Sucul de morcovi – 8 beneficii pentru organism

Mar 2, 2017 8855 0 http://bit.ly/2qEFnNm

Sucul de morcovi - 8 beneficii pentru organism

Sucul de morcovi are o mulțime de beneficii pentru organism, de aceea este bine să-l bei aproape zilnic. Este o modalitate bună de a consuma morcovi dacă nu-i poți ronțăi cruzi.

Morcovii sunt o sursă excelentă de vitamine, substanțe nutritive și fibre.

Dar nu trebuie să mănânci morcovi pentru a primi aceste beneficii nutriționale. Consumul de suc de morcovi este o modalitate ușoară de a adăuga morcovi la dieta ta.

Iată opt motive pentru care ar trebui să adăugați sucul de morcov în dietă

1. Îmbunătățește metabolismul

Deoarece sucul de morcovi este sățios și are un conținut redus de calorii, înlocuirea sucului carbogazos cu cel de morcovi vă poate ajuta să scăpați kilogramele mai repede.

Sucul de morcov crește, de asemenea, secreția de bilă, care poate ajuta metabolismul – rata la care corpul dumneavoastră transformă energia în alimente.

Bila este un lichid care descompune grăsimea.

Potrivit unui studiu din 2006, o creștere a fluxului bilă a revărsat metabolismul și a dus la scăderea în greutate la șobolanii de laborator.

Ar putea produce un rezultat similar la om.

2. Îmbunătățește vederea

Se spune adesea că mâncatul morcovilor este bun pentru ochii tăi.

Se pare că există un adevăr în spatele acestei afirmații.

Sucul de morcov este o sursă bună de betacaroten, un tip de vitamina A, care este unul dintre cei mai puternici antioxidanți.

Vitamina A ajută la protejarea suprafeței ochiului și contribuie la o vedere mai bună.

Consumul de suc de morcov poate preveni diverse tulburări oculare, cum ar fi degenerarea maculară, cataracta și orbirea.

Morcovii conțin de asemenea luteină, care este un antioxidant care protejează ochiul de lumina dăunătoare.

Un studiu din 1994 a constatat că luteina a fost asociată cu un risc redus de degenerare maculară, o tulburare a ochiului care cauzează pierderea vederii.

3. Ajută pielea

Dacă aveți probleme cu pielea, cum ar fi erupția cutanată sau psoriazisul, adăugarea sucului de morcov în alimentație poate îmbunătăți aspectul pielii.

Morcovii conțin vitamina C, care are proprietăți de vindecare.

Ajută pielea să se recupereze mai repede de la răni externe și traume.

Betacarotenul din morcovi reduce și inflamația pielii, ceea ce accelerează procesul de vindecare.

4. Îmbunătățește sistemul imunitar

O răceală sau o gripă de una sau două săptămâni face dificil (sau imposibil) mersul la serviciu sau la școală.

Pentru a vă întări sistemul imunitar și a vă ajuta organismul să lupte împotriva infecțiilor, adăugați suc de morcov la alimentația zilnică și mențineți-vă sănătatea fizică.

Morcovii conțin antioxidanți, care ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi, a leziunilor celulare și a inflamației.

Vitamina C în sucul de morcov este, de asemenea, un stimulent al sistemului imunitar, ajutându-vă să învingeți în sezonul rece și gripa.

5. Reduce riscul de cancer

Cancerul se dezvoltă atunci când celulele anormale se formează și se înmulțesc necontrolat.

Deoarece antioxidanții ajută la stoparea leziunilor celulare, sucul de morcovi poate oferi protecție împotriva diferitelor forme de cancer.

Într-un studiu, extractul de morcovi utilizat timp de 72 de ore în tratamentul celulelor leucemice și a celulelor non-tumorale de control a indus moartea celulară și a oprit progresia bolii.

Acest lucru sugerează că morcovii pot conține substanțe chimice bioactive eficiente pentru tratarea leucemiei.

Un alt studiu al bărbaților mai tineri a constatat că o dietă bogată în betacaroten poate oferi protecție împotriva cancerului de prostată.

6. Scade colesterolul

Dacă aveți probleme cu controlul colesterolului sau dacă doriți să controlați colesterolul fără medicamente, luați în considerare adăugarea de suc de morcov la dietă.

Ca sursă excelentă de potasiu, sucul de morcov vă poate ajuta să mențineți nivelul colesterolului sănătos.

Nivelurile scăzute de colesterol reduc riscul bolilor de inimă și al accidentului vascular cerebral.

Discutați cu medicul înainte de a opri orice medicamente pe bază de prescripție medicală.

7. Ajută în sarcină

Consumul de suc de morcovi este, de asemenea, benefic în timpul și după sarcină, deoarece este plin de calciu, folați, potasiu, magneziu și, desigur, vitamina A.

Calciul ajută fătul să dezvolte oase și cartilaje puternice, în timp ce folații previn defectele congenitale.

Vitamina C și vitamina A în sucul de morcovi acționează ca și antioxidanți puternici în timpul sarcinii.

Aceste vitamine protejează atât mama cât și fătul de radicalii liberi și întăresc sistemul imunitar, încât reduce riscul de infecții.

8. Ajută creierul

Betacarotenul din sucul de morcov poate, de asemenea, să îmbunătățească funcția cognitivă și să reducă riscul de probleme de memorie legate de vârstă și demență.

Stresul oxidativ este legat de deteriorarea celulelor cerebrale și apare atunci când creierul și celulele nervoase nu se pot regenera.

Acest lucru slăbește semnalizarea nervului și reduce funcția cognitivă.

Cu toate acestea, betacarotenul din morcovi poate întări funcția creierului și poate îmbunătăți memoria.

Într-un studiu, lucrătorii expuși la plumb au fost tratați cu 10 miligrame de betacaroten pe o perioadă de 12 săptămâni.

Studiul a constatat că după tratament, grupul care a primit betacaroten a avut mai puțin stres oxidativ.

Sucul de morcovi – posibile efecte adverse

În timp ce sucul de morcov are beneficii nutriționale și de sănătate, este important să îl beți cu moderatie.

Sucurile de fructe sau de legume conțin de la puțin până la nici o fibră, prin urmare, oferă o sațietate limitată.

De asemenea, aportul excesiv de betacaroten poate schimba puțin și culoarea pielii. De vină este vitamina care dă morcovului culoarea portocalie.

Dacă mâncați sau beți prea mulți morcovi sau suc de morcovi, pielea poate dezvolta temporar o nuanță ușor gălbuie sau portocalie.

Beneficiile morcovilor nu pot fi exagerate. Dacă preferați să gătiți sau să mâncați morcovi cruzi, veți beneficia de mai multă sațietate din fibre, ceea ce este ideal pentru gestionarea greutății.

Dar sucul de morcovi vă poate oferi un boom nutrițional mai mare, plus este mai ușor de absorbit substanțele nutritive și antioxidanții din suc.

Pentru a produce o ceașcă de suc de morcovi este nevoie de aproximativ cinci morcovi.

De la stimularea sistemului imunitar pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele de pierdere în greutate, sucul de morcov vă poate îmbunătăți sănătatea fizică și mintală.

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Ne mai puteți sprijini și în alte modalități! Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare
Scrie un comentariu

Scroll Up