4:43 pm - sâmbătă, 23 septembrie, 2017

OFICIAL: Mitropolitul Serafim de Pireu cere convocarea unui Sinod Panortodox care să condamne sinodul tâlhăresc din Creta și pe semnatarii lui

Iul 4, 2017 79982 vizualizări 36 comentarii goo.gl/KZQXM7

În cadrul Simpozionului inter-ortodox din Bulgaria. s-a citit următorul mesaj din partea IPS Serafim de Pireu:

Partea I 

Iubiti frati in Hristos,

Vreau sa ne exprimam recunostinta Preafericirii Sale Patriarhului Neofit al Bulgariei si organizatorilor acestui Simpozion Interortodox din Sofia.
Episcopul nostru, Mitropolitul Serafim al Pireului da Binecuvantarea Sa acestui Simpozion.

Partea a II-a si cea mai importanta

Nu exageram deloc daca spunem ca in zilele noastre avem de-a face cu o reinviere a pseudo-sinodului unionist de la Ferara-Florenta.
Minciuno-sinodul din Creta care s-a intrunit la sfarsitul lui iunie 2016 este un nou sinod Ferrara-Florenta. Acest pseudo-sinod nu este nici Mare, nici Sfant, nici Sinod (Panortodox), ci este un sinod talharesc, florentin, eretic, ecumenist si fals.
De aceea in baza aceea ce am marturisit mai jos este abolut necesar ca Bisericile Ortodoxe Locale si in special cele care nu au participat la Creta sa faca un Sinod Panortodox care ar trebui sa condamne asa zisul „Sinod din Creta” ca talharesc, eretic si ecumenist, sa respinga textele lui ca fiind eretice, sa fie condamnati organizatorii lui, protagonistii lui si participantii semnatari ai lui, si cei care accepta textele eretice, sa condamne ecumenismul sincretist, intercrestin si interreligios ca panerezie, sa decida deasemenea retragerea tuturor Bisericilor Locale din asa numitul Consiliu Mondial al Bisericilor (adica al ereziilor), sa se termine aparitiile publice a ortodocsilor impreuna cu cei de diferite religii si cu ereticii, si sa demisioneze din dialogul steril dintre Ortodoxie si orice fel de eretici.

Fie ca Sfanta Treime sa ne invredniceasca de condamnarea panortodoxă sinodala a falsului sinod din Creta cu binecuvantarile domniilor voastre.

Inaltpreasfintitul  Serafim de Pireu
prin reprezentantul sau, parintele Anghelos Anghelakopulos,
Protoprezbiter al Sfintei Mitropolii a Pireului

NOTĂ OrtodoxInfo

E frumos să se ceară, dar să se și facă. Că din toamna anului trecut știm că aceasta ar fi soluția ideală, dacă nu vom coborâ în catacombe.

Vă rugăm să ne sprijiniți! Ajutorul dvs. va fi pentru continuitatea acestui portal. Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare


36 Comentarii la “OFICIAL: Mitropolitul Serafim de Pireu cere convocarea unui Sinod Panortodox care să condamne sinodul tâlhăresc din Creta și pe semnatarii lui”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. Ioana
    # 4 iulie 2017 at 16:56

    Mira-m-aș ! Mie îmi miroase a strategie de a amăgi poporul pomenitor, să meargă în continuare și să pomenească pe trădătorii ecumeniști…

    Le va cădea curând masca tuturor amăgitorilor, pentru cei care au urechi să vadă a și căzut…

    M-aș bucura să greșesc eu și să fie sincer ÎPS Serafim.

    Predica caldicica a unui pisoias 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=q6CqAYGMmoA&feature=youtu.be

    • Fr. Eugen Brumar
      # 4 iulie 2017 at 21:57

      Ai rabdare, pana la sfarsit. Si pe urma sa dai cu toporul „strategie”-„pisoias”.
      Poate te-ai lamurit de la Parintele Matei Vulcanescu.

  2. preot Matei Vulcanescu
    # 4 iulie 2017 at 17:55

    Pe cine pomeneste IPS Serafim de Pireu la Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie?
    Pomeneste pe Arhiepiscopul ieron im al Atenei si a toata Grecia care a semnat in Creta? NU!
    Nu pomeneste!
    El pomeneste pe episcopii ortodocsi ai Sfantului Sinod care Drept Invata Cuvantul Adevarului!
    Gurile contestatare sa vina cu dovezi ca nu este asa sau sa taca pe vecie…..

    • Dorin
      # 5 iulie 2017 at 3:37

      ”OFICIAL: Mitropolitul Serafim de Pireu cere convocarea unui Sinod Panortodox care să condamne sinodul tâlhăresc din Creta și pe semnatarii lui” – bine, las să ceară. Însă de la cine? De la frații lui cripto-ecumeniști și vădit ecumeniști? Adică secretarul lui Serafim de Pireu a plecat la Neofit al Bulgariei să afirme că cere convocarea unui Sinod Panortodox?

      Cine mai crede clounada asta? E chiar de rîs, dacă nu ar fi de plîns.

      Părinte Matei, cît o să mai continuați mascarada asta? Cu părere de rău vă spun și mi-e silă și amar să mă conving a cîta oară: Repetați aceleași lucruri papagalicește de o habă de vreme. Într-o formă sau alta Serafim de Pireu cere de vreo cîțiva ani încoace convocarea unui Sinod ortodox care să condamne ecumenismul și ecumeniștii. Și? În ce situație ecleziologică se află acest mitropolit criptoecumenist de cere așa ceva? Dar mai important e de la cine?

      Afirmați de cel puțin 2 ani că Serafim de Pireu nu-l pomenește pe ereziarhul Ieronim al Atenei, ci ”pomeneste pe episcopii ortodocsi ai Sfantului Sinod care Drept Invata Cuvantul Adevarului”. Ce gogoașe mai sunt și astea? Ce inovație în slujba Liturghiei mai e și asta? De unde e inspirată? De la care Sfinți Părinți? Unde mai există o asemenea practică similară recunoscută de Predania Bisericii?
      Aduceți vă rog argumentele patristice, nu alea care suflă în mitropolia Pireului și umflă piepturile cu nădejdi deșarte.
      Cum poți pomeni sinodul de episcopi fără să nominalizezi un episcop concret? Dacă există episcopi ortodocși care Învață Drept, deci nemincinos, Cuvîntul Adevărului în Sinodul Bisericii Greciei, care sunt aceștia concret, nominal? Să fie Ierotheos Vlachos care a venit cu gogonelele lui în România și a fost prins cu sofismele sale? Să fie oare Ieremia al Gortinei care tot condamnă nepomenirea ca fiind ”schismă”? Nu pare a fi aceștia. Atunci cine? Cine sunt acei episcopi ortodocși ”mărturisitori” din sinodul Greciei în vremuri de apostazie care tac chitic ca niște momârlani de nu știe nimeni de ei și noi nu suntem vrednici să-i cunoaștem, dar Serafim de Pireu îi știe?

      Ce să mai vorbim de comuniunea de credință a lui Serafim de Pireu cu ecumeniștii și criptoecumeniștii? Dacă chiar vreți să ne prostiți, credeți că veți reuși cu noi toți? Serafim de Pireu a coliturghisit la Pireu pe 6 ianuarie 2017, după Creta, cu ereziarhul Ieronim al Atenei: https://www.flickr.com/photos/[email protected]/32020834341/in/album-72157677360826110/
      A coliturghisit cu ereziarhul și papă al Moscovei, dar neparticipant la Creta, Kiril, tot după Creta. Și cred că o va mai face și cu alte ocazii și poate și cu alți ecumeniști notorii. Ca să nu mai pomenesc de alte aventuri. Ce să mai vorbim? Asta e ecleziologie ortodoxă sau nu e nimic altceva decît Tîrg și Comerț cu Adevărul de credință ortodoxă? Să fim sinceri pînă la urmă!

      Nimeni nu forțează mîna lui Serafim de Pireu să se îngrădească de comuniunea cu ecumeniști, nici chiar Dumnezeu, bineînțeles nici pe dumneata. E treaba fiecăruia ce face, de asta și Dumnezeu mai îngăduie acest răgaz de timp, ca fiecare să-și descopere nișa, să-și stabilizeze poziția proprie (individuală, nu ce zice cutare sau cutare), ca Dumnezeu să încerce credincioșia fiecărei inimi, după care urmează… după faptă și răsplată.

      Și apoi cum poți cere convocarea unui Sinod Panortodox de la Bisericile Locale, inclusiv de la cele neparticipante la Creta, a căror Sinoade arhierești sunt conduse și înțesate de ecumeniști și criptoecumeniști, de pseudoierarhi?
      Cine să convoace: ereziarhii Kiril al Moscovei și Ilarion Alfeev de Volokolamsk – http://lumea-ortodoxa.ro/ecumenismul-patriarhia-moscovei/?
      Criptoecumenistul Ilia al Georgiei – http://lumea-ortodoxa.ro/sa-ramanem-si-mai-trainic-domnul-si-uniti-intre-noi-sa-evanghelizam-liberi-de-laturile-prejudecatilor-papa-francisc-catre-patriarhul-georgiei-ilia-al-ii-lea/?
      Ereziarhul Ioan al Antiohiei https://www.youtube.com/watch?v=X0lWL-V0N1U?
      Sau poate criptoecumenistul Neofit al Bulgariei http://lumea-ortodoxa.ro/buna-desfasurare-sinodului-pan-ortodox-va-influenta-procesul-de-apropiere-dintre-catolici-si-ortodocsi-patriarhul-bulgariei-neofit/ , http://ortodoxinfo.ro/2017/07/04/patriarhul-bulgariei-confirma-ecumenismul-ce-il-determina-sa-pastreze-comuniunea-cu-cretanii/#comment-7215? – asta ultimă chiar v-a trîntit-o în nas imediat după ce ați plecat de la Sofia, deja și pentru blegi e clar ce se întâmplă.

      La cina lupilor, poate vulpile mai primesc niște lături copioase, dar oile mereu primesc doar furculițe și cuțite în spate.

      Chiar de s-ar convoca un așa numit Sinod ”Panortodox” care să condamne pe cel tîlhăresc din Creta 2016, în ce situație ecleziologică vor fi acești episcopi convocați în raport cu pseudoierarhii ecumeniști? Comuniunea oricărui ”ortodox” cu ecumeniștii, tot e ecumenism, nu Ortodoxie.

      Spre exemplu: cum ar putea semiarienii să condamne arianismul și sinodul lor să fie ortodox? sau cum ar putea monoteliții să-i condamne pe monofiziți și sinodul convocat să fie numit ortodox? sau cum ar putea greco-catolicii să-l condamne pe ereticul papă cu care sunt în comuniune și ei să fie numiți ortodocși? Absurd, nu-i așa?
      Deci logic, cum ar putea Serafim de Pireu să se întrunească într-un Sinod ”Panortodox” cu Neofit al Bulgariei, Ilia al Georgiei, Kiril al Moscovei, Ioan al Antiohiei ș.a. și să condamne ecumenismul și niște ecumeniști și totodată acest sinod să fie cu adevărat ortodox?
      Absurd, nu-i așa?

      Criteriile oricărui sinod convocat care ar putea fi numit ORTODOX decurg nu doar din hotărîrile acestuia care trebuie să fie ORTODOXE, ci și din SITUAȚIA/POZIȚIA ECLEZIOLOGICĂ a celor convocați la respectivul sinod.
      Cum ar putea unul sau mai mulți criptoecumeniști să condamne pe ecumeniști și acest sinod să fie ortodox? Tot așa cum semiarienii ar condamna arienii și sinodul lor ar fi ortodox, nu semiarian. Logică beton, nu-i așa?

      PS Longhin Jar se află în aceeași situație ecleziologică ca și Serafim de Pireu, ca să nu mă mai desfășor mai mult.

      Nu vreau să învăț pe nimeni, singur caut să mă învețe cineva și știu că știți mult mai bine cum stau lucrurile, însă nu suport viclenia în materie de credință.

      Închei cu Sfînta Predanie a Bisericii ca să mai luați aminte:
      Ieremia 17, 5-10: Aşa zice Domnul: „Blestemat fie omul care se încrede în om… Binecuvântat fie omul care nădăjduieşte în Domnul şi a cărui nădejde este Domnul,… Inima omului este mai vicleană decât orice şi foarte stricată! Cine o va cunoaşte!/ Eu, Domnul, pătrund inima şi încerc rărunchii, ca să răsplătesc fiecăruia după căile lui şi după roada faptelor lui.”

      Sf. Ioan Iacob Hozevitul: ” Pericolul vine de la fratii cei mincinosi, care sunt dusmani ascunsi cu atat mai periculosi, cu cat cred ca ei sunt frati curati. Predica si ei ortodoxia, dar oarecum schimbata si prefacuta dupa placul lumii acesteia si al stapanitorului acestei lumi.Predica lor e ca o hrana prielnica care a inceput sa se strice si in loc sa hraneasca, otraveste pe cei care o mananca. Ei aduc tulburare in randurile crestinilor. Acestia sunt ispita cea mai mare a neamului celui de pe urma. Despre ei a profetit Domnul ca vor fi in veacul cel de apoi: „Multi vor veni intru numele Meu si pe multi vor insela“ (Matei 24, 5).
      Vorbesc si fratii mincinosi de sfanta si preadulcea Ortodoxie, de dragoste, de curatie, de fapta buna, de smerenie si de virtute si ajuta obstile crestinesti. Cat e de greu pentru ortodocsii cei curati si simpli sa inteleaga pe cine au inaintea lor. Cat e de usor sa fie atrasi de ideile lor cele „filosofice” si sa ii creada. Daca rascoleste cineva adanc in sufletele acestor oameni, va gasi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci inchinarea unui idol care se numeste ‘om’.”

      P.S. Pentru faptul că PS Artemie de Rașka și Prizren nu e primit acum ca antiecumenist e și din vina lui Serafim de Pireu. Pentru că atunci cînd s-a creat situația și s-a îngrădit de comuniunea cu ecumeniștii Serbiei, fiind izgonit de pe scaunul episcopal, Artemie a fost susținut pe moment de Serafim de Pireu, Eparhia din Prizren a acestuia trecînd în surghiun, în catacombe. Însă, cînd era pe patul de moarte din cauza cancerului și a cerut sprijin de la Serafim să fie hirotonit un nou episcop pentru sîrbii păstoriți în Kosovo, Serafim de Pireu s-a făcut surd și mut, iar Artemie pe patul bolii a hirotonit în disperare un horepiscop. Dumnezeu n-a binevoit ca Artemie să moară și i-a mai dat zile. Acum este învinuit că a încălcat canoanele și grecii ”antiecumeniști” nici nu-l mai iau în considerare. A dispărut din cîmpul lor de vedere. Incomodează, e în afara zonei de confort. Informația e de la sursă. Asta-i ”dragostea” de frate de pe același front. Ce să mai? „Ortodocși”, frate, pînă-n măduva oaselor, cu tot cu iubirea de aproapele… Frate, frate, da brînza-i cu bani. Las’ să piară ăia în fundu’ Kosovo-lui, de să nu mai fie clar ce-i cu ortodoxia lor.

      • Ioana
        # 5 iulie 2017 at 11:39

        Dorin,

        Doamne ajuta!

        Cum ar trebui sa fie ectenia pentru intaistataorii Bisericii?

        La noi în România este formula: „Întâi pomenește Doamne toată episcopia drept-credincioasă de pretutindeni care drept învață Cuvântul Adevărului Tău.”

        Poate în această categorie speram până de curând să se mai încadreze Artemie de Kosovo sau vreun episcop rus nestiut si prigonit de prin Rusia asiatoică, deși nu prea nădăjduiesc să mai fie..

        Sau oricum la noi nu se pomenesc episcopii care apartin vreunui sinod, ci de pretutindeni. Iar dacă nu mai este niciunul în toată lumea, suntem noi enoriașii acestei episcopii, avându-l în frunte pe Hristos-Mare Arhiereu. Eu nu as crede ca e gresit cum procedeaza preotii nepomenitori in România…

        Sau ar fi mai potrivit sa ne axam pe ectenia: „Pe tot clerul și poporul binecredincios de pretutindeni, să îl pomenească Domnul Dumnezeu întru Împărăția Sa?”

        La voi în Basarabia cum se procedează? Ce spun preoții nepomenitori din Basarabia la începutul acestor ectenii? Sau ce ar trebui să spună ca să fie totul în duh ortodox, în Adevăr?

        • Dorin
          # 5 iulie 2017 at 12:59

          Dragă Ioana,

          La noi se pomenește cam așa: „Întâi pomenește Doamne pe tot episcopul ortodox, care drept învață Cuvântul Adevărului.” Atît.

          Dar de formula lui Serafim de Pireu cu sinodul: ”pomeneste Doamne pe episcopii ortodocsi ai Sfantului Sinod care Drept Invata Cuvantul Adevarului!”, rîd și ecumeniștii din România.

          Rîde ciob de oală spartă!

          Formula asta cred că o să intre ca noutate în cartea ”Cum să-ți furi singur căciula” sau ”Cum să te amăgești pe tine însuți mai convingător”.

          Poate și se crede ”nepomenitor” sau ”îngrădit”, dar cîte implicații ecleziologice are inovația asta? Văleleu, îți pui mîinile în cap, și asta dacă doar ar fi în mod real îngrădit, dar nu e. Dacă mai pui și împreună-rugăciunea cu ecumeniștii și coliturghisirea cu ei… În general un terci cu de toate. Numai cît face o picătură de pelin într-un borcan de miere. Cine ar mai putea separa amărîmea de dulceața mierii? Să vrei că nu o poți curăța. Mai bine-o arunci și-ți cumperi alta nouă, nealterată, nepîngărită

          Doamne ajută!.

  3. Preot Claudiu Buză
    # 4 iulie 2017 at 18:06

    Doamne, balsam pentru suflet! Este o mare bucurie, mai ales când o asemenea mărturisire este rostită de un arhiereu care drept învață Cuvântul Adevărului! Așteptam de mult timp cuvântul de foc al Mitropolitului Serafim al Pireului! Ce bine a venit acum după amărăciunea lăsată de comunicatul „Sfintei” Chinotite!
    Vrednic este! Axios! Dignus est!

  4. anti visrion
    # 4 iulie 2017 at 20:10

    Ioana ai vreo dovada in leg cu ce ai afirmat mai sus?

    • Ioana
      # 5 iulie 2017 at 12:06

      preot Matei Vulcanescu

      Poate ne dati o explicatie si in legatura cu PASAPORTUL CU CIP al Mitropolitului Serafim ? Cum ramane, a calatorit sau nu cu semnul fiarei in acte la Ierusalim? Dumnezeu i-a trimis semn ca nu e bine ce face, evreii intorcandu-l din drum!!

      Mitropolitul SERAFIM de PIREU si-a facut PASAPORT CU CIP dar evreii nu i-au permis sa intre in Ierusalim pe motiv ca e antisemit
      https://saccsiv.wordpress.com/2017/05/14/mitropolitul-serafim-de-pireu-si-a-facut-pasaport-cu-cip-dar-evreii-nu-i-au-permis-sa-intre-in-ierusalim-pe-motiv-ca-e-antisemit/

      IPS Serafim chair nu ii e mila de poporul nestiutor cand face afirmatii si actiuni din acestea, el, marele model trantind pe multi si punandu-i sa isi rupa gatul, mergand in continuare sa pomeneasca pe papa Bartolomeu si Cardinalii sai si dand buluc la luat acte cu semnul fiarei? Chiar nu vede ca facand o afirmatie de genul Bartolomeu mama ereticilor sa il boteze pe Erdogan (dupa ce el a intrerupt pomenirea lui Bartolomeu), chiar si in gluma sau ca figura de stil, poporulisi poate rupe gatul? sau ca poporul va lua acte si buletine cu cip in prostie azand ca marele mitropolit l-a luat?

      Chiar nu il doare inima de popor si de Adevar?

  5. Fr. Eugen Brumar
    # 4 iulie 2017 at 21:04

    SLAVA TIE DOAMNE CA NE-AI AJUTAT, SI NU TEA-I SCARBIT DE RUGACIUNILE MARTURISITORILOR!
    SRIGATI LUI DUMNEZEU TOT PAMANTUL. CANTATI NUMELE LUI. DATI SLAVA LAUDEI LUI (Ps. 65/1).
    VIETATILE TALE LOCUIESC IN EA} INTRU BUNATATEA TA, DUMNEZEULE, PURTAT-AI GRIJA DE CEL SARAC. DOMNUL VA DA CUVANTUL CELOR CE VESTESC CU PUTERE MULTA (Ps. 67/11,12).
    DOAMNE AJUTA!.

  6. Fr. Eugen Brumar
    # 4 iulie 2017 at 22:04

    E, iart-o! Poate sa referit la ecumenisti, masoni s-au la jidovi.

  7. cosma
    # 4 iulie 2017 at 22:24

    E bine ca cere sinod ortodox si ca nu pomeneste pe Ieronim, dar un sinod mai mic cu PS Longhin si inca vre-o 2 episcopi nu e la fel de valabil dogmatic?
    Spun asta deoarece panortodox nu poate fi prea curand (inainte de ww3)-a se vedea profetia Sf. Nil izvoratorul de mir

  8. Alex
    # 4 iulie 2017 at 23:35

    Ce spunea Serafim al Pireului despre distrugerea Bisericii Ortodoxe și a lumii:

    https://www.youtube.com/watch?v=Lv1ZdAx1VGo

  9. Mihai
    # 5 iulie 2017 at 8:59

    Ar mai fi Ambrozie de Kalavria care la ultima adunare sinodală a b.o.elene nu a participat și zicând că nu vrea sa fie complice la trădarea ortodoxiei, aici era vorba despre introducerea ecumenismului la ora de religie în care majoritatea au fost de acord

  10. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 9:03

    cine asculta si se lumineaza de la IPS Serafim sa duca lupta https://www.youtube.com/watch?v=Kwn2Gv4ZG8Y

    Dorin, fiecare face cat poate. Fa tu mai mult! Fii tu ortodox! Noi suntem neputinciosi!
    Deocamdata acesti ierarhi ecumenisti nu au fost condamanti nu au fost trecuti in anatema, afurisire.
    De aceea sintagma: „cel ce se impartaseste cu cel neimpartasit, neimpartasit este” nu poate fi valabil decat dupa condamnarea lor oficiala. Iata ca desi Preafericitull Neofit al Bulgariei nu e un profund teolog, nu cunaoste, totusi a acceptat pozitia Sinodului a carui presedinte este. Deci e cripto ecumenist? Nu, pur si simplu e necunoscator. La fel si Ilias al Georgiei, care a fost format la Moscova si nu cunoaste teologie, totusi accepta pozitia Sinodului sau, totusi in 1998 Sinodul sau a anatematazat ecumensmul, nu au fost la Creta. Daca erau cripto ecumensiti nu lasau sa se anatematizaze ecumenismul si sa nu se mearga la Creta.
    Despre Chiril al Moscovei e clar ca e ecumenist pe fata, dar in spatele lui e o Biserica Locala care nu a mers la Creta, unde milioane de rusi nu vor ecumenism, unde un Sinodl intreg(ROCOR) e impotriva ecumenismului, unde Rep Moldova e varf de lance antiecumenst. Era nevoie de prezenta lui Serafim acolo.
    A acuza pe cineva care misca cate ceva ca e cripto ecumenist este o calomnie, poti spune ca acesti oameni sunt slabi, poate nu au atata credinta, poate nu au cunstinte teologice, dar nu poti spune ca sunt cripto ecumenisti. Din pacate multi patriarhi sunt efectiv lipsiti de cele mai elementare cunstinte teologice, altii sunt oportunisti, diplomati, etc.
    In legatura cu IPS Artemie, acolo e o poveste politica in a carui cursa a picat si pr Theodoros Zisis si IPS Serafim de Pireu, iar cum au inteles clar ca IPS Artemie e mai mult un nationalist decat un antiecumensit.
    Asa ca fiecare face cat poate, ceea ce e comun e dorinta de a ne mantui sufletul prin ocazia aceasta exceptionala a marturisirii imptoriva ereziei.
    Desigur ca am dori ca toti sa opreasca pomenirea ereziarhului Bartolomeu si a altor ecuemnisti, dar iata ca interesele materiale si necredinta ii baga in iad. De aceea nu judecati pe cei care se zbat, care se lupta asa cum pot. Unul merge cu masina de curse, altul cu autobuzul, altul cu motocicleta, altul cu bicicleta si altul merge pe jos. Nu toti au acelasi sitm, nu toti au taria sa intrerupa pomenriea, dar vai de cei care intrerupand pomenirea judeca si condamna si nu primesc in comuniune pe cei care marturisiesc imptriva Cretei. Fiecare face dupa ravna lui, nu fortam noi constiintele, asta nu insemna ca suntem adormiti sau cripto ecumensiti. Fiecare are ritmul sau.

    • Raluca
      # 5 iulie 2017 at 20:40

      Nu vă supărați, dar e incredibil ce spuneți. Cum adică „mulți patriarhi sunt efectiv lipsiți de cele mai elementare cunoștințe teologice”, sau nu sunt „profund teologi” sau „pur și simplu sunt necunoscători”. Cum au ajuns atunci ierarhi? Pe ce criterii, dacă la cunoașterea teologiei sunt tabula rasa? Asta e o scuză pentru ceea ce fac? Cred că glumiți. Tocmai ei care ar trebui „drept să învețe cuvântul Adevărului” ar trebui să fie cel mai bine pregătiți tocmai pentru a știi pentru ce luptă, și cum să lupte, pentru că altfel vor fi foarte ușor de înșelat de către cei care vor să distrugă ortodoxia. Dar ei sunt „doar” niște necunoscători. Așa ceva e de noaptea minții. Nu se poate. Păi dacă ei nu-și cunosc „fișa postului”, ce pretenție să mai avem de la „simpli preoți” sau de la mireni? Cam asta ar fi logica, nu-i așa? Dacă se vine cu astfel de „scuze” nu e de mirare că ne aflăm în situația asta. Vai și jale!

  11. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 9:15

    Iat Athonitii nu au nici o scuza pentru faptul ca nu au intrerupt pomenirea episcopului lor care este Bartolomeu, acolo e clar ca e obligatorie intreruperea pomenirii! Bartolomeu fiind intitiatorul Cretei.

  12. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 9:18

    Bineinteles ca nu ne punem increderea in oameni si nu creem „eroi”si „lei ai ortodoxiei” ! Istoria va arata cine este leu sau tigru. Noi trebuie sa mergem pe calea Sfintilor Parinti, desi suntem slabi si fricosi si neputinciosi!

  13. Ioana
    # 5 iulie 2017 at 10:52

    Adica SFANTUL GRIGORIE PLAMA trebuia sa POMENEASCA in continuare pe KALEKAS, la fel si SFANTUL VASILE CEL MARE pe DYANIOS, sau sa LE CEARA SINOD DE ANATEMIZARE (A PROPRIILOR PERSOANE ?) Ca doar SARMANII ERETICI aveau SCUZA, „NU CUNOSTEAU TEOLOGE”.

    Iar de ce daca il anatemizam pe Bartolomeu in Duminica Ortodoxiei, ca Mitropolit „Leu” de Pireu il alegem ca slujitor si al botezului pentru turcul Erdogan?

    MET. SERAPHIM OF PIRAEUS CALLS UPON ERDOĞAN TO GIVE UP FALSE RELIGION, TURN TO CHRIST
    http://www.pravoslavie.ru/english/102732.htm

    Citat: „Met. Seraphim advises him to undergo catechism and accept Orthodox Baptism, further advising him to “ask [his] current ally, the president of Russia Vladimir Putin to become [his] godfather, and the Patriarch of Constantinople himself to celebrate the Mystery.”

    BARTOLOMEU NU MAI E ERETIC ACUM? IPS SERAFIM nu vede că astfel duce poprul orb și neștiutor inapoi la comuniune si la pomenirea tuturor ereticilor?

    De ce ne arde de prietenii cu Kyrill, de aniversari, de vizite pompoase si oficiale la pupatorul de maini papistase Neofit?

    De ce ne arde de prietenii politice si de jocuri diplomatice, cand preotii nepomenitori sunt amenintati cu moartea, monahii si monahiile sunt batute, de ce nu vine IPS Serafim sa dea un cuvant de incurajare pentru nepomenitorii haituiti de ecumenisti, ii cade rangul sa vina si in Romania? Vad ca lui Vlahos nu i-a cazut deloc rangul sa se pupe cu canalia de Teofan. Astia sunt episcopii „marturisitor” – prietenii schingiuitorilor?

    Si daca ii e frica ca l-ar otravi, macar sa se arate solidar, printr-o scrisoare si prin a evita sa pastreze relatii diplomatice cu tradatorii ortodoxiei, arzandu-i de vizite cand acestia spurca totul in Patriarhia Moscovei…

    https://youtu.be/fsC_pKZZtnI

    Si PREOT Matei Vulcanescu ce raspuns aveti pentru faptul ca IPS Serafim a slujit (sau inca slujeste) cu cei ecumenisti, pe care ii anatematizeaza, ca Ieronim al Atenei?

    Preot Matei Vulcanescu, e frumos sa ne invatati teologie din eruditia dumitale, dar de canoane ati uitat. Mai recititi ce spune Sfantul Teodor Studitul despre iconomie si acrivie in relatiile cu ereticii. E clar ca dupa sinodul din Creta nu mai putem merge la slujbe unde sunt pomeniti ecumenisti, nici preitenii lui Kirill, deoarece Kiril a semnat ca recunoaste botezul papistasilor. Iar Rusii de la sinodul local, acesti-minciuno-episcopi satanisti, sunt in acelasi cuget cu el! De o fi veunul vrednic, sa ni se arate si noua, dar eu nu il vad.

  14. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 14:56

    Ioana, pe Mitropolitul Serafim de Pireu l-a hirotonit ereziarul Bartolomeu! E ierarh Serafim? Dupa logica ta nu e! Dar Sinodul III Ecumenic spune altceva! Toate hirotoniile si Tainele savarsite de ereticul Nestorie pana la condamnarea lui sinodala au fost considerate valalbile….

    Tu Ioana ai fost botezata intr–o Biserica OrtodoxaRomana care a acceptat noul calendar in 1925 si a acceptat acordul cu monofizitii. Esti tu botezata? Preotii de la care ai primit Sf Imaprtasanie pomeneau pe Teoctist, care l-a primit pe papa si a facut cele mai mari nenorociri Bisericii Romane, nu cumva si tu esti in acceiasi oala cu cel pe care-l judeci?

    • Ioana
      # 5 iulie 2017 at 15:31

      parinte Matei Vulcanescu,

      aveti grija sa nu fiti dumneavoastra cel care loviti fara dragoste in cei care si=au asumat crucea grea a nepomenirii.

      Dupa 24 noi am ramas in comuniune cu toate bisericile locale, iar Pastele se serba la fel in toata ortodoxia. Nu se compara cu ce a fost la Creta.

      Fata de noi, cei care incecam sa pastram liinia curata a ortodoxiei, conform cu Sfintii Parinti, nu de la noi citire, ci de la Sfintii Parinti, fara a avea pic de amestec cu stilistii de ce nu sunteti ingaduitor?

      si aduceti comparatii nepotrivite cu 24…

      erezia antihrista din Creta si din Havana nu sunt pe acelasi loc cu schimbarea calendarului!

      Iar cei care s-au mai confruntat cu asta in serghianism, se fereau sa isi dea cu parerea despre tainele, harul si cele savarsite de serghianisti, neavand nicio comuniune cu ei.

    • Grigorie
      # 5 iulie 2017 at 15:42

      „Dar Sinodul III Ecumenic spune altceva! Toate hirotoniile si Tainele savarsite de ereticul Nestorie pana la condamnarea lui sinodala au fost considerate valalbile….”

      Din care canon al Sinodului III Ecumenic ati luat acest „citat”?!

    • Ioana
      # 6 iulie 2017 at 12:39

      Grigorie

      Dumnezeu sa iti ajute si Sfantul Grigorie Palama impreuna cu Sfintii Parinti de la Sinoadele Ecumenice sa te calauzeasca!

      Avem nevoie ca de apa de o teologie si o linie patristica clara si curata!

  15. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 14:57

    A fi antiecumenist nu insemna a fi si prost si neinformat si lipsit de dragoste!

    In privinta anticipului va recomand raspunsul lui IPS Serafim depsre acest subiect la Adamclisi:
    https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/09/24/mitropolitul-serafim-de-pireu-raspunde-la-problema-actelor-de-identitate-cu-cip-si-semnul-fiarei/

  16. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:02

    Preotii nepomenitori din Romania procedeaza foarte corect atunci cand in esenta nu pomenesc numele episcopului care a semnat la Creta. Scaunul episcopal fiind considerat vacant. E tinut de un minciuno-episcop pana cand Dumnezeu va randui sa vina un episcop ortodox. Nu se poate pomeni alt episcop in loc si nici asa in general episcopi, pentru ca unul e episcopul eparhiei, nu altcineva. De aceea este vorba de o despartire de acel episcop, nu pentru ca nu ar mai avea Har si Taine ci pentru ca sa nu ne molipsim de erezia propovaduita.

  17. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:05

    Creta este o pecete a ecumenismului care deja era infiltrat si propovaduit in BOR de peste 100 de ani! Nu e nimic nou, teoriile din Creta le cred aproape toti mai marii Biserilor si le propovaduiau deschis si sinodal. Sa intelegem ca toti credincisii BOR sunt defapt niste nebotezati si eretici???
    Vai nebunia nebuniilor. In loc sa cerem discernamant de la Domnul dam cu barda in stanga si-n dreapta!

  18. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:19

    Observ cu multa mahinire cata dezinformare exista in Romania….

  19. Ioana
    # 5 iulie 2017 at 15:23

    parinte Matei Vulcanescu

    eu nu mai intru in polemici

    Va raspunde Sfantul Teodor Studitul, pe el sa il ascultati, si veti vedea greselile celor pe care ii judec, ca nu mai seamana cu cele de dinainte de Creta si pecetluirea acordului ca papistasii au taine, care a facut-o Kyrill si securistii sai.

    CHIAR NU VEDETI CA VREMURILE ANTIHRISTULUI BAT LA USA ?

    Cuvânt din a 39-a epistolă a Cuviosului Teodor Studitul către Egumenul Theofilos:

    „Dacă, totuşi, cuvioşenia ta este _________nedumerită cum de nu ţi-am vorbit despre asta înainte de jefuirea mănăstirii, ci dimpotrivă, chiar noi, la mănăstirea din Studion pomeneam episcopii de Constantinopol, află că îi pomeneam atîta timp cît nu avesese loc Sinodul şi nici nu fusese trîmbiţată sinodal dogma cea vicleană.

    Iar înainte de a exista o astfel de clară mărturisire şi acceptare a ereziei din partea episcopilor, nu era prudent să ne rupem cu totul de necanonici, ci numai să evităm a ne afla, în mod evident şi public, în comuniune bisericească cu aceştia, în timp ce îi pomeneam, prin harul iconomiei, pe timp nelimitat.

    :Nu trebuie pomeniţi minciuno-învăţătorii care au participat la sinodul eretic şi cei de un cuget cu acesta

    „Dar când necurăţia ereticească s-a arătat deschis în timpul soborului, se cuvine şi precauţiei tale, împreună cu toţi ortodocşii, să vorbeşti cu îndrăzneală, neavând comuniune cu minciuno-învăţătorii şi nepomenind pe nimeni din cei ce au participat la sinodul preacurvar sau pe cei de un cuget cu el.” [Epistola 39. Către egumenul Teofil]

    Împărtăşirea cu ereticii din iconomie este lepădare de adevăr

    „În îndreptăţirea pe care a scris-o Maximin şi pe care însuşi Atanasie a citit-o, Maximin spune că el se împărtăşea, dar nu avea comuniune, şi că asta e o iconomie ce nu conţine lepădare de adevăr, chiar dacă acesta nu este respectat întocmai. […] Ah, cât de dreaptă este nedumerirea sfinţintului nostru arhiereu şi a întregii mulţimi de mărturisitori! Dacă asta nu este comuniune şi lepădare, atunci ce folos este din osteneala şi nevoinţa lor, vărsarea de sânge şi suferinţele lor? Pentru ce el însuşi e caterisit? Pentru ce părăseşte mănăstirea? Pentru ce este îndepărtat de la săvârşirea celor sfinte? Ah, voi spune iarăşi, dumnezeiască nedumerire! „Ţinând nedreptatea drept adevăr” (Rom 1:18) el crede că şi părinţii procedau ca şi dânsul.” [Epistola 25(213). Către egumenul Nichita]

    Cum gresesc cei pe care „eu ii judec” si ii judeca si Sfantul Teodor Studitul:

    Cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox

    „Tu îmi spui că te temi să-i spui preotului tău să nu mai pomenească pe ereziarh. Ce să-ţi răspund la asta? Eu nu-l îndreptăţesc: dacă comuniunea prin simpla pomenire pricinuieşte necurăţie, atunci cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox.” [Epistola 58. Către soţia unui spătar numită Mahara]

    Călugării care le dau mirenilor exemplu de comuniune cu ereticii vor purta răspundere pentru pierzania acestora

    „Sarcina monahului este să nu admită nici cea mai mică inovaţie în Evanghelie, astfel încât în caz contrar, dându-le mirenilor exemplu de erezie şi comuniune cu ereticii, să nu poarte responsabilitatea pentru pierzania lor.” [Epistola 39. Către egumenul Teofil]

    Relaţia cu preoţii ortodocşi ce din frică pomenesc episcopi eretici

    „Despre preotul ortodox, care de frica prigoanei îl pomeneşte pe episcopul eretic, ţi-am mai răspuns anterior şi voi spune iarăşi: dacă el nu slujeşte împreună cu ereticul şi nu are comuniune cu astfel de oameni, atunci trebuie primit în obşte la psalmodiere, la binecuvântarea bucatelor, şi acestea din iconomie, dar nu şi la Dumnezeiasca Împărtăşanie.” [Epistola 40. Către fiul Naucratie]

    Comuniunea cu erezia este vătămătoare de suflet

    „Comuniunea cu ereticii nu este pâine comună, ci otravă, care nu vatămă trupul, ci înnegreşte şi întunecă sufletul.” [Epistola 24(83). Către fiul Ignatie]

    Comuniunea cu erezia este despărţire de Hristos

    „În aceste condiţii oricine se împărtăşeşte sau participă la pâinea veninoasă, oare nu este un lepădat de Hristos, un apostat, un necurat, dacă nu se va întoarce prin pocăinţă?” [Epistola 25(213). Către egumenul Nichita]

    „Vă rog, păziţi-vă pe voi înşivă de erezia pierzătoare de suflet, comuniunea cu care este despărţire de Hristos.” [Epistola 60(119). Către fecioare]

    „Această erezie trebuie evitată sub orice chip, întrucât comuniunea cu ea ne desparte de Hristos.” [Epistola 161(349). Către monahii]

    „Eu am auzit că tu, iubite frate, nu i-ai lăsat pe cei ce au trădat credinţa să te atragă în comuniunea cu ereticii şi astfel l-a proslăvit pe Dumnezeu. Depărtându-te de comuniunea care desparte de Dumnezeu, cu toate că ereticii erau în demnitatea de învăţători, tu te-ai ascuns, trăind împreună cu lucrătorii în munţi şi peşteri, preferând mai bine să suferi chinuri şi necazuri, decât să renunţi la viaţa veşnică pentru plăcere vremelnică, şi acum ai drept povăţuitor şi învăţător pe Hristos Dumnezeul nostru, pentru Care şi suferim.” [Epistola 219(407). Către monahul Arcadie]

    „Şi să te păzească Domnul până la sfârşit nebiruită, în afara comuniunii cu ereticii care desparte de Dumnezeu, fiind tu întru toate slăvită şi înţeleaptă.” [Epistola 224(412). Către o altă patricie]

    „Eu i-am adus lui Dumnezeu o mare mulţumire pentru faptul că mirenii, în rând cu monahii, se străduie să fie bineplăcuţi Domnului, ferindu-se de bezna ereziei. Într-adevăr, frate, aceasta e beznă şi cursă a diavolului. Pe cel ce nimereşte în această cursă, comuniunea cu ereticii îl desparte de Hristos şi îl alungă departe de turma Domnului.” [Epistola 245(433). Curatorului Constantin]

    În ce caz ne putem împărtăşi la preot al unui un episcop ortodox ce nu a întrerupt comuniunea cu ereticii*

    „Dacă episcopul nu s-a aflat la sinodul preacurvar și îl numește adunătură mincinoasă, dar îl pomenește pe mitropolitul său care s-a aflat în acel sinod, dacă se cuvine deci să avem comuniune cu un preot al unui astfel de episcop ortodox? La aceasta am răspuns şi în altă scrisoare, către Evodie, că se cuvine, din iconomie, numai dacă el nu a slujit împreună cu ereticii. Căci când episcopul ce se pomeneşte este ortodox, nimic nu înseamnă dacă el pomeneşte din frică pe mitropolitului său eretic.” [Epistola 49. Către fiul Naucratie]

    Aşadar, condiţiile pe care trebuie să le întrunească episcopul descris în această scrisoare sunt următoarele:

    Să mărturisească ortodox.
    Să nu fi participat la sinoade tâlhăreşti.
    Să nu conslujească cu ereticii.
    Să pomenească pe mai-marele său din frică (opozanţii sinodului preacurvar fiind atunci prigoniţi de puterea imperială).
    Din păcate unii speculează pe acest fragment, insinuând că Sf. Teodor se referă aici la cazurile unor episcopi cum ar fi ÎPS Serafim de Pireu sau PS Longhin de Bănceni. Din păcate constatăm că nu este cazul, căci aceşti episcopi au conslujit de multe ori cu ecumeniştii, iar continuarea comuniunii cu ecumeniştii şi-o motivează prin iconomie, iar nu printr-o oarecare frică de prigoană. Iar o astfel de iconomie nu este admisibilă, după cum arată Sf. Teodor şi alţi Sfinţi Părinţi.

    Sfantul Justin Popovici:

    Un asemenea sinod, in loc de vindecare, va deschide rani noi in trupul Bisericii si va ridica in fata ei probleme noi si nenorociri noi.”

    „Prea Sfintiti Episcopi, am ferma impresie si convingere ca toate acestea arata dorinta ascunsa a anumitor persoane cunoscute din Patriarhia Constantinopolului. ca cele mai cinstite puteri ale Patriarhiei Ortodoxe impun propriile idei si procedee asupra tuturor Bisericilor Ortodoxe Autocefale si in general asupra lumii ortodoxe si a diasporei ortodoxe si aproba un „sinod ecumenic” neo-papist.”

  20. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:25

    Noi nu ne facem idoli din oameni! Nu avem decat pe Sfintii Parinti! Daca cineva si-a pus nadejdile in episcopi , mitropoliti, MARTURISITORI MAI MARI SAU MAI MICI etc sau mari parinti, atunci e mai de plans decat paganii! Noi ne punem nadejdea numai in Domnul Hristos!

  21. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:34

    Departe de mine sa fac apologia impartasirii cu ereticii! Exista eretic condamnati si anatematizati, scosi din comuniunea Bisericii, taiati din Trupul Bisericii, acestia sunt toti care sunt invederati(papistasi, protestanti, monofiziti, neoprotestanti, nestorieni, origenisti, arieni, antiTrinitari, etc) si apoi mai avem o cateogirie de eretici care inca nu au fost scosi din comuniune, sunt cei care inca nu au fost chemati al pocainta si anatematizati, acestia sunt ecumenistii, care tot in iad merg alaturid e ceilalti. Dar delimitarea, taierea inca nu s-a facut. Este de datoria noastra sa avem ca si criteriu al ortodoxiei marturisirea. De aceea citit Scrisoarea catre Navcratie a Sfantului Theodor Studitul pe care-l citati sa vedeti ca si el face o astfel de deosebire, acceptand ca preotul sa pomenreasca pe episcopul care nu a fost la sinodul talharesc dar din frica si slabiciune omeneasca pomeneste pe mitropolitul eretic, participant si semnatar la sinodul talharesc! Deciiata ca si Sfantul Theodor Studitul accepta o iconomie pana la judecata Sinodala. Apoi astazi avem diferite grade de cadere a ierarhilor si a sinaodelor locale in Biserica. Nu toti sunt in acceiasi stare. De exemplu parintii din Sfantul munte care nu intrerup pomenirea sunt total de neiertat, canoul fiind OBLIGATORIU pentru ei cei ce pomenesc pe ereziarhul Bartolomeu. In schimb in Bulgaria care nici nu a fost la Creta , a condamant ecumenismul si ereziile cretane a intrerupe pomenirea e echivalentul unei nebunii. Si intre acestea sunt nuante si nuante pe care unii nici macar nu le percep, crezand ca cu hey rupisme de doi bani, si dand din gura pe net vor salva ortodoxia…. patimasul nu se poate salva pe el, dapa-i ortodoxia….

  22. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:41

    Sf. Teodor Studitul (†826): Scrisoarea (49), Fiului Naucratie

    „Iar despre celelalte întrebări (dacă episcopul nu s-a aflat în sinodul adulter și îl numește adunătură mincinoasă, dar îl pomenește pe mitropolitul său care s-a aflat în acel sinod, dacă deci trebuie să ne împărtășim de la un preot al [acelui] episcop ortodox) am răspuns și în alte [dăți], în scrisorile către Evod, că:

    Pentru iconomie, trebuie [să ne împărtășim], numai el să nu liturghisească împreună cu ereticii. Căci nu e nimic, de vreme ce îl pomenește pe episcopul ortodox, chiar dacă acela, de frică, îl pomenește pe mitropolitul său eretic.

    Dacă preotul unui astfel de [episcop] este chemat la priveghere, trebuie să mergem, iar biserica dată lui trebuie acceptată și trebuie îngăduit ca el [preotul; să vină, să liturghisească în ea sau să pomenească vreun mort, desigur ortodox; și este iertat și nimic nu-l oprește pe [preotul] care a primit [biserica de la acel episcop] să liturghisească în ea.

    Dar dacă [preotul] pomenește vreun episcop eretic, chiar dacă [preotul] are viețuire fericită, , chiar dacă e ortodox, trebuie să ne depărtăm de dumnezeiasca împărtășanie; dar când e vorba de masa de obște — de vreme ce doar [acolo la liturghie], din frică, îl pomenește [pe episcopul eretic] —, ar putea fi acceptat [acel preot] să binecuvinteze și să cânte cu noi, dar numai dacă nu a slujit, nici nu a avut conștient părtășie nici cu eretic, nici cu episcopul său, nici cu vreun altul [de acest fel].” http://paterika.net/2016/04/05/scrisoarea-49-fiului-naucratie/

  23. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 15:45

    Iata ce spune Sfantul Theodor Studitul, ca preotul sa nu pomeneasca un episcop eretic, chiar daca preotul e ortodox. Iata ca starea lui Serafim de Pireu e mult mai buna decat cea descrisa de ingaduinta Sfantului Theodor Studitul. Serafim nu pomeneste pe cineva anume!

    • Coprie
      # 7 iulie 2017 at 16:35

      preot Matei Vulcanescu

      La acea pomenire ne vorbește Sf. Teodor de o iconomie, care se face când episcopul preotului ortodox, pomenește de frică de mitropolitul/patriahul eretic.

      Sunt de acord că modul de pomenire al Serafim de Pireu, nu este greșit. Dar toată problema cu Serafim de Pireu nu vine de la modul cum pomenește, ci din cauza că el a coliturghisit cu cei care pomenesc ierarhi eretici, nu numai cu cei ce pomenesc ci și cu eretici notorii precum papa kiril sau nifon al targovistei. Si nici nu se pare că are de gând să renunțe la aceste împreună slujiri cu ereticii. Iar acest lucru nu-l vedem descris în iconomia Sfântului Theodor Studitul sau la alți Sfinți Părinți.

      Așa că nu mai încercați să-l dezvinovățiți pe Serafim de Pireu, doar pentru că nu aveți tăria să întrerupeți pomenirea dânsului(„Noi suntem neputinciosi!”). Si nici nu încercați să vă etalați „ortodoxia” din moment ce nu aveți tăria să o practicați în faptă, pentru cei care știu despre ce este vorba o să păreți doar ca un lup răpitor, ca un fariseu, care zice și nu face.

  24. preot Matei Vulcanescu
    # 5 iulie 2017 at 16:34

    Noi nu ne punem nadejdea nici in Serafim, Zisis, Sava, etc ci in Hristos Dumnezeu!

    Bineinteles ca nepomenirea este calea cea mai buna si sigura, nu e clar pentru toata lumea???

  25. Cornelia Luiza
    # 6 iulie 2017 at 14:15

    Eu stiu ca in Grecia exista doua variante de pomenire la diptice..in statul lor de functionare si organizare a BOG.
    Una este pt. Intaistatatorul Bisericii grecesti, iar cea de-a doua pt. Sf.Sinod al B.O.G..
    Deci, grecii au fost mai destepti ca si-au lasat episcopilor o portita de a schimba „macazul” atunci cand se considera ca ierarhul superior administrativ calca stramb.
    Ce putem sa le spunem? Bravo lor! Ca au stiut sa-si protejeze in timp institutia Bisericii cu tot ce cuprinde ea, atat duhovniceste cat si administrativ.
    Eu asta as cere Sf.Sinod… Sa se introduca in Statutul BOR acest „amendament de alternativa” pt. epsicopi…ca atunci cand apare o problema care necesita lamurire urgenta si nu se rezolva, sa se foloseasca formula „pt.Sf.Sinod al B.O.R..”..
    Tot e ceva….e un pas, dar e in regula…
    Nu cred ca e bine sa fie judecat post Creta IPS Serafim de Pireu, cel putin ne-a aratat ca exista alternativa si ca si poate fi folosita la vremuri grele…
    Unde ar fi sa avem si noi in tara macar asa ceva…eu m-as multumi si cu asta..momentan..
    Doamne ajuta!

    • redactor
      # 6 iulie 2017 at 15:27

      S-ar folosi si la noi aceasta formula, daca nu ar fi semnat INTREGUL Sinod. La greci sunt ierarhi care nu au semnat si nu sunt de acord cu deciziile din Creta… La noi toti o apa si-un pamant

Scrie un comentariu