nov. 24, 2017 3560 3 http://bit.ly/2H7JU5V

Documentul specifică condițiile de colectare şi păstrare a probelor genetice (ADN) necesare pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor şi identificarea persoanelor dispărute, transmite IPN. Autorul proiectului, Ministerul Afacerilor Interne, menționează că actualmente, în cadrul cercetării locului faptei, sunt ridicate urme de diferită natură. Pentru identificarea directă a persoanei pot fi folosite însă doar amprentele. În cazul în care indicii de identificare a desenului papilar sunt insuficienți, persoana rămâne neidentificată. Urmele de natură biologică sunt unicele probe materiale care ar putea fi utilizate pentru identificarea persoanei, inclusiv a celor dispărute sau decedate în urma catastrofelor naturale, a accidentelor în masă, a infracțiunilor de omor sau a actelor de terorism. Baza de date genetice computerizate va ajuta la identificarea rapidă a autorilor infracțiunilor. Probele vor fi preluate de personalul calificat al Inspectoratului General al Poliției şi, după caz, de către personalul calificat al unităților medico-legale ale Centrului de Medicină Legală. Pentru crearea Laboratorului de analiză genetică moleculară și a bazei de date genetice computerizate (în cadrul Ministerului Afacerilor Interne) e nevoie de 3,5 milioane de euro. Cheltuielile sunt estimate pentru procurarea utilajului necesar și pentru instruirea personalului. Prezenta lege intră în vigoare la șase luni de la data publicării.

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
3 Comentarii la “În numele așa-zisei SIGURANȚE PUBLICE, Republica Moldova va crea LABORATORUL de analiză GENETICĂ MOLECULARĂ și BAZA de DATE GENETICE computerizată”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. gogu
    # 24 noiembrie 2017 at 20:01

si datele se vor stoca tot in Israel pt backup, nu?

• mivas
      # 25 noiembrie 2017 at 1:33

păi unde altundeva, gogule, dacă nu „la cei mai buni”…

2. Mirela
    # 25 noiembrie 2017 at 22:18

Această acțiune de colectare a materialului genetic nu o fi fiind legată de cea din Rusia, despre care s-a scris recent? Iar dacă ne amintim că, în SUA, o asistentă era să fie arestată de niște infractori pentru că le-a refuzat cererea ilegală de a le da sânge de la o persoană inconștientă, s-ar putea să fie vorba de ceva la scară mondială.

Scrie un comentariu