X

Exarhul Nichifor Horia „profețește” aplicarea la Miclăușeni a “soluției” de la Frumoasa contra maicilor antiecumeniste

de Mihai-Silviu Chirilă

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

În urmă cu câteva săptămâni, Mitropolia Moldovei și Bucovinei a fost nevoită să-și ceară scuze de la cele două maici de la Mănăstirea Frumoasa pentru faptul că au fost agresate de către celelalte viețuitoare ale mănăstirii și alungate în stradă, una dintre maici având nevoie de spitalizare.

Din păcate, MMB nu pare a fi înțeles ceva din cazul Frumoasa, amenințându-le în urmă două zile pe maicile nepomenitoare de la Miclăușeni cu alungarea din mănăstire.

După cum rezultă din înregistrarea de mai jos, părintele exarh Nichifor le-a dat maicilor de la Miclăușeni trei opțiuni: să plece în două zile din mănăstire oriunde vor dori; să fie sancționate conform art. 5 litera j) din RACDIJBOR cu o sancțiune temporară; sau să fie evacuate cu ajutorul legii statului. Despre care lege a statului anume le va scoate în stradă, părintele exarh nu a spus. Așa cum nu ne-a explicat nici unde există în RACDIJBOR varianta plecării “unde dorește” a monahului, la invitația superiorilor săi ierarhici.

Părintele exarh a vorbit despre “aceeași familie religioasă” a celor ce nu pomenesc ierarhul locului și a încercat să facă o comparație între schimbarea calendarului din 1925, care, deși a fost o gravă eroare sub aspectul unității liturgice a Bisericii Ortodoxe, nu s-a constituit într-o cădere dogmatică, așa cum s-a constituit legiferarea ecumenismului la nivelul întregii Ortodoxii și acordarea unui statut eclesial ereziilor și sectelor, încercând să le spună maicilor că părintele Ioanichie Moroi și părintele Ilie Cleopa nu au plecat din mănăstire când s-a schimbat calendarul. Când maicile au spus că ar dori și ele să li se lase timp să mediteze, părintele exarh a spus că “dacă ați fi avut viață sfântă”, Dumnezeu le-ar fi luminat deja. Într-adevăr, viața sfântă este greu de dobândit; ea e cu atât mai greu de dobândit cu cât ești mai departe de centrele eparhiale și mitropolitane.

La foarte pertinenta observație a uneia dintre maici că și-a schimbat ierarhul credința”, părintele exarh a răspuns: “după părerea ta și a celor cu tine”, neștiind probabil că în asemenea chestiuni nu încap păreri, pentru că schimbarea credinței se vede cu ochiul liber, atunci când se petrece, iar ierarhul și-a schimbat credința, pentru că a plecat de la Iași cu dorința de a apăra Ortodoxia la Creta, după cum le-a promis unor credincioși, și s-a întors cu niște documente semnate, prin care ecumenismul era legiferat la nivel de întreagă Ortodoxie, iar ereticii și schismaticii erau numiți “biserici și confesiuni”, “mai aproape sau mai departe de Biserica Ortodoxă”, după definiția clasică a “teoriei bisericilor nedepline” a Conciliului II Vatican. A plecat cu credința că le poate băga Ortodoxia în cap ecumeniștilor și s-a întors cu credința că e bine și așa rău, că știe el Zizioulas ce face, că poate la sinodul următor va fi mai mult timp, pentru a  piguli mai pe îndelete textele alea, să nu mai spună “persoanele individuale sau grupuri, sub pretextul păstrării sau apărării unei presupuse Ortodoxii autentice” că ele nu ar fi ortodoxe…

Ultima explicație BOR a acestui fenomen a fost “că nu a fost timp pentru clarificarea documentului 6”…

Părintele exarh aduce argumentul că “toți ceilalți ierarhi din lume nu sunt dezbinați între dânșii”, uitând, pe de o parte, că nu sunt chiar toți, și, pe de altă parte, că îi ține uniți părtășia la aceeași erezie ecumenistă.

La afirmația maicilor că a recunoscut de față cu Înaltpreasfinția Sa, în vizita de la Crăciun, că “au avut loc abateri de la dreapta credință”, dar că acestea nu au fost grave, părintele a spus evident… că nu își amintește. Ceea ce e firesc, de vreme ce Crăciunul a fost în urmă cu luni bune…

Superb a fost și răspunsul la întrebarea referitoare la motivul pentru care ar putea fi sancționate: “nu vă privește pe voi”. Într-adevăr, în orice sistem juridic respectabil inculpatul va afla la un moment dat de ce este condamnat. Nu trebuie să se grăbească cu iscoditul…

O cercetare a Regulamentului pentru organizarea vieții monahale și funcționarea administrativă și disciplinară a mănăstirilor ne arată că nicăieri nu se găsește cuvântul “chiriaș”. Monahul este definit de către art. 26 al regulamentului ca “dar lui Dumnezeu”, pe care se aduce pe sine prin tundere în monahism, nicidecum ca chiriaș. Unde o fi găsit părintele exarh această analogie cu chiriașul în regulamentul vieții monahale, de vreme ce monahul trebuie să trăiască toată viața în mănăstire, conform acestui regulament? Dacă mănăstirea devine casa sa, nu se cheamă că el este înfiat de mănăstirea aceea, care îi devine casă, nu chirie?

Rămâne o întrebare: de ce este represiunea atât de brutală mai ales în cazul monahiilor?

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

10 comentarii

  1. Păi cum că zicea cineva (ce nu mai are nevoie de prezentare) că taica Teofan a dat semne de îndreptare, ce semne? Vedem și noi

  2. Pa-i monahii care marturisesc adevarul,- le sta in gat masonilor si ecumenistilor-sarlatani! Si ce fel de iertaciune mai este si asta? Sa puna mana cu care a tradat tradatorul sa se dezica de Creta
    si de CMB SI DE SLUJIREA CU PAPAITASII, daca mai vrea sa fie recunoscut ca pastor, de poporul ortodox! Huliganul si apostatul si cu toti mercenarii lui de la MMB nu fac decat sa-l aduca pe antihristul cat mai repede! Dar Dumnezeu este mai mare decat huliganii si sarlatanii-apostati!

  3. Ăștia s-au saturat de carne,bani și bunătăți ei nu cred in Dumnezeu și dacă cred cumva credința lor e stricată prigoana pe față !

  4. „de ce este represiunea atât de brutală mai ales în cazul monahiilor?”

    Pentru că maicile sânt mai vulnerabile din punct de vedere al construcției fizice și al lipsei posibilității de a sluji sau de a găsi un preot nepomenitor care să facă Sfintele Slujbe. Așa gândesc eu. Exarhul merge pe gandirea din romanul 1984, în care se spune la un moment dat că poliția gândirii trebuie să fie foarte atentă la „elementele” mici, cât firul de nisip, căci acelea sânt capabile să pună în mișcare o armată întreagă de „elemente adormite și supuse”, care le-ar putea distruge stăpânirea.

  5. zzAcest articol este nedrept si este scris fara respectarea realitatii de la fata locului.

    Comparatia cu ceea ce s-a intamplat la Manastirea Frumoasa este si ea fara acoperire in realitate.

    S In privinta maicilor “prigonite” de la Manastirea Miclauseni lururile stau cumva invers .

    Au avut parte de maxima rabdare si intelegere din partea obstii manastirii si a parintelui exarh.

    Dar vor sa ramana intr o manastire in care contesta totul: slujbele, Sfintele Taine, ierarhii si nu se sfiesc sa pozeze in victime cand de fapt sunt foarte bine , ca intr o statiune de odihna, fara sa munceasca sau sa participe la slujbe, intretinute fiind de maicile “eretice”.

    Neavand parte de scandal, isi doresc si nu se sfiesc sa faca rost de unul cu ajutorul mass mediei, altfel cum sa te afisezi ca “marturisitoare prigonita”…

    1. Acest articol este o analiza a cuvintelor exarhului Nichifor, acelea sunt “realitatile de la fata locului”.

    2. O răbdare fățarnică a întâistătătorilor, pentru ca în cele din urmă să fie izgoniți monahii din mănăstiri. Un adevărat părinte nu-și dă afară fiii din casă, oricât de răi ar fi. Aici este vorba de dictatură religioasă, impunere forțată la sistemul sclavagist sub pretextul ascultării necondiționate, aroganță și mult tupeu imperial. Din partea unor oameni muritori și ei cu păcate, și nu infailibili. Sf. Nichifor Mărturisitorul enumerează trei motive pentru care monahii pot (nu sunt obligați) să părăsească mănăstirea: Dacă în chinovie intră femei (la monahi) și logic bărbați la monahii, dacă învață copii și dacă erezia a intrat la nivel de conducere. Cu toate acestea, unii nu doresc să părăsească mănăstirea nădăjduind la o vreme când totul va reveni la rânduiala plăcută Sfinților.
      Șefii îndoctrinați de BOR-ul apostat vor să scape într-un fel sau altul de cei ce sunt încă iubitori de dreptate și adevăr. Și la Frăsinei IPS Irineu al Craiovei tocmai a turbat zilele acestea cu telefoane ordonând evacuarea celor ce sunt împotriva ilegalităților duhovnicești impuse de el.

  6. Va intreb dragilor simpu,unde este credinta,dragostea,jerfa pt fratele si sora in Hristos? Imi pare rau sa vad asa ceva,este pur si simpu halucinant ce se intampla in Ortodoxie azi. Astazi juramantul de saracie se da in reprezentanta la cumpararea unui SERIA 7. Nu este greseala lor,este a noastra pentru ca suntem CALDICEI.
    Implicarea MASONERIEI este vizibila,as putea sa zic palpabila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button