Episcopul Sebastian al Slatinei neagă acuzațiile de homosexualitate

Author:

Imagini pentru PS Sebastian

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Urmare acuzaţiilor exprimate în ultima vreme la adresa mea, de către o parte a mass-mediei, aduc la cunoștința clerului şi credincioșilor pe care îi păstoresc, precum şi a opiniei publice, această

P R E C I Z A R E

Ca orice om, nu sunt nici eu fără de greșeală sau fără slăbiciuni, dar, în frica Domnului şi având conștiința curată, vă încredințez pe toți că Dumnezeu m-a păzit și nu am săvârșit în viața mea păcatul desfrâului împotriva firii, de care sunt învinuit.
Așa să-mi ajute Dumnezeu, după cum mărturisesc adevărul, dar păzească-se de judecata Lui cea dreaptă calomniatorii mei!

† Sebastian
Episcopul Slatinei şi Romanaților

26 thoughts on “Episcopul Sebastian al Slatinei neagă acuzațiile de homosexualitate”

  1. Din ce mi-a zis cineva din Capitala,in decembrie 2016 la sedinta Sf.Sinod cam un sfert din ierarhi ar fi refuzat sa semneze la sfärsit acceptul si implicit prezenta.Iar Ps.Sebastian ar fi unul dintre ei.Acum ca nu a facut-o public, nu stiu de ce..dar…totusi sa nu facem din nepomenire o problema de viata si de moarte..Cand era la Bucuresti, studentii teologi il iubeau, era cam singurul ierarh care la biserica Sf.Ecaterina vorbea pe fata impotriva cipurilor si ecumenismului.N-a fost de acord cu slujirea monofiziilor aolo, insa l-a depasit situatia.Totusi…daca as fi din zona as merge in audienta la dansul si l-as intreba direct..Nu cred ca ar refuza…

    1. Cornelia,

      Citeşte ce ne învaţă Sfinţii Părinţi şi apoi, prin prisma acestor învăţături, analizează dacă pomenirea/ nepomenirea este „o problemă de viaţă şi de moarte”:

      Sf. Grigorie de Nissa, ”Despre rugaciune”: ”Cand credinciosii si preotii pomenesc un episcop eretic, ei nu se adreseaza Tatalui ceresc, ci lui satan insusi”.

      Sf. Teodor Studitul: „când necredinţa eretică a ieşit limpede pe faţă şi a fost dată la arătare prin sinod, trebuie de acum să-ţi arăţi pe faţă evlavia ta, împreună cu toţi ortodocşii prin faptul de a nu te împărtăşi cu cei rău credincioşi, nici să pomeneşti pe vreunul din cei aflaţi în sinodul cel adulter sau care cugetă la fel cu el”
      „Tu îmi spui că te temi să-i spui preotului tău să nu mai pomenească pe ereziarh. Ce să-ţi răspund la asta? Eu nu-l îndreptăţesc: dacă comuniunea prin simpla pomenire pricinuieşte necurăţie, atunci cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox.” [Epistola 58. Către soţia unui spătar numită Mahara]
      „Şi să te păzească Domnul până la sfârşit nebiruită, în afara comuniunii cu ereticii care desparte de Dumnezeu, fiind tu întru toate slăvită şi înţeleaptă.” [Epistola 224(412). Către o altă patricie]
      „Iar [la întrebarea] dacă trebuie să se cerceteze iarăşi din pricina ereziei, [răspunsul este]: acest lucru e absolut necesar. Căci a te împărtăşi de la un eretic sau de la unul învinuit pe faţă pentru vieţuirea sa, ne înstrăinează de Dumnezeu şi ne face familiari diavolului.”
      “Hrisostom ii expune cu glas tare nu numai pe eretici, ci si pe cei care sint in comuniune cu ei ca vrajmasi ai lui Dumnezeu.” si in alt loc: „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”.
      „Unii au suferit un naufragiu desăvârşit în materie de credinţă, iar alţii, dacă totuşi nu s-au înecat prin gânduri rătăcite, totuşi mor din cauza comuniunii cu erezia”

      Sf.Gherman, Patriarhul Constantinopolului(+1240): „Le poruncesc tuturor laicilor, cati sunteti fii adevarati ai Bisericii Sobornicesti, sa fugiti departe de preotii cazuti in supunere latina (ecumenista), si nici in bisericile lor sa nu va adunati, si nici cea mai simpla binecuvantare sa nu primiti din mainile lor. Caci este mai bine sa va rugati lui Dumnezeu in casele voastre, decat sa va adunati in biserica cu filolatinii (ecumenistii).”

      SF. EFREM SIRUL: „Vai acelora care se întinează cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeieștile Scripturi! Vai de cei cîți murdăresc sfânta credință cu eresuri sau încheie vreo înțelegere cu ereticii!”
      „Pe eretici, ca pe niște blasfemiatori și vrăjmași ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci cîini și lupi și porci și antihriști, după cum zice Domnul: Nu dați cele sfinte cîinilor! (Matei 7:6). Și Ioan zice că mulți antihriști s-au arătat (I Ioan 2:18). Pe aceștia deci, nu se cuvine să-i iubim, nici să ne întreținem cu ei, nici să ne rugăm împreună cu ei, nici să mîncăm împreună, nici să-i primim în casă, nici să-i salutăm, ca să nu ne facem părtași faptelor lor celor viclene.”

      Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”-

      Sf. Marcu al Efesului: „Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia”

      Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.

      Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”

      Sf. Atanasie al Alexandriei: „Să ne ferim de pe calea cea ispititoare și să depărtăm de la noi ochiul cel duhovnicesc: dacă episcopul sau preotul, ei fiind ochii bisericii, au viață necuviincioasă și smintesc lumea, trebuie să îi depărtam de la noi. Mai bine oamenii să se adune fără dânșii în biserici pentru rugăciuni, decât împreună cu dânșii, precum cu Ana și Caiafa, să fie dați în gheena focului”.

      “Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.” (Sfântul Ciprian al Cartaginei)

      „Dacă episcopul tău este eretic, fugi, fugi, fugi ca de la foc şi ca de la un şarpe” (Sfântul Ioan Gură de Aur).

      „Dacă episcopul tău ar învăţa orice în afara orânduielii date, chiar de trăieşte în curăţie, sau de săvârşeşte semne, sau de prooroceşte, să îţi fie ţie ca un lup în blană de oaie, căci lucrează nimicirea sufletelor” (Sfântul Ignatie).

      Sfântul Nicodim Aghioritul: ”Se cuvine să ne îngrădim pe noi înșine și să ne separăm de episcopii care în chip vădit, stăruie în greșeală, privitor la cele ce țin de Credință și de Adevăr, așadar se vădesc a fi eretici sau nedrepți.”

      ETC. ETC. ETC.

      Celor ce spun că pomenirea ecumeniştilor se poate face din iconomie: mărturia Părinţilor Aghioriţi din sec. XIII:
      http://lumea-ortodoxa.ro/celor-ce-spun-ca-pomenirea-ecumenistilor-se-poate-face-din-iconomie-marturia-parintilor-aghioriti-din-sec-xiii/

  2. in ciuda tuturor speculatiilor de tot felul care se fac pe seama scandalului din BOR raman la ideea ca toata rusinea asta e palma lui Dumnezeu pe obrazul Bisericii pentru ca au fost in Creta..nu judecam pe nimeni,dar ar trebui sa luam aminte!

  3. Dar de când a ajuns măscăriciul mavrichi purtător de cuvânt b.o.r?! La un post de radio i se luase interviu vizavii de vaccinuri, în care b.o.r e întru cu totul de acord

  4. DUMNEZEU sa va ajute să depășiți aceste acuze!!! Să ne rugăm pt.cei răuvoitori că nu știu ce fac!!! FECIOARA MARIA cu FIUL EI nu va lăsa!!! Și IISUS HRISTOS a fost răstignit și agresat pt.pacatele noastre!!!Va susținem!!!

  5. Bun, sa iasă public și să dea în vileag, toată cloaca din b.o.r apostata și tot odată să înceteze pomenirea acestora, sa lase la o parte lumea și vorbele ei căci nu lumea te mântuiește, scaunul este vremelnic

  6. Din câte îl știu ,e un om corect,bun cântăreț ,un slujitor tipicar,Asa ca omul a procedat ca la sf părinți cu mărturisirea lui.eu îl apreciez!!multa sănătate si mântuire !!!rugativa si pt noi !!!!

  7. „Și totuși de ce a îngăduit Dumnezeu această rușinare publică, chiar dacă episcopul ne asigură că nu a săvârșit păcatul sodomiei? Este pentru că trebuia să mărturisească împotriva pseudo-sinodului din Creta și nu a făcut-o? A iubit liniștea lumească și iată că nu o are.”

    EXACT!

    Dumnezeu a tinut pana acum acoperite multe pacate ale ierarhilor. Acum iata ca ies la iveala toate si pe deasupra mai apar si calomnii asupra unora care nu au savarsit pacatul. Evident este o lucrare a Domnului care ingaduie astfel de lucruri asupra celor care din ratiuni omenesti nu au marturisit ADEVARUL.

  8. Mirela,

    Stiu ca Dumnezeu poate sa scoata episcopi drept-credinciosi si din pietre insa cred ca este o ispitire a Lui sa-I cerem asta acum. Inca sunt sanse ca din actualii episcopi sa se desprinda cativa marturisitori ai Adevarului. Nu cred ca sunt chiar TOTI cu ochii legati si nu inteleg ce se intampla in lume si in Biserica.

    De aceea este nevoie de discernamant in relatia cu episcopii si in special cu cei care sunt mai de calitate cum este si cazul PS Sebastian.

    Cu siguranta Dumnezeu va randui ca lucrurile sa fie limpezi pentru toata lumea in ceea ce priveste Adevarul si nu va parasi Biserica Sa pana la sfarsitul veacurilor. Vor fi deci si episcopi drept credinciosi. Noi sa ne vedem de ale noastre si, asa cum bine spunea Silviu Chirila intr-un cuvant pe care l-am perceput cu putere multa, sa ramanem prin tot ceea ce facem in ingradirea pe care ne-o dau canoanele Bisericii.

    Numai asa avem siguranta ca suntem si vom ramane in Biserica.

    Asa sa ne ajute Dumnezeu!

    1. Stan

      Nu cred e treaba mea să depistez de unde şi dacă va scoate Dumnezeu episcopi drepţi, însă ceea ce ştiu este că mântuirea se câştigă doar cu dreapta credinţă, respectând Scriptura, canoanele Bisericii şi învăţătura Sfinţilor Părinţi.
      Din tot ceea ce am citit în sursele precizate, trebuie să nu avem nici o părtăşie cu erezia, această chestiune nefiind una periferică, ci una de importanţă vitală. Participarea la slujbele unde este pomenit un episcop eretic ne face părtaşi la erezia lui, ceea ce nu doresc să-mi asum. Dar fiecare e liber să aleagă pe ce cale merge.

    2. Stan,

      Mai concret, ce înţelegi prin „este nevoie de discernamant in relatia cu episcopii si in special cu cei care sunt mai de calitate cum este si cazul PS Sebastian.”? Dacă înţelegi că cine are discernământ rămâne în comuniune cu el, la nesfârşit, căci, POATE, se va decide să se dezică de sinodul apostat şi de comuniunea cu ereticii din sinod, vezi dacă acest „discernământ” e în concordanţă cu învăţătura Sfinţilor Părinţi referitoare la ce avem de făcut când episcopul e eretic şi care sunt consecinţele părtăşiei la erezie. Am postat mai sus diverse citate (sunt mult mai multe) în comentariul adresat Corneliei.
      O altă întrebare: ce înţelegi prin : „Noi sa ne vedem de ale noastre”? Dacă eu îmi văd de învăţătura Sfinţilor Părinţi pe tema părtăşiei la erezie îmi văd de ale mele, sau nu?

      1. Mirela,

        Eu merg pe cuvantul pr Iulian de la Prodromu care spune sa mai asteptam putin pentru ca va randui Domnul intr-un fel. Nu-mi cere surse pt ca mi-a spus-o personal.

        Vezi ca usor, usor mai apar parinti marturisitori. Au inceput sa se limpezeasca apele in ceea ce priveste sinodul Cretan. Gandeste-te cat de patimas si nestructurat se discuta cu un an in urma si cat de mature si clare sunt luarile de pozitie de acum.

        Dumnezeu lucreaza. Uite cum se descopera fapte vechi ale unor episcopi. Dumnezeu le-a tinut nestiute de popor atatia ani si uite cum se afla acum. Este un semn clar pentru cine vrea sa inteleaga.

        Da, eu nu cred ca toti episcopii sunt nesimtitori. Probabil ca pana la urma din randul lor se va forma un grup de marturisitori.

        Deocamdata initiativa unor crestini de a nu mai merge la slujbele pomenitorilor in conditiile in care nu au alternativa mi se pare hazardata. Desigur ca daca ai posibilitatea de a merge la un parinte nepomenitor, fa-o insa asa tam-nesam sa nu mai mergi nicaieri pe motiv de marturisire a dreptei credinte mi se pare o treaba riscanta care nu este pentru oricine. Doar cei foarte intariti duhovniceste o pot face dar si la ei este nevoie de multa grija ca sa nu rataceasca.

        1. Stan,

          Tu mergi pe cuvântul pr. Iulian, iar eu merg pe cuvântul Sf. Ap. Pavel şi al Sfinţilor Părinţi. Care crezi că are mai multă greutate?
          Spui: „Deocamdata initiativa unor crestini de a nu mai merge la slujbele pomenitorilor in conditiile in care nu au alternativa mi se pare hazardata”. _____________ Ia aminte că părerea ta contrazice învăţătura Sfinţilor Părinţi! Personal, şi din învăţătura lor, şi din analizarea situaţiei actuale, mie hazardată şi TOTAL perzătoare mi se pare, din contră, comuninunea cu erezia.
          Din citatele postate mai sus ai înţeles că e bine să avem părtăşie cu erezia prin pomenirea unui ierarh eretic? Sincer! Eu înţeleg tocmai opusul: să FUGIM (adică rapid, nu după decenii!!!) de orice părtăşie cu erezia, căci este moarte a sufletului.
          Înainte de Creta erau mulţi care declarau că nu vor accepta sinodul mincinos. Apoi au aşteptat să vadă cum va fi receptat de către sinodul din Bucureşti, zicând că abia atunci se vor dezice de ierarhii trădători. Câţi au făcut asta??? Aproape nimeni, ci au tot aşteptat, cu erezia în curte, până au luat-o în braţe. Apele s-au separat, cine a fost hotărât să nu accepte erezia nu a acceptat-o, iar cine a fost nehotărât, aşteaptă în continuare. Ce, parusia? Dumnezeu a făcut ce avea de făcut, ne-a arătat că „sinodul” a fost eretic şi mincinos şi ne-a descoperit învăţătura canoanelor şi a Sfinţilor Părinţi despre ce trebuie să facem în caz de erezie mărturisită public. Mai departe nu e treaba lui Dumnezeu, ci a noastră!

          1. Da Mirela, SA FUGIM. De acord. Dar UNDE?

            Total de acord cu ingradirea pe care o fac cativa preoti marturisitori.

            Biserica va ramane pana la sfarsit si va avea slujitorii ei. Si preoti si ierarhi. Altfel nu ar mai fi Biserica. Banuiesc ca acestia nu vor fi extraterestri ci dintre actualii preoti si ierarhi care se vor trezi si vor sluji Adevarului. Fii sigura ca Domnul va randui intr-un fel si lucrurile vor fi foarte limpezi. Numai ca si greu de acceptat de cei care sunt legati de lumea aceasta.

            Acum este o perioada de cernere si asezare din care va rezulta o turma mica ce va fi Biserica. Nu sunt schismatic dar este clar ca Biserica se indreapta catre catacombe. La nivel oficial va ramane ceva dar fara har.

            Partea noastra nu este decat a marturisi Adevarul si a ne lipi de Domnul. Am vazut situatia si in Sf Munte. Crede-ma ca doar foarte putini au taria de a se rupe cu totul de obstile lor si, sa nu uitam, au totusi sprijin duhovnicesc in mica comunitate a nepomenitorilor care au preotii lor.

            Cred ca Domnul se milostiveste de noi si inca lucreaza prin acesti ecumenisti nevrednici. Mi se pare extrem de riscant pentru un mirean care traieste in lumea satanizata de astazi sa stea acasa si sa nu mai mearga deloc la slujba. In ideea aceasta consider ca a vorbit si batranul Iulian.

            Sa nu uitam insa ca si la Prodromu sunt ucenici ai parintelui Iulian care marturisesc impotriva sinodului dar participa la slujbe. Si crede-ma ca parintele este foarte lucid si cu o credinta vie. Nu se joaca cu mantuirea si a fost consecvent in tot ce a spus si a facut pana acum (n-a avut nici o ezitare dupa cum a batut vantul intr-o directie sau alta).

            Eu cred ca apele se vor limpezi si ca vom avea preoti si ierarhi in dreapta credinta si ca deocamdata se poate merge la slujbele pomenitorilor daca nu sunt nepomenitori in apropiere.

            Asta este parerea mea din tot ce am citit si aflat pana acum. Mi-am intarit-o ascultandu-l si pe Silviu Chirila care este de asemenea in legatura cu multi nepomenitori din Grecia. A forta in acest moment lucrurile mai mult decat atat poate duce usor spre stilism.

            Tocmai radicalismul la care te referi a fost cauza pentru care nepomenitorii au fost etichetati ca schismatici cu toate ca si-au definit foarte clar pozitia. Pe fond lucrurile sunt foarte clare dar nu ne putem rupe oricum de ei fara a parcurge etapele randuite de Sf Parinti, inclusiv acel sinod de clarificare si anatemizare a noilor erezii.

            Fii sigura ca Dumnezeu nu se dezice si nu a lasat o randuiala tocmai pentru ca sa fie incalcata la sfarsit si sa spuna apoi: pai nu v-ati prins cu nu trebuia respectata? Asta spunea un nefericit care tot posta pe blogul saccsiv si care a contribuit in mare masura la falsa etichetare a nepomenitorilor ca schismatici. Omul avea clar un duh sectar prin atitudine si printr-un radicalism fortat deoarece trecea cu vederea ceea ce nu-i convenea din invatatura Sf Parinti: nu oile se rascoala ci pastorii se aduna si hotarasc calea.

            Eu am fumat de mult ispitele astea. Cu multi ani in urma ma tot batea la cap un stilist care-mi dadea un nor de exemple de caderi ale celor din BOR si ma tot intreba malitios: oare nu-ti ajung toate acestea? ce mai astepti? pana cand? Din pacate acelasi timp de discurs a fost pana recent in randul unei categorii de nepomenitori ceea ce a indepartat pe multi care cautau sincer un raspuns dar care apoi s-au indepartat simtind duhul schismatic.

            Eu inca mai astept putin ca Domnul sa randuiasca si sa limpezeasca lucrurile spre Slava Sa si spre mantuirea celor care vor crede in El.

          2. Si … Mirela, n-as vrea sa se inteleaga ca tu gresesti. Bine faci si sa te intareasca Domnul in lucrarea ta ca sa nu te abati de pe calea Adevarului.

            Este insa o cale extrem de anevoioasa si de riscanta si de aceea eu nu o recomand pentru ca este echivalenta mersului pe sarma.

            In situatia in care exista o acoperire canonica clara pentru calea de mijloc eu o recomand pe aceea.

          3. Stan,

            Fiecare e liber să aleagă pe ce cale merge.
            Spui: „deocamdata se poate merge la slujbele pomenitorilor daca nu sunt nepomenitori in apropiere.”_____Întreb: Ce argumente scripturisice şi patristice ai? Lipsa sinodului de anatematizare a ecumenismului? A fost un astfel de sinod, în 1983, al ROCOR.
            Aştepţi sinod de anatematizare a celui din Creta? Sigur are cine să-l facă? Sigur, dacă ar avea loc, ar fi considerat relevant? Că voci singulare de episcopi care să se pronunţe împotriva sinodului s-au auzit.
            Însă nu mi-e clar deloc de ce spui că ar exista o rânduială care să ceară ca erezia să fie urmată de sinod. Din contră, ştiu că: „Dacă cineva vă va aduce o altă evanghelie, să fie anatema”. Creta e sau nu e o altă evanghelie? Scrie că dacă cineva vă aduce o altă evanghelie, să faceţi sinod? Scriu Sfinţii Părinţi despre sinod? Aşa au făcut şi au învăţat ei? Sau zic să te rupi de eretici şi de erezie şi să fugi, nu să aştepţi sinoade în timp ce te înfrupţi din erezie?
            Dar, repet, fiecare e liber să aleagă de cine ascultă şi pe ce cale merge. Eu sunt sigură că Sfinţii Părinţi au fost luminaţi de Dumnezeu mult mai mult decât mine şi decât alţi contemporani şi nu îndrăznesc să am păreri contrare lor.

  9. ideea e cat de valabila mai poate fi o „sfanta liturghie”, cu pomenirea unui episcop care s-a inchinat papei in toate modurile posibile inclusiv in SINOD. Asta cu anatemizarea este o mizerie si mai mare decat sinodul insusi , si mai ales ca vine din partea asa-zisilor anti ecumenisti. Daca nu se mai citesc anatemele in dumnica ortodoxiei asta nu inseamna ca SI-AU PIERDUT VALOAREA, asta inseamna ca le citeste HRISTOS IN PERSOANA SI vai de cei pe care vor cadea…..nu ne jucam cu EL….
    …e o discutie interminabila, e normal sa trageti cat puteti de bietele suflete dar cine are notiuni elementare despre ce inseamna cu adevarat BISERICA LUI HRISTOS, si despre luptele sfintilor, si felul in care ei s-au raportat la erezii totul este cat se poate de simplu, in rest sminteala, sminteala si iar sminteala ,ar fi fost prea simplu sa alegem o cale fara sa fie piedici din partea vrajmasului…
    sa vorbim despre cei care puteau sa spuna ca icoanele nu sunt dogma si sa astepte sinod de anatemizare dar ei si-au dat viata, despre cine sa vorbim, despre sf Maxim Marturisitorul care a zis ca poate sa crape pamantul , el NU PARTICIPA, nu se amesteca cu ei, i-au taiat mana cu care SE INCHINA si limba cu care MARTURISEA SI SLAVEA PE DOMNUL, si el a zis ca orice i-ar face NU APOSTAZIAZA, ca de fapt despre apostazie este vorba, sau sa vorbim despre sfintii din Athos? Avem exemple zeci, sute de sfinti care si-au dat viata direct DESPRE CARE SA VORBIM??????..aaa…vreti sa vorbim despre oameni, nu multumesc, nu ma reprezinta, si nici nu mi-au fost alaturi……….
    daca tu, oricine ai fi te duci la „sfanta liturghie” unde este pomeniit un minciuno episcop, adica unul care nu mai este episcop si care este dusman al lui Hristos si mai mult decat atat luptator impotriva lui HRISTOS SI A BISERICII LUi, tu omule, te faci partas la caderea lui prin simplu fapt ca, consideri valida acea slujba, chiar daca inima si sufletul tau striga anaxios sau nevrednic in timpul pomenirii.
    Avem Preoti Nepomenitori adevarati dar preferam sa-i denigram, avem SFINTI pe cate sa-i ascultam dar preferam …oameni…., e totuil vechi si probat, au probat-o ei Sfintii cu mult inaintea noastra, e normal sa fie asa si va fi si mai rau, mult mai rau, insa pentru rugaciunile lor speram ca DUMNEZEU sa nu ne lase!

  10. „Dacă cineva vă va aduce o altă evanghelie, să fie anatema” – daca la nivel personal crezi ca s-a intamplat asa ceva, intrerupe pomenirea. Dar nu-i obliga si pe ceilalti sa o faca. Asteapta pana cand parintii vor judeca acest lucru si accepta judecata lor daca simti ca este dreapta. Daca iarasi nu esti multumita de ceea ce s-a judecat si ai dovezi clare ale greselilor care s-au facut lupta in continuare cu ajutorul lui Dumnezeu.

    Unde am ajunge daca fiecare in parte ne-am face judecatori?

    Biserica va dainui pana la sfarsitul veacurilor si va fi formata nu din martieni ci din cei care o alcatuiesc acum precum si din cei care o vor descoperi si vor intra in ea, inclusiv evrei ce se vor boteza in al 12-lea ceas. Vor fi asadar mireni, preoti si … episcopi. Da, dintre cei de acum. Unii pe care poate ii consideri in momentul de fata minciuno-episcopi. Asta este realitatea.

    Citind comentariul „trandafirasului” cu duhoare de iad de mai jos tind sa le dau dreptate parintilor din Chinotita Sf Munte care au preferat sa dea o declaratie eufemistica despre sinod decat sa spuna un adevar dur ce ar fi dus la reactii schismatice ca a celui de mai jos.

    In momentul in care spui ca nu mai este har (chiar daca totul este imbracat intr-o betie de cuvinte) negi de fapt Biserica si spui ca numai daca faci un pas in laturi esti in Adevar. Ori Sfintii Parinti nu au lasat lucrurile la intamplare si au lasat judecata soborniceasca tocmai pentru ca sa nu sara toti exaltatii pe aiurea dupa cum ii indeamna nervii lor si satana insusi ci sa mearga toti pe aceeasi cale a mantuirii pe care Domnul o descopera celor bineplacuti lui cand se sfatuiesc soborniceste.

    Pana la acel moment Domnul lucreaza prin cei cazuti tocmai pentru cei care au nevoie de El si ca sa-i tina uniti pana vine momentul despartirii apelor si separarea graului de neghina asa dupa cum a facut de atatea ori pana acum.

    Asadar cu siguranta va randui intr-un fel ca sa se lamureasca si problema de acum.

    Slava Domnului pentru buna asezare si cumintenie pe care o au cei de la Radeni. Au o astfel de intelegere duhovniceaca ceea ce pe de o parte ajuta intreaga Biserica in lupta pentru Adevar iar pe de alta nici nu fac un pas care sa-i duca pe ei si multi altii in afara Bisericii.

    Multumindu-I Domnului pentru toate inchei disputa de aici dorind tuturor intelepciune si rabdare in infruntarea tuturor incercarilor din aceasta vale a plangerii. Iertati.

  11. stan cel cu mireasma de securist induhovnicit si mai ales….smerit,
    vad ca tu cam vezi cu duhul, draga, citatele d-nei Mirela nu te-au miscat catusi de putin si din ce am zis eu ai priceput ca neg harul….e inutil sa-ti raspund dar m-am adresat celor care STIU, bine, tu ai priceput dar te mana asa un duh care bantuie din pacate si printre unii preoti nepomenitori sa trimiti lumea la pomenitori, asa un duh strain de Sfintii nostri.. eu, NU STIU ce randuieste DUMNEZEU in cazurile LUI speciale si nici nu ma bag in asemenea discutii, dar sa trimita un preot nepomenitor oameni la pomernitori IMPOTRIVA CONSTIINEI SI VOINTEI LOR…..si sunt cazuri destule care vor iesi la lumina singure…….deci e fix dupa invatatura Sfintilor….
    deci vazand tu cu duhurile spui ca situatia isi va reveni la normal, va fi totul minunat, va lucra Dumnezeu…….nu ca nu mi-ar placea, asa sa fie cum spui tu, sa dea Dumnezeu, dar deocamdata suntem aici, si avem de facut o alegere, mai vorbim despre ce spui tu cand va fi cazul, daca va fi….
    Pana una alta lucrarea si minunea lui Dumnezeu este ca mai avem preoti Nepomenitori curati, si de lucrarea si minunea asta trebuie sa ne bucuram, sa-I multumim Domnului ca ni-i i-a dat desi suntem nevrednici. Deci minunea si lucrarea lui DUMNEZEU in momentul de fata este sa-i ocroteasca si sa-i intareasca pe acesti Preoti.

  12. Stan,

    Dacă tu, prin cuvintele mele repetate: „Fiecare e liber să aleagă pe ce cale merge” înţelegi că oblig pe cineva să meargă pe calea pe care merg eu, îmi pare rău.
    Întrebi: „Unde am ajunge daca fiecare in parte ne-am face judecatori?”__________Te întreb: A aplica învăţătura UNANIMĂ a Sfinţilor Părinţi o fi greşit şi trebuie să ne aggiornăm cu învăţături noi, căci altfel nu avem “discernământ”? Au devenit perimate învăţăturile lor şi trebuie să ne căutăm alţi învăţători?
    Te mai întrebasem ce bază scripturistică şi patristică ai pentru susţinerea coabitării cu erezia, dar se pare că pentru tine astfel de aspecte nu contează, iar intrarea în contradicţie cu învăţătura Sfinţilor Părinţi nu te incomodează deloc, ci o consideri ca ţinând de discenământ.
    E libertatea ta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X