Adrian
… uite că ÎPS-ul dă declaraţii …
„… În vremuri tulburi, precum cele de astăzi, încercări și pericole vin, uneori, și din interiorul Bisericii. Pe de o parte, nu toți credincioșii păstrează întru totul calea dreptei credințe. Superstițiile, relativismul doctrinar, căsătoriile cu cei de alte credințe, lipsa vieții liturgice sau săvârșirea de păcate grele și lipsa pocăinței aduc mari prejudicii vieții bisericești. Starea de veghe nu trebuie să lipsească pentru îndreptarea unor astfel de situații.
Asistăm, pe de altă parte, la anumite manifestări schismatice care tulbură rânduiala și pacea întru Adevăr din Biserică. Din râvnă lipsită de înțelepciune[16], unii clerici sau monahi, urmați de ucenicii lor, aduc un mare rău dreptei credințe pe care pretind că o apără. Pe motive neîntemeiate, acuză de erori doctrinare Sinodul din Creta și îndeamnă la ruperea comuniunii cu parohiile și mănăstirile care rămân, cu statornicie, în legătură cu episcopii lor, cu Sfintele Sinoade ale Bisericilor Ortodoxe locale, cu întreaga Ortodoxie. Aceste situații nu sunt noi în istoria Bisericii. Vorbind despre astfel de tulburări, Sfântul Grigorie Teologul îi numește pe cei care le provoacă și le întrețin „mult-prea-iubitori de Dumnezeu și mult-prea-iubitori de Hristos”[17], un fel de „ultra-ortodocși”, care i-au fost cei mai mari potrivnici în lupta sa pentru apărarea credinței ortodoxe. Cu durere, cu dragoste părintească și cu nădejde, mă adresez acestor persoane care tulbură viața Bisericii, îndemnându-i prin cuvintele Sfântului Ioan Gură de Aur: „Să dorim pacea pe care acela (vrăjmașul) o urăște. Să încetăm a mai cântări și a mai pune în cumpănă cuvintele dogmei. Să încetăm a mai vrea să fim învățători ai învățătorilor, să urâm a ne mai lupta în cuvinte, spre pierzania celor ce ascultă. Să credem așa cum Părinții ne-au predat. Nu suntem mai înțelepți decât Părinții, nu suntem mai exacți decât învățătorii noștri, nu suntem noi păstori ai păstorilor, ci oi”[18].
În duhul celor spuse de Sfântul Ioan Gură de Aur, rugăm pe Dumnezeu să ne dăruiască nouă și lumii întregi pacea Sa cea sfântă pe care a împărtășit-o ucenicilor în ziua Învierii Sale. Pacea și bucuria Învierii să pătrundă în fiecare casă, în fiecare familie și în inima tuturor! Și astfel, întăriți întru taina biruinței lui Hristos asupra iadului, a păcatului, a necredinței și a dezbinării, să rămânem uniți în Biserica Lui cea Sfântă și să rostim cu toții:
Hristos a înviat!
Al vostru frate și părinte întru Hristos,
† TEOFAN …”
extras (desigur scos din context !) din, iarăşi, pastorala de Paşti 2017 a domniei sale ! – ŞARPELE !!!
(pentru cine stă bine cu stomacul şi nu are probleme cu hiperglicemia … https://mmb.ro/scrisoarea-pastorala-inaltpreasfintitul-teofan-la-sarbatoarea-invierii-domnului-2017)
Mirela
Dragă Adrian,
Da, de declaraţii de astea, în stilul lupului mieros care vrea să te atragă în staul doar pentru a te mânca la cină, îl consider capabil pe acest PREAVICLEAN Teofan.
Ce îndrăzneală! El afirmă că “relativismul doctrinar, căsătoriile cu cei de alte credințe… aduc mari prejudicii vieții bisericești” şi tot el ni le bagă pe gât, prin acceptarea drept ortodoxie a apostaziei din Creta şi prin semnătura lui pe actele trădării!
Cu câtă obrăznicie îşi ia drept temelie a argumentaţiei “pacea întru Adevăr din Biserică”, deşi el vrea o pace mincinoasă şi luptă tocmai împotriva Adevărului. Vorbeşte despre “dreapta credinţă” ca şi cum el ar apăra-o, nu ca şi cum ar surpa-o! Are tupeul să pomenească de “Sfintele Sinoade ale Bisericilor (atenţie la plural!)” (care sfânt sinod, Creta?), când el şi restul apostaţilor le calcă în picioare!
Şi altele, pe care de SCÂRBĂ nu le mai comentez. E ca învăţătorii de Lege ai iudeilor: Îl ucide pe Hristos, dar vrea să ne convingă că face lucrarea Tatălui. Şi, din păcate, sunt sigură că pe naivi/necuraţi la inimă, educaţi în legea nejudecării fără s-o priceapă, îi anesteziază/otrăvăşte cu acest venin amestecat cu miere, spre a lor pierzare.
Mare dreptate aveau sfinţii care spuneau că în vremurile din urmă oamenii vor trebui să se pună ei înşişi la punct şi să se călăuzeazscă după Sfinţii Părinţi. O comentatoare îndrăznea să susţină, în pofida fărădelegii evidente a bătăuşelor, că mântuirea călugăriţei se obţine prin ascultarea ca de Hristos a stareţei şi a episcopului!!! De Sfinţii Apostoli, care ne-au învăţat să ascultăm de Dumnezeu mai mult decât de oameni, au uitat, şi fac fărădelegi crezând că de Hristos ascultă! Câtă orbire!
Cred că urmează să-l vedem pe Sf. Nicolae la baza argumentaţiei că bătaia măicuţelor antiecumeniste a fost lucrare dumnezeiască!
Și atunci ce așteptări sa mai avem de la acesta/aceștia?!
Am întâlnit o măicuţă care a fost dată afară dintr-un schit în care erau doar trei vieţuitoare. De aceea, concluzia mea este că epurarea din monahism este generală, nu doar ici şi colo. Poate doar ca excepţie să nu fie aşa pe undeva.
Despre ceea ce se întâmplă în unele mănăstiri s-a aflat public, iar despre alte cazuri or fi ştiind câţiva. Oricum, dacă până şi la un schit cu trei persoane te ocupi de excluderea din mănăstire a celor care se opun apostaziei, putem să credem că scapă vreo mănăstire de ochiul vigilent al satanei care vrea ca toţi să-i slujească?
Cazul maicilor de la Frumoasa pare, totuşi, unul mai aparte, pentru că ele au ajuns la spital cu piciorul rupt. De ce s-a procedat astfel? Nu or fi acceptat să plece „de vorbă bună”? Or fi cerut argumente legale, până când li s-a arătat legea bâtei? Posibil.
Şi iată că l-au obligat pe Teofan – tătucul pe care cei care se lasă vrăjiţi de vorba prefăcută îl consideră om drept şi duhovnicesc – să facă declaraţii pentru calmarea spiritelor oilor, pentru ca nu cumva acestea să înceapă să-şi pună întrebări despre sinod.
Ar fi fost prea de tot să se prezinte pe faţă drept autor moral, incitator şi susţinător al asaltului mafiot asupra maicilor neecumeniste, dar nici nu ar fi putut să facă pe protectorul lor, ruinându-şi propria lucrare de „curăţare”/intimidare.
Ce „soluţie” a găsit? Să se prezinte pe sine drept ortodox, iar pe ele şi pe cei ca ele drept extremişti şi schismatici care prejudiciază Biserica printr-un zel fanatic, fără înţelegere şi fără minte.
Pe ce argumente s-a bazat? Pe cuvinte şi idei mincinoase care simulează ortodoxia lui. Ceea ce m-a stupefiat este pomenirea „relativismului doctrinar” şi a „căsătoriilor cu cei de alte credințe” ca unele ce „aduc mari prejudicii vieții bisericești”. Aşa este, numai că te uimeşte gura care zice. Teofan ne sileşte să ne bage în oala ereziei cretane, care legiferează căsătorille cu cei de alte credinţe şi relativismul dogmatic, el luptă împotriva celor care nu acceptă inovaţiile şi tot el pare să le osândească! De ce?
Ipoteza mea este că Teofan face asta pentru că oamenii mai simpli şi neştiutori cărora se mai găseşte cineva să le vorbească despre trădarea din Creta tocmai asta înţeleg din „poliloghie”: că în Creta s-au oficializat căsătoriile mixte şi s-a relativizat învăţătura de credinţă. Presupun că nu pricep ei argumente prea teologice, dar pe astea două le pricep.
Aşa că ce face vicleanul Teofan? Se preface că ar combate căsătoriile mixte şi relativismul dogmatic şi vorbeşte împotriva lor, pentru ca cei care îi citesc mesajul să spună: Uite că cei care ziceau că la sinodul din Creta s-au oficializat căsătoriile mixte şi relativismul dogmatic nu au dreptate, căci IPS, deşi a semnat, vorbeşte contra lor. Sunt ăia schismatici şi exageraţi, mergem înainte cu IPS! IPS e ortodox, nu eretic!
Oricum, căldiceii care închid ochii la abuzurile care se petrec în bor ar trebui să-şi pună problema duhului care-i animă pe cei care au ajuns până la extrema schilodirii unor maici. Cât de josnic au procedat bătăuşele! Au pus la cale bătaia, au intrat 7-8 contra două în miez de noapte să le sechestreze, apoi să le ciomăgească, le-au furat lucrurile, şi-au băgat nasul în cele mai intime chestiuni, cele ce ţin de spovedit, ca să găsească arme împotriva lor. Oribil! Oare bătăuşelor nu le e scârbă de ele? Nu le e ruşine să mai dea ochii cu oamenii din jur, cu cunoştinţele? Mai pot simula blândeţea, evlavia şi duhovnicia? Ce om cu frică de Dumnezeu ar putea acţiona ca ele?
Nepomenirea ierarhului este vină majoră, pentru care eşti exclus din monahism cu bătaie, dar nouă ni se cere să acceptăm apostazia din Creta fără vreo reacţie de împotrivire, deşi este drum sigur spre iad!
Luaţi aminte, cei care credeţi că puteţi să rămâneţi ortodocşi în comuniune cu erezia, priviţi roadele ei la maicile iadului!
Circulă un banc ce face trimitere la perioada stalinistă:
–De ce au murit aceşti tovarăşi?
–Au mâncat ciuperci otrăvitoare.
–Dar acesta de ce are o gaură de glonţ în cap?
–Acela nu a vrut să mănânce ciuperci!
Cam aşa cred că e şi cu maicile de la Frumoasa: nu au vrut să mănânce ciuperci, iar gulag-bor a încercat să le aducă la „linia partidului” sau să le excudă din partid.
Chestie autentică: pe vremea comunismului, unii oameni erau obligaţi să semneze declaraţii standard de afiliere la politica vremii. Într-una scria ceva de genul: mă angajez să merg pe linia pardidului. Semnatarul a adăugat „pe lângă”, iar textul semnat a fost: mă angajez să merg pe lângă linia partidului:). Aşa şi maicile de la Frumoasa. Consecinţele le vedem.
Sa-si retraga semnatura de pe documetul din Creta si-l vom crede! Pana atunci nu il credem! \
El face pe victima, cand el e calaul? Pai cine l-a pus sa semneze? Chiar suntem luati de prosti?
Cine vrea sa fie prostit sa ramana asa. Teofan nu mai are nici o credibilitate. Degeaba mai vorbeste daca nu-si retrage semnatura de tradator. Nu o va face! Misiunea lui este sa fie impotriva Adevarului Lui Hristos. Este un lup viclean in piele de oaie.