X

Noul regulament pentru elevi: fără TELEFOANE, uniforme, sau elevi de serviciu. Vor mai putea elevii dovedi ABUZURILE sau o eventuală VACCINARE forțată în lipsa TELEFOANELOR? Nu cumva este o limitare a dreptului la PROPRIETATE?

de null
Ministrul Educaţiei Liviu Pop

Elevii nu vor mai avea voie cu telefoane la ore. Totodată, va fi interzisă sancţionarea şcolarilor fără uniformă şi folosirea notelor ca metodă de coerciţie. În acelaşi timp, şcolile nu vor mai avea voie să numească elevi de serviciu. Asta prevede noul Regulament-cadru de organizare a unităţilor de învăţământ preuniversitar postat pe Facebook de Liviu Pop.

În timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor este interzisă utilizarea telefoanelor mobile. Prin excepţie de la această prevedere este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, în situaţia folosirii lor în procesul educativ sau în situaţii de urgenţă. Pe durata orelor de curs, telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de clasă, setate astfel încât să nu afecteze procesul educativ“, se arată în documentul transmis de Ministerul Educaţiei.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Directorii de unităţi de învăţământ spun că măsura poate fi implementată.

„La noi în colegiu, elevii din gimnaziu îşi pun telefoanele în dulăpiorul din clasă, unde mai au şi alte lucruri. Am dispus aplicarea acestei măsuri pentru că elevii mai mici se lasă mai uşor distraşi de telefoanele mobile. Iar dacă vorbim de şcoli care nu au în dotare un astfel de mobilier, acestea pot achiziţiona nişte cutii de plastic (ieftine) unde să depoziteze telefoanele“, a explicat directorul Colegiului Naţional „I.L Caragiale“ din Bucureşti, Andreia Bodea. La rândul său, profesoara de Română Cristina Tunegaru spune că a participat la activităţi pedagogice în şcoli unde telefoanele sunt deja depozitate, iar „orele de acolo se desfăşoară fără nicio problemă“.

De altfel, prin implementarea acestei măsuri, poate fi evitat şi copiatul.

„Sunt clase care îşi fac grupuri secrete pe Facebook unde postează rezultatele de la teste ca să poată vedea toţi colegii şi să poată copia“, arată şi preşedintele Asociaţiei „Edu Cer“ Ştefan Vlaston. Singurii care au criticat măsura sunt reprezentanţii elevilor.

,,Avem de-a face cu o limitare a dreptului la proprietate“, a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE) Ioana Băltăreţu.

Elevul nu va mai putea fi pedepsit cu note slabe

O altă modificare a Regulamentului-cadru prevede că „rezultatul evaluării, exprimat prin calificativ, notă, punctaj etc., nu poate fi folosit ca mijloc de coerciţie, acesta reflectând strict rezultatele învăţării, conform prevederilor legale.“ Atât profesorii, cât şi elevii susţin că era necesară o reglementare mai clară a acestui aspect întrucât sunt mulţi dascăli care se folosesc de note pentru a-i constrânge pe elevi.

„Catalogul a devenit un instrument de pedepsire a elevului, ceea ce nu este deloc în regulă. Sunt profesori care îi ameninţă pe elevi că le dau nota 2 sau 3 dacă mai vorbesc neîntrebaţi la ore. Însă nu aceasta este soluţia la o astfel de problemă. Nu poţi să-i dai o notă proastă unui elev la Română sau la orice altă materie doar pentru că s-a comportat necuviincios. Notarea la o disciplină are de-a face numai cu competenţele elevilor, nu cu atitudinea sa. Pentru asemenea cazuri, în calitate de cadru didactic, poţi cere scăderea notei la purtare sau alte sancţiuni“, este de părere profesoara Tunegaru.

O altă chestiune care va fi reglementată în favoarea elevilor, după cum spun părinţii, este interzicerea sancţionării elevilor care nu poartă uniformă.

„Nu putem să-i obligăm pe părinţi să le cumpere uniforme copiilor. Unii dintre ei nu îşi permit aceste costuri. Totuşi, asta nu înseamnă că elevii nu ar trebui să aibă o ţinută decentă. Iar dacă se pune problema identificării unui elev dintr-o anumită unitate de învăţământ, acest lucru se poate face prin aplicarea unui semn distinctiv precum o insignă“, a declarat preşedintele Federaţiei Naţionale a Părinţilor din România, Iulian Cristache.

Cât despre faptul că directorii nu vor mai avea voie să-i pună pe elevi să facă „muncă administrativă” ca elevi de serviciu, Bodea a explicat că sarcinile pot fi preluate de profesorul de serviciu.

„Oricum, elevul nu avea o responsabilitate foarte mare. La noi, elevii de serviciu îi conduceau pe părinţi la o anumită sală de clasă sau la direcţiune“, a adăugat directorul.

Însă experţii în Educaţie atrag atenţia că elevul de serviciu absenta de la ore pentru a fi la „datorie“.

„Niciun profesor nu o să facă recuperare pentru elevii care au fost de serviciu. Prin urmare, tot copiii trebuiau să depună un efort pentru a recupera lecţiile. Pe de altă parte, nu e normal să pui unul sau doi copii să facă curat după ceilalţi 20-30 de colegi din clasă“, a subliniat Vlaston.

Părinţii vor alege auxiliarele

Tot ieri, ministrul Pop a anunţat că profesorii vor preda doar după auxiliarele pe care le aleg părinţii. Concret, în funcţie de nevoile specifice fiecărui ciclu de învăţământ, cadrele didactice prin catedre/comisii metodice vor selecta auxiliarele didactice din lista celor aprobate de Centrul Naţional de Evaluare (CNEE). Acestea vor fi centralizate de profesorul diriginte, care le va prezenta adunării generale a părinţilor. Ulterior, Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociaţia de părinţi din fiecare unitate de învăţământ îşi va exprima acordul pentru utilizarea materialelor auxiliare propuse şi vor întreprinde demersurile necesare punerii în practică a deciziilor luate de adunările generale ale părinţilor, cu respectarea prevederilor legale în domeniul financiar. Cadrele didactice vor fi informate prin intermediul consiliilor profesorale în legătură cu aceste demersuri.

 

NOTĂ OrtodoxINFO

În timp ce elevului i se limitează dreptul la proprietate, se pare că tehnologia este ,,bună” doar în anumite mâini, cele ale elitelor:

Elevii vor fi SCOLITI de ROBOTI in mai putin de 10 ani. Factorul UMAN va fi INLATURAT

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

28 comentarii

  1. dar de unde pana unde „se baga” ministerul educatiei, sau orice entitate publica, sau privata, in ecuatia vaccinarii (sau oricarui act medical) unei persoane de catre un cadru medical?? Adica o terta parte intre un cetatean si reprezentantul medical, intr-o speta de care nu are nicio treaba, mai ales cand e vorba si de o „obligativitate”. Trebuie dat in judecata ministerul educatiei, caz in care se castiga extrem de usor. Se mai practica inca asa ceva?? Asta era in sistemul comunist, in care era etatizat totul. Statul era totul, el centra, el dadea cu capul. De cand dar ministerul educatiei, cu cadrele didactice, cu spatatiile si peretii lor, cu tot personalul, inculca si intretin un act medical, si cu atat mai mult cu cat e vorba si de o „obligativitate”? Ce treaba are una cu alta? Trebuie adusi in instanta si e la mintea oricui ca asa ceva nu trebuie sa existe nicaieri in lumea asta ..

    1. Al meu copil a fost vaccinat la scoala in clasa a 8-a.Eu ca parinte nu am fost informata.Am aflat de la copil acasa. Asta a fost acum 5 ani, pe cand nu se pregatise legea vaccinarii obligatorii. Cam ce s-ar intampla dupa ce se adopta legea asta care-i vizeaza pe toti, inclusiv pe adulti? Legile sunt pregatite pt evenimentele viitoare de aceea acum par ciudate.Si apoi, mie mi se pare ca scolile vor deveni ca niste fortarete cu elevi captivi inauntru Nu va exista acces din exterior, decat cu legitimatiile cu cip de acces.Cititi memorandumul.Ce se va intampla in interior nu va afla nimeni.Sistemul de supraveghere va fi in slujba altor interese.Pana acum mai apareau abuzuri ale profesorile filmate de elevi in clasa. De acum credeti ca o sa mai apara, odata cu noul regulament?

  2. Nu fratilor, nu este rau. Din contra. Eliminarea telefoanelor mobile este poate singura masura care vine si in ajutorul profesorilor si in ajutorul elevilor.

    Masurile menite sa reduca posibilitatile profesorilor de a controla disciplina in clasa, sunt masuri dezastruase si pentru profesori si pentur elevi. Pe masura ce sistemul de invatamant devine rampa de lansare pentru omul globalist, lipsit de morala si de orice urma de bun simt, generatiile de copii care intra in sistem sunt spalate pe creier si invatate sa piarda orice urma de respect fata de profesori. Asta impreuna cu salariile mici ale profesorilor duce la prabusirea sistemului. Cine se mai face profesor? Toti corigentii si repetentii care nu au loc prin multinationale. Si profesorii capabili isi pierd rabdarea si interesul cand vad ca nu mai au nici o putere de a disciplina o clasa.

    Pe de alta parte, intrebati-va ce fac elevii cu telefoanele mobile la scoala? Scriu texte si se joaca pe ele. Sunt obiect de distractie sau sursa de copiat. Pentru ce sa le ia la scoala? De teama sa nu fie vaccinati cu forta? Haideti sa fim seriosi.

    Vaccinurile le face doar medicul de familie. Ce scandal urias ar urma daca vreun doctor ar incerca sa ii vaccineze la scoala de-a valma? Pai de unde stie un doctor oarecare cine a fost si cine nu a fost vaccinat? Asa cum este la ora actuala, sistemul functioneaza allfel. Sistemul face presiune pe medicii de familie sa vaccineze copiii si pe parinti si pe profesori ii forteaza prin refuzul de a-i primi in scoala.

    Eu sunt de parere ca elevii si in general copiii nu au nevoie de telefoane mobile. Sigur cunosteti si voi conferintele lui Virgiliu Gheorghe, stiti ca sunt nocive pentru copii. Mai bine fara.

    1. Cine vrea să învețe ceva, învață de pe Internet. Iar elevii nu trebuie să devină obedienți.
      Cel puțin nu față de cei care sunt cu evoluționismul, ecumenismul și educația sexuală!
      Iar vaccinările cu forța se vor putea face atât timp cât sistemul are un interes să o facă.

  3. Saccsiv,
    Regret ca gandesti asa. Dar iti gasesc scuza ca nefacand parte din sistem, nu il cunosti. Ce a ajuns sistemul de invatamant din Romania se datoreaza si lipsei de sanctiuni ale sale. Elevii in nici un caz nu isi folosesc telefoanele mobile pt a dezvalui abuzul unor profesori, ci pt a se amuza, a-i pune pe facebook, pt. a nu fi atenti la ora( asta in cel mai bun caz). Unii elevi se duc la scoala,doar pt a avea de unde veni. Este intr-adevar mare pacat daca s-a ajuns in situatia ca profesorii sa fie considerati dusmanii elevilor si trebuie filmati la ore , iar scoala este un lucru care dauneaza oamenilor. Ar fi mai bine ca acesti elevi si parinti sa nu mai vina la scoala.Multi profesori buni si-au dat demisia tocmai din cauza acestui sistem prost din Romania, prea democratic, fara sanctiuni. Scopul scolii nu e distractia, e sa inveti pt a-ti dezvolta facultatile mintale, sa nu poata sistemul sa faca ce vrea cu tine, sa vina un comunist sa zica: Hai sa luam toti analfabetii din tara asta sa-i facem tortionari,ca oricum p-astia ii manipulam cei mai usor, ca cei care au scoala sunt invatati sa gandeasca ca fac ceva rau

    1. Parintii ingrijorati ca fix de asta nu invata copii si care cred ca telefoanele ii distrag, ar trebui sa ia ei insisi masuri, chiar de acasa. Sa nu le cumpere telefoane sau sa nu le dea acces la net pe ele.Masura asta trebuie sa o ia parintii, nu statul.

      1. Până la urma urmei tot vor avea acces, iar atunci va fi dezastru. Mai bine să fie învățați cum să le folosească și ce să facă pe ele astfel încât să le fie de folos. Mult mai repede se poate învăța de pe Wikipedia decât de la școală. Iar OrtodoxInfo.ro nu se găsește decât pe Internet.

        1. Dumneata ai o problema grava. Cum sa inveti de pe wikipedia? Pe wikipedia poate scrie oricine orice, chiar daca e adevarata sau nu informatia. Ori esti ironic si atunci inteleg, ori raman sa ma intreb daca la dumneata in pestera e cald si bine…

          1. Wikipedia în engleză are atât de mulți oameni care se ocupă de articole încât aceasta este o sursă relativ sigură de informație. Iar dacă vorbim despre Internet în general, numai acolo sunt expuse toate punctele de vedere. În școli se învață numai ce vrea sistemul, pe Internet există și OrtodoxInfo.ro.

  4. E ,,minunat” să îți dai duhul încercând sa determini 30 de de elevi sa înțeleagă mesajul unei poezii și sa vezi cum doi dintre ei isi trimit mesaje fără sa le pese că se află în oră, se joacă pe telefon ori urmaresc ceva…interesant! Dacă celor doi li se permite, vor încerca și alții… Și uite-așa, profesorul se poate trezi că îl mai ascultă doar bieții pereți!

    Și vine Testarea Națională sau Bacalaureatul… Dacă notele sunt prea mici, tot profesorul e vinovat! Părinții responsabili înțeleg că toate au rostul lor.

    Apoi mai e și problema filmatului. Nu oricui și oricând trebuie sa i se permită acest lucru. Exista reguli stricte în acest sens în mai multe tipuri de instituții. De ce să nu existe și în școală?

    1. Doamna profesoară, dumneavoastră știți că până și elevii de nota 10 pe linie uită ce au învățat la școală?
      Vedeți comentariul de mai jos al doamnei Cornelia. Mult prea multă informație se învață pe de rost în școli.

      1. E firesc ca o parte dintre informațiile primite, indiferent de unde, sa le mai și uitam. De aceea se repetă informațiile esențiale. Asadar, programa pentru examen diferă de programa pentru fiecare an de studiu.

        Elevii ar trebui sa fie motivați sa învețe și prin politici coerente vizând găsirea unui loc de muncă. Ei ar trebui sa știe pentru ce învață. Acest lucru ar fi posibil dacă ar avea mai multe șanse de a se afirma aici, în țară.

        Eu as pune accent pe calitatea informațiilor. Informațiile prezentate unui copil trebuie să-i permită formarea unui sistem de valori compatibile cu statutul de creștin. Aici ar trebui să fie foarte atenți părinții și profesorii. Nu orice informație este demnă să apară într-un manual.
        Dacă fiecare își face datoria, atunci relația profesor-elev și profesor-părinte este perfectă. Într-o clasă, ca și într-o familie, comunicarea este eficientă și cu rezultate maxime dacă are loc în spiritul respectului reciproc, cu respectarea unor valori etice de bază.

  5. Scoala romaneasca ar trebui sa formeze intai caractere, sa formeze competente specifice si apoi sa insuseasca copiilor informatia (bagajul informational).Informatia, in lipsa unui caracter bine si frumos definit si fara insusirea unor competente specifice, este un mijloc de distrugere a unui copil.
    Insa, aici exista un trinom care functioneaza defect:copil-parinte-profesor. Puntile sunt distruse de mult timp.Caci,caractere morale bune in copii nu mai poti forma azi, competente nu mai ai unde sa le aplici, iar informatia…stim cine o controleaza.
    Catre ce viitor ii poti forma competentele?Multinationale?
    Prin ce, cine, sa mai modelezi caractere?Politicieni,businesmani,autoritati batause, servicii secrete criminale?
    Informatie manipulana?

  6. Bacalaureatul va spun eu ca acum 10 ani se lua datorita copiatului. Din anul in care au introdus camerele de luat vederi, un mic procent l-au mai luat, procent format din elevii care obisnuiau sa invete si sa-si mai puna neuronii sa lucreze, ca sa nu le moara de la inactivitate si tot felul de preocupari paralele cu scoala-ca de ex weekendul asta trbuie sa-mi duc bagajul la prietenul meu

  7. Ok, In clasa fiului meu, cam de doi ani, in timpul orelor este interzisa folosirea telefoanelor (acestea se inchid sau se pun pe silentios), care totusi raman in posesia lor. Motivul? Cam jumate dintre ei in loc sa fie atenti la ce se intampla in clasa se jucau pe telefon (facebook, mesaje, jocuri propriu-zise etc) si profesorii nu isi putea desfasura activitatea in mod normal. Aceiasi copii avand desigur telefoane „destepte”. Aceasta s-a realizat in stransa colaborare dintre parinti, diriginta si celelalte cadre didactice. Vina consider inca ca apartine si parintilor, caci de unde au copiii bani pentru astfel de scule?
    Uniforma se poate inlocui cu un cod vestimentar prevazut in regulamentul de ordine interioara – de exemplu camasa alba (sau tricou tip camasa, model polo) si fusta/sarafan sau pantalon inchis la culoare (gri inchis, bleumarin, negru). Astfel fiecare isi cumpara dupa posibilitati si nu impus la un anumit pret.
    In regulament pot fi prevazute si alte norme: fusta sa nu fie foarte scurta (lungimea minima sa fie cu max 5 cm deasupra genunchiului), pantalonii sa nu fie mulati sau colanti (mai ales la fete – din motive lesne de inteles – imaginati-va o tanara de 16-17 ani in colanti scoasa la tabla … la ce se uita prima data colegii-baieti sau profesorul cand domnita ajunge in fata clasei?), inclusiv coafura nu trebuie sa fie extravaganta, adica exclus cu creasta verde in cap, piercinguri etc.
    Parintele semneaza ca elevul va respecta acest regulament odata cu contractul educational incheiat cu scoala la inceputul fiecarui an scolar. Cui nu-i convine nu are decat sa se duca/sa-si duca copilul la alta scoala.

  8. In razboiul pe care il ducem, pentru ca este un razboi fie ca stim fie ca nu, sistemul ataca intreaga societate. Ii ataca pe parinti prin emisiunile de la tembelizor, ii ataca pe copii prin desene animate, ii ataca si pe profesori prin slugoii din ministere care au transformat sistemul de invatamant intr-un sistem de dezinformare si intoxicare cu tot felul de informatii false.

    Cu toate acestea, inca, sistemul scolar ofera singura posibilitate de dezvoltare intelectuala in masa. Atata vreme cat nu avem home-schooing, atata vreme cat parintii in mare majoritate nu mai au timpul necesar sa isi educe copiii (sau nu au cunostintelele necesare – cati parinti sunt in stare sa isi invete copilul matematica, fizica, chimie, geografie, istorie, limba Romana, engleza, franceza, germana sau mai stiu eu ce pana la nivelul de Bacalaureat sa spunem?)

    Vrand nevrand, trebuie sa recunoastem ca scoala, inca, face treaba buna ajutand parintii sa isi formeze copiii. Este adevarat ca rolul parintilor ar trebui sa ramana predominant, astfel acestia sa le verifice lectiile, sa le spuna copiilor care sunt informatiile adevarate si care sunt minciunile sistemului din materia pe care o invata copiii. Ar trebui sa le explice ca trebuie sa fie atenti si cuminti in clasa, cu respect fata de colegi si fata de profesori. Sa le interzica sa mearga imbacati indecent la scoala, sa le interzica sa mearga cu telefoanele la scoala, (in cazul in care au facut greseala sa le cumpere copiilor telefon) etc, etc.

    Va intreb, cati parinti fac intr-adevar aceste lucruri? Eu sunt convins ca un numar foarte mic. Ca urmare, ne trezim cu o gramada de copii rasfatati si needucati de acasa, care ajung la scoala pentru a se distra. Pentru a face orice magarie, pentru a rade de colegii cuminti, pentru a batjocorii profesorii etc.

    Sistemul pe de alta parte, incurajeaza acest comportament. Tot ce apare in mass-media este indreptat impotriva profesorilor. Sunt prezentate doar cazurile rele, doar profesorii nepregatiti (nu este padure fara uscaturi) astfel incat opinia publica sa se revolte impotriva lor. In paralel, salariile profesorilor sunt mici, iar instrumentele de mentinere a disciplinei la clasa sunt interzise rand pe rand, astfel incat profesorii au devenit niste caricaturi, niste „fraieri” buni de batjocura copiilor needucati de parinti.

    S-a spus ca scoala ii face pe copii obedienti sistemului. Sa nu confundam obedienta cu respectul si bunul simt. Pentru ca daca a fi atent la ore si a-ti face temele inseamna a fi obedient, insemna ca nu intelegem rolul ascultarii si al bunului simt in educatia unui copil.

    Parintii ar trebui sa ia atitudine referitor la adevaratele probleme din sistem. Referitor la predarea teoriei evolutiei, sau a heliocentrismului, la incercarea de laicizare a invatamantului si la acceptarea comportamentului imoral in cadrul scolii. Aceste lucruri trebuiesc schimbate. Interzicerea telefoanelor, a vestimentatiei indecente si alte asemenea.

    Altfel, profesori tot mai slab pregatiti vor ajunge sa predea in scolile noastre iar copii vor fi lasati de capul lor, sa isi piarda timpul in activitati mediocre de indobitocire. Vedeti exemplele din occident, ca este plina lumea de tembeli. Inca, scoala romaneasca mai formeaza valori intelectuale. Multe dintre acestea, cu credinta in Dumenzeu, cu respect fata de parinti si profesori. Sa nu permitem sistemului sa le ia credinta si respectul.Sa nu copiem sistemele de dincolo. Nu sunt bune si nu se potrivesc la noi.

    Cautati va rog si cititi:

    Scoala Muncii – Simion Mehedinti

  9. Pot copii sa isi duca la ore camere video in loc de telefoane. Acum exista o multitudine de camere video de dimensiuni reduse si ieftine. Asa vor putea filma eventuale abuzuri.

  10. De ce să filmeze elevul „eventuale abuzuri” ? Dacă ar funcţiona colaborarea profesor-elev-părinte n-ar mai fi niciun abuz. Iar se aplică datul cu părerea de către cei care habar n-au de sistemul de învăţământ .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button