„Teologii” BOR vor să introducă primatul papal în Ortodoxie, prin dialogul cu alți „teologi” papistași

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Întâlnire de maximă importanță ecumenistă la Patriarhia Română, avându-l drept gazdă pe celebrul ecumenist, Ieronim Crețu, cel ce împărțea Sfânta Împărtășanie în insula Patmos la toți cei prezenți, indiferent de confesiune, fiind apoi, drept răsplată, avansat ca episcop vicar patriarhal. Sub numele de grupul comun de lucru ortodox-catolic „Sfântul Irineu”, un număr de 26 de „teologi”: 13 ortodocși și 13 papistași „discută în mod academic și științific documente istorice ce reflectă modul în care raportul dintre primat și sinodalitate a fost implementat, trăit și practicat atât în Răsărit cât și în Apus”, ni se explică pe basilica.ro. Știm faptul că papa de la Roma încearcă disperat să obțină primatul în „biserica cea una”, mărturisită în Creta de cei prezenți, printre care ierarhii români în unanimitate. Majoritatea discuțiilor „teologice” la astfel de întâlniri ecumeniste au ca subiect principal: primatul! S-au făcut destule concesii din partea ortodocșilor, ajungându-se până la recunoașterea tainelor papistașilor, cât și schimbarea Simbolului de credință, prin acceptarea termenului de „biserici1” pentru confesiunile eretice. Vedem și cum își însușesc acest „crez”:

PS Ieronim și-a exprimat speranța că rezultatele dialogurilor purtate atât la nivelul de inițiativă a unui centru de apropiere între Biserici cât și la nivel oficial între Biserica Ortodoxă și Biserica Romano-Catolică vor fi unele pozitive.

1 Potrivit naturii ontologice a Bisericii, unitatea sa nu poate fi tulburată (nn. se acceptă din start unitatea Bisericii doar împreună cu alte confesiuni). Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe… calea dialogului ea aduce o mărturie dinamică… cu scopul de a netezi calea spre unitate. (extras din documentul 6, Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine, al pseudo-sinodului din Creta)

35 thoughts on “„Teologii” BOR vor să introducă primatul papal în Ortodoxie, prin dialogul cu alți „teologi” papistași”

    1. Noua ordine mondială a inceput demult. Politicienii din Romania și din țările lumii nu sunt decât niște pioni ai celor câțiva bogătași care conduc tot mapamondul și rămân anonimi, lucrând numai prin intermediari foarte atent selectați. Ceaușescu când latra cuvântările sale a amintit și așa ceva, dar nu-l credea nimeni, chiar râdeam, il consideram ridicol.

  1. anticristul nu poate sa vina peste biserici divizate! el va veni ca lider religios si politic peste toate confesiunile religioase. politicul va fi desfiintat pt motivul de a dezbina lumea. actionati in consecinta, nu mai dormiti!

  2. Puteti fi clari? Era vorba de unificare. Vreti sau nu vreti. Dialogurile teologice, filozofice sunt interminabile. Stati intr un cuib de cuci. Aveti ceva de discutat adresati- va tuturor. Scrieti in clar, pentru vulg.
    Puteti?
    Sau va ascundeti sub sutana?

    1. Nu s-a terminat si nu se va termina niciodata cu ortodoxia.Nu este diavolul mai mare decat Hristos.Ortodoxia se va retrage in catacombe dar nu va fi distrusa.Noi crestinii vom suferi din acest punct de vedere.Vom cauta preotii ca sa putem sa ne spovedi si impartasi.
      Va fi greu dar este lasat asa sa se intample pt pacatele noastre.Dar Domnul nu ne va lasa!

  3. Iar daca cineva se opune ereziei:

    Paragraful 22:

    „Biserica Ortodoxa condamna orice tentativa de dezbinare a unitatii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul pastrarii sau a unei presupuse aparari a ortodoxiei autentice. Dupa cum marturiseste intreaga viata a Bisericii Ortodoxe, pastrarea credintei ortodoxe autentice este asigurata numai prin sistemul sinodal, care constituie din totdeauna, in sanul Bisericii, cea mai inalta autoritate in aspecte de credinta si reguli canonice (can. 6, Sin I Ec)”

    „Acest paragraf arata ca organizatorii (si semnatarii) se asteptau ca documentele semnate de ei sa fie contestate de pleroma Bisericii, motiv pentru care si-au luat masuri de protectie. Acest paragraf se refera la clerici care vor lua atitudine impotriva continutului documentelor folosind expresia „presupuse aparari a ortodoxiei”. Stiind ceea ce semneaza, se pare ca, semnatarii documentelor din Creta se asteptau la reactii de impotrivire. Practic, prin acest articol, semnatarii si-au creat o protectie, prin care, in mod abuziv si dictatorial, sa impuna intregii Biserici Ortodoxe noile decizii ecumeniste.

    „Intrebarea noastra este: Prin ce anume se distruge unitatea Bisericii ? Criteriul ortodoxiei este afirmarea Adevarului Ortodox si combaterea ereziilor. Unitatea Bisericii nu o distrug cei care contesta si condamna ecumenismul si toate ereziile ce sunt vehiculate azi in Biserica Ortodoxa, ci din contra, schisma este facuta de cei care accepta ecumenismul si Sinodul acesta Apostat si eretic, despartindu-se de invatatura Bisericii Ortodoxe, dupa cum se arata in analiza multor teologi si ierarhi (IPS Serafim de Piure, IPS Hieroteos Vlachos, PS Longhin Jar, Metallinos, Tselneghidis, Theodor Zisis, etc).”

    Sursa: https://saccsiv.wordpress.com/2016/08/14/marele-sinod-preoti-si-credinciosi-din-bihor-scrisoare-deschisa-episcopului-sofronie-drincec-si-intregului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-romane/comment-page-1/

  4. Primat versus Sobornicitate. Dictat sau fratie de credinta.
    Sinodul exprima doar forma rarefiata, condensata, … sa zicem (chimic) sublimata a totalitatii credinciosilor ortodocsi, nicidecum grupul „sefilor” cum le-ar place fara indoiala unora sa fie considerati. Intelegem autoritatea administrativa, sa zicem – institutionala, insa nu pot avea autoritate teologica aducand modificarii anti-canonice si anti-ortodoxe vietii crestine, doar ortodoxe.
    Nu are sens analiza „Primat-Sinodalitate” fiindca papistasii au „conciliu” si adunarea hoardei de cardinali/ambasadori/spioni papali in loc de sinod, adica au adunare „la varf”.
    Ce ii roade este ca nu poate unul s-o faca pe Dumnezeu in Ortodoxie, asa cum face Papa la „ai lui”…
    Este greu de inteles ce ii doare pe episcopii BOR de functionarii Vaticanului….
    Daca admira organizarea si functionare statului Vatican, nu i opreste nimeni sa se piarda printre alti rataciti acolo si sa lasa ortodocsii ne-smintiti.

  5. Ereticii nu sunt in Biserica iar „in afara de Biserica nu exista mantuire”(Sfantul Ciprian), ereticii neavand „Taine” valide. Conceptia potrivit careia ereticii, a caror ratacire n-a fost anatematizata sinodal,sunt in Biserica pana la o condamnare sinodala nu are suport in invatatua Sfintilor Parinti, fiind insa prezenta in doctrina protestanta: „ sunt membri ai bisericii, potrivit semnelor exterioare a comuniunii bisericesti, adica a cuvantului, a marturisirii credintei și a sacramentelor, indeosebi daca nu au fost excomunicati”( Dr. Leonard Hutter , Compend of Lutheran theology, a summary of christian doctrine, pg.146). Cei care, asemeni protestantilor, au o astfel de conceptie n-au inteles ca pana si o erezie nou aparuta cade sub anatema data de Sfantul Apostol Pavel, dar si sub condamnarile date de sinoadele anterioare ereziei respective care au condamnat erezii in care se afla idei ratacite similare cu erezia nou aparuta sau care inca nu a fost condamnata sinodal; astfel potrivit Sfantului Iustin Popovici , acestia cad sub „igrozitoarea anatema apostolica: ‘chiar daca noi sau inger din cer v-ar vesti alta evanghelie decat aceea pe care v-am vestit-o sa fie anatema’(Gal. 1,8)”.(Sfantul Iustin Popovici, Dogmatica, pg.26). Sfantul Maxim Marturisitorul fiind indemnat sa intre in comuniune cu patriarhul Constantinopolului refuza comuniunea motivand ca monotelitii nu au Sfinte Taine valide; invoca mai intai anatemele sinoadelor ecumenice, iar apoi anatema sinodului Lateran din 649, ceea ce inseamna ca sunt caterisiti tot de atatea ori : „prin cele nouă Capitole (puncte) de unire întocmite la Alexandria (în iunie 633) şi prin Ekthesis-ul întocmit în acest oraş de Serghie (638) ca şi prin Typos-ul edictat în continuare aici în anul al 6-lea al indicţiei (în 647-648), acesta a respins cele patru Sfinte Sinoade Ecumenice; şi pentru că pe cele ce le-au dogmatizat prin Ekthesis le-au abrogate prin Typos depunându-se din treaptă (caterisindu-se) pe ei înşişi de tot atâtea ori”, insa pentru ca opozantii de la proces insistau cu „argumente” in favoarea comuniunii , Sfantul le da un raspuns categoric impotriva unei asemenea comuniuni: „ Duhul Sfânt îi anatemizează prin Apostolul Pavel chiar şi pe îngerii care ar inova ceva pe lângă ceea ce s-a propovăduit (GaI. 1,8) ”.
    Orice erezie nu este altceva decat o idee conceputa de cineva care nu are o buna intelegere a revelatiei dumnezeiesti, o idee ce se opune adevarului de credinta. De obicei o erezie nu ramane doar in faza incipienta ci capata noi forme, fiecare din aceste forme desi au un fond ideatic comun sunt distincte, fiecare este in sine erezie, fiind o alta erezie decat celelalte, dupa cum se poate observa din istoria Bisericii. Spre exemplu arianismul nu este altceva decat o noua forma a subordinatianismului ce a fost condamnat sinodal in anul 269, aflandu-se astfel sub anatema acelui sinod, pe cand eunomianismul si eudoxianismul sunt noi forme ale arianismului, chiar si pnevmatomahismul era vazut ca o noua forma de arianism; in ce priveste pnevmatomahismul, o forma a acestei erezii se afla la Pavel de Samosata pentru care Sfantul Duh nu este persoana dumnezeiasca, potrivit Sfantului Atanasie cel Mare nici arianismul nu este strain de aceasta ratacire, insa ereticii pnevmatomahi numiti „tropici” urmau o alta forma a acestei erezii, iar macedonianismul sau maratonianismul este o alta forma de pnevmatomahism, grupare din care avea sa faca parte si Eustatiu de Sevasta ce a devenit ulterior capeteniie a acestei grupari eretice, Eustatie sustinea o alta forma de pnevmatomahism decat Macedonie, o alta forma pe care a luat-o aceasta erezie se afla la filioquisti si o alta la penticostalii de azi, fiecare erezie a fost combatuta si condamnata deosebit de celelalte, astfel „tropicii” au fost combatuti de Sfantul Atanasie cel Mare si condamnati sinodal in 362 si 363, in Alexandria, iar pe macedonieni, a caror doctrina pnevmatomaha nu era unitara, primul care i-a combatut a fost Sfantul Vasile cel Mare, fiind condamnati pentru prima data sinodal in Sirmium la 378, iar in ce priveste pnevmatomahismul filioquist a fost combatut mai intai de Fotie cel Mare si condamnat de sinodul convocat de acesta in 867 si de sinodul VIII Ecumenic tinut 879-880; despre acestia din urma, filioquistii, pentru ca au schimbat Crezul, Sfantul Marcu al Efesului spune: „Simbolul nimeni n-a indraznit sa-l schimbe decat voi. Prin urmare, oprirea[in privinta scimbarii Simbolului] se refera la cuvinte, iar nu la inteles, cum socotiti voi. Si rezulta ca episcopi si clerici vostri nu mai sunt nici episcopi, nici clerici, fiind caterisiti de atatea si asemenea sinoade[ecumenice], iar mirenii sunt sub anatema si afurisenie. Caci aceleasi lucruri, cu aproape aceleasi cuvinte, le-au hotarat si sinoadele urmatoare – si al V-lea, si al VI-lea, si dupa ele al VII-lea[ecumenice]”.( Sfantul Marcu al Efesului, Opere vol.I Edit. Pateres, p.437). Astfel filioquisti, de dinainte de sinoadele din timpul Sfantului Fotie cel Mare, sinoade in care a fost condamnata schimbarea Crezului, erau anatematizati inainte de aceste sinoade iar clericii lor erau caterisiti, fiind sub incidenta anatemelor date de sinoadele ecumenice amintite; chiar daca se vorbeste de mai multe caterisirii, potrivit cu numarul condamnarilor date de sinoade nu inseamna ca sunt necesare mai multe caterisiri care sa invalideze „Tainele” savarsite de acestia, este de ajuns o singura caterisire.
    Prin urmare o erezie nou aparuta cade sub anathema Sfantului Apostol Pavel(Gal.1,8), cade apoi sub condamnarile sinoadelor care au anatematizat erezii in care se afla idei cacodoxe similare noii erezii.

    Erezia ecumenista ataca in primul rand principiul de baza al sinoadelor antieretice, ecumenice si locale. Potrivit Sfintilor Parinti cei ce sunt prin credinta in afara sinoadelor ecumenice nu se regasesc nici in interiorul hotarelor Bisericii. Dar nu numai deciziile celor sapte sinoade ecumenice ci si toate hotararile ce s-au luat de catre Biserica impotriva ereziilor, ce au aparut dupa perioada celor sapte sinoade, sunt hotare care situeaza in afara Bisericii pe cei care nu le respecta.De fapt fara dogme Biserica nu exista, „Sfântul Maxim Mărturisitorul adresându-se monoteliţilor, în legătură cu dogma lor falsă a unei singure voinţe şi a unei singure lucrări în Hristos, spunea : „ce se va arăta făcând Bisericii cel ce se arată suprimând dogmele Sfinţilor, dat fiind că fără de ele nu este cu putinţă însăşi faptul ca să existe o Biserică ? ” . Cu alte cuvinte, monoteliţii prin dogma lor falsă atentează la însăşi existenţa Bisericii.”De aceea pazirea intacta a invataturii de credinta ortodoxa este principiu esential pentru a fi in Biserica lui Hristos, ideea ca unii pot fi in Biserica fara a tine dogmele dreptei credinte inseamna incalcarea acestui principiu, inseamna lepadarea de sinoadele care s-au constituit in baza acestui principiu, ecumenismul aflandu-se sub condamnarile acestor sinoade. De aceea un viitor sinod in care sa fie condamnat ecumenismul a carui eterodoxie a devenit clara indeosebi in urma sinodului din Creta, in legatura cu caterisirea adeptilor acestei erezii nu va avea altceva de facut decat „constatarea caderii din har ca rezultat al savarsirii constiente a vreuneia din cele trei abateri capitale [hula impotriva Sfantului Duh, apostazia, si schisma] si prin persistenta cu indaratnicie in ele….caterisire…al carei efect nu este de fapt luarea harului, caci in acest caz caterisirea este doar constatarea, intrucat cel in cauza este cazut din har prin abaterile pe care le-a savarsit si in care persista cu indaratnicie”.(Ioan Floca, Drept canonic orthodox, legislatie si administratie bisericeasca, vol.2, pg. 243)

  6. „13 ortodocși și 13 papistași”
    Nu puteau să găsească 10 ortodocși și 10 papistași, sau 8 sau 15 sau 11. Au găsit taman 13. Ca să vezi ce întâmplare …

    Dar la Kolimbari ce fel de sistem de vot a fost: sobornicesc sau papistășesc?

  7. Doamne ajuta ! Frati si surori ,noi cei mici nu trebuie sa ne tulburam peste masura ,insa trebuie sa avem , ,,nelinistea cea buna´´ ,asa cum spunea SF. Paisie Aghioritul intr-una din cartile lui . Adica ,sa ma nevoiesc mai mult ,sa fac ,o matanie -10 in plus ,sa traiesc in simplitate in special cu hrana ,sa nu fie din belsug cu multe ,multe feluri ,pe masa ,caci pt. mancare se vor inchina lui Antihristul , bietul om . Rugaciunea lui Iisus este si va fi salvarea noastra ,impotriva marilor tulburari etc. Cumparati cartile sfintilor si in special cele 5 volume ale SF. Paisie Aghioritul si cele ale P. Cleopa ,sant apropiat f. mult ,la felul lor simplu ,cu putina carte – smerenie – ,si buna explicatie -ordonata –
    Dumnezeu sa ne sporeasca rugaciunea si sa ne unim cu preotii mici ,intru-Hristos Adevarat . Cu Dumnezeu Inainte !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X