X

Doctorul CACOVEAN ADRIAN ne ataca furibund: “Eu sunt acupunctor, homeopat si VIITOR PREOT. Preafericitul Daniel, nu are nimic impotriva homeopatiei. Voi nu va respectati ierarhia bisericii. Voi nu mai sunteti ortodocsi”

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Tributar pseudo-științei păgâne al cărei promotor în România este tot un doctor, tot anti-vaccinare, anume Pavel Chirilă, dr. Cacovean Adrian confirmă că remediile homeopate stârnesc patimile din om, făcându-l plin de ură și agresiv când cineva îi demontează ideile. La rubrica de comentarii a articolului Domnul doctor CACOVEAN ADRIAN este pro HOMEOPATIE. Noi suntem contra. Ii propunem o DEZBATERE pe aceasta tema, precizează azi că:

 

Pentru ca voi aveti ochelarii vostri cu filtru si nu vreti sa vedeti altceva decat ce va convine si strambati cu mintea voastra si lucrurile drepte. Ia sa ramaneti voi in luntrea voastra, ca homeopatia, asemenea margaritarelor, nu este pentru porci. Exista destui oameni care merita sa beneficieze de homeopatie ca sa vina vreunul dintre voi sa-mi ia din timpul oamenilor care merita. Iar cand voi predica si tine slujbe, sa nu imi intrati in biserica si sa mergeti la ala care a scris articolul sa va tina slujba si sa va trateze!

[…]

Cu oamenii care nu au pregatire in domeniu nu pot fi purtate discutii de nici un fel. Voi nu aveti argumente decat sentimente si resentimente ilogice, nestiintifice, nu sunteti medici si veniti cu citate si pareri. Eu sunt medic, doctor in stiintele medicale, medic primar chirurg, autor de capitole de tratate de patologie chirurgicala cardiovasculara, acupunctor, homeopat si viitor preot. Pentru cine nu stie, sunt student la teologie ortodoxa si profesorii mei de la Bucuresti, de la Facultatea de Teologie Ortodoxa Iustinian Patriarhul inclusiv Preafericitul Daniel, nu au nimic impotriva homeopatiei. Homeopatia nu este nimic din ce afirmti voi aici, este o metoda de tratament infierata in stil de inchizitie de niste oameni care nu sunt preoti, nici medici, nici nu reprezentati pozitia oficiala a BOR, ci alcatuiti o grupare rebela, cu complexe majore si frustrari, irationala, acuzatoare in stil paranoic a ce nu intelegeti, aflati in treaba, in eroare majora si confuzie. Voi nu sunteti crestini, ci farisei si sapatori la adresa ortodoxiei, nu va respectati medicii si nici ierarhia bisericii, incklusiv articolul acesta, scris la adresa unui medic viitor parinte este o rautate nejustificata, o calomnie si un act necrestin. Un crestin adevarat se ocupa de problemele reale cu care are de a face ortodoxia, nu de atacarea medicilor si studentilor la teologie pe teme paranoice cu privire la specialitatile medicale. Voi va atacati biserica mai si ati facut bisericuta separata, voi nu mai sunteti ortodocsi ci sectanti si grupare de diversiune si faceti rau ortodoxiei prin activitatea voastra subversiva.

 

Probabil Pavel Chirila i-a “explicat” ca “ne atacam biserica” deoarece suntem impotriva Sinodului din Creta. Pavel Chirila fiind pro:

Homeopatul PAVEL CHIRILA (Asociatia Christiana) a organizat o CONFERINTA pro MARELE SINOD. Dar IATA CE A IESIT …

Dar nu-i exclus ca si profesorii sai de la Teologie sa-i fi explicat acelasi lucru. Caci:

FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXA = SCOALA DE EREZIE / Mărturia unui student

Reamintim despre incompatibilitatea dintre homeopatie și Ortodoxie:

Credinţa într-o „forţă vitală”, vindecabilă de către homeopat cu ajutorul remediilor preparate din minerale, plante şi animale diferă în totalitate de învăţătura Bisericii, dat fiind că, din perspectiva ortodoxă: nu vreo „forţa vitală autoîntreţinută”, ci sufletul dă trupului puterea de simţire, de viaţă şi de creştere, sub lucrarea energiilor dumnezeieşti necreate; boala nu este rezultatul dezechilibrului „forţei vitale”, ci, cel mai adesea, urmarea păcatului (cu anumite excepţii, d ex. pentru a se vădi prin vindecarea bolnavului puterea lui Dumnezeu, conform evangheliei videcării orbului din naştere, sau pentru sporirea în virtute, vezi vieţile unor sfinţi), dar care nu confirmă, nici ele, în vreun fel, doctrina homeopată.; reîntregirea laturii spirituale a omului (vindecarea sufletului) nu o pot înfăptui „vindecătorii”, ci doar harul dumnezeiesc, pe care omul îl poate primi, în acest scop, numai şi numai în Biserică.

Totodată, pretențiile homeopate privind „informarea” apei cu caracteristicile materiei dizolvate şi sucusionate contrazic teologia raţiunilor. A susţine că apa poate manifesta (în urma sucusionării) proprietăţi ale altor materii, în absenţa fizică a acestora, echivalează cu a afirma că raţiunile firii (de Dumnezeu enunţate) pot fi alterate prin acţiunea omului. Doar prin minune devine posibil ca o specie (apa, sau altceva) să manifeste proprietăţile altei specii. „Minunile” homeopate se fac, însă, la lucrarea unor păgâni sau eretici şi se comercializează în chip profitabil. Mai mult, remediile au, asupra oamenilor, după cum se va vedea, mai jos, efecte duhovniceşti străine de lucrarea benefică, dumnezeiască.

Chiar dacă unii homeopaţi nu asumă perspectiva vitalistă, sau ideea de informare prin sucusionare, practica lor este contrară ortodoxiei, homeopatia având o abordare operaţională tipică pentru magia simpatică. Magia simpatică este o formă de vrăjitorie bazată pe similaritatea între elemente cuprinse în actul magic efectuat şi evenimentul dorit a fi indus prin magie. Sir James George Frazer (1854–1941) antropolog scoţian, considerat părintele antropologiei culturale (ştiinţă care studiază concepţiile şi practicile diverselor populaţii de pe Glob) moderne vorbea despre o „lege a similarităţii” în cadrul dizertaţiei sale despre magia simpatică: Dacă analizăm principiile reflexive pe care se bazează magia, probabil că acestea se vor reduce la două: primul – ceea ce este similar produce similarul (vezi Frazer, The Golden Bough, 1922., III. Sympathetic Magic, § 1. The Principles of Magic, p. 1, disponibil la http://www.bartleby.com/196/6.html, accesat la 5.07.2011, trad. cit. O. Iftime).

Asemenea unor forme de magie simpatică tradiţională, homeopatia se bazează pe îndepărtarea unor fenomene (simptome) prin utilizarea unor mijloace mimetice (remediile, capabile să inducă simptome similare cu cele pe care le vindecă). Faptul a fost notat şi comentat, cu mult înaintea autorilor acestei cărţi, de către folcloristul român I-A Candrea (vezi Candrea, I.-A., Folclorul medical român comparat, partea a II-a, Medicina magică, Cap. I., Simbolismul în terapeutica populară, Similia similibus curantur, par. 171, Casa Şcoalelor, Bucureşti, 1944, reeditare Polirom, Bucureşti, 1999, pp. 303-304). Şi aici trebuie menţionat că autorii prezentului material au descoperit acest fapt ulterior elaborării propriilor observaţii privind homeopatia și magia simpatică, constatând, cu această ocazie că au ajuns, în mod independent, la unele și aceleași concluzii ca şi I-A Candrea. Homeopatia este, aşadar, o formă de magie simpatică. După modul de operare, homeopatia poate fi caracterizată şi ca o formă de magie populară, a cărei practicare nu presupune consacrarea rituală a practicantului şi nici măcar ca acesta să fie conştient de faptul că se ocupă cu vrăjitoria.

De asemenea, din studiul datelor pe care homeopaţii le-au colectat despre remedii se poate observa că materia dinamizată (remediile) stârneşte, în om, patimile, şi îl face vulnerabil la atacuri demonice directe, toate patimile (bolile spirituale) cunoscute Bisericii ajungând să fie legate de remedii. Reamintim, aici, faptul că reacţiile date de către „medicamentele homeopate” se petrec în absenţa vreunui element material propriu remediilor, pe seama căruia să poată fi puse. După cum s-a discutat, mai sus, ipotezele privind energii de natură materială şi/sau transferuri de informaţie care să intervină în interacţiunile homeopate suferă din lipsă de rigurozitate ştiinţifică şi logică.

Iată doar câteva exemple:

Probantul remediului Natrium muriaticum (obţinut din banala clorură de sodiu, sarea de bucătărie), respectiv pacientul căruia „i se potriveşte” remediul, este „deprimat, mai ales în bolile cronice, consolarea îi agravează starea. Iritabil, pasionat de amănunte. Stângaci, repezit. Vrea să fie singur pentru a plânge. Râde şi plânge” (vezi Materia medica (repertoar homeopat al remediilor) a lui Boericke, Natrium muriaticum, disponibil la http://www.homeoint.org/books/boericmm/n/nat-m.htm, accesat la 30.06.2011, trad. cit. O. Iftime. Pentru descrierea completă a remediilor pomenite aici, precum şi a multor altor remedii, vezi Materia medica a lui Boericke, disponibilă la http://homeoint.org/books/boericmm/index.htm, accesat la 13.03.2013, Materia Medica a lui Kent, disponibilă la http://www.vithoulkas.com/en/books-study/online-materia-medica/2363.html, accesat la 21.03.2013, Materia medica a lui Allen, disponibilă la http://www.vithoulkas.com/en/books-study/online-materia-medica/2364.html (accesat la 13.03.2013). Remediul Acidum nitricum se asociază cu teama de boală şi de moarte, egoism, suspiciune, nefericire, nemulţumire, pesimism, depresie, iritabilitate, persoana este ranchiunoasă, răzbunătoare, încăpăţânată, răuvoitoare, nu o mişcă scuzele altora, suferă de disperare cronică, sare din somn, înspăimântată, atunci când adoarme. Acestea sunt manifestări clare ale patimilor fricii şi trufiei, precum şi ale lucrării directe a demonilor. Se remarcă faptul că spaimele în somn apar şi în tabloul altor remedii homeopate. Remediul Alumina dă impulsul de a răni sau omorî, precum şi pulsiuni sinucigaşe. Există remedii asociate cu patima desfrânării (împreună cu alte probleme duhovniceşti): Ambra grisea (nimfomanie), Apis mellifica (manie sexuală, dar şi furie, teamă, vexare, precum şi opusul lor, apatia; spaime în somn), ş.a. Remediul Bromium (dar şi alte remedii) este asociat cu senzaţia că cineva se află în spatele persoanei şi că, dacă aceasta se întoarce, îl va vedea pe „acela”. Un alt simptom ciudat indus şi „tratabil” de către remedii este insomnia cu oră fixă (faptul că oamenii pot fi sâcâiţi de demoni, mereu la aceeaşi oră este cunoscut Bisericii). Tabloul „simptomelor” cel puţin ciudate asociate remediilor culminează cu accesele de furie însoţite de plâns, lătrat şi urlat (remediul Cantharis vesicatoria), amintind în mod izbitor de manifestările persoanelor chinuite de demoni.     Un alt fapt ciudat este afectarea stării de conştienţă a pacienţilor trataţi cu remedii. La aceştia se pot sesiza: (…) alterarea percepţiei temporale, sărăcia limbajului, amnezia selectivă, lipsa conştiinţei de sine, caracterul holist al ameliorării şi dezvoltarea de boli acute, toate în răspuns la un tratament homeopat de succes (vezi Oberbaum M. și colab., 2005, The colour of the homeopathic improvement: The multidimensional nature of the response to homeopathic therapy, Homeopathy, 94, 196–199, trad. cit. O. Iftime). Alterarea capacităţii pacientului de observare a sinelui şi realităţii imediate este atribuită restaurării „rapide, blânde şi permanente”, de către remediu, a stării de sănătate (ceea ce constituie un ideal hahnemannian).

Tentaţia recursului la homeopatie, mai ales pentru bolnavii grav, este mare, dat fiind că nu suntem, cu toţii, decât oameni. A nu apela la astfel de practici, neştiinţifice, ci păgâne şi magice, chiar dacă suferinţa cuiva este mare şi tentaţia alinării amăgitoare pe care o pot oferi este pe măsură, atrage, însă, asupra bolnavului, conform învăţăturii Bisericii, mângâierea şi răsplata dumnezeiască.

 

Concluzii

 

Homeopatia nu este o ştiinţă, ci un sistem păgân, ale cărui practici sunt de tip magic. De fond, nimic nou- Biserica a avut de luptat dintotdeauna cu vrăjitoria. În formă, însă, terapiile complementare şi alternative de acest gen se aliniază la „noul” epocii actuale, amprentate de postmodernism şi new-age. Contestarea adevărului unic, de către primul curent, şi tendinţa de amestecare a ştiinţei cu religia şi a tuturor religiilor între ele, specifică pentru cel de al doilea, au conturat un fundal perfect, pentru descoperirea sau redescoperirea a diverse astfel de metode înşelătoare de vindecare.

 

Pentru argumentaţia pe larg, vezi O.Iftime, Al. Iftime, „Homeopatia, o abordare ştiinţifică şi spirituală”, Ed. Lucman, 2012, care întreprinde o analiză detaliată a pretenţiilor sistemului homeopat, pe baza a peste 600 de referinţe. Versiunea electronică a volumului este disponibilă pentru descărcare gratuită, din locaţia de mai jos.

 

Homeopatia-o abordare stiintifica si spirituala.pdf (2270k)Oana, Nov 8, 2013, 4:57 AM v.1 descarcă

Homeopatia – cădere din dreapta credinţă. Medicamentul homeopat – o materie „vrăjită”

Homeopatia se bazeaza pe convingerea ca exista un Dumnezeu impersonal, alcatuit dintr-o substanta accesibila noua, caci substanta Lui dumnezeiasca este aceeasi cu cea a creaturilor Sale. Spre deosebire de homeopatie, Ortodoxia propovaduieste un Dumnezeu Personal, Proniator si diferit de creaturile Sale, unirea cu acestea avand loc numai prin Fiul Sau intrupat si prin harul necreat.

Homeopatia sustine ca energia lui Dumnezeu este acelasi lucru cu substanta Lui, facand astfel din El un dumnezeu impersonal, de a carui substanta omul se poate impartasi. Ortodoxia invata ca omul se poate impartasi numai de harul dumnezeiesc necreat (energiile dumnezeiesti), iar nu si de substanta Lui (fiinta dumnezeiasca).

Homeopatia priveste omul si lumea holistic, toate fiind de aceeasi substanta cu Dumnezeul impersonal, din care se varsa o substanta care sustine viata. Tulburarea curgerii acestei substante dumnezeiesti provoaca boala. Kent, urmasul lui Hahnemann, spune: „Aceasta substanta este supusa schimbarilor, adica poate sa curga in ordine sau dezordine, poate sa fie bolnava sau normala.”

Aceasta „substanta dumnezeiasca”, care exista in om si la care reactioneaza medicamentul homeopat, este ceea ce homeopatia numeste „energie vitala” a omului. Aceasta „energie vitala” a homeopatilor este identica cu energiile din credintele orientale: energia „Ki Chi” a chinezilor; energia hinduista „prana” sau „kudalini”; energia „bioplasmatica”; energia „orgoni”, a lui Reih; forma energiei animale, care s-a numit „mesmerism”.

Unii homeopati o numesc „energie cosmica” si spun ca este aceeasi energie pe care: hindusii o numesc „prana”; Paracelsus o numeste „magnale”; Van Helmod ii spune „alcahest”; cabalistii o numesc „lumina stelelor”; alchimistii ii spun „azorth”; Fludd ii spune „spiritus”; Reihenbach o numeste „puterea fiintelor”; numita „magnetism animal”, la Mesmer; „energia vazduluilui”, „bioenergie” sau „substanta simpla”, la Suedeborg; „energie vitala”, „putere vitala” sau „corp vital”, la Institutia Vitalistica; „orgoni”, la Reih; „bioplasma”, la cercetatorii rusi; etc.

Unii homeopati privesc extazul yoghinilor ca pe un mod prin care cineva poate sa vina in contact cu aceasta „energie cosmica” si este subliniat ca astfel de situatii sunt extrem de revigorante.

Invatatura despre „energia vitala” izvoraste din teoria holistica asupra lumii (monism panteistic), care inspira, pe langa homeopatie, si toate sectele religioase ale tarilor orientale, ale caror credinte sunt absolut incompatibile cu Ortodoxia.

Potrivit homeopatilor, boala, inteleasa ca modificare a fluxului energetic al omului, poate fi observata si provocata de catre om insusi. La realizarea acestui lucru ajuta doi factori: autocunoasterea (tehnici rationale) si medicamentul homeopat. Potrivit unor homeopati, medicamentul homeopat este doar o alta cale de a obtine ceea ce ofera tehnicile religiilor orientale, adica autoevolutia.

Homeopatia inecarca sa „elibereze” omul, tinta ei principala fiind sufletul pacientului, iar nu corpul lui. Astfel, homeopatia trateaza pornind de la suflet, catre ratiune si corp. Exista homeopati care compara modul de preluare a istoricului bolii de catre un homeopat cu un fel de spovedanie.

Potrivit teoriilor homeopate, cel care da tratamentul trebuie sa inteleaga ca el reprezinta un fel de „conducta” prin care curge spre bolnav puterea vindecatoare a vietii. Medicul homeopat trebuie sa fie un intelept sintetic si instruit spiritual. Deci, cel care trateaza va trebui sa urmeze o educatie psiho-spirituala, astfel incat sa dobandeasca o cunoastere adecvata, chiar din experientele lui personale. Acest lucru cere insa, din partea celui care trateaza, trairea unor fenomene „superioare” nivelului material al lucrurilor, prin care sa poate fi capabil sa treaca la o stare „superioara” a constiintei, ca sa-l trateze pe cel bolnav (samanism).

Pe scurt, putem rezuma astfel: Exista un dumnezeu impersonal, care este o putere universala (energie) care coincide cu universul (bio-energie); absolut tot ce se intampla este manifestarea acestei energii absolute; nu exista deosebire intre substanta lui Dumnezeu si cea a omului; Dumnezeu nu exista in afara omului. Cei care se ocupa cu misticismul invata ca omul, descoperindu-l pe „dumnezeu” si activand puterile care se ascund in interiorul lui, are puterea sa se vindece singur. Aceasta intelegere a omului si a lumii se incadreaza in categoria ideilor de tip new-age-ist (orientale).

Medicamentul homeopat, o materie „vrajita”

Potrivit homeopatilor, eficacitatea medicamentului homeopat tine de modul in care este preparat, adica de dinamismul metodei (nenumarate dizolvari si agitari ale „substantei”). Medicamentele homeopate depasesc insa chimia, implicand o adevarata alchimie.

Potrivit homeopatiei, efectul benefic al „medicamentului” se datoreaza proprietatilor dumnezeiesti ascunse ale materiei lui, care se activeaza prin dinamism. „Facem dinamism la medicamentele noastre pentru a putea ajunge pana la substanta simpla (dumnezeiasca)”, dupa cum explica James Tyler Kent.

Parintele homeopatiei, Friedrich Samuel Hahnemann, spune si el acelasi lucru: „Puterea medicamentoasa nu se afla in moleculele materiale ale acestor „medicamente”, care au fost dinamizate (agitate) si nici in suprafata lor fizica, ci este descoperita si eliberata din materia medicamentoasa care are cu atat mai mare actiune, cu cat mai libera si nemateriala s-a facut prin dinamism. (…) Agitarea substantei medicamentoase dezvaluie puterile ei medicamentoase din ce in ce mai mult, pana cand se spiritualizeaza materia. (…) Cu modul de preparare prin dinamimizarea substantei medicamentoase, materia se distruge complet, pana la natura ei spirituala si, de aceea, in starea ei finala, poate sa se considere ca e alcatuita intr-adevar numai din aceasta substanta spirituala.”

Deci, in afara de contemplarea in totalitate a cosmosului, prin elementele spiritiste, alchimice si magice, pe care le contine, homeopatia da medicamentul homeopat, care reprezinta „elementul dumnezeiesc”, pentru a readuce la normal fluxul substantei dumnezeiesti a omului, iar medicul homeopat preia sarcina intermediarului care conduce omul la eliberarea din pacatul originar, precum si din raul material si spiritual.

Dilutiile homeopatice nu au nici un efect direct (dincolo de „efectul placebo”), dar tratamentul homeopat poate fi periculos datorita tentatiei de a evita tratamentul medical real, mai eficace. Sunt cunoscute si unele „medicamentelor homeopate nocive” („nosodes”, niste alternative la vaccinuri), care sunt preparate din tesuturile canceroase, din lichid tuberculotic, din mercur, etc. Aceste medicamente sunt periculoase pentru sanatate si sunt contrarii moralei medicale si deontologice.

Trebuie subliniat, ceea ce ne este cunoscut din Sfanta Scriptura si din Traditia Ortodoxa, ca diavolul poate sa trateze trupul omului, pentru a-i castiga sufletul. Deci, nu trebuie sa anulam complet posibilitatea „vindecarii” homeopate, mai ales cand aceasta este practicata in stransa legatura cu practici provenite din traditiile orientale.

Din punct de vedere stiintific, homeopatia trebuie incadrata in capitolul despre „Alchimie”. Metodele homeopate de tratament nu reprezinta decat reintoarcerea vechiului „medic-vrajitor” in societatea noastra.

Parintele Paisie Aghioritul, despre Homeopatie !

„Homeopatia este incurcata. Multi s-au incurcat in aceasta poveste si au amestecat in ea multe teorii. Dupa ce vei lua o doctorie, iti vor spune aceia: „La inceput te vei simti mai rau, dar apoi iti va trece.” Sa spunem ca te doare obrazul. Celalalt iti da o palma puternica si te doare mai tare, asa incat starea de mai inainte, ti se pare o gluma, si o suporti usor.

Mai exista si unii care sunt bolnavi numai cu inchipuirea. Unul ca acesta merge la medic, iar acela ii spune: „Pleaca, nu ai nimic.” Merge din nou si medicul iarasi ii spune: „Pleaca, nu ai nimic.” Merge apoi la homeopat. Acesta stie ca nu are nimic, dar nu ii spune, ci ii da un praf, pentru a-i linisti gandul aceluia si astfel ii trece durerea. „M-am facut bine”, spune acela.

Aceasta este inselaciune! Apoi mai sunt si altii care, neputandu-se aranja nicaieri in alta parte, merg la homeopatie si astfel isi gasesc o ocupatie. Dar lucrul acesta este primejdios. Se incurca diferiti insi in treaba aceasta si nimeni nu poate avea incredere in ei. Apoi, resping toate celelalte tratamente.

Eu as fi de acord mai degraba cu un botanist, cu un om de stiinta. Dar exista si multi escroci. Unul spune ca poate cunoaste toate bolile numai privind in ochii celui bolnav. Sunt si eu de acord ca unele boli se pot depista in felul acesta, dar cum va cunoaste acela inima privind in ochi. Altul spune ca prin ureche poate vindeca toate bolile. Baga in ea niste ace. Prostii. Acestia sunt niste escroci. Este nevoie de discernamant in toate acestea.

– Adica, Parinte Paisie, sa nu facem tratamente homeopate la copil?
– Nu, nu este un lucru in care sa ai incredere.

Teodor Danalache
Dupa cartea „Homeopatia, intre magie si Ortodoxie”, scrisa de Parintele Damaschin Grigoriatul, Sfanta Manastire Grigoriu, Sfantul Munte Athos.

NOTĂ OrtodoxINFO
Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

43 comentarii

  1. Cu ce drept, domnule doctor?

    Am citit stupefiat mesajul dvs. si tonul ridicat este primul care m-a lovit in plexul meu de crestin ortodox. Apoi faptul ca ne numiti porci, sectanti etc…asta DA dovada de iubire crestineasca. Sunt sigur ca veti ajunge preot pentru ca ati inceput de acum sa-l periati pe numitul Daniel, seful dvs, despre care nu stiti prea multe, se pare…
    Mesajul dvs arata succesul spalatului pe creier al noii ere…eu nu stiu ce fel de preot veti deveni dvs., dar va rog sa ma anuntati ca sa NU calc eu pe acolo…Vad ca restrictionati de pe acum accesul unor anumiti credinciosi pe care va grabiti nu numai sa-i judecati( cu ce drept si in ce calittate) in viitoare dvs biserica…asta sa iubire crestineasca, imi amintesc de Sf parinti care , la fel ca dvs, urlau la cine nu era de acord cu ei, isi insiruiau titlurile academice cu fala si mandrie, judecau in pripa, se umileau in fata episcopilor eretici…Sau faceau tocmai invers? Pe ce cale ai apucat-o, dottore? Tonul tau imi cam aminteste de perioade negre ale istoriei: inchizitie, comunism, nazism… Parca esti vreun ayatollah, nicidecum un viitor preot…Poate ca asa o sa-ti ramana numele, Prea Ayatollahul Stie-Tot Dottore Oreot Professore Cacoveanu… Nu stiu de de, dar cu nasul meu de neica nimeni, dar si dupa continutul si tonul scrisoricii tale, eu cred ca te si visezi in calendarul ortodox din 2067, alaturi de Daniel Catedralistul Ecumenist si Teofan cel Cumplit al Moldovei… Nene, linistete-te, incuie-te intr-o camera si incepe urmatoarele lecturi: pateric, vietile sf doctori fara de arginti Cosma si Damian, Filocalia, comentariile la Apocalipsa si dupa aia mai vorbim… Apropo, sa stii ca te potrivesti manusa cu anumite profetii despre sfarsitul vremurilor…Esti exemplul viu ( dat un Sfant Parinte zicea ca un asemenea om nu este mort, ci mai mult decat mort), al acestor vremuri, esti omul nou, antihristic, plin de diplome si new age, mandru, nervos si stai oleaca ca revin, nu ca sa te mustru ci din iubire crestineasca sa-ti mai zic cate ceva…

  2. Toti sfintii fugeau de preotie, cunoscand marea responsabilitate a slujirii, iar inconstientii astia fie ei medici, tineri teologi sau ce or fi ei se zbat sa ajunga preoti, unii mai dau si spaga la episcopi, si ajung, au functii si bani insa in majoritatea cazurilor cred ca au si un loc asigurat in iad. Vai de ei si de noi!

  3. Chiar de vraciul acesta e nevoie in Biserica. Nu-l vedei cum se ploconeste in fata ereticilor? Fie linistit ca n-o sa mearga nimeni la el, sa-l ia duhovnic. Si ce limbaj elevat are! ,,Sapatori la adresa ortodoxiei”, ,,medic viitor parinte”. Vraciule, nici atat n-ai invatat la facultate sa majusculuzezi cand scrii Ortodoxie?
    ,,Pana in prezent, singura Biserica Ortodoxa care si-a format o opinie despre homeopatie a fost Biserica Eladei, care s-a pronunat mpotriva” (Capcana astrologiei si alte capcane, Biserica Sf. Nifon, 2004, pag. 55).

  4. Sfantul Antonie cel Mare :
    ” Caruia mintea ii este sanatoasa, nu-i este nevoie de carte”

    In cele duhovnicesti nu este bine sa te increzi in facultate sau doctorat..etc..
    Aici este marea problema pt un om cu studii superioare cand vine vb de trairea ortodoxiei….sa se „coboare” la simplitatea sfintilor parinti. …si sa inteleaga simplu sfaturile lor.
    Daca nu ti cont de sfatul unui sfant..si preferi sa crezi ca studiile lumesti sunt mai presus, (de homeopatie este vb) nu ai decat de pierdut.
    Am mai spus-o ..si o mai spun, tot respectul si admiratia pt acei oameni care au facut aceste studii ..dar nu le-au pus mai presus de cuvantul si simplitatea sfintilor parinti!

  5. Va citez cu groaza in suflet, dottore:

    ci alcatuiti o grupare rebela, cu complexe majore si frustrari, irationala, acuzatoare in stil paranoic a ce nu intelegeti, aflati in treaba, in eroare majora si confuzie. Voi nu sunteti crestini, ci farisei si sapatori la adresa ortodoxiei, nu va respectati medicii si nici ierarhia bisericii,

    oi va atacati biserica mai si ati facut bisericuta separata, voi nu mai sunteti ortodocsi ci sectanti si grupare de diversiune si faceti rau ortodoxiei prin activitatea voastra subversiva.

    Am incheiat groaza, pardon, citatul…Pai cand va spun eu ca sunteti comunistoid, am dreptate, iacata: activitate subversiva? Parca este un raport al securitatii din anii 50. Grupare de diversiune? Adica mai ai putin si ne faci grupare terorista, ca diversiunea, nene doctore, este facuta de elemente ostile pe timp de pace sau razbel…Farisei, sapatori, sectanti? Doctore, ne-ai cumparat bilet spre iad la clasa I-a deja…O faci cu de la tine putere sau…Dar de ce nu ne-ai spus ca esti si teolog, si judecator, si transportator, si clarvazator, si inaintevazator cu duhul? Plus…homeopat, asta-i cireasa de pe tort…
    Asculta-ma acum bine, doctore: esti in tabara rea si te lupti cu proprii demoni. A zis Domnul : Doctore, vindeca-te pe tine inainte sa te apuci sa-i vindeci pe altii. Ia aminte, esti bolnav sufleteste, te rog ingrijeste-te… Altceva: acel Daniel despre care vorbesti cu atata umilinta-evlavie-ridicare in slavi , ei bine, te anunt ca omul a semnat cu mana lui grozavia din Creta. Punct. Omul organizeaza saptamana de rugaciuene impreuna cu ereticii si sectantii, lucru interzid de canoane si sf parinti. Omul construieste faraonic ( iti spune ceva cuvantul asta) intr-o tara coplesita de saracie, boli, coruptie si minciuna. Cu bani de la bugetul( ex primaria capitalei) controlat de penali ca Dragnea( vredinic este…) , Tariceanu si de oameni duplicitari ca Firea si alti „ortodocsi” de mucava…
    Doctore, pana la urma tu ce sistem sprijini si ce ortodoxie vrei sa slujesti? Ortodoxia de Creta si Teleorman, ortodoxia MMB, luxul popilor, titluri academice, mertzane, telefoane mobile si vorbe goale?

    Uite ce vreau sa faci pentru noi: renunta la toate bogatiile tale si da totul sarmanilor si apoi urmeaza-L pe Hristos. Mergi di casa in casa, gratuit si consulta-i pe saraci, pe copii si pe batrani. mananca si traieste din ce primesti de la ei in schimbul serviciilor tale de doctor. Vindeca-i, ajuta-i, oblojeste-i. Doneaza bunuri, cumpara-le medicamente celor ce nu au. Fii protectorul sarmanilor, invata-i sa se odihneasca, sa se spele, sa se inggrijeqsca…Poti sa gaci atatea pentru ei. Depisteaza-le bilo de care habar nu au si trimite-i la tratament sau trateaza-i tu. Mergi pana ti se rup talpile pantofilor, din casa in casa si intreaba oamenii daca au nevoie de ceva.
    Fii bland, milostiv, iubitor de oameni si asa vei fi un adevarat crestin ortodox…Nu diploma de la Facultatea lui Daniel te va face ortodox, preot sau ce vrei tu sa fii…de fapt, hai sa vedem diploma Sf Antonie cel mare sau mai recent, diplomele Sf Siluan Athonitul.
    Nu aveau? Nu practicau homeopatia? Nu erau ecumenisti? Pai inseamna ca nu erau buni ortodocsi, dupa parerea matale…’Tine-ti mintea ta in iad…” Urmeaza acest indemn, doctore , si vei fi mai potolit, mai intelegator, mai uman…Ca mie mi se pare ca esti oricum, dar numai uman nu…Si ce daca ai facut operatii, nu asta e obligatia si serviciul tau??? Ce te tot lauzi cu asta? Ai facut ce era normal sa faci, ca o sluga netrebnica a lui Hristos, cum suntem toti. Sau tu esti mai cu motz????
    Ai cazut in ridicol si cred ca dracii isi cam rad in pumni de tine…Ia gandeste-te, asa poate sa zica orcine are o meserie in brate: pai eu am condus zeci de trenuri, eu am tuns mii de oameni, eu am cosit hectare de iarba, eu am reparat sute de televizoare. Da…si ce?? Fiecare cu meseria lui. Nu te-am silit noi sa te faci dottore asa ca nu te mai fali atata, si un vatman este important pe lumea asta, si unul car evinde mere in piata ca altfel nu ai avea de unde sa iei mere, doctore!!!
    La final, iti dau un pont. Pacatul poarta denumirea de mandrie si din cauza lui unu’ satana a cazut din cer, vorba aia, ca un fulger…Gandeste, doctore, gandeste, foloseste-ti mintea, ca de aia ti-a dat-o Dumnezeu, sa o folosesti, nu sa cauti sa arati ce corect, drept si bun esti tu si ce rai sunt semenii tai care indraznesc sa nu mearga pe caile tale…Ale tale, zic…Comprende?

  6. Va ajunge preot… daca va vrea Dumnezeu.
    Ii reamintesc domnului doctor ca tocmai unii confrati de-ai săi sustin fara rezerve vaccinul si transplantul. Să-i intrebe si pe profesori săi de la Teologie ce parere au despre transplant.
    Il mai întreb pe dl. doctor ce parere are despre medicii care practica avortul. Ca o paranteza si o parere personală, as vrea sa propune Sf. Sinod sa EXCOMUNICE pe toti medicii care fac avort si sa nu permitea prezenta unui preot in cazul inmormantarii.
    Si, in fine, vreau sa-l mai întreb pe do. doctor ce parere are despre colaborarea dintre reprezentanții BOR si cultele care aduc homosexuali in fata altarului.

  7. Va fi un preot de paie, deoarece n-are cine sa-l hirotoneasca, toti ierarhii fiind eretici. Se stie ca hirotoniile ereticilor nu sunt valide, dupa Sfintele Canoane. Sinodul nu excomunica pe nimeni, ci cateriseste preotii care apara Sfanta Credinta Ortodoxa. Nu va spus Stoica, fostul purtator de cuvinte al Patriarhiei ca avortul e ingaduit? Vreti sa auziti si de la lingaul asta/

  8. Dragi cititori, mai intai de toate va urez la multi ani cu sanatate si pace. Va indemn la mai multa rugaciune, caci ne asteapta vremuri grele. Incetati cu polemicile sterile. Rugati-va cat mai mult. Si feriti-va de judecata si vorbarie desarta, care ne lipsesc de pacea sufletului.

    Un sfat simplu, nu intrati in dispute pe teme pe care nu le-ati studiat temeinic. A-ti sustine opinia la nesfarsit pe ce a spus un parinte sau altul , intr-un context anume, nu este suficient. Ortodoxia este una singura, si credinta este una singura, pe cand opiniile crestinilor sunt diferite.

    Cat despre homeopatie ar fi bine sa stiti ca opiniile sunt impartite. In Biserica Rusa parintii si crestinii ortodocsi sunt deschisi fata de homeoparie, grecii sunt in extrema cealalta si iau in brate spusele Parintelui Paisie Aghioritul, iar la noi parerile sunt impartite, atat intre crestini, cat si intre preoti. Cine credeti ca are dreptate? De ce trebuie sa ne certam si sa ne acuzam intre noi fara rost. A studiat cineva homeopatia temeinic ca sa poata sa-si dea cu parerea? Crestineste vorbind, mi se pare o mare mandrie si o atitudine de orgoliu sa vorbesti desre un domeniu pe care nu l-ai studiat. Eu va indemn la studiu, inainte de a va da cu parerea, altfel s-ar putea sa faceti multe pacate si sa raspanditi sminteala.

    Eu sunt preot si studiez homeopatia de mai bine de 20 de ani. Si daca imi exprim opinia vreau sa o fac in cunostinta de cauza, de vreme ce parerile sunt impartite.

    Va rog si va indemn sa vorbiti cu respect, caci acolo unde nu este pace in suflet nu este nici Duhul Sfant.
    Rugati-va pentru neam, pentru tara noastra si pentru intreaga lume. Avem nevoie de rugaciune nu de polemici.

    1. Pr Vasile,
      Daca spuneti ca parerile sunt impartite in privinta homeopatiei si ca sfatul unui sfant este pus la indoiala…totusi…atunci inseamna ca este ceva nesigur!..iar sfantul apostol Pavel ne opreste la a face ceva nesigur….mai ales ca aici este vb de sanatatea multor oameni, nu de propria persoana!
      Sfaturile dvs despre liniste si rugaciune sunt bune, multumim, dar nu ai cum sa stai „cuminte” in banca ta si doar sa te rogi, daca vezi ca nu e nimeni care sa aduca aminte de asta!

  9. Un nou komisar al poporului și-a făcut apariția spre marea mulțumire a d-lui Daniel,șeful lui mai mare(de lojă?).Tov. Pauker ar fi mândră…
    La Radio Trinitas există o emisiune de medicină(sâmbătă în jurul prânzului) a cărei realizatoare se declară apăsat pe lângă doctor în medicină clasică și doctor homeopat…

  10. Mărgăritarele d-lui Kacovean recunosc că îmi provoacă deranjamente stomacale,și,ca un porc ce sunt,prefer să le elimin pe cale naturală…guiț,guiț!

  11. Am observat ca multi medici dezvolta un soi de cinism, un orgoliu venit dintr- o autosuficienta, care nu prea se mai potriveste cand vine vorba sa mai devina si pastori de suflet. Mai bine ramaneti medic. 2 lucruri facute in acelasi timp. inseamna ambele facute prost.

  12. Parinte, de ce ne-ar trebui zeci de ani sa ne dam seama ca homeopatia este contrara invataturii Bisericii? De ce? Pentru ca este bazata pe un anumit fel de magie. Iar magia ce este? Lucrare draceasca. Asa ca va sfatuiesc s-o lasati deoparte, nu-i potrivita pentru un preot si, la urma, pentru nimeni. Nu trebuie sa stam ani de zile, este suficient sa citim o carte-doua din domeniu si ne dam seama imediat de absurdul homeopatiei. Lasati-o in seama nimanui si…la rugaciune. Apropo, unde ati ajuns dupa 20 de studiu a homeopatiei?

  13. Multe remedii numite homeopate sunt de fapt remedii fitoterapeutice, Exemple concrete: crema de arnica, siropul de tuse. In schimb acele bulinute/bombonele dulci … cred ca mai degraba functioneaza pe baza de efect placebo.
    Din ceea ce am experimentat pe mine, pentru afectiuni sezoniere sau nu, pot spune ca am folosit cu succes produse de la fares (capsule din toata gama biomicin, ceaiuri, tincturi, ulei esential de cimbru) si dacia plant (ceaiuri, tincturi – diverse).

  14. Neo-samanii, fie homeopati, fie radiestezisti, fie acupuncturisti, aromo-terapisti si miriada de minciuni ,,, cuprinse in APus in termenul „NATUROPAT” sint foarte bine pregatiti:
    – vorbesc mieros pacalitului
    – descos toate celea despre viata personala… fac „profilul” disperatului… care spune mai multe decat le spovedanie, dovada ca pentru credinta in Hristos face- nu face ceva dar pentru burdihan „da totul”!
    Apoi, samanul scoplit de demonizatii cu diplome „grele” practica sugestionarea fonfului/foanfei ca „SE POATE” vindeca, ceea ce prostul/prosta incepe sa-si repete in minte toata ziua, … ca „a zis Don Doctor”!
    In realitate, samanii astia nu cred ca exista boli decat in imaginatia tontului si-i dau ORICE cu sugestionarea ca POATE FI BINE!
    De aceea sint impotriva vaccinului, fiindca ei NU CRED IN BOLI, deci nici in cele provocate de asa-numitii virusi!
    …..
    In rest, ca sa crezi ca omul are „meridiane”, ca sa crezi in „energii” ascunse…. pentru asta trebuie sa fii dus bine!…. scolit in Apus sau de catre neo-samanii lor care promoveaza ingurgitarea de rahat uman in toate pro-bioticele si in „flora” HMF (H de la rahat de human!) si urina in toate cele cu HCL … ca in India se consuma astea, ei fiind adepti ai hnduismului si – practic – yoghini „in bloc”.
    ––
    Domnu’ Doctor! – aratati ca sinteti MEDIC si nu de orice fel ci O_R_T_O_D_O_X, ca ailalti se straduie sa valideze hinduismul dar de-atata „stiinta’ nu mai bagati de seama decat plimbarile prin lume si certificarile eretice si pagane.

  15. Pe de o parte țin să-ți mulțumesc, frate redactor, pentru precizările deosebit de documentate, inclusiv cu citate din medici cercetători, privind natura magică și, ca atare, demonică a homeopatiei. Argumentația ta este o bază puternică pentru combaterea practicior homeopate și poate fi opusă cu suuces inclusiv medicilor adepți ai homeopatiei. Pe de altă parte, de ce a fost nevoie să-l provoci la dispută pe doctorul Adrian Cacovean, așteptându-l pe el, mai întâi, să-și prezinte poziția, pentru ca să vii, apoi, să-l strivești cu argumentele tale imbatabile și nu ai ales calea smerită de a-i atrage respectuos atenția încă de la bun început asupra greșelii de a utiliza homeopatia în conformitate cu argumentația ta fără cusur, lăsându-i deplina libertate să aleagă dacă să ia în considerație atenționarea ta pertinentă sau nu și, eventual, dacă ar fi găsit oportun, să-ți răspundă cu argumentele lui pe care le consideră științifice privind adoptarea acestei metode așa-zis terapeutice. Dacă, după o asemenea abordare, ai (și am) fi primit răspunsul de mai sus, atunci am fi fost îndreptățiți să reacționăm critic așa cum ai făcut-o tu și, mai apoi, frații în comentarii. Atitudinea ta provocatoare l-a obligat la un răspuns cu care el se vede cât de colo că nu avea de gând să-și piardă vremea ca să-l dea, frustrarea aceasta fiind, cred eu, principala cauză a invectivelor pe care le-a rostit. Să nu uităm că doctorul Adrian Cacovean este de partea noastră în privința păstrării libertății de alegere dacă să ne vaccinăm sau nu, chiar și numai pentru aceasta meritând toată stima și considerația noastră. Faptul că poate fi combătut în planul homeopatiei cu argumentele tale bine fundamentate, sau, în planul ecumenismului, cu invitația de a cugeta la starea în care a fost adusă întreaga Ortodoxie de către pseudo-sinodul cretan – cu două patriarhii și cu episcopi ai altor patriarhii care s-au dezis de și au înfierat hotărârile acestui pseudo-sinod – mai înainte de a-i osândi pe simplii credincioși pentru credința lor de a mărturisi împotriva pseudo-sinodului cum că nu ar mai avea episcop, nu scuză atitudinea trufașă și, să-mi fie iertat, cam vulgară, cam ca pe maidan, de a-l provoca la dispută fără un minim de considerație pe un om care are indubitabil mai multe cunoștințe decât noi în domeniul medical, chiar dacă se dovedește a fi înșelat în anumite privințe din însuși domeniul în care se consideră specialist, om care, pe deasupra, mai e și de partea noastră în problema vaccinării. Criticile fratelui redactor din articol și ale fraților sunt, desigur, întemeiate și ar fi bine dacă domnul doctor ar cugeta asupra lor, dar sunt și prea înfierbântate față de scuzele a priori pe care ar fi trebuit să le cerem domnului doctor pentru atitudinea noastră nepotrivită. Cred că e loc de smerenie de toate părțile…

    1. catalin_b

      Doamne ajuta!

      Ai cititi hyperlink-urile? Asadar, cronologia:

      Fratii mi-au spus ca este activist homeopat.
      I-am rugat sa-i explice ca nu e bine si am sugerat un link spre un material cu argumente precum cel din articolul de fata.
      Dupa o vreme doctorul Cacovean Adrian ne-a scris un comentariu la un articol apreciativ la adresa sa. Citise deja materialul critic despre homeopatie. Puteam incerca un dialog la acea rubrica de comentarii, dar cum homeopatia este o treaba mult prea importanta, i-am propus o dezbatere intr-un articol mai vizibil cititorilor. Am consider ca este foarte corect asa. Dansul putea veni cu argumentele sale, noi cu ale noastre iar cititorii decideau daca e de bine sau nu cu homeopatia.
      Cum a “dialogat”, poti citi acolo …

      1. Ei, atunci e mult mai mult de înclinat spre smerenie din partea domniei-sale decât din partea noastră. Totuși, având în vedere că nu ești medic, frate redactor, iar el este cercetător științific în medicină, era mai cuminte dacă în articolul în care l-ai provocat pe această temă ai fi prezentat tu mai întâi și toată argumentația pe care ai dezvăluit-o abia în acest articol. Dezvăluirea a priori a poziției tale ar fi fost ca o invitație pe care i-ai fi făcut-o ca să corecteze el, eventual, ceea ce ar fi considerat că este greșit, adică ar fi sunat ca o recunoaștere din partea ta a competenței sale medicale și cred că, datorită unui asemenea semn de smerenie din partea ta, și răspunsul lui ar fi fost mult mai puțin virulent, dacă nu cumva ar fi fost chiar îngăduitor și explicativ, adică exact așa cum ți-ai dorit pentru a deschide un dialog. Din punctul de vedere al înșelării în care se află, e păcat că s-a ajuns la acest blocaj comunicațional! Să ne rugăm și să nadajduim că îl va ajuta Dumnezeu să înțeleagă adevărul pe alte căi și să-i mulțumim și să ne bucurăm că luptă și el împotriva vaccinării obligatorii.

      2. Dialog pe tema unui articol calomniator la adresa mea si a homeopatiei?
        Dialog pe tema ca te bag in mata si apoi iti propun un dialog pe tema faptului ca te-am injurat?
        Bai, ca te iei de mine nu este nimic, tu te iei de BOR si conducerea ei si de toti preotii din Romania si te iei de homeopatie, despre care nu intelegi nimic mai.
        Iti dau un link spre o postare facebook de azi, scrisa special pentru tine si cei indusi in eroare de tine.
        Tu nu te vei potoli, ca nu ai minte si nici nu esti cinstit, ci platit sa faci ce faci in mediul online, de Moskova.
        Tu vei scrie urat despre ce nu intelegi si iti vei face numarul in continuare, ca de altceva decat de scandal si dezinformare in mediul online nu esti in stare si nici sa iti castigi cinstit painea.
        Tu vei fi in continuare o secatura securista kgb-ista insignifianta, urmarita de oameni de factura ta.

        https://www.facebook.com/cacovean.adrian/posts/10210740884027287?notif_id=1515928915503451&notif_t=feedback_reaction_generic

  16. Intr-un fel cam are dreptate!! Am ajuns la concluzia ca rolul cultelor religioase este ECUMENISMUL (unificarea tuturor religiilor ca toti sa se inchine lui antihrist). Tocmai in contextul asta lucreaza din rasputeri Papa Francisc, tocmai in contextul asta avem si noi in Romania patriarh-mason (!!) si multe alte lucruri asemanatoare.

    Doctorul respectiv are dreptate: cine nu se supune conducerii cultului, nu se supune nici cultului.

    Dar acum apare intrebarea: noi cui ne supunem? Cultelor masonice? Cultului ortodox patronat tot de un mason? Sau ne supunem Scripturii si lui Dumnezeu? De fapt asta e intrebarea!! Se pare ca vine vremea cand trebuie sa alegem: cultele sau Scriptura si Dumnezeu!!

    1. BOR are la conducere, ca biserica ortodoxa, pe insusi Mantuitorul.
      BOR are in frunte, ca supus si soldat pe pamant al Mantuitorului, pe Daniel Preafericitul si Regina Margareta acum.
      Noi ne supunem Insusi Mantuitorului, Lui Insusi Dumnezeu si Duhului Sfant, Patriarhului si Reginei date de Dumnezeu.

  17. X-ule, stai linistit ca si cultele voastre sau sectele colcaie de masoni. Ia fa un mic efort si o sa vezi cum ii descoperi. Iar Sfanta Ortodoxie nu e cult, ci are un cult, fiind Biserica lui Hristos.

  18. Domnule redactor, multmesc pentru ca mi-ai publicat comentariul.

    Este bine sa discutam, sa schimbam opinii si sa ne informam, mai ales in probleme care nu privesc dogma si in care Biserica nu s-a pronuntat. Ceea ce facem noi acum, in vremurile noastre este sa extrapolam invatatura Sf. Parinti la noile realitati cu care ne confruntam. Demersul nu este deloc usor.

    Ceea ce pot sa va spun este ca nu putem interpreta noile realitati prin prisma invataturilor Sf. Parinti decat in masura in care traim in acelasi duh., Nu este vorba de declaratii si de etalare de argumenta patristice si canonice, ci de traire prin rugaciune, smerenie si pace launtrica.

    Mi se pare aiurea, si deloc smerit, ca cineva sa-si dea cu parerea despre un demeniu pe care nu-l cunoaste. Sa citezi ce au spus altii este „apa de ploaie”, adica nu are nici o relevanta. La fel ca si atunci cand citezi din Sf. Parinti si incerci sa combati, dupa a ta parere, domenii si realitati ce nu au nici o legatura cu afirmatiile Parintilor.

    Si eu cunosc opiniile contra homeopatiei, insa am ales sa ascult si cealalta parte. Am ales sa studiez personal domeniul ca sa inteleg cum stau lucrurile.

    Eu va indemn sa studiati ca sa va puteti linisti sufleteste si sa nu va mai consumati energie combatand orice va cade la indemana. Ortodoxia nu inseamna combatere. Ortodoxia inseamna traire zi de zi, clipa de clipa a invataturii Domnului nostru Iisus Hristos.

    Stiti opinia celor care citeaza din citate, inclusiv cea a Oanei Iftime, dar ascultati si opinia unuia care a studiat homeopatia, din dorinta de a intelege principiile ei de lucru si daca este sau nu compatibila cu ortodoxia.

    Voi vorbiti despre ce nu stiti, eu vorbesc din ce am studiat. Homeopatia nu are de a face cu credinta religioasa. Homeopatia priveste omul ca un intreg trup si suflet asa cum il priveste si ortodoxia. Sfintii Bisericii ne invata ca pentru a trata trupul mai intai sa tratam sufletul, si radacina tuturor bolilor se afla in suflet.

    O mare problema pentru multi crestini o reprezinta terminologia. Ne impiedicam de terminologie. Ne certam pe terminologie, asa cum facem si in discutiile noastre banale. De fapt, toate divergentele de opinii de aici apar. Nu intelegem ca fiecare traim in propriul nostru univers. Lumea din afara este aceeasi pentru toti, insa o percepem diferit, fiecare in functie de experienta proprie si propriul sistem de valori.

    Ne contrazicem pentru ca nu stim ce este iubirea. In loc sa traim ortodoxie iubind, noi ne multumim sa „aparam” ortodoxia luptandu-ne si contrazicandu-ne intre noi, care are mai multa dreptate.

    Nu am asteptari si nu-mi doresc ca sa-mi dati dreptate, ci va indemn sa cautati adevarul si il vei gasi, asa cum ne invata Mantuitorul Iisus Hristos. Ma rog sa aveti pace in sufletele voastre si sa incepeti un an in care sa fiti mai buni decat anul trecut.

    Si sa nu apuna soarele pentru mania noastra. Iertati ca sa fiti iertati. Nu judecati ca sa nu fiti judecati. Caci cu ce masura veti masura cu aceea vi se va masura.

    Ce fapta buna am facut astazi? Sau a trecut ziua fara nici un folos duhovnicesc?
    Toate cele bune tuturor cititorile.

    1. Pr. Vasile,

      si daca de ex. eu nu vreau sa studiez/nu pot/nu am timp – ca nu le poti studia pe toate, si merg pe mana Sfantului Paisie Aghioritul, de ex., o fi rau?
      Zice asa sfantul: „Este un lucru incurcat. Sa nu aveti incredere in ea” sau „Asa cum folosim noi Agheasma, asa isi folosesc si ei medicamentele.”
      pt mine e suficient.

      Ce parere aveti de limbajul lui Cacovean Adrian?

  19. Voi atacati Biserica Ortodoxa Romana, va atacati biserica si vorbiti furibund la adresa bisericii mama. Voi nu sunteti crestini ortodocsi, nu sunteti de-ai nostri, sunteti un site in slujba Rusiei, un site de dezinformare si niste netrebnici. Nu sunteti nici macar romani. Voi sunteti niste kgb-isti cu statul de plata de la Moskova.
    Acest site nu are nimic in comun cu religia, cu Biserica Ortodoxa Romana, cu ortodoxia.
    Va multumesc ca existati, ma ajutati sa scap de nebunii care gandesc ca voi si va preiau cu gura cascata tampeniile debitate.
    Furibund atacati voi ceea ce nu intelegeti.
    Cine este administratorul acestui site?
    Vei fi un exmatriculat, un impostor, o otreapa, esti un nimeni mai.
    Esti un raket.

        1. nu, ca nu folosesc asa ceva…
          in ce priveste viitorul dvs. de preot, dupa cum va vad asa de luptator, sa dea Domnul sa nu acceptati compromisurile de la Dreapta Credința.. daca nu stiati, aceasta a fost tradata la minciuno-sinodul din Creta (cititi sa va convingeți aici)… daca nu va veti razgandi dupa ce cititi acel studiu, inseamna ca doriti sa fiti hirotonit cu orice pret si in consecinta il veti lingusi in continuare pe preafericitul dvs.

    1. Cacovean Adrian,

      1. Este adevarat ca in fruntea Bisericii este Iisus Hristos, doar ca Daniel si gasca lui nu mai sant in Biserica, ci sant in barca ecumenista, alaturi de cei din cmb: papa si catolicii, protestantii si alti samani…. Mai multe, gasiti in carte. (de ex. Daniel a facut vreo 2 doctorate in protestantism in RFG pe timpul lui Ceausescu, si prin 1986-1989 era profesor de ecumenism in Elvetia – Geneva. destul de normal si nesecuristic pt vremurile alea, nu? 🙂 )

      2. Aveti ceva pr la mansarda dupa cum vorbiti, cam coleric si cam nesimtit, si mandru nevoie mare.

      3. Nu ar strica sa va puneti la punct un pic si cu scrieri ale Sfintilor Inchisorilor, cu ceva din Sfantul Paisie Aghioritul, Sfantul Justin Popovici, cu ce mai spune un Parinte Justin Parvu ref la aceste vremuri, la patriarh si preoti, referitor la Biserica si biserica, cu ce spune un Parinte Arsenie Papacioc, … (de ex a scris o carte – „Singur Ortodoxia”; ce parere aveti de asta?), un Parinte Adrian Fageteanu…
      Ati auzit de Parintele Adrian Fageteanu? Stiti cum l-a numit pe Daniel? si stiti ce a facut Daniel apoi? Dupa cum vorbiti nu cred ca stiti.

      4. Impostori, otrepe, netrebnici… sant cei ce ar trebui sa pazeasca turma, dar ei zic ” Dumnezeu sa ne apere sa nu ne impiedicam cumva in drumul spre prapastie”, si in loc sa pazeasca turma, chiar ei sant lupii.

      5. Santeti departe de Adevar, dar orice om care cauta gaseste. Daca vrea. Si daca nu e asa mandru ca si dvs.

      Nu ne cunoasteti, nu stiti ce studii avem sau nu avem, ce credinta avem sau nu avem.
      Limbajul dvs. spune aproape totul despre ortodoxia din capul dvs.

      Da cel ce se semneaza „Cacovean Adrian” o fi chiar dr. Cacovean Adrian?

      1. mircea, tu ataci BOR, pe Patriarh, nu esti de-al nostru, tu esti securist si tu ce pregatire ai? Voi nu recunoasteti pregatirea unui om, ci daca face ce ziceti voi, asta-i singura voastra recunoastere. Asta-i atitudine bolsevica. Imi este clar aparteneta voastra, sunteti de-ai bolsevicilor, aia care ati distrus Romania.

  20. In lumina noii medicini germanice, fiecare boala are o cauza precisa, o suparare a omului, o trauma, emotie puternica, care are o localizare precisa in creier si un organ corespunzator, derivat din aceeasi zona embrionara cu bucata de creier in care se localizeaza acea emotie. Boala are dovada stiintifica de netagaduit, in trauma devenita patima, pacat, din partea omului indepartat de Dumnezeu. Boala este prin urmare o forma de plata in lumea asta a pacatului. Homeopatia este un mijloc de a vindeca trauma emotionala, accesand ranile emotionale ale pacientului si echilibrandu-le. Se imbolnaveste o romanca ca i-a plecat barbatul in Afganistan, la razboi si ii este teama ca o sa-i moara barbatul. Femeia nu prea merge la biserica si de aceea are o teama mare si nu gaseste alinare la teama asta. Asa ca pentru ea, barbatul ei se va intoarce in cosciug, dar ea nu vrea asta. Moartea inseamna pentru oameni ca cel mort nu mai respira si atunci, programul biologic pus de Dumnezeu in om este de a se face tesut pulmonar suplimentar, ca sa il ajute pe barbatul ei sa poata respira si sa nu moara. Si se face un nodul pulmonar pe care medicina clasica il diagnosticheaza cancer pulmonar. Odata diagnosticul pus, ai cancer de plamani inseamna ca o sa mori si atunci intra peste frica de moartea barbatului, ca o sa moara femeia, o frica ce duce la formarea de noduli pulmonari multipli, interpretate de medicina clasica metastaze. Cerebral, pe langa imaginea de focar Hamer de cancer de plaman, apare cea de frica de moartea ta si ex CT este interpretat metastaze cerebrale. In paralel iti dau astia citostatice si eventual te opereaza pana mori. La sfarsitul razboiului al doilea mondial a fost o epidemie de tuberculoza pulmonara. Erau cancere pulmonare rezolvate spontan, barbatii s-au intors acasa sau au murit pe front sau deportati, conflictul de teama de moartea barbatului s-a rezolvat si cancerele au fost descompuse de bacilii tuberculosi si tumorile s-au transformat in abcese evacuate sub forma de tuberculoza pulmonara si s-au eliminat ramanand in loc caverne. Oamenii au scapat, in procente de 90%, fara sa stie ca au avut cancer pulmonar. Daca treaba se intampla in zilele noastre, nu scapau nici 10%. Daca se aplica homeopatia, oamenilor le trecea frica de moarte si nici nu dezvoltau vreo boala. Homeopatia readuce echilibrul emotional oamenilor care primesc remediul corect, calmeaza emotiile si le vindeca si astfel oamenii pot ramane in legatura cu Dumnezeu si sa isi implineasca menirea trasata de Dumnezeu. Eu vorbesc acestea din experienta. Homeopatia este leac de tristete, de suparare , nemultumire, frica, desnadejde, manie, anxietate, umilinta, moartea unor persoane apropiate, vederea de accidente, vesti rele, esec in afaceri, contraziceri, stari de anticipare, dezamagiri, dependente de alcool, tutun, etc., spaime, suparari, orgolii ranite, gelozie, indignare, graba, iubiri dezamagite sau nefericite, despartiri, reprosuri, mitocania celorlalti, certuri, pedepse, pierderi financiare, rusine, soc mental, surprize neplacute, violente, barfe etc. Am insirat o parte din traumele de la care provin bolile. Homeopatia rezolva aceste traume si intervine asupra bolilor rezultate. Vedeti domnule redactor, exista multe modalitati de a intelege homeopatia si a reconsidera atitudinea. Numai ca dumneavoastra nu sunteti platit sa promovati adevarul, ci aveti targetul dumneavoastra limitat de finantistii care va dau banul de site.
    Consider in continuare ca nu aveti nici o treaba cu lumea asta decat cu patronii care va platesc sa faceti ce faceti.

  21. Cacovean Adrian,

    ma poti face cum doresti. Nu eu raspund. In plus, imi faci un bine, ca daca nu sant securist, kgb-ist, nu primesc bani de la cine stiu eu cine, mai mi se sterg si mie niste pacate.

    Mai bine lasam sfintii sa vorbeasca.
    De exemplu si f pe scurt despre acupunctura:
    Sfantul Paisie Aghioritul:
    Despre acupunctura spune Sfantul Paisie foarte frumos; o numeste „demonopunctura”.
    Eu merg pe mana Sfantului Paisie si in privinta homeopatiei – vezi mai sus.

    PS
    Sant foarte bucuros ca nu sant de-al vostru.
    Si, eu prefer sa vad lucrurile in lumina ortodoxiei, nu in lumina noii medicini germanice. Ce spun „noii” astia, e spus in ortodoxie de 2000 de ani. Duhul protestantilor germani nu este duhul Adevarului, este duh necurat. vezi Daniel si doctoratele lui :). Dar duhul noilor germani, normal ca este impachetat frumos, ca sa ascunda mizeria. Poate fi 99% adevar. Daca 1% e de la cel rau degeaba.
    A zis cineva:
    Ortodoxie/Adevar + ceva = minciuna
    Ortodoxie/Adevar – ceva = minciuna.

  22. Deci biserica nu este de acord cu..homeopatia dar este de acord cu medicina alopata? Asta arata ca este partinitoare si biserica nedemna de a avea incredere in ea!
    De ce nu ar fi de acord in..plante si ar fi de acord in produse chimice? De ce nu ar fi de acord cu cei homeopatia care priveste si analizeaza omul ca trairi…suflet, minte, si ar fi de acord cu medicina alopata care priveste corpul doar ca o cutie goala? Prostie sau rautate? As spune ca ambele, dupa cat sunteti de porniti pe cineva si homeopatie dar nu spuneti nimic despre medicina chimica si care nu ia in consideratie sufletul!

    Ca Dl doctor are un limbaj mai agresiv..da, asa este, insa, cititi despre d-sul si vedeti ca face bine, si asta conteaza mai mult decat descarcari de moment. Este mai important ca foloseste „porci”, sau ca vindeca omul cu drag, constiinta, si ca fata de majoritatea alopatilor nu cere spagi?

    Nu cumva v-a deranjat cum sau ce zis, si atunci sunteti susperti ca sunteti mandrii, ceea ce este contra credintei, contra a ce propavaduieste biserica? Ia vedeti-va, cercetati-va mandria care v-a facut sa reactionati asa! Ca atunci sunteti mai rau decat cel pe care-l „incriminati”!!!

    Cat despre vindecat, biserica este pt minte, spirit, dar nu trebuie cineva sa aiba grija si de corpul fizic, in care salasuieste spiritul de care biserica se ocupa, sau ar trebui intr-un mod mai…cu iubire si intelegere?

    Fiti corecti si spirituali, cu iubire, daca vreti respect si apreciere!

  23. Oameni buni, ce va casuna pe doctorul Cacovean? Aveti o problema ca vindeca oameni si o face gandind la Dumnezeu si ce tratament este mai adecvat pentru situatie?

    Decat sa dati un nume rau bisericii crestin-ortodoxe, mai bine nu v-ati exprima cu atata hotarare despre lucruri nepatrunse de mintea omului obisnuit. Va luati de o metafora cu care se *explica* homeopatia si apoi decideti ca nu-i (ortodox) crestina. Parca insesi tamaduirile lui Cristos erau considerate erezii la timpul lor…

    Lasati-l pe crestinul medic sa-si faca treaba si daca aveti nelamuriri intrebati si (poate) vi se va raspunde–nu atat de catre doctor cat de Sfantul Duh. Dar nu aruncati in directia sa cuvinte de ocara caci acestea sunt ca bumerangul! Si cand veti fi loviti rugaciunea noastra n-ajunge la timp sa va salveze.

    Doamne ajuta si lasati dezbinarea pentru vrajmasi!

  24. Acelasi paradox il constat si eu. Homeopatia ar fi de la diavol, ptiu ptiu, dar alopatia o fi de la Dumnezeu? A zis Dumnezeu sa ne injectam cu celule de fetusi avortati? Ia mai ganditi-va unde ar fi cel mai bine sa va investiti energia si sa va solidarizati cu cei care fac bine.

    1. Fitoterapia este solutia. Plantele sunt lasate de bunul Dumnezeu, pentru tamaduirea bolilor, iar nu dilutiile care efecticv exclud orice substanta activa si se bazeaza mai mult pe formule magice, chackre.. ptiuuuu. Piei Satana!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button