3:48 pm - joi, 17 august, 2017

Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști

Iun 14, 2017 68560 vizualizări 55 comentarii goo.gl/xd9zI1

.

Duminică, 18 iunie 2017, se va desfășura, în Municipiul Botoșani, Sinaxa națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși care au întrerupt comuniunea cu ierarhii adepți ai pseudosinodului din Creta, având ca temă de dezbatere Mărturisirea Dreptei Credințe împotriva ecumenismului promovat de pseudosinodul din Creta.

Evenimentul se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani, situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat de participarea, de dimineață, începând cu ora 9.00, la Sfânta Liturghie în Parohia “Schimbarea la Față a Domnului” Schit Orășeni, situată la 8 kilometri de Botoșani, la ieșirea înspre Iași. Gazde ale evenimentului sunt Asociația “Sfinții Mărturisitori din Închisori Bucovina” și Parohia “Schimbarea la Față a Domnului” Schit Orășeni.

Sinaxa va debuta prin rostirea câtorva cuvinte de salut din partea:

  • Părinților aghioriți care au întrerupt pomenirea ierarhului (Gheron Sava Lavriotul).

  • Sinaxei Creștinilor Ortodocși din Creta (domnul Giorgios Vlamakis, președintele Sinaxei).

  • unui grup de preoți nepomenitori din Biserica Ortodoxă din Moldova, Patriarhia Rusă (părintele Gheorghe Corcescu).

  • unor credincioși din Diaspora română (doamna Daniela Gherasim).

Va urma prezentarea următoarelor referate:

  • Abaterile neortodoxe care au precedat sinodul din Creta. Scurtă cronologie a ecumenismului (ieromonah Ioan Chițu)

  • Influența mentalității ecumeniste asupra etosului creștin în Biserica Ortodoxă Română (pr. dr. Ciprian Staicu)

  • Considerații teologice cu privire la caracterul eretic al pseudosinodului din Creta (preot Claudiu Buză)

  • Întreruperea pomenirii, măsură eficientă contra ereziei. Considerații de ordin canonic (teolog Mihai-Silviu Chirilă)

Se va da citire unei rezoluții a sinaxei, care va fi semnată de către toți participanții care sunt de acord cu aceasta. Când se va încheia strângerea de adeziuni, rezoluția va fi depusă la Cancelaria Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Pentru a participa la semnarea acestei rezoluții, este necesar un act de identitate.

Facilități de cazare pentru cei veniți de departe:

  • În jur de 250 de locuri de cazare, la prețuri cuprinse între 50-60 RON pe noapte de persoană sau 30 RON pentru camere cu mai multe paturi, se pot rezerva la numerele de telefon 0752093175 și 0752759834.

  • Pentru cei care au persoane cunoscute în zona Botoșani, Suceava, Neamț, se pot aranja facilități de cazare în casele acestora.

Indicații referitoare la traseu

Pentru cei ce vin din Moldova sau din sudul țării, recomandăm ruta care trece prin Roman (sau Târgu Neamț) – Fălticeni – Suceava – Botoșani. Drumul este bun și bine marcat, încât se poate ajunge fără peripeții. La Suceava se merge prin centrul orașului, pe lângă Catedrala Sfântului Ioan cel Nou, prin Burdujeni, spre Salcea, apoi spre Botoșani, pe un drum foarte bun și bine marcat.

La Schit Orășeni se ajunge din Botoșani astfel: la sensul giratoriu de la ieșirea din Botoșani către Iași se face la dreapta către Vorona-Liteni. După localitățile Orășeni-Deal și Orășeni-Vale, parcurgându-se 7-8 km, pe stânga urmează o pădure și un sat cu o troiță la intrarea sa, iar pe un indicator pe stânga, în panta urcușului, scrie “Schit Orășeni”.

De la intrarea în sat, biserica se află, conform indicatoarelor, lângă școală. Cine vine dinspre Târgu Frumos-Hârlău, când va ajunge să vadă indicatorul “Botoșani”, va face, în acel sens giratoriu, la stânga, spre direcția Vorona-Liteni.

Vă rugăm să ne sprijiniți! Ajutorul dvs. va fi pentru continuitatea acestui portal. Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
SINAXA NAȚIONALĂ ANTI-ECUMENISTĂ


55 Comentarii la “Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. john
    # 14 iunie 2017 at 14:24

    Off
    Declarație istorică. Papa Francisc recunoaște că teoria evoluţionistă şi Big Bang-ul sunt REALE şi că Dumnezeu NU este „un magician cu o baghetă magică” — http://bit.ly/2t19a2W

  2. Dorin
    # 14 iunie 2017 at 14:52

    Va fi difuzată în direct sau nu?

    • redactor
      # 14 iunie 2017 at 20:29

      vom incerca si acest lucru

  3. Cobjug Stefan
    # 14 iunie 2017 at 15:02

    Doamne ajuta!

  4. Theodor L.
    # 14 iunie 2017 at 15:03

    Singura problema serioasa de discutat si de lamurit la aceasta sinaxa este aceea ca din 29 octombrie 2016 in srl-ul lui Daniel Ciobotea nu se afla har, taine si crestini, ci numai eretici, si de recunoscut ca in realitate Biserica Romana se mai sustine doar printr-o mana de credinciosi autentici care nu si-au pierdut ortodoxia si nu au nicio legatura cu acesti eretici.
    Din pacate, prezenta acolo a lui „gheron” Sava si vechea garda de eretici „nepomenitori” care se lupta din rasputeri sa ne convinga de validitatea tainelor ereticilor pomenitori este o garantie ca toata aceasta sinaxa nationala nu este altceva decat o mascarada facuta cu scopul de a pacali ce se mai poate pacali dintre crestinii din Romania care au incercat sa scape cum au putut.

    • Adrian Vlad
      # 14 iunie 2017 at 15:23

      Theodor cum pot sa dau de parintele Pamvo ? , as vrea sa merg la el sa ma spovedsc .

      • Theodor L.
        # 15 iunie 2017 at 9:46

        Adrian,

        Nu stiu cum poti ajunge la parintele Pamvo. Iti dau un sfat insa:

        Daca ajungi totusi la parintele Pamvo, intreaba-l si vezi ce spune el despre har si taine in legatura cu comunitatea ecumenista pomenitoare de eretici pe care noi o numim srl-ul lui Dan Ilie Ciobotea si care isi aroga titlul de BOR. Daca spune ca mai este har si ca mai sunt taine acolo, te sfatuiesc sa nu te spovedesti la el.

        • ayeaye
          # 15 iunie 2017 at 23:39

          Sfantul Vasile cel Mare care a fost botezat si hirotonit de un semiarian , cum explicati acest lucru?

    • ban
      # 14 iunie 2017 at 15:31

      Aveti incredintare ca nu mai e har? Caci sf. canoane spun altceva, sa asteptam pana la caterisire. Iar calendarul nu e dogma.

  5. Adrian Vlad
    # 14 iunie 2017 at 15:21

    Cum pot sa dau de parintele Pamvo ?

  6. Fr. Eugen Brumar
    # 14 iunie 2017 at 16:05

    Multumim frumos celor care au postat anuntul demult asteptat! Doamne ajuta!

  7. Mihailavl
    # 14 iunie 2017 at 18:46

    Ban. Aici nu este vorba de calendar, este vorba de legiferarea ereziei ereziilor care este fatală și este despărțire de Dumnezeu.

    • ban
      # 14 iunie 2017 at 19:59

      Mihailavla
      Stiu; ii spuneam despre un articol al dansului.

      • Theodor L.
        # 15 iunie 2017 at 10:23

        banutule,

        Sfintele canoane spun exact ca nu mai este har in srl-ul lui Ciobotea. Spun ca tainele ereticilor nu sunt taine deoarece Hristos nu are partasie cu Veliar (46 Apostolic). Daca tu vrei sa ai partasie cu Veliar pana recunoaste el ca e mistret, adica la Parusie – caci fii convins ca nu se va mai tine vreun sinod ecumenic care sa-i cateriseasca pe eretici pana atunci (ultimul sinod autentic al Ortodoxiei a fost sinodul ROCOR din 1983 care i-a dat anatema atat pe ereticii ecumenistii cat si pe cei care sustin ca tainele lor sunt valide, prin urmare exista toata baza dogmatico-canonico-patristica pentru ca ereticii ecumenisti sa fia caterisiti, dar se vede treaba ca tu astepti ca cei care au manat cu japca poporul spre apostazie si il mentin asa din cauza nestiintei si nepasarii lui sa tina vreun sinod in care sa-si recunoasca erezia si sa se autocateriseasca) – n-ai decat sa-l pomenesti pe Veliar si sa-i recunosti „tainele” si „harul”. O faci pe barba ta, dar macar nu sminti pe cei slabi in credinta ca ramane valabila chestia aia ca era mai bine sa-ti fi legat un pietroi de gat si sa te arunci in mare.
        Dumnezeu da taine si har ca omul sa se mantuiasca nu ca omul sa-L batjocoreasca prin pomenirea lui Veliar. Acolo unde e pomenit Veliar, nu este Hristos nici macar prin iconomie, caci Sfintii Apostoli ne spun in canonul lor ca Hristos nu are nicio partasie cu Veliar.
        Iar daca ai citit articolul despre problema dogmatica a calendarului, afla ca e fara fisura, si problema calendarului e dogmatica. Am scris o carte intreaga pentru a argumenta acest lucru, se numeste O piatra pentru Goliat, o gasesti de downloadat pe portalul ortodox Glasul Stramosesc, iar articolul este o sintetizare a argumentelor din carte la care am adaugat si argumentele necesare pentru a-i spulbera pe ereticii stilisti. Ia citeste cartea cu atentie, la rand si integral, si daca gasesti vreo greseala in argumentare semnaleaz-o. Caci nu merge aici ca nu e dogmatica doar asa ca ti-a traznit tie, dar fara sa ai niciun fel de argument.
        Hai, la treaba seriosa acum, banutule, apuca-te de cercetat, ca altfel nu faci nici cat o para chioara.

        • ban
          # 15 iunie 2017 at 16:19

          Limbajul dvs. e intr-adevar stiintific, ignorand sfintele canoane, care nicunde nu zic ca automat ereticii si-au pierdut harul, ci zic ”poruncim sa se cateriseasca”. Daca calendarul e dogma, dvs. sunteti pagan, caci preotii de pana acum nu au avut har, tot dupa dvs. Dar fiind atatia sfinti dupa modificarea calendarului, si la bisericile pe vechi, si la cele pe nou, va inselati amarnic. Parerea mea. Sper ca limbajul meu nu a fost prea neacademic, ca sa-l intelegeti si dvs.

  8. Nicoleta
    # 15 iunie 2017 at 10:05

    Zilnic deasupra Bucureștiului se aud avioane grele de vânătoare. La mare înălțime.

  9. neculai
    # 15 iunie 2017 at 16:41

    fratilor, preotii cu har si clarvazatori caci sunt si din acestia in biserica lui Hristos sa explice credinciosilor ce se petrece la EPICLEZA cand se invoca DUHUL SFANT. iar cand acesta invocare se face de catre un preot pomenitor de tradatori DOMNUL nu vine la aceasta MARE TAINA

  10. elena
    # 15 iunie 2017 at 22:59

    https://www.youtube.com/watch?v=F5PuMkIaSPA

    un film exceptional

  11. ayeaye
    # 15 iunie 2017 at 23:35

    Valabilitate hirotonii

    Pidalion 1844 Pag 462-463 subnota 323

    CANONUL 18

    Fiindcă datori suntem a fi liniştiţi, şi răbdători, şi îndestulată milostivire a avea către toţi, cei ce odată s-au ridicat la soarta bisericească de oarecare fraţi ai noştri, de nu vor voi a se întoarce la Bisericile pentru care s-au numit, de aici înainte să nu se primească. Iar Eutihian nici nume de episcop luişi să-şi părtinească. Dar nici museu, să se socotească de episcop. Iar mirenească cuminecare de ar cere, nu trebuie lor a li se opri.
    TÂLCUIRE

    Museu, şi evtihiani, şi alţii încă, că episcopi au hirotonisit pe oarecare clerici. Deci hotărăşte canonul, ca cei de unii ca aceştia hirotonisiţi să se primească ca pe nişte clerici. Că măcar că cei ce i-a hirotonisit nu urmau a fi clerici pentru oarecare pricini, şi greşeli ce a făcut, însă când i-au hirotonisit, aveau dreptăţi episcopeşti, fiind hirotonisiţi, şi pentru aceasta sinodul a primit pe cei de dânşii hirotonisiţi. Însă dacă aceşti hirotonisiţi nu vor a se întoarce la Bisericile, a cărora s-au numit ei, clerici, la alte Biserici de aici să nu se primească. Iar evtihian şi museu, drept şi nume de episcop nu caute să aibă. Iar de ar voi să se primească, şi să se împărtăşească ca nişte mireni. Nu trebuie a-i opri de la aceasta, ci să li se dea.

    Subnota 323 : Însemnează că Anonimul tâlcuitor zice, că evtihian şi museu, după ce s-a făcut schismatici, s-au caterisit. Şi dacă pocăindu-se, şi căutând să aibă nume de episcop, să nu se asculte, ci numai ca nişte mireni să se primească după canon, iar ceea ce zice Valsamon că aceştia erau ne ierosiţi şi ne hirotonisiţi, nu este adevărat.

  12. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 0:08

    Theodor L. Sfantul Paisie te contrazice si zice ca nu e dogma
    : Staretul spunea: ‘Bine ar fi fost sa nu fi existat aceasta diferenta de calendar, dar aceasta nu este o chestiune de credinta’.Iar atunci cand i se spunea ca noul calendar a fost facut de Papa, raspundea: ‘Noul calendar a fost facut de Papa, iar cel vechi de un inchinator la idoli‘,referindu-se la Iuliu Cezar.

    • Preotul Tudor
      # 16 iunie 2017 at 2:51

      Mare prost mai esti si tu… Dar e dreptul tau!

      • ban
        # 16 iunie 2017 at 7:21

        Mai mare decat ”preotul” Tudor?

        • Theodor L.
          # 16 iunie 2017 at 10:20

          banutule si ayayay smecher,

          Nu va opreste nimeni sa va lupti pentru a arata lumii cat de mult „har” au ereticii. Faceti-o daca misiunea voastra e asta. Dar daca veti ajunge in vesnicie la pachet cu ei in locul rezervat lor, atunci sa va scrasniti dintii linistiti si sa plangeti in surdina caci cine se aseamana se aduna.
          Cat despre sfintii din calendar pe nou, ia sa-mi dai tu, banut ieftin ce esti, exemplu de vreun sfant roman care a trait dupa 1924 si a fost canonizat in afara de Sf Ioan Iacob Hozevitul. Dar acela stii bine ca a plecat in pustia Hozevei din cauza calendarului iar data sarbatoriririi lui e tot cea din calendarul iulian ca de altfel a tuturor sfintilor romani.

          • ban
            # 16 iunie 2017 at 10:40

            Va raspund, chiar daca sunteti pagan eretic (cnf. afirmatiilor dvs.): sf. Ioan hozevitul nu a negat harul in BOR sau in celelate biserici cu calendarul nou. Dar se pare ca v-ati indragostit prea mult de aceasta idee, care v-a sedus, si nu acceptati nici dovezile evidente. Oare ce inseamna asta?

          • Theodor L.
            # 16 iunie 2017 at 11:08

            banutule,

            Nici eu nu am negat harul in BOR pana in octombrie 2016. Ia citeste articolul meu despre dogma calendaristica si cartea mea unde este pentru prima data rezolvata in mod stiintific si dogmatizata problema calendaristica. Dar, de vreme ce am dogmatizat-o, eu am tot dreptul sa spun in cunostinta de cauza ca problema calendarului este una de dogma. Ca va mai trece mult timp pana va fi recunoscuta de catre ceilati si ca ma vor mai musca de fund multi prosti sau smecheri, asta e alta problema. Eu vin cu argumente tu vii cu epitete.
            Un lucru e clar. Iconomia lui Dumnezeu nu functioneaza decat pana la dogmatizarea problemei, dupa dogmatizare nu mai poate fi nicio iconomie.
            Sa-ti intre bine in cap ca eu nu neg harul ereticilor din cauza calendarului, pentru ca e o problema ceva mai grea ( nu foarte grea) si putini sunt dispusi sa citeasca demonstratia dogmatizarii in ziua de azi. Eu neg harul ereticilor ecumenisti care au fost deja anatematizati de Sinodul ROCOR si ale caror taine au fost deja declarate non-taine de catre acelasi sinod.
            Asa ca tu si cu ayayay va trebui sa recunoasteti ca ori sunteti prosti, ori smecheri aflati cu treaba. Daca n-o veti face acum, din cauza smecheriei sau prostiei voastre, e treaba voastra, o veti face cu siguranta in fata Domnului Hristos la Judecata.
            Oricum ar trebui sa-mi multumiti pentru explicatii. Preotul Tudor e mai succint, dar are perfecta dreptate.

          • ban
            # 16 iunie 2017 at 12:55

            Cu inselatii de mandrie nu e bine sa ai de a face. Deci dvs. sunteti normatorul dogmelor in ortodoxie? V-a aprobat cineva, sau singur, in oglinda? Ooo, minunat! Oricine se poate insela.Singura parte buna a sinodului cretan e ca scoate la iveala toti inselatii.

      • A.I
        # 16 iunie 2017 at 9:31

        Matale ești preot?! Dacă tot acuzați (jigniți) oamenii, ne spuneți și de ce? O explicație teologică, o referință din Sfinții Părinți, cărți sfinte, ceva? Că noi, nepreoții, nu înțelegem…

  13. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 9:16

    Preotul Tudor pe asta cum o explici : ​ Iată numai două exemple: Sfântul Chiril al Ierusalimului a fost hirotonit episcop de către Acachie, mitropolitul arian al Cezareii, care pe atunci petrecea şi lucra înlăuntrul Bisericii. Sfântul Anatolie a fost hirotonit Patriarh al Constantinopolului de monofizitul Dioscor al Alexandriei, înainte ca acesta să fie caterisit şi lepădat din Biserică de al IV-lea Sinod Ecumenic.

    • Theodor L.
      # 16 iunie 2017 at 11:57

      Ti-o explic eu.

      Preocuparea esentiala Sinodului I ecumenic nu a fost atat erezia ariana cum se bate moneda astazi pentru prosti, ci stabilirea unei date unice a Sfintelor Pasti in Imperiu. Arianismul a murit definitiv de-abia dupa cel de-al doilea sinod ecumenic. Asa ca a fost posibil prin iconomie speciala dumnezeiasca ca Sfantul Chiril sa fie hirotonit astfel, La inceputul sinodalitatii impotriva ereziilor si mai ales a celei ecumenice si iconomia e mai mare. Monofizitul Dioscor a functionat prin iconomie inainte de a fi anatematizat sinodal monofizismul.
      Dar cand tu ai Sinodul ROCOR la sfarsitul perioadei sinodalitatii impotriva ereziilor cum e cea de azi – ca nu se mai gaseste nimeni sa lupte azi impotriva lor -, care Sinod ROCOR defineste erezia ecumenista si o anatematizeaza, ba mai mult, da de pamant si cu tainele ereticilor ecumenisti, anatematizand pe cel care le recunoaste valide, cu ce tupeu mai vii tu sa ceri o astfel de explicatie prin analogie cu ce s-a petrecut in trecut, ba mai mult dand si exemple in care iconomia apare inainte de sinod?
      Cand tu ai din 1983 sinod cu documente clare care iti spun ca ereticii ecumenisti sunt eretici si nu au taine, documente care intaresc ca nu mai poate fi nicio iconomie dupa acest sinod, de ce vii tu cu exemple de iconomii pentru perioade la care nu avem documente sinodale, sau pentru perioade de dinainte de sinod anatematizator? Daca ar fi dupa prostia ta, ar trebui sa-l declaram pe Sfantul Grigorie de Nyssa eretic pentru ca a afirmat apocatastaza si inmultirea ingerilor, dar iconomia spune ca a fost inainte de sinod si e sfant chiar daca a afirmat asa ceva, care afirmatii i se considera doar greseli, ca le-a facut accidenta si nu cu capul descoperit in Biserica. Inainte de sinod merge iconomia, dupa sinod s-a dus. Iar noi avem sinod pentru erezia ecumenista din 1983.
      Asa ca, ayayay, ai de ales intre a recunoaste ca esti fie prost, fie smecher. Parintele Tudor ti-a tinut partea si a zis ca esti prost (adica esti din categoria celor care n-au stiut si au facut care putin vor fi batuti) chiar daca mare. Caci daca esti smecher, vei avea mai mult de tras, ca la Domnul nu merge cu smecherii de-astea iefitine ca ale tale..

      • ban
        # 16 iunie 2017 at 13:02

        Cine stie si cu sinodul ”rocor” cum e treaba? Pai dupa sinodul asta dvs. unde v-ati spovedit? Au mai fost taine in Bor dupa aia? Parintii Cleopa, Fageteanu, Papacioc, I. Pirvu si toti din Bor, au mai avut ei har, dupa sinod? Credeti ca stiti ceva, dar nu e dupa cum ne taie capul pe fiecare.

        • Theodor L.
          # 16 iunie 2017 at 13:32

          Nu te lasi.

          Pentru altii lamuresc, nu pentru tine caci se pare ca n-ai de gand sa renunti la prejudecata ta. Dupa Sinodul ROCOR, erezia ecumenista a fost invatata cu capul descoperit in Biserica incepand cu iunie 2016 cand au semnat documente eretice in Creta si AU IMPUS credinciosilor erezia. Pana atunci, adica intre 1983-2016, actiunile ierarhilor eretici nu i-au implicat pe credinciosi pentru ca erezia nu a fost invatata cu capul descoperit, si nici nu ne-a obligat nimeni sa pomenim eretici, prin urmare a fost iconomie.
          Asa ca pana in 29 octobmbrie 2016, cand s-a sfarsit si orice bruma de iconomie, Parintii Cleopa, Fageteanu, Papacioc, I. Pirvu si toti din Bor, au avut har si au fost Taine in BOR. Dupa aceea, BOR e de catacomba, nu srl-ul lui Ciobotea pe care tu si ayayay il aperi cu strasnicie. Acolo va place, acolo veti fi in vesnicie, cu Dan Ilie Ciobotea de care v-ati indragostit. In loc sa priviti in vesnicie chipul Domnului, il veti privi pe-al lui Ciobotea, Daca o sa fie putin desfigurat, sa nu va plangeti, ca voi l-ati ales in locul Domnului..

        • ban
          # 16 iunie 2017 at 14:04

          Nu ma las, vreau sa ma lamuresc despre ”normatorul dogmelor ortodoxiei”, care da semne de instabilitate. Dar si despre credinta, caci nu le stiu pe toate.
          Atunci si preotii care au pomenit dupa 29 oct., dar ulterior n-au mai pomenit, ei cum stau, unde ii incadrati? I-ati remiruns? Daca cineva va mai opri pomenirea il acceptati, daca acum e anatema (dupa dvs, bineinteles)? Stiti cum e, ca la ”vrei sa fii miliardar”.
          Aveti documentele sinodului din ’83? Publicati-le. Dar atunci ei cum au reintrat in comuniune cu patriarhia rusa, pe care tocmai ce-o dadusera anatema?

      • ban
        # 16 iunie 2017 at 14:24

        Theodor L
        Cred ca treaba sta astfel: erezia in sine e anatematizata o data pt. totdeauna ( ca in ’83, ca in sinod. I ecumenic, II ecumenic.); dar caterisirea si luarea harului se face pt fiecare cleric in parte, caci altfel de ce s-ar organiza sinoade? Nu ar fi spus sfintii apostoli de la inceput ca fiecare eretic e caterisit automat? Ori ei nu au zis asa ceva, tocmai pt a pastra o randuiala se organizeaza sinoade. Caci altfel ar veni fiecare nebun cu parerea lui, si ar fi un talcioc.

      • Grigorie
        # 16 iunie 2017 at 18:53

        Afirmatia despre Sfantul Chiril al Ierusalimului este falsa; aceasta „informatie” despre Sfantul Chiril al Ierusalimului, a istoricului novatian Socrat, nu este credibila din mai multe motive. Sfantul Chiril al Ierusalimului nu a fost hirotonit, ci prigonit de episcopul semiarian Acaciu de Cezareea.
        Sfantul Anatolie a fost hirotonit diacon de catre Sfantul Chiril al Alexandriei, fiind trimis apocrisiarh la Constantinopol, functie in care se afla si atunci cand Dioscor ajunge patriarh in Alexandria. Se crede ca Dioscor ar fi intervenit pentru alegerea acestuia ca patriarh al Constantinopolului, dar nu ca l-a si hirotonit intru arhiereu .

  14. adrian
    # 16 iunie 2017 at 10:41

    Dragilor, vorbiti foarte urat! de ce va atacati la persoana? „nu faci cat o para chioara”… ortodocsi, nu? O argumentatie pasnica nu puteti presta? Trebuie neaparat sa ne jignim? Cum vreti sa convingeti pe cineva de orice prin argumentele voastre daca furnizati astfel de cuvinte?

  15. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 18:18

    Theodor L. tu vezi haru? Cei care il vad confirma ca e numai ca lucreaza spre innegrire OSANDA sau spre luminare a celor ce NU STIU, Sfantul Ciprian zice de cei ce nu stiu si unele canoane spun de cei ce nu stiu, contrazici pidalion si TRAIREA Duhovniceasca /vederea duhovniceasca , cand i-am zis lu Tudor la telefon ca haru e albastru zicea pe saccsiv ca is inselat dar eu nu am zis de la mine am zis ce zice Sfantul Palamas ..

  16. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 18:38

    Theodor L. acu te contrazice Pidalionu 1844
    : PROLEGOMENA
    DESPRE SFÂNTUL ŞI ECUMENICUL ÎNTÂIUL SINOD

    Sfântul şi ecumenicul întâiul sinod s-au adunat în Niceea Bitiniei, în timpul marelui Constantin, la anul de la Hristos, 325. Iar bărbaţii cei mai întâi întru acesta au fost, Alexandru al Constantinopolului, Viton şi Vichentie prezbiterii, împreună cu cuviosul episcop al Curdubei din Ispania, tustrei împreună ţinând locul lui Silvestru (papa) al Romei, şi al lui Iulie; Alexandru patriarh al Alexandriei, împreună luptători având pe marele Atanasie, aflându-se atunci diacon. Eustatie al Antiohiei, Macarie al Ierusalimului, Pafnutie şi Spiridon, Iacov şi Maxim, bărbaţi împodobiţi cu apostoleşti daruri, şi cu muceniceşti pătimiri, şi alţii mulţi fiind la număr după tradiţia cea de obşte, şi de toţi mărturisită a Bisericii 318 pe lângă care însă, au fost şi altă mulţime de clerici, de prezbiteri, şi de diaconi, şi s-au adunat acest sinod împotriva lui Arie, care hulea, că Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu, nu este de o fiinţă cu Tatăl, şi prin urmare nu este Dumnezeu adevărat, ci zidire, şi făptură, şi trei ani şi jumătate ţinând acest sinod (măcar deşi Ghelasie la Fotie citirea 256 în şase ani şi jumătate zice) a predat dumnezeiescul şi Sfinţitul Simbolul dreptslăvitoarei noastre credinţe, cel de obşte cunoscut de către toţi. Întru care pe Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu, l-au propovăduit Dumnezeu adevărat, de o fiinţă cu Tatăl, adică având aceeaşi fiinţă şi fire întocmai cu Tatăl, şi prin urmare aceeaşi slavă, şi stăpânire, şi domnie, şi pururea vecuire, şi toate celelalte lui Dumnezeu cuviincioase însuşiri ale dumnezeieştii firi. Care simbol este anume aşa: „Credem întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul Făcătorul tuturor celor văzute, şi al celor nevăzute. Şi întru unul Domnul Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu, cel născut din Tatăl, Unul-Născut, adică, din fiinţa Tatălui, Dumnezeu din Dumnezeu, Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut nu făcut, de o fiinţă cu Tatăl, prin care toate s-au făcut, cele din ceriu, şi cele de pepământ. Care pentru noi oamenii, şi pentru a noastră mântuire s-au pogorât, şi s-au întrupat şi om s-au făcut. Au pătimit, au înviat a treia zi, şi s-au suit la ceruri, şi şade de-a dreapta Tatălui, şi iarăşi va să vie să judece vii şi morţii. Şi întru Sfântul Duh. Iar pe cei ce zic, că era oare cândva, când nu era, şi că mai-nainte de a se naşte nu era, şi că din cele ce nu era s-au făcut! Sau că din alt ipostas (faţă) zic, că este, sau din altă fiinţă, Fiul lui Dumnezeu, sau că este schimbăcios şi prefăcăcios, pe aceştia îi anatematiseşte totalnica (soborniceasca), şi apostoleasca Biserică. Pe acest simbol însă, Teodor al Ierusalimului l-a numit dreaptă mărturisire a credinţei. Iar Damas al Romei, zid împotrivitor armelor diavolului. Şi de obşte de către toată Biserica se numeşte „prapor” (adică semn) caracteristic, şi steagul dreptslăvitorilor. Prin care aceştia ca nişte adevăraţi ostaşi ai lui Hristos, se deosebesc de vrăşmaşii lui Hristos, şi de cei ce se făţărnicesc cu numele lui Hristos, în vremea ce sunt fraţi mincinoşi şi rău slăvitori. Că şi ostaşii prin semne (adică prin steaguri) desluşesc şi deosebesc pe ostaşi de cei potrivnici. Drept aceea şi de la metafora ostăşeştilor simboluri s-au numit, şi Simbolul Credinţei. Au paradosit acest sfânt sinod şi rânduiala pentru Paşti, pe care acum o ţine nestrămutată totalnica (soborniceasca) răsăriteană Biserică. Despre care (vezi pe al 7-lea apostolesc canon, şi pe cel întâi al sinodului din Antiohia) dar încă şi pe acestea de faţă douăzeci sfinţite canoane le-au aşezat. Care nehotărât sunt întărite de cel întâi canon al sinodului al 4-lea, iar hotărât de al doilea al sinodului al 6-lea şi de cel 1 al celui al 7-lea, însemnează însă că practicalele acestui întâi sinod acum nu se află nici elineşte, nici latineşte, ci singure acelea, câte Eusebiu al Pamfiliei, Rufin, Socrat, Sozomen, Teodorit, şi Ieronim, şi alţii, iar mai cu deosebire, şi mai ales Ghelasie Chisicheanul, care se afla în vremea lui Zinon împăratul la anul 476, care în urmă şi episcop al Cezareei Palestinei s-a făcut (vezi la tomul 1 foaia 151 a adunării sinoadelor). Acestea singure zice, se află câte cei mai de sus, şi Ghelasie acesta le-a scris. Iar conscrierea (alcătuirea) lui Ghelasie, practică o numeşte Nichita Honiatul, iar Fotie mai mult istoricească, decât practicească, o pomeneşte însă aceasta şi Ioan Chiparisianul. (Vezi la Dositei foaia 108 din Dodecabiblion).

    • ban
      # 16 iunie 2017 at 21:30

      Ayeaye
      Crezi ca va pricepe? Acusi vine cu o explicatie care sa ii sustina ideea de care s-a indragostit, cu care vrea sa se legitimeze; dar nu si-a ales-o bine.

  17. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 18:49

    Si Theodor L. Te intreb daca din 1881 s-au aprobat in România curviile mixte care is problema de dogma pte ca ,cununia e o Taina si sf Justin Popovici zice ca Tainele Bisericii is dogme de ce stilisti nu au zis nimic si s-au trezit la calendar care nu e dogma? , toate canoanele interzic curviile mixte deci a mai fost har atunci?, ptr ca toate canoanele interzic curviile mixte si Sf Teofilact zice asta, si Giorgia nu a venit in Creta ptr asta .

  18. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 19:03

    Theodor L. Tu ai fost la protestu anti Creta organizat de Ioan si Timotei?

  19. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 19:06

    R.O.C.O.R.: „Anatema celor ce se ridică împotriva Bisericii Ortodoxe şi susţin că Biserica s-a împărţit în aşa zise ramificaţii ce diferă una de alta după doctrină şi moduri de viaţă, sau că Biserica nu a existat în chip văzut, ci se va constitui abia în viitor când toate ramificaţiile sau părţile sau confesiunile şi chiar toate religiile se vor uni într-un singur trup! Anatema şi celor care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de preoţia şi tainele ereticilor, şi afirmă că botezul şi euharistia ereticilor pot mântui. Anatema şi celor ce au legături cu ereticii sau susţin, propovăduiesc şi iau apărarea ereziei ecumeniste a acestora, sub pretextul pretinsei dragoste frăţeşti sau a presupusei uniri a creştinilor despărţiţi”.

  20. ayeaye
    # 16 iunie 2017 at 19:16

    Theodor L. in Bistrita Nasaud e potiru comun de cel putin 5 ani deci ce imi zici tu de Creta? curviile mixte din 1881 .. in Bucuresti se „cununa” ortodoxa musulman deci ce 2016 ?? Alti au intrerupt pomenirea inainte de Creta si nu s-au mai dus la Biserica inainte de Creta.
    ..crestin se poate numi cel ce vede haru .erezia fatisa nu e din 2016 poate ptr matale e din 2016

  21. gheorghe
    # 18 iunie 2017 at 21:17

    Au trecut oare zilele altfel decat una dupa alta?
    A „curs” timpul invers de la Hristos incoace?
    Nu e nevoie sa-i spui intelegerii despre calendar ca este sau nu este dogma fiindca e clar ca este doar unul si formele inlocuitoare il denatureaza, sa nu zic – il defaimeaza:
    Cum sa gasesca oamenii de stiinta vechimi de milioane de ani daca nu ar minti desconsiderand sau chiar negand faptul ca Facerea lumii, crearea omului…s-au petrecut ca atare dupa cum ne invata Biserica se sobrniceasca?
    Si eu mi-am spus ca e chestie de „ajustare”, „adaptare” necesara…. dar nu e asa din simplul motiv ca rastalmacirea datarii creeaza baza de oficializare a minciunii sub diferite forme si prin asta se deformeaza mintea si se sminteste omul cand afla ca una este scrisa in Carte si alta este invatata la scoala…
    Mi-a luat mult timp sa ajung sa pricep in chestiunea calendarului, ca dogma definind Adevarul referirea la calendar este de fapt o chestie de bun simt, logica elementara: zilele isi urmeaza una alteia, de la inceput. Orice teorie, concepere de rasturnare sau inlocuire a acestui adevar sint rataciri iar adeptii lor sint inselati.
    Nici nu apar si nici nu dispar zile dupa pofta, nebunia omului si nici nu este in puterea omului sa le grabeasca, sa le incetineasca mersul ori sa sara de la una la alta … ci doar sa traiasca legat de mersul, … „curgerea” lor.
    Nu ne opreste nimeni sa ne referim la perioadele sezoniere, din timpurile diferite ale anului (anotimpuri) cum dorim sau ne-au lasat stramosii dar sa numim zilele corect – cum ar fi ziua a o suta saizeci si noua din anul Domnului 7525. (nu am avut in vedere variatiile petrecute in „ajustari” ci m-am referit ca exemplu la data lumeasca – 18 iunie 2017)
    169/7525
    E greu?

Trackbacks/Pingbacks
  1. Duminică, 18 iunie 2017, va avea loc Sinaxa națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști – STRANA ORTODOXA - 14 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  2. Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști – Ortodoxia mărturisitoare - 14 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  3. Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA NATIONALA a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști la BOTOSANI | Saccsiv - Weblog - 14 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  4. Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA NAȚIONALĂ a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism - 14 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  5. Duminica ,18 iunie 2017 , la Botosani : SINAXA NATIONALA a clericilor, monahilor si credinciosilor ortodoxi antiecumenisti | Invataturile Sfintilor Parinti despre inselarile contemporane - 14 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  6. Duminica ,18 iunie 2017 , la Botosani : SINAXA NATIONALA a clericilor, monahilor si credinciosilor ortodocși antiecumenisti | DEASA IMPARTASIRE CU NEVREDNICIE - 16 iunie 2017

    […] se va desfășura începând cu orele 14.00, la Pensiunea Casa Lux Botoșani., situată pe Calea Națională, nr. 167, între stațiile Petrom și Rompetrol, și va fi prefațat […]

  7. Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a clericilor, monahilor și credincioșilor ortodocși antiecumeniști - Apărăm Ortodoxia - 16 iunie 2017

    […] Sursa: ortodoxinfo.ro […]

  8. ÎN DIRECT de la Botoșani: SINAXA ORTODOCȘILOR ANTI-ECUMENIȘTI - OrtodoxINFO - 18 iunie 2017

    […] Sinodul tâlhăresc: Duminică, 18 iunie 2017: SINAXA națională a cleric… […]

Scrie un comentariu