După patru ani de pregătiri, retailerul online Amazon a deschis primul magazin fizic, unde inovația principală este tehnologia “Just walk out” care permite cumpărătorilor să pună produsele în plasă și, odată finalizate cumpărăturile, pur și simplu să iasă din magazin.
Amazon Go, pe numele lui, se află chiar lângă sediul companiei, în Seattle, și este pentru moment în stadiul de proiect pilot, fiind accesibil doar angajaților, dar se va deschide publicului larg de anul viitor. Reprezentanții companiei au spus că magazinul utilizează aceleași tehnologii ca mașinile fără șofer, folosindu-se de senzori, viziune computerizată și procese de învățare profundă pentru a determina ce produse a pus cumpărătorul în plasă.
Deși au existat mai mulți retaileri care au cochetat cu concepte futuriste similare în ultimii ani, costul foarte ridicat al senzorilor care detectează alegerile cumpărătorilor a fost un contra-argument al implementării la scară largă. Amazon Go are 167 de mp și comercializează preponderent alimente din categoria food to go, produse gata preparate și kituri pentru mese.
Amazon atacă astfel piața americană de retail alimentar estimată la 800 de miliarde de dolari, unde deține în acest moment, potrivit estimărilor analiștilor, o cotă de 1% prin intermediul serviciilor de livrări de alimente, Amazon Fresh și Prime Now.
În plus, Amazon lucrează la finalizarea altor două proiecte, două puncte de drive-in tot în Seattle. Potrivit Financial Times, planurile clădirilor arată că cele două spații vor funcționa mai degrabă ca huburi ce permit clienților să comande alimente prin intermediul unei aplicații și apoi să le ridice din aceste locații.
Reprezentanții companiei nu au detaliat dacă vor mai deschide și alte magazine Amazon Go.
Din ce e scris în totalitate se va petrece