Space X și Playboy și-au ȘTERS pagina de Facebook după scandalul Cambridge Analytica

apr. 3, 2018 2043 2 http://bit.ly/2H6yLSP

https://im.indiatimes.in/facebook/2018/Mar/musk_deletes_facebook_spacex_tesla_1521829787.jpg?h=420&w=800&cc=1

Compania aerospațială SpaceX, deținută de către antreprenorul Elon Musk, și-a șters pagina de Facebook în cadrul campaniei #DeleteFacebook, demarată ca urmare a scandalului Cambridge Analytica, în care datele a 50 de milioane de utilizatori au fost accesate de către firma de consultanță politică și marketing.

Musk a răspuns pe Twitter în cadrul unui schimb de replici pornit de la cofondatorul WhatsApp, Brian Acton.

#DeleteFacebook

Acesta a cerut zilele trecute utilizatorilor de Facebook să își steargă conturile. Culmea, WhatsApp este acum deținută de către Facebook, după ce a fost preluată în 2014 cu 22 de miliarde de dolari.

Ulterior, tot mai multe companii și tot mai mulți oameni au răspuns apelului.

Trupa Massive Attack și-a suspendat pagina, iar Mozilla – producătorul browserului Firefox – a anunțat să suspendă publicitatea pe rețeaua socială din cauza setărilor de pe Facebook, care dau acces aplicațiilor la foarte multe date personale.

Ulterior și banca germană Commerzbank a făcut același lucru.

Musk a fost provocat de un utilizator pe Twitter

Acum, un utilizatori de pe Twitter l-a provocat pe Elon Musk să șteargă pagina SpaceX ”dacă este bărbat”. Musk a răspuns că nu știa că există una, dar imediat după schimbul de replici, pagina oficială a SpaceX a dispărut. Aceasta avea 2,7 milioane de fani.

SpaceX a intrat recent în istorie după ce a lansat cea mai puternică rachetă realizată vreodată pe Terra, care a transportat în spațiul cosmic o mașină Tesla a lui Elon Musk. La bordul acesteia se află Starman, un manechin îmbrăcat în combinezon de astronaut, care se află acum în drum spre Marte și Centura de Asteroizi.

SpaceX vrea să lanseze un echipaj uman spre Marte în anul 2024.

Playboy şi-a şters paginile de Facebook, după scandalul Cambridge Analytica: „Nu vrem să fim complici“

Foto: Guliver/GettyImages

Playboy a trimis un comunicat de presă prin care şi-a anunţat „retragerea“ de pe Facebook. Astfel, conturile de Facebook deţinute de companie, care erau urmărite de peste 25 de milioane de fani, au fost dezactivate.

Playboy devine astfel încă una dintre companiile care se alătură mişcării online #DeleteFacebook, în urma scandalului Cambridge Analytica, după ce Elon Musk a hotărât ca paginile de Facebook ale Tesla şi Space X să fie şterse, scrie The Verge.

„Veştile recente despre utilizarea datelor clienţilor Facebook de către Cambridge Analytica au întărit decizia noastră cu privire la suspendarea activităţii noastre pe această platformă. Există mai mult de 25 de milioane de fani care urmăresc paginile de Facebook ale Playboy şi nu vrem să fim complici la expunerea lor“, se arată în declaraţia făcută de companie.

Potrivit Techrunch.com, în urmă cu o săptămână, Musk a aflat că Space X şi Tesla au pagini pe Facebook după ce un utilizator al Twitter i-a cerut să închidă paginile respective şi să se alăture mişcării #deletefacebook apărute în urma scandalului utilizării datelor clienţilor Facebook de către Cambridge Analytica.

Elon Musk a răspuns recunoscând că nu ştia de existenţa acestor pagini şi a promis că le va dezactiva. Mai mult, Musk a închis şi propria pagina de Facebook. Împreuna, paginile de Facebook ale Tesla şi SpaceX aveau peste 2,6 milioane de like-uri şi „urmăritori“ (followers).

De menţionat este faptul că atât Playboy, cât şi Space X şi Tesla sunt încă active pe Instagram, aplicaţie deţinută de Facebook, un fapt pe care mulţi dintre cei care aleg să se alăture mişcării #DeleteFacebook par să îl ignore.

Legat de conturile de Instagram ale companiilor sale şi pe care Tesla şi SpaceX o folosesc intens, Elon Musk a declarat că „sunt cam la limită“, având în vedere că influenţa Facebook se extinde şi asupra acestui serviciu de distribuire şi editare de fotografii online.

Cambridge Analytica, specializată în activităţi de analiză a datelor, este acuzată că a folosit o aplicaţie pentru teste psihologice în scopul de a aduna informaţii despre utilizatorii de Facebook, fără acordul lor, iar pe baza acestor date a pus la punct un program ce a permis crearea de reclame electorale personalizate menite să influenţeze votul alegătorilor americani la prezidenţialele din 2016, câştigate de republicanul Donald Trump.

Pagini şterse, reclame retrase şi scuze tardive

Întregul scandal iscat în jurul companiei Facebook a avut consecinţe dezastruoase pentru aceasta.

În acest timp, mulţi utilizatori de Facebook discută pe internet despre dezactivarea sau chiar ştergerea conturilor, chiar dacă Mark Zuckerberg declara recent că nu a observat că un număr „însemnat“ de persoane ar fi renunţat la folosirea reţelei.

Pus la zid, Mark Zuckerberg le-a cerut scuze utilizatorilor reţelei sociale, însă abia după cinci zile după ce „The Observer“ şi „New York Times“ au dezvăluit ce s-a întâmplat cu datele a milioane de utilizatori americani.

În urmă cu trei zile, compania Facebook şi-a rezervat o pagină întreagă de publicitate în presa britanică, pentru a prezenta din nou scuze şi „regrete“ din partea fondatorului său.

 

 

 

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
2 Comentarii la “Space X și Playboy și-au ȘTERS pagina de Facebook după scandalul Cambridge Analytica”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. Marian
    # 3 aprilie 2018 at 21:09

    Probabil sistemul se pregătește să treacă la următorul nivel. Nu va mai avea nevoie de facebook, deoarece acum mai mult îl va încurca. Probabil în scurt timp va urma băncile și alte instituții de care s-a folosit până acum.

  2. Mihai
    # 4 aprilie 2018 at 11:24

    Iar in legatura cu SpaceX a intrat recent în istorie după ce a lansat cea mai puternică rachetă realizată vreodată pe Terra, care a transportat în spațiul cosmic o mașină Tesla a lui Elon Musk. La bordul acesteia se află Starman, un manechin îmbrăcat în combinezon de astronaut, care se află acum în drum spre Marte și Centura de Asteroizi. – este o mare spalare pe creier, totul e fake, filmat si pozat din studiouri de pe pamant, nu a ajuns nimeni sa paraseasca aceasta planeta, toti am ramas la sol sau in aer, dar in afara ei nimeni, acest adevar il ascund ei pentru ca trezesc marea majoritate a maselor . Si deja suntem Treziti – deja totul se intampla iar aceasta matrice se va dizolva, in iluzia in care a fost creata.

Scrie un comentariu

Scroll Up