X

MINUNEA Parintelui IUSTIN PARVU considerata ca fiind pentru SINE, de catre monahul Teodot

 După cum s-a aflat în cursul zilei de 10 iunie, după parastasul de 4 ani al marelui duhovnic român:

Fotografia Părintelui IUSTIN PÂRVU a izvorât mir, la mormântul său

Dar iată că aflăm că monahul Teodot, cel pe care l-am admirat pentru curajul mărturisirii, de multe ori în anii care au trecut de la trecerea la Domnul a Părintelui Iustin, pune această minune (a izvorârii de mir) în legătură cu noile sale indoieli cu privire la întreruperea pomenirii ierarhilor ecumeniști.

Mai precis susține că minunea de la mormântul părintelui e un fel de răspuns din lumea de dincolo la întrebarea dacă e bine sau nu ca preoții să întrerupă pomenirea ierarhului ce promovează erezii.

Iată ce citim într-un comentariu pe blogul său:

Semnificatia acestei minuni este urmatoarea :
– la Sf.Liturghie a slujit IPS Pimen al Sucevei si Radautilor, care l-a pomenit pe IPS Teofan.
– in timpul Sf.Liturghii am avut o discutie in contradictoriu cu un ucenic al unui preot nepomenitor in care cautam sa-i arat cum mi-am dat seama ca este gresita oprirea pomenirii acum dupa Creta, desi am sustinut-o si eu un timp.
– pana la urma, acel credincios mi-a pus intrebarea : P.Justin ar fi intrerupt pomenirea acum dupa Creta ? Eu i-am raspuns : cu toata certitudinea, P.Justin nu ar fi intrerupt pomenirea. Ar fi combatut sinodul de la Creta, dar nu ar fi intrerupt pomenirea.
-i-am spus : Sa-l intrebam pe Sfantul P.Justin daca ar fi intrerupt pomenirea. Eu cred ca nu, i-am spus.
– Dupa parastas a izvorat mirul din fotografiile lui, ceea ce pentru mine a insemnat ca daca aici unde a slujit IPS PImen si a fost pomenit Mitropolitul Teofan a avut loc minunea, inseamna ca nu este dupa Dumnezeu oprirea pomenirii acum dupa Creta.monahulteodot.wordpress.com

Așadar, Părintele Iustin, după socoteala monahului Teodot, ar fi făcut această minune, tocmai ca răspuns pentru el și pentru a-i confirma că nepomenirea ierarhilor nu este după Dumnezeu. Deci nu pentru întărirea oamenilor, nu pentru că este pur și simplu sfânt, nu pentru că Dumnezeu îl proslăvește după moarte, ci pentru a-i arăta lui Teodot și interlocutorului său (în special) și altora (în general) că întreuperea pomenirii ar fi un lucru rău.

Părerea mea este că Teodot exagerează cu interpretările. Cu atât mai mult cu cât, chiar el spunea altă dată că Pr. Iustin era convins de înrădăcinarea în rău a mitropolitului Teofan și că nu este posibil să devină mai bun (în sens ortodox) dar mai rău da.

ÎPS Pimen al Sucevei și Rădăuților, chiar dacă l-a pomenit pe controversatul mitropolit Teofan, este totuși unul dintre episcopii cu cele mai puține bube în cap din BOR. Iar în cadrul slujbei Parastasului, nu se pomenește numele ierarhului locului. Cu care dintre slujbe are legătură minunea de la mormânt? Cu Sfânta Liturghie sau cu Parastasul? Cu niciuna! Dumnezeu a vrut să-l arate încă o dată sfânt în fața mulțimii adunate acolo.

Cu toți știm că Părintele era la curent cu situația din Georgia, când în 1997, stareții mai multor mânăstiri (inițial 4), la care s-au adăugat în scurt timp alții, inclusiv preoți de mir și mireni, au avertizat sinodul georgian și pe patriarhul Ilia al II-lea, că vor întrerupe pomenirea în bloc (comuniunea euharistică), dacă Biserica Georgiană nu se retrage din Consiliul Mondial al „Bisericilor”. Lupta cea bună: cum s-a petrecut ieşirea Bisericii Georgiei din Consiliul Mondial al bisericilor în 1997

Sinodul și patriarhul georgian au cedat și au retras Biserica Georgiană din Consiliul Mondial al Ereziilor, culminând printr-o rezoluție dată la nivel sinodal – o adevărată mărturisire ortodoxă: Biserica Ortodoxă Georgiană: Rezoluţie împotriva ecumenismului (1998)

Părintele Iustin știa aceasta și cu siguranță și-ar fi dorit și la noi o ripostă asemănătoare împotriva ierarhilor trădători. Dar cred că era conștient că nu avea cu cine, căci majoritatea stareților și starețelor erau și sunt stabiliți nu după criteriul duhovniciei, ortodoxiei și capacităților reale de a a administra mânăstirile, ci după slugărnicia în a îndeplini interesele meschine ale episcopilor apostați.

Acum, când situația a devenit mai gravă și când ierarhia trădătoare și compromisă din BOR și din alte 9 țări, a legiferat, în Creta ecumenismul (în cârdășie cu ereticul Bartolomeu al Constantinopolului) la nivel oficial și când s-au ridicat preoți mărturisitori, care au întrerupt pomenirea (înmulțindu-se încet, dar sigur), brusc nu mai e bine… Nu mai e după Dumnezeu întreruprea pomenirii unor trădători, unii dintre ei complet eretici. Nu mai e bine căci așa a stabilit monahul Teodot, cel care îl „traduce” pe Părintele Iustin, pentru noi, muritorii de rând.

Dar cine va luptă cu trădarea ierarhilor? Cine li se va opune? Acum când s-au ridicat atâția preoți dispuși să se jertfească pentru Hristos, de ce nu se ridică și toată suflarea ortodoxă românească să-i susțină?

Așa suntem noi românii… Ni se pare că suntem mai deștepți prin „cumințenia” noastră. S-a putut în Georgia și în Bulgaria? S-ar putea și în România, dacă ar exista unitate și curaj.

Ce răspuns vom da la Înfricoșătoarea Judecată, noi ca neam, când ne va întreba Hristos: „Unde sunt mărturisitorii voștri din vremurile din urmă?” Aceștia sunt – preoții care au întrerupt pomenirea ierarhilor duplicitari și apostați! Lor ar trebui să ne alăturăm în număr cât mai mare, până ce vor da înapoi din ereziile și hulele pe care le-au semnat arhiereii cu comportament de iude.

Întrerupurea pomenirii ierarhilor trădători (eretici sau partași la erezie) este perfect canonică și patristică. Avem exemplele sfinților: Vasile cel Mare, Maxim Mărturisitorul, Teodor Studitul, Fotie cel Mare, Grigorie Palama, Iustin Popovici, chiar și Paisie Aghioritul (într-o perioadă), Ioan Iacob Hozevitul, părintele Dionisie de la Colciu etc.

Voi completa acest articol cu trecerea în revistă a ereziilor mitropolitului Teofan, cel pe care Teodot a început să-l disculpe, pretinzând că s-ar fi pocăit de ereziile semnate în urma tratatului de la Chambesy și de altele…

Categorii
Înșelări
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

7 comentarii

  1. Teodot mai bine si-ar opri pentru el inselarile. Parintele Justin il dezagrea total cu astfel de interpretari. Este un om al extremelor: acum l-ar împușca pe Teofan, acum l-ar considera nevinovat. Baiatul nu are toate tiglele pe casa.

  2. Mirul izvorat prevesteste vremuri grele pentru crestini. Sunt lacrimile Parintelui nostru pentru noi.
    E vremea muceniciei, asa mi-a spus Parintele. Fiecare se mantuie singur.

  3. Din păcate monahul Teodot își dovedește instabilitatea vobelor și a faptelor. Pornit cu îndărătnicie împotriva Sinodului din Creta, Teodot s-a întors acum la 180 grade. Când s-a aflat Teodot în adevăr: contra Creta sau pro Creta? Fire duală și profitoare, Teodot preia din zbor vise și minuni pentru a-și argumenta prostiile. Vedeți visele privind dezgroparea părintelui Calciu, cele ale unor maici, comentate de el pe blog și acum minunea părintelui Iustin.
    De ce nu ar fi valabilă o altă interpretare? Părintele Iustin a vrut să-i atenționeze pe pomenitori că se află într-o mare înșelare. Cum poate Tedodot să contrazică această afirmație? Știați că deja Teodot este cunoscut drept preot care trebuie ajutat puternic financiar. Am primit telefon să-l sprijin financiar înaninte de parastas.

  4. Consider ca trebuie sa fii cel putin naiv (ca sa nu zic tampit – si vorbesc in general, nu ma refer la par. Teodot) ca sa nu-ti dai seama in ce fel de duh s-a tinut „sinodul” din Creta.
    Insusi PF Daniel afirma, inainte de „sinod” ca aceia care nu vor participa vor fi mustrati, lucruri afirmate si pe alte site-uri, care acum o scalda.
    Acest lucru e intarit si de afirmatiile pr. Amfilohie Branza.
    Ce fel de sinod e acela care se tine prin amenintare si ale carui hotarari se iau tot prin amenintare?
    O Biserica tratata ca un fel de sluga e o Biserica Autocefala? Unde e duhul comuniunii si al fratietatii?
    Sinoadele ecumenice din trecut s-au tinut pentru lamurirea unor probleme, atunci cand se ridicau cate unii care dadeau interpretari mincinoase invataturii de credinta. Sinoadele se tineau pentru a indrepta lucrurile. Acest „sinod” ce lucruri a indreptat, ce a lamurit?
    Care ar trebui sa fie modalitatea prin care sa se traga un semnal de alarma, ca sa inteleaga si episcopul locului, oricare ar fi acela? Sau trebuie sa ne prefacem ca e totul in regula? Si pana cand ar trebui sa ne prefacem?

  5. Fratilooor,sa ne rugam in permanenta ca Dumnezeu sa nu ne lase la mintea noastra,va rog pentru Dragostea Lui Hristos,pe voi,cei ce sunteti stalpi ai ortodoxiei,nu va mai inselati cu una cu alta ca ni se sfasaie turma iar oamenii pun mare nadejde si in voi!Nu va rataciti…Un cuvant RUGACIUNE iar al doilea SMERENIE…+Dumnezeu este Domnul si S-au aratat noua!

  6. Sfinte Parinte Marturisitor Iustin,rugati-va pentru noi!!!+Doamne miluieste-ne pre noi cei ce nadajduim intru Tine!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!