Ca urmare a excepţiilor şi neregulilor de procedură invocate înainte de primul termen, Consistoriul Monahal Eparhial Iaşi a decis, în cazul Părintelui Pamvo Jugănaru, acordarea unui nou termen de judecată, la data de 4 aprilie.
Ca răspuns la cererea de aprobare a listei de martori, părintele Pamvo a primit permisiunea de a avea o apărare cu martori, cu condiţia ca aceştia să prezinte certificatul de botez şi mai ales o recomandare din partea preotului paroh, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile pentru a se prezenta într-o judecată preoţească.
Faţă de aceste două cerinţe, părintele Pamvo a înaintat două sesizări Consistoriului, în care îi cere să analizeze situaţia creată, având în vedere că certificatele de botez se obţin în unele situaţii mai greu, deoarece, pe de o parte, martorul poate fi de loc din orice colţ al ţării, iar corespondenţa cu parohia nu se poate face în câteva zile, iar, pe de altă parte, există posibilitatea ca arhivele parohiei să fi fost mutate la alte parohii, mai ales în cazul filiilor care au devenit între timp parohii. De aceea, s-a cerut acordarea altui termen de judecată rezonabil, care să ţină seama de această situaţie.
Mai mult, s-a cerut să se ţină seama de faptul că martorii acuzării în faza preliminară de cercetare depun o simplă declaraţie verbală, din care reiese calitatea lor de creştini botezaţi, iar principiul parităţii de probe testimoniale ar impune ca şi martorii apărării să beneficieze de acest drept.
În ceea ce priveşte declaraţia de la preotul paroh din care să rezulte calitatea de martor, s-a apreciat de către Părintele Pamvo, în sesizarea sa, că aceasta ar putea crea premisele unei încălcări a dreptului de a fi martor într-un proces eclesial, deoarece preoţii parohi şi-au demonstrat public atitudinea faţă de cei ce refuză să participe la slujbele unde se pomenesc ierarhii şi e greu de crezut că ei vor oferi astfel de recomandări credincioşilor care le solicită. S-a cerut ca membrii Consistoriului să îşi culeagă singuri informaţiile din sistem sau să accepte ca acestea să le fie furnizate de către preoţii duhovnici în schimbul preoţilor parohi.
Ca răspuns la cererea de a-şi consulta dosarul, Părintele Pamvo a primit îngăduinţa de a-l vedea în ziua de marţi, 29 martie, dar neînsoţit de o persoană competentă în domeniul juridic şi canonic şi fără posibilitatea de a-şi copia pagini din acesta. Părintele a adresat o cerere prin care cerea ca dosarul să îi fie pus la dispoziţie într-o copie, angajându-se să nu publice nicio piesă din el pe internet sau altundeva în presă.
Din studierea sumară a dosarului au reieşit numeroase situaţii, pe care părintele le-a considerat nereguli procedurale, motiv pentru care a mai adresat în cursul săptămânii trecute câteva petiţii.
Mai întâi părintele a contestat calitatea de martori a celor doi martori ai acuzării, care sunt într-o stare de duşmănie cu sfinţia sa, cauzată de evenimentele ce s-au desfăşurat în ultima vreme la Schit, şi, în plus, par a fi şi reclamanţii care au declanşat cercetarea disciplinară. Cum regulamentele bisericeşti nu permit martori care sunt în stare de duşmănie faţă de una dintre părţi, nici ca aceştia să fie angajaţii uneia dintre părţi (în speţă, MMB), părintele a cerut analizarea neacceptării calităţii de martori a acestora.
Din dosar continuă să rezulte că raportul în baza căruia părintele a fost trimis în judecată este întocmit după un fel de cercetare disciplinară, ceea ce face ca el să fie nul, deoarece părintelui nu i s-a adresat citaţie să se prezinte la cercetarea disciplinară, nu a fost de faţă când s-au citit declaraţie şi nu a fost întrebat dacă este de acord cu ele sau dacă mai are ceva de adăugat. Prin urmare, părintele a cerut ca acel raport să fie anulat, iar procedura să se reia după cum dictează regulamentele bisericeşti.
Datorită numărului de fapte invocate, părintele a cerut Consistoriului suplimentarea listei de martori, care să poată acoperi acuzaţiile formulate împotriva sa.
La solicitarea Consistoriului, părintele a trimis consistoriului teza probatorie generală pentru care martorii sunt convocaţi, urmând ca, după aprobarea studierii amănunţite a dosarului, să prezinte teze probatorii mai concrete, pentru fiecare martor.
Dosarul consemna şi sesizările formulate cu privire la competenţa membrilor Consistoriului de a judeca acest caz, cât şi la competenţa Consistoriului însuşi de a judeca acest caz, având în vedere că Părintele Pamvo a fost hirotonit în Mitropolia Ardealului şi nu ştie să fi intrat în Mitropolia Moldovei cu actele în regulă care se fac cu ocazia trecerii dintr-o eparhie într-alta.
Aproape toate cererile formulate cereau acordarea unui termen rezonabil de judecată, până la care să poată fi soluţionate toate cerinţele Consistoriului.
Certif. p Pamvo by Ortodoxie on Scribd
citatii p Pamvo by Ortodoxie on Scribd
respingere martori by Ortodoxie on Scribd
respingere raport by Ortodoxie on Scribd
suplimentare martori by Ortodoxie on Scribd
Teza Probatorie by Ortodoxie on Scribd
De cand a aparut certificatul de botez?
Cum aflu parohia de care apartin?
Doamne ajuta!
Alexandru
Orice biserică are o condică (mitrică) unde se consemnează persoanele botezate (nume, dată, părinţi, naşi). Certificatul de botez probabil că e adeverinţa pe care o poţi obţine de la biserica la care ai fost botezat, în care să se ateste faptul că ai fost botezat.
Afli de ce parohie aparţii după preotul care vine cu ajunul. Sau de la vecini, dacă eşti nou pe acolo.
Dacă am scris ceva inexact, rog pe cineva mai în temă să corecteze informaţiile greşite.