FCRCHM către Premierul Dăncilă: Modificarea ordonanței Codului administrativ în sensul celor solicitate de UDMR, un veritabil act de trădare națională

Author:

Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita și Mureș (FCRCHM) îi transmite Premierului Viorică Dăncilă, printr-un comunicat de presă dat astăzi publicității, să nu modifice ordonanța privind Codul administrativ în sensul celor solicitate de UDMR.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Preşedintele UDMR, Klemen Hunor, a declarat, marţi, că a discutat cu premierul Viorica Dăncilă despre posibilitatea revenirii la Codul Administrativ aprobat în Parlament.

FCRCHM a reacționat astăzi printr-un comunicat de presă în care îi solicită Premierului Viorică Dăncilă să nu facă pe plac UDMR și Ungariei și să nu modifice ordonanța privind Codul administrativ.

Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita și Mureș (FCRCHM), organizație civică reprezentativă a celor 400.000 de români din județele Transilvaniei de Sud-Est, a aflat din presa centrală despre faptul că președintele UDMR, Kelemen Hunor, a discutat cu premierul Viorica Dăncilă despre posibilitatea revenirii la Codul Administrativ aprobat în Parlament.

FCRCHM solicită Prim-ministrului Viorică Dăncilă să nu modifice ordonanța privind Codul administrativ în sensul celor solicitate de liderul UDMR Kelemen Hunor.

Conducerea FCRCHM reamintește faptul că prevederile pe care UDMR și le dorește a fi introduse în Codul administrativ sunt extrem de toxice pentru statul național unitar român și pentru climatul interetnic din România, motiv pentru care aceste prevederi au și fost declarate anul trecut de către Curtea Constituțională ca fiind neconstituționale.

Reiterăm faptul că prevederile pe care UDMR le dorește reintroduse în Codul administrativ, și care au fost declarate neconstituționale în toamna anului 2018, impun obligativitatea folosirii limbilor materne ale minorităţilor naţionale nu doar autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate, enumerate limitativ de Legea fundamentală, ci şi instituţiilor publice aflate în subordine, organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean, precum şi prefecturilor, ceea ce contravine art. 120 alin. (2) din Constituţie. În acest fel, se nesocoteşte obligaţia constituţională a existenţei unei ponderi semnificative ca premisă a folosirii limbii materne a persoanelor aparţinând unei minorităţi naţionale în relaţia cu autorităţile publice, pragul de 20% devenind opţional, iar nesocotirea lui este lăsată la arbitrariul organelor deliberative sau chiar a unei singure persoane în cadrul instituţiilor sau autorităţilor cu conducere unipersonală.

De asemenea, UDMR urmărește introducerea formularelor bilingve în administraţie, fapt ce determină deteriorarea statutului de limbă oficială al limbii române. Se dorește introducerea caracterului obligatoriu al limbii maghiare în instituţiile prefectului şi serviciile publice deconcentrate ale ministerelor.

Reiterăm de asemenea și faptul că Guvernul României este obligat să protejeaze caracterul constituţional de unică limbă oficială a limbii române, în acord şi cu preambulul Cartei Europene a limbilor regionale sau minoritare, potrivit căruia protecţia şi încurajarea limbilor regionale sau minoritare nu trebuie să se facă în detrimentul limbilor oficiale şi a necesităţii de a le însuşi.

În acord cu Carta Europeană a limbilor regionale sau minoritare, Constituţia reglementează dreptul de utilizare a limbii minoritare sau regionale numai în raport de existenţa în cadrul unei Unităţi Administrativ Teritoriale a unei ponderi semnificative a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale. De asemenea, se cuvine menţionat că în raportul Comisiei de la Veneţia, din octombrie 2001, cu privire la tratamentul preferenţial acordat minorităţilor naţionale, se precizează că acest tratament preferenţial „nu poate să fie acordat în alte domenii în afară de educaţie şi cultură, decât în cazuri excepţionale”.

Raportul Comisiei nu menţionează în niciun fel tratamentul preferenţial în domeniul administraţiei publice. Introducerea limbii maghiare în instituţiile de stat nu face decât să izoleze mai mult cele două comunităţi, română şi maghiară, şi să adâncească separatismul în relaţiile interetnice.

În forma dorită de UDMR, Codul Administrativ al României nu face altceva decât să reducă aproape de disoluţie autoritatea statului român în unele zone ale ţării, în care populaţia românească este redusă numeric şi va favoriza obţinerea autonomiei teritoriale pe criteriu etnic şi formarea unei enclave etnice, în inima României. Astfel românii din judeţele Covasna, Harghita şi parţial Mureş, în care sunt numeric minoritari, nu vor mai avea nicio şansă de supravieţuire.

FCRCHM atrage atenția Prim-ministrului Viorică Dăncilă cu privire la faptul că ministrul afacerilor externe din Ungaria, Péter Szijjártó, a declarat că noul Cod administrativ al României în varianta deja adoptată este inacceptabil, ca atare o modificare a acestuia în interesul Ungariei ar echivala cu un veritabil act de trădare națională.

Guvernul României trebuie să acționeze în interesul național al României, nu în interesul unei puteri străine sau al unor persoane și organizații care militează împotriva asigurării unui climat normal de conviețuire interetnică și împotriva Statului Național Unitar.

De aceea, pentru argumentele de mai sus, solicităm imperativ Guvernului României să nu modifice ordonanța privind Codul Administrativ al României în sensul solicitat de UDMR.

Biroul de presă al FCRCHM Sfântu Gheorghe, 3 iulie 2019 

3 thoughts on “FCRCHM către Premierul Dăncilă: Modificarea ordonanței Codului administrativ în sensul celor solicitate de UDMR, un veritabil act de trădare națională”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X