Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, a participat luni seară la cina festivă oferită de preşedintele Federaţiei Ruse, Vladimir Putin, șefilor Bisericilor Ortodoxe Autocefale prezente la Moscova.
Înalții ierarhi au sosit la Moscova, cu prilejul Împlinirii a 100 ani de la restabilirea patriarhatului în Biserica Ortodoxă a Rusiei, evenimnet care este marcat prin numeroase manifestări religioase și culturale, în perioada 29 noiembrie – 4 decembrie 2017.
Potrivit kremlin.ru, Vladimir Putin a salutat pe înalții ierarhi, subliniind rolul important jucat de Biserica Ortodoxă într-o societate seculară cum este cea contemporană, mai ales în domeniul educației. Putin a mai punctat și implicarea Bisericii Ortodoxe în rezolvarea situației umanitare din Siria.
„Mă aștept ca vizita sfințiilor voastre în Rusia să servească pentru dezvoltarea unui dialog mai strâns între bisericile ortodoxe, aprofundarea legăturilor dintre țările noastre și între popoarele noastre, care este extrem de importantă în lumea modernă”, a precizat președintele Federației Ruse.
Adresându-se celor prezenți, șeful statului rus a mai spus:
„Mai întâi de toate, doresc să vă salut din inimă și să-mi exprim cuvintele de recunoștință pentru faptul că împreună sărbătoriți un eveniment atât de important pentru țara noastră și pentru Biserica Ortodoxă Rusă, cum este centenarul restabilirii patriarhatului în Rusia”.
„Aceasta, desigur, subliniază unitatea lumii ortodoxe, ceea ce este un lucru important în sine, dar și pentru faptul că dumneavoastră reprezentați Biserica, ceea ce joacă un rol esențial în viața țărilor dumneavoastră, în viața societății. Dumneavoastră faceți un apel la milostenie, lucrați în domeniul educației, formării, ceea ce este foarte important”, a subliniat V. Putin.
La întâlnire au luat parte:
- Preafericitul Părinte Teodor II, Patriarhul Alexandriei;
- Preafericitul Părinte Ioan X, Patriarhul Antiohiei;
- Preafericitul Părinte Teofil III, Patriarhul Ierusalimului;
- Preafericitul Părinte Irineu, Patriarhul Serbiei;
- Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României;
- Preafericitul Părinte Hrisostom II, Arhiepiscopul Ciprului;
- Preafericitul Părinte Anastasie, Arhiepiscopul Tiranei și al întregii Albanii;
- Preafericitul Părinte Sava, Mitropolitul Varșoviei și al întregii Polonii;
- Preafericitul Părinte Rastislav, Mitropolitul Ținuturilor Cehe și Slovaciei;
- Preafericitul Părinte Tihon, Mitropolitul Americii și Canadei (OCA);
- Înaltpreasfințitul Părinte Teodor, Mitropolit de Ahalțihsk și Tao-Klarzhetsk, conducătorul delegației Bisericii Ortodoxe Georgiene;
- Înaltpreasfințitul Părinte Gavriil, Mitropolit de Loveci, conducătorul delegației Bisericii Ortodoxe Bulgare.
De asemenea, la întâlnire a luat parte președintele Departamentului de Relații Externe Bisericești al Patriarhiei Moscovei, Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk.
Din partea Întâistătătorilor și reprezentanților Bisericilor Ortodoxe locale, președintele statului rus a fost salutat de Preafericitul Părinte Chirill, Patriarhul Moscovei și al întregii Rusii.
Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Ruse a evidențiat faptul că „aproximativ 400 de ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Ruse din 20 de țări” au participat la Sinodul Arhieresc din Moscova, în perioada 29 noiembrie – 2 decembrie.
„Dacă ar fi să vorbim despre ceea ce este mai important, atunci astăzi avem trei priorități. Prima este educația, atât cea teologică, dar și educația religioasă în general. A doua este activitatea socială, iar a treia o reprezintă tineretul. Biserica Ortodoxă Rusă va depune cât mai multe eforturi pentru a dezvolta programe concrete în aceste trei domenii”, a notat Preafericirea Sa.
„Aș dori să acord o atenție specială preocupării noastre comune privind situația care are loc în Orientul Mijlociu. Dumneavoastră tocmai ați vorbit despre aceasta. Prigonirea creștinilor și distrugerea sfintelor locașuri reprezintă o durere aparte atât pentru Bisericile din Orientul Mijlociu, care sunt reprezentate aici, cât și pentru noi toți”, a afirmat Întâistătătorul Bisericii Ruse.
Unire în cuget și simțiri. Dar oare este bun cugetul în care sunt acești mari prelați ai Bisericii Ortodoxe? După pseudo-sinodul din Creta tindem să spunem că nu. Apostazia a fost dată pe față în Creta iar acum urmează doar desfășurarea tăvălugului uniformizator. Voiam să spun că te înfricoșează lucrul acesta, adică să vezi atât de mulți prelați care nu spun niciun cuvințel despre erezia semnată în Creta, dar mi-am adus aminte de îndemnul Domnului Hristos care ne zice: „Nu te teme turmă mică, căci ție a binevoit Tatăl să-ți dea Împărăția cerurilor”. Așa că n-avem de ce a ne teme de mulțimea celor intrați în apostazie. Doamne ajută !
Foarte grav ce se intampla! Desi au lipsit 4 Biserici la „sinodul” cretan, fapt care-l invalideaza, fiind pentru prima oara, dupa cele 7 Sfinte Sinoade cand lipsesc participanti, iata ca astazi vedem ca toti sunt intr-o comuniune „ortodoxa”, in Rusia! Pai cum vine asta? Ierarhii care au lipsit anul trecui in Grecia s-au intalnit cu ierarhii prezenti anul trecut in Grecia. Stim ca sinodul BOR a ratificat tot ce s-a hotarat la adunarea cretana. Cum vine comuniunea intre cei care accepta adunarea cretana si cei care nici macar nu au fost prezenti in Creta? De subliniat un aspect f.f.f. important: minciuno–mitropolitul Teofan Savu, sfatuia ortodocsii, care i-au cerut sa se dezica de adunarea din Creta, sa nu se ingradeasca de pomenitori, sa spuna ce vor de Creta dar sa ramana in Bisericile unde i se pomeneste numele !!! Daca ei tin atat de tare la COMUNIUNE, indiferent de ce simtim in inima noastra , inseamna ca schizofrenia este reala si puterea lor de a controla masele este remarcabila, fiind foarte constienti de asta (poate mai constienti cu mult decat noi). Ei stiu foarte bine de ce tin la aceasta comuniune schizofrenica. Oare noi, avem puterea sa spunem raspicat ca nu mai suntem in comuniune nu doar cu cei care au semnat in creta, ci si cu cei care pomenesc dar vorbesc de faptul ca adunarea din Creta a fost eretica si acel „sinod” nu a fost nici pan-ortodox, nici mare si nici sfant? Aici trebuie ca preotii nepomenitori sa spuna clar: sunt sau nu in comuniune cu acestia? Mai sunt sau nu, asa cum s-a specificat in rezolutia de la Botosani, unde, ar trebui revizuit urgent acel pasaj, despre comuniune. Lectia din Rusia este pentru noi!
Iertati ca am indraznit!
„Suntem în comuniune cu Bisericile locale și cu episcopii care resping public ecumenismul și adunarea din Creta, cu preoții și credincioșii acestora, precum și cu preoții și credincioșii care au întrerupt comuniunea cu episcopii care le acceptă, rămânem în Biserica Ortodoxă Universală, în cadrul Bisericii Ortodoxe Române, neavând intenția de a ne separa de ea, de a adera la organizații eretice sau schismatice, de a intra sub ascultarea altor episcopi decât cei ai locului.”
Prima parte, din citat, pana la „precum”, trebuie revizuita.
http://ortodoxinfo.ro/2017/06/21/rezolutia-sinaxei-de-la-botosani-impotriva-ecumenismului-si-pseudo-sinodului-din-creta/
Doamne, ajuta!
Foarte grav ce se intampla! Desi au lipsit 4 Biserici la „sinodul” cretan, fapt care-l invalideaza, fiind pentru prima oara, dupa cele 7 Sfinte Sinoade cand lipsesc participanti, iata ca astazi vedem ca toti sunt intr-o comuniune „ortodoxa”, in Rusia! Pai cum vine asta? Ierarhii care au lipsit anul trecui in Grecia s-au intalnit cu ierarhii prezenti anul trecut in Grecia. Stim ca sinodul BOR a ratificat tot ce s-a hotarat la adunarea cretana. Cum vine comuniunea intre cei care accepta adunarea cretana si cei care nici macar nu au fost prezenti in Creta? De subliniat un aspect f.f.f. important: minciuno–mitropolitul Teofan Savu, sfatuia ortodocsii, care i-au cerut sa se dezica de adunarea din Creta, sa nu se ingradeasca de pomenitori, sa spuna ce vor de Creta, dar sa ramana in Bisericile unde i se pomeneste numele !!! Daca ei tin atat de tare la COMUNIUNE, indiferent de ce simtim in inima noastra , inseamna ca schizofrenia este reala si puterea lor de a controla masele este remarcabila, fiind foarte constienti de asta (poate mai constienti cu mult decat noi). Ei stiu foarte bine de ce tin la aceasta comuniune schizofrenica. Oare noi, avem puterea sa spunem raspicat ca nu mai suntem in comuniune nu doar cu cei care au semnat in Creta, ci si cu cei care pomenesc dar vorbesc de faptul ca adunarea din Creta a fost eretica si acel „sinod” nu a fost nici pan-ortodox, nici mare si nici sfant? Aici trebuie ca preotii nepomenitori sa spuna clar: sunt sau nu in comuniune cu acestia? Mai sunt sau nu, asa cum s-a specificat in rezolutia de la Botosani, unde ar trebui revizuit urgent acel pasaj, despre comuniune. Lectia din Rusia este pentru noi!
Iertati ca am indraznit!
„Suntem în comuniune cu Bisericile locale și cu episcopii care resping public ecumenismul și adunarea din Creta, cu preoții și credincioșii acestora, precum și cu preoții și credincioșii care au întrerupt comuniunea cu episcopii care le acceptă, rămânem în Biserica Ortodoxă Universală, în cadrul Bisericii Ortodoxe Române, neavând intenția de a ne separa de ea, de a adera la organizații eretice sau schismatice, de a intra sub ascultarea altor episcopi decât cei ai locului.”
Prima parte, din citat, pana la „precum”, trebuie revizuita.
http://ortodoxinfo.ro/2017/06/21/rezolutia-sinaxei-de-la-botosani-impotriva-ecumenismului-si-pseudo-sinodului-din-creta/
Doamne, ajuta!
Nu ii denigrați pe acesti întăi-stătători, că astfel dovediți că vă aflați în înșelare, iar nu în duhul Ortodoxiei, Degeaga credeți că dețineți litera, dacă ați pierdut Duhul! Pierzând duhul dragostei, crezându-vă superiori și atotștiutori în înțelegerea canoanelor și a dogmelor, pierdeți și înțelegerea și cădeți în duhul judecării aproapelui. Mai bine este să tăceți în asemenea privințe. Mai ales că aveți multe lucruri bune de spus sau de transmis pe alte teme de actualitate (anti-vaccinuri, de pildă). Nu le putem ști și simți duhovnicește pe toate. Sa mai învățăm și de la alții, că așa au făcut și Sfinții Părinți! Mai ales Sfinții Trei Ierarhi, pe care se reazemă fiecare liturghie. De la ei să învățăm!
Cine denigreaza? Dati raspunsuri clare daca le aveti. Se cerea o lamurire, o corectare, nu etichetari si duh superior…. Cercetam sau nu? Comunicam sau nu? Cu bun simt poti pune orice intrebare atunci cand cauti adevarul. Nu credeti? In aceste timpuri trebuie sa cercetam toate aspectele, sa cerem raspunsuri de la preoti, daca ne framanta ceva. E firesc.Fara sa ispitim si fara atac la persoana!