Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Înaltpreasfințitul Teofan, a fost prezent ieri, împreună cu Preasfințitul Varlaam Ploieșteanul şi alţi câţiva ierarhi, la o slujbă de sfințire a unui agheasmatar în cadrul mănăstirii Zosin. Gazdă le-a fost arhimandritul Teodosie Pleșca, care s-a făcut cunoscut publicului larg prin mesajele pline de ură rasială și de invective la adresa părintelui Ioan Ungureanu și prin amenințările cu moartea la adresa credincioșilor care îl susțin pe preotul paroh de la Schit Orășeni. Alături de cei câţiva arhierei, au fost prezenți foarte mulți preoți din Iași, din Botoșani și Neamț.
După eveniment, au ajuns la mănăstirea Zosin și aproximativ 25 de săteni din localitatea Schit Orășeni, însoțiți de către primarul localității, domnul Lucian Borfotină, și de către viceprimar, domnul Liviu Stănuc. Către orele 14, primarul și viceprimarul le-au pus oamenilor la dispoziție microbuzul școlii, care este destinat prin lege exclusiv activității de transportare a copiilor la și de la școală și este plătit din bani publici strict pentru acest scop. În acel microbuz, la momentul îmbarcării din satul Schit Orăşeni către Zosin era prezent şi viceprimarul comunei, care încerca să adune cât mai mulţi oameni.
Motivul prezenței acestora la Zosin pare a fi fost în principal găsirea unei soluții pentru eliminarea din parohie a părintelui Ioan Ungureanu, după cum susţin unele persoane din sat, care auziseră despre faptul că plecarea cu acest scop fusese de fapt pregătită cu o seară înainte la magazinul sătesc al soţiei fostului primar, doamna Maricica Aciobăniţei, în prezenţa şi cu concursul direct al primarului și viceprimarului, maşina acestuia din urmă fiind văzută acolo timp de câteva ore. Toți cei prezenți sunt instigați de către autoritățile MMB și de către primarul și viceprimarul din comună, cei doi edili comportându-se în ultima perioadă ca angajați ai MMB, conducând direct, pe față, activitățile de denigrare a preotului Ioan Ungureanu, în ciuda faptului că legea 489/2006 a Cultelor, spune, în art. 9, alin. (1) că “statul este neutru față de orice credință religioasă sau ideologie atee”, iar în alin. (2) că “statul, prin autoritățile sale, nu va promova și nu va favoriza acordarea de privilegii sau crearea de discriminări față de un cult”. Aceste prevederi trebuie coroborate și cu prevederea art. 13, alin. 2) al Legii Cultelor, în care se specifică foarte clar: “În România sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau acțiuni de defăimare și învrăjbire religioasă, precum și ofensa publică adusă simbolurilor religioase” (s.n.).
Primarul și viceprimarul comunei au fost prezenți la Zosin într-o zi lucrătoare, în care trebuia să rezolve problemele comunității sau să facă proiecte pentru atragerea unor fonduri cu ajutorul cărora să asfalteze măcar satul Schit Orășeni sau alte porțiuni ale comunei, într-o localitate cu sate întregi neasfaltate, în care totuși există fonduri pentru petreceri publice în post, pentru deplasări cu autobuzul școlii sau pentru construirea de capele mortuare pe care nu le cere nimeni. Câteva persoane i-au sunat, deoarece aveau nevoie de diverse aprobări prin ştampila instituţiei, dar au fost fie amânaţi, pe motiv că autoritățile sunt la Zosin, fie apoi minţiţi că aceștia ar fi în delegaţie la Bucureşti, deşi fotografiile făcute în parcarea din spatele Casei monahale a mănăstirii îi arată prezenți acolo.
Despre caracterul acestei lucrări de învrăjbire și denigrare a preotului ne vorbește și filmarea pe care o avem din momentul îmbarcării în mașina școlii, când părintele Ioan le-a reproșat, pe un ton amar, dar cuviincios, că se folosesc de mașina primăriei, iar unul dintre săteni, domnul Mihai Ungureanu (coincidență de nume cu cel al preotului paroh), i-a răspuns: “Marș în p… mă-tii!”. Din informațiile pe care le avem, la întoarcerea de la Zosin, unii din acel grup au aruncat cu pietre în mașina unui tânăr care îl susține pe părintele Ioan Ungureanu. Printre ei s-ar fi aflat și fiul celui care l-a înjurat cu acele cuvinte ruşinoase pe părintele Ioan Ungureanu, și care, împreună cu un consătean, domnul Dumitru Ivan, au fost auziți afirmând că “de acum înainte noi suntem preoţi în sat”. Din fericire, tânărul asupra căruia s-au aruncat pietre nu a suferit decât o ușoară zgârietură pe mașină și o sperietură pe măsură, totul fiind filmat, după cum relatează persoane prezente la incident, şi petrecându-se sub privirea satisfăcută a viceprimarului, care a sunat a doua zi şi familia acelui tânăr pentru a o hărţui şi intimida.
Grupul de săteni a rămas la Zosin până seara, după care, la întoarcere, s-a auzit prin sat zvonul că duminica viitoare va veni alt preot care să le slujească cele sfinte în biserica parohială, deoarece părintele este suspendat de trei luni de zile. Dată fiind violența comportamentului acestor oameni, părintele Ioan Ungureanu se teme că astfel de instigări ar putea conduce la un conflict deschis și violent între sătenii care vin să se roage la biserică și acest grup, care urmărește alungarea părintelui Ioan din parohie, pe motiv că ar fi fost caterisit de către Consistoriul Eparhial, în ciuda faptului că acea caterisire nu este definitivă, ea fiind contestată la Consistoriul Mitropolitan, și nu este nici validă, fiind pronunțată de către un episcop părtaș la erezia ecumenistă, prin semnătura pusă pe documentele eretice ale sinodului din Creta și prin apărarea constantă a acestui sinod neortodox.
Scandalul la Schit Orășeni a luat proporții deosebite după ce părintele Ioan Ungureanu a cerut ca ziua de hram a parohiei, Schimbarea la Față a Domnului, să nu fie pângărită prin organizarea unei petreceri câmpenești, cu muzică, cu mâncare de dulce în mijlocul Postului Adormirii Maicii Domnului, chiar lângă biserica parohială monument istoric. Primarul comunei, sub pretextul “păstrării tradițiilor”, a fost cel care a propus și a dorit să organizeze acest bâlci sătesc. În momentul în care părintele Ioan Ungureanu a intervenit pe lângă autoritățile județene pentru a opri această manifestare și a propus ca soluție de compromis desfășurarea ei în altă parte a satului, dacă oamenii doresc neapărat să petreacă în post, primarul a decis că nu mai există alt loc în sat unde să își facă bâlciul (deși în anii trecuți l-a făcut pe un teren din altă parte a satului) și a abandonat cu totul proiectul, urmând ca începând din acea zi să îl învinuiască pe părintele Ioan că s-a opus organizării petrecerii și că nu îi respectă pe oamenii din sat. Câțiva săteni au fost atât de “sensibilizați” de faptul că nu li s-a permis să petreacă în post, încât au decis să îi urmeze pe cei care militează pentru aducerea altui preot.
În ziua ce a urmat hramului satului, viceprimarul comunei şi asistenta socială a Primăriei Cristeşti au luat-o de la domiciliu pe femeia care a donat pământul sub care s-a construit Paraclisul Sfinților Sila, Paisie și Natan, doamna Elena Aionoaie, fără știința și acordul familiei acesteia, și au internat-o la spital, pentru a fi operată în grabă la ochi a doua zi, în condițiile în care femeia are aproape 90 de ani, este practic oarbă de vreo șapte-opt ani, și șansele de a vedea după această operație au fost evaluate ca fiind foarte scăzute de către alţi medici, consultaţi la externare, întrucât medicul ales de viceprimar nici nu a vrut să ofere detalii familiei cu privire la analizele sau riscurile pentru acea intervenţie chirurgicală, pe care acelaşi medic, în urmă cu doi ani, refuza să o facă.
Când fiul femeii, domnul Cristian Aionoaie, s-a prezentat la spital pentru a declara că nu este de acord ca mama sa să își asume riscul de a muri în operație, având în vedere vârsta şi complicaţiile cardiace pe care bătrâna le are, și a luat-o acasă, viceprimarul s-a grăbit să îl acuze pe părintele Ioan Ungureanu că a lăsat o bătrână în întuneric, ajutându-l pe fiu să își recupereze mama, răpită de acasă de către autorităție locale, cu toate că este posibil ca intervenția preotului să îi fi salvat viața bătrânei. Printr-o hotărâre de consiliu parohial, părintele Ioan Ungureanu a fost mandatat de credincioșii din sat să îi poarte de grijă bătrânei care a donat pământul pe care s-a construit paraclisul.
“Cartierul general” din sat al celor care se opun părintelui Ioan Ungureanu este o cârciumă aparținând văduvei fostului primar al comunei, doamna Maricica Aciobăniţei, care tratează clienţii preferenţial şi proporţional cu acordul exprimat tacit de a lupta împreună cu ea împotriva preotului din sat. Acolo se fac planurile de atac și se stabilesc strategiile care urmează a se aplica pentru a se asigura plecarea din sat a preotului. Se pare că acolo s-a conceput și planul întâlnirii contestatarilor părintelui Ioan Ungureanu cu mitropolitul Moldovei la Mănăstirea Zosin, prin intermediul conducătorilor Primăriei Cristeşti, care în ultima perioadă au ca ocupație primordială aceste manevre din culise, în lipsa altor probe sau a unui dialog deschis şi onest cu membrii comunităţii, şi au promis că nu se vor lăsa până nu-l vor alunga pe preot din sat, de ca și când prioritatea acestui mandat de primar şi viceprimar ar fi devenit dezbinarea şi incitarea la ură confesională a electoratului propriu, iar nu gospodărirea comunei pentru care au fost votați în funcție inclusiv de credincioșii care îl susțin pe părintele Ioan Ungureanu.
Schitul Orășeni se află sub asediu de câteva luni bune, în care Mitropolia Moldovei și Bucovinei a făcut toate demersurile posibile pentru a-i învrăjbi pe oamenii din sat și a-i întoarce pe unul împotriva celuilalt. Duminică este anunțată neoficial o nouă încercare de forțare a intrării în biserica ce refuză de un an de zile să se facă părtașă la erezia ecumenistă promovată de sinodul din Creta. Șansele ca astfel de diversiune să se bucure de concursul organelor de ordine sunt reduse, în lipsa unei decizii judecătorești, prin care părintele, dar și toți locuitorii care îl susțin… să fie evacuați din biserică (!!!!), iar pentru asemenea hotărâre trebuie motive serioase, nu supărarea câtorva cetățeni și acțiunile diversioniste ale MMB și ale primarului localității, care încearcă astfel să transfere responsabilitatea pentru această situație de pe urmele episcopului care a semnat în Creta pe cele ale preotului care apără dreapta credință. Prin decizia consiliului parohial s-a hotărât ca paza în jurul bisericii să continue, până când situația din sat se va normaliza.
O altă diversiune menită să îi determine pe credincioși să renunțe să îl susțină pe părinte este și cea conform căreia mascaţii vor veni zilele acestea „să-l ridice” pe preotul Ioan Ungureanu. Din păcate, aceasta este maniera în care înțeleg să se implice în viaţa socială conducătorii unor instituţii, care uită pe cine şi de ce îi deservesc, făcând mari deservicii celor ce le sunt nu numai masă electorală, ci şi plătitori corecţi de impozite şi taxe. Părintele Ioan Ungureanu a adresat instituției prefectului județului două memorii, în care arăta implicarea ilegală a primăriei în treburile interne ale parohiei, iar MMB i-a scris memorii, în care roagă forul bisericesc superior să abandoneze incitarea la acest război între creștinii ortodocși. Până în acest moment nu a primit niciun răspuns favorabil.
Comunitatea, în ansamblul ei, rămâne indignată de această manipulare şi de încercarea eşuată a edililor din Cristeşti de a prezenta Înaltpreasfințitului Teofan, prin deplasarea orchestrată a câteva persoane din sat, o realitate complet distorsionată, în contextul în care ea nu simte nevoia acestui „schimb forţat” de preoţi.
Conform mărturisirii făcute de o persoană care doreşte să-şi păstreze anonimatul, la întrevederea de la Zosin, Înaltpreasfințitul Teofan i-ar fi pus pe cei prezenţi să semneze documente care vizau alungarea propriului preot, avertizându-i că vor primi vineri dimineaţă, la bisericuţa satului, vizita mascaţilor, caracterizând descinderea acestora ca fiind una nemiloasă, pentru că „aceia nu au nici mamă şi nici tată”, după cum s-ar fi exprimat înaltul ierarh.
Rugați-vă pentru acest Părinte Mărturisitor.
…fara cuvinte…da-le Doamne minte!
primar idiot , ca in majoritatea comunelor , se cred stapanii oamenilor
Halal „crestini”,cei care se adreseaza ca la usa cortului unei fete bisericesti!No coment!