ECUMENISM în PASTORALA de CRĂCIUN a MITROPOLITULUI ANDREI ANDREICUȚ

Dec 22, 2017 7992 14 http://bit.ly/2qFQQfy

Mărturie şi contramărturie

Zice Mitropolitul Andrei Andreicut in Pastorala sa de Craciun, conform http://ziarullumina.ro/marturie-si-contramarturie-129317.html.:

 

După multă vreme, în perioada interbelică, Părintele Toma Chiricuţă are şi el o viziune. Creştinii s-au înmulţit şi nu mai încap toţi o dată în peştera din Betleem. De aceea îşi trimit reprezentanţii: un reprezentant ortodocşii, un reprezentant catolicii şi un reprezentant protestanţii şi neoprotestanţii. Şi ei se închină Pruncului Mântuitor şi-I aduc daruri. Dar Pruncul îi priveşte trist. Ei rămân stupefiaţi şi-L întreabă: Doamne, nu ţi-am adus noi oare daruri mai valoroase ca cei din vremea naşterii Tale? De ce ne priveşti cu tristeţe? Mântuitorul le răspunde: până când nu veţi avea unitatea şi comuniunea primilor creştini nu vă pot privi cu acelaşi drag. Urmarea practică a dezbinării este că, de multe ori, mărturia creştinilor de astăzi devine o contramărturie. Nu este împlinită nici rugăciunea pe care Domnul a făcut-o înaintea pătimirilor: „Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis” (Ioan 17, 21).

 

Nu stiu daca Părintele Toma Chiricuţă a spus asa ceva, insa n-ar fi de mirare, caci a fost la vremea lui criticat si de Mircea Vulcanescu tot pe chestii din astea. Daca nu gresesc.

Oricum, ceea ce scrie mai sus este o grozavie. Este otrava din prajiturica ce-a oferit-o Mitropolitul Andrei Andreicut credinciosilor de Craciun.

Pentru cei mai incepatori, care inca nu vad problemele din pasajul de mai sus, doar doua chestiuni pe scurt:

Catolicii, protestantii si neoprotestantii sunt eretici.

Citatul „Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis”, folosit si in DOCUMENTUL DE LA RAVENNA, nu se refera la eretici. Caci acestia n-au cum fi una cu ortodocsii. Altfel n-ar mai fi eretici.

Sa ne amintim si de faptele si zicerile Mitropolitului Andrei Andreicut din trecut:

Dar nu ne mira cele ce zice si face Mitropolitul Andrei Andreicuţ:

La 1 august 1978, la vârsta de 25 de ani, a intrat la Mânăstirea Sinaia din judeţul Prahova, unde a fost primit ca frate, de stareţul de atunci, protosinghelul Calinic Argatu, actualul episcop al Argeşului şi Muscelului. În acelaşi an, a fost tuns în monahism de sărbătoarea Sfintei Parascheva (14 octombrie 1978), primind la călugărie numele de Irineu. Peste doi ani, la aceeaşi sărbătoare (14 octombrie 1980), a fost hirotonit ieromonah de Prea Sfinţitul Roman Ialomiţeanul, episcop – vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor.

Între 1981 si 1984 a urmat cursurile de Doctorat din cadrul Institutului Teologic de Grad Universitar din Bucureşti, obţinând titlul de „Doctor în Teologie” în octombrie 1990.

La 10 iunie 1984, patriarhul Iustin Moisescu i-a acordat rangul de protosinghel. Între 1985 şi 1988 a beneficiat de o bursă de studii în America, la Institutul Teologic Prezbiterian din Princeton, statul New Jersey.

Pe 25 februarie 1990 a devenit episcop-vicar al Episcopiei Ortodoxe de Alba Iulia, care îl avea ca titular pe episcopul Emilian Birdaș. În urma demisiei episcopului Emilian Birdaș, devenit ulterior episcop vicar la Arad, apoi episcop de Caransebeș, Andrei Andreicuț a devenit episcop al episcopiei Alba Iulia în iunie 1990

Asadar, la doi ani dupa ce a fost tuns in monahism ajunge episcop. Dupa care devine foarte studios. Cititi va rog si despre ceilalti:

CINE și ÎN CE SCOP i-a pregătit încă de mici pe actualii IERARHI să devină Ierarhi? Aproape toți au trecut foarte scurtă vreme prin MONAHISM, strict cât să figureze că sunt monahi, căci altfel nu puteau fi Ierarhi, dar au foarte multe studii unde trebuie …

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și bani. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
14 Comentarii la “ECUMENISM în PASTORALA de CRĂCIUN a MITROPOLITULUI ANDREI ANDREICUȚ”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. BALTAG LICĂ
    # 22 decembrie 2017 at 14:00

    „Mergeți la Biserică cât mai e vreme, căci vine timpul când Bisericile nu vor mai fi ale noastre” era îndemnul sfinților. Iată că suntem în acel timp când nu mai poți merge la Biserică pentru că în ea se propovăduiește ecumenismul. Va mai găsi oare Domnul la a doua Lui venire credință pe pământ? Dacă vom sta cum trebuie noi, DA. Adică să ne îngrădim de ecumeniști în primul rând. Doamne ajută !

  2. Ioan
    # 22 decembrie 2017 at 16:30

    In articol a fost citat versetul Ioan 17; 21.
    Se cuvine ca sa fie citat si versetul 20, mai ales ca cele doua versete sunt despartite prin virgula. „Dar nu numai pentru acestia Ma rog, ci si pentru cei ce vor crede in Mine, prin cuvantul lor,
    21. Ca toti sa fie una, dupa cum Tu Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, asa si acestia in Noi sa fie una…”(Ioan 17; 20-21)
    Astfel, in versetul 20, Mantuitorul Iisus Hristos conditioneaza rugaciunea Sa, de credinta in El prin cuvantul apostolilor.
    Cine pastreaza nealterat cuvantul apostolior, si ale Sfintilor Parinti? Ortodoxia.
    Pentru cine se roaga Mantuitorul Iisus Hristos? Pentru cei care vor crede in cuvantul propovaduit de ortodocsi.

  3. Pr. Iovita Vasile
    # 22 decembrie 2017 at 17:59

    Cand veti trece prin Cluj, uitati-va la catedrala si nu veti vedea crucea lui Hristos. Uitati-va si la cladirea mitropoliei si nu veti vedea crucea lui Hristos. Exact cum a proorocit Sfantul Kuksa al Odesei.

    • # 22 decembrie 2017 at 19:18

      Acolo în acea zonă din Ardeal Cluj, Bihor, Sălaj, este un fief al ereziilor

    • Marius
      # 22 decembrie 2017 at 21:44

      Pr. Iovita, in zona Clujului aproape toate crucile de pe biserici sunt cu 3 brate. Citisem undeva ca ar fi cruci masonice, si ca aceasta simbolizează faptul ca masonii au pus mana pe biserici. Puteti confirma daca e asa sau nu? Mulțumesc!

  4. radu
    # 22 decembrie 2017 at 19:12

    Inchinarea se face in duh si adevar.Unde este adevarul din ereziile papistase sau sectare???Unii au luat-o razna de tot….

  5. Petru
    # 22 decembrie 2017 at 20:07

    Nu judecati pe IPS Andrei Andreicut ptr ca faceti o mare greseala. Nu cunoasteti nici un ierarh atat de mult cat sa permita a fi judecati. Fiecare ierarh îl reprezinta pe Hristos Domnul, asa ca hai sa ne rugam, sa ne închinam si sa ne respectam. Parerea mea.

    • Spirea Bataiosu
      # 25 decembrie 2017 at 19:09

      nu stii ce spui omule—–Doamn da-i intelepciune si la toti care cugeta neortodox—-Pai toti ierarhii,au pus la egalitate asa numitele biserici cu biserica ortodoxa ,,,au spus ca taine au,,har,,,si ca trebuie refacuta unitatea bisericii ca sa pierdut in timp—-oare ne facem ca ploua??hai sa nu fim ignoranti—-l-au vandut definitiv pe Hristos in Creta???Har??
      ?de unde daca batjocoresti Duhul sfant.
      Preotii au aceasi credinta cu acest minciuno episcop care nu mai este episcop din Creta,,,atunci pe cine pomeneste preotul??ce har sa mai aiba???cercetati,nu stati,,,nu dati ascultare orbeste,,,cercetati scripturile,vietile sf.Parinti ,sf.canoane,,,(pentru PETRU si cugetatori asisderi ca el)

  6. Irina
    # 23 decembrie 2017 at 21:19

    Dar nu s-a gandit nimeni la posibilitatea ca IPS sa se fi gandit si referit la unitatea pierduta a crestinilor din primele veacuri cand credinta era una si ca deplange de fapt situatia din ziua de azi cand multi s-au desprins din Biserica luand calea ereziei rupand astfel unitatea Bisericii?
    Eu una am citit de mai multe ori textul si cam asta inteleg

  7. Irina
    # 23 decembrie 2017 at 21:25

    Unitatea si comuniunea crestinilor in primele veacuri era in Adevar, in dreapta credinta, deci dezbinarea este provocata de cei ce au parasit Biserica Ortodoxa de-a lungul veacurilor. Eu cred ca interpretati gresit textul.

    • Spirea Bataiosu
      # 25 decembrie 2017 at 19:18

      biesrica este una ,Hristos este unul,,unitatea nu sa pierdut niciodata si nici nu se pierde,nici portile iadului nu o vor sfarama—–da unitate inseamna ca cei rataciti sa vina sa i iau chemat sa se boteze ortodox???se boteze ortodox singura mantuitoare ortodoxia——–dar Irina ,stii tu ca asa sa semnat in Creta???Stii tu ca iau facut eretici,rataciti pe restul din afara ortodoxiei???nici decum,,au semnat amestecul,schimbatea legii —cine este LEGEA??ESTE UNA ESTE HRSTOS???cu ce il schimba??cu intronarea falsului Mesia——Cne este acesta ——–ANTIHRIST

  8. Irina
    # 23 decembrie 2017 at 21:29

    Sau restalmaciti cuvintele IPS Andrei Andreicut. Inainte de a-l judeca ar trebui sa mergeti sa-l intrebati ce a vrut sa spuna. Eu una nu vad nimic gresit in ceea ce a spus, pentru ca acesta este Adevarul, Pruncul Iisus este intristat pentru ca multi au iesit din Biserica si nu mai exista unitatea din primele veacuri. Binenteles ca aceea unitate exista in Biserica Ortodoxa si in realitate nu s-a pierdut, insa cei care au parasit Biserica au pierdut aceea unitate in Adevar.

    • redactor
      # 23 decembrie 2017 at 22:49

      oare asta spune si atitudinea lui Andreicut din alte momente ecumeniste, pe care le poti vedea la adresele din articol?

Scrie un comentariu

Scroll Up