Experții avertizează: Vehiculele autopilotate pot deveni foarte ușor VEHICULE AUTO-DISTRUCTIVE care POT ȚINTI ȘI UCIDE INTENȚIONAT OAMENI

feb. 13, 2018 4147 0 http://bit.ly/2H8wJ4R

(Natural News.) S-a făcut destulă zarvă în jurul mașinilor autopilotate și despre potențialul lor de a schimba modul în care oamenii utilizează drumurile pentru o lungă perioadă de acum încolo. Totuși, cu toate speranțele că ele vor schimba lucrurile în mai bine, există și motive să vă temeți atunci când vă aflați într-un astfel de vehicul.

Acesta este motivul pentru care Zach Aysan, un expert canadian în informatică și securitate digitală, ar vrea să poată conduce singur către casă acel vehicul lunguieț, pe care-l numește „Mașina autodistructivă”. Cu toate că perspectiva unei mașini autopilotate poate fi pentru el o sursă de inspirație și un semn că urmează lucruri mărețe, e important să fie conștient că pot exista consecințe negative care pot lovi societatea pe de-a întregul ei pe măsură ce tehnologia din spatele acestor vehicule iese la iveală.

Pentru a înțelege argumentul lui principal, ar trebui mai întâi să știm clar ce este o mașină autopilotată. S-a spus că mașinile autopilotate (sau mașinile automate) nici măcar nu ar trebui să se numească mașini. În schimb, ar trebui să se numească simplu: automobile – sau auto-uri, mai pe scurt. Este simplu, la obiect și subliniază foarte bine faptul că ele nu sunt și nu ar trebui să fie privite ca niște vehicule.

Din cauza unui detaliu, mașinile autopilotate prezintă o deosebire fundamentală față de cele normale iar acest lucru este faptul că ele nu au nevoie de un șofer pentru că, evident, se pot conduce singure. De fapt, nici măcar nu e nevoie de o prezență umană pe tradiționalul loc al șoferului. Pur și simplu nu trebuie ca vreo femeie sau vreun bărbat să fie prezenți într-o mașină autopilotată pentru ca aceasta să funcționeze. A putea fi folosită ca un vehicul necesar deplasărilor sau pentru orice alte nevoi de transport este un beneficiu direct și, în acest caz, o mașină autopilotată ar rămâne o simplă mașină, chiar dacă nu are în ea un șofer.

Dar cum este posibil asta? Păi, în mare, pentru că o mașină autopilotată este de fapt un computer foarte avansat, conectat la internet,  echipat cu GPS și… cu patru roți. Ei bine, conform lui Aysan, acesta este miezul problemei: calculatoarele-autoturism sunt la fel de vulnerabile în fața atacurilor cibernetice precum orice alt calculator.

Nu trebuie decât un singur punct securizat insuficient pentru a permite accesul public neautorizat,” spune Aysan. „Protejarea în permanență a tuturor punctelor de intrare, în ciuda cerințelor de schimbare organizațională, de schimbare a personalului și asigurarea unui flux nesfârșit de actualizări soft împotriva vulnerabilităților este un lucru aproape imposibil de realizat.”

În viziunea lui, asta ar putea deveni una dintre problemele majore ale mașinilor autopilotate.

Dacă un grup cu intenții murdare reușește cumva să capete acces și control de la distanță asupra unui astfel de vehicul, l-ar putea transforma foarte ușor și foarte eficient într-o bombă, avertizează Aysan.

„O Tesla încărcată complet și care se deplasează cu peste 200 km/h, dacă intră într-o fabrică de produse chimice sau într-o centrală electrică, o conductă de petrol sau o benzinărie va avea un impact mult mai mare decât bombele pe care le detonează teroriștii prin Orientul Mijlociu”, a spus el.

Acum imaginați-vă că hackerii ar pune mâna pe o flotă de o sută de mașini. Sau o mie.

Există, din fericire, și aspecte bune. Aysan spune că în industrie domnește confuzia mai mult decât temerea sau nesiguranța. Pe scurt, ușa este deschisă pentru implementarea oricăror măsuri de prevenire care să protejeze vehiculele autopilotate de orice pericole potențiale care pot apărea dacă hackerii încep să-și îndrepte atenția spre aceste mașini.

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
articole asemănătoare
Scrie un comentariu

Scroll Up