Dupa cum stiti, a inceput deja saptamana uraciune in ochii bunului Dumnezeu:
Iata ce putem citi in articolul De ce nu se aude vocea mânăstirilor împotriva ecumenismului?:
Majoritatea mânăstirilor din ţară au site-uri sau bloguri, la fel şi multe parohii din ţară. Şi totuşi nu se vede, nu se aude mai nimic împotriva ecumenismului, împotriva săptămânii de rugăciune comună pentru “unitatea crestinilor”. Mă refer în special la mânăstiri, pentru că ele sunt sau ar trebui să fie stâlpii ortodoxiei. Nici o voce a vreunei vetre monahale nu se ridica sa rostească adevărul; acela că se încalcă sfintele canoane în fiecare an între 18 şi 25 ianuarie şi pe parcursul anului prin participarea la lucrările “Consiliului Mondial al Bisericilor”. Nu toate mânăstirile se laudă că sunt tradiţionaliste, dar şi cele care se laudă în acest sens nu mişcă nimic.
De pildă, Mânăstirea Petru Vodă, din judeţul Neamţ, în comunicatul pe care l-a postat pe 15 ianuarie spune că:
“Mănăstirea noastră mărturiseşte acelaşi neschimbat şi neschimbabil adevăr dogmatic al Ortodoxiei, dimpreună cu toate Sfintele Soboare, cu întreaga învăţătură de credinţă a Sfinţilor Părinţi şi a Părintelui Ctitor, Arhimandritul Justin Pîrvu. Nu modificăm nici o iotă din pravila şi rînduiala lăsată de Părintele Ctitor, ci o mărturisim şi o susţinem în continuare, precum se cuvine, spre mîntuirea noastră, spre întărirea credincioşilor, şi spre slava lui Dumnezeu şi a sfintei Sale Biserici. Dacă veţi citi în presă sau veţi auzi zvonuri cum că am schimba predania dreptei-credinţe, vă rugăm să ne întrebaţi direct, şi vă vom lămuri cugetul precum ne va lumina Dumnezeu.”
Mărturiseşte, mărturiseşte, dar unde? În şoaptă, la ureche între ei? Nu apare nimic în acest sens pe site-ul oficial. Şi dacă nu acum, în timpul acestei săptămâni a trădării ortodoxiei, atunci când?
În articolul precedent am arătat că rugăciunea împreună cu ereticii este împotriva a patru canoane apostolice, reconfirmate de unele sinoade ecumenice de mai târziu.
Înţeleg că preoţii de parohie se tem (cei mai mulţi dintre ei), căci au familii şi îşi pot pierde unica sursă de venit, dar călugării? Nu s-au dus ei în mânăstiri să se jertfească pentru Hristos? Ei de ce se tem? De ierarhie? Dar e dovedit că ierarhia greşeşte, iar canoanele îţi dau dreptul să nu asculţi de ierarhi dacă ei nu respectă canoanele.
Iată ce spune Gheronda Gavriil, monah la o chilie de lângă Kareia, în apropierea chiliei părintelui Paisie Aghioritul, în vârstă de aproape 80 de ani:
Părinte care credeţi că sunt pericolele ce se abat astăzi cu putere împotriva Ortodoxiei?
Cel mai mare pericol? Ecumenismul! E o erezie foarte mare. Este o erezie care încearcă să distrugă Biserica lui Hristos şi cel care sprijină această erezie este papa, papalitatea fiind cea mai mare erezie din toate veacurile şi din prezent.
………..
Până unde merge ascultarea pe care noi clericii trebuie să o facem faţă de episcopii noştri sau ascultarea pe care trebuie să o facă mirenii faţă de clerici: episcopi, preoţi şi diaconi?
Trebuie să ascultăm doar atâta vreme cât cel de care facem ascultare este în adevăr, povăţuieşte adevărul. În momentul în care o persoană propovăduieşte o erezie şi nu ne lasă să mărturisim dreapta credinţă şi să mărturisim adevărul şi se împotriveşte adevărului, conform spuselor Sfântului Athanasie cel Mare, care rămân valabile pentru orice epocă a Bisericii, noi trebuie să-i considerăm pe astfel de păstori, de orice treaptă bisericească ar fi, să-i considerăm ca fiind nu nişte păstori ci nişte lupi care nu vor altceva să facă decât să distrugă turma lui Hristos. Ascultarea se face doar în Adevăr, iar ascultarea care se face în afara adevărului nu este altceva decât un mare păcat, o blasfemie, o lepădare de Hristos şi de credinţa noastră şi de aceea trebuie să ne ferim de o astfel de lepădare şi să nu face ascultare de oameni care nu vorbesc în numele lui Hristos cu adevărat şi nu trăiesc în duhul lui Hristos, Duhul Adevărului.Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/
Comentariu saccsiv:
Chiar asa, Petru Voda a ingropat marturisirea o data cu Sfintele Moaste ale Sfantului Gheorghe Calciu Dumitreasa?
Putem intelege ca nu au curajul sa critice direct spurcata saptamana de rugaciune, insa macar puteau glasui si ei ceva impotriva ecumenismului in general, pe site sau printr-o declaratie a staretului Hariton Negrea, despre care toti sperau ca va fi urmasul Sfantului Justin Parvu.
Si cand colo, exact cand nu era momentul, posteaza monahul Filotheu pe site un furibund atac cu limbaj total neortodox impotriva monahului Teodot si a fratelui Gabriel (Apologeticum), dupa care staretul comunica mass-media ca nu monahul Filotheu l-a postat, ci probabil Fantomas, exact ca-n filmele cu Louis de Funès:
Incredibil …
Aiuritii inghit pe nemestecate otrava din cuvintele profesionistilor ce spun ca stalpul ortodoxiei ar fi fost senil:
VORBA DE INTRUSI: Parintele JUSTIN PARVU A FOST SENIL. Ce urmareste SISTEMUL prin vorba asta?
Insa cei ce l-au vizitat sau macar i-au ascultat interviurile au putut lesne constata ca avea o minte brici. Sigur ar fi avut invataminte pentru noi cei mici, cel putin la o luna, daca nu mai des, referitor nu numai la ecumenism, ci si la buletinele cu cip, ce iata ca si ele bat deja la usi. Si sub nici o forma n-ar fi aparut in public cu discursuri abracadabrante despre uite comunicatul, nu e comunicatul, cine a scris comunicatul?
Asadar, in loc de o marturisire anti ecumenism si anti cip, auzim dinspre Petru Voda doar multa larma impotriva “nebunului” monah Teodot si “agentului” Gabriel. Care, ce sa vezi, erau printre ultimii de acolo care mai ziceau public ceva in acest sens.
Eu nu-l acuz pe parintele Hariton Negrea ca ar fi ecumenist sau pro cip. Ar fi deja prea mult sa constatam vreodata ca trece de partea cealalta a baricadei. Lovitura ar fi prea grea. Constat insa ceea ce iata ca observa si altii: TACEREA. Foarte grava aceasta tacere, fundamental diferita de marturisirea leului ortodox ce a ctitorit manastirea, dar macar daca era doar tacere, insa sfintia sa a dovedit totusi ca stie sa vorbeasca si in public, insa pe ce teme …
Stau acum si ma gandesc daca momentul larmei n-a fost de fapt special ales. E o ipoteza de luat in seama. Profesionistii l-au indrumat pe monahul Filotheu:
Care monah Filotheu slab dar mandru fiind, plus din motive de catre bunul Dumnezeu stiute, le-a facut jocul profesionistilor si gata taraboiul. Gata diversiunea. Preocuparile manastirii devenind cu totul altele exact in aceasta perioada in care toti asteptau un ajutor din acea directie. O vorba, un indemn, o incurajare, caci, iata cum doua elemente esentiale antihristului navalesc trimfal peste noi: ecumenismul si cipurile. Si ne intrebam si noi, ce facem, cum actionam, incotro o luam …
Aiurea insa. Saptamana uraciunii se va termina glorios nederanjata de nimeni si nimic, iar cu cipurile, numai maine nu-i aprilie:
Cu cipurile e clara. CE FACEM?
Sa ne rugam fratilor sa-i dea intelepciune bunul Dumnezeu staretului Hariton Negrea si sa se rupa de nefasta influenta venita din zona Filotheu – Roncea. De asemenea sa-i dea curaj sa marturiseasca chiar si cand Patriarhia face presiuni asupra sa. Sa fie drept si sa nu judece stramb. Sa se opuna transformarii unui simbol al traditionalismului si a unui centru vocal, in pietre ale tacerii. Caci daca merge pe drumul pe care a pornit, din manastirea Petru Voda va ramane doar o tacuta cladire frumoasa in care voi vietui si mai tacuti cuminti monahi. Tacuti in marturisire dar foarte galagiosi in rest …
Si sa ne rugam si pentru monahul Filotheu sa se lepede de acelasi Roncea si de orice alte ispite, pentru a fi din nou luptatorul ce se straduia a fi odata.
Doamne ajuta!