X

IERARHII Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei propun INTRODUCEREA Sfintei Matrona în calendarul BOR

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Sinodul Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei s-a întrunit marţi la Reşedinţa Patriarhală sub preşedinţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. În cadrul şedinţei a fost aprobată propunerea ca Sfânta Cuv. Matrona din Moscova să fie introdusă în calendarul Bisericii Ortodoxe Române.

Pentru finalizarea demersurilor este necesară validarea din partea Sfântului Sinod care se va întruni în viitorul apropiat în şedinţă de lucru.

Sfânta Matrona a fost canonizată de Biserica Ortodoxă a Rusiei în anul 1999. Aflat în Moscova în luna decembrie a anului trecut, la festivităţile prilejuite de împlinirea a 100 de ani de la restabilirea patriarhatului în Biserica Ortodoxă Rusă, Părintele Patriarh Daniel a slujit la mănăstirea Acoperământul Maicii Domnului din Moscova unde se află moaştele sfintei Matrona.

În cadrul şedinţei de marţi a Sinodului Mitropolitan au fost definitivate slujbele şi acatistele unor sfinţi care urmează să fie înaintate Sfântului Sinod:

  • Acatistul Sfântului Mare Mucenic Hristosfor;
  • Slujba şi Acatistul Sfinţilor Claudiu, Sempronian, Castor şi Nicostrat;
  • Slujba şi Acatistul Sfinţilor 26 mucenici din Goţia;
  • Acatistul Sfântului Apostol şi Evanghelist Luca;
  • Slujba şi Acatistul icoanei Maicii Domnului „Siriaca” de la Mănăstirea Ghighiu.

De asemenea, pe ordinea de zi s-a aflat introducerea de amendamente la Regulamentul Organismelor Centrale din Biserica Ortodoxă Română şi la Regulamentul Administrării Bunurilor Bisericeşti, precum şi alte aspecte de ordin administrativ.

În timpul şedinţei ierarhii au numit un membru titular pentru consistoriul Superior Bisericesc şi au fost stabilite anumite aspecte organizatorice privind tabăra pentru tineret „Tradiţie şi noutate”.

La şedinţa Sinodului Mitropolitan din data de 6 februarie, prezidată de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, au participat următorii ierarhi:

  • Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Nifon, Arhiepiscopul Târgoviștei și exarh patriarhal,
  • Înaltpreasfințitul Părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului,
  • Înaltpreasfințitul Părinte Calinic, Arhiepiscopul Argeșului și Muscelului,
  • Înaltpreasfințitul Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos,
  • Preasfințitul Părinte Vincențiu, Episcopul Sloboziei și Călărașilor,
  • Preasfințitul Părinte Galaction, Episcopul Alexandriei şi Teleormanului,
  • Preasfințitul Părinte Ambrozie, Episcopul Giurgiului,
  • Preasfințitul Părinte Visarion, Episcopul Tulcii,
  • Preasfințitul Părinte Siluan, Episcopul Ortodox Român al Ungariei,
  • Preasfinţitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor.

Potrivit Statutului pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, Mitropolitul, împreună cu Arhiepiscopii, Episcopii, precum şi Episcopii vicari şi Arhiereii vicari de la Eparhiile sufragane alcătuiesc Sinodul Mitropolitan.

Foto credit: Ziarul Lumina

Reclame

NOTĂ OrtodoxINFO
Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

12 comentarii

  1. Frumos, dar cu sfinții din puşcăriile comuniste de la noi cum rămîne ?! Cînd vom urma exemplul ruşilor ?! Alo, alo, se aude acolo pe sus ?!

  2. Acum se trezesc si ei, dupa 9 ani de la canonizarea Sfintei. Multumesc lui Dumnezeu ca mi-a dat gandul sa fac inaintea lor acest lucru, inca de anul trecut. Ar trebui cuprinsi in Calendar toti cei peste 2500 de Sfinti rusi, din perioada comunista. Din pacate, este cu neputinta, deoarece calendarul ar trebui sa aiba dimensiunea catorva pereti. Fie inimile noastre cat mai largi si mai incapatoare, incat sa-i cuprinda pe toti Sfintii lui Dumnezeu.
    La noi, draga Dorli, e interzis a se canoniza Sfintii din perioada comunista. Asta i-ar incrimina pe calai si pe urmasii lor. Ghiciti cine au fost ucigasii Sfintilor nostri?
    Ii rog pe toti cei care-i iubesc pe Sfintii lui Dumnezeu sa nu mai preia minciunile propagandei care-l ponegreste pe Parintele Arsenie Boca. Vrajmasii lui Dumnezeu si ai romanilor nu vor sa fie canonizat. Documentarea mea in privinta Parintelui Arsenie e foarte temeinica si va spun cu sinceritate ca a fost Sfant. Nu poate fi in inselare Biserica lui Hristos. Nu pot fi in inselare milioanele de credinciosi care strabat drumul spre Prislop. Se duc pentru ca simt ajutorul Sfantului Asta ca sa stie si cei ce-i numesc pe preotii nepomenitori ,,anti-Bochisti”. Doamne ajuta.

  3. Parinte Iovita

    pai si cu picturile de la Draganesti cum ramane? cu asa zisele icoane pictate de parintele A Boca care numai bizantine nu sunt? cu divulgare in public a tainei spovedaniei? cu pozele in postura de “james bond”? si mai sint si altele nu mi amintesc acum.
    Iertati

    1. Parintele Arsenie Boca în perioada în care lucra la un proiect tainic s-a lăsat fotografiat intenționat în pantaloni scurți, pentru a înșela vigilenta securistilor care au considerat ca au obținut astfel un material pe gustul lor care sa le justifice activitatea. Exista marturii în acest sens.

      Ceva straniu s-a petrecut la Draganescu. Cineva mi-a spus că l-a găsit pe părintele cu o tăblita la gât pe care scria: ,,Sunt mut”! Nu știu dacă era o nevoință pe care şi-a impus-o în timp ce picta aceasta biserica ori era vorba despre o persecuție. Altcineva spunea că i s-au impus anumite picturi. Apoi, biserica a fost renovată între timp. Exista posibilitatea ca pictura sa fie profetica. Exista o deosebire intre icoana din Chichis, de exemplu, si picturile de la Draganescu. De asemenea, îmi place icoana ,,Iisus în zeghe”.

      Dintr-o marturie a părintelui reiese ca săvârșea Sfânta Liturghie în fiecare noapte. Nu e puțin lucru acesta. Cati dintre noi citim rugăciuni după miezul nopții, când cerurile sunt deschise. Rugăciunea de noapte e aur curat.

      1. Si rugaciunea facuta in timpul zilei nu o aude Dumnezeu, nu ajunge la El?
        Din ce cauza?

        Sunt cerurile inchise ziua?
        Nu ni s-a cerut sa ne rugam neincetat, aceasta insemnand si ziua si noaptea?
        Sa-mi fie cu iertare dar Dumnezeu este omniprezent oriunde am fi la orice ceas al zilei sau al noptii si nu doarme niciodata si nici nu se preface ca doarme sau ca nu aude rugaciunile noastre din toata vremea si tot locul.

        Inteleg rugaciunea facuta in timpul noptii ca fiind mai dificila din pricina slabiciunii trupului care trage spre odihna, fiind astfel o nevointa sa stea omul treaz.

        Dupa spusele Sfintilor Parinti orice rugaciune facuta fara atentie maxima, fie ziua sau noaptea, nu-si atinge scopul.

        Doamne ajuta tuturor!

        1. Rugaciunea facuta noaptea implica mai multa jertfa, ca iti tai din somnul tau dulce, pentru Hristos. De aceea si cântarea:
          Iată, Mirele vine în miezul nopții
          Și fericită e sluga pe care o va afla priveghind
          Iar nevrednică-i aceea
          Pe care o va afla lenevindu-se.
          Vezi, dar, suflete al meu,
          Cu somnul să nu te îngreuiezi
          Ca să nu te dai morții
          Și afară de Împărăție să te încui
          Ci te deșteaptă, strigând:
          Sfânt, Sfânt, Sfânt
          Ești Dumnezeul nostru,
          Cu folosințele celor fără de trupuri (Pentru rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu)
          Miluiește-ne pe noi!

  4. D. Kosk,
    Tocmai va raspundeam la nedumeririle dumneavoastra, cand scrisul meu a fost sters. Ce intelegeti din asta? Ca cineva urmareste tot ce facem si scriem si ne cenzureaza.
    Incerc sa rescriu raspunsul si poate de randul acesta il duc la capat. Asadar: au fost oameni care , din nestiinta au cazut in erezie. Au avut puterea sa iasa din ea, si apoi au ajuns la masura sfinteniei. Este vorba de Sfintii Iustin Martirul si Filozoful, Gherasim de la Iordan, Ioanichie cel Mare. Imparatul David s-a facut vinovat de crima impotriva lui Urie, si totusi Dumnezeu l-a ales sa ne dea Sublimii Psalmi prin scrisul sau. Solomon a cazut in pacate grele, chiar spre sfarsitul vietii. Dumnezeu l-a ales sa ne dea ,,Pildele” si Ecleziastul prin condeiul lui Solomon. Avem dreptul sa refuzam aceste scriei scripturistice, invocand viata pacatoasa a lui Solomon? Sunt convins ca nu. Sfantul Apostol Pavel a fost initial prigonitor al Bisericii lui Hristos. Contestam calitatea lui de Apostol? Dumnezeu a spus prin Proorocul Isaiia: ,,Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si judecatile Mele nu sunt ca judecatile voastre”. Va rog sa priviti statura morala a Parintelui Arsenie prin aceasta prizma si sunt sigur ca nu va veti inversuna impotriva lui.
    De divulgare a secretului Spovedanie nu poate fi vorba. Prima oara cand vedea un pacatos, il mustra public. Asta nu inseamna divulgare, caci nu trecuse pe sub patrafirul Parintelui. Nu stiu ce e cu postura de james bond, dar vad ca vi s-a dat deja un raspuns.
    Altele de care nu va amintiti sunt cele 300 de carti de vrajitorie. Minciuna. In vremea comunismului n-aveai cum sa aduni 10-15 carti vrajitoresti, oricat te-ai fi straduit. Reincarnarea, o alta tampenie ce i se atribuie. Ecumenismul de care a fost acuzat e iarasi o gogorita. L-a combatut cu vehementa in scierile sale.
    Recomand tuturor prudentacand e vorba de Sfintii lui Dumnezeu necanonizati. Sa nu ne facem uneltele detractorilor Sfintilor. Ar fi o mare greseala. Doamne ajuta.

Dă-i un răspuns lui nimeni Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button