GLASUL STRAMOSESC prezinta Calendarul pe stil vechi realizat de THEODOR LEONTESCU

Ian 10, 2018 4027 43 goo.gl/zScKCf

Iata cateva paragrafe din articolul Întoarcerea în timpul sfânt. Calendar Bisericesc pentru anul 2018. din 10 iabuarie 2018, de pe Glasul Stramosesc. La final cititi va rog si Nota OrtodoxInfo.

[…]

având în vedere şi contextul creat de deciziile luate pentru noi, în mod la fel de samavolnic, de către delegaţii români participanţi la Sinodul din Creta, care s-au întors de acolo cu semnătură pusă pe documente cu conţinut eretic indubitabil, ar fi fost cu totul nefiresc să mai respect, în calitate de creştin practicant, calendarul îndreptat de factură papistăşească impus creştinilor români în anul 1924. De altfel, aproape imediat după ce, în septembrie 2016, mi-am publicat cartea, odată cu şedinţa din 29 octombrie 2016, în care Sinodul BOR s-a autodesfiinţat în faţa lui Dumnezeu prin acceptarea în unanimitate a ereziei ecumeniste semnate în Creta, nemaiavând ierarhi de care să ascult, toate piedicile, care până atunci mă opriseră să-mi exprim libertatea de alegere în privinţa calendarului vieţii mele bisericeşti, au dispărut.

[…]

Şi dacă tot am intrat în catacombă ca să nu părăsesc Biserica, întrucât nu mai am arhierei care să-mi impună un calendar despre care ştiu sigur că este greşit, am ales să-mi conduc viaţa bisericească după calendarul Sfinţilor Părinţi despre care ştiu sigur că e corect. Iar calendarul de faţă, pe care l-am numit Calendar Bisericesc tocmai pentru că termenul Bisericesc implică faptul că este şi creştin, adică Ortodox şi corect, l-am întocmit pentru folosul meu, al creştinului prigonit care nu mai găseşte aşa uşor un preot creştin şi un locaş de slujibă şi care este nevoit, pentru a nu fi părtaş în vreun fel la această erezie a ereziilor, să rabde acasă zbuciumul acestor vremuri, mângâindu-se doar cu Sfânta Scriptură, cu scrierile Sfinţilor Părinţi, cu Sfintele Icoane, cu cărţile de rugăciuni pe care încă le mai are şi cu nădejdea că Domnul Iisus Hristos nu-l va osândi, ci-l va primi.

Trebuie să mărturisesc faptul că ideea întocmirii acestui Calendar Bisericesc cu o astfel de structură mi-a venit cumva ca o revelaţie cu mai puţin de o lună şi jumătate în urmă. Până atunci crezusem în mod cu totul eronat că ar fi suficient pentru trebuinţele noastre un calendar editat în limba română de către fraţii noştri creştini din Republica Moldova, despre care ştiam că utilizează în mod oficial calendarul patristic, calendar pe care să-l urmăm şi noi întocmai. […] Atunci m-am hotărât să elaborez eu însumi calendarul după tipicul bizantin utilizat în România. Calendarul Bisericesc din Moldova a fost foarte util pentru că mi-a sugerat faptul că ar fi bine să întocmesc un calendar similar, cu menţionarea zilnică a Apostolului şi Evangheliei ce trebuie citite la Sfânta Liturghie şi cu un sinaxar mai bogat bazat pe Sfinţii prăznuiţi în România. Gândul mi-a mers apoi mai departe.

De vreme ce aveam un program Bible Explorer ce permitea importarea în document Word a textelor evanghelice din Sfânta Scriptură, Ediţia sinodală din 1988, m-am gândit că aş putea să fac un calendar cu Apostol şi Evanghelie desfăşurate pentru Duminici şi Praznicele împărăteşti şi mari de peste an, ca măcar atunci să fie citită lesne, direct din calendar, rânduiala liturgică a Sfintei Evanghelii, iar pentru zilele de rând doar să fie menţionate titlurile Apostolilor şi Evangheliilor de citit la Sfânta Liturghie a zilei, ca să poată fi găsite uşor de către cei râvnitori care doresc să se împărtăşeacă zilnic şi bine rânduit cu Scriptura Sfintei Evanghelii.

[…]

Cât despre Sfinţi, i-am pus pe cei din Mineie şi nu pe cei din Ceaslov, care, pe lângă faptul că sunt puţini, de cele mai multe ori sunt şi amestecaţi. Sper ca măcar acum să nu mă mai acuze lumea că sunt stilist, căci am pus în calendar toţi Sfinţii Români canonizaţi până în anul 2016, în vreme ce, în calendarele stiliste, în locul acestora, e pus numai Glicherie al lor care nu are ce căuta în calendarul întocmit de mine. E strigător la cer ca în calendarul stiliştilor să aibă loc Glicherie, în schimb o mulţime de Sfinţi deosebit de importanţi pentru neamul nostru – cum ar fi Domnul Moldovei Ştefan cel Mare şi Sfânt sau Sfântul Cuvios Nicodim de la Tismana, asta ca să enumăr numai doi care îmi vin acum în minte – să lipsească. Am ataşat la sfârşitul calendarului şi o anexă cu articolul meu despre dogma calendaristică în care am arătat în ce constă erezia stiliştilor de la Slătioara. Nu i-am pus în calendar şi pe Sfinţii care apar în plus în calendarul din 2017, nu pentru că nu sunt ei Sfinţi – cu siguranţă că sunt! -, ci pentru că au fost canonizaţi de pseudo-ierarhi, adică de eretici, şi nu am de gând să recunosc nimic făcut de eretici, ca să nu am vreo părtăşie cu ei. Iar că nu sunt schismatic, aşa cum mă consideră cei care, din motive neîntemeiate din punctul meu de vedere, încă nu au rupt părtăşia cu ereticii, o dovedeşte faptul că am pus în Calendar, nu numai toţi Sfinţii Români canonizaţi până în 2016, ci şi toţi Sfinţii din calendarele dinainte de 2016 tipărite de Patriarhia de atunci. Ba chiar, făcând comparaţia cu Mineiele vechi, am găsit 2 Sfinţi importanţi puşi la date diferite în calendarele fostei Patriarhii faţă de Mineie, e vorba de Sfântul Sava Gotul şi Sfântul Sfinţit Întocmai cu Apostolii Cosma Etolianul, şi i-am lăsat la datele la care sunt prăznuiţi în calendarele Patriarhiei. Există doar un singur Sfânt recent din calendarele Patriarhiei pe care nu l-am pus în calendarul elaborat de mine, nu pentru faptul că nu ar fi fost Sfânt, ci pentru că are o dată de prăznuire cu care eu nu sunt de acord, iar dacă i-aş schimba-o cu de la mine putere aş da prilej de sfadă. Este vorba de Sfântul Cuvios Gheorghe mărturisitorul din Drama, prăznuit pe 4 noiembrie în calendarul Patriarhiei. Întrucât Sfântul a trecut la Domnul în data de 4 noiembrie 1959 în calendarul gregorian greşit şi această dată este cea care apare în hotărârea de canonizare a sa din 2008, nu l-am pus, pentru că acest 4 noiembrie înseamnă 22 octombrie în calendar patristic şi de fapt aceasta e data reală a trecerii la Domnul a Sfântului. Şi n-am vrut să isc polemici pe tema asta. Las la libera alegere a creştinilor să-l prăznuiască atunci când vor, în una din cele 2 date. Acest caz este însă doar excepţia care confirmă regula. Datele de prăznuire ale tuturor celorlaltor Sfinţi din calendar, indiferent de calendarul folosit, sunt cele din calendarul patristic al Sfinţilor Părinţi. Este de remarcat că ierarhii Bisericii din România, chiar dacă au aplicat calendarul îndreptat greşit (sic!), au canonizat numai Sfinţi trecuţi la Domnul înainte de 1924, când se utiliza calendarul corect, cel iulian. Singurul Sfânt trecut la Domnul după 1924, şi canonizat de ierarhii noştri, este Sfântul Ioan Iacob Hozevitul, dar şi data lui de prăznuire este corectă în calendarul patristic, deoarece Sfântul şi-a petrecut ultimii ani ai vieţii în pustia Hozevei care ţinea de patriarhia Ierusalimului, şi acolo, ţinându-se calendarul iulian, data adormirii lui este consemnată în acest calendar.

Convingerea mea este că nu vom putea răpune fiara ecumenistă fără să revenim în timpul sfânt al Calendarului folosit de Sfinţii Părinţi de la Sinodul I Ecumenic de la Niceea. Mulţi luptători antiecumenişti spun să lăsăm calendarul şi să ne ocupăm mai întăi să combatem erezia ecumenistă. Eu sunt convins că ei greşesc fundamental, căci sămânţa şi apoi rădăcina din care a ieşit această buruiană de proporţii colosale a constituit-o schimbarea timpului sfânt al calendarului prevăzut de Domnul Iisus Hristos pentru noi cu timpul fictiv, în realitate inexistent, al astrologilor înşelaţi de duhurile necurate ale lui Satan. Şi atât timp cât vom lăsa aceste duhuri necurate să acţioneze prin calendar, batjocorindu-L pe Domnul Iisus Hristos prin batjocorirea vieţii liturgice creştine care, trebuie să recunoaştem, a devenit o harababură în calendarul îndreptat, nu vom avea parte de ajutorul Lui. Va fi ca şi cum am tot căuta să stârpim o buruiană rupându-i frunzele făra a ţine seama că ea are o rădăcină viguroasă şi bine înfiptă în pământ îngrăşat, din care vor ieşi urgent buruieni şi mai stufoase. Dar dacă vom distruge rădăcina ei, tulpina şi frunzele buruienii se vor ofiliSinodul din Creta n-ar fi putut avea loc fără schimbarea de calendar făcută samavolnic în 1924Din oul pus la eclozat cu 93 de ani în urmă fiara ecumenistă a ieşit la iveală în 2016 şi face ravagii.

[…]

Theodor Leontescu
25 decembrie 2017 (7 ianuarie 2018 în calendarul civil)
Naşterea Domnului Nostru Iisus Hristos

NOTĂ OrtodoxINFO

Sublinierile ii apartin lui Theodor Leontescu. Restul textului sau si calendarul le gasiti in articolul de pe Glasul Stramosesc.

Asadar, Theodor Leontescu si-a facut un calendar pe stil vechi. Nu merge la preotii pomenitori din BOR. Nu ne-a spus daca merge la cei nepomenitori din BOR, nici daca merge la bulgari sau georgieni sau cine mai e pe vechi si n-a fost in Creta dar se afla in comuniune cu BOR. Insa ne-a asigurat ca nu merge la Slationara.

Date fiind cele scrise de el mai sus, eu il cataloghez ca fiind stilist (caci a fi stilist nu inseamna musai sa apartii de BOSVR), indiferent daca apartine de vreo “biserica” stilista sau de niciuna. Va fi liber sa-si spuna parerea la rubrica de comentarii.

Iar Glasul Stramosesc probabil ca a apucat pe acelasi drum.

Sigur, e dreptul lor. E insa si calea corecta?

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și bani. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
43 Comentarii la “GLASUL STRAMOSESC prezinta Calendarul pe stil vechi realizat de THEODOR LEONTESCU”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. Ionut
    # 10 ianuarie 2018 at 14:16

    Problema e destul de spinoasa. Cu toate astea nu cred ca e una dintre problemele grave pe care le avem. Schimbarea calendarului a fost facuta in imprejurari controversate. Nu contest corectitudinea calendarului, ci doar imprejurarile si modul in care s-au facut. Dupa cum si intoarcerea comunitatilor greco-catolice in Biserica Ortodoxe a fost un lucru bun, corect, avand in vedere si modul in care aceste comunitati au fost smulse din Biserica de catre puterea imperiala habsburgica, dar acest lucru s-a intamplat in timpul si cu sustinerea regimului comunist, nu din evlavie, ci in ideea de avea controlul absolut asupra a ceea ce se intampla in Romania.

    Dupa parerea mea, in BOR s-au intamplat lucruri mult mai grave, ca de exemplu acceptarea „casatoriei” celei de-a doua si de-a treia (!) a clericilor, un alt lucru grav fiind lipsa de atitudine a reprezentantilor BOR fata de divort, care aproape a devenit un fapt obisnuit in societatea romaneasca.
    Ce sa inteleaga un om de rand sau un tanar cand vede vedete care merg din adulter in adulter si apoi se duc la cununie la biserica?
    BOR are sau ar trebui sa aiba rolul de varf de lance in asanarea morala a Romaniei. In primul rand ar trebui avertizate in prima faza si apoi exomunicate pana la pocainta sincera acele persoane care in mod public au un comportament toxic, de exemplu medicii care fac avorturi, homosexualii celebri, precum si interlopii cunoscuti. Pentru toti acestia cred ca BOR nu ar trebui sa trimita un preot la o eventuala inmormantare, exact asa cum se procedeaza si in cazul celor ce aleg incinerarea.

    Revenind la problema calendarului, cred ca aceasta este cea mai mica dintre problemele pe care le are BOR. Problema cu adevarat grava mi se pare ca e tolerarea in cadrul conducerii BOR a persoanelor afiliate la masonerie si a celor cu inclinatii sodomite.

    • Mihai
      # 10 ianuarie 2018 at 17:00

      „Dupa parerea mea, in BOR s-au intamplat lucruri mult mai grave, ca de exemplu acceptarea „casatoriei” celei de-a doua si de-a treia (!) a clericilor”
      Din cate stiu ierarhii caterisesc (dupa Sfintele Canoane) pe acei preoti care se recasatoresc, sau poate si care divorteaza.

      • Andrei Creacico
        # 10 ianuarie 2018 at 20:31

        Preoții nu se „recăsătoresc” din simplul motiv că un preot nu se poate căsători. Hirotonia trebuie să fie ulterioară cununiei, adică omul se căsătorește fiind mirean, apoi devine preot căsătorit deja sau, respectiv, monah/celibatar dacă nu s-a căsătorit înainte de hirotonie.

  2. # 10 ianuarie 2018 at 14:21

    Dar si la cei care tin calendarul vechi, ne referim la ierarhii lor: sarbi, rusi, bulgari, s.a si la ei ecumenismul a devenit litera de lege, numai cate sumedenii de articole sau facut in care acestia nu sunt straini de erezii

    • Coprie
      # 10 ianuarie 2018 at 16:33

      Se pare ca nu calendarul a fost radacina ereziei la ei… Bre te doare capul cand auzi explicatii de genul: „sinodul din creta nu s-ar fi putut intocmi fara schimbarea calendarului”.

      • cosmin
        # 10 ianuarie 2018 at 17:35

        Si calendarul este ecumenism, si cmb-ul si Creta.

      • un preot
        # 10 ianuarie 2018 at 20:46

        Subscriu.

  3. pamelisadeea
    # 10 ianuarie 2018 at 14:55

    daca si-a facut calendar dupa REVELATIA pe care a avut-o,e clar unde se afla…a ramas sa-si faca si propria-i biserica,pt ca celelalte sunt pangarite si nevrednice de sfintia sa…pe turla bisericii lui ce va pune ?o pentagrama ?

    • Theodor L.
      # 12 ianuarie 2018 at 11:59

      Pamelisa,

      Sunt mirean ca si tine.

  4. Dorin
    # 10 ianuarie 2018 at 15:29

    Să dea explicații redactorul la cîteva chestiuni, dacă e sincer:

    1. ”eu il cataloghez ca fiind stilist”. Să dea o definiție la termenul de ”stilist” și ”stilism”, dar una exhaustivă care să explice poziția redactorului de ce unul de pe stilul nou care revine la calendarul patristic este ”stilist”? În ce temei e făcută această acuzație? Altfel, reiese prin deducție că toți următorii calendarului patristic (peste 80%) sunt ”stiliști”, ba chiar Adevărul-Hristos este ”stilist”.

    2. Redactorul consideră că Patriarhia Română ca instituție reprezintă și se identifică cu Biserica lui Hristos, adică Biserica Ortodoxă, cea Una? Dacă da, în ce măsură? Dacă nu, de cînd nu și de ce?

    • ayeaye
      # 10 ianuarie 2018 at 17:20

      Dorine deci calendarul e Hristos??? oare nu asta e dogma calendar???

      • Dorin
        # 14 ianuarie 2018 at 2:32

        ayeaye,
        N-am zis/scris asta. Tu deja cum înțelegi, te privește.

        La asta mă refeream: ”Dacă M-au prigonit pe Mine, şi pe voi vă vor prigoni; dacă au păzit cuvântul Meu, şi pe al vostru îl vor păzi.” Ioan 15, 20

        Hristos este Ortodox. Hristos a fost prigonit de sinedriu, de răstignitori, de cei ce ÎL așteptau ca Mesia, dar nu le-a satisfăcut mofturile și așteptările așa cum vroiau ei. Ăștia L-au prigonit și răstignit, frații mincinoși, cei ce erau cu numele fiii lui Avraam, dar nu și cu fapta. De asta nu L-au înțeles, de asta i-au primit doar minunile/adică beneficiile, dar pe EL nu L-au primit.

        Azi frații mincinoși prigonesc Adevărul și pe frații sinceri și iubitori de Adevăr cu ”stilistule”, ”schismaticule” sau alte epitete, care niciodată nu ajung a fi argumentate.

  5. Coprie
    # 10 ianuarie 2018 at 18:00

    Ce inseamna stilismul? Stilismul înseamnă semănarea dezbinării pe tema calendarului. Deoarece un stilist zice ceva de genul: „asta ne lipsește, calendarul, de aceea nu ne putem sfinții, că trăim în pacat din cauza calendarului, astfel poți să faci și pocăință desăvârșită că nu te ajuta la nimic. Astfel noi dacă vom schimba calendarul toate se vor indrepta”; Sau mai zice ceva de genul „Calendarul a fost schimbat în chip samavolnic (ceea ce este adevărat), de aceea noi trebuie să schimbăm calendarul înapoi, iar dacă noi nu vom face dezbinare pe tema aceasta, cum se va intoarce la calendarul patristic?” Dar se mai pune problema, dacă schimbi calendarul, nu te rupi de toata lumea? Atunci cum mai poti sa le fi o pildă din moment ce ai ieșit cu totul dintre ei și te-ai izolat. La fel și acuma cu ecumenismul, dacă schimbi calendarul cine oare o sa te mai asculte când vrei să îi zici ceva despre ecumenism, care este adevarata primejdie? Au nu o să te considere stilist și o să te ignore? Vreau să văd câți mai întorc aceștia care schimbă calendarul la dreapta credința? Au nu aceasta este voia Lui Dumnezeu ca să îi ajutam pe câți mai mulți să se intoarcă la dreapta cinstire, sau să ne facem calendar și să fim multumiți de sine că acum suntem pe calendarul patristic și ne mântuim doar noi? Ceilalți să ardă că-s eretici așa-i sau nu?

    Biserica Ortodoxa Romana va face parte întodeauna din Biserica Ortodoxa universala sau a Lui Hristos, deoarece din BOR nu facem parte doar noi cei de pe pamant ci si toti Sfinți care au patimit și au murit in BOR. De aceea noi îi cinstim și iubim, si doar noi cei din BOR facem asta, ca ruși sau grecii nu ne cinstesc sfintii nostrii, au si ei pe ai lor. Chiar daca acum poate ca facem roade nevrednice, ca vie sadita de Hristos, este din cauza lucratorilor vicleni viei care au zis: „Acesta este moştenitorul; veniţi să-l omorâm şi să avem noi moştenirea lui.”. Insă Stăpânul viei oare ce va face?
    Matei 21:
    41. I-au răspuns: Pe aceşti răi, cu rău îi va pierde, iar via o va da altor lucrători, care vor da roadele la timpul lor.
    42. Zis-a lor Iisus: Au n-aţi citit niciodată în Scripturi: „Piatra pe care au nesocotit-o ziditorii, aceasta a ajuns să fie în capul unghiului. De la Domnul a fost aceasta şi este lucru minunat în ochii noştri”?
    43. De aceea vă spun că împărăţia lui Dumnezeu se va lua de la voi şi se va da neamului care va face roadele ei.
    44. Cine va cădea pe piatra aceasta se va sfărâma, iar pe cine va cădea îl va strivi.
    45. Iar arhiereii şi fariseii, ascultând pildele Lui, au înţeles că despre ei vorbeşte.

    Măcar arhiereii și fariseii intelegeau că despre ei vorbeste, oare inteleg ierahii ecumenisti ca vorbea si despre ei?

    • Dorin
      # 10 ianuarie 2018 at 18:29

      Coprie,
      Mi se pare o chestie de bun simț și elementară să nu te bagi în a sufla în borșul altuia, dacă nu ți-o cere. Întrebările erau adresate redactorului, ca autor al notei de la acest articol, ca unul care i-am cerut să-și lămurească poziția sa în public față de cititori, tot așa cum în public a acuzat.

      • Dorin
        # 10 ianuarie 2018 at 18:33

        Să lăsam redactorul, autorul notei de subsol să-și lămurească poziția și învinuirea adusă în public și abia apoi poți să te dai cu părerea.

    • Theodor L.
      # 12 ianuarie 2018 at 12:32

      Coprie,

      Hai sa-ti spun eu ce inseamna stilismul, ca fratele Dorin a pus foarte bine problema. Sunt rusii, sarbii georgienii, ucrainienii si Athosul stilisti? Evident ca nu.
      Stilisti sunt numiti aceia care considera, numai pe baza faptului ca ei tin calendarul corect, ca ceilalti care tin calendarul gresit nu mai au Har si Taine. E cazul Slatioara, vezi si in Grecia mai multe factiuni care se tot cearta intre ele pe tema asta, faramitandu-se. Aceia da, pot fi numiti stilisti.
      Eu nu. Saccsiv m-a catalogat drept stilist numai pentru faptul ca eu am hotarat sa trec pe calendarul patristic, fara sa se intereseze daca eu ii consider lipsiti de Taine pe cei ce tin calendarul indreptat . Ei bine, afla ca nu am nicio problema sa ma impartasesc la un preot care tine calendarul indreptat daca tine Ortodoxia. Problema e alta. Eu ii consider lipsiti de Har si Taine pe ereticii care lupta impotriva Ortodoxiei. Iar o forma foarte eficienta de lupta impotriva Ortodoxiei este astazi aceea de a fi in comuniune cu cei care lupta fatis impotriva Ortodoxiei, recunoscandu-le Har si Taine si ca sunt Biserica. Iar ca lupta fatis impotriva Ortodoxiei, sta scris negru pe alb cu semnatura la vedere:
      „Biserica Ortodoxă consideră toate eforturile de a rupe unitatea Bisericii, asumate de către persoane izolate sau grupuri sub pretextul păstrării sau chipurile al apărării adevăratei Ortodoxii, ca fiind vrednice de osândire.” (Documentele Sinodului din Creta, iunie 2016, secţiunea a 6-a, Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine, alineatul 22 în traducere fidelă din limba engleză şi nu răstălmăcire cum a apărut pe site-ul Basilica. Ei au semnat documentele în limba engleză!)
      Asa ca, fratele meu, ce mai conteaza o scuipatura in plus si de la tine, cand eu, pentru simplu fapt ca vreau sa pastrez si sa apar adevarata Ortodoxie, fusesem pus de arhierei sub osanda cu timp bun inainte de a ma apuca realmente sa incerc sa actionez in acest sens?
      La prezentarea subiectului este omis fragmentul din Cuvantul Inainte in care eu indemn la trecerea pe calendarul partistic numai in cazul in care cel care o face, o face din propria lui constiinta in deplina libertate de alegere. Adica numai daca vrea. Calendarul acela nu are de ce sa creeze schisme pentru ca este doar o propunere, nu o impunere. Repet, nu am nicio retinere sa chem acasa sa ma impartaseasca un preot care tine calendarul indreptat dar apara Ortodoxia prin faptul ca nu este in comuniune cu ereticii.

  6. guti flo
    # 10 ianuarie 2018 at 18:41

    Pana la urma cate calendare sunt??!

    Imi spun parerea fara intentia de a a desconsidera munca nimanui….eu unul nu primesc asta!

    • Theodor L.
      # 12 ianuarie 2018 at 12:35

      Esti liber, prietene Guti, ca pasarea cerului, sa-ti alegi ce calendar de viata doresti.

  7. kosk
    # 10 ianuarie 2018 at 19:24

    pai sunt doua..unul patristic (Iulian) si unul *indreptat* (Gregorian) dar problema principala e ca EREZIA ecumenista si ALTELE NIMICITOARE s-au infiltrat in ambele *tabere*.de exemplu Kiril al Rusiei (chiar daca a boicotat Kolimbari) il numeste pe Francisc „frate” iar Biserica Sarba (tot pe vechi) nu o avut nicio reactie la numirea unui premier sodomit intr o tara ortodoxa etc..

    • guti flo
      # 11 ianuarie 2018 at 13:03

      Din pacate asa e! Ecumenismul e cata frunza si iarba…
      Si ar mai fi o problema..daca te-a vazut vrasmasul ca ti-ai dat seama de ecumenism, te omoara cu filozofia ..ba cu calendarul, ba cu nu mai stiu ce…de ajungi pana la revelatii!..vb in gen. nu neaparat de Theodor L.
      Cu parere de rau spun asta, fara sa fiu ironic …spun pur si simplu ceea ce simt.. am o mare retinere cand aud de revelatii..mai ales in zilele noastre.
      Ii doresc tot binele din lume si mantuire!

      • Theodor L.
        # 12 ianuarie 2018 at 12:40

        Stiu Guti ca esti un baiat bun. Tocmai de aceea iti spun ca pana la concluzia revelatie ca nu exista precesie echinoctiala si nu se pierd zile la calendar, a fost munca grea de ani de zile de cercetare, de studiu de astronomii de toate felurile, de istorii de astronomii, de documente din vechime. Nu te obliga nimeni sa crezi ce spun eu, dupa cum nimeni nu ma poate obliga pe mine sa nu incerc sa impartasesc rezultatele cercetarii mele. Alegerea e la tine si e libera.

        • guti flo
          # 12 ianuarie 2018 at 16:22

          Multumesc pt intelegere!

  8. valentin
    # 10 ianuarie 2018 at 19:26

    calendarul nu e dogmă , dar nu trebuie să îl condamnăm și să îl catalogăm așa de repede ca fiind stilist pe acest frate

    • valentin
      # 10 ianuarie 2018 at 19:28

      cred că și mie mi-ar fi plăcut să trecem toți pe vechi dar nu câte unu sau grupări, totul să fie oficial , organizat pe drept și să nu se facă schismă și ca mine cred că sunt mulți, însă omul acesta a făcut și un calendar, asta încă nu cred că îl face stilist

      • un preot
        # 10 ianuarie 2018 at 20:55

        Ma gandesc la varianta de a convinge cat mai multi ortodocsi romani sa faca scrisori de cerere catre Sf.Sinod al BOR(nu catre Patriarh) de trecere inapoi la calendarul vechi.Daca Sf.Sinod ar fi bombardat de cateva milioane de astfel de cereri n-ar avea incotro..

      • Theodor L.
        # 12 ianuarie 2018 at 12:44

        Valentin

        Judeci bine. Parerea mea este insa ca nu vom avea parte de cadrul oficial organizat de care amintesti daca nu este pusa problema pe tapet ca sa o cunoasca lumea.

  9. Centex
    # 10 ianuarie 2018 at 19:48

    Mi-aduc aminte cand am fost in Sf.Munte acum vreo 10 ani si ne povestea, atunci, cineva de acolo cum au ramas atonitii in comuniune cu cei de pe calendarul nou….
    Sf.Chinotita ar fi hotarat sa opreasca comuniunea cu cei de pe nou, insa s-a intamplat un eveniment minunat….unui gheronda de acolo, bataran,batran, i s-ar fi aratat intr-o vedenie cum din Sf.Munte statea o parte, ca o stanca, sa se prabuseasca in mare si pana la urma s-a prabusit, apoi s-ar fi aratat Maica Domnului si i-a zis acelui gheronda sa le spuna tuturor de acolo asa(citez din minte) : „Du-te si spune-le ca Biserica Fiului Meu nu este aici, ci la Constantinopol..” si , probabil ca de aici nu s-a facut pasul stilist… (posibil ca acea stanca sa fi fost singura manastire stilista care s-ar rupt de Sf.Chinotita)…mai multe sa va spun, nu stiu.. cat o fi de adevarat, cat nu….insa nu cred ca avea interesul sa minta…in fine..

  10. Elena
    # 10 ianuarie 2018 at 22:54

    Daca Sinodul s-a facut pe 16.06.2016 inseamna ca Dumnezeu lucreaza pe calendarul nou ,acolo unde poporul e pe nou!zic si eu..iertare!

  11. Ioan
    # 11 ianuarie 2018 at 1:25

    Merge la preotul Tudor din Rosiori de Vede, care nu pomeneste ierarhul locului, dar neaga Harul la preotii care pomenesc ierarhul locului. In opinia mea, preotul Tudor este si cei care il urmeaza sunt schismatici.

    • Theodor L.
      # 12 ianuarie 2018 at 12:47

      Ioan,

      Tu, din nefericire pentru tine, ti-ai ales meseria de paparazzo si ai ratat-o pe cea de om si de crestin. Din fericire pentru mine, tu ai ratat si meseria de paparazzo.

  12. Adrian
    # 11 ianuarie 2018 at 8:07

    Praznicul Învierii Domnului după care calendar se sărbătoreşte în B.O.R. ?

    • Theodor L.
      # 12 ianuarie 2018 at 13:19

      Adrian,

      Dupa calendarul patristic. Problema este la data ca desi este aceeasi zi, sunt date diferite. Iar in functie de data iese si sirul Duminicilor din Octoih care poate fi diferit. In rest nu numai Sfintele Pasti sunt comune in calendarul patristic si cel indreptat, ci si toate Duminicile incepand de la Duminica Vamesului si Fariseului pana la Pogorarea Sfantului Duh.

  13. Vasile Popa
    # 11 ianuarie 2018 at 8:17

    Pastile se sarbatoresc dupa calendarul vechi, respectand regulile statornicite la Sinodul I Ecumenic, Niceea, 325. Cand s-a introdus calendarul nou, au vrut sa schimbe data Pastilor dupa acesta. Spre lauda lor, preotii au refuzat sa se conformeze si, neavand incotro, au lasat data Sarbatorii Invierii Domnului pe vechi. Dumnezeu va randui ce e mai bine pentru Biserica Sa. Doamne ajuta.

  14. Theodor L.
    # 11 ianuarie 2018 at 12:47

    Uite ce postasem ieri, dar tu nu te-ai ingrijit sa apara desi te lauzi sus si tare ca-mi dai dreptul sa am si eu o parere, asta cu atat mai mult cu cat chiar eu sunt subiectul articolului de fata.

    „Date fiind cele scrise de el mai sus, eu il cataloghez ca fiind stilist (caci a fi stilist nu inseamna musai sa apartii de BOSVR), indiferent daca apartine de vreo “biserica” stilista sau de niciuna. Va fi liber sa-si spuna parerea la rubrica de comentarii.”

    OOO!

    Dar ce onoare mi-ai facut, prietene Saccsiv, ca-mi oferi libertatea de a-mi spune si eu, nevolnicul de mine, parerea la rubrica ta de comentarii! Dupa ce, incepand din iunie anul acesta, mi-ai tot aruncat la spam comentariile – nici macar pe acela ca raspuns la comentariul strict adresat mie de Adi Dumitru, in care imi cerea omul o lamurire fizica, iar raspunsul era cu totul neutru si destinat lui Adi, si ma mai si ma umilisem si te rugasem, asta pentru Adi pe care-l pretuiesc mult, nu l-ai postat! – asta ca sa nu mai amintesc de articolele pe care nu mi le-ai postat sau mi le-ai sters ulterior de pe portal, articole pe care tot tu ma rugasesi sa le scriu – rugandu-ma sa intru in casa ta ca sa ma arunci apoi afara din ea in suturi! -, articole pentru care m-am straduit zile si nopti ca sa apara la termenul convenit cu tine, acum ti-ai schimbat brusc atitudinea si-mi dai liber la comentarii. Esti foarte generos.
    Ce sa-ti spun? Parerea mea este urmatoarea:
    1. Ai toata libertatea din lume sa cugeti ca eu sunt un stilist, nu te opreste nimeni.
    2. Ai toata libertatea din lume sa minti oamenii ca eu as fi facut sublinierile pe text si nu redactorii care le-au facut pentru ca le-a placut textul.
    3.Ai avut toata libertatea din lume sa trunchezi textul scris de mine si sa scoti din el chiar cuvintele care iti contrazic cugetarea ta.

    Un singur lucru te-as ruga sa nu-l uiti. Exista un Judecator care te va judeca dupa faptele tale. Adica iti va spune exact cine esti.

    PS. Iti multumesc pentru reclama. A ta e cea mai buna.

    Ma intreb acum, inainte de a apasa pe tasta Trimite, daca parerea mea va aparea direct, dupa libertatea pe care mi-ai garantat ca mi-o oferi, sau va ramanea si acum la moderare ca s-o postezi numai daca-ti convine tie. (Fraza asta, ultima, o scrisesem chiar ieri dar s-a dus direct la spam cu toata parerea mea!!! E valabila si azi.)

    • redactor
      # 11 ianuarie 2018 at 15:58

      Theodor L.

      Ai mare tupeu. Pai daca in trecut nu te promovam si nu-ti promovam si cartea, cine stia in tara asta ca existi?

      • Theodor L.
        # 11 ianuarie 2018 at 16:49

        Atunci mi-ai fost prieten si mergeam impreuna. Dar acum ce faci? Ai luat-o pe aratura si-mi dai in cap si-mi scoti ochii? Cand e vorba de Domnul nu trebuie sa-ti fiu recunoscator daca tu te pui piedica. Eu sunt consecvent cu invatatura din cartea mea pe care tu zici ca ai promovat-o. Acum tu ce crezi, pe mine m-ai promovat, sau o invatatura cu care erai atunci de acord, chiar entuziasmat, si acum te-ai intors la 180 de grade si nu mai esti de acord? Oricum Dumnezeu stia ca exist, cat despre oameni nu fi sigur ca eram chiar necunoscut. Am apelat la tine ca am vazut ca sunt multi comentatori care ar putea inteleaga invatatura. Lor le-ai facut serviciul nu mie, ca nu tin la titluri.
        Ia mai gandeste-te, cine dintre noi are tupeu sa vorbeasca nelalocul lui?

        • redactor
          # 12 ianuarie 2018 at 13:34

          Theodor L.

          Ti-am promovat cartea fara s-o citesc, caci era vorba despre geocentrism. Nu stiam pe vremea aia unde vrei tu de fapt sa ajungi.

          • Theodor L.
            # 12 ianuarie 2018 at 14:07

            Vasile eu iti spusesem ca vreau sa lupt din interiorul BOR ca sa-i determin pe ierarhii nostri sa revina la calendarul cel bun, si chiar tu ai afirmat ca si tu crezi ca este bun calendarul patristic si doresti aceasta revenire. Intre timp a venit viitura cu Sinodul din Creta si iata ca ne-am trezit amandoi pe maluri opuse. Dar nu cred ca tema calendarului este cea care te framanta pe tine in legatura cu mine, ci tema ereziei ecumeniste in care avem pareri opuse, eu ca ereticii ecumenisti nu mai au Har si Taine, tu ca inca mai au pana la un utopic sinod care sa-i anatemetizeze (de parca Sinodul ROCOR, pe care si tu l-ai promovat la vremea aceea dand amanunte despre el pe blog si chiar laudandu-te ca Sava Lavriotul are ceva de invatat si de pe blogul tau, nu ar fi fost suficient. Iti spun eu, daca nu iau in seama Sinodul acesta, nu-l vor lua in seama nici pe acela despre care zici tu ca va fi in caz ca va fi). Nu le amesteca. Daca ierarhii nostrii nu ar fi apostaziat cu totii la 29 Octombrie 2016, eu si acum as fi mers la Biserica in mod oficial pe calendarul indreptat si le-as fi oferit un exemplar din cartea mea ca sa studieze ei problema pentru viitor.
            Esti liber fratele meu sa crezi si sa actionezi dupa propria-ti constiinta, dar lasa-mi si mie aceasta libertate. Calendarul pe care il propun numai celor care vor sa se foloseasca de el nu este o piedica in actiunile nimanui. Sa faca fiecare ceea ce crede de cuviinta cu cugetul curat. Sper maca acum sa-ti dai seama ca nu sunt stilist si sa nu ma mai cataloghezi ca atare. Daca iti vei da seama de acest lucru si-l vei accepta, eu insumi recunosc ca acest subiect al tau a dat, ce-i drept dupa oarecari lupte, roade bune.

          • redactor
            # 15 ianuarie 2018 at 18:54

            Theodor L.

            Eu ma feresc sa-mi dau cu presupusul despre Har.

            Cine sunt ereticii ecumenisti?

  15. Theodor L.
    # 12 ianuarie 2018 at 13:35

    Lasa comentariile, Vasile

    Poti sa-l stergi pe acesta si pe cel cu tupeul, dar numai daca-l stergi si pe al tau cu tupeul. Asa cere onoarea. Asta ca sa ramai in fata mea cu onoare.
    Tu stii mai bine ce inseamna sa fii inchis si sa nu ai libertate. Cu atat mai mult ar trebui sa-mi respecti sentimentele si sa-mi dai voie sa-mi exprim parerile pe acest subiect in care este vorba despre mine, si sa raspund oamenilor care vorbesc despre mine. Altfel este strigator la cer daca-mi iei dreptul de a ma apara sau mi-l dramuiesti cum vrei tu. Eu nu incalc niciodata legea onoarei. Ce ti-am propus ramane sfant.

    • redactor
      # 12 ianuarie 2018 at 13:37

      Theodor L.

      Esti isteric. Ti-am mai zis ca le dau drumul cand trec pe aici, dar degeaba …

  16. Theodor L.
    # 12 ianuarie 2018 at 14:11

    Lasa epitetele. In fond tu ai scris despre mine.

Scrie un comentariu