Sfantul Ignatie Briancianinov: “Nu avem de unde aştepta reînvierea Creştinismului”

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Baricadistii ne spun ca prin revolutie vom invinge noua ordine mondiala. Am scris despre ei la:

Ultima revolutie: NOUA ORDINE MONDIALA reala impotriva falsei “Noi Ordini Mondiale”

Iar unii ortodocsi ne spun ca va veni un imparat bun care va invinge noua ordine mondiala si va instaura o lume ortodoxa peste intreg Pamantul. Ar fi vorba despre un imparat om, nu despre Iisus Hristos si Parusia.

Pentru acestia, iată un cuvînt al Cuviosului Ierarh Averchie Tauşev:

 

„Încă în veacul al 19-lea, Sfîntul Episcop Ignatie Briancianinov ne atrăgea luarea aminte, zicînd că «lucrarea credinţei pravoslavnice poate fi recunoscută ca apropiindu-se de sfîrşitul hotărîtor». […] Nu avem de unde aştepta reînvierea Creştinismului. Vasele Sfîntului Duh au secat pentru totdeauna pretutindeni, chiar şi în mănăstiri, aceste tezaure de evlavie şi daruri harice. Or, substanţa Duhului dumnezeiesc poate fi înnoită numai prin uneltele Sale. Îndelungata şi milostiva răbdare a Domnului îngăduie să se prelungească şi să fie amînat deznodămîntul de pe urmă pentru cei rămaşi care se vor mîntui. Între timp, cei ce putrezesc sau au putrezit vor atinge deplina putreziciune. Cei ce vor să se mîntuiască trebuie să înţeleagă bine acest lucru şi să folosească timpul dat spre mîntuire, căci timpul scurt este, iar trecerea în veşnicie este aproape pentru fiecare din noi.”

 

12 thoughts on “Sfantul Ignatie Briancianinov: “Nu avem de unde aştepta reînvierea Creştinismului””

    1. Stii ce e o batjocura? Daca incepi sa vorbesti despre Dumnezeu, orice tfl-ist, si nu numai, o sa iti povesteasca despre preoti care fac si dreg desi nu il taraste nimeni cu forta la biserica si popa poate sa ceara, nu sa ii bage mana in buzunar. Dar nu se revolta fierea in el daca voteaza persoane cu condamnari penale care impun legi prin care statul (condus de ei), bancile si alte entitati il usureaza de trei sferturi din banii pe care ii castiga ( calculeaza dupa ce iti platesti impozitele cat reprezinta TVA-ul si accizele la mancare, haine si alte chestii indispensabile ) , care il vaccineaza cu forta ca ii doare de sanatatea lui ( dar nu iau masuri ca sa nu manance substante cancerigene, sa aiba ingrijirea corespunzatoare daca ajunge in spital, etc.), oameni care au facut facultatea in regim home schooling si doctoratul la fara frecventa, castiga sume pe care el nici macar nu le viseaza si isi duc banii prin paradisuri fiscale. Sangereaza inimioara de tfl-ist ca unii merg la biserica in loc de club si isi fac cruce in loc sa dea paharul pe gat. Ce ar fi ca in loc sa te arda grija de ortodoxie te-ai gandi la tine si ne-ai lasa in pace?

  1. Adresez tuturor o întrebare.

    Știți că, după adunătura din Creta, mulți antiecumeniști spuneau că așteaptă ba reacția BOR, ba nu știu ce sinod, ba aia, ba cealaltă, după care vor reacționa. Că așteaptă ceva timp, că le dau ierarhilor și preoților timp să analizeze situația și să se delimiteze de erezie, dar negreșit vor reacționa dacă ortodoxia nu va fi mărturisită și linia dogmatică cretană va persista.

    Întrebarea mea este: Cunoașteți persoane care, deși erau în temă cu apostazia din Creta, au hotărât să rămână în ascultare/așteptare alături de ierarhi și preoți eretici/părtași la erezie? Dintre aceste persoane, știți pe unele care, după ce au fost părtașe la erezie o perioadă de peste câteva luni, au decis să se rupă de ierahii eretici și de preoții care-i pomenesc?
    Există astfel de cazuri?
    Sau neliniștea bună pe care unii au avut-o după sinodul apostat s-a estompat, iar înfruptarea din erezie nu mai produce spasme și disconfort, cu toate că acțiunile la care s-au pretat prelații și acoliții lor (prigonirea monahilor și a preoților dreptslăvitori, asalturi în stil mafiot asupra bisericilor etc.) nu par inspirate de Duhul Sfânt?

    1. ” Cunoașteți persoane care, deși erau în temă cu apostazia din Creta, au hotărât să rămână în ascultare/așteptare alături de ierarhi și preoți eretici/părtași la erezie? Dintre aceste persoane, știți pe unele care, după ce au fost părtașe la erezie o perioadă de peste câteva luni, au decis să se rupă de ierahii eretici și de preoții care-i pomenesc?
      Există astfel de cazuri? ”

      …..da…cunosc un parinte care s-a dezis de erezie…dar nu imediat…ci o vreme a stat si a cugetat….apoi si-a anuntat ierarhul ca nu-l mai pomeneste…si in consecinta a fost caterisit…pe nedrept…nu am sa ii dau numele…ti-am raspuns doar la intrebare

      si e regretabil ca din cati preoti cunosteam doar unul a facut ce trebuia

      1. Mulțumesc pentru răspuns, știu și eu cazul recent al părintelui de la Trei Ierahi, Dincolo de faptul că prea puțini dintre preoții care afirmau sus și tare că mai așteaptă puțin și pornesc la luptă au fost învăluiți într-o tăcere de mormânt, întrebarea mea se referea mai ales la mireni. Să zicem că preoții s-au temut că-și pierd serviciile și că vor muri de foame, dar mirenii de ce s-au temut? Să nu facă nici un efort sau cheltuială suplimentară pentru Dumnezeu?

    2. În afară de pierderea parohiilor, deci pierderea sursei de venit deloc neglijabile, mai ales la parohiile de la orașe, mai intervine și pierderea statutului social. Preotul este centrul unei comunități, este o persoană prețuită, iubită, ascultată și respectată necondiționat, datorită hainei pe care o poartă. De asemenea, prin credincioși, preotul primește ajutor imediat și gratuit pentru orice problemă pe care ar putea-o avea, în orice domeniu: administrativ, al legii, medical, etc. Soțiile preoților primesc ajutor în gospodărie de a enoriașe, etc. Așadar un preot se bucură de niște avantaje pe care alți oameni obișnuiți nu le au. Cum se poate renunța cu ușurință la toate acestea, obiectiv vorbind? Iar credincioșii nu-i trag de mânecă pe preoți, pentru că în majoritatea cazurilor nu știu ce se întâmplă, și care este adevărata semnificație a celor petrecute în Creta, informații pe care de fapt ar fi trebuit să le primească la prima mână tocmai de la preot, și nu să înceapă o investigație pe cont propriu asupra documentelor semnate în Creta, pentru a-și da seama ce se întîmplă.

      1. Raluca

        Da, știu că preoții au toate avantajele enumerate de tine și că unora hirotonia le oferă o viață prea bună pentru a renunța ușor la ea. La fel, înțeleg situația mirenilor care nu știu că în Creta Biserica a fost trădată de ierarhi și că, prin hotărârile adoptate, se impune o credință antihristică.
        Întrebarea mea se referea la mirenii care știu ce înseamnă Creta, s-au informat pe cont propriu sau au fost informați de către alții, au citit ce spun Sfinții Părinți despre însemnătatea pomenirii unui ierarh eretic și despre părtășia la erezie, dar stau complici în erezie.
        La ei mă refeream, despre unii ca aceștia întrebam dacă alții cunosc cazuri de rupere de erezie după câteva luni de coabitare cu ea. Și, după răspunsurile pe care (nu) le-am primit, se pare că nici alții nu cunosc și că ele, dacă sunt, sunt rarisime. Astfel, se vădește câtă dreptate au Sfinții Părinți, care ne spun clar că erezia e o molimă care se transmite foarte repede, motiv pentru care trebuie să fugim de erezii și de eretici ca de șarpe, fără așteptări, „o sută de pași” sau strategii.
        Dacă vrem să ne mântuim, să luăm aminte și să nu ne jucăm cu erezia, crezându-ne mai tari decât ea! Bine ne-ar fi să pricepem că, prin Sfinții Părinți, ne vorbește Duhul Sfânt, Duhul Adevărului!

    1. Eu nu cred în nici un fel de deșteptare care nu e însoțită de fapte concrete, adică de ruperea de erezie. Unii pricep despre ce e vorba cu Creta, dar nu iau măsuri pentru că nu vor să-și asume nici o pierdere: bani, timp, confort, prieteni etc., preferând SĂ SE MINTĂ că nu o să-i lase Dumnezeu să se piardă.
      Iar câți „se deșteptă” oare nu se vede cu ochiul liber?

  2. Cred că problema se poate pune și altfel, adică dintre cei care s-au rupt de erezie să nu cadă unii în viitor din alte pricini, și să se subțieze turma, pentru că prigoana va avea multiple aspecte. Adică ruperea de erezie, care pentru mireni nu a implicat până acum mari sacrificii, nu este o garanție că nu s-ar putea cădea din alte motive, cum ar fi de exemplu acceptarea unui document unic biometric, sau altele asemenea.

  3. Articolul contine din titlu o minciuna:nu Sf. Ignatie a spus cuvintele acelea ci ierarhul Averchie Tausev.Nu stiu cum va lasati manipulati atat de usor.Iar sursa citatului lipseste,ceea ce inseamna ca se vrea eludarea contextului.Sunteti jalnici…

  4. Ca si crestini ortodoxi suntem jalnic la capitol teorie si practica . Adevaratii ortodoxi nu pierd timpul pe net cum il pierd si eu . Un adevarat ortodox se spovedeste de cel putin4 ori pe ani si impartaseste cind i se da voie dce preot . Un ortodox nu judeca chiar daca sunt probleme la ierarhii sau preotii bisericii ca altfel cadem in mindrie si in tot ce este mai rau . Eu nu m-am nai spovedit de vreo 3 ani , gresit , dar eu voi plati . Sfintii Parinti ne spun de vremurile de necredinta din ziua de astazi . Dar pe cine ii intereseaza , doar ca babele la colt clevetim ba pe preot ba pe ierarh ba pe vecinu de linga noi , asa niciodata nu ne va iubi Hristos si nici nu va fi niciodata aproape de noi . Important ca erezia isi face aparitia in biserica noastra ortodoxa este pe aproape si nici nu stim ca in momentul cind cineva accepta erezia nu mai exista mintuire ? Ce zici crestine ? Hai sa vedem ce spun Sfintii Parinti in Canoanele Dogmatice , caci fara respectarea Sfintelor Canoane ale Sfintilor Parinti nu exista mintuire , ma refer doar la ortodoxi . Si totus crestine unica posibilitate de a comunica cu Hristos este rugaciunea si postul . Ne interesam de altii , dar sufletul nostru nu-l curatam de pacate prin spovedanie si uite asa murim sa ne chinuim in focul iadului .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X