Preot Ioviţa Vasile: Situația actuală a nepomenitorilor români

iul. 5, 2018 8703 11 http://bit.ly/2KOHRRP
Image result for rezistenta ortodoxa

Când nepomenitorii din Biserica Ortodoxă s-au adunat şi s-au constituit în Sinaxa Ortodoxă Naţională, starea de fapt a acestora părea una firească. Cert este că dintru început am ştiut că în rândurile noastre s-au infiltrat diversionişti care aveau ca misiune de căpetenie compromiterea, dezbinarea şi distrugerea acestei Sinaxe. Şi au reuşit. Cel puţin în parte. Dezbinarea este un fapt evident pentru toată lumea, cum se va vedea în expunerea de faţă. Pentru a o distruge, se vor opinti în continuare şi le spunem de pe- acum că nu vor izbuti.

Apogeul luptei împotriva pan-ereziei ecumeniste l-a constituit reuniunea Sinaxei de la Botoşani, de anul trecut. Atunci s-a elaborate un document care arată cu limpezime drumul de urmat pentru apărarea Sfintei Credinţe Ortodoxe. Tot de anul trecut au apărut primele semne ale scindării, din ce în ce mai evidente. Cine a participat la Sinaxa de la Beiuş şi-a putut da seama cu înlesnire cine este personajul malefic însărcinat cu diversiunea. Unii s-au detaşat de el chiar din acel moment. Alţii au continuat să-l urmeze, aşa încât ruptura definitivă s-a produs în ianuarie 2018, la Roman. A urmat o perioada de frământări, incertitudini şi confuzii şi fiecare dintre nepomenitori s-au poziţionat cum a găsit de cuviinţă. Cum îi stă bine oricărei dezbinări, n-au rezultat doar două fracţiuni, ci mai multe, fiecare cu tendinţe proprii. Spre a risipi starea generală de confuzie în care au fost ţinuţi credincioşii sinceri, socotesc folositor a face un fel de radiografie a nepomenitorilor, pentru ca fiecare să aibă posibilitatea unor evaluări şi opţiuni în deplină cunoştinţă de cauză.

  1. Nepomenitorii de circumstanţă. Aceştia au simulat întreruperea pomenirii cu ştirea sau la îndemnul ierarhilor lor, putând astfel să se infiltreze şi să pună umărul la dezbinare. Au fost prezenţi la Bănceni, având misiunea de a spiona şi de a consuma timpul de discuţii cu intervenţii incoerente, lungi şi repetate. Se înţelege că ierarhii îi apreciază, niciunul din ei n-a fost atins măcar cu o floare, necum sa fie caterisiţi şi alungaţi. Întrebându-l pe unul din ei de consecinţele întreruperii pomenirii, mi-a spus că li s-a ridicat ştampila schitului. Răspuns ridicol. Vă rog să-i întrebaţi pe Părintele Macarie Banu cu obştea de la Schitul Oituz dacă se regăsesc în această categorie. La fel, pe părintele Lavrentie Carp din Iaşi.
  2. ,,Nepomenitorul’’ pomenitor. Categorie ilustrată de un singur nume: Eftimie Mitra. Acesta a fost prezent la Bănceni cu misiunea vădită de a strânge informaţii şi a încerca să deturneze sensul discuţiilor. Pomeneşte pe ierarhul său Gurie, pe care l-a elogiat ca nimeni altul. De ce atunci a participat la acea întâlnire a nepomenitorilor? Pentru a zădărnici, cât i-a stat în putere, discuţiile sincere care s-au purtat.
  3. Nepomenitorii care s-au rupt atât de Biserica Ortodoxă Română cât şi de ceilalţi nepomenitori, adoptând calendarul vechi fără a-i pregăti pe credincioşi. Au alunecat în schismă stilistă, cu toate că vor contesta cu vehemenţă acest fapt. Păreau sinceri la început apoi au devenit foarte critici. Exponenţi: Onisim Banu, Ioan Miron şi Vasile Claudiu Maria.
  4. Nepomenitorii care au provocat dezbinarea. S-au insinuat printre noi cu acest gând ascuns. Am atras atenţia asupra lor imediat după episodul Roman. Am spus atunci că au abilităţi deosebite de a învrăjbi, dezinforma, scinda. Maeştri ai manipulării susţinuţi din umbră. Se pare că dispun de resurse băneşti considerabile. Îi invit să confirme public sau să nege acest fapt. Dacă se simt nevinovaţi, se pot reabilita printr-o simplă dezminţire, sub prestare de jurământ. Credeţi că o vor face? Sunt convins că nu. Încadrez în această categorie pe următorii: personajul malefic, călugărul grec Sava, supranumit Lavriotul, Pamvo Jugănaru şi obştea de la Rădeni, din care a plecat Spiridon. Adaug şi alte nume: părinţii Elefterie, Ghervasie, Antim Gâdioi, Savin Vasile, Cojoacă Andrei, un oarecare Tihon, Emanuel şi Daniel din judeţul Satu Mare. Sunt cei care au încercat să intre sub jurisdicţia episcopului sârb Artemie, aflat în schismă. Încercarea a eşuat din motive pe care doar le bănuim.
  5. Nepomenitori care au încercat şi au reuşit să evite orice derapaj de felul celor enumerate mai sus. Au pornit cu dorinţa sinceră de a lupta împotriva pan-ereziei ecumeniste şi au rămas credincioşi acestui demers; au combătut pdeudo-sinodul din Creta prin mijloacele ce le au la îndemână; au atras atenţia asupra primejdiei schismei şi ereziei prezbiterianismului; au asistat cu durere la dezbinarea care s-a produs, fără a avea puterea de a o împiedica; au refuzat ,,ajutoarele’’ băneşti ce li s-au oferit, aşa încât nu datorează nimănui nimic; s-au întristat când nepomenitorii ceilalţi au denigrat personalităţi antiecumeniste, precum ÎPS Longhin, ÎPS Serafim al Pireului, Părintele Teodoros Zisis, sau au încercat să întineze memoria ÎPS Iustinian al Maramureşului şi Sătmarului.

Nu pot da niciun nume din această categorie. Nimeni nu se va revendica a face parte din ea. Şi totuşi ea există. Îi las pe credincioşii sinceri să cumpănească cine apără cu adevărat Sfânta Credinţă Ortodoxă şi cine a trădat-o. Personal nu-mi arog niciun merit în lupta antiecumenistă. În schimb, îmi recunosc multe neîmpliniri. Meritul mare este al Părinţilor care au intrat în această luptă conştienţi de toate urmările şi nu s-au abătut nici la dreapta, nici la stânga, păstrând calea împărătească. Au fost caterisiţi, alungaţi, denigraţi, lăsaţi fără mijloace de existenţă şi totuşi au continuat să mărturisească Adevărul.

Cei nemulţumiţi cu încadrarea au la dispoziţie 15 zile pentru a cere, motivat şi argumentat, schimbarea acesteia. Contestaţii pot face şi terţii.

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
11 Comentarii la “Preot Ioviţa Vasile: Situația actuală a nepomenitorilor români”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. Constantin K
    # 6 iulie 2018 at 1:06

    „Cei nemulţumiţi cu încadrarea au la dispoziţie 15 zile pentru a cere, motivat şi argumentat, schimbarea acesteia. Contestaţii pot face şi terţii.”
    E ca un fel de inchizitie? Sau cum? Unde se incadreaza ieromonahul Iulian dela Prodromu? Dar calugarul Gavriil dela Kutlumus?
    Ca sa vezi ce usor intorc dracii gandurile omului. Pana acum mi se parea, in nebunia mea, ca aici e cel mai echilibrat grup nepomenitor. Dar acum ati dat cu muci-n fasole. Judecata. Si osandire. Oare cand traia parintele Iustin, nu erau buruieni in curtea ortodoxiei? Pe cati a judecat batranul? Pentru ca ura pacatul, adica pe dracul in mod concret, nu ura si judeca pe fratii lui.
    Numai postul smereste si inmoaie trupul care astfel se pune mai usor la rugaciune si permite sufletului sa se roage lui Dumnezeu intru stiinta.
    Ma iertati ca scriu aceste randuri fiind satul si fara rugaciune. Nadajduiesc la Domnul sa fie din greseala mea intelegerea gresita a textului.
    KIXE

  2. Pr. Iovita Vasile
    # 6 iulie 2018 at 6:49

    1. Trebuia sa sesizati nota ironica din textul incadrat in ghilimele. Nimeni nu va contesta incadrarea, nici nu ma astept la asta.
    2. Nu e vorba de inchizitie. Nimeni nu taie capul nimanui, nimeni nu va fi ars pe rug. Lucrurile trebuiau insa clarificate, ca va convine, ca nu.
    3. Pe Parintii Iulian si Gavriil incadrati-i unde vreti. Eu nu-i cunosc ca sa-mi ingadui sa fac judecati de valoare. Stiu ca sunt monahi vrednici si atat. Eu i-am luat in discutie pe cei din tara, pe care-i cunosc bine si despre care am informatii certe pe care dvs. nu le aveti.
    4. Nu judec, nu osandesc pe nimeni, dar nici n-am sa ma apuc sa spun ca lichelele sunt vrednice de cinstire. Daca am lipit niste etichete care nu va convin, stiu de ce am facut lucrul acesta. Parintele Iustin n-a judecat pe nimeni, dar nici n-a spus binelui rau si raului bine.
    5. Va scandalizati pentru ca am spus ca unii sunt diversionisti si delatori. Asta sunt si stiu ce vorbesc. Bine ar fi sa incercati sa-i aduceti la calea echilibrului si eventual sa-i mustrati pe ei, nu pe cei care constata ticalosia lor.
    6.Sanatate sa va dea Dumnezeu.

  3. Pr. Iovita Vasile
    # 6 iulie 2018 at 8:57

    IPS Longhin nu e in nicio ratacire. Cei care-l asculta din Oastea Domnului sunt niste ortodocsi cu care ti-e mai mare dragul sa fii impreuna. Ii cunosc pe multi din ei si-i apreciez Ceilalti…. Stiu sigur ca la un moment dat publicatia Oastei, Iisus Biruitorul, a avut niste derapaje. IPS a intervenit si i-a corectat. Mai stiu ca cei de la Sibiu nu-l agreaza, deoarece au inclinatii spre ecumenism.. A se vedea V. Mihoc.
    Dragii mei, am avut privilegiul rar de a fi ore bune- n preajma IPS Sale. Nici nu va puteti imagina ce om este, omul lui Dumnezeu. Mare pacat au cei ce arunca cu noroi in IPS Sa. Dumnezeu sa ni-l tina ani multi.

    • Adrian
      # 6 iulie 2018 at 15:02

      Parinte, va rog sa-mi explicati sa inteleg până si eu … de ce trebuie sa existe „oastea” Domnului, sau orice alta organizatie/grupare de acest fel (ATOR, ASCOR, samd si etc), ce „gruparea” Biserica nu mai este deajuns ?

    • R
      # 6 iulie 2018 at 15:41

      Cu regret o spun, dar cei din „Oastea Domnului” din România s-au considerat mai buni creștini decât ceilalți ortodocși, și au virat-o spre sectarism. Asta e un fapt, nu o părere. Așa că nu știu cât de minunați sunt, ca să fie dați ca exemplu.

  4. catalin
    # 6 iulie 2018 at 8:59

    Pr Spiridon a plecat de la Radeni ?

  5. gabrielanaghi
    # 6 iulie 2018 at 10:53

    „Din nefericire, oamenii au exemple rele din partea mai marilor societătii si ai Bisericii, care si-au învârtosat inimile mai rău decât evreii.
    Fiecare astăzi are limba lui pro­prie, nici unul nu-l aude pe celălalt. Toţi vorbesc în folo­sul lor, nici unul pentru folosul tuturor. Din aceasta se naşte doar tulburare şi nimic bun.Este semn rău, este dovadă limpede că lipseşte credinţa, căci vedem că nu există cre­dinţă lucrătoare întru dragoste. Credinţa cea adevărată şi Biserica au ca ţel unimea şi buna-înţelegere, iar unde credinţa este deplină, acolo există o singură inimă şi un singur suflet”.”

    STARETUL FILOTHEI DIN FAROS (ZERVAKOS) – SFANTUL UCENIC AL SFANTULUI NECTARIE, ravnitorul Predaniei si al unitatii Bisericii (1884-1980)

    Iata un citat actual,intelept si plin de discernamant duhovnicesc,care arata racilele veacului in care ne ducem zilele ,pe acest”pamant ratacitor”,cum spune Demiurgul ,Luceafarului-Eminescu,dupa voia Domnului Cel Vechi de Zile.
    Sfintia Voastra,Parinte Vasile,ati facut int-adevar o radiografie panoramica ,de toata cinstirea ,nepomenitorilor din care facem parte,punctand cu dibacie ,cunoastere si fina ironie ,care va caracterizeaza,toate aspectele placute si mai ales cele neplacute ale turmei nepomenitorilor.Sa fie blagoslovita,cuvantarea Sfintiei Voastre.
    .

    Cei care nimic nu au a spune,din cele pe care bine le cunoastem dupa luni de dezbinare asidua,ataca cuvantul si-l critica ca atata pot.Nimic bun ,nimic constructiv,,specific celor care traiesc si se alimenteaza doar cu aprobiul ,si inversunata dezbinare ,care le-a fost implementata prin manipulare perfida, de slugile cu simbrie sau fara ale stapanilor din umbra.
    Naivitatea,lipsa de pregatire teologica minima,lipsa bunului -simt,si invartosarea inimilor,a facut din ei, manipulatii ideali,care comenteaza necontenit si nu isi schimba optiunile,intrucat cei care au lucrat la aceasta perfida manipulare,si-au cunoscut bine meseria,si raul o data intrat in mintea si inima lor,numai pleaca.
    Este bine venita aceasta analiza,intrucat foarte multe lucruri din cele explicate de Sfintia Voastra,nu le cunosteam.
    Dezbinatorii miscarii ecumeniste,nu si-au atins scopul.Au plecat catre prapastii,cei „necinstiti sufleteste”.
    Slava lui Dumnezeu pentru toate!
    Semnele dezbinarii au aparut vizibil dupa sinaxa de la Botosani,cand intrarea in actiune a manipulatorilor era deja hotarata.Miscarea luase amploare si deci trebuia stopata cat mai rapid.Iar diversiunea continua si in zilele noastre.

    Paharul este în mâna Domnului, plin cu vin curat bine-mirositor, şi îl trece de la unul la altul, dar drojdia lui nu s-a vărsat; din ea vor bea toţi păcătoşii pământului.(ps.74;8)
    M-au durut pietrele aruncate cu dispret in elitele teologice recunoscute la nivel mondial,in vasele alese ale lui Dumnezeu,pentru care ne rugam in toata vremea Domnului Puterilor,IPS LONGHIN,atat de iubit de noi toti,Parintele Prof,Emerit Theodoros Zisis,Mitropolitul Serafim de Pireu,IPS DAMIANOS si toti cei care trebuiau indepartati,caci graiau ADEVARUL HRISTOS,si multi erau cei care doreau sa vina spre EL.
    Iata ca prin cuvantul Fericitului Filothei Zervakos,cei care dezbina ii depasesc prin invartosarea inimilor ,pe evrei.Ce cuvant infricosator.
    Aceasta inseamna,iipsa adevăratei, sincerei iubiri faţă de alţii ,neevlavia, dispreţul faţă de mulţi clerici şi laici pomenitori si nepomenitori,care atrag diviziunea, schisma, înmulţesc patimile, ura, răutatea, păcatele, învârtoşează inimile ambelor părţi, îndepărtează pocăinţa si ne indreapta spre pierzare.

    Vrednici sunt Parintii,care au mentinut turma pe calea echilibrata, cea plina de adevar si smerenie!
    „Când am văzut evlavia, ascultarea, dragostea şi buna-înţelegere dintre fraţi, am simţit atâta bucurie, de-am cre­zut că am ajuns în Rai!”, îşi amintea Fericitul Filothei Zervakos.
    Acestea sunt caracteristicile unei turme binecredincioase,care merge sigur si neabatut pe calea cea buna,ingradita de erezia propovaduita cu ravna,de Ierarhii tradatori ai Ortodoxiei si slugile lor ,care asculta de Parintele Duhovnic,precum Fiul de Tatal

  6. catalin
    # 6 iulie 2018 at 11:45

    Pr Spiridon a plecat de la Radeni?

  7. Pr. Iovita Vasile
    # 6 iulie 2018 at 18:12

    Draga Adrian,
    Parintele Ilie Moldovan spunea ca oastea Domnului e necanonica de la inceputul ei. Ii dau dreptate. BIserica noastra putea foarte bine sa existe fara Oaste. A fost un gest de mandrie din partea Par. Iosif Trifa pentru ca a vrut sa nu depinda de Biserica. Trifa s-a aratat neascultator fata de ierarhul Nicolae Balan, ceea ce i-a atras caterisirea. Sunt multe de spus. Fapt este ca noi nu putem ignora existenta Oastei si avem datoria s-o tinem in Biserica. Asa ni se spunea si cand eram preot tanar.
    Oastea a fost conceputa, zice-se, ca o punte de intoarcere a sectarilor in Biserica. S-a intamplat fenomenul invers, ostasii au strabatut aceasta punte spre sectari. Spun cei care au fost in inchisoare ca ostasii erau mai apropiati de sectari, decat de preotii ortodocsi. Prin anii 80, am vazut o circulara a baptistilor din Oradea prin care se cerea pastorilor si celorlalti baptisti sa se foloseasca de O.D. pentru a patrunde in Biserica si a atrage suflete spre sectarism.
    Ceea ce face IPS Longhin este tocmai aceasta lucrare de a-i tine pe ostasi in Biserica.
    Cunosc bine Oastea.L-am cunoscut pe Traian Dorz. Cred ca era anul 1981 cand am fost parat de o ostasita la securitate. A urmat o perchezitie acasa si doua convocari la securitate la Zalau. Dumnezeu mi-a ajutat sa trec cu bine prin acele incercari.
    Mai am o amintire neplacuta. Era ziua de Bunavestire. Ostasii nu mi-au venit la biserica. Dupa ce am iesit din biserica, i-am vazut frumos incolonati mergand spre satul vecin, la o adunare baptista organizata de un oarecare Iosif Suciu, daca-mi aduc bine aminte.
    V-am descris cateva aspecte, dupa care veti intelege mai usor fenomenul. Acum ostasii sunt in scadere dramatica, cel putin aici in zona unde locuiesc. Inca o data, avem datoria sa-i tinem in Biserica. Doamne ajuta.
    D. Catalin. Pr. Spiridon a plecat de la Radeni.

  8. Iulian
    # 6 iulie 2018 at 21:05

    Nu am inteles in ce categorie se inscrie p. Ciprian Staicu….

Scrie un comentariu

Scroll Up