Va mai amintiti de seful de gara care a oprit un tren NATO?

Author:
Foto: http://adevarul.ro/locale/craiova/olteanul-sef-gara-oprit-doua-trenul-nato-pielesti-i-a-scos-minti-americani-basescu-zis-personal-afara-n-am-cedat-1_5613f9abf5eaafab2c5e9d10/index.html

Un șef de gară avea să devină cunoscut, atât în țară, cât și peste hotare, după ce a oprit de două ori un tren NATO, ce transporta echipament militar.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

La Pielești, trupele NATO nu se așteptau la un control strict din partea împiegatului Florin Pătrăchioiu. În anul 1999, acesta stârnea un scandal monstru, deoarece a oprit în gara Pieleşti, atât la dus, cât şi la întors, trenul NATO, care nu avea actele în regulă. Garnitura transporta echipament militar.

În vârstă de 66 de ani, el a povestit că, la vremea respectivă, în timpul războiului din Iugoslavia, un tren NATO cu 20 de vagoane încărcate cu armament militar, se îndrepta spre o unitate militară din Craiova. Trenul a oprit în gara Pieleşti(jud. Dolj). Cum văzut că nu avea toate actele în regulă, Pătrăchioiu a decis, în calitate de şef de gară, să ţină transportul pe loc patru ore.

Fostul președinte Traian Băsescu, la vremea aceea ministru al Transporturilor a fost scos din sărite de gestul șefului de gară. Băsescu m-a ameninţat că, dacă nu dau drumul trenului încărcat cu armament militar, o să îmi pierd funcţia. Toată lumea a zis că sunt nebun, dar eu nu am cedat presiunilor. Trenul NATO nu a plecat din gara Pieleşti decât în momentul în care toate documentele au fost în regulă. Am văzut clar că transportul militar nu era vămuit. Patru ore a staţionat în gara Pieleşti, iar toată lumea era disperată. Mulţi au crezut că o să fiu omorât, dar mie nu mi-a fost frică de absolut nimic. Eu mi-am făcut datoria şi am respectat legea. Chiar dacă au trecut 16 ani de atunci, cu mâna pe inimă vă spun că nu îmi pare rău pentru cum am acţionat pe data de 3 iunie 1999. Nimeni nu ar fi avut curajul meu“, declara, în urmă cu ceva timp, Florin Pătrăchioiu.

După terminarea războiul din Iugoslavia, americanii au trecut prin aceeaşi gară. Și atunci au avut ghinion. Șeful de gară a oprit convoiul de vagoane două săptămâni, pentru același motiv: trenul nu avea documentele în regulă.  El i-a obligat pe americani să plătească taxe de transport în valoare de 20.000 de dolari și 37.100 de lei.

Le-am spus americanilor că trebuie să plătească taxe de transport de 20.000 de dolari şi 37.100 de lei. Au refuzat categoric, iar eu le-am spus clar: de aici nu plecaţi decât când sunteţi în regulă cu toate documentele. În anul 1999, preşedintele României era Emil Constantinescu, care a fost mai supărat decât Traian Băsescu că nu am lăsat, a doua oară, trenul NATO să plece din gara Pieleşti. Până nu au plătit toţi banii, nu le-am dat voie să plece. Au stat 14 zile în gară. Telefonul şefilor suna încontinuu, dar nimeni nu a avut ce să îmi facă. Nici măcar ameninţările cu moartea nu m-au speriat. Eu sunt un om puternic şi niciodată nu m-am dat bătut. Recunosc că mi-a fost frică, dar nu pentru mine, ci pentru familia mea. Nu ştiam ce o să se întâmple cu adevărat. A fost un act de curaj pentru care puteam plăti scump“, a mai spus  Pătrăchioiu.

După ancheta desfășurată, şefii lui au constatat că şi-a făcut treaba. Ba, mai mult, a fost recompensat cu trei salarii. „Traian Băsescu mi-a spus că o să vină personal la gara din Pieleşti pentru a mă da afară. Nu mai ştiu exact ziua în care a spus că o să sosească, dar l-am aşteptat până la ora 21.00. După trei zile, am aflat că o să fiu premiat pentru că mi-am făcut datoria. În anul 2003 m-am întâlnit cu Traian Băsescu, el era primarul Capitalei. M-am dus direct la el, iar când a aflat cine sunt a început să râdă. Mi-a spus verde în faţă următoarele cuvinte: «Ştii câte dureri de cap mi-ai dat? Am zis că eşti nebun de legat şi am vrut să te dau afară personal. Am aflat că ţi-ai făcut datoria, iar de oameni ca tine ţara are nevoie»“, a mai adăugat el, conform Adevărul.

Povestea lui Florin Pătrăchioiu a devenit subiectul filmului «California Dreamin’». În pelicula deja celebră au jucat Armand Assante și Răzvan Vasilescu, adesta din urmă având rolul împiegatului.

5 thoughts on “Va mai amintiti de seful de gara care a oprit un tren NATO?”

  1. Acesta este modelul omului angajat ,care isi face datoria .Asa ar trebui sa procedeze orice doctoras, in cazul vaccinarii fortate sau alt functionar al statului ,sa ia atitudine,atunci cand vede o abatere grava de la ceva normal si care poate face rau oamenilor si nu sa fie niste SLUGI DRESATE ,care nu pot spune decat: avem sefi…sunt legi…am copii …s.a replici idioate.

    1. Legea vaccinarii obligatorii incalca constitutia si drepturile omului. Curtea constitutionala tace pt ca legea e cu transport dinasta international cu mustata periuta cu tot.

  2. Dacă ar fi fost toții românii ca acest șef de gară, am fi fost departe. Nu am fi avut nevoie de UE, de NATO, de CMB sau de alte organizații globaliste.
    Dar în loc de coloană vertebrală și credință în Dumnezeu, am ales să fim o nație de „oameni noi”, fără istorie, fără demnitate, care se târăsc slugarnici în fața stăpânilor lor, care dealtfel s-au înstăpânit aici cu acordul nostru, asigurîndu-ne pacea, în timpul căreia au avut condițiile ideale de a ne fura de tot ce aveam. Și asta s-a petrecut pentru că din nu știu ce cauză nenorocită credem că suntem inferiori străinilor, și drept urmare ni se întâmplă exact ceea ce merităm.
    Dacă am fi fost toți a acest șef de gară, probabil că nu am fi avut pace, dar Dumnezeu nu ne-ar fi lăsat la nevoie. Am preferat ajutorul omenesc în locul celui dumnezeiesc. Păguboasă „afacere”.
    Totuși această poveste cu final fericit pentru curajosul șef de gară, a avut un final tragic pentru regizorul filmului „Clifornia dreams”, film bazat pe acestă întâmplare reală. Cristian Nemescu (31 martie 1979 – 24 august 2006) a murit la numai 27 de ani într-un accident de mașină, în timp ce se deplasa într-un taxi, împreună cu un alt coleg din echipa de filmare. Cel care a provocat accidentul este cetățeanul britanic Ali Imran (ce nume britanic!), care conducea un bolid puternic, și care a trecut pe roșu spulberând taxiul în care era Cristian Nemescu, și provocând trei victime: cei doi cineaști și șoferul taxiului. A fost oare Cristian Nemescu mai curajos chiar decât șeful de gară care a aplicat legea în plan local, în ograda sa, în timp de regizorul român a făcut din întîmplarea locală una de recunoaștere internațională? Filmul are dealtfel niște replici foarte dure.

  3. La fel ar fi trebuit si ortodocsii sa isi apere credinta cand au vazut-o atacata de ecumenisti dar se multumesc sa isi inchipuie ca le rezolva timpul pe toate. Asa si vrednicii nostri inaintasi domnitori daca ar fi asteptat sa rezolve timpul tot ar fi dat copiii la paganii turci si nu s-ar mai fi luptat pentru tara si credinta. Musulmanul, budistul, sintoistul, hindusul pe atunci era pagan si idolatru, acum ecumenistii nebuni zic ca au de fapt acelasi Dumnezeu si ii prigonesc pe ortodocsii care cred si zic ca si sfintii nostri inaintasi.

  4. Părerea mea este că există unele nuanțe. E bine ca un funcționar al statului să fie corect, dar asta în condițiile în care pune Legea lui Dumnezeu deasupra legilor statului. Căci, dacă în statul mamona funcționarul aplică fără crâcnire și fără să gândească legile antihristice, adică e corect în accepțiunea generală, nu mai este bine.
    Mai ales acum, când apar legi și directive vădit antihristice, s-ar putea să fie mai bine să avem funcționari incorecți, chiar și dacă motivația lor nu este respectarea Legii lui Dumnezeu, ci avantajul personal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X