X

Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Duminică, 18 iunie 2017, se va desfășura, în Municipiul Botoșani, Sinaxa națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși care au întrerupt comuniunea cu ierarhii adepți ai pseudosinodului din Creta, având ca temă de dezbatere Mărturisirea Dreptei Credințe împotriva ecumenismului promovat de pseudosinodul din Creta.

Evenimentul se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani, situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat de participarea, de dimineață, începând cu ora 9.00, la Sfânta Liturghie în Parohia “Schimbarea la Față a Domnului” Schit Orășeni, situată la 8 kilometri de Botoșani, la ieșirea înspre Iași. Gazde ale evenimentului sunt Asociația “Sfinții Mărturisitori din Închisori Bucovina” și Parohia “Schimbarea la Față a Domnului” Schit Orășeni.

Sinaxa va debuta prin rostirea câtorva cuvinte de salut din partea:

  • Părinților aghioriți care au întrerupt pomenirea ierarhului (Gheron Sava Lavriotul).

  • Sinaxei Creștinilor Ortodocși din Creta (domnul Giorgios Vlamakis, președintele Sinaxei).

  • unui grup de preoți nepomenitori din Biserica Ortodoxă din Moldova, Patriarhia Rusă (părintele Gheorghe Corcescu).

  • unor credincioși din Diaspora română (doamna Daniela Gherasim).

Va urma prezentarea următoarelor referate:

  • Abaterile neortodoxe care au precedat sinodul din Creta. Scurtă cronologie a ecumenismului (ieromonah Ioan Chițu)

  • Influența mentalității ecumeniste asupra etosului creștin în Biserica Ortodoxă Română (pr. dr. Ciprian Staicu)

  • Considerații teologice cu privire la caracterul eretic al pseudosinodului din Creta (preot Claudiu Buză)

  • Întreruperea pomenirii, măsură eficientă contra ereziei. Considerații de ordin canonic (teolog Mihai-Silviu Chirilă)

Se va da citire unei rezoluții a sinaxei, care va fi semnată de către toți participanții care sunt de acord cu aceasta. Când se va încheia strângerea de adeziuni, rezoluția va fi depusă la Cancelaria Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Pentru a participa la semnarea acestei rezoluții, este necesar un act de identitate.

Facilități de cazare pentru cei veniți de departe:

  • În jur de 250 de locuri de cazare, la prețuri cuprinse între 50-60 RON pe noapte de persoană sau 30 RON pentru camere cu mai multe paturi, se pot rezerva la numerele de telefon 0752093175 și 0752759834.

  • Pentru cei care au persoane cunoscute în zona Botoșani, Suceava, Neamț, se pot aranja facilități de cazare în casele acestora.

Indicații referitoare la traseu

Pentru cei ce vin din Moldova sau din sudul țării, recomandăm ruta care trece prin Roman (sau Târgu Neamț) – Fălticeni – Suceava – Botoșani. Drumul este bun și bine marcat, încât se poate ajunge fără peripeții. La Suceava se merge prin centrul orașului, pe lângă Catedrala Sfântului Ioan cel Nou, prin Burdujeni, spre Salcea, apoi spre Botoșani, pe un drum foarte bun și bine marcat.

La Schit Orășeni se ajunge din Botoșani astfel: la sensul giratoriu de la ieșirea din Botoșani către Iași se face la dreapta către Vorona-Liteni. După localitățile Orășeni-Deal și Orășeni-Vale, parcurgându-se 7-8 km, pe stânga urmează o pădure și un sat cu o troiță la intrarea sa, iar pe un indicator pe stânga, în panta urcușului, scrie “Schit Orășeni”.

De la intrarea în sat, biserica se află, conform indicatoarelor, lângă școală. Cine vine dinspre Târgu Frumos-Hârlău, când va ajunge să vadă indicatorul “Botoșani”, va face, în acel sens giratoriu, la stânga, spre direcția Vorona-Liteni.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

33 comentarii

  1. Singura problema serioasa de discutat si de lamurit la aceasta sinaxa este aceea ca din 29 octombrie 2016 in srl-ul lui Daniel Ciobotea nu se afla har, taine si crestini, ci numai eretici, si de recunoscut ca in realitate Biserica Romana se mai sustine doar printr-o mana de credinciosi autentici care nu si-au pierdut ortodoxia si nu au nicio legatura cu acesti eretici.
    Din pacate, prezenta acolo a lui “gheron” Sava si vechea garda de eretici “nepomenitori” care se lupta din rasputeri sa ne convinga de validitatea tainelor ereticilor pomenitori este o garantie ca toata aceasta sinaxa nationala nu este altceva decat o mascarada facuta cu scopul de a pacali ce se mai poate pacali dintre crestinii din Romania care au incercat sa scape cum au putut.

      1. Adrian,

        Nu stiu cum poti ajunge la parintele Pamvo. Iti dau un sfat insa:

        Daca ajungi totusi la parintele Pamvo, intreaba-l si vezi ce spune el despre har si taine in legatura cu comunitatea ecumenista pomenitoare de eretici pe care noi o numim srl-ul lui Dan Ilie Ciobotea si care isi aroga titlul de BOR. Daca spune ca mai este har si ca mai sunt taine acolo, te sfatuiesc sa nu te spovedesti la el.

  2. Ban. Aici nu este vorba de calendar, este vorba de legiferarea ereziei ereziilor care este fatală și este despărțire de Dumnezeu.

  3. fratilor, preotii cu har si clarvazatori caci sunt si din acestia in biserica lui Hristos sa explice credinciosilor ce se petrece la EPICLEZA cand se invoca DUHUL SFANT. iar cand acesta invocare se face de catre un preot pomenitor de tradatori DOMNUL nu vine la aceasta MARE TAINA

  4. Valabilitate hirotonii

    Pidalion 1844 Pag 462-463 subnota 323

    CANONUL 18

    Fiindcă datori suntem a fi liniştiţi, şi răbdători, şi îndestulată milostivire a avea către toţi, cei ce odată s-au ridicat la soarta bisericească de oarecare fraţi ai noştri, de nu vor voi a se întoarce la Bisericile pentru care s-au numit, de aici înainte să nu se primească. Iar Eutihian nici nume de episcop luişi să-şi părtinească. Dar nici museu, să se socotească de episcop. Iar mirenească cuminecare de ar cere, nu trebuie lor a li se opri.
    TÂLCUIRE

    Museu, şi evtihiani, şi alţii încă, că episcopi au hirotonisit pe oarecare clerici. Deci hotărăşte canonul, ca cei de unii ca aceştia hirotonisiţi să se primească ca pe nişte clerici. Că măcar că cei ce i-a hirotonisit nu urmau a fi clerici pentru oarecare pricini, şi greşeli ce a făcut, însă când i-au hirotonisit, aveau dreptăţi episcopeşti, fiind hirotonisiţi, şi pentru aceasta sinodul a primit pe cei de dânşii hirotonisiţi. Însă dacă aceşti hirotonisiţi nu vor a se întoarce la Bisericile, a cărora s-au numit ei, clerici, la alte Biserici de aici să nu se primească. Iar evtihian şi museu, drept şi nume de episcop nu caute să aibă. Iar de ar voi să se primească, şi să se împărtăşească ca nişte mireni. Nu trebuie a-i opri de la aceasta, ci să li se dea.

    Subnota 323 : Însemnează că Anonimul tâlcuitor zice, că evtihian şi museu, după ce s-a făcut schismatici, s-au caterisit. Şi dacă pocăindu-se, şi căutând să aibă nume de episcop, să nu se asculte, ci numai ca nişte mireni să se primească după canon, iar ceea ce zice Valsamon că aceştia erau ne ierosiţi şi ne hirotonisiţi, nu este adevărat.

  5. Theodor L. Sfantul Paisie te contrazice si zice ca nu e dogma
    : Staretul spunea: ‘Bine ar fi fost sa nu fi existat aceasta diferenta de calendar, dar aceasta nu este o chestiune de credinta’.Iar atunci cand i se spunea ca noul calendar a fost facut de Papa, raspundea: ‘Noul calendar a fost facut de Papa, iar cel vechi de un inchinator la idoli‘,referindu-se la Iuliu Cezar.

      1. Matale ești preot?! Dacă tot acuzați (jigniți) oamenii, ne spuneți și de ce? O explicație teologică, o referință din Sfinții Părinți, cărți sfinte, ceva? Că noi, nepreoții, nu înțelegem…

  6. Preotul Tudor pe asta cum o explici : ​ Iată numai două exemple: Sfântul Chiril al Ierusalimului a fost hirotonit episcop de către Acachie, mitropolitul arian al Cezareii, care pe atunci petrecea şi lucra înlăuntrul Bisericii. Sfântul Anatolie a fost hirotonit Patriarh al Constantinopolului de monofizitul Dioscor al Alexandriei, înainte ca acesta să fie caterisit şi lepădat din Biserică de al IV-lea Sinod Ecumenic.

    1. Ti-o explic eu.

      Preocuparea esentiala Sinodului I ecumenic nu a fost atat erezia ariana cum se bate moneda astazi pentru prosti, ci stabilirea unei date unice a Sfintelor Pasti in Imperiu. Arianismul a murit definitiv de-abia dupa cel de-al doilea sinod ecumenic. Asa ca a fost posibil prin iconomie speciala dumnezeiasca ca Sfantul Chiril sa fie hirotonit astfel, La inceputul sinodalitatii impotriva ereziilor si mai ales a celei ecumenice si iconomia e mai mare. Monofizitul Dioscor a functionat prin iconomie inainte de a fi anatematizat sinodal monofizismul.
      Dar cand tu ai Sinodul ROCOR la sfarsitul perioadei sinodalitatii impotriva ereziilor cum e cea de azi – ca nu se mai gaseste nimeni sa lupte azi impotriva lor -, care Sinod ROCOR defineste erezia ecumenista si o anatematizeaza, ba mai mult, da de pamant si cu tainele ereticilor ecumenisti, anatematizand pe cel care le recunoaste valide, cu ce tupeu mai vii tu sa ceri o astfel de explicatie prin analogie cu ce s-a petrecut in trecut, ba mai mult dand si exemple in care iconomia apare inainte de sinod?
      Cand tu ai din 1983 sinod cu documente clare care iti spun ca ereticii ecumenisti sunt eretici si nu au taine, documente care intaresc ca nu mai poate fi nicio iconomie dupa acest sinod, de ce vii tu cu exemple de iconomii pentru perioade la care nu avem documente sinodale, sau pentru perioade de dinainte de sinod anatematizator? Daca ar fi dupa prostia ta, ar trebui sa-l declaram pe Sfantul Grigorie de Nyssa eretic pentru ca a afirmat apocatastaza si inmultirea ingerilor, dar iconomia spune ca a fost inainte de sinod si e sfant chiar daca a afirmat asa ceva, care afirmatii i se considera doar greseli, ca le-a facut accidenta si nu cu capul descoperit in Biserica. Inainte de sinod merge iconomia, dupa sinod s-a dus. Iar noi avem sinod pentru erezia ecumenista din 1983.
      Asa ca, ayayay, ai de ales intre a recunoaste ca esti fie prost, fie smecher. Parintele Tudor ti-a tinut partea si a zis ca esti prost (adica esti din categoria celor care n-au stiut si au facut care putin vor fi batuti) chiar daca mare. Caci daca esti smecher, vei avea mai mult de tras, ca la Domnul nu merge cu smecherii de-astea iefitine ca ale tale..

      1. Afirmatia despre Sfantul Chiril al Ierusalimului este falsa; aceasta „informatie” despre Sfantul Chiril al Ierusalimului, a istoricului novatian Socrat, nu este credibila din mai multe motive. Sfantul Chiril al Ierusalimului nu a fost hirotonit, ci prigonit de episcopul semiarian Acaciu de Cezareea.
        Sfantul Anatolie a fost hirotonit diacon de catre Sfantul Chiril al Alexandriei, fiind trimis apocrisiarh la Constantinopol, functie in care se afla si atunci cand Dioscor ajunge patriarh in Alexandria. Se crede ca Dioscor ar fi intervenit pentru alegerea acestuia ca patriarh al Constantinopolului, dar nu ca l-a si hirotonit intru arhiereu .

  7. Dragilor, vorbiti foarte urat! de ce va atacati la persoana? “nu faci cat o para chioara”… ortodocsi, nu? O argumentatie pasnica nu puteti presta? Trebuie neaparat sa ne jignim? Cum vreti sa convingeti pe cineva de orice prin argumentele voastre daca furnizati astfel de cuvinte?

  8. Theodor L. tu vezi haru? Cei care il vad confirma ca e numai ca lucreaza spre innegrire OSANDA sau spre luminare a celor ce NU STIU, Sfantul Ciprian zice de cei ce nu stiu si unele canoane spun de cei ce nu stiu, contrazici pidalion si TRAIREA Duhovniceasca /vederea duhovniceasca , cand i-am zis lu Tudor la telefon ca haru e albastru zicea pe saccsiv ca is inselat dar eu nu am zis de la mine am zis ce zice Sfantul Palamas ..

  9. Theodor L. acu te contrazice Pidalionu 1844
    : PROLEGOMENA
    DESPRE SFÂNTUL ŞI ECUMENICUL ÎNTÂIUL SINOD

    Sfântul şi ecumenicul întâiul sinod s-au adunat în Niceea Bitiniei, în timpul marelui Constantin, la anul de la Hristos, 325. Iar bărbaţii cei mai întâi întru acesta au fost, Alexandru al Constantinopolului, Viton şi Vichentie prezbiterii, împreună cu cuviosul episcop al Curdubei din Ispania, tustrei împreună ţinând locul lui Silvestru (papa) al Romei, şi al lui Iulie; Alexandru patriarh al Alexandriei, împreună luptători având pe marele Atanasie, aflându-se atunci diacon. Eustatie al Antiohiei, Macarie al Ierusalimului, Pafnutie şi Spiridon, Iacov şi Maxim, bărbaţi împodobiţi cu apostoleşti daruri, şi cu muceniceşti pătimiri, şi alţii mulţi fiind la număr după tradiţia cea de obşte, şi de toţi mărturisită a Bisericii 318 pe lângă care însă, au fost şi altă mulţime de clerici, de prezbiteri, şi de diaconi, şi s-au adunat acest sinod împotriva lui Arie, care hulea, că Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu, nu este de o fiinţă cu Tatăl, şi prin urmare nu este Dumnezeu adevărat, ci zidire, şi făptură, şi trei ani şi jumătate ţinând acest sinod (măcar deşi Ghelasie la Fotie citirea 256 în şase ani şi jumătate zice) a predat dumnezeiescul şi Sfinţitul Simbolul dreptslăvitoarei noastre credinţe, cel de obşte cunoscut de către toţi. Întru care pe Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu, l-au propovăduit Dumnezeu adevărat, de o fiinţă cu Tatăl, adică având aceeaşi fiinţă şi fire întocmai cu Tatăl, şi prin urmare aceeaşi slavă, şi stăpânire, şi domnie, şi pururea vecuire, şi toate celelalte lui Dumnezeu cuviincioase însuşiri ale dumnezeieştii firi. Care simbol este anume aşa: „Credem întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul Făcătorul tuturor celor văzute, şi al celor nevăzute. Şi întru unul Domnul Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu, cel născut din Tatăl, Unul-Născut, adică, din fiinţa Tatălui, Dumnezeu din Dumnezeu, Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut nu făcut, de o fiinţă cu Tatăl, prin care toate s-au făcut, cele din ceriu, şi cele de pepământ. Care pentru noi oamenii, şi pentru a noastră mântuire s-au pogorât, şi s-au întrupat şi om s-au făcut. Au pătimit, au înviat a treia zi, şi s-au suit la ceruri, şi şade de-a dreapta Tatălui, şi iarăşi va să vie să judece vii şi morţii. Şi întru Sfântul Duh. Iar pe cei ce zic, că era oare cândva, când nu era, şi că mai-nainte de a se naşte nu era, şi că din cele ce nu era s-au făcut! Sau că din alt ipostas (faţă) zic, că este, sau din altă fiinţă, Fiul lui Dumnezeu, sau că este schimbăcios şi prefăcăcios, pe aceştia îi anatematiseşte totalnica (soborniceasca), şi apostoleasca Biserică. Pe acest simbol însă, Teodor al Ierusalimului l-a numit dreaptă mărturisire a credinţei. Iar Damas al Romei, zid împotrivitor armelor diavolului. Şi de obşte de către toată Biserica se numeşte „prapor” (adică semn) caracteristic, şi steagul dreptslăvitorilor. Prin care aceştia ca nişte adevăraţi ostaşi ai lui Hristos, se deosebesc de vrăşmaşii lui Hristos, şi de cei ce se făţărnicesc cu numele lui Hristos, în vremea ce sunt fraţi mincinoşi şi rău slăvitori. Că şi ostaşii prin semne (adică prin steaguri) desluşesc şi deosebesc pe ostaşi de cei potrivnici. Drept aceea şi de la metafora ostăşeştilor simboluri s-au numit, şi Simbolul Credinţei. Au paradosit acest sfânt sinod şi rânduiala pentru Paşti, pe care acum o ţine nestrămutată totalnica (soborniceasca) răsăriteană Biserică. Despre care (vezi pe al 7-lea apostolesc canon, şi pe cel întâi al sinodului din Antiohia) dar încă şi pe acestea de faţă douăzeci sfinţite canoane le-au aşezat. Care nehotărât sunt întărite de cel întâi canon al sinodului al 4-lea, iar hotărât de al doilea al sinodului al 6-lea şi de cel 1 al celui al 7-lea, însemnează însă că practicalele acestui întâi sinod acum nu se află nici elineşte, nici latineşte, ci singure acelea, câte Eusebiu al Pamfiliei, Rufin, Socrat, Sozomen, Teodorit, şi Ieronim, şi alţii, iar mai cu deosebire, şi mai ales Ghelasie Chisicheanul, care se afla în vremea lui Zinon împăratul la anul 476, care în urmă şi episcop al Cezareei Palestinei s-a făcut (vezi la tomul 1 foaia 151 a adunării sinoadelor). Acestea singure zice, se află câte cei mai de sus, şi Ghelasie acesta le-a scris. Iar conscrierea (alcătuirea) lui Ghelasie, practică o numeşte Nichita Honiatul, iar Fotie mai mult istoricească, decât practicească, o pomeneşte însă aceasta şi Ioan Chiparisianul. (Vezi la Dositei foaia 108 din Dodecabiblion).

  10. Si Theodor L. Te intreb daca din 1881 s-au aprobat in România curviile mixte care is problema de dogma pte ca ,cununia e o Taina si sf Justin Popovici zice ca Tainele Bisericii is dogme de ce stilisti nu au zis nimic si s-au trezit la calendar care nu e dogma? , toate canoanele interzic curviile mixte deci a mai fost har atunci?, ptr ca toate canoanele interzic curviile mixte si Sf Teofilact zice asta, si Giorgia nu a venit in Creta ptr asta .

  11. R.O.C.O.R.: „Anatema celor ce se ridică împotriva Bisericii Ortodoxe şi susţin că Biserica s-a împărţit în aşa zise ramificaţii ce diferă una de alta după doctrină şi moduri de viaţă, sau că Biserica nu a existat în chip văzut, ci se va constitui abia în viitor când toate ramificaţiile sau părţile sau confesiunile şi chiar toate religiile se vor uni într-un singur trup! Anatema şi celor care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de preoţia şi tainele ereticilor, şi afirmă că botezul şi euharistia ereticilor pot mântui. Anatema şi celor ce au legături cu ereticii sau susţin, propovăduiesc şi iau apărarea ereziei ecumeniste a acestora, sub pretextul pretinsei dragoste frăţeşti sau a presupusei uniri a creştinilor despărţiţi”.

  12. Theodor L. in Bistrita Nasaud e potiru comun de cel putin 5 ani deci ce imi zici tu de Creta? curviile mixte din 1881 .. in Bucuresti se “cununa” ortodoxa musulman deci ce 2016 ?? Alti au intrerupt pomenirea inainte de Creta si nu s-au mai dus la Biserica inainte de Creta.
    ..crestin se poate numi cel ce vede haru .erezia fatisa nu e din 2016 poate ptr matale e din 2016

  13. Au trecut oare zilele altfel decat una dupa alta?
    A “curs” timpul invers de la Hristos incoace?
    Nu e nevoie sa-i spui intelegerii despre calendar ca este sau nu este dogma fiindca e clar ca este doar unul si formele inlocuitoare il denatureaza, sa nu zic – il defaimeaza:
    Cum sa gasesca oamenii de stiinta vechimi de milioane de ani daca nu ar minti desconsiderand sau chiar negand faptul ca Facerea lumii, crearea omului…s-au petrecut ca atare dupa cum ne invata Biserica se sobrniceasca?
    Si eu mi-am spus ca e chestie de “ajustare”, “adaptare” necesara…. dar nu e asa din simplul motiv ca rastalmacirea datarii creeaza baza de oficializare a minciunii sub diferite forme si prin asta se deformeaza mintea si se sminteste omul cand afla ca una este scrisa in Carte si alta este invatata la scoala…
    Mi-a luat mult timp sa ajung sa pricep in chestiunea calendarului, ca dogma definind Adevarul referirea la calendar este de fapt o chestie de bun simt, logica elementara: zilele isi urmeaza una alteia, de la inceput. Orice teorie, concepere de rasturnare sau inlocuire a acestui adevar sint rataciri iar adeptii lor sint inselati.
    Nici nu apar si nici nu dispar zile dupa pofta, nebunia omului si nici nu este in puterea omului sa le grabeasca, sa le incetineasca mersul ori sa sara de la una la alta … ci doar sa traiasca legat de mersul, … “curgerea” lor.
    Nu ne opreste nimeni sa ne referim la perioadele sezoniere, din timpurile diferite ale anului (anotimpuri) cum dorim sau ne-au lasat stramosii dar sa numim zilele corect – cum ar fi ziua a o suta saizeci si noua din anul Domnului 7525. (nu am avut in vedere variatiile petrecute in “ajustari” ci m-am referit ca exemplu la data lumeasca – 18 iunie 2017)
    169/7525
    E greu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button