Câteva cuvinte despre PUBLICITATEA de pe PORTAL

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

MOTIVUL

Ca să funcţioneze, acest portal sau oricare altul de mărimea lui are nevoie de bani. E elementar. Cine totuşi nu pricepe, să citească şi ce zic alţii pe chestia asta:

NU AJUTAŢI FINANCIAR atunci NU AVEŢI PRESĂ LIBERĂ

Adică, un portal sau o televiziune sau orice altceva independent are nevoie de susţinerea financiară a cititorilor, telespectatorilor, publicului. Bănuţul văduvei. Câte o picătură de la mulţi.

Teoretic, se poate şi altfel: un sponsor da banul şi nu te doare capul. Poţi plăti tot ce-ţi trebuie şi, ceea ce-i chiar foarte important, poţi avea şi angajaţi.

Iar totul e bine şi frumos până la momentul în care sponsorul începe cu figuri în cap: “Dar de ce scrieţi despre tema X (să zicem despre cipuri sau ecumenism)?”. Şi din acel moment ori nu mai duci o campanie anti ecumenism (de exemplu) ori renunţi la sponsor. Adică, praful şi pulberea se alege de portal.

Unii dintre voi poate că vor zice cam aşa: “De ce nu-l alegeţi de la bun început pe aceeaşi linie cu voi?

Păi, îl alegi, dar poţi să ştii cum se suceşte? Sau ţi se pare că l-ai ales bine, dar el doar s-a prefăcut. Cum aşa? Simplu. Există organizaţii cu bani care vânează orice treabă independentă şi încearcă să se bage în seama când simt că scârţâie financiar. Şi trimit un om cu totul binevoitor şi tica-tica, încet-încet ajungi să depinzi doar de el. Iar la momentul oportun: zbang! – lovitura de măciucă. Să ştiţi că destui au căzut în plasa asta. Aşa se face că unii dintre cei ce figurau a fi în aceeaşi tabără cu noi şi-au schimbat pe anumite teme brusc discursul.

Prin urmare, fără sponsor mare şi unic.

Deci, rămânem la varianta cu cititorii cei mulţi. Doar că cititorii cei mulţi sunt… români. Iar majoritatea românilor, la faza asta, au o mare hibă. Chiar dacă teoretic reuşesc să priceapă, practic greu e să-i urneşti la o astfel de acţiune. Ei vor să stea comod la birou sau pe fotoliu şi să citească gratis. Eventual să şi comenteze. Şi vai, dacă nu eşti pe fază să-i aprobi iute iute postarea, să-l vezi cum dă din picioare de nerăbdare, iar unii îţi dau şi un cap virtual în gură, pentru că nu-i vede lumea comentariul. Care comentariu, desigur, nu poate fi decât ceva cu totul demn de cioplit în piatră pentru posteritate.

Asta, la modul general vorbind. Concret, noi am păţit cam aşa:

Când am dat drumul la Portal, am făcut un apel public să fim ajutaţi. Şi am fost. Chiar binişor. Şi ne-am târâit aşa o bucată de vreme. Doar că nu s-a strâns o sumă să ne ţină cu anii. Şi nici portalul nu e Columna lui Traian, s-o construieşti o dată şi să rămână aşa milenii. Ci e o treabă ce consuma mereu. Aşa că la un moment dat am mai făcut un apel. Rezultatul? Slab. Şi am mai făcut unul. Şi mai mai slab. Şi încă unul. Dezastru. Şi astfel că în vara asta era cât pe ce să renunţăm la el, spre bucuria duşmanilor. Dar ne-a ajutat bunul Dumnezeu şi pe ultima sută de metri doi fraţi s-au zbătut şi au mobilizat pe cine mai cunoșteau şi ei, astfel încât am mai primit o gură de aer.

Sigur, există o mână de cititori dintre cei vechi care au ajutat totuşi constant. Fără ei nici atâta nu rezistăm. Doar că nu e suficient. Cu atât mai mult cu cât Asociaţia nu are în program doar acest Portal. Vrem să facem cu mult mai multe: cărţi, conferinţe, televiziune.

Într-adevăr, există mult mai mulţi care au zis că ar da lunar cât de un pachet de ţigări sau de-o bere sau măcar de-un pachet de biscuiţi, dar că nu le vine să meargă la bancă pentru aşa o sumă. Aşa că ne-au îndemnat să facem ceva de genul: “sms 2 euro”. Doar că n-au vrut să ne bage în seamă companiile de telefonie mobilă…

Aşa că, deși am evitat încă de la început, n-avem încotro şi încercam şi cu publicitatea.

CUM FUNCŢIONEAZĂ PUBLICITATEA

O vedeţi deja pe prima pagină sau la orice articol intraţi. La un click pe ea, ne intră şi nouă un bănuţ.

Foarte important: Să nu se apuce câte unul dintre voi să dea în câte o zi întruna click-uri pe câte o reclamă. Că nu se iau în considerare.

Şi mai important: Nu noi alegem reclamele. Ele apar aleatoriu sau în funcție de preferințele dvs. la căutările pe google. Dar dacă vreuna chiar e aiurea, putem s-o scoatem. Să zicem, ceva cu tarot. Aşa că, dacă vedeţi la un moment dat ceva de genul ăsta, vă rugăm mult să ne semnalaţi la comentarii.

RUGĂMINTE

Cei care ne-aţi ajutat până acum constant, nu renunţaţi s-o mai faceţi, căci, totuşi, mare brânză din reclame n-o să fie. Iar pentru cei mai noi, aveți detalii aici despre modalitățile în care ne puteți ajuta.

În speranţa că aţi înţeles perfect cum stă treaba, vă mulţumim.

Doamne ajută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X