În seara zilei de 8 martie 2017, o delegaţie a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, condusă de preotul inspector Florin Chirilă şi de vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Iaşilor, preotul Marian Timofte, au descins la Parohia Sfinţii Voievozi din Dochia, Neamţ, unde i-au adus Părintelui Vasile Savin un “cadou de ziua de naştere”: destituirea din oficiul de preot paroh, în care a fost numit un preot proecumenist, şi mutarea în funcţia de preot II, în parohia pe care a slujit-o cu devotament timp de 19 ani.
Motivul invocat a fost cel al “necesităţilor misionare”, însă momentul ales poate fi uşor interpretat ca o reacţie disproporţionată şi necanonică faţă de decizia părintelui Vasile Savin de a întrerupe, în data de 19 februarie, pomenirea ierarhului pentru părtăşia acestuia la hotărârile eretice ale sinodului din Creta. Mai ales că în decizia de înlocuire din funcţia de paroh şi de numire ca preot II nu se specifică niciun motiv care să impună această măsură cu aspect de sancţiune disciplinară.
Părintele Vasile Savin a întrerupt pomenirea după o îndelungă chibzuinţă şi cercetare a conţinutului documentelor aprobate de către sinodul din Creta, perioadă în care i-a lăsat suficient timp ierarhului moldav să revină asupra deciziei luate în urmă cu opt luni şi să se dezică de documentele respective.
În momentul în care Mitropolia Moldovei şi Bucovinei a decis “să rezolve problema”, într-o manieră care să nu implice nicio referire la problema sinodului din Creta şi la întreruperea pomenirii, părintele Vasile îşi pregătea cu seriozitate credincioşii pentru a înţelege necesitatea pentru mântuire a gestului pe care sfinţia sa l-a făcut, urmând ca, după aceea, să anunţe public întreruperea pomenirii.
În conformitate cu art. 4, litera d) din Regulamentul autorităţilor canonice disciplinare şi al instanţelor de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române, destituirea din oficiul de paroh este una dintre sancţiunile aplicabile în cadrul sistemului juridic bisericesc.
În conformitate cu art. 5 al Regulamentului, pedeapsa destituirii din oficiul de paroh este o sancţiune fără drept de constestare, deoarece este considerată o pedeapsă mai uşoară faţă de altele, care au un caracter permanent, precum destituirea din slujirea de preot sau caterisirea.
Acelaşi art. 5 precizează că destituirea este o sancţiune ce poate fi aplicată de către Chiriarhul locului, într-o şedinţă a Permanenţei Consiliului Eparhial, în baza unei anchete regulamentare, a unui raport sau referat al organismelor administrative din subordine.
Aşteptăm clarificări din partea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei atât legate de motivele destituirii, cât şi de modul în care au fost urmaţi toţi paşii procedurali descrişi de art. 5 al Regulamentului instanţelor de judecată ale BOR.
Prezentăm în continuare
-
Scrisoarea deschisă a Părintelui Vasile Savin, prin care îl anunţă oficial şi public pe Înaltpreasfinţitul Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, că a întrerupt pomenirea Înaltpreasfinţiei Sale;
-
Scrisoarea deschisă a Părintelui Vasile Savin adresată credincioşilor şi confraţilor preoţi, în care le explică gestul sfinţiei sale;
-
Procesul verbal, încheiat de către funcţionarii MMB, în care Părintele Vasile îşi face pentru prima oară mărturisirea de credinţă antiecumenistă;
-
O filmare a modului în care a decurs vizita oficialilor MMB la Parohia Dochia.
Înaltpreasfinţite Părinte Mitropolit,
Subsemnatul, preot Vasile Savin, de la parohia Dochia, Protopopiatul Piatra-Neamţ, judeţul Neamţ, cu smerenia datorată Vă aduc la cunoştinţă următoarele:
1. Am luat şi eu act de hotărârile „sinodului” din Creta 2016 şi de hotărârile lui, ca fiind obligatorii. Le-am studiat îndelung şi, după 8 luni de zile, cu strângere de inimă, am luat decizia de a opri pomenirea numelui Înaltpreasfinţiei Voastre la slujbele bisericeşti pe care le săvârşesc, începând cu ziua de duminică, 19 februarie 2017, şi urma ca, în timpul cel mai scurt, să Vă fac cunoscută decizia mea.
Motivul acestei decizii este participarea Înaltpreasfinţiei Voastre la „sinodul” din Creta 2016 şi semnarea documentelor în care s-ar fi putut face o mărturisire de Credinţă ortodoxă completă, dar, din motive pe care nu le cunosc, nu aţi reuşit acest lucru şi, implicit, sunteţi în comuniune cu cei care, poate din convingere, le-au semnat. Prin pomenire ne facem părtaşi cu toţii la această erezie: ecumenismul.
Prin urmare, am oprit pomenirea. Ea va fi reluată în momentul în care Înaltpreasfinţia Voastră vă veţi dezice public, ca mărturisire de Credinţă, de această semnătură.
2. Am luat act de decizia Înaltpreasfinţiei Voastre de a numi alt preot în locul meu pe postul de preot paroh, eu fiind numit pe postul II, de preot coslujitor, fără a se menţiona vreun motiv pentru această destituire. De aceea, contest această decizie, pe care aţi luat-o în mod arbitrar, şi pe care, din bunăcuviinţă şi ascultare, am semnat-o.
Ale mele sunt două: una – ascultarea de Dumnezeu şi de Înaltpreasfinţia Voastră, în măsura în care urmaţi învăţăturile Sfinţilor Părinţi, şi cealaltă – mărturisirea pe faţă, „cu capul descoperit”, a Adevărului de Credinţă Ortodox.
3. Din discuţiile cu cel pe care l-aţi numit în locul meu ca preot paroh, de faţă fiind şi reprezentanţi ai MMB, respectiv P.C. Preot Inspector Florin Chirilă, P.C. Pr. Vicar Administrativ Marian Timofte şi P.C. Preot Protopop Valentin Tofan, am constatat că acesta are orientare ecumenistă, pe care eu o refuz. Nu sunt de acord cu această lucrare zis bisericească şi, de aceea, nu putem sluji împreună. Nu accept această împreună slujire, această intercomuniune. Nu pot sluji la doi domni.
4. Din acest motiv, propun rezolvarea acestei probleme în următoarea manieră: să slujim pe rând fiecare în câte o duminică, separat.
5. Am cunoscut în ultimul timp foarte mulţi creştini care refuză categoric hotărârile „sinodului” din Creta şi ale ecumenismului în general. Aduc mărturie că cei mai mulţi dintre ei sunt foarte evlavioşi, foarte bine educaţi de duhovnicii lor, foarte bine intenţionaţi şi buni cunoscători ai învăţăturilor Bisericii. A-i izgoni pe aceştia din bisericile în care ei vor să meargă, este o mare greşeală. A-i prigoni tocmai pe aceştia arată că suntem în vremurile de pe urmă, chiar înaintea instalării lui Antihrist. SĂ LUĂM AMINTE!!
Aceşti creştini nu doresc să mai meargă la bisericile unde se pomenesc ierarhii ecumenişti. Acesta este un semn că cei care vor să se mântuiască nu mai acceptă ca ierarhii şi preoţii ortodocşi să participe la lucrarea ecumenistă. SĂ LUĂM AMINTE!!
Dacă în numele dragostei pentru eterodocşi ne prigonim tocmai copiii noştri (preoţi, ieromonahi, monahi, monahii, creştini) cei foarte râvnitori pentru Adevăr, este un semn rău, apocaliptic chiar.
Iertaţi-mă,
Preot Vasile Savin
Înaltpreasfinţiei Sale Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei
Iubiţi fraţi preoţi,
Iubiţi credincioşi,
Sunt preotul Vasile Savin, preot al Parohiei „Sfinţii Voievozi” din Dochia, Protopopiatul Piatra-Neamţ, judeţul Neamţ.
Slujesc la această parohie din luna februarie 1998, făcând cele ale preoţiei cu dragoste şi ascultare. Întotdeauna am slujit cu mare drag şi i-am iubit pe toţi oamenii, învăţându-i, după a mea slabă putere, să părăsească păcatele şi să se apropie de Dumnezeu. Niciodată nu am pretins vreo sumă de bani pentru servicii religioase, ci am îngăduit întotdeauna pe fiecare să contribuie cu cât poate. Bănuţii bisericii i-am investit cu multă atenţie, nimănui să nu-i fiu dator: nici statului, nici Mitropoliei, nici celor de sus, nici celor de jos; mai-marii mei bisericeşti pot confirma adevărul acestor spuse. Martor îmi sunt Dumnezeu şi toţi cei cărora le-am slujit: Biserica şi familia.
Pe cât am putut, m-am îngrijit ca biserica, locaş de închinare, să fie frumos împodobită, ca o mireasă plăcută lui Dumnezeu. Mulţumesc celor care au contribuit la toate acestea.
Mi-a dăruit Dumnezeu o soţie preoteasă bună şi evlavioasă şi 9 copii „sănătoşi şi întregi la minte”, pe care i-am crescut şi educat cu mare drag. În acest moment, 3 sunt căsătoriţi, iar 6 necăsătoriţi, fiind studenţi şi elevi de liceu. Toţi au învăţat carte; 6 din 9 au fost sau sunt studenţi la facultate. Mulţumesc lui Dumnezeu!
Singurul lucru care a mai stârnit mânia unora a fost fost faptul că, în timpul celor 30 de ani de preoţie (la 3 parohii), am vorbit foarte deschis, pe faţă, vertical, împotriva păcatului şi a neorânduielilor acestei lumi. De aceea, mulţi m-au îndrăgit şi mă îndrăgesc, iar alţii m-au urât şi mă urăsc. Nu le ştiu numărul, nici la unii, nici la alţii. Dumnezeu îi ştie pe toţi. Şi inima fiecăruia. Pe cei cărora le-am greşit cu ceva, îi rog să mă ierte, că sunt păcătos şi neputincios.
Am spus mai sus că întotdeauna am vorbit deschis, pe faţă, vertical, nefiindu-mi frică de nimeni, pentru că Adevărul trebuie mărturisit pe faţă, public.
Două lucruri care se petrec în societatea noastră, în Biserică, m-au sensibilizat la maximum: introducerea actelor biometrice obligatorii pentru toţi oamenii şi ecumenismul sincretist religios. Împreună, acestea două slăbănogesc credinţa omului şi-l duc la apostazie. Ceea ce se şi petrece.
Ce este ecumenismul religios? Este o lucrare care trebuie să ducă la amestecul Bisericii Ortodoxe cu celelalte culte, cu dispariţia Bisericii Ortodoxe în final, ceea ce nu se va întâmpla, deoarece Biserica Ortodoxă este Biserica lui Hristos, este Biserica întreagă şi ea va dăinui până la sfârşit. Biserica Ortodoxă este Adevărul, iar Adevărul este Hristos. Cine mărturiseşte şi va mărturisi Adevărul este şi va rămâne în Biserica lui Hristos.
Ecumenismul, ca mişcare de amestecare a tuturor credinţelor într-una singură, inclusiv a Ortodoxiei, este panerezia timpului nostru, pe care au înfierat-o Sfântul Justin Popovici, Sfântul Ioan Maximovici, Sfântul Nicolae Velimirovici şi alţi Sfinţi ai Bisericii, Părintele Prof. Dumitru Stăniloae, Părintele Arsenie Papacioc, Părintele Cleopa, Părintele Justin Pârvu şi alţi Părinţi mărturisitori.
Citind cu atenţie scrierile lor, la mişcarea de contestare a ecumenismului m-am alăturat şi eu, vorbind pe faţă că trebuie să ne îngrădim de această panerezie (erezia tuturor ereziilor) luând, cu multă strângere de inimă, hotărârea de a întrerupe pomenirea la slujbele religioase a numelui ierarhului nostru, Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Teofan, începând cu data de 19 februarie 2017. Am luat această decizie şi după o consultare cu părinţi aghioriţi din Muntele Athos, precum Iulian Prodromitul, Avva Gavriil şi alţii.
Menţionez că această întrerupere a pomenirii numelui ierarhului la slujbele religioase este doar o atenţionare a ierarhului, prin care îi spun că participarea la „sinodul” din Creta şi mai ales semnarea documentelor reprezintă un compromis care nu face bine Bisericii Ortodoxe. Dimpotrivă. Şi-l rog să se dezică de această participare şi de semnarea documentelor neortodoxe. Iar în măsura în care va face public o decizie în acest sens, eu, preot slujitor, voi relua pomenirea.
De ce spun acestea? Pentru că această semnătură pe documentele amintite îl face pe ierarh cel puţin părtaş la erezie şi, prin pomenire, mă face şi pe mine, preot în comuniune cu el, părtaş la erezie. Ceea ce eu nu primesc. Cu părere de rău, dar nu primesc!
Ca urmare a acestei decizii şi a punerii ei în aplicare, Mitropolia Moldovei şi Bucovinei m-a destituit din funcţia de preot paroh în seara zilei de 8 martie 2017, ziua mea de naştere, decizia fiind adusă pe înserate, de o delegaţie formată din: P.C. Preot Inspector Florin Chirilă, P.C. Pr. Vicar Administrativ Marian Timofte, P.C. Preot Protopop Valentin Tofan, însoţiţi de Preotul Cătălin-Constantin Chifu, de la parohia vecină Bahna-Dochia, de alt preot tânăr pe care nu-l cunosc (din alt Protopopiat probabil) şi de vreo 2-3 cântăreţi de strană de la biserici din Piatra-Neamţ.
Delegaţia amintită l-a prezentat pe cel nou-numit preot paroh în locul meu, care a fost instalat în timpul unei slujbe (Sfântul Maslu) la care au participat vreo 15 enoriaşi din parohie. Momentul a fost bine ales, în sensul că, fiind într-o zi de lucru din timpul săptămânii şi pe înserate, au fost prezenţi foarte puţini credincioşi, fără să li se spună motivele pentru care s-a făcut această destituire. Bineînţeles că „în numele dragostei”… În decizia dată nu mi s-au specificat nici mie motivele care au condus la destituirea mea şi înlocuirea din slujirea de preot paroh.
În realitate, motivul poate fi unul singur: refuzul meu de a îmbrăţişa erezia ecumenismului.
Cu mare grabă şi foarte iute dusă la îndeplinire această lucrare, am fost „retrogradat” pe postul II, înfiinţat în aceeaşi zi de 8 martie 2017 la cancelaria Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, zice-se „pentru nevoi misionare ale parohiei”, după spusa delegaţiei oficiale.
În acelaşi timp, a apărut o problemă deosebită, inedită, cel puţin din punctul meu de vedere: părintele numit în locul meu (dar oare a fost vreun concurs pentru ocuparea acestui post?) nu are un cuget curat ortodox, îmbrăţişând convingerile ecumeniste şi, din acest motiv, nu putem sluji împreună.
În încheiere, mulţumesc celor care m-au ajutat ca aceste gânduri ale mele să se facă cunoscute „pe faţă, cu capul descoperit” (canonul 15 I-II Constantinopol). Nădăjduiesc că nu supăr pe nimeni. Îi rog pe toţi să mă înţeleagă şi pe mine că nu pot accepta această erezie a ereziilor şi nu pot fi în comuniune cu cei care o susţin şi cu cei care n-o tăgăduiesc (ambele, forme de lepădare).
Cu dragoste în Hristos,
Preot Vasile Savin
Parohia „Sf. Voievozi” – Dochia
Judeţul Neamţ
PROCES VERBAL
Încheiat astăzi 8.03.2017, cu ocazia instalării P.C. Preot Andrei Todiraşcu în funcţia de paroh al Parohiei Dochia şi a numirii P.C. Preot Savin Vasile în funcţia de preot coslujitor la aceeaşi parohie.
Preotul paroh Andrei Todiraşcu a preluat de la P.C. Pr. Savin Vasile în prezenţa P.C. Preot Vicar Administrativ, al P.C. Inspector şi al P.C. Părinte Protopop, cheile bisericii.
Inventarul parohiei va fi preluat în zilele următoare.
Pr. Andrei Todiraşcu Pr. Savin Vasile Pr. Tofan Valentin Pr. Florin Chirilă
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Subsemnatul Preot Savin Vasile, preot al Parohiei Dochia, jud. Neamţ, consider că această înlocuire a mea din postul de preot paroh s-a făcut într-o manieră cu totul nepotrivită nearătându-se nici un motiv care să îndreptăţească Mitropolia Moldovei şi Bucovinei la această decizie. Cer Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Teofan să analizeze această acţiune şi să spună public motivele pentru care a făcut această înlocuire a mea din postul de preot paroh.
Mi s-a făcut o mare nedreptate şi consider că singurul motiv pe care îl invocă Mitropolia Moldovei şi Bucovinei este acela că eu, preotul Savin Vasile, nu sunt de acord cu ecumenismul şi cu hotărârile Sinodului din Creta (2016), şi pe care eu le consider a fi cu totul neortodoxe, chiar eretice, şi care mi se impun.
Rog pe reprezentanţii Mitropoliei, oficialii ei, să cugete adânc că ecumenismul propovăduit şi susţinut public este panerezia timpului nostru aşa cum ne-au învăţat Sfântul Justin Popovici, Părintele profesor Dumitru Stăniloae şi alţi părinţi ai Bisericii.
Dacă ecumenismul este refuzat de creştinii ortodocşi – şi este – de ce sunt prigoniţi monahii, monahiile, preoţii şi alungaţi din mănăstiri şi din parohii?
Deci: înlocuirea mea din postul de preot paroh este o nedreptate, o prigonire.
azi 8 martie 2017, de ziua mea de naştere, Preot Savin Vasile
Sfârşitul îmi aparţine
Au fost confiscate
cheile preotului bisericii
fără a fi predat inventarul
VREDNIC ESTE Părintele Vasile!
Sa-l ajute Dumnezeu!
Vrednic este…Au actionat ca niste talhari…fratilor,ei nu dorm noaptea din cauza Radeniului…au cosmaruri.
VREDNIC ESTE PARINTELE SAVIN , RUSINE LUI TEOFAN SI ACOLITILOR LUI
Vrednic este parintele Vasile! Sa-i dea Dumnezeu putere multa! Ce mult m-a impresionat! Are 6 copii acasa si ecumenistii nu au nici o mila.
Sunt pacatos si nevrednic sa laud un asemenea om, dar daca voi tacea, pietrele vor striga: VREDNIC ESTE! VREDNIC ESTE! VREDNIC ESTE!
Fiind eu de prin partile acelea , vecine cu Dochia , am auzit demult de Vrednicia Parintelui Vasile .
Acum se confirma inca odata in plus, Vrednicia acestui Parinte . Domnul sa- l intareasca, sa biruiasca toate ispitele – de
unde or veni
Binecuvantati PARINTE VASILE , sarut’ mana !
VREDNIC ESTE !
Celor prigonitori, purtatori de reverenda , nu le este rusine , si frica de Dumnezeu sa prigoneasca
pe fratele lor intru slujire ??? Daca ei nu sunt in stare sa marturiseasca Adavarul de credinta de ce
nu stau in banca lor ? Cui slujesc ?
Si e inceputul .vor mai fi Preoti cu frica de Dumnezeu care se vor trezi din apostazia ecumenista. Dumnezeu sa l ajute pe parinte ca adevarul a spus .
Vrednic este..putere si rabdare ii dorin
Vrednic este!
Ce descindere in forta! Parca veneau sa ridice un raufacator!
Eu una nu stiu bine ce a fost la acel sinod. De ce nu vine cineva de la Mitropolie sa ne spuna concret in Biserica? De ce si sinodul a fost pe ascuns? Sa stim si noi ce e cu acel sinod, nu ce auzim de colo sau de colo! Daca nu vom fi lamuriti, ii dam dreptate parintelui Vasile Savin si celorlalti care au luat inainte aceasta decizie. cat despre Parintele Vasile daca in fata Lui Dumnezeu are dreptate, chiar de va fi caterisit, Harul nu-i va fi luat.-DOAMNE AJUTA PARINTE VASILE,FITI BINECUVANTAT!MAICA DOMNULUI SA VA OCROTEASCA, RUGATI-VA PT NOI cei care suntem doar caldicei in dragostea Lui Dumnezeu!
„pentru nevoi misionare ale parohiei”, după spusa delegaţiei oficiale. Păi e simplu aici. Dacă „nici acum nu ascultați”, vă exilăm. Vă este clar?
„Au fost confiscate cheile preotului bisericii fără a fi predat inventarul” – Mi-ați luat vorba din gură. Păi se gândesc „băieții” și la un dosar penal?!… Oricum fără succes, căci au făcut aceasta fără a mai respecta legea.Dar nu ăsta a fost scopul, ci imposibilitatea părintelui de a mai avea controlul asupra bunurilor Sfântului Lăcas. Și mai mult decât atât, să nu se mai răscoale norodul. Acum, un aghiotant va putea face acolo tot ce va dori, cu o parte din mirenii spălați pe creier de nufărul tv.
Ascultați la mine ce vă spun. Știți pentru ce se pregătesc aceste iude? Pentru Sfintele Paști, pe care le vor face prin împreună slujire cu ereticii. Nu credeți? Stați să vedeți. Anul trecut, în București, de Paști, când eu încă „dormeam”, ereticii au năpădit Biserica noastră la propriu. Delegație destul de mare. În jur de 15 eretici, unii din ei îmbrăcați precum în vremea inchiziției. Atunci, deși eram în starea în care eram – dormeam cu ochii deschiși – Bunul Dumnezeu mi-a tras o palmă să mă trezesc. Atunci am plâns mult. Acela a fost momentul meu de trezire deplină.
Nu vă îmbătați cu apă rece, crezând că anul acesta va fi altfel. Nu. Va fi chiar mai rău. Cei care ați scăpat sufletește din jugul iudelor, rugați-vă să găsim preoți mărturisitori, căci altfel sântem pierduți.
Vă rog încă de pe acum – Admin – ajutați-ne să găsim preoți mărturisitori. Aveți e-mailurile noastre.
La ce parohie? Ce s-a intamplat de fapt?
Cititi va rog cu atentie http://www.glasulstramosesc.ro/blog/de_ce_nu_trebuie_sa_intram_in_bisericile_ortodoxe_unde_se_propovaduiesc_pe_fata_sau_in_ascuns_invataturi_ecumeniste/2017-03-10-359
Să fie ajutat și părintele Vasile Savin, iar pe 4 aprilie să ne vedem cu ajutorul Lui Dumnezeu cu toții în Grecia.
Dumnezeu este cu sfintia voastra, parinte ! Sunteti un adevarat model de preot al Domnului. O familie asa frumoasa, 9 copii- care sa va traiasca, la fel doamna preoteasa ,multi ani ! Si peste toate acestea aveti dragoste fata de Biserica si nu suferiti erezia ! Multumim si ne bucuram impreuna, Dumnezeu sa va ocroteasca,acum si in veci ! Amim ! Domnul, fie cu toti cei care isi asuma prigoana de dragul Bisericii !
Preot Claudiu spune:
10 Martie 2017 la 13:07
O altă execuție a ecumeniștilor este a părintelui nostru drag, Ioan Miron, canonist canonisit de vrăjmașii adevărului de la Alba. Iată ce mesaj mi-a trimis ieri, 09. 03. 2017:
,,În ziua de 9 martie am fost hirotonit și tot în această zi am fost mucenicit. Azi am primit decizia de caterisire…”
Dumnezeu să-i dea putere și dragoste în lupta pe care o are de dus alături de noi și fiii duhovnicești! Axios!
Sursa https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/03/10/pentru-intreruperea-pomenirii-parintele-vasile-savin-de-la-dochia-neamt-cadorisit-de-catre-mmb-de-ziua-de-nastere-cu-destituirea/#comments
VREDINC ESTE Părintele Vasile!! Maica Domnului și Sf.Vasile cel Mare să-l apere de tot răul!
DOMNUL SA IL MILUIASCA!VREDNIC ESTE ca si ceilalti parinti marturisitori
Eu cred si sper ca pozitia Parintelui Vasile sa puna pe multi pe ganduri. Si prin faptul ca a luat pozitie la atata timp de la sinodul din Creta- nimeni nu poate spune ca s-a grabit! Si prin faptul ca a scris din inima, cuvinte simple. Fara fraze pompoase. Fara citate erudite. Fara a se lungi prea mult. Simplu. Isi expune viata, care e ca a oricaruia dintre noi, pe de o parte, si pe de alta parte e total diferita ! Expunandu-si viata in rezumat, Parintele ne arata fara sa vrea cum ar fi trebuit sa fim toti! Simpli, curati la inima,jertfitori si plini de dragoste. O astfel de scrisoare va face multe valuri. Speram sa trezeasca inimile si curajul altor preoti minunati precum Sfintia Sa! Ortodoxia inca mai are sare! Dumnezeu sa-l miluiasca!
Prigonitorii trimisi de dl teofan or fi avand copii? As muri de rusine sa-l vad pe tatal meu preot prigonind pe fratele lui intru Hristos…as muri efectiv de rusine…
Parinte Vasile, cei 9 copii ai sfintiei voastre trebuie sa fie fericiti si mandri ca au un asemenea tata.Preot adevarat al lui Hristos! Axios!
Vrednic ești Preacucernice Părinte!
Domnul să se milostiveasca cu Sfinția Voastră impreuna cu toți casnicii!
Doamne, ajuta-ne!
Ion cel păcătos