu franco-grec – au inventat o formulă de finanțare care să combine construcția propriu-zisă cu întreținerea pe 26 ani a autostrăzii construite, astfel încât costul pe kilometru depășea 50 milioane euro. Prostul era garantat – respectiv statul român, care își răstignea contribuabilii pe decenii! Dar, întrucât cineva trebuia totuși să dea banii de început, eșafodajul s-a prăbușit. Nicio bancă n-a acceptat să se bage în afacere, considerând probabil că se vâră într-un rahat cu C mare!
În plus, cei ce caută să facă din șpagă principala explicație a lipsei de autostrăzi în România ar trebui să țină cont de faptul obiectiv că șpaga nu poate fi obținută decât dacă incriminatul contract este bugetat. Altfel, banii nu pot fi extrași de la stat și furați! Nu cred că în construcția Transalpinei sau a drumului de munte Sinaia – Piatra Arsă, Peștera, nu s-au dat sau luat șpăgi. Dar drumurile respective există și, cu șpăgi sau fără, există pentru că bani pentru ele au fost bugetați. Nu s-au bugetat însă niciodată construcții pe tronsoanele Pitești – Sibiu, Comarnic – Brașov, Iași – Târgu Mureș! Și atunci, drumurile respective nici nu există! Dar apropo de bugetari! 80-90% din contractele de autostrăzi din România, alea puține, sunt cu firme străine. Și atunci, din două una: ori nu există corupție și șpăgi în rutierul din România, ori campionii corupției și șpăgilor sunt „mântuitorii“ străini ai țării. Ați văzut desfășurătorul contractelor CNAIR pe 2017?
Din primul miliard lei bugetat (respectiv primele 50 mari contracte), toate, cu excepția unuia sfrijit de numai 17 milioane lei (destinat ciozvârtei de câțiva km București-A3), sunt alocări pentru infrastructura din Ardeal.
Măi, frate, toate, chiar toate?! Dacă nici asta nu-i comandă externă, atunci sunt eu popă
Ilie ȘERBĂNESCU
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Dezmembrarea României ar insemna sfărșitul ,,ue,,
Nu pot sa cred asa ceva , nu i posibil .cum adica nu mai sunt moldovenii betivi si oltenii lenesi? asta e doar o stire falsa banuiesc.PAI BAI SCARBELOR DE 25 DE ANI SE INVESTESTE DOAR IN ARDEAL IAR IN MOLDOVA SE DISTRUGE TOT .AVEM DOAR BUGETARI SI SUPERMARKETURI IAR CAND VREUN NESABUIT INDRAZNESTE SA INVESTEASCA IN CEVA DA ANAF UL IN EL SAU PROTECTIILE DE TOATE FELURILE SI DACA SE INCAPATANEAZA SA SCAPE VINE DNA UL CU PI… LUI SI INVENTEAZA CEVA .HUOOO .HAI VLADIMIRE FIE TI MILA DE NOI CA POLITICIENII DE BUCURESTI AU GRIJA DOAR SA NE TAXEZE .
Motivele halucinante pentru care candidatura orașului Székesfehérvár din Ungaria de a deveni capitală culturală europeană a fost respinsă.
Un juriu al UE, prezent la Budapesta, a decis să avizeze candidaturile orașelor maghiare Györ, Debrecen și Veszprém pentru a participa la competiția în urma căreia va fi desemnată capitala culturală europeană în 2023.
Pe de altă parte, juriul Uniunii Europene a respins candidatura orașului Székesfehérvár, pe motiv că în filmul său de prezentare „Sunt prea mulți oameni albi fericiți, prea multe cruci și nu suficient de mulți imigranți”, informează site-ul 888.hu.
După ce a aflat decizia UE, primarul localității, Andras Cser-Palkovich, a organizat miercurea trecută o conferință de presă extraordinară. Edilul a dezvăluit că, la vizionarea clipului de prezentare al orașului său, unul din experții UE a exclamat:
„Este un film de propagandă pentru o Europă creștină și albă; toți sunt albi, fericiți și dansează pe străzi.”
http://www.napocanews.ro/2018/02/candidatura-orasului-szekesfehervar-din-ungaria-de-a-deveni-capitala-culturala-europeana-a-fost-respinsa-prea-multi-oameni-albi-fericiti-prea-multe-cruci-si-nu-suficient-de-multi-imigranti.html
tu ai habar ca in multe universitati americane si canadiene se predau cursuri de ostracizare a rasei albe pe motivul ca e sursa tuturor relelor si doar dupa caderea rasei albe lumea va avea pace????? e curs „stiintific” pt studenti si multa presa de stanga si evreime discuta pe tema asta. Poate se trezesc europenii pana nu dispar. Toti europenii sunt sub comanda dusmanilor si sunt omorati incetul cu incetul.
Fals.. E o percepție eronată… Nu se investește nici în Ardeal… Marile orașe sunt așa cum le-a lăsat Ceausescu..poate pe ici pe colo cosmetizate…. În centrul Clujului cad bucați de tencuială, toate clădirile degradându-se alarmant… E pură propagandă secesionistă care să întărâte pe unii împotriva alților… Ardealul fără București e mort economic… exaltările nu țin de foame… Ba dimpotrivă în București totul e mai ieftin de la locuințe până la abonamente de autobuz,troleibuz…La ce autostăzi are Ardealul …ferească….de la Gilău la Campia Turzii…
Da ia mergeți prin zone din Ardeal și să vedeți sărăcie lucie, că de exemplu Hunedoara, Alba, Sălaj, și exemplele pot continua
Apropo de Cluj Napoca, acolo industrie nici nu mai există, a rămas Farmecul, Terapia și fabrica de spirtoase prodvinalco, restul sunt făcute una cu pământul în detrimentul mafiei imobiliare, că deh acum e zona cu boom imobiliar, și totodată a ajuns și un fief al multinaționalelor
„Ei” tot isi fac planuri ca duc Ardealul complet in satanica UE… sa faca drumuri cu bani de la UE ca acolo sint schizofrenicii la „comanda” fara sa-i fi ales nimeni!
De altfel, nu drumurile par a fi prima grija – bune, proaste se circula, nu-i asa?
Prima grija ar trebui sa fie vanzare terenurilor catre sytrauini: – khazari si acum musulmani.
… asa au fost cumparate proprietati palestiniene ca apoi, ca proprietar, jidanimea flsa – khazarii sa infiinteze un stat fantezisr, Israel.
Cunosteam acum vreo 40 de ani niste „evreice” care mureau de dorinta sa se duca „acasa”… in Palestina. Nici vorba de Israel, facatura sionista care sa pregateasca instalarea antihristului.
ei asta-i! pai mai e si Canalul Bega, care leagă România de Serbia. ambele tari au primit bani europeni ca să redeschidă navigaţia. asta n-are treaba cu ungurii,nu?… Plus proiecte România-China: Autostradă București-Sofia sau o rețea de transport feroviar de mare viteză. Si ca sa nu se mai cramponeze nimeni ca se fac investitii doar in ardeal, sunt si investitii in moldova sau alte zone, de exemplu e podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat deja cu o firma italo-japoneza in ianuarie. si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero
E vorba de investitii in infrastructura(adica autostrazi) care sa lege Ardealul de Moldova si Muntenia.
Imi cer scuze, dar eu comentez pe „saccsiv” si apoi aici(si nu numai) cu acest nick de aprox 11 ani! Rog administratorii sa verifice(si sa-l intrebe si pe Vasile). Multumesc pt intelegere.
intelegerea marilor puteri inainte de 89 zice ca transilvania va fi pierduta. e vorba de restabilirea influentelor vechilor imperii, politice, economice si religioase. asa cum si de primul si al doilea razboi s-a stiu (in cadrul masoneriei de la varf) inainte de 1900, nimic pe lume nu-i intamplator sau de azi pe maine. si nu i vorba doar de autostrazi care sa faciliteze o ocupare rapida ci si de gazul, padurile si bancile imperiului austriac(care de fapt e jidanesc) cealalta jumatate jidaneasca a imperiului e neutra intotdeauna(elvetia).. credeti ce doriti dar macar deschideti ochii mintii. Rugati-va ca Domnul sa le strice planurile ticaloase.