Câteva idei principale:
-Părintele Sava nu și-a propus la această întâlnire să vorbească despre ,,Creta”. A vorbit cu alte ocazii, atunci când a trebuit;
-S-a început prigoana în Biserică: cei care nu vor accepta ,,sinodul” din Creta vor fi considerați schismatici, ca unii ce sunt în afara Bisericii și rup unitatea Bisericii, fanatici, fundamentaliști și alte apelative care nu au nici o legătură cu realitatea;
-Scopul întâlnirii este comun: dragostea de Hristos, dorința de a mărturisi Adevărul și voința de a rămâne în Biserica Lui.
-Cum să mergem mai departe pe calea mărturisirii? Să nu avem comuniune cu ereticii ecumeniști! Nu va fi ușor. Vom fi prigoniți!;
-Noi nu facem sinoade și nu ne organizăm în structuri paralele Bisericii. Nu trebuie să urmăm nimic din ceea ce greșit s-a hotărât la Creta;
-Nu noi suntem cei care am creat probleme, ci ereticii ecumeniști care conduc oamenii spre iad;
-Celor care ne spun că ne aflăm în afara Bisericii, le răspundem: noi nu ne aflăm în ,,biserica” lor, ci în Biserica lui Hristos;
-Nu se știe unde sau dacă a slujit părintele Theodoros Zisis în noaptea Sfintelor Paști. De fapt, părintele Sava nu cunoaște dacă pr Zisis a mai slujit de când a fost oprit de la slujire după întreruperea pomenirii;
-Dacă mergem acolo unde sunt pomeniți ierarhii eretici este ca și cum am fi de acord cu învățătura lor;
Parintele Theodoros Zisis spune ca este obligatoriu Canonul 15 in cazul in care episcopul invata el insusi erezia cu capul descoperit, impune erezia, cu gura sa invata erezia, si spune ca spre exemplu parintilor aghioriti care il pomenesc pe ereziarhul Bartolomeu, pentru ca el e episcopul Muntelui Athos, oprirea pomenirii lui e obligatorie. Dar daca respectivul nu invata el personal erezia ci doar o accepta tacit, atunci se poate vorbi de neobligativitate. Lucrurile trebuiesc nuantate!
Daca aici se spune (pr Sava ) ca nepomenitorii aghioriti nu au comuniune cu Patriarhia Bulgara sau Georgina cum se face ca au comuniune cu PS Longhin care pomeneste pe Mitropolitul Onufrie, care e in comuniune indirecta si el cu Bartolomeu la fel ca si Biserica Bulgariei si Georgiei?
Ceea ce spune aici Gheron Savva legat de Biserica Bulgariei si Georgiei care marturisiesc ca nu accepta erezia ecumenista desi din iconomie inca sunt in comuniune cu Bartolomeu, anume ca ei nu vor sa aiba comuniune cu Bulgaria si Georgia – arata graba si nu il mai intereseaza convocarea unui Sinod Ecumenic care sa-l condamne pe Bartolomeu. Deabea atunci lipsa de comuniune cu Bulgaria si georgia intra in legitimitate! Pana atunci e o grabire a pasilor! O tactica gresita, dupa parerea mea.
Scopul nostru este sa fim in comuniune cu preotii si ierarhii si sinoadele care invata ortodox! In rest pregatim Sinodul! Nu mergem mai departe, nu sarim pasii!
Parinte Matei Vulcanescu sa stiti ca pentru cei din Romania (nepomenitorii, ca pentru ceilalti nu insemnati nimic)ati dezamagit fiindca o „scaldati ” de fiecare data dupa cum va iese pasenta.Pentru mine personal ati dezamagit cand spuneati pr. De la Codrii Pascanilor ca ..da da..e bine asa..intrerupeti pomenirea..ff bine …iar dupa ce a intreupt o ati schimbat foaia..da..eu am zis..trebuia asteptat..prea va ti grabit.Deci e clar,cum bate vantul acolo va duceti,luati exemplu de la pr. Sava,un adevarat ostas a lui Hristos.Asa ca mai putin cu explicatiile in zona noastra.IPs Serafim de Pireu ce joc face?al cui?Nu este un Amfilohie la scara mai mare?Ne am cam saturat de latratul la ceata,asa ca nu mai veniti cu clarificari si explicatii ca noi avem nevoie de adevarati marturisitori ca mai tare bulversati pe saracii oameni.Iartati si Dumnezeu sa ne lumineze