X

Nu există o “erezie a părtășiei la erezie”, ci o “isterie a părtășiei la erezie”

de teolog Mihai-Silviu Chirilă

Image result

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Părinte Matei, video-ul acesta e atât de explicit, încât ar trebui să închidă o dată pentru totdeauna discuția inutilă despre existența, nonexistența, paraexistența părtășiei la erezie, care e, în ultimă instanță, un concept patristic și nu poate fi ignorat.

În România nu există nicio “erezie a părtășiei la erezie”, ci o “isterie a părtășiei la erezie”, întreținută de unii care nu au priceput acest concept, dar țin cu orice preț să aibă dreptate și să îi condamne pe toți românii ca eretici, deși mulți habar nu au de erezia respectivă. Același lucru este valabil și cu privire la așa-zisa “a treia cale” între Ortodoxie și erezie (teoretizată de jumătate de an doar de cei care afirmă că toți românii sunt eretici, indiferent de motivele pentru care cei mai mulți mai au cu ierarhii lor o comuniune care îi plasează într-o stare periculoasă pentru mântuire, din care pot ieși prin întreruperea pomenirii), dar și cu privire la acuza că, prin refuzul de a-i considera pe toți eretici, îndemnăm lumea “să meargă la pomenitori”, lucru pe care niciunul dintre noi nu l-a făcut și nu îl va face vreodată, mai ales în situația din România, în care niciun ierarh nu face mărturisire ortodoxă, iar în cazul preoților pomenitori antiecumeniști, în condițiile de represiune totală contra celor ce “contrazic poziția oficială a Bisericii”, dacă tot vorbesc contra sinodului și eventual participă la slujbele nepomenitorilor și nu pomenesc, riscând sancțiunea caterisirii, este de așteptat să facă pasul până la capăt și să întrerupă și ei pomenirea, pentru care vor primi aceeași sancțiune de la autorități.

Chiar dacă ideea de părtășie la erezie ar fi greșită, ea nu ar putea fi numită erezie, ci cel mult o opinie teologică eronată. Erezia este o învățătură greșită care atacă o dogmă a Bisericii, punând în pericol mântuirea, deoarece dogmele în forma lor ortodoxă sunt absolut necesare mântuirii. Opinia teologică greșită poate fi cel mult o prostie spusă de un teolog oarecare. De aceea, catalogările de “neoecumeniști”, “criptoecumeniști” nu își au locul, nici substanța.

Același lucru se poate spune și despre opusul conceptului de “părtășie la erezie”, teoria promulgată la Roman a “căderii automate în erezie”, în paralel cu contestarea corectă a teoriei “căderii automate din har”. Considerarea ca eretici a tuturor românilor este o idee teologică greșită, care, susținută cu insistență și coroborată și cu alte idei și practici similare, îi poate duce în schismă pe cei care o propovăduiesc. Dar nu o putem numi o erezie în sine.

Dinspre cei ce îi condamnă pe toți ca eretici pare a veni și ideea pe care am auzit-o exprimată zilele trecute, a considerării tuturor românilor ca “eretici condamnabili”, ca un fel de soluție alternativă la numirea lor “părtași la erezie”. La un viitor sinod ecumenic nu va fi condamnat un întreg popor, ci ierarhii care au promovat erezia, cum bine ați spus, vor fi chemați să se lepede de erezia lor, și cei ce vor rămâne până la capăt nepocăiți vor fi condamnați. Poporul și clerul inferior nu vor fi condamnați in corpore. Preoților și credincioșilor li se va spune că de acum înainte (iar nu de acum înapoi) nu mai pot fi în comuniune cu ierarhii condamnați, iar dacă o vor face vor avea soarta acelora, adică se vor plasa în afara Bisericii alături de ereticii condamnați la sinod care au fost tăiați din trupul Bisericii, devenind ei înșiși, din acel moment, iar nu mai înainte, eretici. Așa ne arată canonul I de la sinodul al III-lea ecumenic. Așa că nu li se poate aplica tuturor românilor eticheta de eretic condamnabil.

Există totuși o deosebire pe care nu ați menționat-o între părinții nepomenitori care au făcut și fac ce trebuie și cei care urmează o cale radicală. În timp ce primii văd scopul final al luptei, adunarea unui sinod ecumenic care să condamne erezia ecumenistă și pe ereticii promotori ai acesteia, cei ce urmează calea radicală a unei pseudoacrivii riscă să piardă perspectiva curățirii Bisericii de erezie și revenirea la ascultările canonice firești în cadrul Bisericii Ortodoxe Române și să ajungă să gândească în termenii desfășurării unei vieți bisericești în afara acesteia.

Tragedia este că în tot acest timp aproape nimeni nu mai luptă împotriva adevăratului dușman: ecumenismul. Să dea Domnul ca această dispută sterilă, pe care eu o consider cel mai dur atac din interior al sistemului ecumenist contra mișcării antiecumeniste, să se încheie și forțele să se canalizeze pe combaterea ecumenismului sub forma conștientizării pliromei de pericolul acestei erezii.

Reclame

NOTĂ OrtodoxINFO
Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

22 comentarii

  1. Domnule Mihai-Silviu Chirila aveti mare dreptate in ceea ce afirmati. A nu mai opera distinctii care tin de bun simt este o mare problema. Si pentru ca somnul ratiunii naste monstri, cu adevarat se uita scopul plecarii la lupta si a marturisirii, aruncandu-se in derizoriu lupta cea buna, creindu-se un monstru schizoid, care e acelasi drac cu cel ecumenist, dar cu minus in fata(cel ecuemnist e cu plus in fata).

  2. Lucrurile sunt atât de clare încât nu putem spune decât: Slavă lui Dumnezeu pentru toate! Dacă pentru noi ,,scopul final al luptei” – a fost și este – ,,adunarea unui sinod ecumenic care să condamne erezia ecumenistă și pe ereticii promotori ai acesteia”, ceilalți – o spunem cu toată durerea – or ,,să ajungă să gândească în termenii desfășurării unei vieți bisericești în afara acesteia” (adică se vor autoizola și se vor înstrăina de Biserică). Această situație nu a fost dorită de nimeni dintre noi, ci a fost moșită cu abilitate drăcească de dezbinători și preluată cu voie sau fără de voie de cei pe care i-am numit, în ultimele luni, ,,supercorecți”. Încă mai este timp pentru cei manipulați de monahul Sava și preotul Staicu să se ,,dezlege” de legăturile duhului schismatic și să revină la adevărata luptă dusă corect, după voia lui Dumnezeu. Altfel, toți aceștia, împreună cu susținătorii lor, vor merge în SCHISMĂ! Ferească Sfântul și Maica Domnului!
    Mulțumirile noastre părintelui Matei și d-lui Mihai Silviu. Este minunat ce ați făcut pentru zidirea Bisericii lui Hristos! Domnul să vă răsplătească jertfa și dragostea!

  3. Foarte clar explicat.Numai ca trebuie sa se lupte cu rugaciunea sa se despatimeasca de duhurile care au avut acces si sa inteleaga cu smerenie ca noi trebuie sa ducem lupta ce-a buna cu dreapta socoteala si sa reluam lupta impotriva ecumenismului si sa mergem sa informam lumea pe teren,fiecare personal sa se ocupa in masura puterii si cunoasterii,ori daca nu o brosura un document sa inmaneze unui om si tot putem aprinde luminite.Doamne ajuta.la toti.parintii sa vina la Adevar fara extreme.

    1. D-le Iscru, pe unele latrine de bloguri va exprimati la fel de favorabil si la articole impotriva dlui Mihai-Silviu Chirilă. Aveti dublă personalitate sau va foloseste altcineva identitatea?

  4. Cine mai ştie ceva despre fratele “el” ? …

    Convigerea mea este că toţi cei care au evlavie la “sf. Ardealului” şi care sunt de acord cu gruparea “oastea” Domnului, nu au cuget ortodox.

    Iertaţi de îndrăzneală !
    Doamne ajută !

  5. Apreciez ca intotdeauna viziunea teologica, limpede si clara precum cristalul a domnului teolog Mihai-Silviu Chirila,care atinge inca o data problema cu care ne luptam de aproximativ 8 luni,cu cei care au devenit dusmanii nostri,si aici nu ma refer la ecumenistii propagandisti ai pseudo-sinodului cretan si cei care ii urmeaza,ci la cei care au renuntat la bunul simt duhovnicesc si incearca din rasputeri sa faramiteze miscarea antiecumenista din interior,si anume gruparea Monahului Sava si a semnatarilor pseudo-sinaxei de la Roman.
    Iata ca termenul de „partasi la erezie” ,atat de hulit,de adeptii „ce urmează calea radicală a unei pseudoacrivii”,isi reia locul binemeritat in definirea preotilor ramasi in comuniune cu ereziarhul si a pleromei ortodoxe,care ii urmeaza.
    Domnul sa le rasplateasca jertfa plina de dragoste cu alese binecuvantari,domnului teolog Mihai-Silviu Chirila si Cucernicului Parinte Matei Vulcanescu,atletii lui Hristos,caliti in lupta pentru triumful Ortodoxiei si sa-i intareasca cu putere multa si darurile nestiute ale Mangaietorului.
    „Al doilea, sa invatam din necazurile Sfantului Grigorie. El a trecut prin cuptor ca aurul. „Ca pe aur in topitoare l-a incercat” pe el (Intelepciunea lui Solomon 3, 6). Si tu, daca vrei sa-ti pastrezi credinta, vei fi incercat. Spune-mi, ce te costa crestinismul? Crezi ca esti crestin pentru ca aprinzi o lumanare si faci o metanie? Pentru astea te voi numi crestin? Daca vei fi credincios, vei fi prigonit. Daca esti ortodox, prieten al adevarului, om cu constiinta, vei suferi. Pentru ca Duhul Sfant zice: „Prin multe necazuri ni se cuvine noua a intra in Imparatia lui Dumnezeu” (Fapte 14, 22) si „Cei ce vor sa traiasca cu cucernicie… vor fi prigoniti” (II Timotei 3, 12). Macar de ne-ar invrednici Dumnezeu sa fim prigoniti ca si sfintii.

    Asadar, nu crestini morti, ci vii, credinciosi si hotarati, copii ai lui Grigorie, copii ai marilor Parinti. Amin.”

    O data prinsi in hatisurile adularii propriilor ganduri si termeni ,prin care se indreptatesc si cauta cu tot dinadinsul sa respinga orice gandire teologica, gruparea Monahului Sava &colaboratorii,(caci parca de la o vreme nu se mai aseamana cu adeptii gandirii supercorecte din vremea Cuviosului Seraphim Rose)nu vor renunta,si se vor duce direct spre schisma.Nu am nici o indoiala.
    Alti adepti ,in afara celor ,pe care i-au cules pana acum, nu vor mai fi.
    Avertizati fiind de Inalti Ierarhi si Cinstiti Parinti , de teologi de renume,ca merg spre prapastie ,alaturi de turma celor care ii asculta orbeste,au continuat cu indarjire sa atace pe oricine le statea in cale.Zabranicul negru al mortii duhovnicesti,pe care ei insisi si l-au tesut ii acopera si pe nevoiasii in gandire,care infesteaza cu rautatea duhului viclean,blogurile celor care le ofera spatiu de postare.
    „Vino si vezi”,ii spune Filip lui Natanael in Galileea neamurilor.Este indemnul pe care l-as adresa pleromei ortodoxe si Preotilor partasi la panerezia raspandita deja de ereziarhii romani.
    „Biruinţa noastră nu se dobândeşte cu sfadă şi cu pleftureală, ci cu blândeţe şi cu dreaptă socoteală. Din sfadă nu iese decât tulburare şi duşmănie. Războiul nostru este nevăzut şi armele noastre trebuie să fie arme duhovniceşti, şi anume: sabia Duhului, care este Cuvântul lui Dumnezeu şi Pavăza Credinţei, cu care putem stinge toate săgeţile vicleanului cele aprinse, cum ne învaţă Sf. Apostol Pavel. Pe cei slabi să-i întărim, iar pe cei vicleni să-i ocolim. Pe cei năimiţi şi pe cei urgisiţi să-i lăsăm în pace, căci sunt acum mărişori şi pot pricepe semnele vremii. „Vrăjmaşii omului sunt casnicii lui” şi iată anume pentru ce: când fraţii noştri de o credinţă şi de un sânge se fac coadă de topor, adică unelte ale vrăjmaşului credinţei, atunci vătămarea noastră este negrăit de mare, zice Sf. Apostol Pavel; nu vă plecaţi grumazul sub jug străin. Să stăm bine, să stăm cu frică întru Sfânta credinţă şi să arătăm „Mila Păcii” către toţi, cu darul Domnului nostru Iisus Hristos. Amin”. (din: Sfantul Ioan Iacob Romanul (Hozevitul), Din Ierihon catre Sion. Trecerea de la pamant la cer. Ierusalim, 1999“)

    sursa: +Augustin al Florinei, Prespei si Eordeii
    (Omilia Mitropolitului de Florina, Parintele Augustin Kantiotis, in Sfanta Biserica a Sfantului Panteleimon, Florina, 25 ianuarie 1976

  6. Ar fi bine ca dl.Mihai S.Chirila sa arate,cum un ortodox ,un mirean,care nu vrea in ruptul capului,sa se atinga,de aceasta erezie sa traiasca,la ce slujbe sa participe,unde sa se impartasasca,sa se spovedeasca……Cum trebuie sa ne ducem viata in continuare.Trebuie vorbit cat mai simplu,si clar cum ne_au vorbit noua Sfintii Parinti.Va multumesc.

  7. Cum sa înțelegem conceptul de părtășie la erezie ,dupa definiția enuntata de fratele Mihai Silviu si Pr. Matei V.,in contextul celor afirmate de Par. Teodoros Zisis care spune:”daca as continua sa va pomenesc as declara ca sunt si eu ecumenist si eretic,pt. ca pomenirea numelui episcopului,înseamnă identitate de credință intre pomenit si pomenitor.”Deci,ce spune Par. Teodoros Z.?Spune ca a-l pomeni pe episcop înseamnă a declara ca ai aceeași credință cu dansul.Cu alte cuvinte,cugetul tau ortodox este anulat de fapta pomenirii. Adică:creștinul se contaminează,se întineaza de

    erezie fie prin insusirea(acceptarea)acelei învățături,fie prin pomenirea episcopului (chiar daca tu spui ca ai cuget ortodox,dar de fapt,in fapta faci altceva).Pomul se cunoaște după roade,nu?Nu pot ,adică,sa marturisesc una si sa fac alta. Nu are nici un sens. Iar,a pomeni pe cineva sau a te ruga împreună cu cineva înseamnă a fi in comuniune cu acea(acele)persoane.Așadar,unde o încadrați pe acea persoana care pomenește si…dvs. puteți fi in comuniune cu ea? PS:eu nu caut sa judec persoana.Asta o va face un Sinod.Ci doar sa aflu cum ma raportez eu la ea.Adică pot fi eu in comuniune cu ea sau nu? Întrebare pt. dl. redactor.

  8. Va propun un exercitiu de imaginatie:
    O mica parte din popor ( hotaratii) se ingradeste de erezie prin neparticiparea la slujbele BOR srl.
    O alta parte din popor ( nehotaratii ) intelege ca este o problema si incearca sa se dumireasca de realitate, urmand ca la un moment dat constiinta sa-i indemne sa faca pasul spre ingradire.
    Cea mai mare parte a poporului ( indiferentii ) nu crede, nu intelege sau nu stie de existenta vreunei probleme legate de ecumenism.
    Acum, se intruneste sinodul care va condamana ierarhii ( si sustinatorii lor) care nu se leapada de erezia ecumenismului si va arata poporului ca exista o erezie numita ecumenism.
    Poporul, in cunostinta de cauza, alege un din cele doua cai: ortodoxia sau erezia.
    Intrebarea mea este:
    Ce se intampla cu nehotaratii si indiferentii care se intampla sa moara pana la momentul intrunirii sinodului ?

  9. Daca cineva se foloseste de numele meu,aflu acum de la dumneavoastra,eu nu sunt impotriva Lui Mihai Silviu Chirila pentru ca simt ca este pe drumul cel bun,daca nu as fi simtit,sau mai bine spus daca bunul Dumnezeu nu mi-ar fii dat sa simt as fii spus adevarul aici direct,deci ispite,dar chiar vreau sa vad si eu aceste comentarii de care spuneti

  10. M: Mărturisiți-ne despre întâmplarea cu posedatul de la
    Mănăstirea Pătrunsa.
    Fr. V: Când eram la Mănăstirea Pătrunsa, am vorbit acolo
    despre documente și CNP iar un monah îmi sta împotrivă. A
    plecat undeva și s-a întors posedat. A intrat în chilie la mine seara
    cu un frate și n-am putut să-l mai scot. Aveam Sf. Moaște pe
    masă și deodată a început să urle, a dat cu pumnii în pereți, era cât
    pe-aci să trântească Sf. Moaște, se tăvălea pe jos, vorbea aiurea,
    iar la miezul nopții a strigat înfricoșător: ,,Au venit duhurile, sunt
    la geam.” S-a repezit la geamul de la ușă, a dat cu pumnul în
    geam și l-a spart. Aveam și icoane lipite pe geam. Mi-a călcat
    icoanele în picioare și a zis către celălalt frate care tremura: ,,ține-l
    pe Valerică și nu-i da drumul”. Putea să-mi taie gâtul cu
    bucățelele din geamul spart. Cu ajutorul Maicii Domnului am
    scăpat din mâna lui și am fugit la econom. Ei erau în urma mea
    alergând însă economul m-a băgat repede în chilia de oaspeți, m-a
    închis și mi-a zis că aceasta este o ispită. Iar ei toată noaptea au
    dat târcol la acea chilie cu pretextul că le e frică și că vor să stea
    cu mine.
    Dimineața a venit la mine cel posedat cu un topor și mi-a zis
    liniștit: ,,Frate Valerică, cine ți-a spart geamul?” Și atunci m-a
    cuprins o umilință și i-am spus: ,,Părinte, a căzut o bombă azinoapte
    chiar pe chilia mea… Doamne ai milă de el”. După aceea,
    nu mai era de acord cu buletinele.
    Această întâmplare o știu și Părinții de la Mănăstirea
    Pătrunsa.

  11. O carte pentru toti cei care vor sa afle cat mai multe despre cnp,minuni contemporane nestiute pana acum ies la lumina in legatura cu acest nr dracesc cnp pe care multi il dispretuiesc si uita de el si ne adoarme diavolul si ne tine legat de sistem si ne vom trezii in fata faptului implinit cand ca un fur se vor scoate banii si vom alerga in stanga si in dreapta nevazand cu ochii sufletului pericolul real pentru ca nu am lasat loc harului sa lucreze sa ia dupa suflet intunericul si inrauririle demonice pe care le aveam de la ele si vom fii prinsi in capcana.treziti-va oameni buni.Doamne ajuta.Aici este linkul de unde puteti Downloada Cartea:http://www82.zippyshare.com/v/YC0aSwNB/file.html

  12. Fratilor vedeti ca deja la banca Raiffsen Bank nu iti mai da banii trimisi prin western Union decat daca ai card,a fost azi o persoana si femeia de acolo a spus ca fara card nu se pot scoate sa mearga la alta banca.
    Iar o fata in decembrie cand sa dus sa isi ridice banii de la banca si a semnat electronic i-a spus aceea doamna ca nu e ea,ca nu este semnatura la fel si ca de ce nu isi face card,apoi a trimis-o la directoare in birou si aceia i-a zis ca de ce se complica ca oricum de la nul adica acum in 2-3 luni banii nu ii va mai putea primii decat pe card,Ing va fii prima banca,asta a spus o directoare unei fete care merge cu noi la slujba si sa ingradit de erezie.Sa numai amanam fratilor,sa ne pregatim,sa avem pamant,animale,un mic depozit sa invatam sa ne cultivam singuri hrana,sa ne exama pe rugaciune si sa ne informam aproapele,amanarea este de la diavol,ca nu prindem noi vremurile sau ca mai e mult pana la cipul in mana,la cum se misca totul suntem la usi.

  13. Pe mine ma depasesc treburile acestea cu partasia etc.
    Asa ca intreb si eu ca un amator pe domnul teolog Mihai Silviu Chirila,
    Cum sa explicam pliromei ca ierarhii eretici au har si taine dar cei care au comuniune cu ei se duc la iad?
    Cei care s-au separat euharistic de ecumenisti si stau singurei acasa cum se mai mantuie?
    Chiar daca raman doar episcopii ecumenisti singuri fara niciun credincios cum se va obtine convocarea unui sinod si din cine se va compune?
    Exista cineva pe planeta pamant care crede ca va putea exista vreo actiune, oricare, care sa duca la transferarea uriasei averi a B.O.R. din proprietatea ierarhilor ecumenisti in proprietatea altor episcopi crestini ortodocsi? Care este acea actiune?
    Chiar daca se vor separa toti crestinii de rand de ierarhii eretici si vor sta cuminti pe la casele lor cum se va obtine unirea lor si lupta comuna a acestora impotriva statului-dumnezeu care vrea sa-i fure si trupul si sufletul omului, nu numai averea?
    Daca spui ca nu trebuie sa luam acte cu cip ca a zis nu stiu ce sfant asa: cum vor face femeile, copiii, batranii si cei care nu au atrenament de supravietuire la trupele de comando, asa ca mine, cand vor fi obligatorii toate acestea?
    N-ar fi mai bine ca sa ne unim acum si sa nu mai asteptam actele cu cip sa apara si sa functioneze si sa refuzam de pe acum orice centralizare a oricarui domeniu al vietii de catre statul-dumnezeu?
    Adica sa se renunte la ministerul invatamantului, al sanatatii, al agriculturii si alimentatiei, al politiei centralizate, etc. si sa fie totul la liber si la vointa oricui sa se asocieze sau nu cu oricine vrea nu cu cine zice statul?
    Sa ramana doar armata nationala compusa din fiecare barbat in stare sa poarte arme – armata intregului popor cum zicea nea Nicu Asasinatul – si statul sa aiba doar sarcina sa apere doar suveranitatea nationala si independenta tarii.
    Si astfel sa fie sanatatea treaba fiecarui cetatean, educatia copiilor treaba fiecarui parinte, politia treaba fiecarei comunitati locale, etc. si sa nu le dicteze nimeni cum si ce sa faca.
    Si acum intrebarea finala: cum se vor obtine toate acestea daca toti crestinii care sunt crestini autentici nu sunt uniti si condusi de un singur pastor si stau fiecare pe la casele lor si asteapta sa le dea Dumnezeu mura in gura??

    1. După unii sf părinți aceasta nebuloasa va fi pina la sfirsit ,nu se va lamuri niciodată totul , degeaba se așteaptă un sinod ,cine să-l mai facă ? Marii duhovnici s-au dus ,iar cei ce mai au ceva lumina sunt ascunși si chiar daca ar vorbi nu i-ar asculta nimeni ,ne meritam soarta ,..Se începe o lucrare ,si duhurile nu se mai suporta ,se supăra se clevetesc si se judeca ,oare ce duh ne stăpânește ne întrebam oare ? Iertați părinți si frați !

  14. Prin pomenire(si prin rugăciune împreună cu alții) ești in comuniune cu cel pomenit(si cu cel cu care te rogi).Par. Teodoros Zisis zice:a pomeni pe cel întinat de erezie este ca si cum ai declara ca si tu ești ca el.Pomenirea înseamnă,prințe altele,mărturisirea identității de credință cu acele persoane pomenite.Cu alte cuvinte:pomenirea înseamnă ca ești in comuniune cu cel pomenit,comuniunea înseamnă mărturisirea identității de credință cu cel pomenit.De ce atunci,intreruperea comuniunii cu aceștia,se considera de către unii schisma?Nu noi trebuie să-i judecam pe aceia,nu îi condamnam noi.Nu suntem noi sinod.Aceasta sinodul o face.Dar daca nu avem comuniune cu ei,de ce facem schisma?De ce ne rupem de Biserica?Nu așa a făcut si Sfanțul Maxim si alti Sfinti?Aceasta atitudine de îngrădire,de ce este considerata schisma?Repet:Par. Teodoros Z. spune ca si părtașul la erezie(pomenitorul cu cuget ortodox),declara ,prin pomenire,ca este la fel cu cel pomenit,adică are identitate de credință cu cel pomenit,pt. ca acesta este efectul pomenirii. Schisma nu faci când te îngradesti de un părtaș la erezie(caci comuniune nu poți sa ai cu el,din cauza ereziei cu care el are părtășie),ci te afli dintr-o postura problematica atunci când îi judeci pe toți cei de care te-ai îngrădit ca fiind în afara Bisericii,asta înainte de o judecata sinodala,când ,adică,te faci pe tine Sinod. Datoria ta este de a te îngrădi de toți cei ce au părtășie cu erezia,de a rupe adică comuniunea cu ei, din cauza ereziei cu care ei sunt în părtășie.De aceea,ce poți face tu,este sa te îngrădești indiferent de cat de mare este nr. celor de care te îngrădești,caci așa au făcut si Sfinții,nu s-au uitat la nr. celor de care s-au îngrădit,ci la faptul daca ei sunt părtași la erezie sau nu.Ei au știut ca daca rămân în Adevăr,rămân în Hristos Domnul,rămân în Biserica.Nu au căutat alta Biserica,caci Una este Biserica.Ci au căutat sa rămână în Adevăr,în Hristos,în Biserica.Au căutat sa nu se despartă de Adevar, prin părtășia la erezie,(sa nu se despartă adică de Hristos ,de Biserica adică.)În acest sens Sfinții vorbesc de părtășia la erezie.Nu am găsit la Sfinti sa spună ca poți sa ai comuniune cu părtașul la erezie si ca părtășia la erezie(întinarea lui cu erezia)nu ne afectează si pe noi,daca noi păstram comuniunea cu el,ci ca îl afectează numai pe el(pe eretic),pana în momentul când erezia si ereticul cu care părtașul la erezie(adică,cum spun unii-cel cu cuget ortodox) vor fi condamnați.Nu am găsit asta la Sfinții Părinți.Da poate ca are cuget ortodox,dar în fapta,el accepta comuniunea cu ereticul, cu erezia,pt. ca este în comuniune cu el,îl pomenește,se roagă cu el,(cu ecumenistul de conjunctura sau din convingere.),iar prin aceasta(prin pomenirea lui,prin rugăciunea cu el)Biserica afirma ca pomenitorul are identitate de credință cu cel pomenit.Chiar daca pomenitorul declara ca el crede diferit fata de cel pomenit,dar…,cu fapta(prin pomenire,prin rugăciunea împreuna)el își anulează cele declerate,adică se contrazice singur sau,daca vreți,una spune,alta face.Evanghelia ne spune ca “pomul se cunoaște după roade”. Degeaba eu spun una si…,fac alta. Da,numai Sinodul îl poate judeca,condamna si despărți de Biserica,dar pana atunci eu trebuie sa ma îngrădesc de el,sa ma feresc,sa ma apar de boala lui.Pana la Sinod,pana la judecata Sinodului,vom rămâne în aceeași Biserica,dar îngrădiți,despărțiți unul de altul,așteptând judecata Sinodala,asta e situația.Dar nu în comuniune unul cu altul,ci conform canonului 15,1-2 Constantinopol,neavand comuniune unul cu altul. Ereticul si părtașul la erezie,sunt de ei înșiși osândit,prin alegerea făcută de ei,prin legătură lor cu erezia,sub o forma sau alta,dar nu sunt judecăți si deci nu sunt condamnați încă.Numai un Sinod poate sa facă asta.Numai un Sinod poate să-i despartă de ea,sa îndepărteze mădularele bolnave de la Trup.Dar noi avem puterea si dreptul si datoria,date de Biserica,de a ne îngrădi de ei,de a rupe comuniunea cu ei.Ei nu sunt bolnavi de erezie numai de la Sinod încolo,ci din momentul ăsta Acum trebuie luate masurile cuvenite si permise.Judecata sinodala doar va confirma o stare de fapt deja existenta(de mult timp) si va permite aplicarea canoanelor în conformitate cu cele referitoare la eretici.De la Sinod încolo vor fi ca niste” păgâni si vameși”,vor fi în afara Bisericii în mod oficial,statutar. Asta nu înseamnă ca pana la un eventual Sinod poți fi în comuniune cu ereticii necondamnati sinodal(caci ei au boala de acuma,nu numai de la Sinod încolo,de acuma pericolul e major),nu înseamnă ca poți fi părtaș cu ei(stiu eu…,din diferite motive),nu poți lua parte la întinaciunea lor-la erezie-,la părtășia lor cu erezia.Doar ca în caz ca te-ai făcut părtaș la erezia lor sau daca ești în comuniune cu ei,îți este mult mai ușor acuma sa ieși din aceasta părtășie cu ei,pur si simplu prin ruperea comuniunii cu ei si prin nepomenirea lor.După Sinod va fi mai greu Revenirea se va putea face numai după rânduielile de primire a ereticilor în Biserica sau după cum însăși Biserica va hotărî.Comuniunea cu ei,la mom. asta,orișicum ma afectează,atãta doar ca pârghiile de declansare,de activare a intrării în vigoare a pedepselor prevăzute de canoane nu s-au declanșat,în lipsa judecatii sinodale,si revenirea din părtășia cu erezia e mult mai usoara. Repet:înțeleg prin părtășie la erezie nu un pomenitor cu cuget ortodox,ci o întinare cu erezia. Tot ce am scris,am scris spre lămurire,pt. împreuna sfatuire si nu spre judecare sau condamnare sau…acuzare a vreunei persoane.Daca am greșit undeva accept cu drag observația.

  15. Din pacate, la Roman a avut loc o adunare cu iz satanicesc.
    Rezultatul este cel asteptat!
    Ura si dezbinarea intre frati, in familie, intre fiii duhovnicesti si duhovnic, intre prieteni.
    Nimic constructiv, duhovnicesc!
    Super-ingraditorii se ingradesc de ingraditi.
    Semnatarii unei defaimari – a celui mai iubit episcop, Presfintitul Longhin, care invata Cuvantul Adevarului.
    Le statea in cale si in gat, trebuia dat jos din sufletul si inima celor sinceri si curati, ingraditi de erezia ecumenista, care aveau mangaiere si binecuvantare de la acest Episcop cu viata sfanta.
    Trebuia defaimat si ponegrit cu toata taria uraciunii, ca autor moral si exemplu de urmat, in propovaduirea si pastrarea Credintei neamului romanesc in Biserica Ortodoxa.
    La fel si cu dl Mihai Silviu Chirila, trebuia de urgenta inlaturat si izgonit pentru ca prea mult a contribuit la tot ce se numeste azi ingradire de erezie, Sfanta Liturghie curata, fara comuniune cu cei care au semnat in Creta.
    Un om a lui Dumnezeu, un teolog cu suflet de crestin adevarat, care s-a jertfit zi si noapte, cu neodihna, cu timp si fara timp, sa gaseasca Calea cea Dreapta in canoane, in scrierile Sfintilor Parinti, in sinoadele zbuciumate ale istoriei si vietii bisericesti.
    Stiau raufacatorii ca daca reusesc sa il inlature pe Preasfintitul Longhin, invatator si luminator al acestor vremuri de dezbinare a credintei, timpuri apocaliptice, ne va fi foarte greu fara puterea si Harul pe care i le-a dat Dumnezeu pentru noi pacatosii.
    Cu dl Mihai Chirila au procedat la fel, stiind ca daca il elimina si il discrediteaza vom fi manipulati foarte usor si le vom urma…direct in prapastie.
    Sa ne ferim de tot ce au adus si cuvantat inovator, ca nu mai sunt episcopi ortodocsi pe intreg globul, daca sunt unde sunt, ca oricum sunt eretici ca au partasie cu ereticii…etc, precum si erezia pe care au compus-o S-S-S, Staicu-Sava- Spiridon au dezbatut-o, au dezvoltat-o si au semnat-o la Roman.
    Erezia isteriei a partasiei la erezie!
    Asta au creat dumnealor si au aruncat cu vorbe grele si noroi pe unde si in cine au putut, sustinuti de cei ce le gadila orgoliul si infatuarea, si vor sa mearga pana in panzele albe…dar cu cine le merge.
    Sa nu uite ca au ridicat piatra asupra unor oameni de buna credinta, care au facut tot ce au putut ca lucrurlie sa fie placute lui Dumnezeu, sa mergem pe calea cea buna.
    Suntem martorii acestor evenimente! Sa nu uite ca la mijoc e un Preasfintit ce urmeaza voii lui Dumnezeu, si nu e o solutie duhovnicesca sa pui la indoiala vorbele sfintiei sale.
    Tot ce au facut si au spus o fac pe barba lor si tot la Preasfintitul vor ajunge pentru rugaciuni si dezlegari.
    Cei care au semnat la Roman se fac partasi. Vor plati si pentru toate scornelile si defaimarile de pe internet.
    Nici nu-si dau seama cata osanda isi agonisesc!
    Cainta si post cu folos duhovnicesc. Iertare si mantuire!

Dă-i un răspuns lui Apa trece, pietrele rămân. Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button