X

MINCIUNA cu care cretanii l-au PĂCĂLIT pe părintele IRINEU Curtescu: „Noi nu am vrut să semnăm, dar ne-a forțat patr. Bartolomeu”

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

urmăriți la min. 2h:18min

NOTĂ OrtodoxINFO

Mare păcat de acest părinte, care spune multor lucruri pe nume și le zice bine contra vaccinurilor, homosexualilor, căsătoriilor mixte, chiar și a ecumenismului, dându-i anatema pe ecumeniști. Degeaba însă dacă îi mai crede pe acești ierarhi trădători, care nu vor ca astfel de voci cu impact să spună adevărul. Le este frică că s-ar întoarce multă lume împotriva lor, căci din acest motiv au așteptat trecerea la Domnul a unor stâlpi ai Ortodoxiei, precum Părintele Justin Pârvu, Părintele Arsenie Papacioc, Părintele Adrian Făgețeanu.

Să meargă cineva la părintele Irineu Curtescu, și să-i spună că toți ierarhii spun că în Creta s-a mărturisit Ortodoxie și că nu recunosc că a fost un sinod tâlhăresc care a legiferat ecumenismul și căsătoriile mixte, ci dimpotrivă îl consideră valid, numindu-l în continuare „Mare și Sfânt”. Bunul Dumnezeu să-l lumineze pe părintele Irineu. Să-l pomenim în rugăciunile noastre.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

41 comentarii

  1. ,,Cretanii sunt pururea mincinosi, fiare rele, pantece lenese…Ei marturisesc ca Il cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele lor Il tagaduiesc, uraciosi fiind, nesupusi si la orice lucru bun – netrbnici” (Tit 1, 12 si 16). Doamne, cum se potrivesc lucrurile!

      1. Nu este deloc batran. Are maxim 64 de ani si este f bine informat. In niciun caz nu se poate pune problema de … pacalit. Nicidecum. Sa nu uitam nici faptul ca fiind fost prodromit stie foarte multe dintre framantarile lor pe tema sinodului, inclusiv despre plecarile din obstea Prodromului samd.

        El spune ce spune si isi asuma asta in fata lui Dumnezeu. Restul sunt povesti.

        PS – sa nu uitam ca ierarhul locului, PS Irineu, a afirmat cu cca un an in urma ca este blasfemie sa spui ceva rau despre sinodul cretan (stiu ca cei de la Cuvantul Ortodox au avut un articol bun pe tema asta dar nu mai stau sa caut acum). Pr Irineu Curtescu este in relatii nu tocmai cordiale cu ierarhul sau si probabil ca a preferat sa o scalde pe tema sinodului. Daca ar fi spus adevarul l-ar fi zburat probabil de la Ponor. Asa ca nu este vorba de pacalit, inocenta, batranete sau alte scuze ci mai degraba de … strategie asa dupa cum cred ca s-a intamplat in cazul majoritatii parintilor care au inteles despre ce este vorba dar au preferat o astfel de atitudine (ex. pr Amfilohie de la Diaconesti, pr Mihai Valica etc etc).

        1. strategie cu minciuni? de ce propaga in mintile oamenilor ce-i baga in cap pseudo-ierarhii? cu o teorie la fel de mincinoasa venea si p Amfilohie, ca ne pierdem țara… sunt niste mamaligi.. Părintele Justin nu ar fi facut asa ceva

          1. Redactor,

            Cu siguranta ca pr Justin nu ar fi facut asa ceva dar nu inteleg nedumerirea. Daca ei ii spun strategie … asa o fi.

            Pana la urma titlul articolului este cel care induce in eroare spunand ca a fost pacalit. Am comentat ca sa arat ca nici vorba de asa ceva.

            Acum vad ca vorbiti deja de propaganda mincinoasa „de ce propaga in mintile oamenilor ce-i baga in cap pseudo-ierarhii” ceea ce este cu totul altceva decat „pacaleala” de care sufera dupa cum ziceati in titlu.

            Fiecare va da socoteala inaintea Domnului.

            Sanatate si mantuire tuturor.

            PS – Ati face bine sa incetati razboaiele fraticide iar atunci cand apar puncte de vedere de valoare sa le preluati (nu incurajez totusi modelul Sinodul talharesc care prelua fara citare articole la care niste oameni se spetisera la traduceri). Nimeni nu este perfect. Darurile Domnului sunt impartite iar daca cineva a facut ceva bun, merita recunostinta.

            Articolul http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/ips-hierotheos-vlachos-acuza-lipsa-de-consecventa-a-promotorilor-terminologiei-biserici-exterodoxe/ este DE EXCEPTIE pentru ca pe principiul biblic „pomul dupa roade se cunoaste” IPS Ierotheos arata erezia sinodului cretan prin faptul ca semnatarii au in vedere sensul ecumenist al documentelor si nicidecum cel ortodox. Aceasta da dreptate practic celor care au contestat echivocul documentelor si-i contrazice flagrant pe cei care au cautat indreptatire printr-o interpretare ortodoxa la limita.

            De IPS Ierotheos fac ascultare cei de la Diaconesti si nu numai. Asa ca lucrurile sunt putin mai nuantate si nu se poate vorbi de renuntarea la lupta deci, implicit, de o … strategie. Vedem ca framantarile care sunt si acum intre „nepomenitori” au rolul de a limpezi situatia. Dumnezeu lucreaza prin toti si sa nadajduim ca va randui o iesire pentru turma cea mica a Sa.

        2. Domnule Stan ați spus că „IPS Ierotheos arată erezia sinodului cretan”, dar în același timp el slujește împreună cu semnatari ai sinodului cretan. Nu vi se pare că este o contradicție aici, adică una spune și alta face? Slujind împreună cu semnatari ai sinodului cretan, nu-i legitimează pe aceștia?
          Ați spus și că:”De IPS Ierotheos fac ascultare cei de la Diaconești și nu numai. Așa că lucrurile sunt puțin mai nuanțate și nu se poate vorbi de renunțarea la luptă deci, implicit, de o … strategie”. Așadar cei de la Diaconești (și nu numai!)fac ascultare de IPS Ierotheos? În ce constă ascultarea asta, dacă puteți să dezvoltați. Și la ce vă referiți în mod concret când spuneți că lucrurile sunt mai nuanțate? Care sunt nuanțele?
          Mulțumesc.

          1. Draga Raluca,

            Daca ai rabdare sa citesti articolul din link-ul indicat o sa intelegi modul in care IPS Ierotheos s-a raportat la controversata expresie „biserici” din doc 6 cretan. Cu toate ca nu l-a semnat acolo exista o portita de interpretare ortodoxa a formularii din doc final. Cu toate acestea acum, la peste 1 an de la acel sinod, se observa ca in practica nu se foloseste expresia din documentele semnate ci expresia eretica de care au fost acuzati chiar de la inceput semnatarii. Aceasta este o dovada in plus a cugetarii eretice pe care o au, din pacate, majoritatea participantilor si sustinatorii lor.

            Pozitia IPS Ierotheos a fost intotdeauna limpede. Le-a analizat in detaliu si pe cele bune si pe cele mai putin bune. Pana acum a dovedit rabdare si echilibru. Trebuie sa recunoastem ca a avut o abordare duhovniceasca prin care nu a provocat cu nimic. Ba chiar s-a facut ca nu intelege partea intunecata a lucrurilor care era scoasa in evidenta cu obstinatie de oponentii vocali ai pseudo-sinodului (acestia, in graba lor, nu au avut ragazul necesar asezarii pe o linie duhovniceasca limpede ceea ce a dat nastere, din pacate, la unele divergente si, implicit, la discreditarea intregii miscari de opozitie).

            Ceea ce a facut IPS Ierotheos este profund duhovnicesc. Nu a tacut nicio clipa si mereu a asezat cate o caramida prin care si-a argumentat solid si fara de cusur pozitia. Este greu sa fac acum o enumerare a tuturor documentelor scrise de el (poate ca nici nu s-au tradus toate in romana) dar de departe s-a remarcat modul in care a prezentat cu detalii desfasurarea lucrarilor intalnirii cretane (de aici am inteles si noi romanii ca pozitia reprezentantilor BOR vis-a-vis de expresia „biserici” a fost cea mai potrivita dar ca a doua zi dimineata si-au retras-o fara nicio justificare ceea ce inseamna ca noaptea n-a fost un sfetnic bun pentru ei si ca, foarte probabil, sunt santajabili), un alt document important este studiul prin care demoleaza pluralul „biserici” si, fara indoiala, aceasta analiza recenta prin care arata ca de fapt interpretarea ortodoxa a expresiei „biserici” nu este pusa in practica pentru ca acestui plural nu i se asociaza si adjectivul „eterodoxe”.

            Este evident ca problemele Bisericii nu pot fi disputate de noi pe bloguri ci se cere clarificarea lor in cadrul unui sinod ortodox valid, daca va randui Domnul. In aceste conditii ceea ce se poate spune clar despre IPS Ierotheos este ca n-a semnat in Creta si ca mai departe a luptat constant pentru clarificarea situatiei elaborand intre timp o serie de documente care intaresc pas cu pas pozitia ortodoxa fata de sinod. Da, nu a intrerupt comuniunea cu ceilalti ierarhi semnatari dar sa nu uitam ca niciun ierarh nu a facut aceasta pana in prezent. Cred ca ar fi vorba de o legitimare a lor daca ar tacea sau, si mai rau, daca ar insista pentru a sustine acel firicel subtire de ortodoxie care poate fi invocat la limita printre echivocurile documentelor cretane insa el este vocal si, dupa acum am aratat mai sus, de o mare acrivie duhovniceasca care mai degraba demoleaza fara drept de apel tot ce s-a semnat acolo.

            Nu este asadar de mirare ca unii parinti din Romania (si l-am mentionat deja pe pr Amfilohie) se adapa de la acest izvor curat de cugetare ortodoxa incercand sa fie in rand cu acesta. Nu este vorba asadar de o ascultare la modul canonic ci de a urma o cale a unui om care dovedeste verticalitate si intelepciune duhovniceasca.

            Vedem asadar ca lupta se duce nu numai de catre cei care au declarat public intreruperea pomenirii ci si de multi altii care, desi n-au facut acest pas, sunt departe de a fi pasivi si de a accepta vreo forma de ecumenism.

            Sa avem nadejde ca Domnul va randui astfel incat cei care vor dori sa-L urmeze vor avea o solutie foarte clara pentru ca Biserica va ramane in picioare pana la sfarsitul veacurilor. Asta inseamna ca vor fi si episcopi dreptcredinciosi chiar daca acum nu exista nici macar unul care sa se fi delimitat complet de cei care cocheteaza cu erezia.

        3. Mulțumesc pentru răspuns,
          Nu mă îndoiesc de faptul că ÎPS Ierotheos Vlachos este un om care dovedește verticalitate și înțelepciune duhovnicească, și că este vocal și de o mare acrivie duhovnicească, așa cum ați afirmat. Da, ÎPS Ierotheos Vlachos nu este pasiv, și semnalează erorile grave pe care le conțin documentele semnate în Creta. Dar întreb totuși, cum să înțeleagă un om simplu, care încearcă să se delimiteze de ereziile cretane, faptul că ÎPS Ierotheos Vlachos slujește cu ierarhi care au semnat în Creta, deoarece acest lucru nu poate avea decât o singură semnificație, și aceea că este alături de cei care au semnat acolo. Așadar pe de-o parte unii ierarhi, în Creta, au contestat documentele sinodului, dar până la urmă le-au semnat, iar pe de altă parte ÎPS Ierotheos Vlachos combate cu argumente serioase documentele cretane, dar slujește împreună cu ierarhii semnatari în Creta. Eu din dilema asta nu pot să ies.

          1. Delimitarea de erezia ecumenismului va insemna schisma. Din pacate nu se va putea face altfel (ex. ecumenistii sa inteleaga greseala si sa se pocaiasca). Va ramane o turma mica a traditionalistilor / talibanilor cum vrei sa le spui si … restul lumii apostate. Responsabilitatea unui astfel de demers este IMENSA si implica fara discutie mantuirea a milioane de suflete. Cred ca pasii pe care-i face acum IPS Ierotheos dar si cei care nu pomenesc (in special cei din Grecia – vezi studiul pr Sava si nu numai) sunt esentiali pentru clarificarea situatiei (dupa cum vezi nu-i chiar asa usor sa desparti adevarul de minciuna pt ca vrajmasul a facut o tesatura foarte perfida si inselarea este atat de complexa incat este foarte greu de clarificat – ca in cazul unui chirurg in fata unor metastaze generalizate – cum sa gaseasca toate urmele de cancer si sa le curete?). Probabil ca impartasirea din acelasi potir va fi declansatorul separarii dupa cum prorocea pr Justin Parvu.

            Intreruperea pomenirii este extrem de riscanta pentru ca apar foarte multe ispite. Sf Vasile cel Mare vorbeste despre asta si recomanda sa nu fie intrerupta decat atunci cand nu se poate altfel. Un pas spre nepomenire facut de catre un ierarh arunca in aer Biserica. Greu sa-ti asumi asa ceva pana nu ai un esafodaj beton pe care sa te sprijini. Iar IPS Ierotheos dar si parintii greci asta fac: construiesc. Muncesc pentru limpezirea lucrurilor pe cat este posibil omeneste vorbind pentru ca atunci cand va randui Domnul momentul potrivit se va face o curatare generala a Bisericii, ca un fel de botez prin care Biserica va lepada toate necuratiile.

            In final, prin mijlocirea Sf Duh, toate vor fi mai limpezi decat cristalul dar pana atunci este necesara aceasta perioada de asezare, de clarificare in care harul lucreaza in toata Biserica chiar daca unii sunt nevrednici.

            Sigur ca este bine sa te delimitezi de erezie dar pentru asta trebuie sa ai in spate un duhovnic puternic care te poate duce pentru ca nu este usor sa pornesti de acum pe calea anevoioasa a marturisirii. Parintele Iulian Prodromitul a dat binecuvantare celor tari sa nu participe la slujbele „pomenitoriilor” dar aceia au spate duhovnicesc puternic si cu siguranta vor primi mari cununi de la Domnul daca vor muri ortodocsi. Se spovedesc, se impartasesc des la slujbe facute de cei care nu pomenesc samd. In acelasi timp a dat binecuvantare si pentru a merge la slujbe unde se pomeneste atunci cand nu ai unde merge.

            Exista o dreapta socoteala in toate pentru ca fiecare om poate duce sarcina sa (pentru majoritatea este aproape imposibil sa stea departe de slujbele Bisericii dar sa si sporeasca duhoviceste in acelasi timp).

            Repet. Domnul va randui astfel incat cei care vor dori sa-L urmeze nu vor ramane nemangaiati. Din pacate insa in realitate vor ramane putini. Or fi la modul declarativ insa atunci cand se ajunge la punctul de a fi nevoie de cea mai mica jertfa vor/vom da inapoi pentru ca deja a patruns un duh protestant in care asociem binele exterior cu apropierea de Dumnezeu. Ori situatia este exact … invers.

            Mila Domnului cu noi.

          2. „Delimitarea de erezia ecumenismului va insemna schisma.” – asta e o mare ABERAȚIE!!! Ecumenismul inseamna SCHISMA, nu delimitarea de ecumenism!!! Te auzi ce zici? Ingradirea de eretici inseamna pazirea Bisericii de schisma! Asta zice clar canonul 15 I-II Constantinopol! Din ce zici reiese ca daca te delimitezi de ecumenism inseamna ca te rupi de Biserica, ca te duci la nush ce grupare stilista, schismatica etc. Cei care pastreaza credinta nealterata constituie Biserica, chiar de-ar fi 10 oameni sau chiar UNUL (vezi P Arsenie Papacioc)! Bai frate, mai lasati frica asta de mamaligari! Ce le tot suflati in bors unor ierarhi tradatori? Asta face Amfilohie, asta face p Irineu si altii. Terminati-o cu amagirea asta de la diavol, ca va fi sinod, ba chiar si cu arhierei… NU VA FI, ca nu meritam! Iar cuvintele Părintelui Justin raman mereu valabile: in prigoana s-a nascut Biserica, in prigoana, in catacombe se va afla si la sfarsitul veacurilor. Trebuie sa fim turma de oi cuvantatoare, sa nu acceptam sa ne duca pastorul in prapastie, sa ne oprim la timp, ramanand in Biserica! Daca este posibil sa-l tragem si pe pastor dupa noi, dar nu ramanand legat de el si ascultand fluierul sau ce intoneaza erezii. In fine: dupa mai bine de un an de la Creta, majoritatea pomenitorilor au pastrat pomenirea din FRICA, dar nu frica cea buna, de Dumnezeu, ci de vremelnicul arhiereu… Ar trebui sa fie bisericile goale la slujbele acestor tradatori sau ideal sa fie pline, dar toti sa le strige: NEVREDNIC!

            PS: Se vede ca ingaduinta fata de eretici, naste in mintea și inima ta astfel de enunturi halucinante ca cel de mai sus. Iata pericolul real, de contaminare cu erezia ecumenista, daca mergem la pomenitori, mai ales la cei care incearca sa-i disculpe pe ierarhi de orice greseala, ca sa nu mai zic de cei care fac propaganda fatisa ecumenismului si pseudo-sinodului din Creta.

        4. „Delimitarea de erezia ecumenismului va însemna schisma.” Schisma s-a produs deja prin acceptarea ereziei ecumeniste.
          „Probabil că împărtășirea din același potir va fi declanșatorul separării, după cum prorocea pr. Justin Parvu.” Mi-e să nu fie prea târziu ca să se mai poată face ceva atunci când se va ajunge la potirul comun, atât după cum se precipită lucrurile din partea ecumenistă, cât și după cum se tărăgănează clarificarea situației sub diferite pretexte meșteșugite și bine ticluite, din partea anti-ecumenistă.
          „Întreruperea pomenirii este extrem de riscantă, pentru că apar foarte multe ispite.” Păi cum e mai bine, să fie pomeniți în continuare ierarhii cretani, încurajîndu-i și dîndu-le astfel impresia că totul e bine, și că de fapt nu s-a schimbat nimic, sau să nu mai fie pomeniți și astfel să existe și din partea lor neliniștea cea bună, cu toate ispitele care inevitabil apar? Care rău e mai mic?
          Spuneți că Pr. Iulian Prodromitul „a dat binecuvântare și pentru a merge la slujbe unde se pomenește, atunci când nu ai unde merge.” Adică să înțeleg că a spus că poți să mergi și la pomenitori și la nepomenitori, și colo și dincolo, așa, amestecat?!? Spuneți că trebuie „sa ai în spate un duhovnic puternic care te poate duce”, în situația în care te hotărăști să nu mai mergi la pomenitori. Cu alte cuvinte este mai sigur, mai puțin periculos să rămâi la pomenitori. Iar dacă vrei să mergi la nepomenitori trebuie să ai neapărat un duhovnic puternic. Și dacă nu-l găsești, pentru că nu prea mai sunt de găsit, ce faci, rămâi la pomenitori? Dar și pentru această situație, unde găsești un duhovnic puternic, pentru că duhovnicul la care te duci este tot pomeitor! Cred că ne învârtim în cerc încercâd să facem piruete, și câutând argumente care să susțină varianta care ni se pare nouă mai convenabilă.

          1. Nu este vorba de piruete ci de faptul ca nu exista solutii magice, universal valabile. Ceea ce poate fi mantuitor pentru cineva puternic (ex. sa nu mearga la slujbele pomenitorilor) poate fi pierzator pentru altul mai slab.

            Parintele Iulian a sustinut din prima clipa ca sinodul a fost eretic si nu s-a dezis niciodata de cele afirmate insa binecuvantarile date au fost in acord cu nivelul duhovnicesc al fiecaruia si situatia concreta de la fata locului. Chiar sf sa s-a impartasit de la pomenitori. De exemplu, ce sa spuna unui ucenic de langa Vatopedi unde toata lumea pomeneste? Daca ar fi singur ar fi de luat in considerare asumarea unei cai mucenicesti dar ce sa faca daca de el mai depind multi altii care ar ramane ca oile fara pastor?

            Trebuie sa intelegem ca acum este o perioada de asezare, de limpezire. Da, harul este prezent in Biserica si acolo unde se pomeneste iar lupta pentru adevar este dusa atat de oameni care pomenesc cat si de altii care nu pomenesc. Simplu. Gandirea binara, in alb/negru, este specifica masinilor. Dumnezeu este mai mult de atat si nu se circumscrie mintilor inguste care fac judecati conform unei logici omenesti cazute (mi-e teama ca sunt destui cei care analizeaza dupa capul lor si decid sa se considere „nepomenitori” cu toate ca duhovniceste nu pot duce aceasta marturisire iar lipsa de unitate din sanul lor este cea mai buna dovada).

            Dumnezeu o sa-i intareasca pe alesii Lui ca sa arate tuturor calea cea buna in urma unei intalniri sobornicesti. Iar printre acestia vor fi si ierarhi. Pana atunci insa rabdare si rugaciune.

        5. Dumneavoastră nu credeți că cei care continuă să fie pomenitori (din varii motive), deși știu bine care este situația, se află într-un pericol mai mare, sau cel puțin la fel de mare ca și cei care hotărăsc să fie nepomenitori, nu din părere de sine și/sau hipercorectitudine, ci din convingere sinceră? De ce se consideră mereu că nepomenitorii se află în mare pericol, în timp ce pomenitorii, care se află de fapt în greșeală, sunt la adăpost și în siguranță? Pot aceste stări atât de divergente să fie corecte în același timp?
          Nu credeți că nivelul duhovnicesc al credincioșilor este grav afectat de lentoarea cu care clericii iau atitudine, pentru ca această situație de tranziție, de lămurire a oamenilor, să nu țină până vine apocalipsa peste noi?
          Eu mă opresc aici cu comentariile. Mulțumesc pentru răspunsuri. Dumnezeu să ne ajute!

          1. Se pare că, din punctul de vedere al unora, a aplica învățătura UNITARĂ a Sfinților Părinți de a fugi de episcopul eretic ca de șarpe înseamnă a face schismă, a ne lua după capul nostru și a ne expune la mari riscuri duhovnicești, în timp ce a ne face părtași la erezia cea mai vădită și a aștepta liniștiți potirul comun al antihristului înseamnă a fi în siguranță….
            În IAD!

          2. Probabil că Sfinții Părinți, cu toate că unii erau considerați mari teologi, nu au reușit să atingă înălțimea și complexitatea cugetării păstorilor actuali (care ne recomandă strategii) și ne-au învățat simplu (și prost?) să fugim de erezie și de episcopul eretic ca de șarpe.
            Bine că au apărut învățători potriviți pentru noi, iubitorii de alegeri… și de confort!

  2. Nu are legătură cu subiectului, iată ce aflam, la campionatul mondial din vara care se va desfășura în Rusia, mingiile cu care se va juca vor avea cruci pe ele, sa speram că Chiril va sesiza acest lucru

    1. nu te mai amagii…deja se da cu picorul la greu in mingi cu crucea pe ele…chiar de ziua Sf Cruci…pe 14 septembrie…

      echipa oierului ” crestin” Becali dadea la greu cu piciorul in Sf Cruce de pe minge…si cand il auzi pe Becali ca se pretinde crestin dar nu poate vedea ca oamenii lui lovesc crucea…

      ce bucurie diabolica or fi avut jidanii de la UEFA cand or fi vazut crestinii lovind crucea

      Vezi aici imagini clare cu mingea:

      https://www.youtube.com/watch?v=qrzabWf5-9Y

  3. Biserica adevarata a început in catacombe pe vremea imperiului roman și tot in catacombe va sfârși pe vremea imperiului lui antihrist ; spre asta ne îndreptam cu pași rapizi părerea mea un mare păcătos

  4. Pr Arenie Papacioc zice ca ce ne facem noi fara dracu ca el ne arata cine suntem prin faptul ca prin ispitire ne vedem cum suntem cedand sau nu sugestie lui pacatoase.

  5. Plecasem dar m-am intors:
    E cu cativa ani mai mare (nu zic, mai batran…) si nu se incadeaza la „ascultare orbeasca”:
    Ori asculti si nu comentezi, nu arunci raspunderea in alta parte… – spui „MI-A SPUS DUHOVNICUL SI ASA CRED CA ESTE BINE” sau te faci ca asculti si spui „M-A OBLIGAT”, intelegand ca nu a vrut, nu a fost de acord…
    Nu iti muta nimeni mana cu pixul pe hartie, sa n-o „dam” in teatralism…
    Nu te lepezi – asculti de ierarh sau duhbovnic PANA LA EREZIE!
    … ca o intelegi, o stii, o vezi!!!!
    Nu e frumos ce spun acum dar este o rusine pentru un om cu experienta, pricepere, cunoastere… sa ne arate ca a procedat orbeste impotriva sensului pe care si l-a dat vietii, accederea spre mantuire dar si pastorirea altora pe CALEA CEA DREAPTA.
    Ca sa fiu „lumesc”: – nu „tine” Batrane!
    Iertare – imi face rau sa aflu de atat lepadare mascata, ca gunoiul sub pres; nu asta asteptam de la preoti, calugari, teologi.. sa ne spuna si sa ne arata um se „cade” frumos, aica „politic” ci sa ne invete cum sa ne pregatim sa stam [cat mai] drepti la infricosatoarea judecata.
    Rusine!
    Ani de post in pustie sa faca toti acesti rau-voitori, ne-folositor truditori…!

  6. E foarte bine ca i-au marturisit asta pr. Irineu si e foarte bine ca pr. Irineu a spus asta public. Nu stiu cum i-a fortat patr. Bartolomeu si cum poate sa faca parte argumentul fortei (contrar liberului arbitru) dintr-un sinod pretins ortodox. Nu stiu nici cum unii au fost ceva mai tari si n-au vrut sa semneze.
    Cert este ca in momentul de fata nu se mai afla in Creta, ciin Romania, deci pot foarte bine sa declare public ca au fost fortati sa semneze si sa-si retraga semnaturile.

    1. Ionut,

      Asta cu fortarea sunt basme pentru copii. Fa-ti te rog timp si citeste Vietile Sfintilor.

      O sa vezi cati AU MUCENICIT pentru ca AU REFUZAT SA SE FACA CA JERTFESC. Aici vorbim de semnare iar mucenicia este mai degraba un eufemism. Despre ce vorbim?

      Da, omeneste le este frica de consecinte. A fi ierarh nu inseamna a fi si mucenic. Nu intra in fisa postului. Cu totii sunt oameni si au gresit la un moment dat. Un sistem satanic a inregistrat acesle greseli si i-a transformat in sclavi pe viata. Dar asta este posibil tocmai pentru ca nu au o atitudine duhovniceasca. Pe nimeni n-a omorat pana acum smerenia. Cred ca toti i-am ierta daca s-ar pocai de cele ce au gresit in trecut si s-ar angaja sa puna inceput bun (ex. lepadare de sodomie, de securism, de masonerie, de ecumenism si cate si mai cate or fi avand pe constiinta).

      Stiindu-se curati in fata lui Dumnezeu cred ca vor avea apoi puterea marturisirii credintei. Altfel ….

    1. Ce să mai zici și de faptul că a primit fonduri ieuropene pentru Mănăstirea Ponor? Și după ce a luat banii, a început să se plângă că au pus sateliții pe Mănăstire.
      Apoi, când l-am luat la întrebări despre sinodul tâlhăresc, m-a gonit.

  7. NU IL CUNOASTETI SI NICI NU ATI INTELES NIMIC!!!! PACAT ! NU SFINTIA SA ARE NEVOIE DE NOI CI NOI DE SFINTIA SA! PACAT CA NU ATI REUSIT SA IL CUNOASTETI!

  8. Parintele Irinau este vazator in duh..eu am fost odata sa-i cer un sfat, vis a vis de o casatorie. Nu i-am spus ca respectivul e catolic si italian , dar mi-a spus el…sa-mi gasesc un ortodox. Nu stiu ce s-a intamplat, dar e un suflet deosebit. Sa nu-l judecam inainte sa stim adevarul. E un om cu multe responsabilitati vine des in Bucuresti, unde are enoriasii pe care i-a avut cand era la Antim. Dumnezeu sa-i lumineze pe toti preotii sa spuna adevarul si sa-i urmeze pe cei care aveau coloana vertebrala :Parintele Fageteanu, Ilie Lacatusu, Arsenie Papacioc..toti care merita si pe care Dzeu i-a binecuvantat ca au spus adevarul.Doamne ajuta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button